trh v spanielsku neskutocne poklesol, takmer kazda znacka sa prepadla ale kedze je kriza nie je to nic zvlastne ;-)
kedze sa prva trojica spred roka nezmenila a opat dominuje ibiza kaskaj a megane je zaujimave ze stary leon sa dostal na 4 miesto pred golf ktory bol 4ty pred rokom a aj napriek tomu ze je novsi nedokaze leona porazit. Tu vidno ze tak ako v cechach dominuje skoda tak v spanielsku je kralom seat. Tak to chodi, doma je doma.
Kaskaj slape paradne, fakticky jediny japonec ktory nieco v spanielsku predava a aj ten sa bije o najlepsie miesta, klobuk dole. Este ze ma seat ibizu to by ta tabulka vyzerala inak.
Pozeram ze 207ma poraza corsu co ma tie tesi aj ked rozdiely su minimalne ale aspon je vidiet ze na starucke kolena 207ma slape tiez este slusne a kecy ze je to zastarale auto akosi v praxi nefunguju, bravo 207 :yes:
auta strednej triedy su tu akosi poslabsie zastupene a vidno tu silny vplyv francuzov, peugeoty citroeny a renault tu ma okrem doamceho francuzska snad najsilnejsi vplyv v europe co ma tesi kedze frantikom vzdy fandim obzvlast peugeotu.
Mnohych potesi ze tu nie je ziadna kia a hyundai i30 je az na spodku tabulky ale prichadzaju nve generacie a uvidime tento rok na konci roka ako sa to premiesa, myslim ze kia a hyundai by uz tento rok mohli ja v spaneilsku vyraznjesie prehovorit kedze nove modely su uz skutocne spickove a na urovni tak uvidime, mozno motyka vystreli :-)
v tabulke nie je tiez ziadna skodovka takze predaj i30ky nevyznieva tak tragicky
;-)
Prekvapila ma C4 picasso ktora je pred passatom, dobre predava aj scenic
:yes:
Skutocne zaujimavy trh aj ked brutalne poklesol stale su to slusne cisla :yes:
Poznam asi 20 znamych, ktori maju Golf a presne 20 maju TDI. Rozpraval som sa i so sefom-najväcsim predajcom koncernu VW v Rakusku. U neho cini predaj diesel okolo 70%. Takze ten benzin tu bude podporovany asi inymi znackami ako od VW.
Tak se mi zdá, že Seat má docela slabé postavení na domácím trhu, např. taková Škodovka má na domácím trhu více než trojnásobně větší podíl než Seat, to samé platí pro téměř všechny evropské automobilky. Nejlépe je to vidět u francouzských a německých značek.
Neprobíhá snad ve Španělsku ještě ta občanská válka? >:-[]
Ne, Španělé opravdu nejsou patrioti. Celkově má bohužel SEAT velkou nevýhodu, že je pro něj domovem právě Španělsko. :no:
Seat neni ve Sp povazovan za prilis mistni znacku, jednak se vi, ze patri do VAG a pak je prece z Katalanska :-)
Kazdopadne v 11 nejprodavanejsich modelech se jen 3 (!!) nedelaji ve spanelsku: Qashqai, Golf a Astra...myslim, ze domaci ekonomiku podporuji vic nez my.Jasne, ze vyvoj je treba jinde, ale subdodavatele atd. vetsinou mistni.
KDYBY už dva roky jen nemluvili a konečně přišli na trh s "trojkovým" Leonem" mohli by být i před VW, a nejen doma. Současný Leon se prostě nepovedl, poslední slušný SEAT sjel z linky roku 2005, od té doby SEAT= hrůza, ...nepočítám EXEO, to jest A4, .
pánové španělští, probuďte se !!!!!!!!!!!!!!
Třetí Leon přijde s třetí A3, třetí Octavií a sedmým Golfem, jelikož sdílí stejnou platformu. Mohli o něm mluvit jak chtěli, ale asi těžko mohl přijít (výrazně) dřív než sourozenci.
hyundai 28 tisic
kia 20 tisic
chevrolet 17 a pol tisic
skoda - necelych 16 000 a len par kuskov pred fiatom s daciou ;-)
ako vidno nie vsade ma skoda megauspech, vo francuzsku je tusim tiez na chvoste, takze tych par tisic co jej zabezpecilo uspech vo finsku nie je ziadna svetova bomba, tam je trh maly podobne ako v cechach a na slovensku ale samozrejme auto je to kvalitne a uspech jej neberiem. Ine je vsak presadit sa na velkych trhch nie na malych ako sme my cesi fini a slovaci. Uz svedsky trh je znacne silnejsi a tam je ocktavka tiez vzadu.
ocakavam octavku silnu aj v slovinsku polsku madarsku, pride vsak britania italia nemci holandania a tam octavka bude opat vzadu