pokud někdo přemejšlí nad spotřebou tak je to asi jedno...protože ten 6ti válec je na tom stejnak podobně...a jak říkaj testéři tak při reálné jízdě je to stejnak 9 litrů...navíc 6ti válec znamená i větší kultivovanost i jakýsi majestát...takže jediným argumentem pro... je cena...a dost nemalý rozdíl..takže se to zřejmě prodávat bude bez problémů... :-)
označení 525 d pro silnější dvoulitr, líbí se mi to víc, než když se 525 d označoval vykastrovaný třílitr. Dvě turba jsou pro plynulost jízdy lepší než jedno, takže bych nad tou kombinací asi uvažoval, pokud by to nežralo prakticky stejně jako šestiválec...
Tomu autu musíte dávat řádnej kouř, mám e60 520d automat a dlouhodobej průměr mám 5,8, až doslouží tak chci jít do právě tohoto motoru s xdrive, a spotřebu počítám do 6,5. :-), předtím jsem měl e61 525d manuál a tam to bylo za 8 při stejném stylu jízdy
Test auta, pri ktorom ma napadá základná a navonok jednoduchá otázka. Vykašlime sa na emisie, ktoré zákazníkovi so 70 000€ v kapse nič nehovoria. Vykašlime sa na spotrebu, ktorá zákazníka so 70 000€ v kapse absolútne a tu si dupnem, ABSOLUTNE nazaujíma. K tomu si dovolím pripomenúť jednoznačne nákladnejšiu údržbu naftového motora a dostávam sa k spomínanej otázke. Prečo si pre Boha, zákazník, ktorý má v kapse každý tretí rok 70 000€ na nové auto vyššej strednej triedy kupuje naftový motor?!!! Ak si pozriem štatistiky predajov v tejto triede a vidím podiel nafta/benzín cca 70/30, skutočne tomu nerozumiem. Som spokojným vlastníkom auta s naftovým motorom a to z dôvodu spotreby, nič viac, nič menej. Byť v pozícii spomínaného zákazníka, naftový motor pre mňa neexistuje.
Spotřeba tě zajímá až najedeš 50 000 km/rok, u mě rozdíl dost výrazný :-) BMW mám viz. můj předchozí příspěvek, ps servis stojí ca. 12000kč/ 30000km tzn. stejně jak na jiným (lepším) autě.
Ano samozrejme, spotreba je zaujímavá aj pre človeka ako ja, ktorý ročne urobí cca 15 - 17 000 km, ale znova sa vrátim k svojmu príspevku. Možno ešte podotknem, že som nehovoril o firemnom zákazníkovi, ale fyzickej osobe, ktorá si môže raz za cca 3 roky kúpiť auto v tejto triede ca cenu cca 70 000€. Predpokladám teda, že jeho životnú úroveň nerozhádže 4 - 5l (motor s adekvátnym výkonom) rozdiel v spotrebe v neprospech benzínového motora, ktorého zvyšné vlastnosti sú lepšie ako naftového.
Jde jen o to, jestli je to tvoje vášeň, nebo ne. Klidně vydělávej 6 milionů za rok. Myslíš si, že ti bude jedno, jestli budeš mít na konci roku o 150 tisíc víc nebo míň? Pokud je to tvoje vášeň, tak ty peníze utrácíš za její ukojení. Pokud je to pro tebe společensky nepřípustné, tak je utrácíš za image. Atd. Jinak je prostě vyhazuješ z okna. Uvědom si, že peníze se nevydělávají jejich vyhazováním z okna. Ale nebudu ti do toho kecat, klidně si jimi top, když na to máš.
Ano, zalezi na tom, ci je auto vasen alebo len dopravny prostriedok. Cisto racionalnym pristupom dojdeme na to, ze naco vobec BMW 5, staci Passat TDI alebo chodit vlakom. Ak ma clovek zo soferovania pozitok a paci sa mu zvuk vytoceneho benzinoveho motora, usetri radsej na inych veciach a dopraje si benzin. Napr. 911 sa v diesli (zatial?) nevyraba.
Ale také jde o pohodlí. Na obchodní jednání nemůžeš přijet promrzlý, polámaný, špinavý atd. Příplatek třeba za 5er může být za komfort a image (společenské postavení). Je to na tobě, jestli se ti to vyplatí. Naprosto stejný princip.
Tentokrát výjimečně nemůžu bez výhrad souhlasit. Reálný rozdíl ve spotřebě 3l/100 znamená při dnešních cenách zhruba korunu na kilometr. Při 30.000km je to... moment, nech mě chvíli počítat... 30.000Kč za rok. Trojčlenkou dopočteme, že při 50.000 je to... 50.000Kč. To není málo, ale není to ani tak závratně moc, aby to přebilo vše ostatní.
Pokud kupuješ auto za 1.500.000, jsou to 3% hodnoty toho auta, ročně. Pokud kalkuluješ amortizaci auta někde na hranici 300.000km, pak ti ta amortizace vychází na 5Kč/km, k tomu se přidávají další náklady typu servis a pojistka. V reálu to tedy může být tak, že náklady na provoz benzínového auta budou 11Kč/km a naftového 10Kč/km, při stejných nákladech na servis apod. To není zase tak dramatický rozdíl, ne?
Jedno to není, náklady je vždy potřeba posuzovat komplexně a v nějakém kontextu. Je rozdíl si připlatit 50.000 u auta za 1.500.000 a za 150.000... a týká se to nejen paliva, ale třeba i výbavy. Taky si nekoupíš kožené sedačky za 50 do Pandy, ale do BMW ano, přestože je to pořád stejných 50.000.
Já ti rozumím. K pořizovací ceně bych to moc nemotal. Tyhle auta se kupují často jako služební nebo jako soukromá a příspěvkem od zaměstnavatele. Taky se to platí úvěrem, takže tě 50K ve výbavě nebo pořizovací ceně až tak nebolí, když to řeknu blbě, ale 50K ročně dát nebo nedát za provoz, to je ten rozdíl.
Souhlas, já bych taky rád upřednostňoval vždy benzín, ale ročně ty náklady za PHM skáčou hodně a při vysoké nájezdu už to jsou velké částky a ty nejsou zanedbatelné.
Nezapocital jsi vyssi prodejni cenu naftovy ojetiny oproti benzinovy, ktera efektivne maze rozdil v porizovaci cene novyho dyzlu oproti benzinu. Drazsi servis dyzlu je pak v pripade prvniho majitele irelevantni, naklady jsou uplne stejny jako u benzinu. Usetrena spotreba na palivu tak pro tebe u dyzlovyho auta predstavuje "cistej zisk" - najedes-li prumernych 40k/rok, je to po 4 letech 160 klacku, ktery na chodniku nenajdes a malokterej majitel 5-er o tyhle sume muze prohlasit, ze je pod jeho rozlisovaci schopnosti.
Navic lidem se s dyzlem skvele jezdi, coz je vec, kterou tady uplne vsichni zapominaj. Zatimco nejakej klapot z pod kapoty je "vsem" ukradanej, tak prival newtonmetru v nizkych otackach si ziska temer kazdyho, zvlast jezdi-li dlouhy streky. Zkratka preplnovani dodalo dyzlum takovou chrakteristiku, ktera je drtivy vetsine ridicu vcetne me podstatne blizsi nez projev atmosferickych benzinu, na ktery pejou ody akorat webovy diskuteri a majitele skutecne sportovnich aut. Nakonec vliv turba na jizdni dynamiku je hlavni duvod, proc si dyzly vydobyly svoji pozici i v lux tride, kde se skutecne na nejakej ten litr spotreby nehledi. Staci se projet v novy A8 se stejne objemnym benzinem a dyzlem a kazdymu je hned jasny, ze benzin se proste nechyta, a to zcela bez ohledu na spotrebu.
Benziny se pritom snazi dostat zpatky do ringu pomoci stejny foukany berlicky, jakou pouzivaj dyzly. Podle me je to jenom dobre, protoze preplnovanej benzin predstavuje idealni kompromis provoznich a dynamickych vlastnosti, jaky muze ridic u beznyho auta chtit (tedy az na tu sportebu...).
Já ale o vyšší pořizovací ceně nafty nic nepsal. A samozřejmě v kontextu BMW srovnávám turbobenzín s turbonaftou.
160.000 samozřejmě není pod rozlišovací schopností, ale je to v běžných relacích příplatkové výbavy. Beru to tedy tak, že si prostě kupující průběžně připlácí za komfort plynoucí z ježdění s benzínem. Pokud to tak kupující nevnímá, tak si holt nepřiplatí...
S tou porizovaci cenou jsem to psal proto, abych vyloucil vsechny promenny a dospel tak zretelne k zaveru, ze uspora v palivu, kterou ti naftak prinese, je pro tebe vuci benzinaku cistej zisk. Podobne s tim vyzdvihovanim jizdnich kvalit dyzlu - miril jsem spis na obecnou otazku, ktera se line touto diskuzi, a to sice "proc si prachac vubec muze koupit dyzl?".
Jo, turbobenzin je padna odpoved, zvlast je-li tak povedeny, jako jsou ty od BMW. Akorat ze zakaznici nakonec stejne daji na tu usporu paliv, mj. proto, ze "laicka verejnost" prakticky absolutne nevnima nejaky diskomfort spojeny s dyzlovym motorem. To uz si spis povazuje o nekolik set km delsiho dojezdu.
S pořizovací cenou a následně hodnotou při prodeji je to individuální... a taky je rozdíl zaplatit 100.000 dnes a dostat je zpět za čtyři roky. Ale jako hlavní argument to neberu.
Možná je to taky tak, že si "laická veřejnost" ještě nestihla zvyknout na fakt, že nějaká alternativa k naftě existuje.
To je na Fantozziho :-) Pro mě jsou čísla jednoduchá, při +50kkm zaplatím za vícenáklady stejně jako za operák nižší střední na "plac". A to je pro mě priorita, každej z těch teoretických miliardářů up and down si neuvědomují jednu věc:
Většina vozů a tím spíš vyšší střední a vyšší třídy jsou PRACOVNÍ NÁČINÍ, tedy jako krumpáč u kopáče!
Poskytují pohodlí, ujedou na jeden zátah 1000km a jejich interiéry jsou natolik tichý, že je v zásadě putna co je pod kapotou.
Na hraní jsou kousky na víkend, ale to je jiná story ;-)
30kkm bude spíš spodní hranice nájezdu vyšší střední. A u těch 50 je to za 3 roky 150k ;-)
Nejde o to počítat každou korunu, spíš co od auta chceš. A pokud má fungovat jako dálniční letadlo s dlouhým doletem a nenuceným pohybem, pak ta nafta je přesvědčivější a u vyšší střední v dálničních rychlostech neslyšná ;-)
Já se ptám i na servisní náklady, protože většina výhod, které automobilky poskytují se odehrává v rámci kupní ceny. Zajímají mě samozřejmě i náklady na servis a obecně přístup.
Věci jako pick-up servis, servisní balík v ceně auta, náhradní vůz po dobu xy v ceně atd.
Jo, na dálnici rozdíl mezi naftou a benzínem nepoznáš, až na tu spotřebu. Takže otázka se má tak, jestli si ten benzín obhájíš na základě toho zbytku... většina lidí ne, a proto je dieselů tolik. Pro většinu kupujících je skutečně nafta lepší volba, ale ani vysoký nájezd nedělá v provozních nákladech zase tak velký rozdíl (viz výše).
Na dálnici rozdíl mezi naftou a benzínem poznáš. To, že hluk od kol (zdravím D1) a aerodyn. hluk přebije hluk motoru neznamená, že se hluk od nafťáku vypařil. Je tam, jen je schovanej. Hladina hluku v kabině je vyšší.
Po x tisících km v naftě si zkus sednout do benzínu stejné třídy se stejným počtem válců. Je to rozdíl, věř mi.
Rozdíl to je u nějakých malých aut, asi ještě v nižší střední.
Ovšem tady jsme v prémii a často je to opačně, nafta je tišší než benzín. Tady máš starý model 530d vs. 530i a při 70 mph je to cca 67dB vs. 70 dB. (po 3:30 min. videa)
Chtěl jsi myslím říci .... " ta statistika je ještě lepší, přes 90% ve vyšší střední se prodává v dieselu" ... >:D
Těch 90% je hloupých a těch 10% je pánem Bohem navštívených ...
tak bral jsem to z pohledu st.paula, ten bere diesel jako evidentní disaster. Je pravda, že ve vyšší střední je diesel celkem bez keců jasná volba a asi není daleko doba kdy to procento se v Evropě přiblíží limitně stovce.
Tak to je něco blbě. Já jsem chudej, ale jezdím benál. Bejt ve vatě tak abych si kupoval novou německou prémiovku co tři roky tak budu trvat na šestihrnku nebo V8 v benálu. Fakt kupce nechápu, když něco chci a mám na to tak proč si to nekoupit? Jako mám na šunku, ale šunkovej salám je levnější tak jdu do něj?
Dieselové motorizace jsou dražší než benzínové takže s tím šunkovým salámem to moc dobrá analogie není. A protože právě platí tvoje věta "když něco chci a mám na to tak proč si to nekoupit" a lidé prostě chtějí naftu (důvody tady kolegové rozepsali dost dobře) a když na to mají tak si jí koupí :-)
Ne ta analogie je vpořádku, má se to vztahovat k nákladům na provoz. Ale pokud někdo chce naftu protože se mu líbí třeba zátah hory newtonmetrů tak to chápu. Benzín by byla moje subjektivní volba.
Většinou, protože chceš mít ještě víc. Možná někdy poznáš člověka, který žije v garsonce, jezdí 10 let starým autem, ale má investice za 200 milionů. Takoví jsou. I mezi miliardáři najdeš lidi podobného kalibru, kteří mají jediný dům mnoho let, jezdí starým autem, létají třetí třídou. Rozdíl je v tom, že ty peníze nemáš a utrácíš je, oni je mají a hromadí je.
Každý úspěšný člověk má jinou mentalitu, jinak k nim přišel a jinak se k nim chová.
Za prvé, nevieš o čom píšeš. Za druhé ten, ktorý si kupuje autá v kategórii 100t ojro, ak teda nevyhral lotériu(ale to je mizivé promile), bude asi úspešný a hlavne nebude peniaze bezhlavo rozhadzovať. 4-5 l na sto navyše pri 30t km ročne je obrovské rozhadzovanie. A za tretie, je tu aj faktor státia na pumpe. S dieslom máš oveľa väčší akčný rádius, čiže stráviš menej času na pumpe pri tankovaní.
Pajo, Tvoje slová bežne nespochybňujem, ale toto je vcelku dosť. Ak pracuješ v pracovné dni a nie i nedele, pri 80k ročne spravíš KAŽDÝ pracovný deň cca. 360 km. Ja mám v aute priemerku 60 km/h, teda tých 360 km by mi trvalo 6 hodín. Skutočne tráviš tri štvrtiny pracovného času v aute? A kedy naozaj pracuješ? (ak teda nesedíš vzadu a nemáš tam mobilnú kanceláriu). 8-s
Ja o Pajove tvrzeni nepochybuju. Osobne se pohybuju hlavne po CR, dalnice nijak extra nebrazdim (kdyz stiham a nemusim), spis jezdim dlouhy okruhy se zastavkama na schuzky (napr. Brno, Blansko, Vyškov, Kroměříž, Zlín a domů), plus pres leto po dovolenych a zima hory. Takhle davam cca 50k km rocne.
Jo a jezdim benzin. Mam spocteno porizeni, spotreba, servis atd. / km a vychazi mi zcela zanedbatelne draz nez prumer u kolegu a znamych s ropakama jezdici obdobnym stylem. O tom ze je kultivovanejsi, ridicsky zajimavejsi, spolehlivejsi a treba pres zimu lip topici ani nemluvim :-)
Jako taxikar jsem najel kolem 60 rocne, jednou i 80, ale to jsem v aute i spal (sam). Nicmene taxikem jsem jezdil hlavne ve meste, takze to bylo casove narocnejsi.
Ted uz je to slabsi - autem tak asi 30 tisic rocne, na motorce lehce pres 15 a 3 tisice...na...eeee...kole :-)
Do kanceláře z domu cca 100km, když dáš k tomu jakoukoliv drobnou pojíždku jsem na 150. Druhá kancelář 1-2týdně, zároven objet projekty je cca 2000km. Někdy víc někdy míň. Na cestách se snažím být max 2-3dny v týdnu včetně jednání. ;-)
Člověk, který si koupí nový diesel a za 3 roky ho prodá, vyšší náklady nepozná ;-) Mimochodem pro naftu hovoří i delší dojezd, což člověku, který jezdí denně stovky kilometrů, vyhovuje mnohem víc.
Co se týče spotřeby tohodle motoru, je zajímavé, že ve skutečnosti je oproti dieselovému šestiválci jen o pár desetin litru úspornější (nebuďme naivní, kdo z majitelů bude jezdit 130 za hodinu ;-) ). Ano, je tu výhoda o 130 tisíc nižší pořizovací ceně, nicméně takový 530i stojí jen o 40 tisíc víc, než 525d, nabízí ale vynikající kultivovanost, vyšší spolehlivost, o nějakých 54 koní víc (ale asi o něco menší pružnost) a spotřeba bude i při vyšší zátěži jen o nějaké 2-2,5 l vyšší. Navíc šestiválec do podobného auta prostě patří :yes:
Delší dojezd, to je jeden z hlavních trumfů dieselů. To je opomíjený fakt. Safra mám 6vál 800 km dojezd ale klidně bych připlatil za 1100. To je mimochodem slabina Mercedesů a výhoda Audi, u BMW nevím.
napr. ja som si kupil F10 525d (vtedy este 6valec) preto, lebo ma nebavi tankovat kazdy druhy den.. tam nejde o par eur, ale o komfort zivota s autom..
a zvuk 6valcoveho diesla nie je taky hrozny, ako krochtanie Octavie...
ad jedna - benzín víc žere, ok, to všichni víme. ad dvě - všichni chtějí diesel. koupíš dražší auto s dražším benzínovým motorem, pak ho ojezdíš a prodáš ho levněji, než to na začátku levnější dieselové auto. ale to by ještě nebylo tak nejhorší - ad tři - budeš mít s prodejem velký problém, protože stejně jako 80-90% zákazníků kupuje nové diesely, stejné procento zákazníků kupuje i ojeté auta s chrochtacím motorem.
a můžu doporučit poslední svět motorů - Martin Vaculík se tam zaměřuje na všechny aspekty kolem dieselů a netvrdí, že benzín je horší než nafta - jenom tvrdí, že turbobenzín je horší než nafta... a těch je dneska většina.
Člověče já ti nevím,ale podle mně lidé,kteří kupují soukromně každé 3roky vyšší střední nejsou mezi kupci této verze,ale jsou spíš v té benzínové menšině (a nebo jsou v úplně jiné kategorii). nevím proč velká část lidí u této kategorie aut v naftě operuje stím tvrzením "když mám na auto 70000 Euro nebo 2miliony korun tak neřeším spotřebu" to je out. Lidí co mají tyhle finanční možnosti je hodně málo a je to výrázně menšinová část kupců.
Pokud si stanovíte svoje výchozí předpoklady, tak, aby na vaši následnou otázku neexistovala logická odpověď, pak se nedivte, že nemůžete najít na svou otázku logickou odpověď. Zkuste se však zbavit výchozích předpokladů - či v tomto případě spíš předsudků - a ejhle, najednou to smysl má.
1. Spousta lidí i se 70.000.000€ v kapse řeší emise a spotřebu a to z následujících důvodů:
- snaha škodit méně životnímu prostředí
- snaha ušetřit nezanedbatelné částky na daních (netýká se ČR)
- snaha ušetřit nezanedbatelné výdaje (firmy)
- skrblictví
2. Jak jste přišel na jednoznačně vyšší náklady na údržbu dieselů? Jo, pokud jde o benzínovou atmosféru v E350, tak ano, tam je předpoklad vyšší spolehlivosti. Ale v dnešní době přeplňovaných motorů to vyjde lautr nastejno, při hodně najetých kilometrech na tom může být moderní diesel i lépe.
3. Moderní naftové šestiválce např. v Mercedesu nebo BMW jsou hodně fajnové motory, není důvod, proč by neměly pro zákazníka existovat.
4. To, že jsou čtyřválce nekultivované z technických důvodů je samozřejmě holá blbost. Jsou nekultivované z marketingových důvodů, toť vše. Proč je asi 250 CDI ve třídě E citelně hůře odhlučněn než v menší třídě C i větší S je odhlučněn velmi dobře? Kdo má všech 5 pohromadě, tomu je to snad jasné.
Bodu 4 tedy příliš nerozumím, čtyřválce jsou oproti šestiválcům míň kultivovaný ať už v benzínu nebo naftě. A důvod proč E250CDI zní uvnitř až nedůstojně na tuto třídu vozů si rád přečtu.
Takže oni vyvinou čtyřválec a schválně ho odhluční míň než konkurence, aby lidé kupovali čtyřválce? Nerad bych se patlal na netu, ale řekl bych, že nejprodávanější budou modely E220 a E250CDI!
A víte proč? Kvůli ekologickým daním pánové! V Německu stěžejní motor uměle fabrika dohluční? Kluci...
Tenhle večerníček si nech, Anče...Kubo...Hajnej :-)
Oni ho neodhluční míň než konkurence, protože konkurence má stejnou strategii. Osobně jsem jel v C 250 CDI coupe, S 250 CDI i E 250 CDI a éčko je na tom citelně nejhůř. Při parametrech motoru 250 CDI musí mít firma nějakou marketingovou strategii, jak přimět významnou část zákazníků koupit si šestiválec. Například tam můžou montovat citelně horší převodovku (u MB donedávna realita), nebo kvalitativní parametry vozů s 4 a 6tiválcem musí rozrůznit jinak, například odhlučněním, nebo výbavou (např. u MB nedostupný Airmatic). Nabízet suboptimální produkty je běžná marketingová strategie, viz např. diskuse o Škodovce v rámci koncernu VW. Stejné fígle lze vysledovat u počítačů, mobilních telefonů a dalšího zboží. Pokud jste si toho dosud nevšiml, tak máte buď pozoruhodný nedostatek pozorovacího talentu, nebo jste posledních dvacet let trávil ve vězení nebo na stáži v Korejské lidově demokratické republice.
Zapomínáš na jednu věc. Nezanedbatelná část prodaných 5-er jsou služební auta a firemní směrnice často benzínové motory zakazují. Druhá věc je ta, že spousta těch aut se prodá na leasing (nebo si vezmou úvěr) a takoví majitelé spotřebu rozhodně řeší ;-)
Z nuly na sto za 7 sekund? Vaha 1720 kg, sire 186 cm, ctyrkolka a vetsi treni, "pouze" 160 kW.... To zrychleni se mi zda prilis optimisticke i kdyz bych to tomu autu pral.....
ma to vyborny krutiak, 8 stupnovy fakt rychly automat (hlavne pri starte z nuly je skvely!), Efficient dynamics tiez hodne setri vykon... ja mam 150kW 525ku este 6 valec a ta ma pisanych 7.2... pocitovo sa mi to zda dost realne, aj ked som to nikdy nemeral
... co tohle je za test? Jaká je jeho přidaná hodnota krom oježděného BMW? Nějak jsem to nepochopil. Závěr jen že "je to o 130 tisíc levnější" je jako co?
Nikdo se nepozastavil nad cenou testovaného vozu včetně příplatků. Já bych tedy řekl, že cena 1 460 400 za auto na fotkách je dle mě čirá utopie - možná tak skladovka..
Skoro žádné příplatky? >:D Když se koukneš pořádně, tak je tam Individual klavírový lak, zpětná kamera, černá skla vzadu, navigace professional, podle čudlíku pod ovládáním světel snad i headup displej, >:D Podle mě je cena přes 1.6 u auta na fotkách.
Já vycházím ze seznamu příplatků. Nicméně v příplatcích je obložení Aluminium Hexagon a ten na fotce určitě není. Někde je zrada. Cena na korunu odpovídá uvedeným příplatkům. Co to ve skutečnosti testovali, těžko říct.
Na fotky jsem se ani nedíval. Nevím, co bych na nich vykoukal. Myslel jsem, že se ti prostě nezdá cena auta, ne, že se ti nezdá uvedený seznam příplatků.
Já tedy koukal na cenu a pak až na seznam příplatků (navíc tam je na konci toho seznamu "aj.") - oni asi nechtěli cenou přes 1.6 u jenom dvoulitrový neprémiový prémie (teď mě kylie sundá >:D ) lidi moc děsit :-)
Cena opravdu odpovídá na korunu modelu plus pakety M a Advantage. I kdyby nebylo na konci "aj.," tak je ten seznam nepřesný - viz obložení, které je tam jednoznačně jiné. Prostě odfláknutá práce.
Chcel by som sa spytat redaktora, ze ci ste merali aj otacky pri 130 kmh. Spotrebu udavate pri tejto rychlosti 6,8.
Pri minulych testoch BMW 5 ste to udavali a je to celkom zaujimave na porovnanie. Pre mna by to bol dost rozhodujuci faktor pri kupe auta. ( 4-valec vs 6-valec)