Problém právě je, že se to auto vzdalovat nemusí. Chodci celkem určitě, ale u řidiče to už tolik neplatí. Někdy se člověk opravdu diví, čím přemýšlí. A ještě si říkat expert.
„Svícení vpředu zvýrazňuje přijíždějící auto, což je zejména pro chodce na přechodu velmi důležité. Auto, které se vzdaluje, ale už chodci ani řidiči vnímat nemusejí, není to pro jejich bezpečnost podstatné. Nesvítící koncová světla proto při dobré viditelnosti nevadí,“ uvedl.
To samozřejmě ano, s příchodem každého silného hráče se koláč prodejů ve třídě musí přerozdělit. Je ale zajímavé, že VW cílí s prodeji jen cca. na 60% toho, co dnes prodává TPCA.
Ohledně těch kvalit... jediný výraznější rozdíl je bezpečnost. V motorizacích, koncepci ani výbavě žádné zásadnější rozdíly nevidím.
Mercedes mě s tímhle štve. Prémiová značka a navíc MB! To by se jim nemělo stávat. Když takové auto mám, tak se na denní svícení vykašlu a dám si tam normální potkávačky.
Blbost řidiče to je. Jediné, na co se mělo v legislativě myslet, je, aby denní svícení zahrnovalo i zadní světla. V mlze by to stejně nepomohlo, ale prostě auto má svítit z obou stran.
Jo, to jsem to už také psal. Ale to je nová móda. Původně denní svícení zahrnovalo i zadek. Asi se automobilky inspirovaly u lepičů tuzerů, kteří řešili jen předek.
zo zvedavosti som to hľadal, lebo som mal pocit že existuje vrámci doplnkovej výbavy plastový kryt na celé dvere, ale nič som nenašiel. pochybujem že by to pri fl. menili...
Takze jsi nic nevidel, jak jsem predpokladal! >:D >:D >:D
Tradicne ti unika smysl - tady nejde o to, co jsem napsal ja, ale cos napsal ty - ja ten interier bez fotek nehodnotim, nybrz ty. Tolik k tomu, kdo je tady bezpaterni placal...
Drz se sve rady - na interier si pockej do pristiho tydne a pak hodnot! Zatim jsou tva vyjadreni jenom hloupe kvakani. Tot vse co jsem ti chtel sdelit... :-!
no stacit by to mohlo ak si vezmes ze si napriklad nadupanu 107micku kupis za 7500 eur a citigo bude stat 10 000 tak myslim nie je co riesit, v malych autach s pozera na jednoduchost praktickost a cenu a tu citigo razom dostava uder pod pas. Minimalne pol tohto roka prejde a nadalej kym pride 5dverak od citiga, to uz bude panda kralovat europskym mini opat
Re: z tejto trojice je podla mna jasny dizajnovy vitaz peuge
samozrejme citigo je lepsie ako kolinske trojicky kedze je o generaciu novsie auto s vacsim razvorom a lepsou kvalitou spracovania a ked pride 5dverak je vymalovane to mas pravdu ale v krajinach ako spanielsko taliansko a aj u nas sa budu aj tieto trojicky nadalej fajn predavat aj ked tu bude citigo picanto a aj panda lebo jednoduche male lacne auta tu budu stale a zaujem o ne nikdy nevymizne.
panda citigo up picanto su novsie modernejsie ale pri miniaute ide skor o jednoduchost a praktickost a aj o dizajn a tu kolinske trojicky nadalej drzia krok, takze generacia hore dole stejne budu uspesne nadalej
Prostě si chtěl bejt vtipnej nebo co, ale opět od začátku vedle a blbě. Tak se k tomu postav jako chlap a nesnaž se zbytečně hledat zadní vrátka. :-!:no:
Nevím co ti na to mám napsat. TPCA sníží objem výroby a VW ho bude muset zvýšit. Většina lidí se sice o auta moc nezajímá, ale to co je nové a lepší poznají. TPCA může zaujmout jedině cenou, která by měla opravdu klesnout, protože jestli to chtějí vyrábět dalších x let, tak přece ušetří nějaký prachy za vývoj nové generace - takovou strategii bych respektoval. Špatně vybavená a zastaralá C1 za 150 000Kč proti vyspělejší citigo za cca 180 tisíc.
Viem si predstaviť jediný spôsob, kedy by tento facelift mohol stačiť na trojičky od VW - agresívna cenová politika, t.j. museli by byť o hodne lacnejšie ako autá z koncernu VW - niekde na úrovni 149.000 Kč, resp. 6.000 €. Inak neviem-neviem.
Je však celkom možné, že na poslednú chvíľu Toyota a PSA pod vplyvom Up-u radikálne zmenili dizajn, a preto radšej ešte chvíľu počkajú, kým uvedú úplne nový model.
Re: z tejto trojice je podla mna jasny dizajnovy vitaz peuge
Souhlasím s tebou, taky se mi nejvíce líbí FL Peugeotu, nicméně kdybych si měl jít miniauto koupit asi šáhnu po CitiGo (počkám na 5D), přecejen je o generaci jinde ;-)
Jo, ta zadni svetla, to je taky radost - nejlepsi je to za mlhy ve dne, kdy si mnoho ridicu neuvedomuje, ze automatika jim nerozsviti potkavacky, protoze svetla je dost, ale zezadu je skrz mlhu neni videt.
Na denním svícení mi daleko více vadí, že nesvítí zadní světla. Tmavá auta v tmavých stínech nebo za snížené viditelnosti nejsou vidět. A LEDkaři samozřejmě nerozsvítí, protože oni přeci ještě vidí...
Přísvit do zatáček mlhovkami je vůbec šílenost... auto vypadá jak při poruše.
Jak víš jaký mají lidé názor? Protože se v ČR v listopadu prodalo nejvíce CitiGo? Ale no tak...
V listopadu jde většina registrací na vrub předváděček. Krom toho, prodeje Škody budou u nás vždy na špici třídy... každé třídy... bez ohledu na to, jestli je třeba takový Roomster nejlepším autem ve třídě.
Prodeje TPCA v Evropě se pohybují kolem 300.000ks za rok. Továrna VW je dimenzována na 180.000ks za rok. Takže asi tak...
Souhlas, tohle je opravdu nesvar - denni sviceni umistene nizko nad silnici - na zvlnene silnici vidis protiejdouci svetla pozde. Denni sviceni, ma byt soucasti svetlometu. Dobre ma denni zviceni vyresene treba Audi a Opel, tragicky priklad je Skoda u Octavie.
Co me ovsem u Skody pobavilo posledne, bylo prisvecovani do zatacek u Yetiho - k prisvecovani pouziva mlhovych svetel, ktera jsou misto okraje vozu umistena hodne blizko stredu masky, takze do strany vubec nemaji sanci zasvitit. Absolutne zbytecne...
Konkurence od největšího koncernu v EU zašlapala tyhle zastaralé konstrukce z Kolína v crashtestech¨, kvalitě a prostornosti interiéru a osobně bych si prcka z TPCA koupil jen kvůli motoru - je fakt dobrý. Pro mě je jednoznačný vítěz Škoda, přestože se mi Citroen hodně líbí - nechci podporovat oblbování zákazníků. Uvidíte jak rychle přijde opravdová druhá generace když jim to lidi nesežerou a budou kupovat konkurenci. Na druhou generaci byl ideální čas a další facelift v řadě už beru jako urážku.
Niektoré autá facelift vôbec nepotrebujú a starnú tak nejak pomaly a dôstojne. Dobrým príkladom je Octavia II (pred fl.), Ceed, Grande Punto, ale aj tieto kolínske trojičky. To improvizovanie pri omladzovaní je u C1-ky čistý trapas. Nepomohlo to ani Aygu, možno akurát 107-ke.
z tejto trojice je podla mna jasny dizajnovy vitaz peugeot
ma najlepsie riesene led svietenie vpredu na rozdiel od tesco svietenia toyoty a hrackarskeho svietenia citrona, peugeot ma najkrajsiu masku ktora ho radi medzi ostatne pezoty zatial co sitron vyzera akoby to bola nejaka cina, peugeot vyzera nasjportovejsie a najdravejsie zo spominanej trojice, navyse zadne svetla sa mi tiez pacia viac bordove ako citronovske biele akoby dorobene lacnym tuningom, o toyote skoda reci ta spredu vyzera doslova tragicky ;-) tu ani nema vyznam pisat, mensi nedorobeny yaris vyzera na plosine ayga doslova tragicky.
ked si zoberiem ze ma peugeot najlepsie predaje z tejto trojice a ponukne mi aj najkrajsie disky ktore perfektne ladia s autom, dizajnovy vitaz je jasny :yes:
Zřejmě po příchodu Up! usoudili, že vlastně novou generaci zase tak nutně nepotřebují. Celková koncepce auta i motorizace je hodně podobná a stačí ladit detaily.
Co víš třeba o výbavě? V článku se pouze říká, že přibude kožené čalounění, lepší multimediální výbava, kožené volanty a čalounění, parkovací asistent a konečně automat s řazením pádly. Co konkrétně ti chybí?
Nikde není psáno, že facelift musí nutně vydržet šest let...
ono kdyz je nekoupis v tescu, ale nejaky poradny tak sou i ty pasky videt dobre, jen je dat tak aby neoslnovaly a jeste dratenictvi aby se vypnuly po zapnuti svetel....
Souhlasím s tebou, také si nejsem jistý, jestli tento docela povedený facelift bude stačit na dobré umístění v prodejních číslech. Čekal jsem kompletně přepracovanou novou generaci trojčat a ne pouze kosmetický facelift s trochou úprav techniky. Vždyť na trh teď přišli noví hráči v podobě koncernových trojčat, nové Pandy, faceliftované Twingo a také nesmím zapomenout na úspěšné Picanto. Je to silná konkurence.
Musíme si počkat na oficiální představení a na podrobnější informace, třeba nás TPCA ještě překvapí a pokud nastaví rozumě cenovou politiku, tak by mohli „kolíňata" docela dobře obstát ve třídě mini vozů. Uvidíme, jak zapracovali na zpracování interiéru, tam je určitě prostor pro zlepšení.
V časti súhlasím, v časti nie.
Je pravdou, že technicky (najmä vydareným motorom 1,0 VVTi) trojčatá moc nepotrebujú obmenu. Dizajn sa dá spraviť napr. takýmto faceliftom.
Konkurencia sa ale posúva dopredu a to najmä vo veciach, ktoré FL nevyrieši: jednak sú to veľkorysejšie rozmery (viď Up/Citigo a veľkosť jeho interiéru v niektorých oblastiach na úrovni Fabie/Pola) a jednak architektúra palubovky (hračkárske prístroje a otáčkomer na stopke sa už nenosia), aj v triede mini ľudia chcú serióznosť a nie pocit hračkárskeho auta pre bábiky (napr. Picanto).
LEDky denného svietenia sú vcelku ošemetná záležitosť. Môj názor je, že najlepšie vyzerajú na autách, kde sa s tým ráta od začiatku a hlavne ak sú buď súčasťou svetlometu, alebo v zvláštnom vybraní (lakovaného) nárazníku. Ak sú ale nacapené v nasávacom otvore na plaste, vyzerá to lacno, ako čínsky aftermarket, a to bez ohľadu na prémiovosť výrobcu (narážam na Mercedesy).
Alebo na príklade: takto áno: [odkaz] [odkaz]
takto nie: [odkaz] [odkaz]
tak korejci maju viac rozumu a tolko vedia ze velke auto robi autom razvor kdezto vw si mysli ze postavi velke auto ked natrepe na maly razvor 4 a pol metrovu obludu ;-)
Korejci jsou v tomhle napřed. Zvolili podobnou strategii, ale promysleli to hned od začátku prvního modelu. Konkrétně s tím začali u Picanta. Postavili obrovský nárazník na malé auto a v další generaci k tomu nárazníku dostaví větši picanto >:D
vymyslel akurat ze podvozok urobil maly a napchal na neho velke auta, octavia prvej generacie vo verzii liftback posobi na tom malom podvozku uplne tragicky a nevyvazene a aj stary golf kombi je na tom podvozku male kombi ktore sa hraje na karavan.
ale uznavam, takato koncepcia a logicke riesenia tu uz boli skor ;-)
Tohle už ale dávno vymyslel koncern VW = Škoda Octavia 2 od2004 to samé Golf5 a6 :-! Kolik lidí si myslí,že6 je uplně nový model nebo,že Oktávka je3generace >:D
Buhužel,ty ledky jsou nutnost ... denní svícení které je povinné,je sice dobrá věc. Jenže nikdo už neřešil praxi,jak a čím jej provést. Halogenová žárovka už ze svého principu není vubec vhodná k denímu svícení. Já sám jsem tomu dlouho odolával,ale měnit každé 2měsíce žárovky už mne nebavilo :no: nakonec jsem zrušil mlhovky,tedy využil a předělal je na denní svícení :-) určitě lepší řešení než ty diodové pásky. Použity diodové H3 ;-)
samozrejme toyota to ma vyriesene uplne tragicky jednak su tie ledky nizko a jednak vyzeraju presne ako ty pises ako dokupene z tesca a prilepene, nieco na sposob mladych tunerov ktori si na stareho kadeta alebo golfa dole prilepia led diody a myslia si ze ich kraksna vyzera uzasne.
mam podobny nazor a myslim ze pride doba kedy vyrobcovia uz zacnu auta vyvijat dopredu aspon tri generacie modelu na jednom podvozku a potom ich budu len faceliftovat a menit podla potreby a zaklad bude ten isty, donekonecna sa predsa neda vyvijat uplne vsetko nove kazdych par rokov ked to co je dokonale uz nevylepsime len skazime. Cas sice leti rychlo ale auto bude mat stale 4 kolesa a podvozky nema zmysel menit kazdy rok. Navyse v case krizy nie je dovod vyhadzovat miliardy do vyvoja niecoho co bude o chlp lepsie ako doterajsi model. Skor by som sa zameral na zvysenie kvality prevodoviek, na zlepsenie kvality interieru lebo priestornostou a priestorom a posedom na zadnych sedadlach nemaju kolinske trojcata ani po rokoch konkurenciu, vzadu je miesta dost.
najlepsie tento degradujuci pas led diod zvladol peugeot ktory ich ma umiestnene v idealnej vyske medzi lakovanym plastom a ciernym plastom kde je skutocne zakomponovane to led svetlo ako ma byt proste nevyzera to ako dorobene, toyota a citron to maju ako past na oko.
Peugeotu to nahodou slusi :yes:
[odkaz]
tie ledky nie sa rusive naopak zkrasluju na rozdiel od citrona a toyoty kde to vyzera gycovo
Facelift všech tří Kolíňat považuji za povedený, bohužel totálně degradujícím prvkem je pás LED diod á la bastl z Tesca připevněný dvojkou drátem. Nejhůř dopadla Toyota, asi jede na aktuálním trendu (vyřazujících) kovbojů s diodami proklatě nízko.
Škoda, takhle domršit jinak docela pěkné auto už v továrně :no::no::no: