Smysl Boxstera mi vzdycky unikal, bylo to takova 911 pro "chude", tato nova generace je vsak dostatecne svebytna a odlisena od vetsiho sourozence, krasa na pohled.
Chrudoši, sorry, ale tohle je jedno z "top ten" nejhloupějších klišé o autech. Jistě, že cílí na jinou vrstvu zákazníků, ale jejich finanční kondice asi nebude jediný argument.
Výborně, tohle se dost povedlo. Přední světla jsou mnohem lepší, předchozí generaci jsem moc nemusel. Dynamická záď vypadá taky výborně a interiér super. :yes:
Proč myslíš? Pokud se mi dostane do ruky na okruhu tak ho bokem honit budu :-). A ručka se na to hodí vždycky... ne že by to nešlo jinak, ale v některých situacích je prostě nejlepší. A navíc... i při parkování dávám přednost klasice před čudlíkem.
No parkovani mne moc netrapi, ale na tom okruhu by se uz s ruckou dalo pobavit. Nicmene v pripade tohoto auta BYCH se radeji soustredil na stopu a prehazovani hmotnosti. V Boxsteru to musi byt skoro dotek absolutna...
Dnes musím velmi ocenit Porsche za tento posun. Při příchodu Boxsteru jsem byl hodně rozpačitý. To auto mi přišlo příliš dětinské, možná až nedůstojné Porsche. Nyní je vidět jak postupně Porsche posadilo Boxster do svého portfolia. Nyní již působí velmi dospěle. O schopnostech nemá cenu pochybovat a lze jen a jen ocenit snížení hmotnosti. A samozřejmě nelze opomenout fakt, že Boxster asi nikdy neukáže, jak dokonale by šla tato koncepce a rozměrová třída využít made by Porsche. Přeci jen nelze jízdně "odstřelit" 911. Jediná vada na kráse, kterou ale musíme akceptovat.
Ale lze. Boxster Spyder dokáže nižším 911 pořádně zatopit. Je to taková otevřená GT3 na okresky. Ale jinak máš pravdu, 911 omezuje růst Boxsteru a Caymanu, byť jejich koncepce je velmi zajímavá.
Ono to jednou bude muset "padnout". Koncepce Boxteru je pro sportovni auto to nejnejnej, co muze byt a Porsche to dotahlo do takove dokonalosti, ze musi tu nizzsi radu omezit vykonove...
Toho horniho Boxika musim mit!!!
Pokud se něco nezměnilo, tak Spyder bude součástí stálé nabídky (i u nové generace). Ale je to už hodně hard core svezení, nic pro slečinky. Případný déšť se řeší dostatečně rychlou jízdnou, jen magor by nandaval ten kus hadru. ;-)
No sláva, Porsche pořád umí postavit krásné, tvarově dramatické auto, aniž by muselo zůstávat u historického odkazu (jako u 911, kde je to samozřejmě nutné a v pořádku).
Takže po obludné neforemné Panameře a rozpačitém Cayenne je tu konečně zase další Porsche vedle 911, které by si člověk přál mít v garáži :yes:
Pokochejme se pohledem na perfektni spojeni krasy a ucelnosti, popremyslejme o technickych parametrech a podrzme minutu ticha za japonske FT-86 a BRZdy, ktere vedle tohoto skvostu silnic pusobi jako Pinocchio vedle Ramba...
Tak tady bych byl hodně opatrný. FT-86 je trošku jinak konfigurovaný model v jiné cenové relaci. Navíc moje poslední zkušenost s Boxsterem byla velké zklamání...
Převodovka PDK v kombinaci s elektronikou... bylo nějak lehoučce mokro a měl jsem pocit, že auto trpí nějakou duševní poruchou, při rozjezdech to prostě nefungovalo a Boxster nestíhal výrazně slabší auta :-). Ale taky to mohl být problém konkrétního kusu nebo třeba pneu...
Aha, mi právě přišlo, že na lehce oslizlé cestě teprv začíná ta pravá zábava :-)
Jinak PDK jsem nezkoušel, za to mám zkušenost s tím obstarožním tiptronicem, který se tam dával ještě před PDK a to je teprv degradace celého auta. Jinak ovšem Boxster za mě bezchybný :yes:
No a ja ho zkousel s manualem a problemy nebyly. Ani na mokru, melo to podstatne vic trakce, nez na kolik jsem si troufal. MOzna, ze to PDK se projevuje podobne jako DSG, tam jsem mel na mokru taky problemy s blikajicim protiprokluzem...
No právě protiprokluz se nějak hádal s převodovkou... dupneš na plyn, protiprokluz přiškrtí plyn, převodovka přeřadí... problém nebyl s trakcí jako takovou, ale právě s elektronikou. Ale měl jsem na blbnutí asi 10 minut, takže nevylučuju že se dá zvyknout nebo to řešit nějakým nastavením.
To, co popisujes, jsem prave zazil s DSG + TDI 125 na mokru. Ale po prepnuti na S se to paradoxne zlepsilo. Nicmene pri normalni jizde a normalnich rozjezdech bylo vse v pohode.
Nový Boxster se mi designem exteriéru líbí moc! Je skutečně krásný, již dostatečně odlišený od 911 a narozdíl od mnoha jiných aut dnešní doby netrpí syndromem vysokého pontonu.
Stejně tak kvituji evoluci místo revoluce v použité technice, úbytek váhy, zvětšení tuhosti. Paráda
Co se mi však nelíbí je interiér. Opulentní středový tunel a la Panamera mi už neseděl v 911 a v Boxsteru, jakožto malém roadsteru, mi připadá naprosto nepatřičně.
A největší výtku směřuji k el. posilovači řízení. Jeho masivní zavádění bych ještě před pár lety od Porsche nečekal :-( Jakkoli je pro mne el. posilovač jednou z nejnesmylnějších věcí, dokážu jeho instalaci do běžných vozidel pochopit, ne tak do sportovních aut. Bohužel...
boxter je pekne auto uznavam nevravim ze sa mi nepaci ale medak SLK je interierovo o level vyssie a myslim ze vonkajsim dizajnom takisto, porschaku uskodilo to ze vsetky jeho modely vyzeraju spredu rovnako a pri pohlade sikmo z predu nebyt zadnej casti tak je to cista carrera.
Navyse ta utopena navigacia je v dnesnej dobe uz hroza a budiky aj volant ma medak takisto vymakanejsie aj ked navigacu tiez nema uplne idealne ale predsa o dost lepsie riesenu ako porsche ktore ju ma proklate nizko. Zadne partie su v porsche tiez podla mna rozporuplne a motor v strede sa mi nejavi ako vyhoda aj napriek idealnemu rozlozeniu hmotnosti auta. Ked dojde na servis dostat sa k motoru bude nocna mora mechanikov.
Ano, interiér SLK je excelentní a přiznávám, že se mi z něj ani nechtělo vylézat a dosavadní Boxster v tomto ohledu dost pokulhával. Ale roadster je především o jízdě a tam pro změnu SLK mocně pokulhává za Boxsterem.
Umístění motoru mi nepřijde jako bůhvíjaký problém - větší zásahy děláš jednou za x let. A koneckonců, je to starost mechaniků, ne tvoje. Naopak na autech s mr koncepcí mě pokaždé dostává ta lehkost v zatáčkách a prakticky nulová nedotáčivost.
Motor uprostřed nejen, že není problém ale je to ta nejlepší koncepce podvozku pro sportovní vůz, koncepce dokonce lepší než u 911. I proto Boxster s malým výkonem ujíždí mnohem silnějším strojům.
Tak to je celkem logické, jakmile je auto nevyvážené dopředu nebo dozadu tak na limitu začne ujíždět jen jedna náprava a je víc času na korekci a korekce je jednodušší protože se tzv. opřeš o tu nápravu která ještě drží. Vyvážené auto s hmotou uprostřed prostě drží, drží, drží a pak se utrhne a to rovnoměrně na předku i na zadku, to je náročnější na reakce ale odměnou je, že ten limit je výš.
Jedna věc je vyvážení za klidu, kde u FR nebývá problém, druhá věc je posun těžiště při jízdě. Tam právě nastává, co popisuješ. MR si zachovává vyvážení a jde do smyku náhle a rychle. Proto se říká, že FR je víc na hraní. MR je víc pro čistou stopu a umí být zrádné.
I mezi MR auty ale existují rozdíly. Třeba zrovna Boxster mi přijde stále relativně čitelný a nesnažící se člověka zabít. Naproti tomu druhý extrém je třeba druhá generace Toyoty MR2, která má zabijácké sklony a každé vybočení zádě většionu znamená průser.
Samozřejmě. Je to široká generalizace. Zrovna Boxster je hodně dobře udělaný. Ta koncepce jako taková se tím vyznačuje. Stejně jako RR má určité vlastnosti a 911 je do značné míry popírá.
ze v dobe ked bol prvy boxter cize v casoch prvej Z3ky a SLKkacka mi pripadal stylovejsi a proste brutalnejsi, tento novy boxter je uz pri dnesnej Z4ke a novom SLKacku len taky slaby odvar. Aj bmw aj medak sa mi pacia ovela viac bez ohaldu na to ze boxster je opat spickove kvalitne auto a hlavne interierovo je uz konecne citelne zlepsenie co chvalim.
v davnych casoch by som bral boxtera dnes volim medak alebo bmw ;-) v tejto triede
tie dookola faceliftovane porschaky kde panameru carreru a cayenne mame problem spredu rozlisit sa mi akosi uz nepacia to uz aj audi ma kreativnejsi dizajn a to je uz co povedat.
navigacny system po vzore vw opat utopeny pod volantom hlavne ze hodinky mate na dohlad a zaberaju pol palubovky - tie aj v obycajnej felde mam na pod rychlomerom a su lepsie citatelne ako tie v porsche
[odkaz]
este ze je to taka velka obrazovka lebo inak by sme tam pod volantom nic nevideli
samozrejme auto je bezchybne a kvalitne ako kazde porsche :yes:
kazdopadne dokonalost v tejto triede ma meno SLK:
[odkaz]
ci uz ide o budiky, volant, stredovy tunel, navigaciu a akusi auru vyzarujucu z interieru je u mna SLK jasne pred porsche a tesne pred bmw.
Porsche ma tu navi tam kde ji ma uz hoodne dlouho a s VW to nema nic spolecne. Hodinky ktere nejsou hodinky ale stopky a jsou (tradicne) soucasti sport chrono packetu (snizeny podvozek, lunch control, stopky, jine naladeni a reakce plynu atd... da se to prirovnat k "M" knofliku v BMW) maj pro ridice ve sportovnim aute na okruhu nebo jedoucim na cas rozhodne vetsi vyznam nez navigace. Porsche jako jedno z mala se jeste stale snazi delat sportovni auta, vse ostatni je podradne. Ten mercedes a BMW se snazej delat auta ktere prodaj masam, jsou to spis GT (minimalne Z4 urcite) nez lehke sportaky ;-)
Mercedes a BMW se asi nikdy masám prodávat nebudou....ale bylo by to fajn. Tohle Porschátko vypadá dobře. Jsem zvědavý na cenuta je v porovnání důležitá. Kdybych měl ta auta seřadit, tak zatím asi SLK, BMW, Porsche.
Mě se třeba Boxster nikdy nijak extra nelíbil (jiná věc je to s Caymanem), ale tohle auto člověka dostalo jízdními vlastnostmi. Strčí Mercedes i BMW do kapsy bez mrknutí oka. A to se u mě počítá. Takže jsem zvědavý na tuhle generaci.
Ikdyz za vrchol vseho na 4 kolech povazuju 911, tak boxster dokazu pochvalit jak jiste vladne svemu segmentu. Ani SLK ani BMW se nechytaj na to co je nejdulezitejsi, jizdni vykony. Design je vec vkusu, cas na kolo je ale bez debat.
Redakce:"Změny se odehrávají i prostoru mezi zadními sedadly a zadní stěnou interiéru,"
ano dizajn je vec vkusu ale ked sa ti auto vnutri nepaci moze mat neviem aky cas na kolo ktory nevyuzijes v praktickom zivote, to co vyuzijes je jeho interier a v nom budes pocas jazdy byvat preto je dizajn interieru dolezita sucast auta. Ak sa ti bude lepsie sediet v medaku kde nebudes musiet s hlavou sklonenou dole kukat na navigaciu a zaroven davat pozor na premavku co je nemozne tak nevidim dovod kupovat porsche s ktorym sa stejne nejdem pretekat.
Casy na kolo sleduju deti ktore si takto vybraju auta snov, realne dospely kupec pozera na ine priority a kvality a medaku tu porsche nemoze konkurovat, SLK je vymakanejsie po kazdej stranke
Nemuzes sledovat nebo hodnotit potreby cloveka co si koupi lehkej 2 mistnej cabrio roadster za 1,5 mega z pohledu nekoho kdo ma jedno auto na vse a hledi na prakticnost, resp. aspon takovej mam z toho pocit.
Porsche porada pravidelne nekolikrat do roka pro sve zakazniky porsche drivers day, kde jim zorganizuje skolu smyku, nebo zajedna okruh a jdou si tam fanousci a majitele v jenom tele zazavodit atd... skutecne ti ty stopky prijdou k nicemu? Treba BMW ma v performance programu display na volantu s stopkama s ovladanim taky na volantu, lide kteri chtej 1M coupe nebo 3M casto chtej "zavodit". Tobe to muze pripadat zvlastni, neprirozene, ale ja bych si tu navi do toho boxtru ani nedaval, kcemu pridat dalsich 20kg? Pojedu pak rychleji? Ne. ;-)
A moc rad bych si procetl neco o tech kvalitach co ma MB a porsche ne. >:D
ano, vrchol všeho je opravdu LEGENDA s číselným kodem, který máme v srdcích vypálen jako cejch všichni, komu voní benzín, uším dělá slast bublání a ryk šestihrnku a i když povětšinou velcí chlapi, tak uvnitř pořád kluci..... kod je jasný: 911. To zní jako rajská hudba. 911 x :yes:
není Cayman jen Boxster se střechou?
Každopádně novýho Boxstera mají již v konfigurátoru, takže je možné si to prohlédnout ve 3D. Myslím, že se povedl :yes:
Ale ty zadni pulene svetla mi prijdou trosku nemocna.
Casem bych si mozna zvykl.
Evokuje to ve me bohuzel film Andaluský pes, kde britva rozrezava divci oko. ;-\
Nový SLK má podvozek konečně trochu schopný, předchozí generace byli tragédie, o Z4 a podvozku pomlčím úplně...
Interiér SLK že je lepší jak interiér Boxstra?
To, že drtivá většina lidí si koupí Boxstra s interiérem v základu je jejich problém, ale v individual programu strčí interér Boxstra SLK do kapsy....
Už i můj Boxster 1 generace v individual byl o dva levely lepší jak SLK a Z3 ve stejném roce
Interier bych vůbec neřešil, ten je prostě Porsche a tečka. Boxster je především bezkonkurenční jednička v jízdě a pokud shodil navíc nějaká kila tak prostě bomba a ostatní konkurence může tak akorát salutovat u garážových vrat.
Kdysi se mi zdálo, že Toyota MR2 je co se týče designu nepodařenou kopií Boxsteru. Teď mi naopak nový Boxster těmi hranatějšími světly zepředu připomíná trochu tu emerdvojku.
Musím říci, že předcházející generace Boxsteru mě moc neoslovila ... ale toto je něco úplně jiného. Ten design je naprosto skvělý, interiér je troufám si tvrdit dokonce lepší než u 911. Osobně mám rád stísněnější kokpity takže super. A o jízdních a kvalitativních výkonech netřeba pochybovat >:D
Vzpomínám, jak tu zhruba před dvěma lety jedna pani s výzorem ukrajinské uklizečky a písemným projevem dívenky prožívající svůj první PMS, posílala Porsche na smetiště dějin s odkazem na své zaručené informace, že příští generace boxsteru bude stát na platformě volskwagenu, jinými slovy bude to nějaký převlečený golf ve stylu audi tt.
No, tak ho tu máme golfa, s boxeršestkou uprostřed a zadním náhonem. Ano, Porsche umí, a každá nová generace kteréhokoliv modelu to jen potvrzuje. Kdo chce sportovní roadster (kupé) v ceně mezi prvním a druhým milionem, nemá lepší volbu. Boxster je bůh, voe! ;-)
Hele Kajlí, já si dobře pamatuju, jak si tu "ZARUČENĚ" žvanila o tom, kolik toho nový Boxster bude sdílet s VW. No jako obvykle, jsi ZCELA mimo, ke svým dřívějším myšlénkám se neznáš a OPĚT plantáš o zcela IRELEVANTNÍCH věcech. >:D:no:
KOMOLENí jména komentuji: :no: ;-\ :no:8-s:no:
(což ale VÍTE - a stejně to děláte :no:
PS: Je SUPER že tahle generace "ještě prošla" - vy ale působíte, že mne chcete PŘESVĚDČOVAT, že "mistr sdílení" (zkráceně VW) u Porsche udělá (trvalou) VÝJÍMKU (kterou NEudělal ani u Bentley? :-)
Sorry - tomu NEvěřím (vy snad ANO? ;-)
Vidím že i "prostý" text (a chápání souvislostí) vám dělá BIG problémy :-)
A sám SCHOVÁN za "plnouanonymitu" TAK UBOZE URÁŽÍTE? :no:8-s:no: ;-\ :no:
Nu alespoň jsme si "vyjasnili" VAŠI "úroveň"
(mimochodem CO to je "výzor ukrajinské uklízečky" - my tedy FAKT máme ukrajinskou uklízečku (i když dnes už má občanství) a .. "od první vteřiny" by rozdíl mezi námi rozeznal ... snad i někdo jako vy :-)
pokud jde o MÉ "představy" o vás - tak nějak mi K NÍ docela "pasujete" ;-)
PS: A že se "inegrace" vw-porsche "zasekla" (to ví i malé děti) a že TATO generace BOXSTERu je (naštěstí) již připravena z dob "předPIËCHovských" (a také použita) je BEZVA :yes::-)
Bohužel to NIC NEmění na ZÁKLADní PIËCHovské "filozofii" = absolutní integrace
NEvyhnulo se tomu Bentley, NEvyhne se tomu (snad krom 911? Alespoň DOUFÁM!) ani Porsche.. :-|
....exkluzivní vzhled interiéru....ale spíš pro malé suv nebo limu.... tohle do kabria od Porsche ....nevím no. Nějak se mi vytrácí duch značky v rámci unifikace..... ;-\
z hlediska designu (alespoň z mého úhlu pohledu) byla vždy zadní část. Předek a boční profil jsou úchvatné, zadek opět není můj šálek čaje, ale na rozdíl od minulých Boxsterů se na to alespoň už nechá koukat . :yes::yes: