Pochopím krátké zpřevodování, abych z motoru dostal v dynamice maximum. Ale proboha, nebyla původně šestka zaváděna jako dlouhý převod pro rychlé dálniční přesuny? Tak proč šest stupňů s krátkými převody, abych více řadil? U motoru s 240 Nm v 1750 otáčkách? U auta pro mladé excentriky, s vysokým podílem žen?
Jak v případě základní 1,6 (spotřeba 9,5l/100km je ve 130km/h u atmo 1,6 v tak malém voze ostudná), tak v případě tohoto dieselu tomu opravdu nerozumím - takhle "dobrovolně" přijít o skupinu zákazníků, kteří často absolvují dlouhé dálniční přesuny (např. na západě mladí vysokoškoláci), to prostě nechápu.
Malý Nissan Juke s pohonem jedné nápravy, s motorem 1,5 DCi, s manuální převodovkou bere při 130 km/h 7,2 - ML 350 CDI, permanentní 4x4, automatická převodovka, váha tipuju tak +500 kg jezdí za 10,2... kdo nevěří ať tam běží:-)
Nepochybně. Kdyby měl ten Nissan poháněné všechny čtyři kola, zvednula by se spotřeba o jeden litr. Kdyby měl automatickou převodovku, přibyl by další litr. A jsme na devíti. Takže 1200 kg auto žere prakticky stejně jako dvakrát tak těžké. Fyzika dostává na pr.del, nezdá se ti?
Velkej podil na tom bude mit ta kratka prevodovka. Jakou mas v tom ML a kolik toci ve 130? A nesouhlasim s tim ze automat (jakej?) prida litr na sto, ty doby uz jsou pryc, v realu casto radi lidi s maualem jak vemena... ;-)
Pardon, voloviny kecá autor článku, s Kaškajem se jeudí jak libo, motor opravdu točí hodně na 6ku, ovšem ve spotřebě se to nijak neukazuje, a´t jedeš jak jedeš, stále 6,0-6,1 litrů. když jedu s 320 CDI s lehkou nohou, 4x4 automat, jedu za 8,5, když se na spotřebu neohlížím, jedu za 10-10,5.
takže na rozdíl od některých zde diskutujících mám s oběma vozy přímé zkušenosti.
Ta spotreba na dialnici je hrozne vysoka na take lahke auto s6speed prevodovkou a dci motorom...to ***i, konkretne prevodovku...
Ja mam spotrebu do desat litrov na dialnici pri tej istej rychlosti...jasne zda sa vam to vela ale mam benzin 3.5 5speed automat, 4x4 a skoro dve tony!
Na renalte laguna 1.9 dci 6speed som mal pod 6.5litra a to je tazsie auto so starym motorom
Dovolim si podotknut, ze novy diesel 1.6 dCi z dielne Renault-Nissan nie je priamym nastupcom 1.5 dCi ako sa to spomina v texte a ani nebol mysleny ako nastupca v ziadnom modeli koncernu, v ktorom bezi 1.5 dCi.
1.6 dCi nahradzuje staru 1.9 dCi a v pripade Qashqaia sa ponukaju obe varianty aj 1.5 aj 1.6 dCi a z ponuky zmizol 2.0 dCi (zostal iba v spojeni s automatickou prev.)
Naprosto správně, Renault to avizoval již před 3 lety - 1,5 od 44 kW do 81 kW, 1,6 dCi jde výše. Navíc je zde zjevná politika - Dacia Duster může mít jen 1,5 dCi - zato i ve 100 k verzi, která není u Nissanu ani u Renaultu k mání (66 kW, 74 kW a 80 kW).
1,6 dCi není ani přímým, ani nepřímým nástupcem 1,5 dCi - kvůli nástupu 1,6 dCi vypadávají z nabídky pouze motory 1,9 dCi. Spodní verze 2,0 dCi jsou nyní také nahrazovány 1,6 dCi.