Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
rypal
Při vypalování filtru styl jízdy "Nejedeš? Tak já ti ukážu" vadí procesu obnovy filtru? Vysvětlete mi proč. Díky
M6-MZR
Tak tento clanok ma taku nizku vypovedaciu hodnotu, ze az, vsetko sa dalo zhrnut do 2 bodov negativ:
1) DPF alebo FAP filter,
2) diesel nie je vhodny na kratke vzdialenosti a mestsku prevadzku...
Ale co tak dalsie body?
3) poruchovost a zlozitost modernych dieslov, suciastky, ktore benzin nema a hraju vyznamnu ulohu pri posudzovani bezporuchovosti agregatu?
4) kultivovanost jazdy a chodu dieseloveho motora?
5) narocnost dieseloveho motora na udrbu a naklady na pripadne opravy?
Jednoducho clanok vyslovene odflaknuty... Cakal som podstatne viac a nie to, co tu nakoniec vidim :-( Niekto by sa mal zrejme zamysliet...) :no: :no: :no:
1) DPF alebo FAP filter,
2) diesel nie je vhodny na kratke vzdialenosti a mestsku prevadzku...
Ale co tak dalsie body?
3) poruchovost a zlozitost modernych dieslov, suciastky, ktore benzin nema a hraju vyznamnu ulohu pri posudzovani bezporuchovosti agregatu?
4) kultivovanost jazdy a chodu dieseloveho motora?
5) narocnost dieseloveho motora na udrbu a naklady na pripadne opravy?
Jednoducho clanok vyslovene odflaknuty... Cakal som podstatne viac a nie to, co tu nakoniec vidim :-( Niekto by sa mal zrejme zamysliet...) :no: :no: :no:
O něčem byla zmínka v předchozím článku. Pan autor se domnívá, že diesel je spolehlivější, například napsal, že zážehový motor již při mírném opotřebení přestáva fungovat >:D ... Nemůžu se přestat smát, takovou neuvěřitelnou snůšku žvástů bych ale čekal spíš na apríla >:D
Seš komik.Tento web píše jen úryvky ze spec. vydání SM,které vyšlo loni na podzim,nějakých 70 str za 39Kč.Takže si ho kup a máš to tam komplet.Zde napsali kratičkou část.
BTW:až bude většina pisálků znát to,co umí pan Vaculík,pak se z tohoto webu stane "vysokoškolská" učebnice.
BTW:až bude většina pisálků znát to,co umí pan Vaculík,pak se z tohoto webu stane "vysokoškolská" učebnice.
ozawasan
ježíš to jsem asi šlápl do vosího hnízda.....nééé - začínám mávat bílou - vlastně dieselovou vlajkou..... A teď vážně - fakt největší slabinou je diesel - diesel ve smyslu paliva - víte skutečně, co tankujete? Ano? Jste si jistí? no tak fajn..... Zlaté doby "archaických" dieselů, kdy to v pohodě jeho i na přepálený olej, jsou pryč.... všechno je modernější, dražší, náchylnější... a když se to pokaká(velmi slušně), tak je to ranec... Trochu mi to připomíná chov vzácných plemen psů - jsou krásní, všichni jsou unešeni, když je vidí, ale ve své linii už mají určitou známku degenerace, která vyplyne na povrch - a pak to stojí za to..... Jistě - a je to pravda - jezdí ohromné množství dieselů a totálních katastrof je "minimum". Jsme konzumní společnost a tak chtít po autu, aby vydrželo 400000km? Blázníte? Kolik jich znáte?Tedy možná pár znáte, ale jejich tachometry jsou na 180000 ;-) . Ještě jedna drobnost - taky Vás zaráží ta cena DPF filtru? řekněme střed někde okolo 80000kč. Když si dáte prostý matematický prostocvik a zkusíte si složit auto z cen "náhradních" dílů, tak zjistíte, že buď za A) automobilky šíleně doplácí na Váš zlozvyk jezdit autem a jsou to v podstatě charitativní organizace, B) jezdíte v autě skoro za mega i když sedláte normální koktu, nebo za C) celé je to nějaké "divné" s těmi cenami náhradních dílů......
Raz som kedysi davno cital clanok v nejakom casopise a skusili tam vypocitat kolko by ich stal Golf v hodnote 500 tisic, keby si ho cely zlozili z kupenych znackovych nahradnych dielov a ak si dobre pamatam vysla im suma okolo 2,5 miliona. :-!
souhlasim s tebou,podle prvnich radku,dal jsem to necetl :D,vidim to tak,ze nejvetsi problem,jak uz je tady receno je diesel motor a k tomu patri samozrejme palivo,ktere je co si budeme povidat na *,dalsi vec je,kolikrat vidim,ze uplne z novyho bavoraka to huli,jak z elektrarny,to vam prijde normalni ? me teda urcite ne,kazdej jak se ohani s tema posranejma emisema,ktery naprosto nedavaji smysl,ono zase si nekdo potrebuje naskubat,tak je ted IN eko >:D a ja jim muzu vzkazat,ze starej benzin sere do vzduchu fialky a novej diesel peknej humus,za kterym je parada jet >:D komfort jizdy se neda absoulutne srovnat s benzinem,klid,pohoda,sila atd. to ze se za chvili diesel posere a bude na vymenu,to uz taky nikoho nezajima,ptz vy jste ty co to zaplati a ne automobilka,takze spis bych se drzel to co rikaji skutecnosti a ne to co by melo nebo to co funguje v laboratorich >:D >:D nekolikrat jsem byl ve vyzkumaku ve skodovce na motorech,ptz sef je nas znamy,takze vim o cem mluvim,ty motorky do holicich strojku co tam vyrabeji,me z nich bylo spatne a nedivim se lidem co na to nadavaji,ptz to absolutne nemuze fungovat a jenom se to sere a to jsou maly benzinaky,takze to teprve diesel.. gasoline engine forever
danielk0
Je zajimave, jak pan redaktor v obou clancich totalne zignoroval jizdni vlastnosti motoru a jeho kultivovanost a projev... Je to logicke - nafta to totiz prohrava na cele care a to se panu redaktorovi jaksi nehodi do jeho naftoveho sveta.
Problem je ten, ze drtiva vetsina lidi dnes nema penize na drahe luxusni auto s nadstandardnim odhlucnenim a dieselem s alespon dvema turby - tedy konstelaci, ktera je schopna se priblizit vlastnostem benzinu. Proto je nutne se bavit o beznych autech a hlavne o ojetinach, ktere se stale masivne prodavaji... a tam jde diesel do kyticek. I v 10 let starem BMW 330d je hluk motoru otravny.
Nesmime take zapominat na povestny "tocak vodspod", o kterem vam uz ale kazdy naftovy fanatik zapomene rict, ze o nej prijdete stejne rychle jako jste ho ziskali... Rozsah zhruba 750 otacek? No to je teda vykon. Vysledkem jsou pak prasici * s TDIckama na dalnici, kteri nechapou, ze v dalnicnich rychlostech je jejich motor uz davno za zenitem.
Proc to tu nezaznelo? Proc pan redaktor nenapsal, ze pokud chcete opravdu jezdit jako v pojizdnem obyvaku a zaroven chcete mit opravdu motor schopny vas v jakekoliv situaci agilne posunout dopredu, musite mit bud vidlicovy turbobenzin a nebo vysokoobjemovou vidlicovou benzinovou atmosferu...? Ze to bude stat penize a nebudete jezdit "za 6 na sto, pyco"? No to ono uz to tak byva, ze za kvalitu se plati. O to vic me stve, ze si pan redaktor hraje na objektivniho.
Mimochodem, jeste k te spotrebe... hrozne me bavi lide s velkymi auty a poddimenzovanymi naftovymi motory, kteri maji plna usta toho, jak po meste jezdi za par litru a kdyz pak nalozi auto a vyjedou na dalnici, zere jim to stejne jako muj benzinovy kriznik >:D
Problem je ten, ze drtiva vetsina lidi dnes nema penize na drahe luxusni auto s nadstandardnim odhlucnenim a dieselem s alespon dvema turby - tedy konstelaci, ktera je schopna se priblizit vlastnostem benzinu. Proto je nutne se bavit o beznych autech a hlavne o ojetinach, ktere se stale masivne prodavaji... a tam jde diesel do kyticek. I v 10 let starem BMW 330d je hluk motoru otravny.
Nesmime take zapominat na povestny "tocak vodspod", o kterem vam uz ale kazdy naftovy fanatik zapomene rict, ze o nej prijdete stejne rychle jako jste ho ziskali... Rozsah zhruba 750 otacek? No to je teda vykon. Vysledkem jsou pak prasici * s TDIckama na dalnici, kteri nechapou, ze v dalnicnich rychlostech je jejich motor uz davno za zenitem.
Proc to tu nezaznelo? Proc pan redaktor nenapsal, ze pokud chcete opravdu jezdit jako v pojizdnem obyvaku a zaroven chcete mit opravdu motor schopny vas v jakekoliv situaci agilne posunout dopredu, musite mit bud vidlicovy turbobenzin a nebo vysokoobjemovou vidlicovou benzinovou atmosferu...? Ze to bude stat penize a nebudete jezdit "za 6 na sto, pyco"? No to ono uz to tak byva, ze za kvalitu se plati. O to vic me stve, ze si pan redaktor hraje na objektivniho.
Mimochodem, jeste k te spotrebe... hrozne me bavi lide s velkymi auty a poddimenzovanymi naftovymi motory, kteri maji plna usta toho, jak po meste jezdi za par litru a kdyz pak nalozi auto a vyjedou na dalnici, zere jim to stejne jako muj benzinovy kriznik >:D
Jo, ten "tocak vodspod" jsem nikdy nepochopil, ale je pravda, ze co se tyce nafty, tam jsem ridil jen stare 66kW TDI, s modernejsimi diesely nemam zkusenosti. A jak ja byl nadseny, kdyz jsem se vratil do sveho 16V benzinu, ktery, svete div se, je v nizsich otackach mnohem prijemnejsi :-)
tak aby si to pochopil. Mě se náhodou moc líbí když stačí jen lehtat plyn a řadit na 2500 ot další kvalt. Každýho nebaví točit motor do bezvědomí, aby se dobral maximálnímu krouťáku někde na 4000 ot/min.
To ani nemusis, nakolko kazdy moderny benzin bez turba je naladeny tak, ze 90% toho tocaku uz maas k dispozicii uz pri 2000-2500 ot.
ryccardo> Jel jsi někdy v 335i? Zátah jako 335d (možná ještě níž) + 3000otáček toho nejlepšího navíc jako bonus. Zvuk krásný oproti naftě úplně z jiného světa. Dunění, klepání, vibrace, to fakt někdo snese? >:D
A můžeme pokračovat ze zkušeností:
2.0TFSI 272PS oproti 2.0TDI 170PS
1,6DIG-T (bomba špička výkonu) oproti 1,5dCi
Navíc 335i je třeba vyloženě podladěný, jde velmi intelignetně zvýšit na 400PS a M3 je pak srovnatelná ale bez té pružnosti.
=> Není nic příjemnějšího pro jízdu, než kultivovaný a překoňovaný turbo nebo biturbo benzín
;-)
A můžeme pokračovat ze zkušeností:
2.0TFSI 272PS oproti 2.0TDI 170PS
1,6DIG-T (bomba špička výkonu) oproti 1,5dCi
Navíc 335i je třeba vyloženě podladěný, jde velmi intelignetně zvýšit na 400PS a M3 je pak srovnatelná ale bez té pružnosti.
=> Není nic příjemnějšího pro jízdu, než kultivovaný a překoňovaný turbo nebo biturbo benzín
;-)
Tak v 335i jsem shodou okolností jel, sice starší, ale za sebe můžu říct, že mi to připadalo jak řízená střela. Ten motor je fantastickej a vůbec auto jako celek. 335d jsem neřídil, takže nedovedu porovnat, ale nemám důvod ti nevěřit. V tomhle případě chápu, že takovej motor na normální jízdu netřeba točit. Ovšem tohle nepovažuju za běžnou motorizaci. Po silnicích jezdí v drtivý většině zdechliny 1,2 1,4 apod. kde prostě bez vytočení kdoví kam je ten motor mrtvej.
Tak si predstav, ze ja radim pri 2500 taky a bezne ten motor nema problem se posbirat z 1500 rpm (coz treba ono TDI nedalo ani omylem, tam to pod 1800rpm spis chcipalo, nez ze by to tahlo - ale jak rikam, tohle byl problem konkretni motorizace u jinych naftaku to muze a urcite je i jinak).
Pro mou jizdu mi charakter 16V benzinu staci a kdyz potrebuju vykon, tak holt motor vytocim (prip. podradim - neni problem v 70km/h zaradit za dve, kdyz chci predjet). Ja s tim nemam problem. Tobe vyhovuje to, ze mas hafo newtonmetru (a samozrejme ti to neberu), mi zas vyhovuje krasne linearni zatah (byt slabsi) temer kdykoli kdekoli bez nutnosti davat pozor na turbodiru.
Pro mou jizdu mi charakter 16V benzinu staci a kdyz potrebuju vykon, tak holt motor vytocim (prip. podradim - neni problem v 70km/h zaradit za dve, kdyz chci predjet). Ja s tim nemam problem. Tobe vyhovuje to, ze mas hafo newtonmetru (a samozrejme ti to neberu), mi zas vyhovuje krasne linearni zatah (byt slabsi) temer kdykoli kdekoli bez nutnosti davat pozor na turbodiru.
ta turbodíra a následnej kopanec do *** je právě to co se mi na TD motorech vždycky líbilo. Holt sem asi jinej ;-)
To ja mam tak trochu kopanec lehce nad 4000 rpm, kdy se naplno projevi vsech 16 ventilu :-) Samozrejme kazdy jsme jiny a chapu, ze nekomu se ten zatah muze libit. Obcas bych sice take par Nm navic dole uvital, ale za tu linearitu jsem ochoten to zkousnout, to ze se ten motor posbira z 1500rpm bez potizi (byt ne nejak zavratnou rychlosti), je proste fajne :-) Nemluve o tom, ze kdyz clovek potrebuje, muze to vytocit pres 7000 rpm a na dvojku tak ma pracovni rozsah 10-115 km/h, s tim proste krome dalnic predjedes v podstate cokoli, aniz bys musel behem predjizdeni radit.
To taky znám :-) a uznávám, že je to taky příjemný. Ovšem časté výlety nad 4000 trochu zvedají spotřebu. Pamatuju na služební Fabku 1,4 16 V 74 kW. Odspodu sice mrtvola, ale pokud se to drželo v otáčkách mělo to krásnou gradaci výkonu až k 7000 ot. Jezdilo se mi s tím náhodou taky příjemně.I když po městě ten krouťák v nízkejch otáčkách docela chyběl. Charakterem motoru mi to připomínalo nějakou slabší silniční motorku. Člověk to musel držet nad 4000 ot/min a pak to jelo jak střelený. :yes: :-)
bubaaaack
Pripevky p. Vaculika jsem si precetl se zajmem. Mam ho svym zpusobem rad i diky jeho pusobeni v Autodieselu. Obavam se vsak, ze autor jiz pro stromy nevidi les a na tuto cast dieselove problematiky musim reagovat. Pokusim se svuj ciste osobni postoj kazodenniho ridice vlastniho (cist jako nesluzebniho) automobilu obecne shrnout do nekolika bodu. Podotykam, ze na danou problematiku nejsem expert, takze nektere z mych nazoru mohou vyznit ponekud naivne, nebo nepatricne. Cerpam ze zkusenosti se 4 a 6 valcovymi, motory (Diesel i benzin, oboje preplnovane i atmosfericke, 55 - 220 kW).
K prvnimu clanku mam za sebe nasledujici:
1. Ano, dieselove motory jsou logicky spolehlivejsi nez drive, nicmene k tomu chybi statistika, zda je to zlepseni opravdu podstatne, nebo je nekde na urovni statisticke chyby.
2. Atmosfericky diesel bude nejspis spolehlivejsi nez preplnovany benzin s primym vstrikem a vykonem >100 k/l >:-[]
Toto je ale, stejne jako v bode 1 opet pomerne relativni, pokud nam schazi statistika neda se srovnavat. Porad ale netusim, jak muze byt konstrukcne slozitejsi mechanismus mene nachylny k chybe, nez ten jednodussi... :-)
3. To je pravda. Otazka je, za jakou cenu bude mozne plnici tlak zvysovat. Dieselu navic zustave tragicky rozsah pouzitelnych otacek. U benzinu se da s nominalnimi otackami pomerne operativne pracovat (i kdyz to taky nebude zadarmo).
4. a 5. Ano, to je fakt. Bohuzel vsak nic vic, nez jen fakt. Fyzikalni vlastnosti paliva, alespon u me, ale porad nijak nekvalifikuji jeden nebo druhy motor do role meho vysneneho favorita.
Tento druhy, jiz od prvniho pohledu ponekud strohy, clanek o provoznich nevyhodach nepopisuje i ostatni nevyhody dieseloveho motoru z pohledu uzivatele, jakym je napriklad obecne uzky rozsah bezne vyuzitelnych pracovnich otacek, nebo degresivni prubeh vykonove krivky (rostouci otacky dostatecne nekompenzuji klesajici kroutici moment - existuji ale vyjimky u benzinu i nafty). Neresim, zda jde o zamer vyrobce, dodat dieselovemu motoru co nejspodovejsi charakteristiku, nebo proto aby bylo diky nizko posazenemu toc. momentu mozno pouzit delsi zprevodovani kvuli nizsi spotrebe. Chci tuto vec resit z pohledu "vysledneho produktu" a jeho uzivani, ne z pohledu cisel, cili: Je mi opravdu srdecne jedno, jestli muj motor pracuje s tepelnou ucinnosti 45 nebo 30% a jestli benzin smyva olej ze sten valcu, toto je problematika vyvojaru motoru a otazka vhodneho maziva. Tato informace je pro me jako prumerneho uzivatele naprosto bezcenna a nedokazu ji povazovat za vyhodu.
Presto ale povazuji diesel za velmi dobry pohon, avsak pouze v kombinaci s moderni automatickou prevodovkou opatrenou klasickym hydrodynamickym menicem, umoznujici vyuzit jeho momentovou charakteristiku "vse dole". nenastesti pro diesel, vyvoj benzinovych motoru jde, v poslednich cca 5 letech hodne dopredu, viz testy, prip. uzivatelske recenze na novou generaci Toyoty Avensis s benzinovym 1,8 a 2.0, pripadne PSA/BMW 1.6 turbo, nebo i VAG 1.2 TSI.
V soucasne dobe je, diky mensi celkove slozitosti, stale vyhodnejsi provozovat moderni benzin.
K prvnimu clanku mam za sebe nasledujici:
1. Ano, dieselove motory jsou logicky spolehlivejsi nez drive, nicmene k tomu chybi statistika, zda je to zlepseni opravdu podstatne, nebo je nekde na urovni statisticke chyby.
2. Atmosfericky diesel bude nejspis spolehlivejsi nez preplnovany benzin s primym vstrikem a vykonem >100 k/l >:-[]
Toto je ale, stejne jako v bode 1 opet pomerne relativni, pokud nam schazi statistika neda se srovnavat. Porad ale netusim, jak muze byt konstrukcne slozitejsi mechanismus mene nachylny k chybe, nez ten jednodussi... :-)
3. To je pravda. Otazka je, za jakou cenu bude mozne plnici tlak zvysovat. Dieselu navic zustave tragicky rozsah pouzitelnych otacek. U benzinu se da s nominalnimi otackami pomerne operativne pracovat (i kdyz to taky nebude zadarmo).
4. a 5. Ano, to je fakt. Bohuzel vsak nic vic, nez jen fakt. Fyzikalni vlastnosti paliva, alespon u me, ale porad nijak nekvalifikuji jeden nebo druhy motor do role meho vysneneho favorita.
Tento druhy, jiz od prvniho pohledu ponekud strohy, clanek o provoznich nevyhodach nepopisuje i ostatni nevyhody dieseloveho motoru z pohledu uzivatele, jakym je napriklad obecne uzky rozsah bezne vyuzitelnych pracovnich otacek, nebo degresivni prubeh vykonove krivky (rostouci otacky dostatecne nekompenzuji klesajici kroutici moment - existuji ale vyjimky u benzinu i nafty). Neresim, zda jde o zamer vyrobce, dodat dieselovemu motoru co nejspodovejsi charakteristiku, nebo proto aby bylo diky nizko posazenemu toc. momentu mozno pouzit delsi zprevodovani kvuli nizsi spotrebe. Chci tuto vec resit z pohledu "vysledneho produktu" a jeho uzivani, ne z pohledu cisel, cili: Je mi opravdu srdecne jedno, jestli muj motor pracuje s tepelnou ucinnosti 45 nebo 30% a jestli benzin smyva olej ze sten valcu, toto je problematika vyvojaru motoru a otazka vhodneho maziva. Tato informace je pro me jako prumerneho uzivatele naprosto bezcenna a nedokazu ji povazovat za vyhodu.
Presto ale povazuji diesel za velmi dobry pohon, avsak pouze v kombinaci s moderni automatickou prevodovkou opatrenou klasickym hydrodynamickym menicem, umoznujici vyuzit jeho momentovou charakteristiku "vse dole". nenastesti pro diesel, vyvoj benzinovych motoru jde, v poslednich cca 5 letech hodne dopredu, viz testy, prip. uzivatelske recenze na novou generaci Toyoty Avensis s benzinovym 1,8 a 2.0, pripadne PSA/BMW 1.6 turbo, nebo i VAG 1.2 TSI.
V soucasne dobe je, diky mensi celkove slozitosti, stale vyhodnejsi provozovat moderni benzin.
Souhlas, ještě dodám k tem převodům - proto se dělají sedmi, osmi a devítistupňové dvojspojkové převodovky. Pochybuju, že budou spolehlivější než normální převodovka.
A ještě dodám k provozu a akceleraci. On ten nafťák je při dálniční rychlosti a zařazené šestce opravdu výhodnější než benzín. Ale to je jediný provoz, kdy tomu tak je. A všimněte si při rozjíždění na křižovatce, jak zrychlují dvě auta vedle sebe, jedno na benzín, druhé na naftu. Nepočítám auta, která jsou na tom hodně rozdílně technicky a výkonově, ale podobná auta. Nafťák vyrazí první, ale po pár metrech musí řadit, benzín ho mezi tím předjede a nafťák už je napořád pozadu. Beznín dojede na stovku klidně na trojku a tedy řadí jen 2x, nafťák už je dávno na pětce... To je právě výhoda benzínu - buď jedu mezi levně a pohodově mezi 1500-2500/3000 otáčkami nebo na to šlápnu a využuji co ten motor umí až do 5000 ot. Prostě kultivovanost, rozsah otáček, možnosti jízdy jsou mnohem lepší.
A ještě dodám k provozu a akceleraci. On ten nafťák je při dálniční rychlosti a zařazené šestce opravdu výhodnější než benzín. Ale to je jediný provoz, kdy tomu tak je. A všimněte si při rozjíždění na křižovatce, jak zrychlují dvě auta vedle sebe, jedno na benzín, druhé na naftu. Nepočítám auta, která jsou na tom hodně rozdílně technicky a výkonově, ale podobná auta. Nafťák vyrazí první, ale po pár metrech musí řadit, benzín ho mezi tím předjede a nafťák už je napořád pozadu. Beznín dojede na stovku klidně na trojku a tedy řadí jen 2x, nafťák už je dávno na pětce... To je právě výhoda benzínu - buď jedu mezi levně a pohodově mezi 1500-2500/3000 otáčkami nebo na to šlápnu a využuji co ten motor umí až do 5000 ot. Prostě kultivovanost, rozsah otáček, možnosti jízdy jsou mnohem lepší.
Tak z vlastní zkušenosti musím říct, že na semaforech nemám s Fabií 1,9TDI problém nakopat benzínu *, neříkám že všem, ale takové ty borce co mají na autě šílené body kity a mega křídla nechávám v prachu za sebou ;-) . Co se týče zpřevodování 2 řadím na 40-45 km/h, 3 na 70-75km/h a 4 na 110-115km/h. Navíc jsme zkoušeli Fabii 1,4 16V proti 1,9TDI a i když je papírově 1,4 rychlejší, v reálu ji 1,9 v klidu nechá za sebou. A když ješte vezmu pružnost z 80-130 tak ta 1,4 nemá šanci, i přes to, že ta 1,9 byla kombík.
měl by si se vzbudit ze svýho naftovýho snu ta 1.4 16V dieselovou 1.9TDI na 400m dá o dvě délky auta (vlastní zkušenost) a když jsi u toho srovnávání zkus ten tvůj skoro dvoulitr srovnat s přeplňovaným benzínovým dvoulitrem . srovnáváš atmo 1.4 s turbo 1.9 . Klasický vesnický srovnání . a podle tvýho řazení jde poznat že v tom dieselu ani neumíš řadit viz video kde je vidět jak frajer řadí dvojku při 40km\h a má tam 4800ot
Turbo nafta skorodvoulitr [odkaz]
Atmo jednačtíra [odkaz]
Turbo nafta skorodvoulitr [odkaz]
Atmo jednačtíra [odkaz]
Tak z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze sa na semaforoch nepretekam, ale mozem porovnat tvoj naftovy motor TDi s benzinovym motorom 1.8T ktory som mal v jednotkovej octavii rs, na jednotke by si sa o tom nakopani presvedcil a dvojka isla do 120 km/h, trojka do 170 km/h a stvorka cez 200..ale lahko sa mi to porovnava, tak ako sa Tebe lahko porovnava s atmo benzinom.
roman.rs
nová Mazda CX-5 SKYACTIV, která už dnes může plnit Euro 6 filtr částic mít nebude. :yes: . Jinak, vím, že u škodovek si lze nechat filtr odpojit a jezdit bez něj, otázkou je, co to udělá na emisní kontrole. ;-\
strýček BOB
Miluji naftové motory, stačilo pouhých 30 km jízdy a mám je ještě raději. Vrak Saabu 93 oblaka sazí při každém přidání plynu, vrak BMW pětkové řady - oblaka sazí při každém přidání plynu a nakyslý puch jako bonus, vrak Focusu - sazí bylo tolik, že jsem si držel nekolikamerový rozestup, Tuareg V6 TDI saze žádné ale při plném plynu nakyslý puch za několik TDI vraků. Jak říkám miluji naftové motory a rád větrám ten nakyslý zápach z kabiny svého vozu...a pravidleně měním pylový filtr, který ty rakovinotvorné saze stejně nezachytí... ;-\
To že si se projel za pár smradlavejma vrakama neznamená, že musíš odsoudit všechny diesel motory.
Je to tak. Teorie je krásná věc, ale praxe jiná. To, že fungl nový moderní diesel nesmrdí a nekouří, může být pravda, ale po sto tisíci a více kilometrech se standardy údržby v průměrných českých servisech už to je úplně jiný motor.
Anonym
1) v současnosti dražší cena nafty než benzínu
2) všechny naftáky sou dnes turbo, když budete mít štěstí, jako dost velké % lidí před vámi, do 150 tis ho měníte
2) nutnost netankovat u neznámých čerpaček, tedy nutnost aspon se snažit tankovat lepší naftu, která je ale logicky dražší
3) jinak vám totiž zakukaj vstřiky (tzurbo a vstřiky u prémiového V6 - V8 CRD + práce bratru 70-130 táců)
4) dražší povinné ručení u aut do 2,5 litru oproti slbším benzínům
5) to se týká všech 4válců, pětiválců a některých V6 CRD - traktorový zvuk s turbodírou
6) výrazně dražší cena ND oproti benzínu
Výhody:
1) nižší spotřeba paliva
Docela slabota že. Ten výčet výhod :o)))
2) všechny naftáky sou dnes turbo, když budete mít štěstí, jako dost velké % lidí před vámi, do 150 tis ho měníte
2) nutnost netankovat u neznámých čerpaček, tedy nutnost aspon se snažit tankovat lepší naftu, která je ale logicky dražší
3) jinak vám totiž zakukaj vstřiky (tzurbo a vstřiky u prémiového V6 - V8 CRD + práce bratru 70-130 táců)
4) dražší povinné ručení u aut do 2,5 litru oproti slbším benzínům
5) to se týká všech 4válců, pětiválců a některých V6 CRD - traktorový zvuk s turbodírou
6) výrazně dražší cena ND oproti benzínu
Výhody:
1) nižší spotřeba paliva
Docela slabota že. Ten výčet výhod :o)))
Takže koupit si nový CRD a po 3-4 letech kdy ještě platí záruka ho poslat někam dál pokud jste spořínek jde ještě jakžtakž pochopit, koupit si ale diesel po záruce je docela šílenost, neb modlit se jak dlouho to vydrží.....to chce hodně odvahy.
A u slabších a starších motorů ještě poslouchat zvuk transitu, mít turbodíru a když si vyberte úplně správě, tak navíc ten anfták ještě začne topit po 20 km :o))))
A u slabších a starších motorů ještě poslouchat zvuk transitu, mít turbodíru a když si vyberte úplně správě, tak navíc ten anfták ještě začne topit po 20 km :o))))
Máš pravdu, ten tvůj "objektivní/kompletní" výčet výhod dieselu, je fakt slabota, ale to tvé následné příznání je polehčujícího okolnost a zrovna od tebe tu stejně nikdo nic jiného ani nečekal... >:-[]
jasne je to tak,zlatej muj suburban 8.1 :yes: jezdim jak pan bez zadnych poruch mam najeto 300000 mil na nem a nechal jsem si vymenit jsem olej a desticky >:D jezdim za 21 litru,ale me to nejak netizi kdyz jsem platce DPH >:D
Píšeš nesmysly.
Mám najeto jak s benzíny, tak s diesly (vše většinou V6) několik stovek tisíc km. Vždy od novoty. První diesel stará rotačka, která ještě jezdí, co vím, tak s originálním turbem a vstřiky. To auto má najeto bratru 350 tisíc.
Další diesel, který jsem prodával s najetými 225 tisíci tomu odešla jednou váha vzduchu, jinak bez problému.
Další diesel který jsem prodal nedávno 3.0 TDI, šel pryč s 250 tisíci a opět turbo bez problému, vstřiky také. A teď mám další třílitr od BMW.
Všechny auta jsem měl od novoty, všechny s pravidelným a značkovým servisem. To co jsi tu sesmolil ty se nejspíše vztahuje na vozy z druhé ruky se stočenými km, či s pochybným servisem. A mimoto, neznám ve svém okolí nikoho, kdo by tyto problémy s novým vozem řešil.
Mám najeto jak s benzíny, tak s diesly (vše většinou V6) několik stovek tisíc km. Vždy od novoty. První diesel stará rotačka, která ještě jezdí, co vím, tak s originálním turbem a vstřiky. To auto má najeto bratru 350 tisíc.
Další diesel, který jsem prodával s najetými 225 tisíci tomu odešla jednou váha vzduchu, jinak bez problému.
Další diesel který jsem prodal nedávno 3.0 TDI, šel pryč s 250 tisíci a opět turbo bez problému, vstřiky také. A teď mám další třílitr od BMW.
Všechny auta jsem měl od novoty, všechny s pravidelným a značkovým servisem. To co jsi tu sesmolil ty se nejspíše vztahuje na vozy z druhé ruky se stočenými km, či s pochybným servisem. A mimoto, neznám ve svém okolí nikoho, kdo by tyto problémy s novým vozem řešil.
Kvalitní turbo je součást, jež je schopna přežít životnost celého auta, za tím si stojím. Jenže se k tomu musí umět člověk chovat a měnit olej co 15 nebo 20tis. km. Když je někdo trouba, jezdí s oturbeným autem jako prase, olej mění co 50 tis. tak se nedivím, že mění turba častěji než gumičky stíračů.
Otázkou je co je kvalitní turbo, resp. kde se teda nachází.
Ve výčtu lidí co znam nebo co sem sbíral poznatky byli i Mercedesy, řada škodovek, pár Saabů, nějaký ten VW,Audi, Opel a ford.
BMW tam pravda nebylo....
Jenže to je jedna značka...
Ve výčtu lidí co znam nebo co sem sbíral poznatky byli i Mercedesy, řada škodovek, pár Saabů, nějaký ten VW,Audi, Opel a ford.
BMW tam pravda nebylo....
Jenže to je jedna značka...
To nevím, neumím rozeznat kvalitní turbo, takže ti to neřeknu. Ale i průměrné turbo si životnost určitě udrží, stačí mít trochu citu a rozumu.
BMW jak na tom je nevím, těžko rozeznáš dobré turbo, které odešlo, protože byl majitel blb a špatné turbo, které odešlo jen tak. Nadávají pak oba majitelé stejně.
Já mám například pořád původní turbo a pořád jedu. Je častěji v lidech, než ve věcech
BMW jak na tom je nevím, těžko rozeznáš dobré turbo, které odešlo, protože byl majitel blb a špatné turbo, které odešlo jen tak. Nadávají pak oba majitelé stejně.
Já mám například pořád původní turbo a pořád jedu. Je častěji v lidech, než ve věcech
Ne to jsou příběhy jak lidí co to koupili jetý, tak lidí co to měli nový - neádvno sem tu psotoval příběh pána co Měl nový Jeep Grandčíro s motorem Mercedes V6 CRD a jak měnil vstřiky i turbo a byl rád že se toho zbavil....
Takových story mam několik, škodovky, VW, audi, Opel, ford, PSA
Samozřejmě u ojetin je těhle případů víc
Takových story mam několik, škodovky, VW, audi, Opel, ford, PSA
Samozřejmě u ojetin je těhle případů víc
Kde zostali turbá s VGT, dvojhmoty, vstrekovače, EGR ventily?
Chcelo by to ešte sa rozpísať.
To neboli lacné srandy typu teplotné čidlo, lambda sonda ako pri benzíne.
Podotýkam, že auto je v rodine od funglovky, čiže ani o stočených kilometroch sa nedá uvažovať.
P407 r.v. 2008, 2.0HDi 100kW problémy s EGR a menený ovládací prvok pri cca 70tkm.
Mňa len udivuje ako si niekto može na jazdenie primárne po meste kúpiť diesel s DPF lebo má normovanú spotrebu o 1,5 litra menej ako porovnateľný benzín a čo viac zaráža prečo mu to predajca nevysvetlí.
Ja jazdím 30-35tkm ročne mám benzín a aj v novom aute uvažujem nad benzínom. Mám dosť zlé jazdy, buď sa 5x za deň presuniem v rámci mesta o 2-5 km a o hodinu nazad teda 10x studený štart, alebo idem na dlhšiu cestu 1-2 x za týždeň a urobím 300km.
Tohle auto má jediný problém - na 1 a 2 to na kolech 195/55 R15 pod plným plynem nemá dostatek trakce, takže se protiprokluz někdy může zbláznit >:D >:D
[odkaz]
Takze staci prechipovat (to je najlacnejsie), inak sa dostavam nakladmi niekde inde a som king of the road. Vyrobca je vlastne tak debilny, ze "predimenzovany" motor predava v dnesnej dobe (+/-) pod cenu s mensim vykonom. Nechapem, ze firmy vyhadzuju peniaze za ladenie ... Sorry toto je fakt laznicky pohlad.
Slabsi procesor - ano, ak mas stastie na kus a nevadi ti, ze znizujes zivotnost a zvysujes spotrebu - skus si porovnat pretaktovany CPU a rovno CPU s danou frekvenciou od vyrobcu. Nehovoriac o tom, ze pri dlhodobej zatazi sa mozes dostat do "deadlocku" alebo aj tak BIOS stiahne CPU. Ano ano das tam chladic z lokomitivy ...
S tím procesorem jseš úplně mimo. Nesnižuješ životnost pokud to dobře chladíš a spotřebou se dostaneš tam kde bys byl pokud bys takový procesor už koupil přímo od výrobce. Už přes 10 let všechny procesory co mám v kompu taktuju a některý dost zásadně (aktuální Core2Quad z 2,83 na 3,7 Ghz). Proč mám za něco dávat 6K když můžu to samý koupit za 2K a sám si to naladit. Přijde mi to jako zbytečný vyhazovaní peněz.
Takze vseobecne mozes dokazat, ze kazdy motor pri rovnakom objeme od jedneho vyrobcu v dany cas je pri roznych vykonoch rozdiel len v ECU >:D >:D >:D
Stary TDI nemal len ine vstreky, ale napr. 81 kW mala VGT turbo 66kW nie !
A to este nespominam na take finty od VW, ze existovali viacere verzie "rovnakeho" motora (81kW - AFN, AVG ... ). A mali aj ine rozvody - "len tak" z rozmaru vyrobcu.
Ja sa uz sa necudujem, ze VW dokaze nakukat ludu, ze VAHA VZDUCHU je SPOTREBAK :yes: Marketing ma VW fakt zmaknuty. :yes: :yes: :yes:
Tie tvoje CPU - takze vrazis prachy do lepsieho chladenia a spotreby.
Prosim ta, odmeraj merakom v zapojeni so zatazou tvoj pretaktovany CPU s full load a od vyrobcu. TDP ti asi nic nehovori ...
Buď se chceš bavit o smyslu čipování, nebo o volbě modelu. Kolik automobilek v té době nabízelo malé auto s více než 100 kW dieselem? A kolik dnes?
Zistili sme teda, ze vaha sice zlacnela, ale stale moze ti priravit pekelne chvilky - napr. pri predbiehani - nudzak (moj pripad).
Tak teraz rychlo ukazeme, ze FORD a OPEL su este vacsi diletanti >:D
Nerobis pre VW marketing ??? >:-[]
Ten pakatel to stoji dnes. Ak ti pri predbiehani padne nudzak, tak si opakuj poslednu vetu ... 8-s
Takže keď sa to stane čo i len 1-2x za životnosť je dosť na to aby som stratil dôveru v dané auto.
Vidím, že VW nemá PR, ale vymetačov hláv...
Tu nehovoríme o predbiehaní "nadoraz ala myšička", ale o štandartnom predbiehacom manévre, kde s 96kW ideš s prstom v nose a 200 metrovou rezervou. 30kW je len na udržiavanie rýchlosti. Osobne mám skúsenosť, že Octa 81kW padla do núdzaku a po diaľnici nedala viac ako 110 km/hod a bolo jedno či som mal zaradené 3, 4, alebo 5. S tým autom som potom nestíhal (nielen po diaľnici ale ani po okreskách) ani za Daewoo Tico, kde boli traja dospelí.
Ale čo sa rozčulujem, však VW je best a "spotrebáky" ohrozujúce život sa neriešia.
Mne sa to stalo chvalabohu na dialnici A8 a vytrpel som si "len" blikanie a trubenie. Druhykrat odisla pri tahu do kopca, takze tam az "taky" problem nebol.
Keby som mal na to gule, tak VW zazalujem za ohrozenie mojej rodiny v premavke. Aj ked neviem ci by dnes ten zaprdeny koncern nezaplatil "niekomu" dake stetky a bol by som vybaveny.
Posledna vaha tam uz isla Pierburg a nie poondiaty BOSCH.
"Odtahovku" som si uzil tiez, elektrika sa odporucala tak, ze zobrala so sebou aj alternator a otvaranie zadnych dveri.
Znacka AUDI - kupene a jazdene v DE. Zvolavacku mi takisto odmietli po vymene nazorov na HOT linke z Ingolstadtu.
A teraz nech mi niekto vysvetli preco by som mal znova kupit nieco od tychto Bastlerov ???
Okresky, kdy předjíždíš v protisměru, jsou horší. Ale pořád bude spíš na vině lidský faktor - předjíždění v nevhodném místě, nedostatečné odstupy, nepřiměřená rychlost, nevhodná reakce, panikaření. Co takhle nebezpečí náhlého úniku tlaku v pneumatice?
Jako s ostatními faktory - doufáš, že se ti to nikdy nestane. Možná se i modlíš. A nic než kvalitní údržba ti asi nepomůže.
A zrovna v těchhle věcech neplatí "Výrobce určitě není *, že to sám neladí na ten výkon co by to mohlo mít" . Levnější kus může mít ve výsledku nesrovnatelně větší taktovací potenciál, než vysoce ceněný kousek. Ale tím jsem už hodně off topic, ne TopTopic.
"zároveň u přetaktovaného CPU nezvedáš napětí, potom mají oba dva spotřebu relativně stejnou. "
Pri pozadovanej frekvencii ma dany kus CPU od vyroby parametre take, aby si nepresral TDP. Pri pretaktovanom CPU ti to nikto nezaruci, pretoze niekedy to napatie zdvihnut proste musis. Dva hlavne cinitele spotreby pri rovnakej architekture su frekvencia a napatie. (V pripade, ze nizsi model nema dalsie rozdiely, napr. velkost cache ...)
L3 cache sa odvadza z FSB, takze menis aj to (niekedy aj integrovane GPU) Stale je to rovnake ?
Hadam aj Ryccardo pochopil.
Ale je to OFFFFF TOPIC.
Ved hod sem dake merania, ked si meral. Mne je jasne, ze vykon bude +/- rovnaky.
Na aute este usetril, lebo to dal drancovat ako predvadzacku.
Takze ak by bola 96kW verzia kombi, tak to tam nechas 2 roky, lebo by bola este drahsia ???
Auto je vzdy ekonomicky zabijak (okrem 1% + firmy). A kazdy vybera podla vlastneho vrecka. Inak to nejde. Ale toto myslenie - usetrim a prachy potom vydrbem za tuning a opravy je pre mna totalne chore. A to este predpokladam, ze ten tuning si robil po zaruke, aby sa ti Skodofka na to nevykadila, ak by sa nieco posraaalo v motore.
A potichu si tlacim do hlavy myslienku, to co predsa kazdy prdola zo servisu hovori, ze tie motory su okrem ECU rovnake.
8-s
Fakticky melies to iste dokola a nedokazes pochopit, ze rozdiel nie je len ECU. To nedokazem pochopit ja.
Skodovka oficialne ziadny CHIP - tuning neponuka. Mozno tvoj miestny dealer cez CIMBU. Tak si precitaj [odkaz] BOD 4.
No nic, tieto teenagerske kydy uz nemusim. Tento bulvar nestoji za to.
Ak na to nemam, tak to nekupujem. Mat nieco na co nemam je dnes velka moda, to je fakt.
Stat si mozes za cim chces, boli tam aj ine rozdiely. Napr. rozvody. Pokial nemas dokumentaciu, tak varis z vody. Niekde by som este mal mat servisny software z tych rokov, ak najdem, tak ti to poslem, aby si nadobro prestal prezentovat domnienky a internetove polopravdy. Na to na co tu ty narazas bol motor 1,9 TDI PD vo verziach 66kW a 74 kW (z 85kW verzie AUDI). 81kw taky nikdy nebol. Neskor prisiel 77kW do VW low costu (skoda, seat) a 96kW pre "silnejsie" modely a tam dlho prezivali. Ak tvrdis, ze jediny rozdiel bol ECU a vstreky, tak to dokaz ... a nepis bludy.
Jo a zabudol som na 1,9 110kW v Seat Cupra.
Som rad za teba, ze firma SanPlus ma vyvojove centrum na motory a ochotne prevzala zaruku na motor, lebo Skoda oficialne dava od tohto ruky prec. >:D
Ze nepada zaruka na motor od Skody ti moze napisat kazdy diletant. Pravda to ale nie je !
[odkaz]
Ty motory o kterých tu meleš ty jsem nepsal, že jsou stejný, tak nevím co do toho taháš Audi a Cupru. Co se týká záruky tak si nedovedu představit závadu na motoru, která by tě mohla postihnout i u nenačipovanýho auta aby ti to vzali na záruku. Možná tak prasklá klika nebo podobně fatální závada. Ze všeho ostatního se bude snažit autorizovanej servis vyvlíknout. Nehledě na to, že těžko budou zjišťovat u auta na servise jestli je čiplý. Nejsem si jistej jestli se to přes diagnostiku vůbec dá poznat.
Nemam cas hrabat sa v tom dalej (rozvody, ojnica, loziska atd). Nech si s tym robi co chce.
Motor zaruka - tych moznosti je tam dost a to, ze sam pises o "kvalitnom" autorizaku nieco naznacuje. Terajsie TSI problemy slusne prevetravaju tieto "kanaly".
Diagnostika chiptuning - zalezi aka diagnostika a co sa s tym robi. Poznat sa to da (ECU update) a v pripade reklamacie by to urcite kontrolovali.
Spotrebak ovlada "neplanovane" vykon motora odkedy ???