Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v roce 2011: Pořadí značek

43 komentářů

Petrko
jiném serveru jsem se dočetl že cca 55% prodejů tvoří firemní klientela a cca 4% ree😜orty.
Avatar - jenik1
jenik1
Včera ta jedna z "modelek" co uvádějí zprávy na ČT24 někdy odpoledne uvedla, že u nás jsou nejprodávanější značky Škoda, VW a Fiat. Zřejmě měla říct Ford, ale asi jí napsali do papírů Fiat. Přitom Fiat je někde v propadlišti na 18 místě.
Avatar - Emel
Emel
Nejvíc mě mrzí ztráta pozice Mazdy... osobně doufám, že se jí s novými modely povede lépe (CX-5, 6... a jednou nová 3). V celé své historii má Mazda spoustu kultovních modelů, tak snad na ně nějak naváže (RX-7 a 787b, MX-5, 323f, kulatá 626, první 6, Xedos 6 a další).

Alarmující jsou čísla Citroënu. Velmi dobrá C5 za hubičku, novinky v podobě C4 a DS... a přesto jeden z největších poklesů. To nám tolik chybí C4 kombi, nebo snad 5008 kanibalizuje Picasso? Tohle by stálo za bližší pohled na jednotlivé modely.

Čelo tabulky bez velkých překvapení... VW a Ford jako na houpačce, která momentálně stoupá na straně VW. Renault bez zásadních inovací v nabídce na svých číslech. Hyundai jako druhá "domácí" automobilka zaslouženě roste.

PS: pro redakci - co se skrývá pod Jiné značky? Určitě už se to tu kdysi řešilo... těch 344 kousků není tak málo, vzhledem k tomu, že i značky s jedním prodaným kusem jsou normálně v tabulce...
lulinak
pro mazdu jsme mel driv slabost, ale kdyz ji vidim spolecne s Hondou jak se zuby nehty drzi predkrizovych cen tak jim jen drzim palce at nejaky kupce vubec najdou, doba je vyrazne jina, ceny uz konecne v plne mire urcuje stred nabidky a poptavky a automobilky se musi kua snazit aby prodaly, ale to japonci v CR zatim nechteji chapat.... Co tak koukam na cenik M3 tak za 400 v zakladu (i kdyz bohatsim) at si to strcej nekam...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Víš to není tak jednoduché. Mazda s Hondou na rozdíl od Toyoty s Nissanem produkují pouze v Japonsku a proto ty vyšší ceny - promlouvá do toho Yen, transport přes půl glóbu a další faktory.
Toyota a Nissan tlumí problémy výrobou v Evropě a Mitsubishi spoluprací s PSA.
Mazda a Honda mohou najít jen jedinou cestu - zvýšení sériovosti a přizpůsobení se evropskému trhu - přizpůsobování se menšímu americkému trhu už bylo dost.
A je to tady, Honda se vytasí tento rok s malým dieselem 1,6 a Mazda s novým technologickým balíčkem, který by měl zaujmout širší veřejnost - i s novými nižšími cenami NOVÝCH modelů (CX-5, Mazda 6).
figurka
Nevyrábí se Civic v Anglii ?
jossalito
Ano ve Swindonu.
King of rain
Vždyť jen Accord je z Japonska, esli se nepletu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mazda je sympatická, vždy byla a bude to dobré. Musí přidat do nabídky nějaké modely, hodila by se i CX-9 s dieselem.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Jiné značky jsou většinou obytné vozy. Dál jsou tam 3 Alpiny nebo 12 Shuanghuanů - tzn v zásadě značky, které nejsou v SDA a zároveň u nich SDA (nebo registr) nepovažuje za nutné rozeznávat modely a jejich zařazení.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
To není pravda, Mazda slevila jednorázově u 6 asi 100.000.
honysek
Problém Mazdy a Hondy v ČR je, že průměrnému Čechovi je jedno, co se skrývá uvnitř auta. Jediný rozhodující faktor je co nejnižší pořizovací cena. Proto tu vítězí Hyundai a Kia, protože nabízí průměrný produkt zabalený v líbivém pozlátku. Mazda a Honnda používá pokrokovou techniku s vysokou spolehlivostí a životností. Ovšem tyto atributy je nutné zaplatit, což většina národa nechápe... :no:
GTI
A že to nechápou v Západní Evropě? Tam si přece rádi zaplatí za kvalitu. Obě automobilky jsou zcela průměrným mainstreamem, které ve vztahu k europremiantům přece nemají vůbec šancí, a to i když se třeba i vyrábí na evropském kontinentě.

Nesouhlasil bych s tebou ani co se týká korejské (aktuální) produkce. Korea (sympaticky) dělá všechno proto, aby se jak designem tak technikou vřadila do zlatého středního europroudu. Nyní už nejde o líbivé pozlátko.
Nicco
Prumerny Cech najede 15tisic rocne a bud se mu nevyplati nove auto, tedy koupi ojetinu, nebo mu plne postaci Hyundai. To ze Honda vydrzi bez poruchy 15 let, je spis argument pro ojetinu.
lukas13
1.) Mazdy mají poslední dobou problémy s antikorozní ochranou, nemýlím-li se.

2.) Mazda 3 s průměrnou atmo 1,6 a průměrnou výbavou vloni stála ceníkových 399.000tis. Smlovat se v showroomech Mazdy, dle mých zkušeností, moc nedá. To byl prostě úlet!Snižování cen, krizi, zaspala u nás Mazda o 2 roky!!! Argumenty o "kvalitě" jsou s odpuštěním, blbost. Cenotvorba je dnes u aut o něčem jiném. Notabene dnes je Mazda 3 v akci od nějakých 299tis. ve stejné výbavě jako loňský zaklad za 329tis. Takže dnes je Mazda 3 velmi levné auto. Dle tvé logiky by tedy nemohla být zároveň kvalitní,že? Nebo myslíš, že dnes ta auta dotují?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes😒br />
dacia :yes: neskutocny narast, gratulujem, novy lodgy je uz na ceste, duster slape ako hodinky, predaje pojdu urcite hore mame sa na co tesit :yes😒br />
opel sa tiez konecne spamatava a aj ked mi nevonia musim uznat ze ma prekvapil a predava slusne a zasluzi si svoju poziciu, insignia vo verzii kombi a 4kolkou je na zozratie.

toyota skoncila presne tam kde sa cakalo, mimo top 10. Neponuka nic nove okrem skaredeho yarisa ktor ysa este le nrozbieha, ten vajcoidny auris je hnus a avensis je skutocne akoby z ineho sveta, vratme sa teda na zem.

Co ma potesilo je narast peugeota kie a hyundaia, tieto znacky nebudem obkecavat jednoducho slapu paradne uz nejaky ten rocik a novinky chrlia kazdu chvilu takze ocakavam ze pojdu opat hore :yes😒br />
Sklamanie roka? pre mna citroen

aj napriek novej C4ke, rozbehnutej C3ke, nabehu modelov DS, nestarnucej C5ke rok co rok to ide s citroenom dole vodou. Peugeot citrona poraza aj starymi modelmi ako 308 alebo 207 a to sa chysta nova 208micka to uz ani potom nechcem vidiet tu stratu na pezota tento rok. Bude to naloz.

mierny narast nemeckej premie audi bavoraka aj medaka je fajn, nic prevratneho sa neudialo auta stupaju kvalita trhu ide hore je len fajn ze premia uz nie je ako kedysi len rarita ale je jej stale coraz viac, jednoduhco su to traja krali ciest a to sa musi prejavit aj na predajnosti :yes😒br />
Nespomenut sa neda ani seat, narast o 20 percent povazujem za prekvapko roku, snad ma to prekvapilo este viac ako narast dacie u ktorej som s tym ratal kedze prisiel duster ale seat az na rozbeh kombika ibizy nemal nic nove a prevratne. Bravo seat, ibiza je pravom najkrajsie male auto aj ked osobne by som si kupil rio ktore je u mna jednotka a interier ria je presa len uz inde ako interier ibizy aj ked ani ta nie je spatna. Som zvedavy ci si seat udrzi aj tento rok stupajucu krivku, prisla nova alhambra a ibiza ako sa zda je stale v najlepsej forme snad seat este trosku pritlaci a pojde vyssie, ma na to drzim palce.

Ked sme pri japoncoch, toyotu uz spominat nebudem podal mna pojde dole aj tento rok a ten tragicky yaris to nezachrani ale na co sa tesim je novy civic a CRV od hondy. Konecne honda dostane druhy dych a jej dva taziskove modely pridu kompletne nove na trh. Drzim palce, honda by sa mala teda opat prebrat.

Mazda ma uz roky neoslnuje ale nova CX5 to moze zmenit, pokial vsak nezlepsia motorovu ponuku u novej 3ky necakam narast predaja a bieda bude pretrvavat.

Pokles subaru tiez nie je ziadnym prekvapenim, impotentna impreza uz nestiha a lancer jej prebral zakaznikov - v mitsubishi sa raduju a ked pripocitame uspech ASXka tak je jasne kto je tu vitaz, treba spomenut ze na mitsubishaka nemala v r 2011 ani honda ani mazda.

Aj napreik rekordnemu poklesu a neskutocnej strate pozicii pre mna nie je pokles fiatu ziadnym prekvapeni, nemaju uz roky nic nove na trhu, logicky to nemohlo dopadnut inak.Nova panda to podla mna nezachrani ale je mozne ze uz viac neklesnu a stabilizuju sa, freemont s americkou genetikou ich mozno tiez podrzi, uvidime, celkovo ale fiat katastrofa ale ziadne prekvapko. Novej pande fandim tak drizm palce aj ked som skepticky.

prvu trojicu skoda vw ford nema vynam rozoberat, skodovka predava opat spolahlivo a aj ked prakticky uz stagnovala a nezvysila percentualny podiel na trhu jej pocty su stale neskutocne a jednoznacne za co klobuk dole :yes: Uvidime ci prichodom citiga sa v tomtr ooku pohnu predaje skodovky opat hore alebo ci citigo nezacne pozierat fabku, uvidime.

VW predava super, auta su to kvalitne ale podobne ako ford nic pre mna, sama nuda, kazdopadne klobuk dole, gratulujem obom 😉 suchoparkom :yes😒br />
takze u mna😒br />
prekvapenie roka: seat
sklamanie roka: citroen

skokan roka: dacia
prepadak roka: fiat

uz sa tesim na rozpis modelov v jednotlivych triedach a ich predaje

😉
Avatar - fOE
fOE
to ti ta toyota lezi v zaludku jen kvuli designu? Jinak napsa u fordu a VW ze jsou to kvalitni auta a nenapsat to same u toyoty >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
takisto som volvo nespominal a co? co ma byt?

toyota nepisem ze je nekvalitna 😉 ale mne sa nepaci ziadna toyota snad okrem corolly co je sedan a je to jedine schopne auto od toyoty co do vzhladu.

predaje toyoty mi davaju za pravdu, zakaznici ju uz tiez nemusia tak ako kedysi, ked je tak kvalitna preco rapidne klesa predajnost? Asi ze jej dizajn stoji za ***, kvalitou to nebude neboj.

😉
Avatar - fOE
fOE
Prodejnost klesa kde, v CR? tu byl ale trh vzdy vic orientovany na Nemecko. Ze klesaji globalne? No pokud by to i byla pravda tak po tsunami to povazuju za oduvodnene...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v poriadku, ak sa ti dizajn toyoty paci nic sa nedeje, mne sa nepaci, nejdem tu presadzovat ziadne dogmy, pisem svoj nazor 😉

hadat sa nejdem, zle auta dnes nie su len skarede takze neuspech hladaj vies kde, pod kapotou to nie je. Az na par vynimiek je dnes technika vsade podobna a uspech je skor o dizajne a manazmente ako o technike.

Ci je toyota uspesna aj inde nesledujem reagujem na tento clanok a teda na cesky trh, v cechach jej predaj klesaju, reagujem teda na toto.
Avatar - fOE
fOE
Diky za objasneni. Ja sam toyotu nevlastnim a ani nijak zvlast neresim, ale zaujalo me jak negativne o ni pises... tak jsem cekal nejake zle osobni skusenosti, nebo tak neco. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na cisto novom yarise som robil autoskolu v r 2000 este pocas skoly, nemozem sa stazovat ale to boli este ine toyoty co sa tyka dizajnu, az na to ze nemala budiky samozrejme co mi zase vtedy vadilo. Yaris hrabal aj s litovym motorom a siel svizne ale o tom nie je rec, rec je o dizajne a ta dnesna toyota je u mna dizajnovo na chvoste.
bicak77
Trošku mě překvapuje výrazný meziroční propad u Citroenu. Teda ne že bych si už v měsíčních přehledech tohoto trendu nevšiml. Vezměme si třeba novou C4, se kterou mám osobně tu čest. Nový model, akční ceníky (ano, vlezeme se s klimou pod 300), reklama v televizi a......v prodejích si +/- podává ruku s pomalu výběhovým Aurisem. Starší brácha 308 prodává vyšší ligu a nemůžeme to svádět jen na to, že C4 oproti bráchovi nenabízí kombi. No jak říkám, pro mě překvapující. Čekal jsem, že si Citroen v roce 2011 díky new C4 své počty minimálně udrží.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak, citroen uz dlhodobejsie v cecach a na slovensku na braceka pezota nestiha a aj ked ma novsie modely C3 a C4 - starsie 207my a 308micky citrony hravo porazaju. Tiez tuto dilemu uz asi rok dva riesim a sledujem a sranda bola ze aj 407ma porazala novu C5ku ak sa nemylim v predajnosti u Vas a aj u nas, a teraz prichodom 508micky je C5ka uz uplne zadupana. Neviem kde je problem v citroene ved kvalitativny rozdiel nejaky nemoze byt a stara C4ka predavala skutocne slusne aj stara C3, vsetko to zacalo az novou generaciou C5ky, C3ky a C4ky ktore nestihali ani na starsie pezoty. Bud dizajn ludi akosi nezaujal alebo boli cney prehnane alebo ja neviem ale fakt je ten ze citroen ma teda tiez nicim ako znacka nezaujala a z francuzov mi je pezot s renaultom rozhodne blizsi a sympatickejsi. Proste mozno je to aj o nahode a v privale inych noviniek zakaznici zvolili inu znacky a nastal akysi odklon od citroena docasny predpokladam.

U mna je pokles citroena sklamanie roku navyse predajnost asi hore nepojde tak skoro kedze mame uz novu C3 C4 DSka a az na drahu DS5ku sa nejaky novy model necaka v blizkej dobe tak fkat neviem kedy by mal byt lepsi predaj citroena ked nie teraz ked je v plnej sile. Ocakavam teda opat pokles a rozdiel medzi pezotom sa este prehlbi podla mna lebo nabehne 208micka a ta bude C3ku valcovat a navyse sa rozbehla 508micka ktora slape super.

Citroen ma sklamal, osobne C3ku povazujem za dizajnovo nepodarenu a C4ku za prilis nudnu, dovody nebudem pisat jednoducho to tak vidim,
Avatar - stene
stene
Pro mě je C4 z hlediska originality krokem zpátky oproti minulé generaci. Možná to nepřišlo jen mě... Jinak mě ale propad také překvapuje. Citroenu fandím určitě víc nez Kie, Hyundai nebo Peugeotu, kteří jsou v prodejích před ním.
lukas13
Citroeny se mi strašně, strašně líbí. Nová C4 je parádní. Přesto jsem před 2ma lety skončil u jiné značky. V mém případě to bylo z těchto důvodů😒br />
a.) proto tehdy nebyla nová C4 (ale i stará se mi velmi líbí)
b.) protože jsem nakonec usoudil, že kombi nakonec bude lepší
c.) a to je to hlavní - hrozivá pověst dovozce, který se i kvůli naprosto zjevě opodstatněným reklamacím snaží soudit, neboť doufá, že tím zákazníky odradí. Údajně i prodejci jsou z toho dosti zoufalí
logitech723
[odkaz]

Tomu sa hovori ciste sialenstvo😊))
bicak77
Největší šílenství je, že podle tabulky se ve Švýcarsku Porsche prodává pod značkou Peugeot...no mrkněte na to. Asi tam starej pan Ferdinand nemá zrovna dobrou image >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pozeram ze z francuzov je tam 207micka najuspesnejsia a je po pole druhe najpredavanejsie male auto pred fiestou aj cliom. :yes😒br />
Prekvapil ma predaj kugy ktora je dokonca pred focusom a takisto ibiza tam predava skoro ako fabia, velmi pekny vysledok tiez.

nestratil sa ani duster, vyse 2500 predanych kusov je lepsi vysledok ako juke C3 alebo auris, tu musime zlozit pokolonu dacii :yes: kto by to pred par rokmi povedal ze?

Celkovo mi ale svajciarsky trh nepripada az tak sialeny podla mna spanielsky alebo taliansky trh je vacsie blaznovstvo 😄 skor by som povedal ze svajciarsky trh je neuveritelne pestry a aj taky besteller ako kaskaj je az niekde vzadu naopak kuga je prekvapivo hore , dari sa aj bmw a vw aj skode.

zaujimave, dik za odkaz, super
logitech723
Samozrejme ze som mal na mysli tie sportove auta, pretoze predaje beznych aut su tu viacmenej identicke s ostatnymi vyspelymi trhmi. Ale predaju sportiakov sa nepriblizuje ziadny europsky trh ani vo sne. Ved predaj 700ks Carrery ci 160 Ferrari 458 na 7 milionovy stat, keby som to na vlastne oci nevidel tak urcite neuverim.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Šílenstvím jsou čísla prodejů luxusních vozů a supersportů... To je prostě neskutečné.
Nicco
V porovnani s SK urcite.
KIA Sportage 333ks
makakaron
Skooda jede, ale kdo by nakupoval v salonech... 😉

[odkaz]
Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 Zde je odbyt [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak predaj Cecka je tam neskutocny, skoro poraza aj passat a zase ako pozeram BMW5ka tam tak nedominuje ako u nas a inde pred medakom, Celkovo v nemecku mercedes poraza hravo bavoraky len u nas je to opacne. Medak je pritom jasne lepsi v kazdej tirede

:yes:
Avatar - JGucci
JGucci
15 nejprodavanejsich modelu v roce 2011 v CR (osobni+uzitkova) 😒br />
1. SKODA OCTAVIA - 23 667
2. SKODA FABIA - 16 532
3. SKODA SUPERB - 4 661

4. Ford Focus - 4 539
5. VW Golf - 4 128
6. SKODA YETI - 3 969
7. Kia Ceed - 3 841
8. Hyundai i30 - 3 618
9. SKODA ROOMSTER - 3 483
10. Renault Megane - 3 395
11. Ford Fusion - 3 267
12. Renault Thalia - 3 206
13. Hyundai i20 - 3 202
14. VW Passat - 2 493
15. VW Polo - 2 419

Jen pro zajimavost, Skody CITIGO se prodalo 409 ks. Myslim, ze v roce 2012 to zvladne do TOP 15 stejne jako pripravovana A-entry.

OCTAVIA (po ukonceni vyroby Tour I v TDI se to dalo cekat) a YETI (na nej zatim moc extra slevy nebyly) si oproti roku 2010 pohorsili. Skoda, ze prodlouzenou verzi Yetiho Skoda planuje prodavat jen v Cine 😡
Naopak FABIA , SUPERB a ROOMSTER (za cenu od 224 tis. to u Roomsteru neprekvapi) si polepsili.
Avatar - stene
stene
Yeti bude mít jen zvětšený rozvor - prostor pro cestující vzadu a kufr zůstane stejný, takže pochybuju, že by tahle verze zvedla v Čechách jeho prodeje...
Avatar - JGucci
JGucci
Yeti ma ale posuvna zadni sedadla, takze pri delsim rozvoru se muzou klidne posunout do predni polohy - razem je vetsi kufr a zadni cestujici i presto nestradaji.

Prodeje by se jiste zvedly, otazkou je o kolik, ale pokud bude tato verze jiz hotova, tak je nelogicke ji zde nenabizet (asi politika VW).
Avatar - stene
stene
Slibovat si od zvětšení rozvoru víc místa v kufru, to v tom autě nemusí posuvné sedačky být, když by měly být pořád vpředu. A pozice cestujícího vůči dveřím není po úplném posunu vpřed ergonomicky ideální, takže je to spíš nouzovka při velkém nákladu.
A prodávat prodlouženého Yetiho i v Čechách by znamenalo vyrobit nové nářadí na změněné díly a předčasné poslání do důchodu toho starého, protože by těžko škodovka dovážela auta z Číny. To jsou další investice, které by se těžko zaplatily.
Avatar - jozephko
jozephko
Japonským automobilkám chýbajú malé kombíky. Samozrejme problémom je aj cena, ale Honda, Toyota aj Nissan vyrábajú v Európe. Skoro všetci janonci ich predtým mali (pekný Civic Aerodeck, Corolla kombi, Mazda 323 kombi), ale všetci sa namiesto toho vrhli na malé MPV. Ale nie každý chce malé MPV (častokrát čudesných tvarov), ktoré má oproti porovnateľnému malému kombi podstatne vyššiu cenu, o 200 kg vyššiu hmotnosť, o 1-2 litre horšiu spotrebu a o 2 sekundy horšiu dynamiku na 100.
Druhou slepou cestou, na ktorú sa všetci vydali, je malý sedan. Ale Európa nie je Amerika ani Čína, v Európe (okrem južanských štátov) sa dáva prednosť praktickosti pred vzhľadom akože limuzíny.
Zaujímavé je, že dobre si vedú práve automobilky s kompaktnými kombi, ale Citroen a Fiat, ktorý také kombi aktuálne neponúkajú, výrazne klesli v predajoch.
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Pokud by se to sečetlo, jak to k sobě patří, tak je vlastně HYUNDAI na 2. místě hned za VW. Ta pozice FIATu je humorná v kontextu důvodu, proč před pár lety místní AUTO REGIO ukončilo prodej Chevroletů po boku FIATů a místo toho tam nacpalo Alfu Romeo: "Chevrolety se špatně prodávají". >😁 Už nějakou dobu neprodá FIAT se všemi svými značkami u nás ani to, co sám Chevrolet. 8-s