Byla by zajímavá, ale pokud by byla rozdělená jen na modely, tak by musela obsahovat alespoň 50 míst, aby jsme viděli i nejaponská auta. Když první mimojaponský je Golf na 24. místě. Ale i prodeje podle značek by mohly být zajímavé.
tabulka by bola k nicomu lebo vw fanatici by si pri nej neprisli na svoje >:D a keby videli to poradie tak by ich trafi slak, aspon sa usetria zivoty ;-)
Zkus si příště přečíst aspoň nadpis. VW je na tom v Japonsku z importu jasně nejlépe, ale "toppořená koreafuns" si tam evidentně ani neškrtne... :-O:*) >:D
"koreafuns" si neškrtne nejen v Japonsku, to jenom češi jí kupují apod. v jiných zemích tolik tu takzv.,,českou" ehm. korejskou ,,čuprkvalitu" nepreferují
Koukni na USA a pochopis hned jak je vnimana vwidlacka cupr kvalita ;-) Nesmis koukat jen na cupr kvalitu a prodeje jizni ameriky a dalneho indicko-cinskeho vychodu ;-) Chce to nezamenovat kvalitu a kvantitu ;-)
Připadá ti japonský trh málo náročný? Tak se "Hoňáku" podívej na evropský trh, nejnáročnější automobilový trh vůbec, kde se nekupujou auta jako ledničky, nebo televize, myslím podobně spotřebně jako v té tvojí "emerice"..., a jestli si mylsíš, že se korejské vozy kupují v Americe primárně k vůli jejich mimořádné kvalitě, tak dobrou noc brouku... ;-)
Kórejské autá v amerike kupujú z toho istého dôvodu ako v európe- dobrý pomer cena-kvalita-výbava.
Že japonci nenávidia (z historických a iných dôvodov) kórejcov a tým pádom aj ich automobilovú produkciu má so samotnou kvalitou produktov z kórejského polostrova málo spoločné.
Podstatné je na tom hlavně to, že "z toho istého dôvodu" si lidi kupují "korejce" v Americe mnohem víc, než lidi v Evropě, což ti jaksi evidentně nedošlo. ;-)
Amíci mají taky (historicky) epší vztahy/zkušenosti s (jižní) Koreou, než s Německem a nedělám z toho zásadní diskusní argument ohledně prodejů automobilů...
Tak dnes mám asi naozaj slabý deň a tento argument nechápem. Populácia židov je v 310 miliónových USA menšia ako Slovensko, čiže na úrovni cca 1,5%. Emigrovaných počas 2. svetovej zase tak moc nebolo, oni nemali akosi šancu vycestovat, v lágroch priepustky asi neboli a vačšina amerických židov ani ich predkov 2. svetovú nezažila. Ale späť k téme - čiže si vážne myslíš, že toto má taký vplyv, že amíci kupujú viacej Hyundajov ako VW? To snáď nie...
Vážně máš asi slabší den, samozřejmě, že si to nemyslím, já tím naopak poukazoval na "smysluplnost" podobné argumetace. ;-)
P.S. Ani židi, kteří 2. světovou nezažili (jak v místě, tak v čase), nemusí mít pochopitelně Německo zrovna v lásce, nehledě na to, že vliv židů bývá zpravidla větší, než vyjadřuje pouze jejich procento v dané populaci...
Whitesi ja mám možno slabší deň, ale Tvoje dnešné argumenty americkými židmi sú vážne hodne mimo, chápal by som ich, keby si mal 16 a svet bol gombička...
Uzavrime túto tému, lebo z tohoto sa nevysekáš. Tvoje argumenty sú rovnako blízke realite, ako keď som ja Dinarovi nadhodil, že predaje VW v Amerike sa blížia počtu emigrovaných vojnových zločincov >:-[]
A co na tom evropském trhu uvidí? Ty rekordní nárůsty korejských prodejů? Nějak nechápu co tím vším mysliš? Nejsem fanoušek korejských aut, ale jejich úspěch a růst je nezpochybnitelný. Hledáš v tom něco co v tom vůbec není.
To že se v Japonsku korejská auta neprodávají vidím jako důsledek faktu že prostě korea je obrovská konkurence pro Japonsko. Používají hodně podobný recept na úspěch a tak by si Japonci jen škodili kdyby to kupovali. Myslím že kdyby ses podíval na prodeje aut v Koreji uvidíš úplně stejný efekt žádní Japonci jen samá Korea.
Jinak celkem nechápu to tvoje rozplývání se nad pár prodanými golfy. To je taky jasný důsledek toho jak se jsou dneska karty rozdané. Žádná kvalita v tom nehraje roli. Prostě tam mají německá auta díky Mercedesům a BMW dobrý zvuk, nic víc. Ameriky jsou moc velké a o francouzech nebo Fiatu tam stěží kdy slyšeli..
Ja jen rikam to co tu zopakl kolega predemnou, cena, kvalita, vybava je na velmi slusne urovni, jinak by si na USA trhu ani neskrtli. Tak jako dopadla ne jedna evropska automobilka, ktera mela problemy s kvalitou-spolehlivosti. Proste se vysmivat cupr kvalite korejce je hodne mimo ;-)
Ovšem ty jsi nepochopil zásadní věc, a to je fakt, že se vůbec nevysmívám korejcům, ale místní topperům, kteří jsou svou adorací koreje (a zároveň komlexem z koncernu VW) zaslepení tak, že pod článkem s nadpisem (viz nadpis článku) jsou schopni napsat tak neskutečné žvásty, jako např. v této diskusi... ;-)
Uz je to tady a pak ze ne ;-) tezko rict, ktery trh je narocnejsi, jestli emericky nebo evropsky, ale zatahovat do tohohle rejzacky, to je na me moc ;-) >:D Uz podle dostupnosti nekterych technologii mimo Japonsko je jasne, kde se prodava nejspickovejsi technologie celeho vesmiru >:D
No jasně, dobré je cokoli, co lze prezentovat jako vítězství. Ale taková sláva to není. Přeci jen z 2,7 milionů nových vozů nebylo ani deset procent dovezených ze zahraničí a z těchto si Golf urval jen zlomeček. Zajímavá jsou ale čísla Mini
Nič proti, nech každý bráni svoju značku a možno je 1% podiel pre niekoho známkou úspechu, ale nech si fans odpustia zatemnenie mysle pri hodnotení opačnom, t.j. pozície japonských áut u nás...
V mojej reakcii na Kryssu som sa Ťa zastal (bráň si svoju značku, pre Teba je aj to 1% úspech - prečo nie) a súčasne som vyjadril pohoršenie nad fans demagógmi (všeobecne), ktorí ak ja naopak pochválim Lexus, tak majú pupínky... Len chcem akúsi vyváženosť vnímania istých jedincov - ak môžeme my (európania) exportovať a byť úspešní vonku, tak rovnaké právo uspieť u nás majú aj tí z mimo-EU trhov, alebo nie?
OK, tak čo z Tvojej reakcie na moju reakciu sa ma týka neúplne? :-)
S prvním odstavcem v principu souhlasím, i když přímé srovnání evropského (případně českého) trhu s japonským je hodně problematické. My nejsme ani zdaleka takoví extra patrioti, jako japonci (nebo korejci). A vzhledem k tomu jaké pozice si svého (poměrně nedávného) času japonské automobilky vybudovali v Evropě, nelze obecně (až na výjimky) aktuálně mluvit o nějakém slavném období prodeje japonských vozů v Evropě (nehledě na srovnání v tomto ohledu s americkým trhem). U Golfu na japonském trhu(a VW vůbec) se letos naopak jedná o výraznější zlepšení (proti nedávné minulosti), extrémní japonský patriotismus ale ani to nijak výrazněji nezmění...
Ad OK,..: To, že z nějakého malého procenta dělám (i já) větší úspěch, přitom v mé reakci se slovo úspěch (natož sláva) vůbec neobjevilo...
Súhlas, Japonsko má veľa špecifík a už 10% zahraničného importu je úspech. Golfa by som pochválil obzvlášť, lebo tam bojuje s cenami na úrovni EU, čo samo o sebe je na japonskom lacnom autotrhu obrovský handicap.
Ad OK citujem: "umístění Golfu v Japonské Top30 za určitý nesporný úspěch" - takže to slovíčko úspěch tam je, podal si to v rovnakom duchu aj predtým a ja s tým súhlasím :-)
Jenže to už cituješ z mé mnohem pozdější reakce, já přece psal o reakci "Kryssoy" na můj úvodní příspěvek, který zněl: "I japonští patrioti dobře ví, čím případně "zhřešit", když už...", a tam slovo úspěch, nebo sláva opravdu není.
Být nejimportovanějším vozem/značkou vůbec (navíc dlouhodoběji a s meziročním jasným nárůstem) je samozřejmě určitý nesporný úspěch už z principu, a to i bez ohledu na procentní podíl na trhu... :-)
Súhlasím, slovíčko úspech som prvý použil ja a stojím si za tým, že úspech to je - Ty si s tým súhlasil až o 14:06 :-) Ovšem úspech v celkovom kontexte, niečo ako prvý medzi poslednými, z pohľadu percenta a triedy sa jedná skôr o štatistickú chybu, to si zase priznajme.
Podľa odkazu od Ham a Guttalaxa ale nevidím spomínaný "jasný medziročný nárast", podľa mňa rozdiel 50 vozidiel sa takto označiť nedá. Do prvej tridsiatky sa oproti minulému roku dostal Golf preto, že v jap. bol prepad predaja kvôli pohromám a Golf si počet predaných kusov dokázal udržať.
Jestli se jedná o jasný, nebo naopak nejasný meziroční nárůst je relativní, z pohledu absolutního nárůstu počtu prodejů asi ne, z pohledu změny pozice/příčky na trhu (polepšení o 7 příček) spíš naopak ano.
Nesúhlasím :-) Ani z počtu absolútnych predajov, ani zo žiadneho iného pohľadu nárast nie je, máme tu len prepad výroby (a predaja) domácich značiek vplyvom živelných pohrôm - na tom ale VW (predpokladám :-) ) žiadne zásluhy nemá.
Počet importovaných áut narástol o 13%, pričom medziročný nárast Golfu bol nula percent, čiže nedokázali využiť rast trhu vo svoj prospech (aspon u Golfa nie). Nádherne rastie napr. BMW, aj keď absolútne čísla samozrejme nemôžeme porovnávať s Golfom, ktorý stojí 1/4 toho, čo päťka.
No dobře, ale nepsal jsem teď ani o procentím nárustu, ale o polepšení si o 7 příček v Top 31.
Jinak i růst o 50 kusů je růst, jestli jasný/nejasný a čím je/není případně způsobený je věc další...
Predpokladám, že máš firmu. Strielaš šampanské, keď trh narastie o 13% a Ty máš nejaký odrobinok na treťom desatinnom mieste? Sakriš, hodím to číslo sem, toto je fakt "meziroční jasný nárůst": 0,00191754. Asi to treba čítať z druhej strany, tam sú tie čísla fakt dobré :-) Zostaňme pri tom, že sa jedná o úspech, poďakuj prírode že zoslala na nich to peklo a raduj sa, viac z toho nevyčaruješ.
Ano, firmu mám.
A něco věcného přímo k tomu, co jsem napsal v 18:25 bys pro mě neměl??? ;-)
Je těch tvých "0,00191754", těch "mých + 50 kusů, nebo ne... a je to nárůst, nebo pokles ? Posunul se Golf meziročně o 7 příček, nebo ne? Psal jsem snad o nějakých důvodech ke střílení šampaňského? Píšu snas něco v tom smyslu, že mám radost z následků tsunami v Japonsku?
Trošku schíza nemyslíš? :-) Takže se zhluboka nadechni a čti ještě jednou a pomalu:
"No dobře, ale nepsal jsem teď ani o procentím nárustu, ale o polepšení si o 7 příček v Top 31.
Jinak i růst o 50 kusů je růst, jestli jasný/nejasný a čím je/není případně způsobený je věc další..."
Tak najprv - ak by si sa tešil z následkov tsunami, tak by si bol kus zaslepeného vwola a to verím nie si, zatiaľ Ti hádam postačí radosť z prvého miesta Golfika.
K zvyšku - a teraz hovorím všeobecne aj na iné Tvoje ódy (napadá mi napr. tá o apoštolovi) - pridaj prosím k svojmu nadšeniu aj trochu dotyku s reálnym svetom. "Jasný nárůst" to naozaj nie je, zvyšok už sú len Tvoje hrátky so slovíčkami a dodatočné korekcie. A čoby majiteľ firmy - siahni si do svedomia - hovoril by si o náraste, ak trh rastie o 13% a ty o nulu a niečo malé ďaleko za ňou? U mňa je to prepad, sorry...
18:25 sú len prekrúcačky povedaného, stále sme na druhom odstavci 16:58, meziročnom "jasným nárůstu" a "nespornom úspěchu už z principu" :-) Ale rovnako ako vyššie to radšej zabalme, dnes tu hájiš neuhájiteľné.
Tak pokud já si hraju se slovíčkama, pak ty si hraješ nejen se slovíčkama, ale i s čísly... >:-[]
Zaměňuješ absolutní meziroční nárůst prodeje konkrétního produktu na konkrétním trhu s meziročním rozdílem procentního podílu konkrétního produktu na konkrétním trhu, navíc pouze na jeho importovanané! části, tedy nikoli trhu jako celku. Absolutní nárůst prodeje (i když jen) o 50 kusů konkrétního produktu a posun produktu v ročním TOP 31 o 7 příček nahoru, žádným procentním podílem na (části) trhu nezměníš. To je jako bys tvrdil, že po roce vlastně nemáš o padesát "zářezů" (něčeho) víc, než loni a nepatříš mezi TOP24, protože většině ostatních v určité skupině (ale níž v TOPce, než ty) přibylo (zejména v procentech) zářezů víc. Nikde nepíšu, že je to zrovna na nějaké velké oslavy, tedy "na šampus", ale na poměry japonského trhu je to pořád jasný (i když relativní) importérský úspěch.
Jako o úspěchu si o tom snad psal i ty, nebo už sis to rozmyslel? ;-)
P.S. S mými údajnými ódy na Apoštola jsi mimo, už jsem ti psal dřív, že si mě zřejmě s "někým" pleteš..., je to dost laciné a průhledné... Žádné ódy na Apoštola apod. tady nepíšu, maximálně na ně dvojsmyslně (a na rozdíl od tebe, hlavně s potřebným nadhledem) reaguju, pokud tě to nějak negativně ovlivňuje, tak to nečti, nebo se pokus být vůči tomu méně labilní... :-)
Whitesi, titulok a aj hlavná myšlienka článku sa točí okolo importovanej časti trhu, preto sa tam točia aj moje čísla. Máš pocit, že ich nejako skreslujem alebo prekrúcam? Sorry, že sa snažím porovnať porovnateľné a aj pri tom ešte fandím VW a neberiem v potaz rozdiel tried, keby som sa chcel vysmievať, tak vytiahnem Passat a šermujem číslami BMW3, BMW5, MC-C, MB-E a vlastne všetkých nad ním, dokázali ho hravo predbehnúť aj pri ich neporovnateľne vyšších cenách. Úprimne hovorím, že u mňa vo firme by tieto čísla a hlavne to, že nedokážem rásť spolu s trhom bolo prehrou. Úspech to je, na tom trvám, ale v kontexte je to prvý medzi poslednými, navyše s prepadom podielu v rámci daného segmentu. Pobavíme sa o týchto číslach o rok, keď sa domáca výroba vráti do normálu, súhlasíš?
Z čoho máš pocit, že som kvôli tomu čo sa deje s VW labilný? >:-[] Či vyhráva alebo padá je mi volné, ich akcie nevlastním, len sa pozastavujem nad tým, ako krásne si dokážeš odargumentovať, že pokles podielu je dobrý a 50 predaných kúskov navyše to rieši :-) Tak ako tak, v každom prípade sa bavíme o pikačovinách, Ty oslavuješ a mne je to volné :-)
PS: Na apoštola si tu nominoval GTIho Ty ak si pamätám, alebo mi už pamäť neslúži?
V diskusi se snažím vybírat co nejvýstižnější výrazy, pokud však mé výrazy jako "hraní" s čísly, nebo "zaměňování" absolutních a procentních hodnot, v následné reakci interpretuješ jako zkreslování (to by snad ještě šlo), nebo dokonce překrucování (tak to už opravdu ne), jedná se o prostou diskusní manipulaci korunovanou tím, že se mě vlastně ptáš, proč jsem napsal něco, co jsem ve skutečnosti vůbec nenapsal.
Už vůbec nechápu tvou náhlou argumentaci prodejemi Passatu na japonském trhu, vidíš ho snad někde (na rozdíl od Golfu) v nadpisu?. S Golfem ti to možná úplně nevyšlo, Polo ti asi taky moc "nesedí", tak sis vytáhl to, co se ti zrovna hodí líp. Ale já opravdu nemám žádné procenta z prodeje Passatu na tamním trhu a pro VW taky nepracuju, takže tvá "argumentace" Passatem, je vážně úplně mimo.
Za rok se můžem pobavit hlavně o tom, jestli Golf zůstane nejprodávanějším dovozovým vozem v Japonsku, případně o kolik se zvednou/sníží jeho prodeje, jeho podíl prodejů na japonském trhu bude dál prakticky zanedbatelný, jako u ostatního dovozu... Zajímavé, jak se tady argumentuje Golfem, jako prvním, mezi posledními, ale z celkového pohledu neméně zanedbatelné, poměrné meziroční nárusty těch, co jsou ještě daleko za ním ("posledním Golfem") jsou tu málem vystavovány na obdiv, přitom ti co rostli meziročně výrazně letos, to budou mít s dalším meziročním růstem v příštím roce logicky nesrovnatelně složitější. "Poslednímu z posledních" se meziročně roste logicky mnohem snáz, než "prvnímu z posledních". Takže rovnou zapomeň, že by příští rok znovu rostlo o 53 % BMW X1, nebo 5er, to se určitě nestane, poměrem z předloňských pidiprodejů už se těch 53 % nárůstu počítat prostě nemůže. Nemluvě o tom, že každému asi rychle dojde co je víc, jestli mít meziroční nárůst 53%, ale celkově z dovozu mít jen 2,9% (X1), nebo mít sice meziroční nárůst na nule, ale mít celkově z dovozu 12,7% (Golf). Tak čemu bys dal jako majitel firmy přednost?
Jo a prosím tě, kde jsem psal, že jsi labilní zrovna z toho, co se děje v Japonsku?
Opravdu ti nestačí k pochopení toho, čeho se to týká, fakt, že jsem to napsal do odděleného posledního odstavce, navíc s P.S. v úvodu. To sis vážně nevšiml, že celé P.S. je už jen na téma mých údajných ód na Apoštola?
Na Apoštola jsem tu mominoval GTIho já, ovšem s patřičnou dávkou nadsázky, kterou pokud nechápeš, tak tím právě dokazuješ, co jsem o tom psal v minulé reakci:
"Žádné ódy na Apoštola (myšlen pochopitelně GTIho název pro Passata) apod. tady nepíšu, maximálně na ně dvojsmyslně (a na rozdíl od tebe, hlavně s potřebným nadhledem) reaguju, pokud tě to nějak negativně ovlivňuje, tak to nečti, nebo se pokus být vůči tomu méně labilní..."
Ak si nepochopil Passat, tak skúsim písať pomalšie - v predaji ho predbehli omnoho drahšie autá, túto perlu ocenili japonci 16-tym miestom medzi dovozom. Nestala sa niekde chyba? Dtto nerozumiem, čo mne?? nevyšlo s Golfom a Polom. Obe autá predvádzajú rast podstatne nižší, ako rast daného segmentu, navyše Polo - malé autíčko, ktoré by mali japonci milovať už len preto, že sa s ním dá lepšie parkovať a je NAJLACNEJŠIE v ponuke VW, tak sa predáva horšie ako Golf - čo na tom vidíš dobré?
Nemôžem si pomôcť, ale opakovane tu predvádzaš buď svoju ekonomickú neznalosť, alebo pryskajúce VW fandovstvo. Fakt sa na to pozri cez svoju firmu - otázka nestojí, či radšej mať firmu predáívajúcu 1.000 rohlíkov, alebo firmu s predajom 300 chlebov. Podstatné otázky sú, aký je Tvoj podiel v danom segmente, celkový čistý zisk a vývoj predaja. Či Tvoj podiel rastie alebo klesá sa mi zdá dosť rozhodujúce z pohľadu budúcnosti, sorry. Premenené na autá - ak má BMW takú maržu, že s predajom 14.530 Mini zarobí viacej, ako VW na predaji 26.125ks Golfov, tak chcem byť majiteľom tej prvej menovanej značky. Obzvlášť, ak mám medziročný nárast 28% a VW má nárast nula celá nič. Áno, tieskam BMW, pretože som presvedčený, že ich cca 45.000 áut predaných v Japonsku mu prinieslo vyšší zisk, ako 46.000 predaných VW (59.000 vrátane Audi). Áno, tieskam BMW, pretože v prípade drahých modelov rastie. Bodka.
Napiš mi upřímně, čteš vůbec ty moje reakce (pokud možno celé, protože podle tvých následných reakcí to tak ani moc nevypadá...?
Celou dobu tu logicky řešíme (relativní) úspěch Golfu (viz nadpis), nevšiml jsem si, že by tu kdokoli psal něco o úspěchu (na tomto trhu) VW jako celku, natož o úspěchu Passatu. Takže tvá "argumentace" Passatem není (v tomto směru) ničím jiným, než úskokem a diskusní manipulací a bojem se sebou samým. Nejprodávanějším dovozem je Golf, druhým nejprodávanějším dovozem je Polo. To, že je Golf před Polem (mimochodem stejně jako v Evropě!) podle tebe není úspěch Golfu, ale neúspěch Pola. >:-[] Hlavně, že tu dokola omíláš, že je výnosnější prodávat vyšší třídy, než ty nižší (nic proti tomu), ale najednou je to podle tebe zrovna u VW naopak? Když je (podle tebe) tak jednoduché prodávat tam malá levná dovozová auta, tak proč není (aspoň blízko toho Pola) třeba Corsa, Fiesta, Clio, P207, Punto... atd.? ;-) Každopádně je to pro tebe jasný dovozní neúspěch Pola...
Když ti dám příklad, jestli bys chtěl mít na tomto trhu (jako majitel firmy) produkt BMW X1, nebo VW GOLF, tak se od tebe (místo přímé odpovědi) opět dočkám alibistického úskoku a začneš raději honem srovnávat prodeje/marže celých značek, jen abys nemusel náhodou přiznat, že mám pravdu, a že meziroční růst není ani zdaleka všechno a může být hodně nepodstatný ve srovnání s absolutními čísly.
Nejsi schopen diskutovat na užší téma, aniž bys stále nevedl podvědomý boj "proti koncernu", zřejmě nějaký podvědomý komplex z minulosti, těžko říct...
Znovu ti tedy píšu, že nejsem nick GTI, nejsem akcionář VW, a nejsem ani zdaleka fanoušek všech produktů VW a je mi jedno jaké značky máš/nemáš v oblibě ty. Jen to pořád (ani nepřímo) natahej do diskusí na užší téma jako je Golf na japonském trhu a reaguj na to co píšu, ne na to co nepíšu, i když se ti to zrovna hodí líp.
Zkus příště v diskusi (aspoň se mnou) vypustit z hlavy nick GTI (a vše co s tím souvisí) a ono to snad půjde, věřím, že pak potenciál na zajímavou a regulérní diskusi mít budeš...
Úprimne Ti hovorím, diskusie obvykle len prebehnem očami, toľko času nemám. Áno, platí to aj pre Tvoje príspevky, zase také dôležité debaty nevedieme, aby som si bral k srdcu čo píšeš od slova do slova, skôr naopak, ale dtto iste platí aj pre Teba, tiež reaguješ akoby si čítal a reagoval na niečo iné, takže sme si kvit :-)
Že Golf predbieha Polo aj v Európe som nevedel, mal som za to, že je to naopak, ako u väčšiny tovarov.
X1 vs. Golf - správne, toto duo si mi podsunul Ty, ale nechci po mne, aby som bral vážne každý nezmysel. S Mini sú si podstatne bližšie a len som X1 zamenil za relevantnejšieho konkurenta - opäť - je na tom niečo nesprávne? A čo je nesprávne na tom, že oceňujem úspech BMW? Snáď nechceš porovnávať ich jednotlivé modely s VW, to iste uznáš moc dobre nejde... Predaje celej značky Ti nepasujú do krámu? Víťazom v kategórii dovozu PRE MŇA je BMW, o.i. preto, že som presvedčený, že v Japonsku zarobil viac ako VW, snáď som Ti tým nerozdupal pieskový vlkohrad...
Zase do toho jdeš trochu zbytečně s podtextem boje koncernu VW se zbytkem světa, ale budiž, já vážně nemám na jedné straně oblíbenou automobilku VW (kterou bych tu za každou cenu obhajoval) a neoblíbenou BMW (proti které bych případně systematicky "bojoval"), ale ani na japonském trhu tyhle dvě značky (zvlášť jako celek) úplně přímo srovnávat nelze.
Když se podíváš na dovozovou japonskou Top15 (věcně, bez emocí a nezaujatě), tak je to tam skoro samá prémie (11produktů z 15 je D3 + Volvo) a specielně pro tebe podotýkám, že z těch jedenácti prémiových produktů je celkově nejúspěšnější značkou BMW/MINI.
Že je 11 produktů v top 15 od prémiových značek, je jasný důkaz, že konkurovat japonskému meinstreamu je mnohem složitější, než japonské prémii, což je logické vzhledem k tomu co domácí trh nabízí. A když mrknem na ty črtyři výjimky, tak na čtvrtém místě máme pseudo domácí produkt Toyoyty, takže nám z Evropy zbudou jen tři produkty meinstreamových značek. Fiat 500 je tam samozřejmě hlavně proto, že se jedná o retrostylovku, podobně jako u úspěšného MINI na třetím místě. Variací na takovou (v Evropě úspěšnou) praktičtější Pandu, koupíš v Japonsku stovky, takže ta tu (na rozdíl od F500) nemá šanci a Japonci žádnou vlastní zcela srovnatelnou obdobu evropských retrostylovek nemají, z čeho by taky vycházeli, když začínali s pořádnými auty až později a zpočátku spíš kopírovali. Jinak taková A1 je těsně za F500 i bez retra, je to ale malá/mini stylová prémiovka, což zjevně stačí (viz výše).
Takže nám v TOP 15 zbyla z opravdu běžného evropského meinstreamu, pouze dvě auta jedné značky. Počkej... neříkej, že jsou obě na prvních dvou místech, to si snad děláš pr.del, ne? >:-[] Tak mrknem ještě na 16.-20. místo. Na 16. místě, dle tebe téměř veleneúspěšný VW Passat, ale proč nikde (široko daleko) nevidím žádný jiný středně-třídní dovozový meinstream, není už to trochu podezřelé? 17. 18. místo dvě prémiovky Volvo a MB, na Top 20 (13 prémiovek z celkových 20 vozů) vlastně nic moc překvapivého. Na 19. místě VW Sharan, jediné (nejaponské) MPV v TOP 20 vůbec! Náhoda, protekce, neúspěch...? A na 20. místě jediný zástupce běžného evropského meinstreamu bez loga VW (přesněji až na vzpomínanou retrostylovku F500). Tak to je na velkou na gratulaci (vážně), přesto, že přímá evropská konkurnece (v podobě Pola) je o 18 příček výš. Samozřejmě, že pořád nesmíme zapomínat, že tahle Top 20 je pouhým zlomkem celého japonskéhu trhu.
Jinalk příklad VW Golf vs BMW X1 jsem nedal proto, že bych nevěděl, že X1 je (na rozdíl od Golfu) prémiové kompaktní SUV, ani proto abych demonstroval nějaký pseudokonkurenční boj mezi BMW a VW (od toho má VW Audi), ale proto, abych ti na konkrétním příkladu ukázal, že pouhý meziroční nárůst nemusí o reálném úspěšnosti na trhu nic moc extra vypovídat. X1 má totiž v tabulce největší meziroční nárůst a přitom hodně malý podíl na trhu a srovnání právě s Golfem, je jasný důkaz toho, co jsem obecně o meziročním růstu a absolutních číslech napsal.
Že nevíš, že v je v Evropě aktuálně stále (a poměrně dlouhodobě) nejprodávanějším vozem VW Golf (z čehož logiky vyplývá, že ani Polo nemůže být před ním) mě docela překvapilo, ale chápu, že i bez této vědomosti se dá v pohodě žít...
Vážně jsi přesvědčený, že BMW/MINI vydělalo na malé části japonského trhu víc, než VW/Audi? Tak tím bych si asi zas tak jistý nebyl, ta správná data k diskusi na tohle téma nemáme a v tomto článku taky nejsou, je to na jinou diskusi pod jiným článkem, ale že bys tím případně nerozdupal písečný vlkohrad je prakticky jisté... ;-)
Pokud si někde vyčetl z mého příspěvku něco o vítězství a slávě, tak se zamysli především sám nad sebou, Krysso ... ;-)
P.S. Na druhou stranu nepovažovat letošní umístění Golfu v Japonské Top30 za určitý nesporný úspěch, může někdo buď z neznalosti toho, jak to na něm ("statisticky") tradičně chodí (viz Ham. 14:17), nebo někdo, komu ze sebemenšího úspěchu koncernu VW naskakují pupínky... :-)
Nevim, v Japonsku jsem byl a ridici novych evropskych aut rozhodne v drtive vetsine nemaji sikme oci. ;-)
Zbytek prodeju delaji mladi, kteri se zhlidli v zapadnim stylu zivota.
Ale jo, zatleskame si, world domination is on the way.
Re: zaujimalo by ma ake motory v Golfe Japonsko zerie
TDI >:D Teď jsi mě složil. V roce 2009 v Japonsku diesely tvořily 0,2% trhu (tedy prodejů). Při jejich cenách benzínu se člověk nemůže divit, i když hlavní důvod je někde jinde. Za další dva roky čísla nemám, ale šlo to nahoru - nové emisní limity donutily domácí automobilky začít nabízet i nafťáky.