By ses divil, co stojí dneska pěkná Felicia bez koroze... kolem 40t klidně... a zájem o ně je... proč taky ne, když je bez koroze, tak 5 let poslouží s minimálními náklady na servis.
Já bych si Fabii taky nechtěl vybírat z pár kouskůl někde na dvoře, ale radši z dlouhý řady aut v pořádným velkým bazaru! Třeba v bazaru aaa mají dneska v nabídce 660 Fabiií, v bazaru esa jich mají 120. A jak sem si projížděl weby, líbilo semi, že áčka nabízej přestavbu Fabie na LPG za 19 tis.k. včetně DPH, takováhle přestavěná Fabie je podle mě super i pro lidi s průměrnou mzdou.
Fabia s motorem 1.2 HTP je dobrá do města, ale už ne na dálnici, kde hodně roste spotřeba. Naštěstí už i v bazarech se dá sehnat motor 1.2 TSI, se kterým mám jen ty nejlepší zkušenosti i na dlouhých cestách.
A ja som myslel,ze Felicia sa uz dava za prepis...
A hlavne nech tu niekto bude hovorit o strate hodnoty...ked pred 5 rokmy stala felicia aj 4000 euro.
To je pravda jen částečně, protože ne všechno je možné na nových autech nechat si opravit Lojzou ve stodole (toto bylo možné u poslední škodovky - Felicie). Dílů je dost a to i zkradených aut, to je pravda. Ale nové (originální) nejsou zase až tak levné. Na moje starší neevropské auto seženu levnější díly než na stejně starou Octavii I, která je stejná třída jako moje, a to dost podstatně až o 1/3 ceny (samozřejmě originální a přes značkový servis).
Kdo má malý rozpočet na nákup auta, většinou má malý rozpočet i na servis, díly atd.. Focus, fiesta nebo Astra... jasně, ve všech se jede líp než ve feldě, ale ceny dílů si nezadají s cenama dílů na mnohem novější auta (samozřejmě druhovýroba) a tady trumfuje Felicie. Pro díly na feldu se chodí s pár stovkama ve šrajtofli, pro ostatní s pár litrama :yes:
nejsou nejlepší...ale potřebám běžného českého zákazníka vyhoví nejlépe, jsou levnější než sesterské VW, je to relativně spolehlivé auto(až na pár vyjímek), horší je to s výbavou a najetými km...často je to habaďůra se stočeným tacháčem obzvlášť u TDi...1.9TDi a 1.6MPi vydří skoro na věky... ;-) 1.0MPI(Junior), 1.4TDi, 1.9TDi(některé varianty), první HTP...to byla docela ruleta občas...dílů je dost...ale na novější škodovky už jsou relativně drahé...poslední škodovka se skutečně levnými díly byla felda...plusem je dobrá dealerská a servisní síť a dobrý výběr(těch aut je na bazarech obvykle mraky), mínusem je jak jsem říkal obvykle výbava v porovnání s podobně drahou konkurencí...s postupem času se to pomalu zlepšuje ale v bazarech se stále dá najít obrovská spousta holátek bez klimy a elektriky na cokoli
Ano Fabie je pouze dobre auto a dobre znamena za 3! Ale treba v AAA jejich relativne velka nabidka, na vyber je vzdy 1.2 HTP se 44 nebo 51 Kw ;-\
Ale jak napsal Jossalito umi to opravit kde kdo, je pravda ze Fabia potrebuje opravdu hooodne oprav ale u malych aut je to celkem asi normalni. :-(
octávky a fábek na bazarech není nic překvapivého když tyto auta dominují i prodejům nových aut...spíš je překvapením to, že ty pozice nejsou naopak, dále mě překvapuje prodej opelu astra, a golf-čekal jsem ho někde v top5 okolo focusu...tady proti němu asi hraje velmi vysoká cena na bazaru, je obecně známo že VW na našem trhu ztrácí hodnotu mnohem pomaleji než třeba ford...což z něj činí tak trochu bazarový hit... ;-)
pro mě největší překvapení je 3. místo škody felicia, čekal jsem ji v top 10 ale rozhodně ne v top 3, dle mého už je to dost neperspektivní volba a místo felicie se spartánskou výbavou, sežranými kastlemi od koroze, a jízdními vlastnostmi o něco málo lepšími než Š Favorit ;-), no pro někoho kdo má tak malý rozpočet tak doporučuji ford escort z konce výroby(1998-2000) případně focus první generace, nebo fiestu(tehdejší) případně astru: to už jsou auta s lepší výbavou, bezpečnější, prostornější a netrpí tolik korozí(krom f escort, i když ty poslední modely s pozinkem už byli o mnoho lepší)
proč? Mám jít raději kupovat ojetinu z malého bazaru v Chomutově za stodolou, kde mi teplákovej mág se zlatým řetízkem bude tykat a říkat, že u něj mám jistotu super nákupu? ;-)
Nevím, čemu se divíš. Jednoduché, levné, s levnými díly. Těch "pár" tisíc za Fabii je pro někoho dost významných...Nemluvě o tom, že koupit místo Felicie 1.3 dodělávající Fabii HTP z prvních let výroby za pár tisíc moc rozumné nebude.
Starý diesel od Fordu bych si teda nelajznul a ten benzín mě svou dynamikou moc nepřesvědčuje.
Ale bavíme se tu o bazaru, tam se bere co je a člověk si moc vymýšlet nemůže.
Dávat rovnítko mezi prodeje a oblíbenost je nesmysl
... lidi prostě kupujou to, co je v nabídce autobazarů. Když je na ploše autobazarů nejvíce stříbrných Fabií, kupujou nejvíc prostě stříbrné Fabie. Stejně tak si nemůže koupit 50 % zájemců o ojetinu auto s automatickou převodovkou, když v autobazaru má automat jen každé páté auto ze sta.
Jo je fakt, že ta 1.6l je celkem ideální a prodalo se jich mraky. Mám zkušenost s tímto motorem v kombíku a jede to pěkně, žádný trhač asfaltu, ale na pohodovou jízdu to jde ;-)
Špatně si určitě nevede, protože ceny ojetých golfů jsou dost vysoké. Jde spíše o to, že ojeté Focusy, 307 či Megany se k nám vozí po tisících, ale Golfy asi zůstávají v Německu.
Jasně, výběr je poměrně malý, naprostá většina Focusů má 1.6ku benzín nebo diesel. Ale pro typického kupce jsou to ideální motory. Je samozřejmé, že zájemce toužící po benzínovém dvoulitru má smůlu, protože mezi tisícem Focusů je takový s bídou jeden.
Jednoduše. Když někdo chce levné nenáročné auto s levným servisem, jako logická volba se jeví Felicia. A když chce levný provoz, tak se dá levně namontovat LPG. A nejde o menšinové občany, ale prostě o "obyčejné lidi" s podprůměrnou mzdou.
To je prostě realita ČR. S platem 15 tisíc čistého si prostě Mercedes třídy S lidi dovolit nemůžou.
Fabka stojí přece jenom víc a také servis je dražší.
No je fakt, že pokud bych chtěl ojetinu, projdu si přímo autorizovaný prodejce a nebo nechám dotáhnout z venku. Do bazaru jako takového už bych nevlezl, jednou mi to stačilo (před 12 lety) a už nikdy více :no::no::no: Od té doby jen předváděčky nebo nové ;-)
Haha já vím, že není se spolehlivostí vyhlášená. Jen se mi líbí a je dost prostorná. BTW raději bych ten Focus nebo přihodit a vzít si 308, ten už je jinde :yes:
Protože tak konstrukčně jednoduché vozidlo s těmi jízndími vlastnostmi už nikdo nikdy nevyrobí. Nejde o to, že bych vynášel jízndí vlastnosti Felicie do nebes, ale vzhldem k jednoduchosti konstrukce (karoserie, motor, interiér...) se prostě víc čekat nedá. Navíc ji opraví kdejaký garážista na koleni, ceny náhradních dílů jsou směšné a kromě koroze ty auta nemají závažné problémy. A chtěl bych vidět ty Fabie za pár tisíc :-) Taky jednu vlastním, pár jsem jich po bazarech viděl a můžu říct, že hnus fialovej velebnosti...
Dost dobre to nechapu. Jak muze byt na 3 miste? Vzdyt to patri na srotak. Za par tisic navic muzou mit fabii, ktera je o x generaci modernejsi.
Leda, ze by to kupovali nasi mensinovi obcane a dostali k tomu v ackach radio zdarma.
V českém případě se rozhodně jedná o stádo, protože u Ćechů nejoblíbenější je to nejhorší, ale čech je zvyklý být masochistou . Jináč by si za tak neskutečné peníze místo škodovek kupoval skutečná auta o třídu výš s úplně jinými vlastnostmi .