Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes ML 350 BlueTEC – NejMLadší kolos

Nejnovější velké SUV v šestiválcové verzi prošlo náročnou zkouškou na asfaltu i mimo něj.
Zpět na článek
9. 1. 2012 10:47
9. 1. 2012 11:03
9. 1. 2012 11:13
9. 1. 2012 13:05
9. 1. 2012 13:40
9. 1. 2012 14:01
9. 1. 2012 18:44
9. 1. 2012 14:05
9. 1. 2012 14:17
9. 1. 2012 13:59
9. 1. 2012 15:36
9. 1. 2012 13:59
9. 1. 2012 14:05
9. 1. 2012 14:18
9. 1. 2012 14:04
9. 1. 2012 14:07
9. 1. 2012 14:18
9. 1. 2012 16:16
9. 1. 2012 16:49
9. 1. 2012 17:08
9. 1. 2012 17:20
9. 1. 2012 17:35
9. 1. 2012 17:39
9. 1. 2012 17:43
9. 1. 2012 20:27
9. 1. 2012 21:04
9. 1. 2012 21:58
9. 1. 2012 21:35
9. 1. 2012 16:42
9. 1. 2012 17:00
9. 1. 2012 17:15
9. 1. 2012 17:34
9. 1. 2012 17:40
10. 1. 2012 00:31
10. 1. 2012 09:48
10. 1. 2012 00:22
10. 1. 2012 09:24
10. 1. 2012 11:59
10. 1. 2012 13:25
9. 1. 2012 17:40
9. 1. 2012 17:44
10. 1. 2012 09:50
10. 1. 2012 00:15
10. 1. 2012 02:35
10. 1. 2012 09:40
10. 1. 2012 11:47
10. 1. 2012 13:28
10. 1. 2012 13:56
10. 1. 2012 09:43
9. 1. 2012 17:36
9. 1. 2012 15:41
9. 1. 2012 16:33
9. 1. 2012 16:55
9. 1. 2012 17:10
9. 1. 2012 17:27
9. 1. 2012 17:43
9. 1. 2012 17:55
9. 1. 2012 18:07
9. 1. 2012 17:56
10. 1. 2012 00:42
9. 1. 2012 18:04
9. 1. 2012 17:32
9. 1. 2012 17:42
9. 1. 2012 17:59
9. 1. 2012 18:05
9. 1. 2012 17:41
11. 1. 2012 19:58
14. 1. 2012 00:52
14. 1. 2012 19:52
Avatar - jazva
9. 1. 2012 10:47
Súhlas
až na jednu vec a tou je to údajné menšie pohodlie. Neviem oproti čomu je menšie, pretože moja nedávna skúsenosť s porovnania so starým ML je odlišná. Obe autá rovnaká trasa, v jeden deň, bezprostredné presadnutie z jedného do druhého, obe autá +/- rovnaká výbava, samozrejme airmatic. A som presvedčený o tom, že nové ML je tichšie, pohodlnejšie a kultivovanejšie ako predošlé.

PS: Tá trasa bola z 90% vaša povestná D1... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
9. 1. 2012 11:03
Spotreba
Hlavne v kontexte článku o spotrebe hybridného Civicu (a žaloby na Hondu) je zaujímavé pozrieť sa aj na spotrebu Mercedesu. Špičková technológia, BlueTec, Euro6, priemer podľa TP len 6,8... a v reále 7,8 pri ustálenej stovke. 8-s To je čo? Neviem si predstaviť úspornejší režim auta, ako je ustálená nízka rýchlosť, vtedy auto ukazuje hodnoty, ktoré aj dôchodcom zdvíhajú náladu. Tak prečo auto ani v tomto najúspornejšom režime nedá spotrebu nižšiu, ako je udávaný priemer (rozumej mix mesto/mimomesto)? 8-s Ak toto zistí americký spotrebiteľ, Mercedes má o program postarané. >:-[]
Rozbalit vlákno
116
Avatar - jazva
9. 1. 2012 11:13
Re: Spotreba
Čo zatiaľ môžem porovnať spotrebu s X6 40d, tak je cca o 2l nižšia. A to je ML ešte v zábehu s nejakými cca 500km. Ja fakt neviem kde tie spotreby zobrali. Jedna z vecí ktorá bola za výmenu X6 bol aj rozdiel v spotrebe.

Edit: X6 bola 35d...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
Spotřebu jsem vzal obvyklým způsobem - jízdou po dálnici na tempomat, vždy stejnou rychlostí oběma směry.

Na jednu stranu by ta čísla mohla (a nejspíš i měla) být lepší, ale na druhou stranu se žádné zásadní zklamání neděje. Například v testu zmiňovaný a odkazovaný LR Discovery SDV6 dosahoval velmi podobných hodnot. Přitom můžeme předpokládat, že jeho vyšší hmotnost a horší součinitel aerodynamického odporu vyvažuje reálně silnější motor a nižší pracovní otáčky v daných rychlostech...
9. 1. 2012 13:05
Re: Spotreba
Nezlobte se na mně, ale jenom člověk, který takové auto nikdy neměl může uvěřit nesmyslům o tom, že je schopné jezdit pod deset litrů. Za tolik jezdí kombík s pohonem všech kol typu 530XD nebo A6 3.0 TDI. Taková kráva s nulovou aerodynamikou bude vždycky žrát aspoň 12. Už jsem v nějakém "tištěném periodiku" viděl test tohohle auta /tuším AutoBild?/ a psali naprosto jasně, že ty uváděné hodnoty jsou sci-fi...
Avatar - dicky
9. 1. 2012 13:40
Re: Spotreba
At basti klidne 15 ale benzinu >:D Mam mercedes spotrebou se nezaobiram ne?
Aha vlastne v EU UZ NE.
Fujtajb nafta pod kapotou mocovina k tomu a jeste Euro 6 >:D
Asie,USA,jizni amerika,australie afrika rusko vsude staci euro 2 ale evropani nam zachranuji planetu S 6 E >:-[]
No tak koukam na ten vas eu pokrok vstrikujeme mocovinku pod kapotu po kolika km napln dojde autor testu opet jako vzdy nepise a kolik new naplneni stoji.
Kdyz je uz nekdo tak sporiv ze musi mit naftu pod kapotou asi by ho zajimal i tento udaj
:-O
Jinak naftovy mercedes je v 80% sveta absoutne k smichu ale kdyz uz mate tu mocovinu a euro 6 proti gustu zadny dišputát >:-[]
Jinak k podvozku neni ten podvozek stale stejne 100% mercedes jen se vam zhorsili silnice? >:D
9. 1. 2012 14:01
Re: Spotreba
Aaaa náš (vlastně emerický) dicky :-) po tobě se mi stýskalo chlapče.

Připomínáš mi diskuze spodiny, která se dohaduje kdo je rychlejší v zaneřádění okolí svého domu, bravo chlapče :-) :yes:
Avatar - dicky
9. 1. 2012 18:44
Re: Spotreba
kdepak spodina jste posledni dobou vy se svymi automobilovymi napady v evrope >:D
Mercedes na naftu se vstrikovanim mocoviny nepripada vam to ponekud fakt trapny a naprosto z cesty ??
Ja vim ne ve vychodne evrope staci jen kdyz to ma aspon tu hvezdu natoz co bije pod kapotou..
Jinak mam jako majitel mercedesu zapotrebi hlidat nejakou pritroublou hladinu nejakeho sajrajtu??
No nemam..
Zlaty benzin pod kapotou..
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
Nádrž na AdBlue má kolem 10 litrů, cena litru AdBlue se pohybuje od 6 do 10 Kč. Konkrétní čísla pro ML 350 BlueTEC teď nemám k dispozici, ale typicky nádrž vydrží po dobu jednoho servisního intervalu. U některých aut méně - např. Sharan je potřeba doplnit "už" po 15 tisících.
9. 1. 2012 14:05
Re: Spotreba
To je strašlivej náklad! >:D
Avatar - jazva
9. 1. 2012 14:17
Re: Spotreba
Tiež mi vysvetlili, že náplň vydrží jeden servisný interval a doplnenie bude zdarma po celú dobu servisovania v autorizovanom servise. A vraj keby aj náhodou náplň nevydržala, tak stačí zavolať asistenčnú službu a prídu a dolejú. Je na to v Comande uložené číslo, ktoré stačí vytočiť a auto odošle komplet info o stave a poruchách do najbližšieho servisu. Veľmi príjemné :-)
9. 1. 2012 13:59
Re: Spotreba
Komu spíláš? Testerovi, ketrý napsal realitu, či automobilce (automobilkám), které lžou?

P.S.: O víkendu jsem jezdil RR Sport a přes sníh, výjezdy na sjezdovky a využívání potenciálu jsem byl pod 10-ti s o půl tuny vyšší pohotovostní hmostností.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
Tak to mě těší, že se v podstatě (v souvislosti i s příspěvkem z 14:04) shodujeme :yes:
9. 1. 2012 15:36
Re: Spotreba
Byl jsem tak mile překvapenej jako už dlouho u žádnýho novýho auta ne. V zásadě nejlepší jediný auto, co člověk potřebuje.
Avatar - jazva
9. 1. 2012 14:05
Re: Spotreba
Mne šlo skôr o to vaše porovnanie s X6. Ja som za tých cca 200km s novým ML spravil spotrebu 9,1 a to na 90% D1 a so surovým motorom. Naopak s X6 sa mi proste pod 11 nepodarilo dostať nikdy.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
X6 jsem na test nikdy neměl, ale ohledně spotřeby můžu vycházet z údajů kolegy Ondry Láníka, který měl X6 xDrive40d loni na podzim. Jízdní vlastnosti zase můžu posoudit z kratší projížďky, kdy jsem se svezl jak s 40d, tak s 35i.
Avatar - jazva
9. 1. 2012 14:18
Re: Spotreba
Ja som zase nikdy nejazdil 40d. Takže... :-)
9. 1. 2012 14:04
Re: Spotreba
Projeď 40d :-) Novou ML jsem nejel, ale GL je s tímto motorem přes papírové výkony celkem dýchavičná, jak jsem psal níže...ve srovnání s RRS až neuvěřitelný rozdíl.
Avatar - jazva
9. 1. 2012 14:07
Re: Spotreba
BMW už radšej nie. Hrozne mi vadilo, že pri každom jazdnom režime bolo počuť ten motor a aj hluk od kolies. Po bezprostrednom presadnutí do ML to bolo dosť markantné. ;-)
9. 1. 2012 14:18
Re: Spotreba
Tak berme, ze zrejme aj testovany exemplar bol "surovy", co my vieme...
Obecne mam skusenost, ze pri ustalenej jazde je jasny rozdiel ci ides na tempomate ci len na nohe...
Napriek tomu som ochotny tvrdit, ze nie je problem sa pri normalnom spravani dostat velmi blizko papierovym hodnotam. Nikdy som s tym nemal problem, ci som jazdil prveho favorita, alebo cokolvek ine...
9. 1. 2012 16:16
Re: Spotreba
Jenomže auto na dálnici žere vůbec nejmíň ze všeho, když jede ustálenou rychlostí... projeď párkrát přes město, pak se dostaneš do reality. Velké SUV nebude nikdy jezdit za deset litrů.
Když bude žrát benzín, nedostane se pod 15. Takhle to bylo je a bude. Nezáleží na výkonu, kterým auto disponuje, důležitý je odpor vzduchu, hmotnost, poháněné čtyři kola, automatická převodovka, to jsou všechno faktory, které hovoří proti autu... Měl jsem ML, Touarega, vždycky to bylo stejné... když jsem nejel eco-rallye byl jsem na 12-13.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
Ono to s ML (ale i X5, X6, Infiniti FX, LR Discovery a RRS) jde i ve městě pod 10 litrů. Samozřejmě při tom nelze závodit na semaforech, ale stačí splývat s ostatním provozem.
9. 1. 2012 16:49
Re: Spotreba
Vezmu třeba X5 30d, výrobce uvádí v městském provozu 11,3 a Vy píšete, že se dá jezdit pod deset. Zdá se, že si BMW přidává. To se nevidí často:-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
A neuvádí se spíš ve městě 8,7 pro 30d a 8,8 pro 40d ( česky [odkaz] , německy [odkaz] )?
9. 1. 2012 17:08
Re: Spotreba
Díval jsem se do staršího testu (2007)nicméně, těm číslům samozřejmě vůbec nevěřím... a pokud jste v testu používali metodiku jedu tachometrových 130 (tzn. reálných 123) a na palubním počítači se píše 9,2 (ještě jsem nezažil palubní počítač, který by nelhal) potom se nedivím...
moje auto mi vytrvale hlásí, že mám spotřebu o litr a půl menší, než je ve skutečnosti...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
To byl ovšem o generaci starší (M57 místo N57) motor s šesti- a ne dnešní osmistupňovou převodovkou, tím se to snad vysvětluje
9. 1. 2012 17:20
Re: Spotreba
Mercedes R s Euro 5 verzí tohoto motoru..možná má měnší odpor vzduchu, ale verze, která váží 2570kg na dálnicí s rychlostí 130-160 km/l s dobrždováním a zrychlováním jezdí za 9,5-10 litrů/100 km...taková je prostě realita..
9. 1. 2012 17:35
Re: Spotreba
Tak si nalistuj test toho auta tady a uvidíš, že v kombinaci dosáhli 12-13 litrů...
9. 1. 2012 17:39
Re: Spotreba
Noooo já si ho listovat nemusím..já si to pamatuji, test dělali předloni před vánoci a dosáhli průměrné spotřeby za celý test 9,8, ale i kdyby dosáhli třeba 25.....co sem uvedl jsou reálné hodnoty za výše zmíněných podmínek..
9. 1. 2012 17:43
Re: Spotreba
Spotřeba 12-13 litrů je spotřebou městskou u daného vozu...mimochodem výrobce u něho uvádí kombinovanou 8,5 a městskou tuším 11,5 nebo 11,3..tak nějak
9. 1. 2012 20:27
Re: Spotreba
Je tu test R 320 CDI a píšou 12-13, a je tu test R 350 CDI a píšou 9,8. Zdá se Vám to reálné, takové zlepšení? Mně moc ne...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
Zatímco původní 350 CDI z let 2009 až 2010 byl jen "marketingový tah" se přeznačením verzí 165, 170 a 173 kW, motor 350 CDI v provedení Euro 5 s výkonem 195 nebo 190 kW je značně pozměněný. Jedná se sice stále o motor typu OM642, ale modernizovanou verzi (označováno OM642 LS), která vedle mnoha dalších úprav snížila kompresní poměr ze 17,7 na 15,5:1. A v těchto souvislostech je opravdu tak výrazné zlepšení v rámci jedné generace daného modelu možné.
9. 1. 2012 21:04
Re: Spotreba
Prosím Vás, až vyjezdíte nádrž, pak ji dotankujete, spočítáte to a to číslo nám sdělíte, budeme vědět, jaká je spotřeba. Spoléhat se na palubní počítač, je jak uznáte, něco jako věštění z kávové sedliny...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
SM 1/2012, s. 7: "...protože je to (měření dotankováním) nepřesné. Uhlovodíková paliva například výrazně mění svůj objem, pokud se zahřejí." - jak jistě uznáte.
Přesnost je asi tak podobná jako u palubního počítače, navíc nemusí být možné dotankovat u stejného stojanu a tím vzniká další chyba.
V neposlední řadě si jaksi nedovedu představit jízdu konstantní rychlostí "od stojanu ke stojanu". Potřeba akcelerovat na danou rychlost by to měření totálně znehodnotila.
9. 1. 2012 21:58
Re: Spotreba
Zajímá mně kombinovaná spotřeba a moje zkušenost je taková, že u všech aut palubní počítač přikresluje realitu o cca 1-2 litry... což by odpovídalo tomu, že auto v reálném provozu nakonec nebude jezdit za 9,8 ale za 11-12...
9. 1. 2012 21:35
Re: Spotreba
R 350 CDI..tedy aktuální verze se 195 kW není žádný rychlík avšak 30 kW a 110 Nm rozdílu oproti starší verzi R 320 CDI jistě pomohlo knižšímu zatížení agregátu..+ modernizace motoru + změna převodovky...7 G-tronic vs. 7G-tronic plus u 350 CDI..převodovka byla oopravdu výrazně vylepšena...nejen co se týká plynulosti řazení, ale také došlo k významnému snížení tření + převodovka točí při 130 km/h 1950 ot/min + pravděpodobně o něco vylepšili aerodynamiku..např vůz při překročení 140km/h klesá o 2 cm níže, chlubí se dále zadeklovaným spodkem automobilu pro lepší obtékání vzduchu.....pravděpodobně kombinace všech těchto faktorů vedla k snížení spotřeby na údaje , které sem uváděl výše...Není důvod se nedomnívat, že u nového ML neudělali minimálně to samé (+ přidali start stop).....
Z výše zmíněného se mi zdá také divné že nové ML se stejným motorem točí při 130 km/h 2300 ot/min...skoro bych hádal zdali nebyl zapnutý v době měření spotřeby sportovní režim převodovky..
9. 1. 2012 16:42
Re: TOPOL PARKETU
Problém, migu, je evidentně u tvé nohy, nikoliv u aut, která jsi řídil. Máš sloní nohu. Tohle postižení se ale vlastně nedá vyléčit, na to musíš být tzv. citař, musíš umět soucítit s autem, a to evidentně neumíš. Tohle se získává darem při narození. Mimochodem, jak jsi na tom v tanci? Umíš, nebo máš u vás na vsi přezdívku TOPOL PARKETU? I z toho se dá odhadnout, jaký budeš šofér.

P.S. Jestliže máš nadměrnou spotřebu u každého auta, musíš jezdit neskutečně neurvale, neharmonicky.
9. 1. 2012 16:50
Re: TOPOL PARKETU
Zkus mi prosím tě vysvětlit, jak se dá jezdit po Brně neurvale, když se posunuješ v kolonách. To by mně fakt zajímalo. Jakože dám plný a napálím to do auta před sebou? Ještě jednou ti to zopakuju, to co zvyšuje spotřebu není plynový pedál, ale brzdový...
9. 1. 2012 16:53
Re: TOPOL PARKETU
Nejvíc mně fascinuje, jak někdo dokáže jet po dálnici ustálenou rychlostí 130 km/h. Jak se to dělá a hlavně v kterém pruhu? V pravém se jezdí s kamiónama 90 a v levém s osobákama 150-160. 130kou se dá jet tak možná ve dvě ráno:-)
9. 1. 2012 17:00
Re: TOPOL PARKETU
Hele, jednu nesmělou... - už jsi někdy jel autem mimo katastr obce? Ty tu soustavně píšeš jen o poskakování v koloně? Co děláš, závozníka v pekárně? Ty nejezdíš mimo město?

Já chápu jak to myslíš, že ve městech musíš neustále akcelerovat a brzdit a že ti stoupá spotřeba, no to je novinka, která může překvapit opravdu jenom v... Brně >:D ;-) někde dole ti to píši, pokud zavážíš po Brně chlebíčky, pak ti samozřejmě spotřebu spoluurčije první číslo v TP, to jest městský provoz, to snad dojde i antouškovi, ne?
9. 1. 2012 17:03
Re: TOPOL PARKETU
když bydlíš v Brně, a v Praze to bude asi podobné, střídáš prakticky jenom dva režimy: město - dálnice. Aspoň já to tak mám. Když někam jedu z Brna, prakticky vždycky je to po dálnici. Je to překvapivé? No a na dálnici jezdí 130 asi opravdu jenom málokdo...
9. 1. 2012 17:05
Re: TOPOL PARKETU
Teď jsem si vzpomněl - ty jezdíš volvem co? No, tak s tím se ani závodit nedá... chápu, že nechápeš:-)
9. 1. 2012 17:15
Re: TOPOL PARKETU
Ty tedy překvapuješ, z Brna jezdíš výhradně po dálnici? >:D Prosím tě, byl ty jsi vůbec třeba v... Moravských Budějovicích? >:D Nebo v...Poličce?

130? A kolik jako jezdíš po zdejších dálnicích? Já jezdím 130, docela mě překvapuje, že na zdejších dálnicích se dle tebe jezdí jinou rychlostí. Jakou?
9. 1. 2012 17:26
Re: TOPOL PARKETU
Nebyl, za svými záležitostmi z Brna jezdím buď po dálnici na Ostravu/Olomouc, nebo na Prahu, nebo do Bratislavy. A že jezdíš na dálnici 130? Já při té rychlosti usínám, mohl bych někoho zabít, tak radší jezdím 150-180, tak mám vyzkoušeno, že se udržím při smyslech. Po okreskách jezdím na motorce, pro zábavu, ale tam spotřebu nesleduju...
9. 1. 2012 17:34
Re: TOPOL PARKETU
:no: :no: :no: 180 můžeš na dálnici v Evropě leda v Německu. Nelži si tu veřejně do kapsy.
9. 1. 2012 17:36
Re: TOPOL PARKETU
Jak kur.va nemůžu? Mezi Olomoucí a Hranicema jezdím 270:-)
9. 1. 2012 17:40
Re: TOPOL PARKETU
:no: :no: :no:
9. 1. 2012 19:32
Re: TOPOL PARKETU
Proč bych nemohl jet na dálnici s třema pruhama, kde jezdí auta s rozestupem cca 200 metrů jet 270? Jděte někam pokrytci
9. 1. 2012 20:06
Re: TOPOL PARKETU
Jdi si nekam sam. A hlavne pri tom nikoho nesejmi. :no:
9. 1. 2012 20:57
Re: TOPOL PARKETU
Prosím tě. U Hranic na Moravě začíná nový úsek dálnice, který má tři pruhy a je v perfektním stavu. Vypadá to tam jako na německé dálnici. Zkus mi vysvětlit, proč se na stejné dálnici v Německu dá jezdit 300 a u nás je to obrovské riziko! Hlavně z toho nedělejte kovbojku...
9. 1. 2012 21:57
Re: TOPOL PARKETU
Byl si v autoškole? docházel jsi tam? dělal zkoušky?
Pokud si třikrát odpověděl ano, pak bys měl odpověd znát..

Ano, je to u nás krajně nebezpečné!!! asi moc nejezdíš nebo jsi uplný ignorant...
V takové Itálii ještě před pár lety prakticky nikdo nejel po dálnici méně než 150 km/h, resp. většina jela 150 km/h, ale nikdy se mi tam nestalo, že by tam nějaké pomaleji jedoucí auto z pravého pruhu vjelo tak že bych musel prudce brzdit..... u nás je to pravý opak..na kilometru dálnice ti tam vjede 8 z 10 jedoucích méně než 120 km/h..a je fuk jestli z nepozornosti nebo naschvál......"však on si přibrzdí"....
To co tu píšeš by napsal možná Trpišovský....Je to odporné, opovrženíhodné, ubohé a může se tak chovat jen člověk, kterému je zcela jedno zdali někoho či sebe zabije..protože jinak to dřív či později nedopadne..doufejme jen, že to odneseš ty sám a nějaká svodidla
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
9. 1. 2012 22:08
Re: TOPOL PARKETU
Britasi, pro případ, že jsi to přehlédnul, napsal jsem, že jedu 270 po tříproudovém úseku. To je jak jistě uznáš, něco jiného, než D1. Tak nebuď hysterický a nedramatizuj to tady, protože se musím smát, jak jsi uvědomělý. Někdy si tam zajeď, zkontroluj hustotu provozu a pak mi řekni, co je na tom tak strašně nebezpečného :yes:
9. 1. 2012 22:45
Re: TOPOL PARKETU
Ty se mi směješ a mně je tě líto...protože si skutečný prostáček, který není schopen domyslet možné následky svého jednání, a právě schopnost domyslet následky svého jednání je známkou zralosti..
Mám taky poměrně silné auto a špičkové sportovní brzdy + nižší hmotnost auta, a stejně jezdím nejvíc 140km/h...možná proto že vím jak pak vypadají lidé, kterým to pak " nevyjde" a protože vím co potom prožívají příbuzní těchto lidí a co prožívají tito lidé po zbytek života když to přežijí....Mohl bych ti vyprávět jednu historku o 14-ti letý holce, kterou srazil jeden takový frajer co si myslel že mu patří silnice a taky si sám si určoval jak je kde možné jet rychle....ta holka leží na Vinohradech v léčebně dlouhodobě nemocných, je v apalickým stavu..už nějakých 15-17 let....no jak řikám..ty by ses potrhal smíchy kdybych ti vyprávěl jak má zavedenou vyživovací sondu přes stěnu břišní, jak za ní chodí rodiče a vědí že už nikdy s nima nebude mluvit, neusměje se na ně, jak 30 letý holce pouštěj z magnetofonu v té době v modě"šmoulama " zpívaný písničky, protože je měla ráda....než se to stalo....No by ses tam za břicho popadal a pravděpodobně by si rodičům řekl nedramatizujte to...vid? nebo myslíš že ten co ji srazil si řekl, dneska bych mohl někoho zmrzačit??? VUbec nejsi schopnej domyslet co vše se muže stát a ještě si na sebe hrdej...

No doufám že sem tě dobře pobavil....já to dramatizuju...
Můžeš si mi smát dál, ale já opovrhuju anetickýma lidma jako jseš ty...skoro mě svrbí prsty, abych napsal, že by sis něco takovýho zasloužil, abys pochopil....ale něco takovýho si nezasloužíš ani ty...
10. 1. 2012 00:31
Re: TOPOL PARKETU
Takým ľuďom ako je on, by som nariadil povinnú službu opatrovateľa v niektorom z rehabilitačných centier, kde by musel každý deň pomáhať ľuďom bez končatín alebo na vozíku. Prospelo by to bezpečnosti na cestách a snáď by podobní magori ako on dostali rozum a začali jazdiť ako ľudia...
10. 1. 2012 07:37
Re: TOPOL PARKETU
To je fakt prča, takže ty jezdíš 140 km/h a to je bezpečná rychlost:-) Schválně to zkus do někoho napálit ve 140 a uvidíme, jak moc je to nebezpečné. V rukou pitomce je zbraň i favorit.
V Německu na dálnici se jezdí neomezenou rychlostí tak tam můžeš jet demonstrovat, jak je to příšerně nebezpečné:-)))
10. 1. 2012 09:48
Re: TOPOL PARKETU
Pri tej 140 mám oveľa viac času zareagovať a napríklad pribrzdiť na diaľnici ak sa mi z ničoho nič niekto pichne pred auto - čo je bežná realita u nás. Chcel by som vidieť ako by to dopadlo u teba, keď si poletuješ tých svojich 270. Teda skôr, nechcel. Nikomu nič zlé neprajem, aj keď sa jedná o podobného magora ako si ty...

Však ty raz snáď dostaneš rozum. Poviem ti tajomstvo. Ja som na inv. vozíku po úraze - ja som ho už dostal. Neskoro... ;-)
10. 1. 2012 11:09
Re: TOPOL PARKETU
Ano, tak to je příspěvek hodný análů zlatého ventilku..
Pokud nechápeš jaký je rozdíl ve vzdálenosti než zareaguješ ve 140 a v 270, je to opravdu podivné..
Pokud sis nevšiml, že u nás jezdí lidi jinak než v Německu ( což sem tu i popsal o něco výš), tak...co na to říct...
No a nejvtipnější věta...V rukou pitomce je nebezpečný i favorit...Jinými slovy.. TY SI MYSLIS, ZE V TVYCH RUKOU NENI NEBEZPECNE AUTO JEDOUCI PRES 250...Tim ses zcela odhalil...
Něco takovýho by nenapsal ani Sumacher...
10. 1. 2012 11:12
Re: TOPOL PARKETU
Už jen to že napíšeš...zkus to DO NEKOHO napálit...vubec nepřemýšlíš, že ten někdo koho míjíš na silnici je taky živý člověk ...
Avatar - Ronault.
9. 1. 2012 22:56
Re: TOPOL PARKETU
1. Mezi Olomoucí a Hranicemi nejsou 3 pruhy!!! Takže ti chybí jaksi zeměpis. 3 pruhy jdou od Hranic po Bělotín.

2. Protože je tam jen 130 a najsou se tací, co považují rychlost 120 za oprávnění jet středním pruhem. Proto spousta těch, co jedou předpisově předjíždí levým...
A co z těch 270 km/h pak děláš?
10. 1. 2012 00:22
Re: TOPOL PARKETU
On ti na to je schopný v klude napísať, že v tej 270-ke má auto "pod kontrolou"... Je to magor, nemá cenu s ním o tom diskutovať. :-( :no:
10. 1. 2012 07:30
Re: TOPOL PARKETU
chlapečci:-) kdybych měl auto jako je favorit nebo opel, tak by mi přišla rychlost 160 km/h naprosto šílená, pak přesedneš do něčeho silnějšího a přijdeš na to, že v takovém autě je 270 jako u tebe 170... Zino, já s tebou nediskutuju, protože není o čem, běž někomu vykládat do Německa, že v takové rychlosti se nedá ovládat auto:-)
10. 1. 2012 09:24
Re: TOPOL PARKETU
Ty zasa bež do Nemecka vykladať, že diaľnice v ČR alebo SR sú rovnaké ako u nich...

Že ty si to inak naozaj myslíš? Že pri tej 270 máš auto pod kontrolou, čo? >:D :no:
10. 1. 2012 11:36
Re: TOPOL PARKETU
Zino, ty truhlíku, napsal jsem o jednom konkrétním úseku dálnice, který je naprosto stejný jako v Německu, ať tomu chceš věřit nebo ne. Dálnice tam má 3+3 pruhy a je perfektně široká. V tomto úseku se dá jezdit skutečně i 300, protože je tam navíc malý provoz. Až tam pojedu, nafilmuju ti to, i s tou rychlostí a ty mi potom napíšeš,co na tom bylo nebezpečného. Proč bych neměl mít auto pod kontrolou? Jel jsi někdy v takovém autě? Ono je na to konstruované, není to Opel Astra.
10. 1. 2012 11:59
Re: TOPOL PARKETU
By som bol zvedavý ako by si toto argumentoval, keby ťa zmerali policajti... >:D A fakt by som ti do doprial.

Mimochodom, my všetci vieme že máš silné auto a že moja Astrička je oproti nemu v tvojich očiach trabant. Nemusíš to tu stále dokola točiť. Nikoho to netrápi. Ale chápem, človek si na takýchto veciach honí ego - kompenzuje si nejaké nedostatky. Jednoducho má potrebu sa ukázať niečim. To je v poriadku... Si frajer! ;-) :yes:
10. 1. 2012 12:23
Re: TOPOL PARKETU
ZIno, proč se mně pořád snažíš shazovat? Každý normální chlap vyzkouší, kolik to auto jede, a holt to moje jede 270:-) vsadím se, že jsi to zkoušel i s tím svojím. Tak nechápu, co tě pohoršuje... urážíš mně /a začal jsi s tím jako první/, psychicky mně vydíráš /co mi je potom, jestli si na vozíku, můžu za to já?/ atd atd. Já pořád čekám na vysvětlení, jaký je rozdíl mezi špičkovou dálnicí v Česku a v Německu. Hrozně rád bych se to dozvěděl.
10. 1. 2012 12:25
Re: TOPOL PARKETU
...v maximalnej dovolenej rychlosti...
10. 1. 2012 12:41
Re: TOPOL PARKETU
Tak ji dodržuj, jezdi v pravém pruhu a levý nechej mně:-)
10. 1. 2012 12:42
Re: TOPOL PARKETU
s radostou :yes:
10. 1. 2012 13:25
Re: TOPOL PARKETU
Ale čo tu trepeš nejaké psychické vydieranie. Ja som len napísal, že veľmi dobre viem aké následky má podobné správanie aké tu ty prezentuješ a že nehovorím len na základe nejakých prečítaných článkov ale hovorím z vlastnej skúsenosti. To že som ti napísal, že si magor, áno si. Ale tým to nemyslím tak, aby som ťa priamo urážal (tak ako si ty tu začal urážať mojich rodičov - to ja by som si ani nedovolil a opäť to vypovedá o tvojej inteligencii), ale hovorím to na margo názorov ktoré tu prezentuješ, pretože sú podľa mňa jednoducho choré. Nemám rád podobne zmýšľajúcich ľudí ako si ty. A zabite ma, ale jednoducho mi to nedá a musím to aspoň napísať. Ale podľa všetkého, ty si vlastne ani neuvedomuješ o čo tu ide. Ty máš proste svoj názor, ktorý je pre teba svätý a budeš si tu stále točiť, že 270 je v pohode. Že vlastne to máš aj pod kontrolou a nerobíš ani nič zlé. Jednoducho svet gombička. Nejaké riziko a bezpečnosť nielen vlastná ale aj ľudí okolo teba, rovnako ako nejaké pravidlá a zákon sú ti u zadnice. Tak potom čo čakáš že ti napíšem? Ja sa ťa tu zhadzovať nesnažím. To ani nemusím. Ty sa tu totiž zhadzuješ sám...

PS: maximálku som neskúšal. Pretože som na to nemal nikde priestor a za normálnej premávky to na diaľnici ani nemám potrebu skúšať. Išiel som na tom tuším najviac 170-180 a aj to len zo zvedavosti zistiť pokiaľ ten motor má použiteľný záťah a akú spotrebu má vo vyšších rýchlostiach. Nevidím ale žiadny zmysel ani dôvod, prečo by som mal jazdiť viac ako 130. Pre mňa to nemá žiadny význam. Keby som išiel cca 180-200 tak moju 75 kilometrovú trasu na diaľnici by som spravil možno tak o nejakých 10-15 minút rýchlejšie a to mi za to nestojí. Keď už nie kvôli pokute, tak minimálne kvôli tomu riziku... K tomu aj rozdiel v spotrebe...
10. 1. 2012 13:47
Re: TOPOL PARKETU
Jdi už do prde.le - fakt mně to nebaví. Jezdi si jak chceš, já si budu jezdit jak budu chtít. Já jsem magor, ty jsi slovák:-) těžko říct, co je horší
:-!
Avatar - Ronault.
9. 1. 2012 22:54
Re: TOPOL PARKETU
Šmarjá pano... stejnou trasu jezdím i já každý týden 2x a potkat tě tam... 8-s :no: :no:
9. 1. 2012 21:00
Re: TOPOL PARKETU
No tak 180 jezdím občas taky, a nejsem v tom sám.
Avatar - Ronault.
9. 1. 2012 22:57
Re: TOPOL PARKETU
180 ujede každému občas, pokud mu to auto dovolí... ale veřejně hlásit, že jezdím pravidlně 270 po dálnici? 8-s
10. 1. 2012 07:14
Re: TOPOL PARKETU
...a pak se tu vypisovat o spotrebe, ktere nelze dosahnout?
To je super, jak se tu ty decka vzdy odkopou, strasne rad to sleduju >:D
10. 1. 2012 07:41
Re: TOPOL PARKETU
Mariachi, jsou lidi, co mají víc aut, než jenom jedno, ale to ti asi těžko vysvětlím:-) některé jsou na rychlou jízdu a jiné jsou zase velké a praktické... Ronaulte, nikde jsem nepsal, že jezdím pravidelně 270 po dálnici, ale že jsou prostě úseky, kde tak klidně jedu, protože se to tam celkem v pohodě dá. Což jak jistě uznáš, na silnici se třema pruhama není problém, funguje to naprosto stejně v Německu a znovu opakuju, že ten úsek dálnice za Olomoucí je naprosto v pohodě, zrovna tak cesta z Vyškova do Zlína, kde je naprosto minimální provoz přes celý den...
9. 1. 2012 17:29
Re: TOPOL PARKETU
Bežná realita na dialnici vyzerá tak, že tých 130 nejde cca 50% automobilov, ale valia si to tých 115 - 125. Potom je tu ďalších cca 25% tých, ktorí si idú stále predpisovo a mierne nad tých 130 - 140 a potom tam je cca 5% magorov, ktorí si honia ego alebo malého vtáka ručičkou na tachometri. Potom to vyzerá tak že keď už má pindíka pod 3cm, tak na tacho musí mať aspoň tých 160 - 180 (čo na tom, že na hrbolatej dialnici, že tlmiče trpia a spotreba je zbytočne vysoká). Zvyšok sú kamióny, ktoré si to valia cca 110.
9. 1. 2012 17:34
Re: TOPOL PARKETU
V Německu na dálnici chápou, že když jedou dvě auta vedle sebe, je riziko nehody nižší a proto je tam rychlost neomezená. Jezdím 150-180 úplně běžně /beztak je to tachometrových 165/. Jak mám jezdit se 400koňovým autem? Na co bych ho měl? To bych si mohl koupit Astru s dvoulitrovým dieselem:-) Není nic srandovnějšího, než jezdit modré sjezdovky s vybavením pro závodní lyžování...
9. 1. 2012 17:40
Re: TOPOL PARKETU
Takovéhle bláboly jsem tu už dlouho nečetl, napřed napíšeš, že jezdíš běžně 180, a o řádek níže upřesníš, že je to beztak tachometrových 165 ;-\ Migu... nejezdíš ty hlavně z toho Brna plejstejšnem?

180 je překročení rychlosti o 50 km. Víš vůbec jaký je za to flastr?
9. 1. 2012 17:41
Re: TOPOL PARKETU
Nevím, ještě mně nenaměřili. Ale kolikrát by mně zajímalo, co by řekli na těch 270:-) vždycky se směju, když píšou "řítil se rychlostí 180 km/h". To je nějaké řícení? :-) :-) :-)
9. 1. 2012 17:44
Re: TOPOL PARKETU
Jo jo, plejstejšn, to je mocná zbraň... >:-[]
9. 1. 2012 17:50
Re: TOPOL PARKETU
Já jsem měl auto na moje.auto.cz na rozdíl od tebe... truhlíku :-!
Avatar - Johny.Rico
9. 1. 2012 19:38
Re: TOPOL PARKETU
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Bristol
9. 1. 2012 20:01
Re: TOPOL PARKETU
tobě je bu'd 18 a máš mokrý sny...a nebo teda ne a seš trošku blázen...nikoli ve zlém ale blázen...a mimochodem cože to máš za auto?? ;-) ;-)
9. 1. 2012 20:28
Re: TOPOL PARKETU
650i... jéžišmarjá nejezdím nonstop 270 jestli to tak někdo pochopil, ale určitě nejezdím nikdy 130, to bych umřel, nejmíň na dálnici 150... to nebudeš stát policajtům ani za to, aby tě stavěli...
Avatar - Ronault.
9. 1. 2012 22:59
Re: TOPOL PARKETU
SPíš umřeš ve v těch 200 až to někam napálíš.
10. 1. 2012 07:44
Re: TOPOL PARKETU
napálím to do tvojeho favorita, ty budeš na *** a já odejdu po svejch ;-)
10. 1. 2012 09:50
Re: TOPOL PARKETU
Ty si frajer! ;-\ :no:
10. 1. 2012 11:37
Re: TOPOL PARKETU
na debilní narážku další debilní narážka...
9. 1. 2012 17:54
Re: TOPOL PARKETU
"Jezdím 150-180 úplně běžně /beztak je to tachometrových 165/. Jak mám jezdit se 400koňovým autem? Na co bych ho měl?"

- Áno, úplne chápem aké to je masírovať si ego, pošramotené tou malou, ehm, "výbavou". To je ale v pohode. Niektoré ženy (čo si nemôžu nájsť chlapa) ti povedia, že na veľkosti nezáleží. Ty to ale vieš, ty si predsa kúpil auto so 400 kobylkami pod kapotou, že na veľkosti naozaj predsa len ... záleží! ;-)
9. 1. 2012 19:50
Re: TOPOL PARKETU
A kdo má 2.0 diesel tak má kládu jak Lex Steele:-)
10. 1. 2012 00:15
Re: TOPOL PARKETU
Ja nemám potrebu si to kompenzovať motorom... ;-) A navyše je mi ešte len 25 a na viac ani nemám. Som študent. A mimochodom som veľmi spokojný. A som presvedčený, že viac ako cca 200 koní už človek na našich cestách ani nevyužije. Takže mne tých 160 bohato stačí! ;-) :yes:
10. 1. 2012 02:35
Re: TOPOL PARKETU
Záleží, s čím jezdíš. Ve vyšší střední považuji zhruba 300 za hranici ideálního. Problém nikdy není ve výkonu, ale v tom, co s ním děláš. Když předjíždíš, zařazuješ se atd., tak ho vždy oceníš a ohrožuješ méně sebe i ostatní, než kdybys ho měl málo. Není důležité, kolik máš koní, ale jaké máš pružné zrychlení. Až jednou okusíš auto, které to zvládne z 80 na 120 za 2 vteřiny, nebudeš chtít jinak. ;-) A dokážeš se s ním bezpečně vmáčknout do menších mezer.
10. 1. 2012 09:40
Re: TOPOL PARKETU
Áno, súhlasím a tiež to tvrdím. Vždy bude jazda bezpečnejšia v silnejšom aute ako v tom, čo ledva ťahá. A najmä pri tom predbiehaní. Otázka je, kto sedí za volantom a či ten výkon využije v prospech bezpečnosti alebo mu to stúpne do hlavy a začne jazdiť ako magor (napr.: Mig_35). A to je zásadný rozdiel!

Bežne sa stretávam s tým, že stretám podobných magorov na okreskách, kde budú aj v serpentínách a pred zákrutami brutálne predbiehať aj keď nemá šancu vidieť či z tej zákruty niekto vyletí alebo nie a dobre že pri tom ostatných nevytláča z cesty. Za 10 km úsek na ceste mimo obce je schopný svojim "silným" predbiehaním vytvoriť nespočet ozaj nebezpečných situácií a smutné je na tom to, že si to ani vôbec neuvedomuje. Úsmevné je potom, keď ho v prvej obci stretnem na križovatke alebo niekde na semaforoch 10 metrov pred sebou.

Auto v rukách podobných imbecilov je jednoducho zbraň. Na vodičský by sa mali robiť minimálne psychotesty a pokuty za podobné priestupky by mali byť brutálne vyššie alebo inej formy ako peňažnej.
10. 1. 2012 11:43
Re: TOPOL PARKETU
Zino, imbecil je tvůj fotr a magor tvoje matka. když to dali dohromady, vznikl z toho podobný unikát jako jsi ty :-)
10. 1. 2012 11:47
Re: TOPOL PARKETU
Pokračuj... Už aj tak si tu všetkým ukázal čo si zač... :no:
10. 1. 2012 12:33
Re: TOPOL PARKETU
Pokračuj? však ty jsi s těma urážkama začal:-) čekáš, že budu přikyvovat?
10. 1. 2012 13:28
Re: TOPOL PARKETU
Urážaj mňa, ale mojich rodičov si do úst prosím neber, neprajem si to!
10. 1. 2012 13:48
Re: TOPOL PARKETU
A já si zase nepřeju, abys urážel mně a taky na to se.reš tak proč bych se měl řídit tím co chceš ty? ;-)
10. 1. 2012 13:56
Re: TOPOL PARKETU
To po tebe nikto nechce. Stačilo by ak by si sa riadil aspoň dopravnými predpismi a zdravým rozumom. Oboje ti je ale cudzie... Bohužiaľ!
10. 1. 2012 07:32
Re: TOPOL PARKETU
jak nevyužije? kdes na to přišel:-) výkon je zárukou bezpečného předjetí i tam, kde by sis na to se svojima 160 koněma netroufnul... nebo si myslíš, že výkon je v autě na to, abys mohl jezdit co nejvyšší maximální rychlostí? >:D
10. 1. 2012 09:43
Re: TOPOL PARKETU
Úplne si viem predstaviť aký si typ šoféra. Chvalabohu si z ČR, do Nemecka jazdím cez Rakúsko a tak dúfam, že nikdy nebudem mať možnosť stretnúť ťa na cestách.
9. 1. 2012 17:36
Re: TOPOL PARKETU
No právě, já těch 130 považuji za převažující rychlost, je také dost těch kdo jedou jak píšeš kolem 110 a pak pár, doslova pár jedinců, co kolem proletí 180. Mig asi jezdí z Brna po jiných dálnicích...
9. 1. 2012 17:39
Re: TOPOL PARKETU
Prosím tě, není to tak dávno, co udělali na Nově obrovskou pecku z toho, že měřili na D1 rychlost a že skoro nikdo nejel 130. Tak ze sebe nedělej oslíka...
9. 1. 2012 17:50
Re: TOPOL PARKETU
Migu, odkazuješ sa tu na "články" a na "reportáže". Skúsil si niekedy vypnúť ten plejstejšn a ísť do reality?
9. 1. 2012 18:49
Re: TOPOL PARKETU
No, možná že bys to měl zkusit spíš ty. Jenom někdo, kdo v životě neřídil po české dálnici může tvrdit, že vozidlo jedoucí 180 km/h nebo víc je tu nějakou vzácností. Schválně si zkuste experiment: udržujte v levém pruhu rychlost kolem 170 a změřte si čas, za jak dlouho vás někdo začne problikávat.
9. 1. 2012 19:01
Re: TOPOL PARKETU
To ale neznamená, že keď pár magorov budú jazdiť ako prasata, že musia aj ostatní... :no:
9. 1. 2012 19:36
Re: TOPOL PARKETU
Bohužel - nebo bohudík - tak na české dálnici jezdí každý druhý. Na Slovensku se jezdí pomalejc, to můžu potvrdit, skutečně. Asi jsou za tím větší pokuty, nebo se víc měří. Každopádně na D1 je 150 normální cestovní rychlost.
9. 1. 2012 21:03
Re: TOPOL PARKETU
Nějak tento tvůj poslední příspěvek nechápu... Jednak jsem nikde jsem nepsal jak má kdo jezdit, druhak jich není pár, ale hodně, vždyť o tom už dobrou čtvrhodinku hovoříme, Plho..
9. 1. 2012 17:49
Re: TOPOL PARKETU
Ako si nizsie citam Tvoj sebavedomy popis stylu jazdy tak potom Tvoje konstatovanie o spotrebe 12+ je na mieste.
Kazdopadne ja na SUV rovnakej velkosti jazdim po meste do max 9l/100km, mimo mesta rovnomernou jazdou nie je problem ist pod 7l/100km. Je to presne o tej pravej nohe co pise GTI, nic viac, nic menej. Viac predbieham ako som predbehnuty, ak by si chcel pisat nieco o hlemyzdoch...

ps: kolko denne ohrozis svojou jazdou ludi? Nepytam sa ci, ale kolko.
9. 1. 2012 17:52
Re: TOPOL PARKETU
Spotřebu ve městě ti, ještě jednou to zopakuju, neudělá to, jak jedeš rychle, ale to, jak se pořád rozjíždíš dokola a brzdíš. Kolik? Neboural jsem 14 let... tak to nějak spočítej za mně:-)
9. 1. 2012 18:02
Re: TOPOL PARKETU
Zakladne veci o zrychlovani a brzdeni preskoc :-)
Burat si nemusel, k tomuto docasnemu stastiu Ti samozrejme gratulujem...

V sobotu som si dal so zenou vylet, cista dialnica Ba - Brno, 140 tempomat, spotreba 8,2 l/100km... tak neviem kde robim chybu :-) pravda, nemam 400 koni...
9. 1. 2012 18:04
Re: TOPOL PARKETU
No to musela být zábava:-)))))
9. 1. 2012 18:12
Re: TOPOL PARKETU
Hej bola, zena spokojna, kartu som par krat vojel, i to kafe bylo, no co Ti budem rozpravat :-)

Vies, jazdim podla pravidiel, to snad pochopis... :yes:
9. 1. 2012 20:08
Re: TOPOL PARKETU
Ale já taky jezdím podle pravidel. Ale uznej sám, že když jedeš z Bratislavy do Brna, že potkáš auto jednou za tři minuty... a že tam se prostě dá určitě jet rychleji než 130 km/h....
9. 1. 2012 20:35
Re: TOPOL PARKETU
jasne, ze da :-) ...
9. 1. 2012 11:23
.... vzhled ....
auto bude asi dobré, každopádně vzhled zadní části je poměrně.... nepovedený.... 8-s Mercedesu se co do estetiky vozů poslední dobou daří na co sáhne, ale tohle je výjimka....

Jinak v článku se píše, že "Za necelé dva roky od představení současného Touaregu a Cayenne se do prodeje nedostalo nové velké SUV.", což ovšem není úplně pravda, protože přišel ještě Grand Cherokee, ne? (jen pro pořádek.... ;-) )
Rozbalit vlákno
2
9. 1. 2012 13:30
Re: .... vzhled ....
Přesně tak. Zadek je hrozně uťáplej - nudnej. BMW maj hezčí zadky. Ze předu se až teď začal MB podobat A7 ale i tak to žádná pecka není. ;-\ vypadá spíš jak minula generace Toyoty RAV. Za mě palec dolů.
10. 1. 2012 08:14
Re: .... vzhled ....
Grand Cherokee je pořád ještě off-road, nebo ne? Aspoň se tak houpe:-)
9. 1. 2012 15:41
TĚŽKÁ NOHA
Tak opět slet težkonožců na diskusi. Rekapituluji tedy objektivní stav, nikoliv plakátovou filosofii:

Běžná, klidná avšak pružná jízda s dodržováním předpisů:

Jedeš pod mixem v TP? Jsi výborný šofér.
Jedeš na mixu dle TP? Jsi dobrý šofér
Jedeš nad mixem dle TP? Jsi nemehlo, kup si novou nohu.

Test potřebný, registruji informaci o zadních sedadlech, o jejich opěradlech... Jinak je ML vozem s velmi vysokým silničním IQ, nic pro garážového prosťáčka, ten by musel mercedesu snad i onikat...

BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
44
9. 1. 2012 16:20
Re: TĚŽKÁ NOHA
Prozradím ti velké tajemství Mr. GTI. Bydlím ve větším městě, a podle kombinované spotřeby v papírech to nikdy nezvládnu. NIKDY! A vono to většinou bývá tak, že si tyhle káry kupujou shodou okolností lidi z větších měst. Je to tak nějak pravděpodobnější, že ve větším městě na takovou káru vyděláš. Takže jsou potom všichni nemehla.
9. 1. 2012 16:33
Re: TĚŽKÁ NOHA
Pominu-li tvou velmi naivistickou představu o přímé úměře mezi velikostí obce a tučností konta... >:D pak tě musím i tak věcně upřesnit, nikoliv všichni, že by snad byli nemehla, jen takoví, kteří jezdí jako například ty, tedy jezdci, kteří jezdí sice předpisově, klidně avšak pružně (nezdržují provoz), přesto nedokáží spotřebu udržet na mixu.

P.S. Jedno sladké tajmenství, pokud sis koupil velké, těžké a výkonné auto a jezdíš s ním výhradně po hlavní třídě u vás na vsi (tomu jaksi nerozumím), pak spotřebu odměřuj z první skupny dle TP, to jest - městský provoz. Jestli tě občas manželka pustí i za hranice katastru vaší obce, takříkajíc ti povolí řetěz, pak začni započítávat mix, podle mého ale máš těžkou nohu od narození, prostě na to nemáš, nech to být, takových jako ty jsou zástupy...
9. 1. 2012 16:46
Re: TĚŽKÁ NOHA
Takže mám naivní představy, když si myslím, že ve větších aglomeracích je víc bohatých lidí? To je skoro jako říct, že CL si nekoupí slušný člověk:-) Jestli ti můžu něco říct, tak akcelerace nemá moc společného se spotřebou, daleko důležitější je brždění, to je faktor, který zvyšuje spotřebu.
A jen tak náhodou, psal jsi o "mixu dle TP" tak to teď nepřevracej...
9. 1. 2012 16:55
Re: TĚŽKÁ NOHA
Ano, máš velmi naivní představy, co se týká větších aglomerací a bohatých (jak píšeš) lidí. Samozřejmě, že jsem psal vždy a všude o mixu dle TP, o jakém jiném mixu bych asi tak mohl psát?.. :-)

Jinak větu o tom, že akcelerace nemá moc společného se spotřebou musím, to jistě už nyní chápeš, zařadit jako první hlášku do Zlatého ventilku 2013.

Tedy pamatuj, pokud jezdíš způsobem mnou nahoře uvedeným a současně dosahuješ soustavně spotřeby nad mixem, neumíš, jsi nemehlo, kup si novou nohu. Ale jak tu píši, jezdit autem umí tak dva tři lidé ze sta. Ber to s nadhledem. Co u tebe cením, to je tvá otevřenost, žes prostě přiznal, že za méně nedokážeš :yes: Za to upřímná pochvala.
9. 1. 2012 17:01
Re: TĚŽKÁ NOHA
Dovolím si ocitovat z článku, který tady nedávno vyšel:" Kdo chce jezdit úsporně, obvykle zdržuje okolní provoz velmi laxní akcelerací. Přitom k rozjezdu vozidla na určitou rychlost je potřeba práce odpovídající hmotnosti vozidla a cílové rychlosti.A je úplně jedno, zda ji vykonáte pomalu (malým výkonem) nebo rychle (velkým)". Doufám, že to nebylo moc těžké na pochopení.
O tom ostatním se s tebou nebudu ani hádat, vidím, že jsi úplně mimo...
9. 1. 2012 17:10
Re: TĚŽKÁ NOHA
Používáš klasickou argumentaci prosťáčků. Někdo o voze (doslovně) a ty o koze. Tématem přece není jak se podílí na spotřebě pozvolná či razantní akcelerace, ale že akcelerace zvyšuje spotřebu. Proto i nahoře píši o klidné, harmonické jízdě. Rysem dobrých šoférů je totiž právě to, že nepotřebují takřka brzdu, že umí jet plynule, harmonicky. Je to pro jezdce tvého formátu těžko představitelné. Mimochodem, kolik najedeš na jednu sadu brzdových destiček? Dáš sto až stodvacet tisíc km na jednu sadu? Tipuji tě maximálně na 40 tisíc. Tak co, ale upřímně.
9. 1. 2012 17:22
Re: TĚŽKÁ NOHA
Tak to už je moc:-) já jsem napsal, že brždění zvyšuje spotřebu a ty mi napíšeš, že dobrý řidič nepotřebuje brzdu:-) napíšeš, že těžká noha zvyšuje spotřebu, a když napíšu, že to není pravda, tak mi napíšeš, že spotřebu zvyšuje akcelerace. A já jsem prosťáček:-ú
9. 1. 2012 17:27
Re: TĚŽKÁ NOHA
Sloganu, že dobrý řidič nepotřebuje brzdu samozřejmě (pokus se to představit) předchází jistá rychlost, kterou tím brzděním snižuješ, na tu rychlost tě dostala akcelerace. Tak co, kolik děláš na sadu destiček?
9. 1. 2012 17:42
Re: TĚŽKÁ NOHA
Je to krásné, ale bohužel aplikovatelné jen v případě, že jedeš po silnici sám...
9. 1. 2012 17:43
Re: TĚŽKÁ NOHA
Co destičky, bojíš se to napsat? Nebo se tohle na plejstejšnu nepočítá? >:-[]
9. 1. 2012 17:47
Re: TĚŽKÁ NOHA
Vůbec takové pi.čo.viny neřeším:-) mám sportovně laděnou káru tak by byl asi nesmysl jezdit s ní na spotřebu, nemyslíš? Mně zajímá, jestli mi v zatáčce pěkně ustřelí *, ne jestli ušetřím brzdové destičky za pár tisíc...
9. 1. 2012 17:55
Re: TĚŽKÁ NOHA
Nikde nepíši o nějaké úspoře, jen se tě ptám na poměrně přehlednou věc, jak dlouho ti vydrží destičky. Víš to, nebo to nevíš?
9. 1. 2012 18:00
Re: TĚŽKÁ NOHA
Je mi to v pr.deli ale pro tvoji informaci, měnily se v 80 tkm poprvé...
9. 1. 2012 18:07
Re: TĚŽKÁ NOHA
Propadni se diskusní hanbou :no: Jo, plejstejšn, to je mocná čarodějka...
9. 1. 2012 19:52
Re: TĚŽKÁ NOHA
Auto jsem koupil s najetýma 57 tkm takže je klidně možné, že předchozí majitel měnil ve 40 tkm. Jestli ano, má moje sympatie! ;-)
9. 1. 2012 17:48
Re: TĚŽKÁ NOHA
Je fajn, že vieš čítať internetové bludy, ale prax a realita ti dajú viac (zistíš, keď raz budeš veľký). Ono tá veta, ktorú si citoval je blud - blbosť, hovadina, kravina. Aby som to upresnil, viem si predstaviť že by to takto fungovalo u motorov čo by sa miesto do áut mali montovať do sekačiek na trávu (napr. 1,2 HTP). Pretože u mňa je realita taká, že ak akcelerujem dlho a pomaly, tak mám vyššiu spotrebu ako keď akcelerujem pružne a žiadanú rýchlosť dosiahnem za kratší čas. Potom viac využívaš zotrvačnosť a k tomu ak pridáš miesto bŕzd napríklad využívanie odporu motora (tzv. brzdenie motorom), potom nemusíš byť ani brzda premávky a aj svižnou jazdou dokážeš jazdiť pod písaným priemerom. Takto to ale funguje len u áut, ktoré sú vybavené motorom s dostatkom výkonu. Teda ten motor má dosť síl na to, že mu nerobí behom chvíľky rozhýbať veľkú váhu na rýchlosť akú chceš. Keby som svoje jazdné návyky aplikoval napríklad na tie sekačkové motory, tak potom by to asi bolo opačne.

Potom je tu ešte jeden faktor, ktorý ma na spotrebu vplyv. A tým je ten povestný prirodzený cit pre jazdu. To vieš, niekto sa môže snažiť o život a jednoducho bude vždy jazdiť ako ... - neviem doplň si tam to správne slovo. Podľa toho čo tu vypisuješ, ťa to správne slovo aj samého určite napadne ak sa spätne zamyslíš nad svojou poslednou jazdou. Potom tu sú tí, ktorí to majú jednoducho v žilách a ide im to tak nejak samo. Možno časom, keď by si sa veľmi snažil a miesto študovania internetových "právd", začneš zbierať aj reálne skúsenosti zo života. Z reálneho života... ;-)
9. 1. 2012 17:57
Re: TĚŽKÁ NOHA
Zino, na rovinu, kolik jsi měl velkých SUV? Když meleš o těch reálných zkušenostech ze života? ;-)
9. 1. 2012 18:01
Re: TĚŽKÁ NOHA
Ani jedno a ani ho asi nikdy mať nebudem. Som teraz v tvojich očiach menej človek? Nevadí, je mi to šoufl... :-)
9. 1. 2012 18:03
Re: TĚŽKÁ NOHA
Já jenom, že mi předhazuješ, že mám nasbírat reálné zkušenosti o spotřebě:-) ze života, a říká mi to člověk, který s takovým autem nikdy nejezdil ;-)
9. 1. 2012 18:09
Re: TĚŽKÁ NOHA
Ak ti na to budem reagovať len tým, že podľa môjho názoru jazdia za bežnej premávky na diaľnici 270 len prasce, bude ti takáto reakcia stačiť?

Ja som s takým autom nikdy nejazdil (za volantom) a je mi v podstate úplne u zadnice akú máš spotrebu. Mne je z teba na grc, kvôli tomu ako sa tu prezentuješ svojim štýlom jazdy. Takým ako ty by som okamžite bral vodičský. Nepatríš na cestu. Bodka! ;-\ :no:
9. 1. 2012 20:08
Re: TĚŽKÁ NOHA
jéžišmarjá po.se.r se:-)
10. 1. 2012 00:42
Re: TĚŽKÁ NOHA
Z celého srdca ti prajem aby si prišiel raz o papiere! Aspoň by si nemal možnosť niekoho, vrátane seba, zmrzačiť alebo zabiť...
10. 1. 2012 06:56
Re: TĚŽKÁ NOHA
Spis mu poprej at je nikdy nedostane.
10. 1. 2012 06:54
Re: TĚŽKÁ NOHA
Ty jsi ale ubozak :no:
10. 1. 2012 07:33
Re: TĚŽKÁ NOHA
Ubožák je ten co má v autě snů "911" pak si ji koupí a bude s ní jezdit 80:-)
9. 1. 2012 18:04
Re: TĚŽKÁ NOHA
A co mají velká SUV společného s reálnými silničními zkušenostmi?
Avatar - jazva
9. 1. 2012 17:25
Re: TĚŽKÁ NOHA
Terazki mi vysvetlite, čo si predstavujete pod pojmom "klidná avšak pružná jízda".

PS: S autom viem jazdiť aj na spotrebu udávanú výrobcom, ale že by som si to nejako užíval, alebo by som sa cítil ako dobrý šofér?! To skôr naopak... Ale možno keď budem mať okolo 50, budem sa na vec pozerať ináč.
;-)
9. 1. 2012 17:27
Re: TĚŽKÁ NOHA
To je GTI, řídí v klobouku a kdo ho předjede má těžkou nohu:-)))
9. 1. 2012 17:32
Re: TĚŽKÁ NOHA
Osobně nejezdím "na spotřebu", avšak má mnohaletá praxe (dnes zklidněná, uznávám) mě dovedla ke stylu jízdy, kdy automaticky zcela přirozeně nedosahuji mixu dle TP. A ptáš-li se, co je to ta klidná jízda, no je to (nic mimořádného) vyrovnaná, předvídaná jízda, která umí využít profilu krajiny, daných jízdních podmínek, současně při "čtení" motoru, minimálního brzdění... kdybych to měl nějak vykreslit, pak při takové jízdě si můžeš dát na horní plochu přístrojové desky talířek s pingpongovým míčkem a on ti z něho nevyletí. Vedle kolega Mig by na to potřeboval mísu s deklem >:D
9. 1. 2012 17:37
Re: TĚŽKÁ NOHA
Dyť to říkám - řidič v klobouku, s platem vajec vzadu :yes:
9. 1. 2012 17:42
Re: TĚŽKÁ NOHA
Tak kolik najedeš na ty destičky?
Avatar - jazva
9. 1. 2012 17:51
Re: TĚŽKÁ NOHA
s tým po koľkých km zoderieš doštičky, je to kráčanie po veeeeľmi tenkom ľade. 1,2 TSI bude mať oveľa väčší problém ubrzdiť "motorom" octaviu, ako 2,0TDI. Tým pádom musíš brzdiť viac...
9. 1. 2012 17:59
Re: TĚŽKÁ NOHA
S tím samozřejmě souhlas, no nechme miga odpovědět.
9. 1. 2012 18:02
Re: TĚŽKÁ NOHA
jéžišmarjá i kdybych napsal 20 tisíc, co z toho vyvodíš? kdo jezdí rychleji, zničí je dřív, kdo jezdí s platem vajec, ten může v hospodě machrovat, že mu vydržely 200 tisíc:-) ale to není sport, který mně zajímá. já chodím na web o autech, baví mně řídit, baví mně jezdit do zatáček bokem:-)
9. 1. 2012 18:05
Re: TĚŽKÁ NOHA
>:D Migu... ty nevíš, kolik jsi najel na destičky >:-[] >:-[] Pozdravuj v plejstejšnově >:-[] :yes:
9. 1. 2012 20:24
Re: TĚŽKÁ NOHA
Bokem s tim SUV, jo? >:D
9. 1. 2012 20:46
Re: TĚŽKÁ NOHA
V zimě SUV, v létě kupé. Ale letos je léto v zimě, takže vystačím s tím zadohrabem:-)
9. 1. 2012 18:16
Re: TĚŽKÁ NOHA
A rozdělil bych automat ligu od fofrklacků ;-)
Avatar - jazva
9. 1. 2012 19:05
Re: TĚŽKÁ NOHA
vidíš, to ma ani nenapadlo. Mňa napadla len nedávna skúsenosť s "brzdením" motorom 1,2HTP. >:D
9. 1. 2012 22:01
Re: TĚŽKÁ NOHA
to aj brzdilo?
Avatar - jazva
9. 1. 2012 17:47
Re: TĚŽKÁ NOHA
No na spotrebu nejazdím ani ja, to sa priznám celkom dobrovoľne! >:D S 1,4 TSI viem zajazdiť aj 5,5 na sto, ale prevažne to zajazdím za 8 na sto. A kľudne mi môžeš napísať, že nie som dobrý šofér. Z tohoto pohľadu mi je to jedno... ;-)
9. 1. 2012 20:20
Malá poznámka ke spotřebě ...
a) Spotřeba 10 litrů na 100 km je u 2,2 tunového auta s velkou čelní plochou, širokými pneumatikami a automatickou převodovkou slušné číslo.
b) Od letošního roku platí automobilky dost velké "pokuty", pokud jejich průměrné emise CO2 překročí 130 g/km. Proto u nich budeme vídat "zázračné" normované spotřeby paliva (a tím pádem nízké "emise" CO2).
c) Můžeme mudrovat o spotřebě jak chceme, ale kupec tohohle Mercedesu rozdíl ve spotřebě 3 litry vůbec neřeší. Vždyť jen odpis pořizovací hodnoty auta činí řádově statisíce ročně. Sada slušných pneumatik vyjde na čtyřicet tisíc.
Rozbalit vlákno
7
9. 1. 2012 21:00
Re: Malá poznámka ke spotřebě ...
Musím obdivovat tipcars.cz kde si dají tu práci a udělají skutečný test spotřeby paliva, s dotankováním do plné a výpočtem. Tady jsme odkázáni na údaje z palubního počítače, kterým nevěří ani pětileté dítě:-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 1. 2012 09:29
Re: Malá poznámka ke spotřebě ...
"Tady se „full-hybrid“ pohybuje s lehkostí lučního motýla a s naprosto minimálním spotřebou benzínu, kterou palubní kompjůtr při troše snahy skutečně ohodnotil cifrou 3,9 litru na sto, což je jen o deci víc, než udává výrobce. Veškeré další režimy už znamenají nárůst spotřeby i jízda konstantní stovkou je ovšem stále velmi příznivá, neboť stěží překročíte 4,5 litru. Dálniční limit znamenal apetit 5,5 litrů, ustálená stošedesátka potom o litr více."
zdroj: [odkaz]
Kde se tady dotankovávalo??
9. 1. 2012 21:55
Re: Malá poznámka ke spotřebě ...
ak by platil bod c) , t.j. neriesenie nejakych 3 litrov skvapalnenych dinosaurov na 100km, tak by nebolo 90 a viac percent vozidiel tejto kategorie v nafte ;-)
10. 1. 2012 10:43
Re: Malá poznámka ke spotřebě ...
Ano, to je racionální úvaha a co se týče ČR, je to asi 100 %. Problém je v tom, že člověk je jeden z mála tvorů na světě, který umí jednat iracionálně. Ale to je na delší debatu.
12. 1. 2012 10:58
Re: Malá poznámka ke spotřebě ...
Tady se nejak ztracim iracionalni je si koupit naftu nebo benzin??
10. 1. 2012 17:42
Re: Malá poznámka ke spotřebě ...
tento fakt sa tyka vacsiny europy (plus minus), ale to je na dlhsiu debatu ;-)
12. 1. 2012 10:55
Re: Malá poznámka ke spotřebě ...
Jezis tyhle prispevky me desne bavi, prosim te a muzes mi rict, kde lezi ta hranice, kdy majitel prestava resit spotrebu??
11. 1. 2012 19:58
kola
Chcel by som sa spytat jednu prakticku otazku. Aky je vas nazor na velkost kol 20 palcov na tento typ auta s ohladom na nase cesty ? Kedze sa uvadza v jednom teste ze airmatik nie je na nase cesty, neviem ci dvacitky to uz upne "nedodrbkaju"... :-) Jazdil som toto auto s devetnastkami a v sam som bol prekvapeny, ziadne otrasy sa nekonali... Takze teraz vham, ci 20, alebo 19... DIky !
Rozbalit vlákno
2
14. 1. 2012 00:52
Re: kola
Čím menší ráfky, típ pohodlnější svezení - velmi jednoduchá rovnice. Docela mě zarazilo hodnocení vzduchového podvozku. Ještě jsem s novým ML nejel a zajímalo by mě srovnání kvality vzduchového podvozku u nového ML a aktuálního Touarega, kterého znám poměrně dobře.
14. 1. 2012 19:52
Re: kola
Ta rovnica mi je jasna. Precital som si vsak niekolko for na nete a vacsie kola ako 18-stky tam nikto neodporuca. Ja som presiel s ML asi 20 km, vylucne v mestskom prostredi (kolaje, zaplaty) a nemozem povedat, ze by som auto subjektivne citil ako tvrdsie ako obvykle a to jazdim na 14 stkach...! Vozidlo malo aktivny airmatic, takze som tu makkost pri 19-stkach pripisoval jemu. Potom vsak nerozumiem, preco by mal byt nevhodny na nase cesty. Neviem vsak, ako to bude pri dvadsiatkach. Ale vyzera s nimi vyborne... :-)