Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Dieselová Pro a Proti, část II: Jak neucpat filtr pevných částic

246 komentářů

Ma007
Tak jediným problémom dieslov je len filter pevných častíc? Už sa akosi zabudlo čo na tých autách odchádza?
Kde zostali turbá s VGT, dvojhmoty, vstrekovače, EGR ventily?

Chcelo by to ešte sa rozpísať.
milan3
No vyhod bylo na jeden clanek a nevyhod bude na 10 clanku! ;-)
Ma007
>:D :yes:
Jiří Červenka
V podstatě jste to trefil ;-) O slabých místech, častých závadách a opravách dieselů budeme v následujících týdnech a měsících psát na auto.cz tak často, až nás budete prosit, abychom přestali :-) Berte to jako úvodní díly nového tematického seriálu.
Milenius
Testy aut tu mají délku třeba 6 stránek, ale článek o dieslu je rozdělen na dva velmi krátké s jednou stranou. To nechápu... Spíš to vypadá jako reklama na svět motorů, kde ale napíšou to samé znovu a stejně se člověk nic nedozví.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono nejsi daleko od pravdy >:D
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V hospodě se toho nakecá....... Buď konkrétní, co z toho vyjmenovaného se stalo Tobě?
Ma007
Octávia I. r.v. 2001, 81kW: menená váha vzduchu pri cca 60tkm, menená dvojhmota pri cca 80tkm, menené turbo s VGT pri cca 90tkm.
To neboli lacné srandy typu teplotné čidlo, lambda sonda ako pri benzíne.
Podotýkam, že auto je v rodine od funglovky, čiže ani o stočených kilometroch sa nedá uvažovať.

P407 r.v. 2008, 2.0HDi 100kW problémy s EGR a menený ovládací prvok pri cca 70tkm.
jets_cz
v r. 2001 se už dával do Oktávek dvouhmotový setrvačník? Já měl toledo 81kW a prodával jsem ho ve 450.000km, měnil jsem ložiska v předních kolech, váhu vzduchu a spínač brzdového světla. asi ve 400.000km začal zlobit diferenciál tak jsem na vrakáči koupil za 4000,- jinou převodovku a jezdilo se dál... toť vše
ryccardo
taky mi to přijde divný s tím dvouhmoťákem. Já se na to v servisu ptal a prý ho tam naštěstí ještě nemám.
tino800
Z mojej skúsenosti svojho času Octavia I r.v. 2001, 81kW: menená váha vzduchu pri cca 78 tkm. Iné na motore neodišlo do 150 tkm. Voz som jazdil len ja.
Xfero
Vaha vzduchu, je to znama slabost. Turbo a zotrvacnik je bohuzial problem elementu medzi sedackou, pedalmi a volantom, pretoze poznam X ludi co zotrvacnik(dvojhmotovy) nemenili ani po 200 000 - 300 000km a s turbom podobne. Aj pri starsich diesloch je to o sposobe pouzivania, v meste a dochodcovkym stylom trpi kazdy motor.
Ma007
s poslednou vetou plne súhlasím, strýko nie je žiadny pretekár. Len sú veci ktoré neovplyvníš, o ktorých sa nerozpráva a nevieš o nich kým ťa nestretnú. Potom je to odbyté klasickou hláškou "však to je známy problém tej či onej motorizácie"

Mňa len udivuje ako si niekto može na jazdenie primárne po meste kúpiť diesel s DPF lebo má normovanú spotrebu o 1,5 litra menej ako porovnateľný benzín a čo viac zaráža prečo mu to predajca nevysvetlí.
Ja jazdím 30-35tkm ročne mám benzín a aj v novom aute uvažujem nad benzínom. Mám dosť zlé jazdy, buď sa 5x za deň presuniem v rámci mesta o 2-5 km a o hodinu nazad teda 10x studený štart, alebo idem na dlhšiu cestu 1-2 x za týždeň a urobím 300km.
ryccardo
to co tu popisuješ ale dělá zle i benzínovýmu motoru. 10 studenejch startů za den škodí každýmu motoru nejen dieselu.
alleba
to urcite ano, ale ked si mozem vybrat.. vyberiam si to comu to skodi menej.. alebo MHD? :-)
Avatar - gld
gld
Váha vzduchu je na tdi-čkach spotrebák. Zničené turbo po 90 tisíc od nova? :-O S tým niekto jazdil ako prasa, alebo vás odrbal servis. "Nie pane, to sa už nedá rozhýbať, treba nové.."
ryccardo
Zničený turbo na 90000 to je long life olej v kombinaci s vytáčením motoru za studena a nedochlazováním turba. Lidi si poříděj turbo motor a pak se k tomu neumí chovat. To pak ovšem můžou nadávat maximálně na sebe.
Kutil_Tim
Úplně souhlasím, je to celé o tom jestli s tím umíte jezdit. Já mám Fabii 1,9TDI která má už naběháno přes 170 tkm a jediná porucha, kterou jsem měl, bylo prasklé těsnění čerpadla a výměna stála pár korun. Od cca 70 tkm ji mám chipnutou, na válcích naměřili 107,6kW a 332Nm. Po městě jezdím na 5 a mám otáčky kolem 1100 - 1200, což je kolem 55 - 60km/h a bez problému táhne. Navíc díky tomu chipu v klidu stačím kámošovi který má Octavii RS. Pokud motor neženete za studena a po rychlé jizdě ho necháte zchladit, tak nechápu jak můžete měnit turbo po 90 tkm. Minulý týden jsem byl měnit olej a ptal jsem se na trysky. Podle servisu jsou OK. Co se týče trysek mám na ně takový fígl ;-) . 2 - 3x za rok vyjedu nádrž skoro až do sucha, natankuju V-Power a se pak se jedu projet takových 100km rychlou jizdou s vytáčením motoru přes 4000 otáček. Světe div se jde to poznat a po každém takovém "čištění" se motor o trochu lip vytáčí a trysky jsem zatím měnit nemusel.
Tohle auto má jediný problém - na 1 a 2 to na kolech 195/55 R15 pod plným plynem nemá dostatek trakce, takže se protiprokluz někdy může zbláznit >:D >:D
ryccardo
107 kW to už je slušnej rachot na Fábii. To se nedivím, že se to na 1 a 2 snaží hrabat. Co na to zvýšení výkonu říká spojka a homokiněťáky?
Kutil_Tim
Už při chipování mě upozornili, že spojka může odejít pokud tomu budu šlapat na krk a doporučili mi ji vyměnit za jinou. Podle nich má ta sériová tendenci prokluzovat někdy i po 10tkm pokud ten dotyčný jezdí jako prase, ale některým vydrží i přes 100tkm. Já jsem řekl známému ať se mi po nějaké podívá a sehnal novou, která je do 450Nm za nejakých 15 000Kč. Měnil jsem ji asi 25tkm po tom chipu, ta původní byla v klidu bez prokluzu, ale pro jistotu jsem ji vyměnil, protože jseme měli s kámošema na léto naplánovanou cestu po jihu Evropy a počítali jsme, že ujedeme kolem 5 - 7 tkm. Sice jsme jely 4 auta, ale nerad bych, aby se mi někde v tom horku zavařila spojka, nedej bože úplně odešla. Další věc kterou jsem měnil tak to byl intercooler, ale ten jsem měnil hned první léto co jsem to auto koupil při 12tkm protože ty 1,9TDI mají ten sériový poddimenzovaný a i když ten motor není chipnutý, tak to v létě v horku hlavně ve mestě jde poznat.
kuny
Počítám, že ta 1,9tka má v originále 96 kW, že?... Tyhle motory mají i bez čipu běžně okolo 110 kW (na brzdě). Sám jeden takový mám. Chiptuning výkonovému maximu moc nedá, spíše pomůže v nižších otáčkách (to je ten krouťák 330 Nm, papírově má tenhle motor 310 Nm, takže také žádný extra div), ale zato to zásadně ovlivňuje kouřivost. Chiptunera pak člověk pozná už z dálky. Když vidíš někoho, co autu naloží, přičemž auto zmizí v oblaku sazí, tak to je klasický chiptuner. ;-\
Kutil_Tim
Ne, ta 1,9tka měla 74kW, je to Fabie kombík, ne RS, ale podle lidí co jeli za mnou je ta kouřivost minimální a vzhledem k tomu, že já kouř v zrcátku za sebou nevidím, tak to nic hrozného nebude. U té kouřivosti taky záleží jak dobře trysky rozpráší naftu, když jsou zanesené a špatně rozprašují tak to i víc kouří.
ryccardo
no hlavně si taky myslím, že hodně záleží na tom jestli ti to dělá nějakej garážník, nebo firma co tomu fakt rozumí např. Cimbu. Tam se pak žádná zvýšená kouřivost neobjevuje.
kuny
Pochopitelně každý motor lze ladit extra, při sériové produkci se to dělá tak, že smontuju součástky a program řídící jednotky je laděný na "nejslabší kus", aby žádný motor nekouřil, potom individuálně mohu ladit každý motor a téměř u každého mohu vyšťourat něco málo navrch (u slabých kusů nic, u silných kusů třeba 10% výkonu navíc) a stále být parametry v režimu, kdy se netvoří saze, i tak se ale budu se zvýšením výkonu pohybovat v jednotkách kilowatt, určitě mi nestoupne výkon téměř o 50%, nejsem přeci Kutil Tim ;-) (předpokladem pro úvahu je fakt, že neměním žádné další součásti motoru, hraju si pouze se SW).;-)
Kutil_Tim
Podívejte se na chiptuning.cz a když si najedete na Fabii 1,9TDI, nebo na jakékoliv auto které má tenhle motor, tak tam máte graf výkonu. Takže tyhle údaje sem si nevycucal jenom tak z prstu ;-) . Navíc Vám dají graf měření výkonu Vašeho motoru před a po úpravě. Nějaký podíl na tom výkonu má určitě i to, že mám K&N filtr a vyměněný intercooler, ale nebude to nic zásadního.
kuny
Já neříkám, že sis to vycucal z prstu ty, ale že si to z prstu můžou vycucávat oni. Přeci jen chtějí svou úpravu prodat a to ladění výkonu prostě má svá úskalí. Zároveň tady uvádíš, co všechno jsi na autě vyměnil (mechanika) a to už není jen chiptunning :-)
Kutil_Tim
JJ dělala mi to firma PowerTec, jen tak někomu do garáže bych to nedal.
kuny
Ze 74? ... Tak to půjde těžko, moc bych následnému měření nevěřil. Sice je u nás hojně rozšířené tvrzení, že ten motor 96 kW a 74 kW (resp. 77 kW) je identický, ale není to pravda. Od kámoše z VW mám origo sešit, kde jsou vyjmenované rozdíly mezi těmito motory. Méně podstatným rozdílem je to, že ta slabší verze má například menší ložiska na klice (tedy snesou nižší zatížení, tedy krouťák). Podstatným rozdíl je potom v tom, že vstřikovače mají menší průřez a nedokážou dávat tak velké množství paliva jako ty u verze 96 kW. Jinak zvýšení výkonu u dieselů pomocí chiptuningu se dělá tak, že se vstřikuje palivo do spalovacího prostoru dříve (a ve větším množství), což vede k dřívějšímu vzplanutí a ke značnému nárůstu tlaku ve spalovacím prostoru. Toto posouvá pracovní oblast motoru do ražimu, při kterém prostě dochází k produkci sazí. Výrobci nejsou blbí, parametry motoru jsou laděny tak, aby byly optimálně skloubeny výkon, emise, efektivita. Je to otázka kompromisu, dám-li chiptuning, který povětšinou má zvedat výkon, půjdou v první řadě do háje zejména emise, pak i efektivita. S vysokým výkonem pak souvisí snížení životnosti.
Kutil_Tim
V květnu jdu na emise a technickou, kdyby byly zhoršené emise, tak si myslím, že by mělo stačit dát tam nové trysky, vzhledem k tomu, že tyhle budou mít v květnu za sebou kolem 180tkm, ale dal bych tam nějaké lepší, které mají více otvorů a lepší rozstřik.Kvůli té životnosti tam mám právě 3x vetší intercooler, protože o dost snižuje teplotu vzduchu, který jde do motoru a díky tomu i opotřebení.
ryccardo
seš si jistej, že teplota nasávanýho vzduchu nějak ovlivňuje opotřebení motoru? Já bych na to čoveče moc nesázel.
Kutil_Tim
No podle toho co jsem četl na netu, tak to má na opotřebení určitý vliv, jak velký to nevím. Když máš ten vzduch více ochlazený, tak má menší objem, tudíš ho dostaneš více do válců, takže pak z toho motoru dostaneš větší výkon. Rozhodně v létě když je přes 30° tam rozdíl ve výkonu je.
ryccardo
To je všechno pravda, ovšem to má vliv jen na výkon, ale ne na opotřebení.
kuny
No, správně tady píšeš, že máš-li chladnější vzduch, dostaneš ho více do válců a máš větší výkon. Hlavně teda v první řadě do většího množství vzduchu můžeš fouknout větší množství nafty (na prohoření), což výrazně zvyšuje krouťák. Tento krouťák se v motoru projeví mimo jiné jako síla působící na ložiska kliky, Tvůj motor (origo 74 kW) je na takové síly (330 Nm) nemá dimenzované a dříve nebo později si ten motor vylágruješ. Ale jestli už teď na něm máš 170 tkm, tak Ti to asi v podstatě může být jedno, protože to auto už je stejně z hlediska životnosti na svém konci ;-). Co se emisí týče, tak u nás s tím není většinou problém, protože emise se neměří pod zátěží motoru. Sice Ti šlápnou na plyn a nechaj motor vytočit do omezovače (k*rvy!! :-) ), ale pořád je to bez zátěže, žádný výkon na kola se neodebírá a tedy i hodně špatné motory procházejí celkem bez problémů (tím neříkám, že máš hodně špatný motor :-) ). Ale prostě abys měl větší výkon, musíš vyrobit větší tlak ve válci (více vzduchu) a stříknout tam více paliva. Pokud ho tam ještě začněš stříkat dříve (to je standard chiptunning, který si můžeš koupit a sám zabudovat, tam neřešíš tlaky z turba ani intercooler, větších tlaků ve válci dosahuješ právě pouze tím brzským vstřikem více paliva), kouřivosti se nevyhneš.
mida
to je ta tvoje fábka jenom dvoumístná? >:D
ryccardo
Ne fakt tenhle motor takhle načipovat jde.

[odkaz]
kuny
:-) Nejde, vždyť vidíš, že kolega píše, že není jenom "načipovaný" :-)
ryccardo
koukal si na ten odkaz ty nejde? To že v tom má Kutil Tim dalších "x" ***in jako KN filtr, lepší spojku... není až tak podstatný. Prostě ten motor je schopnej při správným naladění dávat přes 100 kW a 330 krouťák
mida
odkdy se vyššího výkonu dosahuje lepší spojkou? Ten motor je při správným naladění skutečně schopnej dávat daleko přes 100 kW, ale to znamená jiný písty, ojnice, vačku, leštěný kanály, ........................................… a to se bavíme stále jenom o motoru, ty parametry se pak ještě musí přenést na vozovku, ale to už jsme někde jinde (hlavně finančně). Pořád platí staré známé "Kdo mění čip je velkej cyp" - a bude platit ještě hóóódně dlouho ;-)
kuny
... hlavně píše, že má větší filtr stlačeného vzduchu, na to nezapomeň :-). A být Kutilem Timem, dojdu si po přečipování nechat přeměřit motor ještě do jiné zkušebny ...
ryccardo
to by mohl být ten rozdíl 6 kW. Taky to ovšem může být odchylka při měření.
mida
No ono je tam těch rozdílů daleko víc (např. jiný vstřiky, chlazení, čerpadlo atd.), ale kdo chce kam...
kuny
Jj, přesně tak, já jsem jenom vypíchl dva podstatné (patrně nejviditelnější) rozdíly, které říkají, že jednak z toho motoru 74 kW (tak jak stojí a leží) prostě tak velký výkon nevymáčkneš a když už ho nějak z toho motoru vytáhneš (vyšší tlak z turba, lepší chlazení vzduchu, větší dávky paliva, atd.), tak si ten motor vylágruješ kvůli nedostatečně odolným ložiskům kliky, atd....
ryccardo
Je otázka jak je tenhle 74 kW motor dimenzovaný. Starý TDI 66 a 81 kW neměly ani přečipovaný problém najezdit stovky tisíc kilometrů. Ale u těchle novejch motorů kdo ví.
kuny
Tady jsou důležité dva fakty. 1) Jak moc ten výkon používáš. Křivka maximálního výkonu je jedna věc, reálný výkon, který z motoru taháš při jízdě je věc druhá. Faktem zůstává, že když ložiska kliky dlouhodobě přetěžuješ (větší Nm), tak jejich životnost rapidně klesá. 2) jak velký ten extra výkon je. Často jde spíš o dobrý pocit majitele než o reálnou skutečnost.
alleba
Ty mas tolerantneho kamosa s RS.. alebo inak, v podstate potom stacis aj 3.0 TDi.. Lebo A6 je daco tazsia.. ale s tym "cistenim" asi robis dobre, aj naftovy motor potrebuje obcas vysoke otacky. :yes:
ryccardo
Taky si myslím, že ani takhle nafoukaná Fabie nemůže RS stačit. Už jen podvozkově na něj nemá. Asi fakt tolerantní kámoš ;-)
d.a.m.
Přesně tak :yes:
Kutil_Tim
Tak jasně v zatáčnách nemám šanci, ale na rovince s tím není problém, když ta Fabie má o nejakých 250kg méně a ta RS ma 125kW vs 107kW. No...v každém případě mě většinou nechává jet prvního, takže tolerantní on je dost >:D >:D >:D
ryccardo
Tak to možná jo ;-)
Avatar - CommonUser
CommonUser
Kutil Tim, dokazes mi logicky vysvetlit preco tlacis prachy do kadejakeho tuningu miesto toho, aby si kupil silnejsi motor rovno z vyroby ???
_MT_
Možná, protože v té době nic výkonnějšího nebylo v dané třídě/ modelu/ za dané peníze atp. A dokud nejdeš moc daleko, tak to není tak drahé.
ryccardo
Protože to vyjde výrazně levnějc. Za míň peněz víc muziky. Taky si kupuju do kompu slabší procesor a následně si ho přetaktuju. Nepotřebuju vyhazovat prachy za to, že to za mě udělá výrobce. Nehledě na to, že Fabka se 107 kW TDI se nevyrábí.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Takze proste Fobia alebo nic ?! Ine auta neexistuju. Proste klapky na ociach.
Takze staci prechipovat (to je najlacnejsie), inak sa dostavam nakladmi niekde inde a som king of the road. Vyrobca je vlastne tak debilny, ze "predimenzovany" motor predava v dnesnej dobe (+/-) pod cenu s mensim vykonom. Nechapem, ze firmy vyhadzuju peniaze za ladenie ... Sorry toto je fakt laznicky pohlad.

Slabsi procesor - ano, ak mas stastie na kus a nevadi ti, ze znizujes zivotnost a zvysujes spotrebu - skus si porovnat pretaktovany CPU a rovno CPU s danou frekvenciou od vyrobcu. Nehovoriac o tom, ze pri dlhodobej zatazi sa mozes dostat do "deadlocku" alebo aj tak BIOS stiahne CPU. Ano ano das tam chladic z lokomitivy ...
ryccardo
Co to sakra meleš? Chtěl si koupit Fábii tak si jí koupil. Samozřejmě, že existujou jiný auta, ale z nějakýho důvodu si ji prostě koupil chtěl a vzhledem k tomu, že chtěl větší výkon patrně z důvodu aby si s ním každý auto nevytíralo na silnici zadek, tak ho přečipoval. Nevím proč to píšeš tak posměšně, ale je to tak, stačí trochu přečipovat. Je to nejlevnější řešení. Výrobce určitě není *, že to sám neladí na ten výkon co by to mohlo mít. Je to marketing. Podívej se třeba na starý TDI 66 a 81 kW Jsou to naprosto identický motory vyjma trysek, ale bylo potřeba mít v nabídce silnější a slabší TDI tak se to vyřešilo softwarově. Kdo si připlatí dostane vyšší výkon. Nenazýval bych to teda prodejem pod cenou. Prostě udělám jeden motor, ale pro zákazníka se to tváří jako 2 různý motorizace.

S tím procesorem jseš úplně mimo. Nesnižuješ životnost pokud to dobře chladíš a spotřebou se dostaneš tam kde bys byl pokud bys takový procesor už koupil přímo od výrobce. Už přes 10 let všechny procesory co mám v kompu taktuju a některý dost zásadně (aktuální Core2Quad z 2,83 na 3,7 Ghz). Proč mám za něco dávat 6K když můžu to samý koupit za 2K a sám si to naladit. Přijde mi to jako zbytečný vyhazovaní peněz.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Z nejakeho dovodu kupil Fobiu, ten dovod by som rad pocul.
Takze vseobecne mozes dokazat, ze kazdy motor pri rovnakom objeme od jedneho vyrobcu v dany cas je pri roznych vykonoch rozdiel len v ECU >:D >:D >:D

Stary TDI nemal len ine vstreky, ale napr. 81 kW mala VGT turbo 66kW nie !
A to este nespominam na take finty od VW, ze existovali viacere verzie "rovnakeho" motora (81kW - AFN, AVG ... ). A mali aj ine rozvody - "len tak" z rozmaru vyrobcu.

Ja sa uz sa necudujem, ze VW dokaze nakukat ludu, ze VAHA VZDUCHU je SPOTREBAK :yes: Marketing ma VW fakt zmaknuty. :yes: :yes: :yes:

Tie tvoje CPU - takze vrazis prachy do lepsieho chladenia a spotreby.
Prosim ta, odmeraj merakom v zapojeni so zatazou tvoj pretaktovany CPU s full load a od vyrobcu. TDP ti asi nic nehovori ...
_MT_
Váha byla "spotřebák" v tom smyslu, že to byl známý a častý problém. Prostě odcházely => byly jako spotřební materiál. Máš nějaké dlouhé vedení.

Buď se chceš bavit o smyslu čipování, nebo o volbě modelu. Kolik automobilek v té době nabízelo malé auto s více než 100 kW dieselem? A kolik dnes?
Avatar - CommonUser
CommonUser
Spotrebny material nesmie v okamihu zmenit charakteristiku auta ! Mozes si to ospravedlnovat vnutorne ako chces. Je mi jasne, ze jazdit v nudzaku je pre VAG istov uplne normalne ... >:D
_MT_
Já si nic neospravedlňuji. 1.9 TDI jsem jel párkrát v životě jako cestující, v životě jsem to nevlastnil ani neřídil. Jen ty máš nějaký problém chápat slovní obraty. Já osobně se takové formulaci zasměji. Klidně si filosofuj, co to je spotřební materiál, protože, očividně, nemáš kapacitu to pochopit. Jediné, kdy jsem do servisu musel, bylo poté, co se mi nějaký hodný spoluobčan vyřádil na autě (opravy po vandalech, neschopácích a zlodějích mě stojí víc než servis auta). Nebo po drobné nehodě. Ani jedna závada. A co z toho plyne? Měl jsem prostě štěstí na skvělý kus.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Slovne obraty, co stoja prachy si nechaj pre variete. Vaha nie je spotrebak v ziadnom zmysle pre normalneho cloveka. Tvoja "kapacita" zozerie vsetko od VW marketingu. To ze nechodis do servisu moze znamenat aj to, ze nejazdis.
ryccardo
Radši vyměním u svýho auta váhu vzduchu za 1700 korun než abych měnil třeba u FORDa nebo OPELa ***sky vymyšlený čerpadlo za 40000, který většinou moc přes 100K nevydrží, leckdy ani při použití kvalitního paliva.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Tomu ja hovorim obrat. Vaha uz nie spotrebak ale stoji 1700 - myslis DNES ! Pretoze ked som menil prvy krat ja, tak chceli 400 Euro kamarade (2003) !
Zistili sme teda, ze vaha sice zlacnela, ale stale moze ti priravit pekelne chvilky - napr. pri predbiehani - nudzak (moj pripad).
Tak teraz rychlo ukazeme, ze FORD a OPEL su este vacsi diletanti >:D
Nerobis pre VW marketing ??? >:-[]
ryccardo
Jen jsem tím chtěl naznačit, že váha za 1700 není to největší zlo který tě může jednou za čas na autě potkat. Jsou i horší věci, který odchází s podobnou frekvencí, takže by se daly označit skoro za spotřebák. Samozřejmě beru dnešní ceny. Nevím třeba kolik stálo v roce 2003 čerpadlo na Opel. V létě ho švagr na Zafiře po 100 000 km měnil za necelejch 40000 korun + práce, takže to konkrétně vím kolik stojí.
_MT_
Nechodím do servisu... samozřejmě, že tam nechodím. To bych se pěkně prošel. A co bych dělal s autem? Táhl ho za sebou? >:-[] Auto je v servisu pravidelně; přespává tam, když jsem na služebních cestách. Vyzvednou si ho na letišti, a pak mi ho zase přistaví, až se vrátím. Vyčištěné, umyté, upgradované, zkontrolované. Pravda, dnes mám víc aut a víc létám než jezdím, ale rozhodně se nefláká. Když si vezmu, kolik mě stojí nové zrcátko nebo lak, tak je váha doslova pakatel.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Uz sa opakujem:
Ten pakatel to stoji dnes. Ak ti pri predbiehani padne nudzak, tak si opakuj poslednu vetu ... 8-s
_MT_
A ty si myslíš, že 400 € je nějaký vysoký náklad? I kdybych vzal kurz 35 Kč za €. Určitě by mě to nepotěšilo a ztratil bych nějakou tu hodinu života, ale neznám nikoho, komu by se něco takového stalo. Většině problémů lze předejít pravidelnou kontrolou a diagnostikou. Tím spíš, pokud jde o známý problém. To je jako kdybych ignoroval čištění filtru a divil se pak, že auto nejede a musí se vyměnit.
ryccardo
Já nevím co se furt hrabeš v minulosti. Když se ti teď vysype váha tak ji nepůjdeš kupovat v roce 2003. Takže mě je celkem šuma fuk kolik stála, ale kolik stojí teď! Jestli ti to spadne do nouzáku zrovna při předjíždění, tak to znamená, že si dopředjížděl a můžeš se zase zařadit zpátky a v nouzáku dojet do servisu.Kolikrát se ti to za životnost auta stane 1-2x? Nevidím to jako žádnou tragédii, horší by bylo kdybys to tam musel nechat odtáhnout.
Ma007
Prepáč, ale nemôžem s tebou súhlasiť. Akýkoľvek prepad výkonu pri predbiehaní je životu nebezpečný a dvojnásobne ak je nečakaný. Ak sa ti to stane v polovici predbiehaného kamiónu a z 96kW klesneš na cca 30-40kW tak si dopredbiehal, a brzdiť v strede predbiehacieho manévru je rovnako nebezpečné (hlavne ak za tebou predbiehajú ďaľší) ak pokračovať v predbiehaní a modliť sa aby to "vyšlo".
Takže keď sa to stane čo i len 1-2x za životnosť je dosť na to aby som stratil dôveru v dané auto.
Vidím, že VW nemá PR, ale vymetačov hláv...
ryccardo
Jestli předjíždíš tak, že tam nemáš rezervu a cokoli co se ti přihodí se ti stane průserovým tak tě to aspoň vyškolí. K předjíždění se odhodlám až když sem si 100% jistej, že se tam v pohodě vejdu. Nejezdím stylem "to snad vyjde" Ještě by mě zajímalo procento lidí kterým odešla váha zrovna při předjíždění.
Ma007
fakt nerozumieš tomu, že keď ti náhle padne výkon z 90 na 30 kW môže ťa to stáť život?
Tu nehovoríme o predbiehaní "nadoraz ala myšička", ale o štandartnom predbiehacom manévre, kde s 96kW ideš s prstom v nose a 200 metrovou rezervou. 30kW je len na udržiavanie rýchlosti. Osobne mám skúsenosť, že Octa 81kW padla do núdzaku a po diaľnici nedala viac ako 110 km/hod a bolo jedno či som mal zaradené 3, 4, alebo 5. S tým autom som potom nestíhal (nielen po diaľnici ale ani po okreskách) ani za Daewoo Tico, kde boli traja dospelí.

Ale čo sa rozčulujem, však VW je best a "spotrebáky" ohrozujúce život sa neriešia.
ryccardo
čili to uzavřeme a shrnem. Oktávka potažmo VW auta jsou strašně nebezpečný, protože se ti klidně může stát, že ti ausgerechnet při předjíždění klekne váha, čímž pádem seš najednou bez výkonu tj. jde o život. U žádnýho jinýho auta se ti nic takovýho samozřejmě stát nemůže. Máš pravdu uznávám. Je to tím pádem životu nebezpečný auto, tak už jdeme od toho.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Jo pane, chcel by som ta vidiet predbiehat napr. v Nemecku s takou rezervou aby prepad vykonu neohrozil teba ci dalsich. Teda da sa jazdit tak, ze budes v pravom pruhu za kamionom nonstop a budes vyuzivat fakt tych 30kW. Kvoli tomu si predsa to auto kupoval >:D >:D >:D
Mne sa to stalo chvalabohu na dialnici A8 a vytrpel som si "len" blikanie a trubenie. Druhykrat odisla pri tahu do kopca, takze tam az "taky" problem nebol.
Keby som mal na to gule, tak VW zazalujem za ohrozenie mojej rodiny v premavke. Aj ked neviem ci by dnes ten zaprdeny koncern nezaplatil "niekomu" dake stetky a bol by som vybaveny.
Posledna vaha tam uz isla Pierburg a nie poondiaty BOSCH.
"Odtahovku" som si uzil tiez, elektrika sa odporucala tak, ze zobrala so sebou aj alternator a otvaranie zadnych dveri.
Znacka AUDI - kupene a jazdene v DE. Zvolavacku mi takisto odmietli po vymene nazorov na HOT linke z Ingolstadtu.
A teraz nech mi niekto vysvetli preco by som mal znova kupit nieco od tychto Bastlerov ???
_MT_
Záleží kde. Na dálnici to není problém. Vždy musíš počítat s tím, že ten před tebou začne brzdit. V ČR i s tím, že ti to tam strčí nějaký šnek. Nebezpečnost (z dopravního hlediska) se rovná asi tak tomu, jako když dostaneš nějaký záchvat. Je to celkem aktuální a už dnes se testuje systém, který tě dostane z jakéhokoli pruhu do odstavného a zavolá ti záchranku.

Okresky, kdy předjíždíš v protisměru, jsou horší. Ale pořád bude spíš na vině lidský faktor - předjíždění v nevhodném místě, nedostatečné odstupy, nepřiměřená rychlost, nevhodná reakce, panikaření. Co takhle nebezpečí náhlého úniku tlaku v pneumatice?

Jako s ostatními faktory - doufáš, že se ti to nikdy nestane. Možná se i modlíš. A nic než kvalitní údržba ti asi nepomůže.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ciastocne mas pravdu, ale naco zvysovat riziko znamou vadnou suciastkou ? Riesenie tohoto problemu VW mal "doma" a to od HITACHI , ale znova radsej siahol po lacnom sunte. Typicky VW.
presscott
Pokud srovnáš přetaktovaný CPU na takové frekvenci, kterou má druhý CPU stejné řady již od výroby a zároveň u přetaktovaného CPU nezvedáš napětí, potom mají oba dva spotřebu relativně stejnou. Relativně proto, protože i dva stejné procesory mohou mít odlišné defaultní napájecí napětí (i když třeba v rámci 0,05V), podle TCase. O životnosti procesoru se nemá cenu bavit, zvýšené napájecí napětí na životnosti ubírá, ale nejde o takové zkrácení životnosti, které by bylo z hlediska uživatele podstatné. Jestli mi vydrží CPU běžet 20 nebo 10 let, je mi fakt jedno.
A zrovna v těchhle věcech neplatí "Výrobce určitě není *, že to sám neladí na ten výkon co by to mohlo mít" . Levnější kus může mít ve výsledku nesrovnatelně větší taktovací potenciál, než vysoce ceněný kousek. Ale tím jsem už hodně off topic, ne TopTopic.
ryccardo
Je to přesně tak jak píšeš. Snad si to Common User přečetl a pochopil. :yes:
Avatar - CommonUser
CommonUser
Sam si to napisal:
"zároveň u přetaktovaného CPU nezvedáš napětí, potom mají oba dva spotřebu relativně stejnou. "
Pri pozadovanej frekvencii ma dany kus CPU od vyroby parametre take, aby si nepresral TDP. Pri pretaktovanom CPU ti to nikto nezaruci, pretoze niekedy to napatie zdvihnut proste musis. Dva hlavne cinitele spotreby pri rovnakej architekture su frekvencia a napatie. (V pripade, ze nizsi model nema dalsie rozdiely, napr. velkost cache ...)
L3 cache sa odvadza z FSB, takze menis aj to (niekedy aj integrovane GPU) Stale je to rovnake ?
Hadam aj Ryccardo pochopil.
ryccardo
Už to neřeš. Sme s tím tady off topic. To jsem dal jen jako příklad analogicky k tomu čipovanýmu motoru. Nemyslel jsem to jako téma k diskuzi. Ryccardo pochopil, protože už pár desítek procesorů přetaktoval, zkoušel a používal, takže nepotřebuje tvoje vysvětlivky. Díky.
Avatar - CommonUser
CommonUser
OK, Ryccardo pochopil, pouzival, ale nikdy nemeral, neporovnaval.
Ale je to OFFFFF TOPIC.
ryccardo
Právě, že měřil a porovnával jen se mě nedaří ti to vysvětlit. Jestli ty náhodou nejseš krapet natvrdlej.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ja hovorim o spotrebe. Cache sa podiela na spotrebe velkou mierou.
Ved hod sem dake merania, ked si meral. Mne je jasne, ze vykon bude +/- rovnaky.
ryccardo
že se ti to chce furt řešit. Samozřejmě každej tranzistor v procesoru se podílí na celkový spotřebě čili i cache. Výkon bude stejný myslíš s čím? S tím o několik tisíc dražším procesorem na jehož úroveň si se dotaktoval? Tak to samozřejmě bude.
Kutil_Tim
Fabka se mi líbila a pořád semi líbí. Bohužel se 1. generace RS s 96kW nedělala ve verzi kombi, takže sem musel sáhnout po 74kW. Další důvod prokoupi byl ten, že jsem si ji nakonfiguroval jak jsem chtěl a známý který má Škoda servis ji měl měsíc jako předváděčku a díky tomu jsem na ni měl celkem slušnou slevu. Navíc 1. generace Fabie má hodně dobré dílenské zpracování a v roce 2004, kdy jsem ji kupoval, mi přišla v téhle kategorii jako nejlepší volba.
ryccardo
Já myslím, že od tebe chtěl slyšet, že si neměl na lepší auto, tak sis koupil Fabku. To že se RS nedělalo v kombíku asi slyšet nechtěl >:D :yes:
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ale on to nepriamo potvrdil:
Na aute este usetril, lebo to dal drancovat ako predvadzacku.
Takze ak by bola 96kW verzia kombi, tak to tam nechas 2 roky, lebo by bola este drahsia ???
Auto je vzdy ekonomicky zabijak (okrem 1% + firmy). A kazdy vybera podla vlastneho vrecka. Inak to nejde. Ale toto myslenie - usetrim a prachy potom vydrbem za tuning a opravy je pre mna totalne chore. A to este predpokladam, ze ten tuning si robil po zaruke, aby sa ti Skodofka na to nevykadila, ak by sa nieco posraaalo v motore.
A potichu si tlacim do hlavy myslienku, to co predsa kazdy prdola zo servisu hovori, ze tie motory su okrem ECU rovnake.
8-s
ryccardo
On nepřímo potvrdil, že by si sice koupil RS Fabku která stála kolem půl milionu, ale vzhledem k tomu, že se nedělala jako kombi si koupil novou 74 kW a přečipoval ji na výkon který chtěl. Co je na tom k nepochopení? Jinak načipujou ti Škodovku klidně v autorizovaným servisu. Jeden služebák takhle máme poladěnej. Konkrétně Oktávku 1,9 TDI 77 kW. Přečipováno autorizovaným Škoda servisem, takže o žádnou záruku nepřicházíš. Podívej se co teď Škodovka dává do svých aut. Najdeš tam spoustu stejných motorů naladěných na různé výkony. Nevím, že ti to přijde tak nepochopitelný.
Avatar - CommonUser
CommonUser
BLBOST, ak mam na to auto, tak nie som jebnuty, aby som nakonfiguroval auto a potom z neho robil predvadzacku a to pre slabsiu verziu (74kw). Fakt debilna logika.

Fakticky melies to iste dokola a nedokazes pochopit, ze rozdiel nie je len ECU. To nedokazem pochopit ja.

Skodovka oficialne ziadny CHIP - tuning neponuka. Mozno tvoj miestny dealer cez CIMBU. Tak si precitaj [odkaz] BOD 4.

No nic, tieto teenagerske kydy uz nemusim. Tento bulvar nestoji za to.
ryccardo
Debilní logika? Třeba tím ušetřil kotel peněz, že to nechal měsíc na krámě a koupil to po měsíci jako předváděčku. Ušetřit pár desítek tisíc udělám to taky. Ty seš asi holt jinej.Jinak ta tvoje slabší verze byla ta nejsilnější nafta co se do civilní Fabky v kombíku dávala. Já tvrdil, že rozdíl mezi TDI 66 a 81 kW byl jen v tryskách a ECU. Turbo bylo od roku tuším 2001 stejný na obou motorech a zatím si stojím. Žádný rozdíly na klice, ložiskách atd. Chip tuning dělala firma SanPlus v Jablonci nad Nisou, tak si tam zkus zavolat a zeptej se.
Avatar - CommonUser
CommonUser
On ich neusetril, on ich vyfrcal za tuning ECU (vstreky) a nechal si rezervu na spojku atd. >:-[]
Ak na to nemam, tak to nekupujem. Mat nieco na co nemam je dnes velka moda, to je fakt.

Stat si mozes za cim chces, boli tam aj ine rozdiely. Napr. rozvody. Pokial nemas dokumentaciu, tak varis z vody. Niekde by som este mal mat servisny software z tych rokov, ak najdem, tak ti to poslem, aby si nadobro prestal prezentovat domnienky a internetove polopravdy. Na to na co tu ty narazas bol motor 1,9 TDI PD vo verziach 66kW a 74 kW (z 85kW verzie AUDI). 81kw taky nikdy nebol. Neskor prisiel 77kW do VW low costu (skoda, seat) a 96kW pre "silnejsie" modely a tam dlho prezivali. Ak tvrdis, ze jediny rozdiel bol ECU a vstreky, tak to dokaz ... a nepis bludy.
Jo a zabudol som na 1,9 110kW v Seat Cupra.

Som rad za teba, ze firma SanPlus ma vyvojove centrum na motory a ochotne prevzala zaruku na motor, lebo Skoda oficialne dava od tohto ruky prec. >:D
Ze nepada zaruka na motor od Skody ti moze napisat kazdy diletant. Pravda to ale nie je !
ryccardo
jak můžeš vědět kolik ušetřil a kolik vyfrcal? Ty seš asi jasnovidec konkrétní částky tu přeci nepsal. Moch to auto koupit klidně o 100K levnějc. To že měl jiný rozvody si nejsem až tak jistej. Když půjdeš měnit rozvoďák tak sada s kladkama je stejná jak na 66 kW tak 81 kW. Podívej na odkaz.

[odkaz]

Ty motory o kterých tu meleš ty jsem nepsal, že jsou stejný, tak nevím co do toho taháš Audi a Cupru. Co se týká záruky tak si nedovedu představit závadu na motoru, která by tě mohla postihnout i u nenačipovanýho auta aby ti to vzali na záruku. Možná tak prasklá klika nebo podobně fatální závada. Ze všeho ostatního se bude snažit autorizovanej servis vyvlíknout. Nehledě na to, že těžko budou zjišťovat u auta na servise jestli je čiplý. Nejsem si jistej jestli se to přes diagnostiku vůbec dá poznat.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Konkretne spojka 15tKc (praca ???) + tuning 5 tKc (dnes) + ??? Intercooler (5tKc?) + ??? K&N filter, to sme skoro na 30 tKc. Neverim, ze usetril 100tKc na Fabii I. Jedine ze mu to dali predali ako jazdene auto (starsie ako 6 mesiacov alebo cez 6 tkm).
Nemam cas hrabat sa v tom dalej (rozvody, ojnica, loziska atd). Nech si s tym robi co chce.

Motor zaruka - tych moznosti je tam dost a to, ze sam pises o "kvalitnom" autorizaku nieco naznacuje. Terajsie TSI problemy slusne prevetravaju tieto "kanaly".
Diagnostika chiptuning - zalezi aka diagnostika a co sa s tym robi. Poznat sa to da (ECU update) a v pripade reklamacie by to urcite kontrolovali.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Vaha spotrebak ? V ktorom rozpise od vyrobcu pre servis si to nasiel ??? :*)
Spotrebak ovlada "neplanovane" vykon motora odkedy ???
Avatar - Anonym
Anonym
Tak nějak, kdybych měl spočítat jen případy o kterých vím, že kdo měnil turbo tak někde v rozmezí 110-160 tis a to samý vstřiky, tak bych počítal dost dlouho....
rypal
Při vypalování filtru styl jízdy "Nejedeš? Tak já ti ukážu" vadí procesu obnovy filtru? Vysvětlete mi proč. Díky
PavelG
Mas to v tom clanku napsany, pri plnem zatizeni se regenerace nezapine, resp. se prerusi.
M6-MZR
Tak tento clanok ma taku nizku vypovedaciu hodnotu, ze az, vsetko sa dalo zhrnut do 2 bodov negativ:

1) DPF alebo FAP filter,
2) diesel nie je vhodny na kratke vzdialenosti a mestsku prevadzku...

Ale co tak dalsie body?
3) poruchovost a zlozitost modernych dieslov, suciastky, ktore benzin nema a hraju vyznamnu ulohu pri posudzovani bezporuchovosti agregatu?
4) kultivovanost jazdy a chodu dieseloveho motora?
5) narocnost dieseloveho motora na udrbu a naklady na pripadne opravy?

Jednoducho clanok vyslovene odflaknuty... Cakal som podstatne viac a nie to, co tu nakoniec vidim :-( Niekto by sa mal zrejme zamysliet...) :no: :no: :no:
osvoboditel
O něčem byla zmínka v předchozím článku. Pan autor se domnívá, že diesel je spolehlivější, například napsal, že zážehový motor již při mírném opotřebení přestáva fungovat >:D ... Nemůžu se přestat smát, takovou neuvěřitelnou snůšku žvástů bych ale čekal spíš na apríla >:D
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: :yes: :yes: >:D >:D >:D
6B6
Seš komik.Tento web píše jen úryvky ze spec. vydání SM,které vyšlo loni na podzim,nějakých 70 str za 39Kč.Takže si ho kup a máš to tam komplet.Zde napsali kratičkou část.
BTW:až bude většina pisálků znát to,co umí pan Vaculík,pak se z tohoto webu stane "vysokoškolská" učebnice.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ještě bych přidal vyšší a škodlivější emise naftového motoru.
Co budou muset výrobci vymyslet aby jim naftový motor plnil EURO 6?
mida
oni už to dávno vymysleli. je legislativa je k tomu zatím nijak nenutí, tak proč by to vyráběli?
ozawasan
ježíš to jsem asi šlápl do vosího hnízda.....nééé - začínám mávat bílou - vlastně dieselovou vlajkou..... A teď vážně - fakt největší slabinou je diesel - diesel ve smyslu paliva - víte skutečně, co tankujete? Ano? Jste si jistí? no tak fajn..... Zlaté doby "archaických" dieselů, kdy to v pohodě jeho i na přepálený olej, jsou pryč.... všechno je modernější, dražší, náchylnější... a když se to pokaká(velmi slušně), tak je to ranec... Trochu mi to připomíná chov vzácných plemen psů - jsou krásní, všichni jsou unešeni, když je vidí, ale ve své linii už mají určitou známku degenerace, která vyplyne na povrch - a pak to stojí za to..... Jistě - a je to pravda - jezdí ohromné množství dieselů a totálních katastrof je "minimum". Jsme konzumní společnost a tak chtít po autu, aby vydrželo 400000km? Blázníte? Kolik jich znáte?Tedy možná pár znáte, ale jejich tachometry jsou na 180000 ;-) . Ještě jedna drobnost - taky Vás zaráží ta cena DPF filtru? řekněme střed někde okolo 80000kč. Když si dáte prostý matematický prostocvik a zkusíte si složit auto z cen "náhradních" dílů, tak zjistíte, že buď za A) automobilky šíleně doplácí na Váš zlozvyk jezdit autem a jsou to v podstatě charitativní organizace, B) jezdíte v autě skoro za mega i když sedláte normální koktu, nebo za C) celé je to nějaké "divné" s těmi cenami náhradních dílů......
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Raz som kedysi davno cital clanok v nejakom casopise a skusili tam vypocitat kolko by ich stal Golf v hodnote 500 tisic, keby si ho cely zlozili z kupenych znackovych nahradnych dielov a ak si dobre pamatam vysla im suma okolo 2,5 miliona. :-!
"LJ"
souhlasim s tebou,podle prvnich radku,dal jsem to necetl :D,vidim to tak,ze nejvetsi problem,jak uz je tady receno je diesel motor a k tomu patri samozrejme palivo,ktere je co si budeme povidat na *,dalsi vec je,kolikrat vidim,ze uplne z novyho bavoraka to huli,jak z elektrarny,to vam prijde normalni ? me teda urcite ne,kazdej jak se ohani s tema posranejma emisema,ktery naprosto nedavaji smysl,ono zase si nekdo potrebuje naskubat,tak je ted IN eko >:D a ja jim muzu vzkazat,ze starej benzin sere do vzduchu fialky a novej diesel peknej humus,za kterym je parada jet >:D komfort jizdy se neda absoulutne srovnat s benzinem,klid,pohoda,sila atd. to ze se za chvili diesel posere a bude na vymenu,to uz taky nikoho nezajima,ptz vy jste ty co to zaplati a ne automobilka,takze spis bych se drzel to co rikaji skutecnosti a ne to co by melo nebo to co funguje v laboratorich >:D >:D nekolikrat jsem byl ve vyzkumaku ve skodovce na motorech,ptz sef je nas znamy,takze vim o cem mluvim,ty motorky do holicich strojku co tam vyrabeji,me z nich bylo spatne a nedivim se lidem co na to nadavaji,ptz to absolutne nemuze fungovat a jenom se to sere a to jsou maly benzinaky,takze to teprve diesel.. gasoline engine forever
Avatar - baca42
baca42
Já mám na Fábii 1,9 tdi pd 390 000 km a doufám, že se těch 400 000 km ve zdraví dočkám. V motoru jsem neměnil ještě nic.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
-------
:yes:
danielk0
Je zajimave, jak pan redaktor v obou clancich totalne zignoroval jizdni vlastnosti motoru a jeho kultivovanost a projev... Je to logicke - nafta to totiz prohrava na cele care a to se panu redaktorovi jaksi nehodi do jeho naftoveho sveta.

Problem je ten, ze drtiva vetsina lidi dnes nema penize na drahe luxusni auto s nadstandardnim odhlucnenim a dieselem s alespon dvema turby - tedy konstelaci, ktera je schopna se priblizit vlastnostem benzinu. Proto je nutne se bavit o beznych autech a hlavne o ojetinach, ktere se stale masivne prodavaji... a tam jde diesel do kyticek. I v 10 let starem BMW 330d je hluk motoru otravny.

Nesmime take zapominat na povestny "tocak vodspod", o kterem vam uz ale kazdy naftovy fanatik zapomene rict, ze o nej prijdete stejne rychle jako jste ho ziskali... Rozsah zhruba 750 otacek? No to je teda vykon. Vysledkem jsou pak prasici * s TDIckama na dalnici, kteri nechapou, ze v dalnicnich rychlostech je jejich motor uz davno za zenitem.

Proc to tu nezaznelo? Proc pan redaktor nenapsal, ze pokud chcete opravdu jezdit jako v pojizdnem obyvaku a zaroven chcete mit opravdu motor schopny vas v jakekoliv situaci agilne posunout dopredu, musite mit bud vidlicovy turbobenzin a nebo vysokoobjemovou vidlicovou benzinovou atmosferu...? Ze to bude stat penize a nebudete jezdit "za 6 na sto, pyco"? No to ono uz to tak byva, ze za kvalitu se plati. O to vic me stve, ze si pan redaktor hraje na objektivniho.

Mimochodem, jeste k te spotrebe... hrozne me bavi lide s velkymi auty a poddimenzovanymi naftovymi motory, kteri maji plna usta toho, jak po meste jezdi za par litru a kdyz pak nalozi auto a vyjedou na dalnici, zere jim to stejne jako muj benzinovy kriznik >:D
Mino21
Jo, ten "tocak vodspod" jsem nikdy nepochopil, ale je pravda, ze co se tyce nafty, tam jsem ridil jen stare 66kW TDI, s modernejsimi diesely nemam zkusenosti. A jak ja byl nadseny, kdyz jsem se vratil do sveho 16V benzinu, ktery, svete div se, je v nizsich otackach mnohem prijemnejsi :-)
ryccardo
tak aby si to pochopil. Mě se náhodou moc líbí když stačí jen lehtat plyn a řadit na 2500 ot další kvalt. Každýho nebaví točit motor do bezvědomí, aby se dobral maximálnímu krouťáku někde na 4000 ot/min.
Mino 1
To ani nemusis, nakolko kazdy moderny benzin bez turba je naladeny tak, ze 90% toho tocaku uz maas k dispozicii uz pri 2000-2500 ot.
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
ryccardo> Jel jsi někdy v 335i? Zátah jako 335d (možná ještě níž) + 3000otáček toho nejlepšího navíc jako bonus. Zvuk krásný oproti naftě úplně z jiného světa. Dunění, klepání, vibrace, to fakt někdo snese? >:D
A můžeme pokračovat ze zkušeností:
2.0TFSI 272PS oproti 2.0TDI 170PS
1,6DIG-T (bomba špička výkonu) oproti 1,5dCi

Navíc 335i je třeba vyloženě podladěný, jde velmi intelignetně zvýšit na 400PS a M3 je pak srovnatelná ale bez té pružnosti.

=> Není nic příjemnějšího pro jízdu, než kultivovaný a překoňovaný turbo nebo biturbo benzín

;-)
ryccardo
Tak v 335i jsem shodou okolností jel, sice starší, ale za sebe můžu říct, že mi to připadalo jak řízená střela. Ten motor je fantastickej a vůbec auto jako celek. 335d jsem neřídil, takže nedovedu porovnat, ale nemám důvod ti nevěřit. V tomhle případě chápu, že takovej motor na normální jízdu netřeba točit. Ovšem tohle nepovažuju za běžnou motorizaci. Po silnicích jezdí v drtivý většině zdechliny 1,2 1,4 apod. kde prostě bez vytočení kdoví kam je ten motor mrtvej.
Mino21
Tak si predstav, ze ja radim pri 2500 taky a bezne ten motor nema problem se posbirat z 1500 rpm (coz treba ono TDI nedalo ani omylem, tam to pod 1800rpm spis chcipalo, nez ze by to tahlo - ale jak rikam, tohle byl problem konkretni motorizace u jinych naftaku to muze a urcite je i jinak).
Pro mou jizdu mi charakter 16V benzinu staci a kdyz potrebuju vykon, tak holt motor vytocim (prip. podradim - neni problem v 70km/h zaradit za dve, kdyz chci predjet). Ja s tim nemam problem. Tobe vyhovuje to, ze mas hafo newtonmetru (a samozrejme ti to neberu), mi zas vyhovuje krasne linearni zatah (byt slabsi) temer kdykoli kdekoli bez nutnosti davat pozor na turbodiru.
ryccardo
ta turbodíra a následnej kopanec do *** je právě to co se mi na TD motorech vždycky líbilo. Holt sem asi jinej ;-)
Mino21
To ja mam tak trochu kopanec lehce nad 4000 rpm, kdy se naplno projevi vsech 16 ventilu :-) Samozrejme kazdy jsme jiny a chapu, ze nekomu se ten zatah muze libit. Obcas bych sice take par Nm navic dole uvital, ale za tu linearitu jsem ochoten to zkousnout, to ze se ten motor posbira z 1500rpm bez potizi (byt ne nejak zavratnou rychlosti), je proste fajne :-) Nemluve o tom, ze kdyz clovek potrebuje, muze to vytocit pres 7000 rpm a na dvojku tak ma pracovni rozsah 10-115 km/h, s tim proste krome dalnic predjedes v podstate cokoli, aniz bys musel behem predjizdeni radit.
ryccardo
To taky znám :-) a uznávám, že je to taky příjemný. Ovšem časté výlety nad 4000 trochu zvedají spotřebu. Pamatuju na služební Fabku 1,4 16 V 74 kW. Odspodu sice mrtvola, ale pokud se to drželo v otáčkách mělo to krásnou gradaci výkonu až k 7000 ot. Jezdilo se mi s tím náhodou taky příjemně.I když po městě ten krouťák v nízkejch otáčkách docela chyběl. Charakterem motoru mi to připomínalo nějakou slabší silniční motorku. Člověk to musel držet nad 4000 ot/min a pak to jelo jak střelený. :yes: :-)
bubaaaack
Pripevky p. Vaculika jsem si precetl se zajmem. Mam ho svym zpusobem rad i diky jeho pusobeni v Autodieselu. Obavam se vsak, ze autor jiz pro stromy nevidi les a na tuto cast dieselove problematiky musim reagovat. Pokusim se svuj ciste osobni postoj kazodenniho ridice vlastniho (cist jako nesluzebniho) automobilu obecne shrnout do nekolika bodu. Podotykam, ze na danou problematiku nejsem expert, takze nektere z mych nazoru mohou vyznit ponekud naivne, nebo nepatricne. Cerpam ze zkusenosti se 4 a 6 valcovymi, motory (Diesel i benzin, oboje preplnovane i atmosfericke, 55 - 220 kW).

K prvnimu clanku mam za sebe nasledujici:
1. Ano, dieselove motory jsou logicky spolehlivejsi nez drive, nicmene k tomu chybi statistika, zda je to zlepseni opravdu podstatne, nebo je nekde na urovni statisticke chyby.
2. Atmosfericky diesel bude nejspis spolehlivejsi nez preplnovany benzin s primym vstrikem a vykonem >100 k/l >:-[]
Toto je ale, stejne jako v bode 1 opet pomerne relativni, pokud nam schazi statistika neda se srovnavat. Porad ale netusim, jak muze byt konstrukcne slozitejsi mechanismus mene nachylny k chybe, nez ten jednodussi... :-)
3. To je pravda. Otazka je, za jakou cenu bude mozne plnici tlak zvysovat. Dieselu navic zustave tragicky rozsah pouzitelnych otacek. U benzinu se da s nominalnimi otackami pomerne operativne pracovat (i kdyz to taky nebude zadarmo).
4. a 5. Ano, to je fakt. Bohuzel vsak nic vic, nez jen fakt. Fyzikalni vlastnosti paliva, alespon u me, ale porad nijak nekvalifikuji jeden nebo druhy motor do role meho vysneneho favorita.

Tento druhy, jiz od prvniho pohledu ponekud strohy, clanek o provoznich nevyhodach nepopisuje i ostatni nevyhody dieseloveho motoru z pohledu uzivatele, jakym je napriklad obecne uzky rozsah bezne vyuzitelnych pracovnich otacek, nebo degresivni prubeh vykonove krivky (rostouci otacky dostatecne nekompenzuji klesajici kroutici moment - existuji ale vyjimky u benzinu i nafty). Neresim, zda jde o zamer vyrobce, dodat dieselovemu motoru co nejspodovejsi charakteristiku, nebo proto aby bylo diky nizko posazenemu toc. momentu mozno pouzit delsi zprevodovani kvuli nizsi spotrebe. Chci tuto vec resit z pohledu "vysledneho produktu" a jeho uzivani, ne z pohledu cisel, cili: Je mi opravdu srdecne jedno, jestli muj motor pracuje s tepelnou ucinnosti 45 nebo 30% a jestli benzin smyva olej ze sten valcu, toto je problematika vyvojaru motoru a otazka vhodneho maziva. Tato informace je pro me jako prumerneho uzivatele naprosto bezcenna a nedokazu ji povazovat za vyhodu.

Presto ale povazuji diesel za velmi dobry pohon, avsak pouze v kombinaci s moderni automatickou prevodovkou opatrenou klasickym hydrodynamickym menicem, umoznujici vyuzit jeho momentovou charakteristiku "vse dole". nenastesti pro diesel, vyvoj benzinovych motoru jde, v poslednich cca 5 letech hodne dopredu, viz testy, prip. uzivatelske recenze na novou generaci Toyoty Avensis s benzinovym 1,8 a 2.0, pripadne PSA/BMW 1.6 turbo, nebo i VAG 1.2 TSI.
V soucasne dobe je, diky mensi celkove slozitosti, stale vyhodnejsi provozovat moderni benzin.
Milenius
Souhlas, ještě dodám k tem převodům - proto se dělají sedmi, osmi a devítistupňové dvojspojkové převodovky. Pochybuju, že budou spolehlivější než normální převodovka.

A ještě dodám k provozu a akceleraci. On ten nafťák je při dálniční rychlosti a zařazené šestce opravdu výhodnější než benzín. Ale to je jediný provoz, kdy tomu tak je. A všimněte si při rozjíždění na křižovatce, jak zrychlují dvě auta vedle sebe, jedno na benzín, druhé na naftu. Nepočítám auta, která jsou na tom hodně rozdílně technicky a výkonově, ale podobná auta. Nafťák vyrazí první, ale po pár metrech musí řadit, benzín ho mezi tím předjede a nafťák už je napořád pozadu. Beznín dojede na stovku klidně na trojku a tedy řadí jen 2x, nafťák už je dávno na pětce... To je právě výhoda benzínu - buď jedu mezi levně a pohodově mezi 1500-2500/3000 otáčkami nebo na to šlápnu a využuji co ten motor umí až do 5000 ot. Prostě kultivovanost, rozsah otáček, možnosti jízdy jsou mnohem lepší.
Kutil_Tim
Tak z vlastní zkušenosti musím říct, že na semaforech nemám s Fabií 1,9TDI problém nakopat benzínu *, neříkám že všem, ale takové ty borce co mají na autě šílené body kity a mega křídla nechávám v prachu za sebou ;-) . Co se týče zpřevodování 2 řadím na 40-45 km/h, 3 na 70-75km/h a 4 na 110-115km/h. Navíc jsme zkoušeli Fabii 1,4 16V proti 1,9TDI a i když je papírově 1,4 rychlejší, v reálu ji 1,9 v klidu nechá za sebou. A když ješte vezmu pružnost z 80-130 tak ta 1,4 nemá šanci, i přes to, že ta 1,9 byla kombík.
mida
Kutile, a ta benzínová fóbie byla taky čipnutá?
Avatar - JDM
JDM
měl by si se vzbudit ze svýho naftovýho snu ta 1.4 16V dieselovou 1.9TDI na 400m dá o dvě délky auta (vlastní zkušenost) a když jsi u toho srovnávání zkus ten tvůj skoro dvoulitr srovnat s přeplňovaným benzínovým dvoulitrem . srovnáváš atmo 1.4 s turbo 1.9 . Klasický vesnický srovnání . a podle tvýho řazení jde poznat že v tom dieselu ani neumíš řadit viz video kde je vidět jak frajer řadí dvojku při 40km\h a má tam 4800ot
Turbo nafta skorodvoulitr [odkaz]
Atmo jednačtíra [odkaz]
alleba
Tak z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze sa na semaforoch nepretekam, ale mozem porovnat tvoj naftovy motor TDi s benzinovym motorom 1.8T ktory som mal v jednotkovej octavii rs, na jednotke by si sa o tom nakopani presvedcil a dvojka isla do 120 km/h, trojka do 170 km/h a stvorka cez 200..ale lahko sa mi to porovnava, tak ako sa Tebe lahko porovnava s atmo benzinom.
Avatar - roman.rs
roman.rs
nová Mazda CX-5 SKYACTIV, která už dnes může plnit Euro 6 filtr částic mít nebude. :yes: . Jinak, vím, že u škodovek si lze nechat filtr odpojit a jezdit bez něj, otázkou je, co to udělá na emisní kontrole. ;-\
Avatar - Anonym
Anonym
Na emisnej kontrole to nespravi vobec nic. Filter pevnych castic zadrzuje pevne castice, a to nie su emisie. Z principu filtra nim samozrejme vsetky plyny, ktore su na emisnej kontrole sledovane, volne prechadzaju.
mida
Odkdy nejsou pevné částice emise?
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Miluji naftové motory, stačilo pouhých 30 km jízdy a mám je ještě raději. Vrak Saabu 93 oblaka sazí při každém přidání plynu, vrak BMW pětkové řady - oblaka sazí při každém přidání plynu a nakyslý puch jako bonus, vrak Focusu - sazí bylo tolik, že jsem si držel nekolikamerový rozestup, Tuareg V6 TDI saze žádné ale při plném plynu nakyslý puch za několik TDI vraků. Jak říkám miluji naftové motory a rád větrám ten nakyslý zápach z kabiny svého vozu...a pravidleně měním pylový filtr, který ty rakovinotvorné saze stejně nezachytí... ;-\
ryccardo
To že si se projel za pár smradlavejma vrakama neznamená, že musíš odsoudit všechny diesel motory.
M6-MZR
ako vidiet vrakom tu jazdis jedine ty... >:D >:D >:D
ryccardo
a z čeho tak soudíš jasnozřivče?
toomovich
Je to tak. Teorie je krásná věc, ale praxe jiná. To, že fungl nový moderní diesel nesmrdí a nekouří, může být pravda, ale po sto tisíci a více kilometrech se standardy údržby v průměrných českých servisech už to je úplně jiný motor.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
:yes: :yes: :yes: :yes:
Jojo vstřikují močovinu. Je třeba plnit emise.
Avatar - Anonym
Anonym
1) v současnosti dražší cena nafty než benzínu
2) všechny naftáky sou dnes turbo, když budete mít štěstí, jako dost velké % lidí před vámi, do 150 tis ho měníte
2) nutnost netankovat u neznámých čerpaček, tedy nutnost aspon se snažit tankovat lepší naftu, která je ale logicky dražší
3) jinak vám totiž zakukaj vstřiky (tzurbo a vstřiky u prémiového V6 - V8 CRD + práce bratru 70-130 táců)
4) dražší povinné ručení u aut do 2,5 litru oproti slbším benzínům
5) to se týká všech 4válců, pětiválců a některých V6 CRD - traktorový zvuk s turbodírou
6) výrazně dražší cena ND oproti benzínu

Výhody:
1) nižší spotřeba paliva

Docela slabota že. Ten výčet výhod :o)))
Avatar - Anonym
Anonym
Takže koupit si nový CRD a po 3-4 letech kdy ještě platí záruka ho poslat někam dál pokud jste spořínek jde ještě jakžtakž pochopit, koupit si ale diesel po záruce je docela šílenost, neb modlit se jak dlouho to vydrží.....to chce hodně odvahy.

A u slabších a starších motorů ještě poslouchat zvuk transitu, mít turbodíru a když si vyberte úplně správě, tak navíc ten anfták ještě začne topit po 20 km :o))))
cjoctavian
:yes:
Avatar - white label
white label
Máš pravdu, ten tvůj "objektivní/kompletní" výčet výhod dieselu, je fakt slabota, ale to tvé následné příznání je polehčujícího okolnost a zrovna od tebe tu stejně nikdo nic jiného ani nečekal... >:-[]
"LJ"
jasne je to tak,zlatej muj suburban 8.1 :yes: jezdim jak pan bez zadnych poruch mam najeto 300000 mil na nem a nechal jsem si vymenit jsem olej a desticky >:D jezdim za 21 litru,ale me to nejak netizi kdyz jsem platce DPH >:D
Deception
Píšeš nesmysly.
Mám najeto jak s benzíny, tak s diesly (vše většinou V6) několik stovek tisíc km. Vždy od novoty. První diesel stará rotačka, která ještě jezdí, co vím, tak s originálním turbem a vstřiky. To auto má najeto bratru 350 tisíc.
Další diesel, který jsem prodával s najetými 225 tisíci tomu odešla jednou váha vzduchu, jinak bez problému.
Další diesel který jsem prodal nedávno 3.0 TDI, šel pryč s 250 tisíci a opět turbo bez problému, vstřiky také. A teď mám další třílitr od BMW.

Všechny auta jsem měl od novoty, všechny s pravidelným a značkovým servisem. To co jsi tu sesmolil ty se nejspíše vztahuje na vozy z druhé ruky se stočenými km, či s pochybným servisem. A mimoto, neznám ve svém okolí nikoho, kdo by tyto problémy s novým vozem řešil.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Kvalitní turbo je součást, jež je schopna přežít životnost celého auta, za tím si stojím. Jenže se k tomu musí umět člověk chovat a měnit olej co 15 nebo 20tis. km. Když je někdo trouba, jezdí s oturbeným autem jako prase, olej mění co 50 tis. tak se nedivím, že mění turba častěji než gumičky stíračů.
Avatar - Anonym
Anonym
Otázkou je co je kvalitní turbo, resp. kde se teda nachází.

Ve výčtu lidí co znam nebo co sem sbíral poznatky byli i Mercedesy, řada škodovek, pár Saabů, nějaký ten VW,Audi, Opel a ford.

BMW tam pravda nebylo....
Jenže to je jedna značka...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
To nevím, neumím rozeznat kvalitní turbo, takže ti to neřeknu. Ale i průměrné turbo si životnost určitě udrží, stačí mít trochu citu a rozumu.
BMW jak na tom je nevím, těžko rozeznáš dobré turbo, které odešlo, protože byl majitel blb a špatné turbo, které odešlo jen tak. Nadávají pak oba majitelé stejně.
Já mám například pořád původní turbo a pořád jedu. Je častěji v lidech, než ve věcech
Avatar - Anonym
Anonym
Ne to jsou příběhy jak lidí co to koupili jetý, tak lidí co to měli nový - neádvno sem tu psotoval příběh pána co Měl nový Jeep Grandčíro s motorem Mercedes V6 CRD a jak měnil vstřiky i turbo a byl rád že se toho zbavil....

Takových story mam několik, škodovky, VW, audi, Opel, ford, PSA

Samozřejmě u ojetin je těhle případů víc