Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes B 180 CDI – Best or nothing

Mercedes se vzdal unikátních principů a jednoduše zkusil navrhnout perfektní kompaktní MPV.
Zpět na článek
4. 1. 2012 10:02
4. 1. 2012 11:22
4. 1. 2012 11:42
4. 1. 2012 11:49
4. 1. 2012 20:24
5. 1. 2012 16:53
5. 1. 2012 18:11
5. 1. 2012 18:21
5. 1. 2012 18:31
5. 1. 2012 18:39
5. 1. 2012 18:58
5. 1. 2012 19:16
5. 1. 2012 18:13
5. 1. 2012 18:37
5. 1. 2012 18:45
5. 1. 2012 18:48
5. 1. 2012 19:00
5. 1. 2012 19:12
5. 1. 2012 19:16
5. 1. 2012 20:41
5. 1. 2012 21:43
6. 1. 2012 01:26
24. 2. 2012 11:53
29. 2. 2012 15:07
4. 1. 2012 10:02
ŽÁDNÉ BÉČKO
Popravdě si napišme, že béčko je mistrovský designový kousek. Tu porci vizuální nadstavby ve své velikostní třídě předvádí natolik silně, že ostatní, zejména mainstreamoví jezdci pokusů o vkusné MPV, by snad měli i zastavovat u pangejtů a pokorně vzdávat hold císaři třídy. Tak velký designový odskok od mainstreamového potěru se s výjimkou TOURANA v běžných třídách vlastně ani nevidí. Jde to dokonce tak daleko, že (opět s výjimkou tourana) se snad ani nic jiného dnes koupit nedá...

Zde snad jen na potvrzení uvedené myšlénky pár hřejivých testových slov, cituji: "Z aktuální produkce snese s třídou B srovnání leda velmi pomalu stárnoucí VW Touran..."

No... zazněla pravda silničních dní...

B-RAVO :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - CHerokee
4. 1. 2012 10:11
Re: ŽÁDNÉ BÉČKO
s tím nelze než souhlasit. S Béčkem jsem se při předváděčce v Ostravě projel. POdle mě jedno z největších mezigeneračních zlepšení. 180 CDI ideální po městě, na delší trasy s rodinou bych vybral silnější diesel nebo benzín 200. Jen mě trošku zamrazil neskrývatelný vysunutý displej .... bude lákadlem pro zloděje.
4. 1. 2012 21:53
Re: ŽÁDNÉ BÉČKO
Jo, ty displeje, to je vořech...
Avatar - Bristol
4. 1. 2012 12:42
Re: ŽÁDNÉ BÉČKO
viděl jsem už párkrát naživo...vypadá prostě úžasně..nejlepé jak velkoprostorové auto může vypadat...vzhledem k tomu že těmto karoseriím moc neholduju tak B-čko je mistrovský kus a co víc...perfektně nastavené cenovky...potenciální kupci automobilů této třídy budou mít jistě hlavu zamotanou...než se prohrabovat v C-MAXech, Zafirách a podobně mohou sáhnout po premiovém MPV nižší střední za velmi lákavou cenu a které hlavně designem a kvalitou strčí všechny ostatní do kapsy velmi hravě...těším se letos na nové Áčko....to zatopí 1čce a A3 slušným způsobem si myslím... :yes: :yes:
4. 1. 2012 21:54
Re: ŽÁDNÉ BÉČKO
Souhlas, Béčko je klasa. Jo, v kompaktech to bude letos hodně napínavé.
Avatar - Bristol
4. 1. 2012 23:44
Re: ŽÁDNÉ BÉČKO
až přijde A-classe docela bych navrhova srovnání s A3 a 1er...to bude parádní trojboj...a možná bych přizval volvo C30 ať to není tak německé...případně bych přikláněl ke srovnání etanolu mainstreamové části třídy: golfa nebo focuse v porovnatelných motorizacích...sice je nepochybné že bude Ačko lepší ale zajímalo by mě o kolik...dle mého minimálně v případě golfu to o moc nebude
5. 1. 2012 10:01
Re: ŽÁDNÉ BÉČKO
B-cko je zvonku nadherne, pre mna asi najkrajsie v danej triede. Ale porovnavat so skatulou na kolesach (Touran), to chce poriadne silny zaludok, alebo cierne okuliare. GTI, GTI, Tvoj VW fanatizmus je bezhranicny, alebo Ti koncern fakt dobre plati... ;-)
Interier ma az tak neberie. Nepaci sa mi palubka, vadia mi podla mna cudne vyduchy klimatizacie. Tiez na packu "vsetko v jednom" (smerovky, svetla, stierace) by som si asi tazko zvykal. A ked uz spominame Touran, tak vlastne, ano je porovnatelny, ale IMHO iba zvnutra. Palubka Touranu sa mi paci viac ako B-cka. Ale toto su samozrejme moje subjektivne nazory a nie "pravda silničních dní" ako nam to zvycajne predkladas Ty... :-) Mimochodom, vies, ze vlastne robis svojimi prispevkami celkom slusnu antireklamu koncernu VW? >:D
5. 1. 2012 15:41
Re: ŽÁDNÉ BÉČKO
No že si toho taky někdo všimne .... GTI je na výplatní listině MB s pověřením odradit čtenáře auto.cz od koupě koncernového vozu .... bohužel pro něj se občas neudrží a napíše něco hezkého o MB, i když to doplní VW ;-) .... Rafinovanější je agentka Kylie, která jasně pracuje pro VW a řekl bych, že přímo pro nejvyšší místa :-)
Avatar - LEGOPARK
4. 1. 2012 11:22
Spotreba?
Preco neuvadzate spotrebu z testu?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba?
Spotřeba je uvedená v tabulce v části věnované motoru - včetně srovnání s konkurenty
4. 1. 2012 11:42
No nevím..
Interiér...prémiový v plném významu těch slov, předek..krásný, ale zadní polovina vozu? kdyby na ní nebyl znak mercedesu, leckdo by ho zaměnit se zádí nějaké Kii, zádní partie minulé generace vypadala honosněji, elegantněji, nápaditěji....
A nevím čím přesně se mápodobat nový mercedes B touranu..ale vzhledem at už interiéru či exteriéru to objektivně zcela určitě nebude...nejel sem ani s jedným, ale že by se "mercedes dotáhl na jizdní vlastnosti nějakého mainstreamu"? tak to asi taky bude jen specialita českých testétů- fanoušků koncernu, a pro zbytek světa úsměvná.
Jinak moc pěkné auto, leda snad by se mohla vytknout absence výkonějších verzí...viz minulé B 200 TURBO...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ondore
4. 1. 2012 11:49
Hviezda žiari
Už predošlá generácia B-čka bola dobrou alternatívou pre mladé rodiny - zvučné meno, slušné auto zachytávajúce trendy súčasnosti. Nová generácia ukazuje, ako možno hranice výborného posúvať bližšie k dokonalosti.

Lukáš článok písal zrejme v prosinci, nová Zafira sa samozrejme bude predávať už tento rok. Ale pochvala za označenie špičky segmentu MPV - tomu kto si nevidi pre woči len zopakujem - "Mercedes-Benz třídy B je společně s Fordy S-Max a Galaxy to nejlepší, co můžete aktuálně koupit". ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Bristol
4. 1. 2012 12:44
Re: Hviezda žiari
S-MAX a Galaxy jsou skutečně skvělá vozidla...hlavně S-MAX po fl. už se těším až nám ná firmu jeden kousek přibude a svezu se... :yes: :yes:
4. 1. 2012 18:23
Re: Hviezda žiari
Nejsou Galaxy s S-Maxem tak trochu jiná liga ? Myslím velikostně... ;-)
4. 1. 2012 18:41
Re: Hviezda žiari
Galaxy a S-Max jsou stejná liga, ale úplně jiná než "B" nebo Touran. Popravdě řečeno je to skoro už jiný sport. Konkurenci můžeme hledat mezi Sharanem nebo Espacem, neboli "plnotučnými" MPV. "B" a Touran jsou o třídu níže.
4. 1. 2012 21:58
Re: Hviezda žiari
Nauč se číst. Celým textem se (správně) nese srovnání v rámci velikostního segmentu s tím nejlepším, s TOURANem. Ten závěr je pak poukázáním na to, že byť je B kompaktní MPV, je jasnou volbou i v konfrontaci s (mainstreamovým) segmentem větším, tedy segmentem středních, resp. tedy velkých MPV, což ovšem zase tak velké vyznamenání pro Ford není...
4. 1. 2012 23:25
Re: Hviezda žiari
obávám se, že větou "Na každý pád, pokud z nějakého důvodu potřebujete MPV, Mercedes-Benz třídy B je společně s Fordy S-Max a Galaxy to nejlepší, co můžete aktuálně koupit." rozhodně autor nechtěl naznačit, že by s nimi "B" bylo srovnatelné....

"B" je podle autora nejlepší malé MPV, S-Max střední MPV a Galaxy velké MPV. Čili tohle je jakási svatá trojice nejlepších MPV, každé pro svoji třídu....

Tvrdit, že MPV od Mercedesu s délkou 4,3m je srovnatelné se sedmimístnou lodí od Fordu s délkou kolem 5m by si nejspíš nedovolil ani grafoman, co je schopný napsat, že Citigo jede "160 kopec nekopec".....
Avatar - Bristol
5. 1. 2012 00:34
Re: Hviezda žiari
já si také nemyslím že by tím autor jakkoli srovnával MPVčka od fordu a toto B...ten je sice ve své třídě jasným králem(nutno dodat že povinně když ostátní premiovky zatím tento segment míjejí) stejně tak jako je dle autora S-MAX a Galaxy vládci svých kategorii...minimálně v případě Galaxy si však dovolím porovnání se Sharanem...tam to kralování asi uplně jednoznačné nebude...sice ford bude mít jasně lepší jízdní vlastnosti...ale to bude asi tak celé...v ostatnim bude sharan na minimálně stejné ne-li lepší úrovni, u S-MAX nemá cenu polemizovat...v dané kategorii(velikostní i cenové) nemá konkurenci: skvělé motory a podvozek, skutečně na ford velmi dobrý interiér...a po faceliftu i skutečně velmi dobře vypadá... :yes: :yes:
Avatar - Ondore
5. 1. 2012 09:55
Re: Hviezda žiari
Akosi Ti uniká zmysel písaného textu, čo ma zvlášť u Teba prekvapuje, nie je na čase skončiť s novorčnými prípitkami? Navyše rád dopĺňaš obsah, ktorý v texte nie je ani medzi riadkami, ale to už pre Teba také neobvyklé nie je...
Avatar - Andromeda
5. 1. 2012 11:51
Re: Hviezda žiari
Zafira může být překvapením, jen s tím blahořečením počkám a půjdu osobně zkouknout. Jde o MPV, přičemž z celkového "tónu" testu jako by šlo o Coupé... Nejsem si jist, jestli redaktor pochopil, respektuje smysl, třídu vozu.
Avatar - Ondore
5. 1. 2012 12:11
Re: Hviezda žiari
Nižšie to Lukas vyjadruje ostrejšie, ale správne - kúpou MPV inklinujem k obyváku na kolesách a chcem, aby bola rozmaznávaná aj rodina na ostatných sedadlách. A samozrejme nech je miesto na uloženie harampádí, od kojeneckej fľaše (ohrievanie na štýl toho, čo nájdeme v US autách by sa nenašlo? :-) ) cez hernú konzolu pre väčšie deti až po entertainment systém - to sú veci, ktoré by som si všímal v tejto recenzii...
Avatar - Andromeda
5. 1. 2012 12:15
Re: Hviezda žiari
Tak tak, reagoval jsem "stromově" dle větvení diskuze ;-) ...Navíc ( a psal jsem to i níže ) nesouhlasím s tím Touranem -> můj dojem z něho není kdovíjaký a z verze Cross jsem díky pocitu spíše zmizel, než zkoumal vůz...
4. 1. 2012 18:52
porovnanie s touranom
kedze jazdim na tourane a na novom "b" som sa vozil minuly tyzden mozem povedat, ze tie dve auta su si naozaj celkom podobne. pocity z jazdy velmi podobne aj ked musim priznat, ze becko je o malicky kusok pred touranom. ale bol som naozaj velmi milo prekvapeny
subjektivne je takisto citit mierny nasko becka v interiery v pocite kvality a spracovania
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2012 18:54
Míato vzadu
Je mi líto, ale opět si trochu musím rýpnout do textu pana Vaverky. Sedadla vzadu jsou údajně vhodná jen pro děti nebo jen na kratší vzdálenosti. Vinou má být délka sedáku 440 mm. Avensis má 450 mm, Škoda Roomster jen 430. Přitom všude dostává Roomster za místo vzadu plné hodnocení a nikde jsem nečetl ani tu nejmenší kritiku.
Pravda, ještě nedávno se psalo o zadních sedadlech v Octavii I jako o dostatečných ... Přitom tam může podle mě sedět nanejvýš šestileté dítě, starší už má naprosto přitozený sklon prokopnout přední sedačku,
Jediné, co mě napadá, by byly nepřirozené úhly mezi sedákem a opěradlem, jak je tomu například v Octavii I a tak trochu i v Octavii II (mimochodem délka sedáku 460 mm), kde je příliš strmé opěradlo (nejspíš aby byl co největší kufr). Nezdá se mi ale, že by podobnou chybu udělal Mercedes, navíc u MPV.
Co se týče ovládání - Mercedes má prostě svou levou páčku, co naplat. Je to jiné než koncern, ale nemusí to být z tohoto důvodu automaticky špatně.
Budu se muset někde s "B" projet, podle mě je velmi, velmi zajímavé auto... Jen bych volil místo některých pochybných položek příplatkové výbavy systém Easy-Vario-Plus, který do MPV přirozeně patří a i cena je příjemná.
Rozbalit vlákno
4
4. 1. 2012 19:15
Re: Míato vzadu
Zarazil jsem se o stejného problému. Navíc mám tento vůz již ozkoušený a pane Vaverko, nikdo z dospělých si vzadu nestěžoval.. Měl byste si někdy šáhnout do svědomí, co to tady plácáte za nesmysly.
Je pravdou, že ve chvíli jak vidím, že je to Váš test, tak se dost často stává, že dále nečtu. Vaše nesmyslné srovnání s koncernem je popravdě dosti ubohé.

Za sebe můžu tento vůz doporučit a hlavně i ženám, člověk má výborný přehled o provozu a vozidle samotném, se kterým se pak výborně manipuluje.
4. 1. 2012 19:42
Re: Míato vzadu
No, to srovnání je tady docela logické (a i správné), protože pan Vaverka tuším nedávno testoval faceliftovaného Tourana. Touran je přitom opravdu (na rozdíl od Galaxy) stejná třída, možná že to není prémiovka, ale ty rozdíly se občas trochu stírají. Docela by mě zajímalo cenové srovnání, podle mě ve finále nebude "B" zase o moc dražší.
Jinak se mi osobně Béčko moc líbí, v Německu jich jezdí spousty a podle všeho má novinka šance na velmi solidní úspěch, protože se jí nejspíš podařilo odstranit největší problematické body typu horších materiálů v interiéru.
4. 1. 2012 20:02
Re: Míato vzadu
Nejde o to s čím srovnává, ale jakým způsobem srovnává.. ;-) Napsal jsem to před tím špatně, ale myslel jsem to tak, jak píši teď. Omlouvám se.

Jinak jsem jezdil i s minulou generací a nepřišlo mi, že by v interieru byly nějak výrazně nekvalitní plasty než u konkurence. Ale zřejmě nejsem tak náročný uživatel. A ano, v Německu je to velmi oblíbené auto a podle mého názoru ho opravdu mají rády i ženy.. Která žena by nerada jezdila s hvězdou, že.. >:D

Co se týká ceny.. je asi pravdou, že u VW budou více zvyklí na poskytování slev zákazníkům než u Mercedesu. Za hvězdu se platí...
4. 1. 2012 21:09
Re: Míato vzadu
Horší materiály v interiéru??? a kde prosim vás??
4. 1. 2012 19:18
Další redaktorská Guma,
které nedochází, že vysloveně komfortní a velká sedadla co mě rozmazlují a nedorží moc v zatáčkách, je to co chci a hledám. To není výhoda, že jsi sevřenej v sedáku. Nemůžu za to, že jsi prcek a lítá ti zadek i v dětské sedačce. Že, to chci a jsem za to ochotný zaplatit, je pohodlí. Strč si ty svoje sportovní a všeobepínající sedáky do ....... . Chci velké, pohodlné klubovky do které se vleze 190 cm stokilový chlap. Jo, tohle se mi na tom autě líbí. Velký sedáky. Zítra ho jdu vyzkoušet. A taky Freemonta. Tam bych se mohl taky vlézt. Sakra, na klopení zatáček má mít chlap yogurta, naháče nebo čopra. Ty sedáky jsou velký plus a ne minus. Kapišto?
Rozbalit vlákno
19
4. 1. 2012 19:35
Re: Další redaktorská Guma,
To je trochu otázka, osobně mám rád, když mi opěradlo pěkně drží záda. Proto rád jezdím ve Focusu 2 nebo teď v poměrně letitém, ale dobrými sedačkami vybaveném Passatu. Sedačky v Octavii II nebo Audi A4 mi tolik nevyhovují, právě proto, že jsou širší a nemají tak dobré boční vedení. Přitom taky nejsem úplně malý...
Zvláště ve Focusu je výborně, že se člověk může v zatáčkách jaksi "zapřít zády" do sedačky, protože si pak člověk cítí celým tělem, jak auto v zatáčce pracuje. U Passata to nemá smysl, tam je člověk rád, že se do vůbec zatáčky vejde.
On ten rozdíl po nějakých sedmi hodinách člověk pozná, hmmm, na vlastní pajšl.
4. 1. 2012 19:42
Re: Další redaktorská Guma,
Jistě. Každý jsme jiný. Vadí mi ovšem takové to podsouvání( nejenom v tomto testu), že auto je závodní náčiní. Informace o tom, zda vůz má či nemá komfortní sedáky s tomu odpovídajícím bočním vedením může být podána nestranně, bez neustálého přítomného a připitomělého důrazu na výhody ( pro mě nevýhody) sportovního vedení.
4. 1. 2012 19:54
Re: Další redaktorská Guma,
Je to tak, v podstatě se jedná o výrazný subjektivní prvek v testu. Čili když testující bude mít rád sportovní sedačky, sepsuje komfortnější širší opěradlo. Pokud mu vyhovuje koncernové ovládání, bude kritizovat jakoukoliv odlišnost. Asi to není úplně správně, spíš by bylo vhodné použít neutrálnější hodnocený typu prostého popisu - např. sedačky nemají výrazné boční vedení. Navíc, píšeme tu o MPV, ne o autě se sportovnějším charakterem.
Ale nevím, ta míra mezi objektivitou a subjektivitou je někdy sporná. Přísně objektivní popis vlastností by byl ve finále naprosto nudný. Ostatně asi nejextrémnější případ subjektivních hodnocení je možná v Top Gearu, ale tam jde spíš o srandu (někdy tak trochu za každou cenu).
Jinak Freemont je taky zajímavá volba, u nás je naprosto zesměšňován, ale nemyslím, že úplně právem. Pravda, ještě jsem v něm nejel ani neseděl.
4. 1. 2012 22:58
Re: Další redaktorská Guma,
Tak je asi logické to vztáhnout k zaměření auta. U MPV spíš kritizovat příliš těsná a nepohodlná sedadla, u vozů se sportovními ambicemi naopak zase sedadla, která nepodrží. Pro úplnost můžeš zmínit i chování v jiných situacích (jako třeba "přesto poskytují dostatek komfortu na dlouhé cesty"), ale neměl bys to vozu mít za zlé, pokud neoslní.
5. 1. 2012 00:06
Re: Další redaktorská Guma,
:yes:

To by si mal zapamatat aj pan podomnou 4.1. 22:06
4. 1. 2012 22:06
Re: Další redaktorská Guma,
Gumy si příště odpusť, není to ani slušné ani vhodné takto častovat testéra. Měl by ses mu omluvit. Jak tě tak čtu, dělá to na mně dojem, že máš upito, pokud ano, zalez do pelechu a věnuj se nějaké méně intelektuálně náročné činnosti, než se tu křečovitě snažit o světácký příspěvek.

Co se týká toho "kontra" zjištění pana testéra, pak bych to ve světle celého testu neviděl nijak moc dramaticky, dokonce předmětné věty vnímám velmi přínosně. On přece nekritizuje sedadla absolutně, on je poměřuje s kvalitou toho ostatního, s čím sedadla zpravidla komunikují, to jest s podvozkem, a tedy nám pan testér zjistil, že první na limitu jsou sedadla. A to je vše. Kapiš?
5. 1. 2012 00:35
Re: Další redaktorská Guma,
ono to asi psala veverka vwocasem...nechapu proc musi byt nutne koncernove ovladani nejintuitivnejsi atp...ten test je subjektivni a to hodne..:(
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 00:40
Re: Další redaktorská Guma,
Tomu koncernovému intuitivnímu ovládání se taky divím. Já, co koncernem nejezdím každý den musím pátrat po zapínání světel někde za volantem, mám nadávat na to, že je to špatné a neintuitivní? 8-s Chápu ale kritiku umístění ovládání navigace za řadičkou, pokud řadička omezuje její ovládání, to je pochopitelné.
5. 1. 2012 00:49
Re: Další redaktorská Guma,
no a co já se jednou natrápil než jsem zapnul ve fordu mlhovky...ale třeba je to mnou :-)
5. 1. 2012 08:52
Re: Další redaktorská Guma,
lenze ty si iny >:D
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 00:39
Re: Další redaktorská Guma,
Pravdou je, že 407 zvolil dost tvrdý slovník, ale musím s ním v podstatě myšlenky souhlasit.
Zajídá se mi, jak pánové redaktoři popisují u vozu typu MPV, jestli e auto chová v apexu zatážky několika odstavci, zajídá se mi mít v MPV sportovní sedačky atd. Přitom nikdo nenapíše, že slovo variabilita je pro Béčko v tomhle provedení cizí slovo, jestli se do něj dají dobře upoutat tři dětské sedačky, jak se do kufru nakládá kočárek, jestli se tam vleze kolo, jak jsou na tom otěrové hrany, co říká manželka na pohodlí jízdy atd.
Prostě test a la testujeme Nissan GT-R mi prostě u auta třídy MPV vadí. Možná by stačilo jediné, dát na test MPV auto testerovi, který má více jak 25 let a má nějakou rodinu ;-) Jiných výborných testů mimo třídu MPV napsal pan redaktor Vaverka (i Jungmann) opravdu hodně...
5. 1. 2012 00:46
Re: Další redaktorská Guma,
:yes: tak tak, stačí testovat hlavně to k čemu je to auto určeno
5. 1. 2012 08:53
Re: Další redaktorská Guma,
:yes:
Avatar - jazva
5. 1. 2012 09:24
Re: Další redaktorská Guma,
Ono to tu má takú tendenciu, že sa bojím aby budúce testované MPV náhodou nezobrali na okruh do Brna a netestovali ho tam... 8-s
Avatar - Ondore
5. 1. 2012 09:58
Re: Další redaktorská Guma,
:yes:
Avatar - Andromeda
5. 1. 2012 12:10
Re: Další redaktorská Guma,
Zvolil slovník podobný jistému jinému autorovi , nic více. Naprosto souhlasím, že pojetí, respektive "vyznění" testu neodpovídá třídě vozu a chybí důležité informace, zkušenosti + postřehy, jenž vedou či podporují rozhodnutí o koupi vozu této třídy...Vystřihnul jsi některá opomenutí a "tón" testu ;-) ...
Nevím, kolik MPV testér odzkoušel a nakolik jsou mu blízká ( dle mne ne ), nicméně s tím Touranem si dovolím nesouhlasit...
Avatar - iudex
5. 1. 2012 12:44
Re: Další redaktorská Guma,
Vystihol si to. V MPV ma v prvom rade zaujíma, či sa tam plnohodnotne odvezú piati pasažieri, teda dajme tomu rodina s tromi deťmi (a či sa vojdú spomínané sedačky dozadu), či sa mu zmestí do kufra kočík, či batožinu nebudem zdvíhať meter vysoko, aký je prístup do auta, kde si môžem odložiť fľašu, mobil, deťom hračky, aký majú deti zozadu výhľad.
Skrátka pozerať sa na auto očami toho, komu je primárne určené a to asi nebude mladý skoroSchumacher, ktorý chce na MPV závodiť so susedovým poladeným Civicom. ;-)
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 13:19
Re: Další redaktorská Guma,
Ale já nechci být vůči panovi Vaverkovi nebo Jungmanovi nějak vyloženě zlý, jen testovat MPV mu moc nejde, asi jako mě by nešlo testování SUV typu Infiniti FX, jehož test jsem si četl mnohokrát a nadšeně, stejně jako testy napříkal Audi A6, Nissanu GT-R atd., tam to bylo na výbornou...
4. 1. 2012 20:24
mazel
Je to mimořadně povedené a zpracované auto . Mam B180 benzin ,žadné výtky ,super start stop system ,bez jedine vibrace . :-)
Rozbalit vlákno
0
5. 1. 2012 11:33
Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Na test Bčka jsem se velmi, velmi těšil, neb se jedná o velkého favorita až přijde za 2-3 roky čas na výměnu mého (jedno)vozového parku. V podstatě jedinou neznámou je pro mě design vnějšku, kdy na fotkách se mě některé partie nového Bčka moc nepozdávají. Ale již mnohokrát jsem si ověřil, že naživo může být dojem úplně jiný. Nicméně ať mě klidně někteří designoví (samozvaní) guruové těchto stránek klidně virtuálně ukamenují, ale čistoty a nenucené elegance krátké C4 Picasso v mých očích prostě nový Mercedes nedosahuje, ani kdyby se rozkrájel.

Co se testu týče, jsem vysloveně zklamán. Jak píší jiní výše, autor testu zjevně není fanoušek MPV. Kritéria, která obsáhle popisuje, jsou pro mě, zejména v této třídě, méně důležitá než jiná, která autor opomíjí. To, že sedačky nejsou od Recara je mě opravdu putna. Variabilita interiéru, aplikace dětských sedaček, parkování a "svižnost" v městském provozu, stabilita a pohodlí při dlouhých, rychlých dálničních přesunech, stav cestujících po těchto dlouhých jízdách - to je to, co mě zajímá u rodinného vozu, ne jak se s ním řádí na okreskách, proboha!

A ještě jedna věc - to srovnání s Touranem. I celoevropské prodeje v této kategorii ukazují, že nejoblíbenější vozy této třídy je třeba hledat jinde než v Německu. Autorova adorace interiéru Touranu je až do nebe volající tendenční záležitost, jež by se na ACZ objevovat prostě neměla. Když už jsme u toho úžasného, ergonomicky dokonalého interiéru Touranu (pro mě strašlivě nudného), mohl by autor recenze, či fanoušek koncernu, nebo nejlépe vlastník Touranu odpovědět na několik dotazů hloupého vlastníka francouzského vozu? :

- V čem je lepší německé ovládání světel na kolečku utopeném někde vlavo dole pod volantem vůči ovládání na levé páčce, tak jak to má zbytek světa?

- Kontakt pravého kolene se středovým panelem nikomu, ale vážně nikomu nevadí? V Touranu jsem ho měl. Jediný nekoncernový vůz, kde jsem něco takového ještě zažil, byl Chevy Cruze - tam jsem si pravým kolenem reguloval topení. V mém voze mám koleno cca 10 cm od středového panelu, takže se patrně nebude jednat o mojí chybu...

- Proč je ovládání rádia na volantu lepší než pod volantem? Najde se někdo, kdo dlouhodobě jezdil s vozem kde se rádio ovládalo pod volantem a domnívá se, že je to horší řešení?

- Ovládání topení a klimatizace - je normální zvedat pravou ruku směrem nahoru? Nový ergonomický trend, se kterým Touran přichází?

- Je to sice zvenku vozu, ale stejně - recenzenti, majitelé vozidla z produkce koncernu apod - víte co znamená bezvíčkový přístup do nádrže? To je že přijedete k benzínovému stojanu, odklopíte plechvý přístup k nádrži a prostě čepujete benzín. Ne, žádné víčko opatřené klíčkem, žádné stlačování tohoto víčka za současného odmykání. Jak to, že v žádné, opakuji v žádné recenzi na ACZ toto nikdy nikdo nezmínil? Např. Má přítelkyně kdysi nafasovala služební VW a při prvním tankování mi musela telefenovat, neboť netušila, jak se k nádrži dostat!

- A to nejlepší na závěr - prosím nějak logicky vysvětlit umístění displeje navigace na středové konzole a to ještě pěkně nízko? Pane Vaverko, ani ve své recenzi na Touran jste toto nepovažoval za nutné uvést jako vadu. A tak se ptám - jakou designovou sko***nu by musel VW ve svém interiéru provést, aby stála za vaše milostivé povšimnutí? Nebo jsem prostě hloupý tupoun a nepochopil jsem nový radikální ergonomický směr, použitý v Touranu? Upřímně, tohle není ergonimická chybka, to je bota přímo ohrožojící bezpečnost.

Omlouvám se za poněkud agresivnější ladění mého příspěvku, ale těch výkřiků na ergonomickou dokonalost interiérů VW a na druhou stranu zavrhování všeho jiného už mi leze krkem. Někdy je to až trapné, jako v této recenzi.
Rozbalit vlákno
24
5. 1. 2012 11:45
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Umístění obrazovky v Touranu - moje řeč, už jsem se na to upozorňoval vícekrát, v podstatě po každém testu tohoto vozu. Naposledy mi tuším GTI odpověděl, že to není důležité, protože se Touranů s navigací stejně moc neprodává...
Mimochodem, udělejte si vlastní názor : [odkaz]
Podle mě je to naprostý ergonomický přešlap, proti kterému je ovládání navigace za šaltpákou v podstatě detail. Pravda, nevím, jestli se u "B" někde jinde zobrazuje nastavená teplota nebo musím švidrat dolů. Na druhou stranu nenastavuju klimatizaci nijak často, jediné co mě napadá, je vypínání různých odmlžování apod. po zahřátí auta. Ale i tak je to detail.
Vzpomínám si na starého Sharana, kde byla v podstatě přistrojová deska z tehdejšího Passata, sedělo se ale snad o půl metru výš. Ovládání rádia za jízdy bylo opravdu "o hubu".
5. 1. 2012 12:51
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Ta odpověď GTIho je na jeho vlastní ocenění >:D

To topení také nepovažuji za nějakou velkou botu. Problém je to v součinosti s tím rádiem (displejem). Všechny displeje mají být co neblíže zornému poli řidiče (ideálně samozřejmně v něm). Takže - proč je topení (zbytečně) nahoře a displej rádia s navigací dole, což velmi vadí? Nechápu, jak toto může nějakého designéra vůbec napadnout.

Ostatní věci nepovažuji za nějak tragické, až na to pravé koleno, jen jsem chtěl ukázat, jak je to s tou "dokonalostí" interiérů VW.

Aby bylo jasno, já produkty VW považuji za velmi kvalitní automobily (a třeba Rocco mi zvyšuje tep, kdykoli ho zahlédnu), ale ta adorace některých autorů na ACZ a hysterické reakce několika fanoušků (jsou v menšině, zato počtem příspěvků vynikají) na kritiku "jejich" koncernu a zároveň shazování všeho, co z koncernu není (krom německé prémie, samozřejmně), včetně ignorování logických protiargumentů, toho zde začíná být trochu přespříliš.

Nikdo (ani VW) není bezchybný.

Míval jsem Alhambru - ovládalo se to jako autobus, dynamiku to mělo jako autobus (1,9 TDI, 0-100 za více než 20s), ale místa tam bylo také jako v autobuse. Velmi rád na tento vůz vzpomínám.
Avatar - Andromeda
5. 1. 2012 13:55
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Proč se za oprávněnou kritiku hned kaješ ;-) ? NIkdo není bezchybný nebo spíše dokonalý, že ...
5. 1. 2012 14:08
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
To víš, obrušuju hrany ;-)
Avatar - Andromeda
5. 1. 2012 15:48
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
>:D
5. 1. 2012 17:34
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
:no: :no: :no:
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 17:48
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Zkus to trochu rozvést. Chápal bych, kdybys reagoval na nějakou krátkou větu, ale na tohle bys měl předvést své kvality.
Zkus k tomu použít nějaké rozumné argumenty ;-)
5. 1. 2012 18:16
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Zde nemám co rozvádět, já autorem toho nesmyslu, co mi tu podsouvá kolega nejsem.
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 18:19
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Takže souhlasíš, že umístění navigace u kolen je nesmysl? :-) ;-) To pak jo
5. 1. 2012 18:41
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Reaguji na to, že jsem tu měl napsat, že je jedno kde má T navigaci, neboť se ho s ní prodá stejně málo.
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 18:49
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Beru, to jsem pobral, ale jen mě to zajímalo, co si o tom myslíš ty. Ono 911 bych sem netahal, 911 nemusí být modla pro všechny, 911 se sedí o dost níže a nikdo neříká, že by to i v té 911 nemohlo být výše.
Ono holt někdo, kdo vymyslel před 30 lety koncept palubovky, který ty uznáváš z jisté setrvačnosti, nepočítal, že tady v autě jednou budou takové "televize" ;-)
5. 1. 2012 17:54
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Mě by to také zajímalo. Bez jakékoli ironie - zkus rozvést, proč je umístění společného displeje rádia a navigace v Touranu ergonomicky v pořádku.
5. 1. 2012 18:17
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Proč bych měl cokoli na tvé přání rozvádět? Já reaguji na to, že tu kolega tvrdí, co jsem mu napsal o navigaci, ačkoliv jsem nikdy nic takového nenapsal.
5. 1. 2012 18:28
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
OK, to se pak omlouvám a již chápu - ale z tvého příspěvku to nebylo zřejmé.

A tvůj názor ohledně umístění té navigace v Touranu - je dle tebe ergonomicky v pořádku, nebo ne?
5. 1. 2012 18:43
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Nechci sem nyní tahat nedůvodně Tourana, můžeme to rozebrat příště, pod jeho testem třeba. Jako závdavek si dej zatím navigaci v 911.
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 18:45
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
V 911 sedíš o poznání níže
5. 1. 2012 18:50
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Ale no tak. Stačí prosté ano-ne. Stejně je sem již ten Touran zatažen více, než je zdrávo.
Avatar - Andromeda
5. 1. 2012 12:25
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Tak tak... ;-)
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 12:25
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
:yes: :yes: :yes:

Ještě dodám... Na titulce jsou dva testy MPV aut, oba auta jsou focená v rychlém průjezdu zatáčkou... Jak typický styl pro MPV >:D Příště se bude testovat Renault Magnum na Václaváku >:D
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Jestli je 50-60 km/h rychlý průjezd zatáčkou, tak ano...
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 12:56
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Není zatáčka jako zatáčka, nechcete mi tvrdit, že do všech najíždíte stejnou rychlostí...
A ona vás jednou manželka ještě naučí, jak rychle se do zatáčky najíždět má >:D
5. 1. 2012 13:02
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
Vedle sebe máte svou dívku. Vzadu svého potomka a např. ještě pejska. V kufru bagáž, nějaké kytky a hromady jídla, neboť jedete od tchýně. A pak to střihnete ve svém MPV tak, jako na vaší fotce. Kontrolní otázka - co se stane? ;-)
Avatar - iudex
5. 1. 2012 13:05
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
>:D Kontrolná odpoveď: manželku bude večer ostentatívne "bolieť hlava", dieťa ogrcá vodičovi zátylok a pes roztrhá vodičov vodičák v zuboch. >:D
5. 1. 2012 13:08
Re: Velké zklamání z testu, nikoli z vozu
A to je jeden z těch lepších případů ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Souhrnná reakce
Touran opravdu neadoruji, dokonce je v tomto testu zmíněn jen dvakrát a velmi krátce. Přesto očividně mnoho čtenářů se nedokáže vyrovnat s mým tvrzením: tři nejlepší MPV na trhu jsou (v abecedním pořadí, bez rozdílu velikosti) Ford Galaxy/S-Max, nový Mercedes B a VW Touran. V žádné jiné kategorii není tak markantní rozdíl mezi špičkou a zbytkem světa (a ano, počkejme na Zafiru Tourer).

Jízda - je zmíněna jen symbolicky v té souvislosti, že nové B je o řád lepší než předchozí a nečekaným náskokem překonává téměř všechny konkurenty. Co se týká použití ve městě, kdyby v tom byl problém (jako třeba u C4 Picasso a jeho neodhadnutelně dlouhého předku), tak by na to řeč jistě dostane ;-)

Nedívejme se prosím na třídu B jako na krabici pro odvoz lidí a zavazadel, která rezignuje na jakékoliv další vlastnosti. Je to praktické auto, za relativně rozumné peníze, racionálně navržené a kvalitně zpracované. V jistém smyslu dokáže být i alternativou kombi třídy C a to je podle mě mnohem větší poklona než příměr k čtyřsettisícovým MPV.

K zadním sedadlům - myslet neznamená vědět. Jedna věc jsou čísla, druhá je realita. Zadní sedáky jsou v třídě B opravdu reálně krátké, takže nedokážou dostatečně podpírat stehna. Naopak podélný i svislý prostor jsou vzadu velmi štědře dimenzované.

Ergonomie - mám rád promyšlená a logická řešení a je úplně jedno, kde se zrovna nachází ovladač světel. Hlavně aby jeho pozice byla jaksi intuituvní. Nicméně některá řešení jsou jednoznačně lepší než cokoliv jiného, a to je zrovna případ třeba ovládání rádia na volantu místo hmatového řešení pod volantem. A Mercedes má váborně vyřešené třeba i vyhřívání sedadel. Jen ta klimatizace není zrovna po ruce. Jinak se v interiéru vlastně chyby nevyskytují.

Mimochodem, řešit polohu displeje navigace u auta, které zobrazuje pokyny z navigace v přístrojovém štítu (jako Mercedes a zrovna tak VW) je docela zbytečné vytváření problému.

A kolega Aleš má na práci důležitější věci, než aby reagoval na zbytečné invektivy typu "redaktorská guma".
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 12:59
Re: Souhrnná reakce
Pane redaktore, vy jste byl studovat dogmatologii v Mostě? 8-s

Jak si představujete takovou jízdu s třemi dětmi a manželkou na palubě? :-O

PS: Promyšlená řešení... chcete říct, že Renault nebo PSA nemá vývojová centra pro ergonomii? Mimochodem, ovládání rádia pod volantem bylo prvně použito právě u Renaultu
Avatar - iudex
5. 1. 2012 13:11
Re: Souhrnná reakce
Ničím z toho ale neodpovedáš na výhrady, že rodinné auto (ktorým MPV bezpochyby je) predpokladá rodinný spôsob využitia, ku ktorému v teste nebola vôbec žiadna zmienka.
O detailoch sa môžeme samozrejme dohadovať, mnohé veci sú výhradne subjektívne a tak by sa mali prezentovať, nie ako overená dogma (napr. ja mám v jednom aute ovládanie rádia na volante a v druhom pod volantom a čuduj sa svete, mám presne opačný názor - lepšie sa mi ovláda to pod volantom - teda evidentne Tvoja dogmatická téza neplatí).
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 13:15
Re: Souhrnná reakce
S tím ovládáním pod volantem souhlas!
Já mám tempomat na volantu a rádio pod volantem a můžu říct, že pro mé prsty je přirozenější, když palec svírá věnec volantu a je tedy v opozici (to je taky jeho přirozená funkce a odlišuje nás to od jiných zvířat) a prsty za volantem ovládají rádio... a jelikož v auta nestřídám každé úterý, tak tlačítka za volantem hledat nemusím.
Podle mě je to tlačítkování na volantu dáno zase spíše marketingovým důvodem, kdy se snažíme aby se řidič v autě cítil jako pilot F1 a měl oploštělý volant s tisíci tlačítek 8-s
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Souhrnná reakce
Dohadovat bychom se asi mohli, ale test je o tom, že prezentuji svůj pohled na to které auto. Účast v diskusi ale raději omezím na vysvětlování těchto názorů.
Rodinné využití je dle mého popsáno celkem solidně, včetně pasáže věnované zadním sedadlům a rozměrům zavazadlového prostoru. Pokud se nám příště dostane auto se systémem Easy-Vario-Plus, potom se určitě zaměříme i na popis této příplatkové výbavy.
Avatar - Andromeda
5. 1. 2012 13:28
Re: Souhrnná reakce
Vidíte a já si dovolím znovu nesouhlasit s tím Touranem - jednak důvody popsal výše nick lukáš 13 a jednak jde o osobní názor. Pokud existuje v této třídě účelově pojatá karoserie ve stylu krabice, je to bezpochyby právě Touran. A v čem že je takový "markantní" rozdíl mezi generačně již zazenitním Touranem a jeho konkurencí jaksi nechápu ;-\ .
Jen otázka interiéru je na zváženou a pokud autor má tendenci posílat i tyto vozy bokem napřed, tak tvrdší podvozek, respektive celkové "přísné" naladění Touranu mu vyhoví ( soukromě doporučím tvrďáka třídy Alteu...).
Z Crossu jsem díky "markantnímu" rozdílu oproti konkurenci vystoupil vcelku rychle i po statickém seznámení - nutit blízké do cestováním s ním by bylo za trest ...
Mám asi jiný názor na to, co mají MPV splňovat a jak to mají splňovat ...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Souhrnná reakce
Ten rozdíl je v tom, že Touran k vnitřnímu prostoru přidává soubor vysoce kvalitních vlastností - velmi podobně jako Mercedes B.

Naopak taková Altea má bohužel zvláštní "sportovní" tvar sedadel, který nutí k poloze ležmo. A v MPV s vyšším posazem to není úplně ono.

A posílání bokem? Na to jste prosím přišel jak?
Avatar - Andromeda
5. 1. 2012 13:43
Re: Souhrnná reakce
Jaké jsou ty "vysoce kvalitní vlastnosti", které konkurence postrádá i po x letech od uvedení Touranu na trh ( a to byl myslím první pokus VW v této třídě, ne ? )???
Altea je tvrdá, respektive vnímání její podvozkové tvrdosti, jejího naladění, se projevuje vnímáním především na místě spolujezdce a zbytku - nejde jen o sedačky pane redaktore a pozici za volantem jsem až tak nemyslel. Nicméně pokud to někomu vyhovuje, proč ne...
To posílání bokem je reakcí na pojetí testu, respektive důraz na jisté atributy a vynechání jiných, nejen dle mne pro tuto třídu skutečně podstatných.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Souhrnná reakce
Dovolím si citovat sám sebe :-)
" Prostorný a prakticky využitelný interiér
Bohatě dimenzovaný zavazadlový prostor
Jízdní vlastnosti v běžných situacích i v extrému
Kvalitní dílenské zpracování
Moderní a atraktivní design
Odladění převodovky DSG
Cenově výhodné akční pakety pro Highline
Rozsáhlé možnosti výbavy na přání"

[odkaz]

Altea je tvrdší i podvozkem, ale to nakonec třeba i náš Roomster (a co teprve ix20 a Venga).

A tento test je prostě napsaný obvyklým stylem, ovšem s větším důrazem na interiér a menším důrazem na jízdní vlastnosti (ten do toho záměrně vnesl až Aleš). Kolik bas piv nebo balení dětských plen se vejde do kufru, to jsem opravdu nezjišťoval, na druhou stranu jsou v tabulce všechny důležité rozměry zavazadlového prostoru, které dají velmi přesnou představu o jeho reálných proporcích.
Avatar - Ronault.
5. 1. 2012 14:04
Re: Souhrnná reakce
Moderní a atraktivní design... škoda, že jsem si toho tehdy nevšiml >:D
Baťa se svými krabicemi od bot překonal opět dobu a pořád dělá na obaly svého zboží moderní a atraktivní design >:-[]

Omlouvám se, ale tohle mě opravdu rozesmálo. ;-)

Tu basu piv byste zkoušet měl, je to MPV, čili auto blízké dodávce.
Tady máte příklad, jak se užívá a co si cení běžný uživatel MPV: [odkaz] ;-)
Avatar - Andromeda
5. 1. 2012 14:31
Re: Souhrnná reakce
Tak k těm "markantním rozdílům" Tourana -> prostorný a prakticky využitelný interiér mají dnes téměř všechna MPV a pocitově, z hlediska pohody, atmosféry, jsem "doma" spíše, respektive rozhodně ve francouzovi než než v Touranu.
Odkládacích prostor a tzv. chytrých řešení ( dle marketingu automobilek ) je u francouzů a dalších taktéž dostatek, možná více.
Bohatě dimenzovaný zav. prostor je taktéž u špičky věcí vcelku vyrovnanou ( tady jsme u užitkového pojetí karoserie Touranu ala krabice ).
Jízdní vlastnosti v běžných situacích jsou u špičky opět velmi vyrovnané a k tomuto typu vozů dle mne sedí spíše komfortní nastavení - ostatně volba je individuální a nastavení podvozku alchymie. V extrému - i tam dochází k sbližování, nicméně nevím přesně, co tím extrémem konkrétně u tohoto vozu konkrétně myslíte - už jenom určením mají tyto vozy k extrémům jaksi odpor.
Kvalita dílenského zpracování je dle mne u špičky velmi podobná - měla by se projevit po vícero kilometrech a záleží také na kusu...
Moderní design v případě Touranu -> oba máme na design, respektive na obsah, význam tohoto slova, jiný názor.
Ano, implantací dsg alias dvouspojek koncern konkurenci s předstihem předběhl ( nebudu se teď zaklínat množstvím prodaných kusů s tímto pomocníkem v CR ) - s obdobným řešením přicházejí či přišli někteří nyní nebo nedávno a kolikráte pouze v omezené motorové, typové, paletě.
Cenové pakety pro Highline ale pane redaktore nejsou "vysoké kvalitní vlastnosti", že.
Ano, možnost příplatkové individualizace je u VW velice rozsáhlá ( opět nebudu spekulovat, jaké výbavy, motorizace a pakety tvoří drtivou většinu prodejů...) a rozsáhlostí ( pokud to má být ona vysoká kvalita ) se jí na místním trhu blíží tak jeden, dva konkurenti.
Alteu jsem uvedl jako příklad a také proto, že jde svým způsobem o koncernovou sestru i ce velikosti týče. Korejce nechávám spát...
Nejde přece o množství balíků plen, pane redaktore, ale o konkrétní zkušenosti s užitnými vlastnostmi tohoto vozu, neb jde o jeden z HLAVNÍCH DŮVODŮ KE KOUPI !
Jde o Váš pohled, na který máte stejný nárok jako třeba já na ten svůj.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Souhrnná reakce
Podvozek ale není tvrdý, nebo měkký. Podvozek je především dobrý, nebo špatný. I tvrdší auto může být pohodlné a přitom fungovat dobře, jako třeba Mazda 6. A měkké auto nemusí nutně jezdit špatně - třeba Toyota Auris.

Obojí má svoje úskalí. Tvrdý podvozek může mlátit a odskakovat. Měkký zase může trpět absurdními náklony a pohyby karoserie. Stále mám v živé paměti nekončící vlnění třílitrového Renaultu Latitude (zajímavé je, že u dvoulitru se to podařilo vychytat), při pátrání ve vzpomínkách objevuji i nepředvídatelné chování Grand C4 Picasso a téměř vražednou Thálii, která doprovází extrémní náklony krátkým zdvihem tlumičů.
Avatar - Andromeda
5. 1. 2012 15:41
Re: Souhrnná reakce
Nejde mi vložit příspěvek , tak krátce - znovu opakuji, že nechci vyvolat flame na téma podvozky - šlo pouze o poukázání na pro mne hraniční nastavení u vozu rodinného charakteru ( Altea ).
Jinak jde o moji polemiku jak s preferovanými či opomenutými aspekty testu kategorie MPV a dále o nesouhlas s Vámi glorifikovaným typem co by konkurenta...
5. 1. 2012 13:31
Re: Souhrnná reakce
Díky za odezvu, pane redaktore. Dovolil bych si polemizovat s tvrzením, že : "K zadním sedadlům - myslet neznamená vědět. Jedna věc jsou čísla, druhá je realita. Zadní sedáky jsou v třídě B opravdu reálně krátké, takže nedokážou dostatečně podpírat stehna".
To znamená, že 430 mm v Roomsteru je více než 440 v Mercedesu?
Navigace - dovolím se nesouhlasit. Vy se nikdy nemrknete na displej navigace, abyste viděl, jak se zařadit do pruhu nebo jaký je průjezd nějakou složitější křižovatkou? Pokud ne, pak bychom navždy vystačili s prastarou "šipkovou" navigací.
Na displeji jsou kromě toho často zobrazovány i jiné údaje, zejména kolem hudby. Máte-li USB vstup, často na displeji listujete v adresáři na flešce. Pravda, koncernová auta povětšinou USB vstup nemají a tudíž tento problém odpadá.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Souhrnná reakce
Zřejmě je to tak, nehledě k tomu, že Roomster je nejmíň o půl třídy menší auto a škodovky mají obecně menší rozměry sedadel. I to nemění nic na faktu, že bohužel Mercedes v tomto poněkud zaváhal. Problém je to podobný jako u Renaultu Laguna III (do Mercedesu se ale aspoň dozadu dobře nastupuje a je tam na délku víc než dost místa).

Na navigaci občas mrknu, při tom mi ale nevadí, že je relativně níž. A přepínání mezi různými zobrazeními je zrovna v Mercedesu velmi rychlé a snadné.
5. 1. 2012 14:03
Re: Souhrnná reakce
Je to tedy tak, že je je celkové hodnocení vždy v rámci třídy? Roomster ma za zadní sedadla 10/10, ale platí to jen pro jeho kategorii, to jest podivný koncernový hybrid? Pak může mít i Citygo klidně 10/10, protože je v rámci své třídy solidní ;-)
Nehodlám ale tvrdit, že je se zadními sedadly "B" všechno v pořádku, klidně to může být příliš nízko umístěnými sedadly nebo podivnými úhly nebo kombinací všeho s kratšími sedáky... To by podle mě odpovídalo realitě, něco podobného jsem nalezl i v testu Autobildu (nízký posez, příliš strmé zadní opěradlo a kratší sedák)
Budu si to muset opravdu někdy vyzkoušet sám, to je ostatně u sedadel jediná možnost, každý je jinak rostlý a má jiné libůstky.
5. 1. 2012 16:25
Re: Souhrnná reakce
ohladom k tej dlzke sedakov zadnych sedadiel. niekedy mam pocit, ze to mozno je v mercedese urobili naschval. totiz ak sa clovek zamysli nad primarnym urcenim becka pre rodinu a zadne sedadla sluzia pre deti v detskych sedackach, tak, dovolim si tvrdit, ze v tom pripade je dost nanic ak je ten sedak extra dlhy. skor je to problem, pretoze ak je sedacka kratsia ako sedak, vytvara sa pod nou neprijemny schod, ktory to nase dieta tlaci do nohy a sedi sa mu tam nepohodlne.
takze aby som to zhrnul, z mojho pohladu cloveka jazdiaceho v mpv mi vobec nevadi ak nejaky dospely clovek, ktoreho tam poveziem minimalne bude mat horsie podoprene stehna. ak sa mu nepaci, moze ist vlakom, alebo autobusom ... pri kupe auta preto treba skusat vsetky moznosti, vsimat si detaily, pokial viem v mercedese ti auto kludne pozicaju aj na cely den.

mimochodom, niekde som tu zazrel dotaz na to, ci sa v becku niekde zobrazuje nastavenie klimatizacie. ano zobrazuje sa na tom "tabletovom" displayi, dokonca aj v pripade manualnej klimatizacie, aka bola v testovanom aute.
5. 1. 2012 17:00
Re: Souhrnná reakce
Zajímavý názor, taky mi to s těmi sedačkami nejde úplně do hlavy. Faktem je, že já bych vesměs vzadu vozil spíš jen děti a tam délka sedáku nehraje roli. Horší je, pokud je opěradlo příliš strmé a navíc nelze alepoň trochu více sklopit, jak to je v MPV se samostatnými sedačkami typu Scenica. Takže Easy-Vario-Plus bude asi nutností, zde je výtah z popisu :

Celú sústavu zadných sedadiel možno nastavovať v pozdĺžnom smere a možno ju posunúť takmer až k predným sedadlám, a tak zväčšiť ložný priestor. Nastaviť sa dá aj sklon operadla zadných sedadiel, ktoré disponuje nákladnou polohou so sklonom 90 stupňov. Sedadlo spolujazdca sa dá sklopiť dopredu. Týmto spôsobom môže operadlo slúžiť ako stôl pre cestujúcich vzadu alebo sa výsledný priestor využije na prepravu mimoriadne dlhých predmetov.

Příplatek sám není vysoký, je ale vázán na další balíčky (K dispozícii len v spojení s balíkom komfortných sedadiel, športovým balíkom, lakťovou opierkou vzadu a balíkom Exklusiv)

Dík za info ke klimě, pak je opravdu úplně jedno, že je ovládání tak dole.
5. 1. 2012 17:22