Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel slaví 150 let: Od šicích strojů k autům

Německý Opel slaví hned na začátku nového roku 150 let od založení. Začínal jako výrobce šicích strojů, později přišla jízdní kola a pak automobily.
Zpět na článek
5. 1. 2012 10:35
5. 1. 2012 13:51
5. 1. 2012 15:22
Avatar - 3_diamanty
5. 1. 2012 09:28
takze zakladatel znacky opel
zomrel tri roky pred vyrobenim prveho auta, chudak ;-\ urcite sa toho chcel dozit ale aj tak klobuk dole, zaciatky su vzdy tazke ;-)
Rozbalit vlákno
1
15. 1. 2012 23:01
Re: takze zakladatel znacky opel
Do článku jsem to nedal, protože to s tématem moc nesouvisí, ale bohužel zemřel na tyfus.
Avatar - DaewooMaster
5. 1. 2012 10:35
Hmm
Moc nechápu, proč ze současné (celkem zajímavé) produkce je zmíněna právě Ampera, která má s Opelem společné jenom to zmiňované logo... ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bubáq
5. 1. 2012 13:51
Re: Hmm
Protože se Opel z Rüsselsheimu podílel na konstrukci a designu vozu....Od začátku byla Ampera konstruována jako auto pro oba břehy Atlantiku.
5. 1. 2012 15:22
Re: Hmm
Ono to bylo dítko někoho v Opelu, kdo pak přešel k Chevroletu a vzal to s sebou. Nechce se mi hledat, kdo to byl.
Avatar - Bubáq
5. 1. 2012 13:58
Příklad Opelu
Díky za stručný článek ;-) . Opel v posledních 50 letech vytvořil několik zřejmých příkladů:
a) Nevyráběj americké modely v Evropě (50. - 60. léta)
b) Nedělej auta s cílem být nejlevnější v produkci a prodeji, Evropští zákazníci nízkou kvalitu nesnáší (pozor, nemluvím o přistěhovalcích!) (70. - 80. léta)
c) Věnuj pozornost marketingu, reznoucí auta byla fakt faux-pas (80. léta)
d) Získat zpátky zákazníky je neskutečně pracná, nákladná a nejméně 20 let (!!) trvající záležitost.
Moc Opelu fandím, jejich současný důraz na kvalitu je nepřehlédnutelný a auta staví opravdu moderní.
Chci jen poznamenat, že čistě jen z hlediska designu považuji Senator B a Astru A za jedny z nejkrásnějších velkosériově vyráběných aut v historii. Fantasticky vyvážené proporce, designově jednotný přístup k exteriéru a interiéru, radost pohledět!
Mimochodem, Insignia je fantastické auto!
Rozbalit vlákno
3
5. 1. 2012 15:58
Re: Příklad Opelu
Prave vcera bola v televizii (Hessen) reportaz o Opel. Ani som netusil, ze su az v takej krizi. Dokonca i zamestananci sa zriekli urcitych vyhod za ucelom zachrany. Ako najväcsie minus sa povazuje vlastnictvo GM a koncentracia znacky len na europske trhy. Mimochodom dobry clanok o sucasnej situacii [odkaz] a mimochodom, asi su linky Opelu prilis malo vytazene, lebo sa bude v "opel" vyrabat aj Chevrolet. Pre Chevrolet asi dalsi krok vpred, ale ci aj pre Opel, ktory sa mi v poslednom case paci :-( :-( [odkaz]
Avatar - sargis
5. 1. 2012 19:38
Re: Příklad Opelu
Dobre si to napisal. Nas vztah k Oplu zacal v r. 1996 Astra Sedan A (F) dovezena z belgicka, velka eleganica a ten externy displej radia :-) Potom opat Astra A to uz ako Classic z Polska. A potom Astra B (G), skvele auto. A aktualne nova Astra...vsetko spolahlive pekne auta bez vaznych poruch. Fandim Oplu a aktualne nastupenom trende, ono su kriteria, kde je lepsi ako konkurencia, bohuzial, imidz je imidz a ten sa zacina lepsit az teraz.
15. 1. 2012 23:04
Re: Příklad Opelu
Astra F se mi líbí rovněž. Insignii považuji už za příliš velké auto. Navíc exempláře z počátku výroby měly obří problémy se spolehlivostí.