Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
... bude to tříválec 1.5 ? >😁
Spíš bych to viděl na 4hrnek 1.6, stejný jako je v Mini o dvou výkonech někde kolem 90kW a 115kW. Nějak mi nedává smysl vyvíjet nový motor, když mají tenhle a je dost dobrý (mám ho v Peugeotu) 😄 :yes😒br />
Btw ta 320i se mi parametry moc líbí, 135kW a 270Nm to je fakt paráda :yes:
Btw ta 320i se mi parametry moc líbí, 135kW a 270Nm to je fakt paráda :yes:
Unifikace dílů a snížení výrobních nákladů - šestiválec 3.0, čtyřválec 2.0 a tříválec 1.5 můžou mít stejné válce, písty atd. Ten tříválec už je vyvinut a s největší pravděpodobností nahradí právě ten čtyřválec 1.6 z Mini.
No to chápu, ale řekl bych, že to je dost škoda 😒 3válec bych opravdu nedal, ne že bych chtěl zpochybňovat úroveň vývoje BMW, ale 3 je fakt blbej počet :no: Stačilo mi ochutnat 3 hrnky z Boleslavi, to byla hrůza jak benzinový, tak ještě hůř naftový 😒 :no: :no:
Souhlasím. To bych si radši koupil lehce zajetou předváděčku s rozumným motorem... Nebo ještě přišetřil 😉
Já mám tři hrnky rád, ale v jedné stopě. 😉 Ty motory mají jedinečný charakter.
Tři hrnky v jedné stopě? Triumph?
V mém případě Triumph. Tříválce dělá víc firem - BMW, MV Agusta atd. Mezi těmito třemi jsem nejvíc váhal. BMW nemělo, jak někdo s oblibou říká, dost charakteru, Agusta ho měla až moc, tak jsem zvolil krásku z ostrovů.
PS: Agustu jsem zvažoval čtyřválcovou. Vyznělo to trochu zmatečně. Na tříválcovou Brutale 675 se těším jak malý kluk. I když tyhle Italky mívají na můj vkus přespříliš temperamentu. Uvidím.
PS: Agustu jsem zvažoval čtyřválcovou. Vyznělo to trochu zmatečně. Na tříválcovou Brutale 675 se těším jak malý kluk. I když tyhle Italky mívají na můj vkus přespříliš temperamentu. Uvidím.
Jen tak ze zájmu, proč zrovna tříválce? 😄
Nemám s nimi zkušenost, jen krátce jsem jezdil na Ducati 1098 s V-twinem.
A v Corse 1.0 a v Fabii HTP, ale to ji jina pisnicka >😁
Nemám s nimi zkušenost, jen krátce jsem jezdil na Ducati 1098 s V-twinem.
A v Corse 1.0 a v Fabii HTP, ale to ji jina pisnicka >😁
Protože táhnou nahoře i dole. Když chceš jet oddechově, tak má dole dost síly, jako dvouválec. A když na něj šlápneš, tak nezdechne. Je to kompromis mezi dvou- a čtyřválci. Hodně se mi zamlouvala Brutale, ale Agusty nemají pověst nejspolehlivějších motorek a žrala jak auto. Takže jsem zvědavý na tříválcovou.
nasua23
Tenhle přístup nechápu, buď mám něco, co snižuje saze v emisích a tak do dávám do aut standardně, nebo to prostě nemám.
Ale nabízet to jako za příplatek?
Za tohle :no: ( a vím, že BMW není první)
Ale nabízet to jako za příplatek?
Za tohle :no: ( a vím, že BMW není první)
Nesouhlasím... Pokud se někomu chce dolévat do auta neustále močovinu,jen aby splnil emisní normu Euro 6, pak ať si připlatí! Já to ale nechci...
Co jsem četl, tak při normálním provozu stačí dolívat to při pravidelných prohlídkách, prostě jako výměna oleje. Nebo BMW bude mít žravější systém ? 😄
To jsi četl velice pozorně 😄 Ale v praxi potřebuješ dolít občas i mimo servisní interval 😉 Nicméně o to, že by jsi musel dolévat sám ani nejde... Prostě jsou to náklady navíc! A kdo je ochoten je platit, ať si připlatí i na začátku. BMW prostě dle mě dělá jednoznačně dobře,že dává zákazníkům možnost volby. Proč automobilky dělají hybridy??? Proč nedělají standatně jen hybridy??? Každej rozumnej člověk ví,že jejich celkovej přínos je nulový,ale přesto jsou lidi,co to kupují... A stejně to je s Blue Performance kitem a podobnejma modelama...
Taky nesouhasim😊
Jednak nepremiova Mazda to zvlada bez dpf filtru a mocoviny.
MB to ve tride ML zavedl na doplneni v ramci servisnich prohlidek.
A to, ze jezdi po silnicich tolik malotraktoru platime nakonec vsichni, tak proc to neotocit a naopak at si majitele dieselu automaticky priplati, at nespini mesta vic, nez je potreba?
Nejaky veci nejsou o tom co chces a co nechces😊
Jednak nepremiova Mazda to zvlada bez dpf filtru a mocoviny.
MB to ve tride ML zavedl na doplneni v ramci servisnich prohlidek.
A to, ze jezdi po silnicich tolik malotraktoru platime nakonec vsichni, tak proc to neotocit a naopak at si majitele dieselu automaticky priplati, at nespini mesta vic, nez je potreba?
Nejaky veci nejsou o tom co chces a co nechces😊
Car fan
Zajímalo by mě, jestli je to jen chyba v článcích, nebo jestli opravdu 116d a 316d mají motory s odlišnou kubaturou (výkon i toč. moment jsou podle tabulek stejné)...
Ja si myslím že omyl bude na 99 % v článku u 116d, tam by mal byť motor s oblemom 2,0 a nie 1,6.
Ne, není to omyl, je to zbrusu nový motor 1,6 diesel z Mini. Mercedes podobně vytvořil pro nový A klasse a B klasse 1,8 diesel z 2,1 (OM651/18 z OM651/22).
A v tom to právě je! 85 kW v dvoulitru dieselu brzy skončí, protože BMW nyní nasadí 1,6 litr. jako první dostalo 1,6 litr Mini (původně mělo 1,4 litr od Toyoty a potom 1,6 litr od PSA), a později dostanou 1,6 litr konečně již s odpovídajícím označením 116 ostatní menší vozy značky BMW.
Nevím jestli to BMW udělalo jako Mercedes - (z objemu 2,1 udělalo 1,😄 ale vcelku by to odpovídalo - z dvoulitru 1,6.
U Mercedesu se z nadčtvercovitého motoru stal pěkně čtvercovitý, jak to bude u BMW nevím, možná že je to motor vzniklý narýsováním na čistý papír.
Mimochodem - právě tento motor 1,6 diesel má s BMW sdílet Toyota (oboustranně výhodná spolupráce, BMW by ve výrobě nikdy nedosáhlo potřebných sérií, s Toyotou možná sériovost zvednou 2x/3x)...
Nevím jestli to BMW udělalo jako Mercedes - (z objemu 2,1 udělalo 1,😄 ale vcelku by to odpovídalo - z dvoulitru 1,6.
U Mercedesu se z nadčtvercovitého motoru stal pěkně čtvercovitý, jak to bude u BMW nevím, možná že je to motor vzniklý narýsováním na čistý papír.
Mimochodem - právě tento motor 1,6 diesel má s BMW sdílet Toyota (oboustranně výhodná spolupráce, BMW by ve výrobě nikdy nedosáhlo potřebných sérií, s Toyotou možná sériovost zvednou 2x/3x)...
Takže v 116d je nový motor s objemom 1,6 a v 316d starší s 2,0 ?
Edit: Aha, už vidím tvoju odpoveď :yes:
Už nestíham sledovať zmeny vo vývoji a v ponukách motorov ako kedysi.
Edit: Aha, už vidím tvoju odpoveď :yes:
Už nestíham sledovať zmeny vo vývoji a v ponukách motorov ako kedysi.
To nikdo nestíhá, zvlášť když ještě donedávna Mercedes😒br />
CDI180 - byl motor 2litr a nyní je 1,8
BMW - 116D byly klidně dvoulitry podladěné na hodnoty u konkurence dosahované z 1,6
U BMW se úplně přesně neorientuji ale u Mercedesu byly😒br /> V A a B třídě CDI 180 a 200 motory dvoulitry,
v ostatních třídách (C & E apod.) CDI 180, 200, 220 & 250 motory 2,1
Nyní zvýši produktivitu práce tím, že motory 2,1 upraví na 1,8.
U BMW šli ještě dál, protože všechno, i nízké výkony, vařili z dvoulitru ............... a pak nastal problém co s MINI.
BMW - 116D byly klidně dvoulitry podladěné na hodnoty u konkurence dosahované z 1,6
U BMW se úplně přesně neorientuji ale u Mercedesu byly😒br /> V A a B třídě CDI 180 a 200 motory dvoulitry,
v ostatních třídách (C & E apod.) CDI 180, 200, 220 & 250 motory 2,1
Nyní zvýši produktivitu práce tím, že motory 2,1 upraví na 1,8.
U BMW šli ještě dál, protože všechno, i nízké výkony, vařili z dvoulitru ............... a pak nastal problém co s MINI.
Jseš si opravdu jistej? 😉 Není to náhodou tak, že jak v jedničkové, tak v trojkové řadě se budou motory 1,6D/85 kW a 2,0D/85 kW nabízet paralelně, akorát 1,6D s přívlastkem Efficietn Dynamics Edition??? 😉 😄
Núka sa tak zaujímavá myšlienka - kúpiť základnú 316 D, dať si ju prečipovať a vyladiť na 325 D a ušetriť na tom riadny balík. 😄 Ale také jednoduché to asi nebude.
Nevím jestli to BMW udělalo jako Mercedes - (z objemu 2,1 udělalo 1,😄 ale vcelku by to odpovídalo - z dvoulitru 1,6.
U Mercedesu se z nadčtvercovitého motoru stal pěkně čtvercovitý, jak to bude u BMW nevím, možná že je to motor vzniklý narýsováním na čistý papír.
Mimochodem - právě tento motor má s BMW sdílet Toyota (oboustrasnně výhodná spolupráce, BMW by ve výrobě nikdy nedosáhlo potřebných sérií, s Toyotou mož ná sériovos zvednou 2x/3x).
Namátkou půjde zcela jistě o jiné turbodmychadlo, jinou spojku, jiné trysky, jiné sání atd atp.
Já si právě myslím že ta úprava by stála víc než silnější model v sérii. Jasně třeba by se to dalo jen načipovat za malý peníz na takový výkon ale zkrátila by se životnost, protože určitě je silnější model více dimenzován. Nehledě na jiné brzdy atd. Takže kdyby to měla být úprava se vším všudy tak to bude dražší, načipované auto nebude mít podle mě takovou výkonnostní charakteristiku, životnost, brzdy atd.
U omezování výkonu musíš vždy myslet na objem výroby. Když to jde, je vždy lepší použít horší a levnější díl, ale někdy je levnější vyrábět (více či méně) identické motory. Musíš pak sám posoudit, jaký vliv bude mít tahle skutečnost na prodeje a tvé zisky. V praxi se ty motory opravdu liší a zodpovědná firma běžně sahá jen do rezerv. Takže sice slabší verze může dát výkon silnější, ale ta může být obdobně posílena. Další navýšení úpravou softwaru by už snižovalo životnost, musíš tedy sáhnout přímo na motor, což v dnešní době nikdo běžně nenabízí (většina firem se dnes omezuje na přeplňované motory, které mají velké rezervy).
Ale jinak máš pravdu, jako celek, když se to dělá pořádně, to není ani jednoduché, ani levné. Na druhou stranu, kvalitní jednotka ti často sníží spotřebu a na dálnici ti dá extra oomph. Podle mě to není na škodu.
Pořád si ale myslím že upravený popř. čipovaný motor nepojede tak dobře, kutivovaně s takovou spotřebou, jako motor sériový o stejném výkonu a třeba i stejného objemu.
Také si myslím že životnost upraveného motoru také závisí na jízdním stylu. Když nebudu pořád využívat ten plný votnost se podle mě tolik nesníží.
Ještě pořád jsem nepochopil snížení spotřeby po načipování. Jsem schopen pochopit vyšší tlak přeplňování a větší práci zvýšeného množství plynu ve válci. Ale co u atmosférických motorů? Co u benzínových motorů kde by měl jít předstih s bohatostí směsi?
Princip chiptuningu je zcela jednoduchý. Dostat do válce více paliva a více vzduchu pro jeho spálení. Palivo řešit nijak nemusíš, sériové trysky o něco větší dávku zvládnou - průtok na to mají. Pokud chceš ještě víc, musíš je vyměnit za větší. Ale to už je HW tuning.
Jak dostaneš do válce vzduch? řekneš turbodmychadlu, aby ho tam více vehnalo, jak to uděláš? Prostě ho více natlakuješ. Co se stane po čase s turbem, které je nuceno více tlačit? Odejde ložisko a pak vše ostatní.
Samozřejmě, že záleží na chování se k takto upravenému motoru, ale jeho životnost se chipem zkracuje.
Snížení spotřeby dojde ale pouze v oblasti, kde jede motor na nějaké ideální otáčky, kde je dostupný max. kroutící moment. Naopak při využívání potenciálu motoru spotřeba prudce roste. Opět, turbo po chipu fouká více barů, hoření směsi je lepší atd.
Turbu je to celkem jedno, to obvykle není úzkým místem celého systému, je spíše náchylné na chlazení a mazání. Pokud zvyšuješ tlak turba, vystavuješ se jiným rizikům... z nichž nejvážnější je detonace. Detonace, neboli samovznícení paliva, nastává v případě, že se nadměrným stlačením vzduch / směs příliš zahřeje nebo proto, že palivová soustava není schopná dodat dostatek paliva (slabá pumpa, slabé vstřiky).
Běžně se stává, že se silnější a slabší varianta liší pouze v softwaru, tedy pumpa i vstřiky i turbo jsou stejné. Pak je zřejmě možné se zásahem do software dostat na stejné hodnoty jako u silnější verze bez velkého rizika. Navíc může chiptuning oříznout rezervy, které si výrobce nechal za účelem spolehlivosti nebo emisí. Pokud se pouštíš do nějakých větších úprav, pak je obvykle vhodné posílit palivový systém, chlazení a pak případně mechanické součástky (jako je spojka).
Samozřejmě to, co jsi napsal, je pravda a nic proti tomu nemám, závěr je spíše ten, že chip něčemu pomůže, ale nedá se po něm očekávat i nezměněná výdrž či spolehlivost zasažených součástí.
Tenhle druh úpravy je dobrý v tom, že dojde k doladění na tvůj konkrétní kus. Když ti nebude tolik záležet na emisích, dá se jít většinou ještě dál. Tohle už záleží na konkrétním úpravci.
Moje zkušenost u Audi je taková, že se různé výkonové varianty skutečně liší. Pokud ze 155 kW mohu udělat 200, pak z 195 kW verze mohu udělat 230 kW stejnou úpravou. Může to být jiné turbodmychadlo, svody, výfukový systém, těch možných úzkých hrdel je několik. Samozřejmě, že jsem schopen dostat 230 kW z 155 kW verze, jen mě to bude stát 200 tisíc místo 30 tisíc a budou se muset provést nějaké fyzické změny na voze. U 2.0 TFSI mívaly špičkové verze i jiný blok. Jak je to dnes, to nevím. Změn na tom motoru od běžné verze bylo snad přes tisíc. To bylo dáno tím, že se šlo směrem nahoru. Dnešní verze to mohou mít jinak.
Motor může být prakticky identický s výjimkou pár univerzálních komponent jako jsou vstřikovače, turbodmychadlo atd. Je to prostě kalkulace, jestli ti větší objem výroby dokáže vynahradit ztrátu na materiálech a kvalitnějších komponentách. Výroba jediného celku ti také dává větší flexibilitu výroby a menší režie.
Když jsem letos daval dohromady Alfinu, na dilně se pripravovala dvě auta na sprinty - Golf TDI s PD blokem, hlavou z rotačky a SDI vačkou, turbem (asi) GT28 a IC z nějakýho supersportu a pak šestisetkoňové Audi Coupe quattro s blokem z R5 TDI, jinak to byla v podstatě RS2. Je neuvěřitelné, jaké tyhle hybridy dokážou podávat výkony.
Vzhledem k tomu, kolik ty investice činily, mohli si za to koupit daleko modernější a z fabriky výkonnější auto, přesto šli do x let starých "plechovek" právě kvůli trvanlivosti a spolehlivosti na limitech. Podotýkám, že tahle garáž je profi a závodí k několika 911 a GT-R...
Lagunu 2.0T mám také lehce načipovanou (205 koní -> 260 koní), k tomu IC a pár lehkých úprav. Za ty peníze to rozhodně stojí, jedinou nevýhodou (pro mě třeba výhodou) je větší lag. Už u původního nastavení se motor sbíral dlouho (F4Rt koncepčně pochází někdy z počátku devadesátek), teď to před dodatečnou úpravou map bylo na trhací kalendář... 😄
K tomu konkrétnímu kusu si myslím, že by se každá úprava měla customizovat přímo na míru danému autu...znám lidi, co do Passata AFN s půlmilionem dají čip navržený pro funglovku a pak se diví, že pokládají kouřovou clonu pomalu jak Bismarck...a nejen to. ;-\
Jinak naprostý souhlas, lehký čip nikdy není na škodu...jen to udržet v rozumných mezích :yes:
Pokud si pokládáš otázku, zda to není na úkor spolehlivosti... no, nejspíš je, ale tutéž otázku si můžeš pokládat při koupi silnější verze přímo od výrobce.
Krom toho, spolu s tuningem obvykle přichází častější výměny oleje a podobně.
A proč česká povaha? Nejlepší úpravce D3 najdeš v Německu, překvapivě.
Jinak BMW používá marketingové označení TwinPower. Twin-scroll je prostě typ turbodmychadla.