Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai i40 vs Škoda Octavia – Opravdu stačí 1,7 litru?

Když obě kombi vyjdou na podobné peníze, je oprávněné ptát se, kdo nabízí víc.
Zpět na článek
17. 1. 2012 11:43
17. 1. 2012 11:46
12. 3. 2013 22:58
17. 1. 2012 17:10
17. 1. 2012 20:05
17. 1. 2012 20:55
18. 1. 2012 17:59
18. 1. 2012 19:00
18. 1. 2012 20:19
18. 1. 2012 20:29
18. 1. 2012 21:56
18. 1. 2012 22:00
18. 1. 2012 07:09
2. 5. 2012 15:54
17. 1. 2012 11:44
17. 1. 2012 12:44
17. 1. 2012 12:59
17. 1. 2012 12:43
17. 1. 2012 13:18
17. 1. 2012 13:31
17. 1. 2012 14:04
17. 1. 2012 14:31
17. 1. 2012 14:42
17. 1. 2012 18:15
17. 1. 2012 19:05
17. 1. 2012 20:35
17. 1. 2012 21:17
18. 1. 2012 10:32
22. 2. 2012 12:48
17. 1. 2012 14:36
17. 1. 2012 14:45
17. 1. 2012 15:11
17. 1. 2012 14:08
17. 1. 2012 17:24
17. 1. 2012 12:45
17. 1. 2012 13:42
17. 1. 2012 13:57
17. 1. 2012 14:22
17. 1. 2012 14:25
17. 1. 2012 14:37
17. 1. 2012 17:22
17. 1. 2012 20:38
17. 1. 2012 21:27
17. 1. 2012 22:45
18. 1. 2012 08:43
17. 1. 2012 18:21
17. 1. 2012 18:39
17. 1. 2012 20:08
17. 1. 2012 20:38
18. 1. 2012 08:45
18. 1. 2012 10:50
18. 1. 2012 11:12
18. 1. 2012 13:52
18. 1. 2012 12:45
18. 1. 2012 12:43
17. 1. 2012 15:19
17. 1. 2012 16:41
17. 1. 2012 16:53
18. 1. 2012 08:40
2. 5. 2012 20:24
17. 1. 2012 18:52
17. 1. 2012 19:12
17. 1. 2012 21:24
17. 1. 2012 19:28
18. 1. 2012 10:30
22. 2. 2012 13:15
17. 1. 2012 20:00
17. 1. 2012 21:03
17. 1. 2012 21:06
17. 1. 2012 21:09
17. 1. 2012 21:46
17. 1. 2012 21:09
17. 1. 2012 21:49
17. 1. 2012 21:35
17. 1. 2012 21:47
17. 1. 2012 22:14
18. 1. 2012 09:04
17. 1. 2012 21:11
17. 1. 2012 21:34
17. 1. 2012 21:52
17. 1. 2012 21:48
17. 1. 2012 22:03
17. 1. 2012 22:16
17. 1. 2012 22:48
18. 1. 2012 11:45
5. 2. 2012 02:59
21. 2. 2012 21:03
2. 5. 2012 11:25
26. 2. 2012 22:03
2. 5. 2012 11:23
3. 5. 2012 00:34
2. 5. 2012 12:01
2. 5. 2012 22:45
17. 1. 2012 11:43
i40
Aby mal pohon 4x4 s motorom, ktorý má vyšší objem nižšiu spotrebu ako predokolka s menším objemom, tak to už o niečom svedčí. Keby to bolo aspoň vyvážené nižšou cenou tak nič nepoviem. i40 stojí viac ako OII, dielenským spracovaním je na tom horšie ako OII, výhoda je len 5 ročná záruka a menšia obľuba u zlodejov. A hlavne extremne drahý servis :-)
Rozbalit vlákno
13
17. 1. 2012 11:46
Re: i40
Ano je to nefer ale voči OII, že ju zrovnávajú s autom o triedu vyššie :-)
Avatar - Kjirka
12. 3. 2013 22:58
Re: i40
když o třídu výš, tak by tomu taky mohli nadělit o třídu výkonnější motory. Tohle co tam dávaj, je dost bída, na tak velký auto.
Avatar - Ronault.
17. 1. 2012 17:10
Re: i40
Tak zpracováním je na tom i40 z mého pohledu lépe než Octavia, přecejen věk Octavky začíná být znát.
17. 1. 2012 20:05
Re: i40
Ano, pán je znalec - čím starší, tím hůř zpracované....jakoby kvalita zpracování souvisela se stářím modelu, perla hodná Zlatého ventilku.
Avatar - Ronault.
17. 1. 2012 20:55
Re: i40
A ty jsi už seděl v i40 nebo jen plácáš nesmysly?

Samozřejmě, že kvalita zpracování souvisí s věkem, chceš snad říci, že Golf I měl hodnotnější interiér než Golf VI? Že Octavia I měla hodnotnější a lépe zpracovaný interiér než Octavia II?

To své agresivní chování si vylévej někde jinde, ne tady. :no:
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2012 17:59
Re: i40
No tak ono na tom i podle mě něco je. Chceš mi snad tvrdit, že kvalita zpracování je na Golfu VI lepší jak na Golfu V? Já tedy myslím, že rozhodně ne. A to hovořím o kvalitě. Kdybych měl hovořit o propracovanosti, tak Golf V na tom byl dokonce LÍP, protože Golf VI se liší především tak, aby byl výrobně levnější. A tohle platí obecně pro všechny modely všech značek. Golf je jen hezký příklad.

A ke zpracování - mě tedy i40 velmi zklamala. Působila na mě opravdu hodně plastově a křehce.
Avatar - Ronault.
18. 1. 2012 19:00
Re: i40
Tak já takový dojem z šesty Golfu nemám...

Takže jak, kupovat starší modely, protože mají lepší interiéry nebo výjimka potvrzující pravidlo?

Některé ovladače má i40 ne zrovna evropské, ale palubní deska působí hodnotně, nevrže, je dobře slícovaná. Je to i ve více testech.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2012 20:19
Re: i40
Já myslím, žes to vystihl přešně - PŮSOBÍ. To zcela vystihuje moje dojmy z i40, která PŮSOBÍ. Ale rozhodně nemám pocit, že by taková skutečně byla ;-)

U Golfu je to šetření evidentní. Nelze sklápět zadní sedák, pod kterým není tapecírung. Není čalouněná dříve nesklopná část opěráku - dnes pouhý plastový výlisek. Krytka středního uchycení čepu opěradla - dnes obyč. plastový výlisek atd. Jsou to detaily, které nijak neovlivňují funkčnost a nejsou na první pohled vidět. K tomu přední plastový přední díl masky, o který se člověk při naklonění do motorového prostoru bojí i opřít, aby to nerozbil (ale to zas bude z důvodu chodců...). Ve dveřích pouhé kočičí oči místo světýlek, vzadu poue jediné centální světlo, čtecí lampičky nikde (i obyč. Fabia 1 měla dvě zadní lampičky). Ale přoč tohle dříve šlo dotahovat do detailu?
No jednoduše proto, že trh nebyl zdeformován přiblblými korejci a Golf nemusel stát tak málo. Radost z lacinosti dnešních aut je poněkud krátkozraká. Jsem velmi skeptický k tomu, jak budou dnešní vyráběné vozy vypadat po 10, 15 letech. Technologie jsou zmáknuté, o tom žádná. Ale ony už se příliš nevylepšují, není totiž kam. Tak se vymýšlejí hovadiny typu stop/start, USB konektivita, kamery, radary, kam nedat tapecírung, co už není potřeba nastříkat vrchním lakem, kde není nezbytné dávat těsnění, jestli nelze zmenšit tloušťku laku atd.

Nástup korejců znamená konec kvality evropských vozů ve smyslu tranlivosti a dlouhodobé životnosti (tedy ne 7 let, ale nějakých 15,20 let). Jen připomínám, že průměrný věk automobilů u nás je 13,70 let a stále roste. Tedy na jeden vůz nový musí být jiný starý 27,40 let. Takže hovořím tedy o té druhé polovině života automobilu.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2012 20:29
Re: i40
A jestli kupovat starší modely? Tak otázka nezní ;-) Jen jsem chtěl poukázat na to, že dnes se v podstatě již nic nezlepšuje. Koneckonců co chceš "zlepšit" např. na sdruženém ovladači světel koncernu, který funguje již cca 15,20 let? Nebo páčky atd... Všechno je to "stejné", maximálně jinak zabalené, nebo ošizené. Mění se především tvary, povrchy a to nemá s kvalitou zpracování moc co dělat. Kvalita je stejná nebo horší. Jen to obyčejně líp vypadá.
Avatar - Ronault.
18. 1. 2012 21:56
Re: i40
Jenže pokud se podíváš na auta před 15 lety a ne zrovna před krizí, tak ten interiér nebyl nijak úžasný či nevrzající. Taky je třeba uznat, že VW s kvalitou dolů jít "může", resp. v době, kdy on nešetřil šetřili jiní a dnes je tam kde je, prostě se mu to vyplatilo. Možná jsem toho Golfa nenavolil nejlépe, uznávám. Nicméně jiní za VW museli v těchto detailech dobíhat, generační srovnání v třech generacích Laguny, Citroenů, Korejců a dalších to jasně ukazuje.

K i40. Ona nejen působí hodnotně, ale i hodnotná je. To, co přichází do styku s řidičem , čili ovladače, palubka, sedadla má kvalitní materiály a dobrý chod.
Samozřejmě odhlučnění interiéru např. kolem oken by lepší být mohlo.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2012 22:00
Re: i40
No a to je právě ono. i40 mohla být v odhlučnění lepší a Golf i když se na něm šetří dokáže být v rámci třídy naprosto precizně odhlučněný, se speciálním druhem těsnění (zřejmě lepené na dveře) a čelním sklem se speciální vrsrvou tlumící hluk. A i když se na něm šetří, tak má měkčené plasty i v zadních výplních dveří, což už dávno neplatí o OII, kde se tiše přešlo na tvrdý ;-)
18. 1. 2012 07:09
Re: i40
A jeje panackovi nekdo slapnul na kuri ocko... >:-[]
2. 5. 2012 15:54
Re: i40
Cituju:
Aby mal pohon 4x4 s motorom, ktorý má vyšší objem nižšiu spotrebu ako predokolka s menším objemom, tak to už o niečom svedčí. ...
***
Pokud bych te mel hodnotit z matiky, tak mas za pet.
podivej se znova na tu tabulku:

Hyundai i40 1,7 CRDi ........................................… Škoda Octavia 2,0 TDI 4x4
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1] 5,1 / 1800.... 4,8 / 1950
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1] 6,7 / 2400.... 7,5 / 2550

Ja vidim ve stovce o 0.3l pro Skodu a ve 130ti 0.8l pro Hyundai.

Dovoluju si sazet, ze to bude horsi aerodynamikou plus jizdni odpory 4x4 u Skody a horsi efektivitou prevodovky u Hyundaie... menic tociveho momentu ti typicky sezere asi 25% vykonu zatimco mechanicke DSG si hadam tvrdit do 10 procent.

Coz ale nic nemeni na veci, ze cca v rychlostech kolem 110 km/h bude ta spotreba naprosto identicka a ve vyssich vede Hyundai. A bavime se tu o desetinkach litru na sto km... prepocti si to prosim na koruny (uspora 4kc na 100km) a pak z toho neco vyvozuj. Podotykam se tu bavime o autech za 800tisic Kc ....
:no:
17. 1. 2012 11:44
nefer
prijde mi to nefer souboj mezi ruznymi tridami. jedine co maji obe auta spolecne je velky kufr.

jinak uz jenom 4 kola, volant, vyfuk a pocetnou armadu fandu na auto.cz, ktera opet vyleze z nor a obohati lidstvo o dalsi nekonecnou diskusi.
Rozbalit vlákno
2
17. 1. 2012 12:44
Re: nefer
Tato 2 auta mají skoro stejnou cenu. Tak proč je neporovnat, i když je Octavia o třídu níž?
Avatar - 3_diamanty
17. 1. 2012 12:59
Re: nefer
rozmyslam preco neporovnavaju ASXko s DS4kou ked maju tiez podobnu cenu ;-) asi by to bola hovadina ze?
Avatar - strýček BOB
17. 1. 2012 11:48
Je to tak...
Zastaralá Octavia s přehledem stačí na nejmodernější korejský vozík Hjundeee i40. Tak nevím, nevím, jestli je to pro i40 vyznamenání >:D
Rozbalit vlákno
2
17. 1. 2012 15:32
Re: Je to tak...
S přehledem? :*) Číst umíš? Jinak Octavii jsem považoval dlouho za s přehledem nejhezčí škodovku, ale když se teď po letech, tj. v roce 2012, podívám na první a poslední fotku článku, tak to vypadá, jakoby se ten Hyundai omylem připetl na nějaký sraz veteránů. Tak zkroušeně vedle něj stará dobrá škůdka vypadá... :-(
17. 1. 2012 16:34
Re: Je to tak...
No pokud dobre ctu, tak oktavka se chyta tak akorat motorem a cenou (coz je vlastne silene minus, kdyz je to o tridu mensi vuz, ne?) Oktavka to projela, nenadelas nic.

A to uz vubec nezminuju, ze v celkovem cenovem srovnani Oktavce porad mraky mraky veci chybi (airbagy, kamery, uprava sedacek,...)
Avatar - Atlis
17. 1. 2012 11:48
milujem papierove hodnoty kufrov...
Skutocne objemy kufrov (V = a x b x c):

Octavia - 1080 x 1000 x 450 = 486l
i40 - 1110 x 1000 x 465 = 516l

Milujem VDA...

Za seba - beriem i40
Rozbalit vlákno
1
Avatar - palokalo
17. 1. 2012 13:10
Re: milujem papierove hodnoty kufrov...
to je minimalna sirka (1000).. za kolesami su sirsie takze oba maju o nieco viac ;) ale samozrejme to su len papierove marketingove preteky za litrami.
Avatar - Tomas_2002
17. 1. 2012 12:43
Srovnání
Co to je za srovnání ? :-) i40 vs Octavia 4x4 ? Jiné třídy, čtyřkolka versus předokolka...to je opravdu veliké míchání jablek s hruškami. Když bych to měl stavět takto, tak bych postavil i40 vs. VW Passat Variant - je to také nový model, třída stejná, cena podobná ( 806.600,- Kč - Higline, 103kW DSG )

Tam už bych si srovnávací test dovedl představit.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
17. 1. 2012 12:44
Re: Srovnání
"Když obě kombi vyjdou na podobné peníze, je oprávněné ptát se, kdo nabízí víc." ;-)
Avatar - Tomas_2002
17. 1. 2012 13:02
Re: Srovnání
Chápu, že se na to takto dá dívat. Nicméně pro mě důležitý také parametr zůstatkové ceny - ten uveden v článku není, ale podle mě by mohl po 5 letech tvořit cca. 150.000,- kč ( 5 let stará Octavia vs. 5 let stará i40). S to už je celkový rozdíl 240.000,- Kč. Samozřejmě chápu, že pro toho, kdo chce ten vůz dojezdit až na šrot to tak důležitý parametr není.
Avatar - jazva
17. 1. 2012 13:18
Re: Srovnání
A na ten rozdiel si ako prišiel? Nebodaj máš stroj času?! 8-s
Avatar - Tomas_2002
17. 1. 2012 13:29
Re: Srovnání
Stroj času ne, ale autobazar :-)
Avatar - jazva
17. 1. 2012 13:31
Re: Srovnání
A v autobazáre sa už predávajú 5 ročné i40? na čo šlapeš?! >:-[]
Avatar - Tomas_2002
17. 1. 2012 13:52
Re: Srovnání
Neprodávají, ale vycházím třeba z toho, jak se nyní obchoduje KIA Ceed vs. Golf. U Ceedů také každý předpokládal, že to bude zlomový model, který se bude ojetý prodávat s výrazně vyššími zůstatkovými cenami než bylo u KIA / Hyundai zvykem - realitu vidíš na inzerentních serverech.
Avatar - jazva
17. 1. 2012 14:04
Re: Srovnání
Ja na miesto predpokladov preferujem fakty. Za prvé faktom je, že pre piatimi rokmi nikto ani v najhlbších snoch nepredpokladal, že Hyundai príde s modelom v strednej triede, ktorý bude rovnocenným súperom zabehnutým značkám. A za druhé, nikdy si nebudem kupovať auto tak, aby sa páčilo tomu, komu ho budem predávať potom. Kupujem si také auto, ktoré sa páči mne. Považujem za vrchol masochizmu kúpiť si auto ktoré nechcem, len pre to, že ho za 5 rokov lepšie predám... 8-s
Avatar - Tomas_2002
17. 1. 2012 14:12
Re: Srovnání
Ty jsi nový auto ještě nikdy nekupoval, že ne ? ;-) Ekonomické myšlení není vrcholem masochismu :-)
Avatar - jazva
17. 1. 2012 14:31
Re: Srovnání
Keby sa všetci riadili tým tvojím "ekonomickým" myslením, tak by si museli kúpiť iba Fabiu, pretože tá sa najlepšie predáva. Vyššia zostatková cena sa dá vnímať ako určitý klad, ale je to klad v kategórii hypotéz a zbožných prianí. Rozhodne to ale nie je rozhodujúci faktor pri kúpe auta.
Pokiaľ ale tebe vyhovuje jazdiť v aute ktoré sa páči susedovi a tebe moc nevyhovuje, ale za 5 rokov ho "určite" tomu susedovi strelíš "extra výhodne", tak potom nech sa páči. A pokladaj to pre mňa za mňa aj za vrchol blaženosti... >:-[]
Avatar - Tomas_2002
17. 1. 2012 14:37
Re: Srovnání
No, myslel jsem to trochu jinak. Představ si, že vybíráš mezi Superbem a i40. Superb se ti líbí víc a chtěl bys ho, ale rozdíl 150.000 Kč oproti i40 je značný, a tak sklopíš hlavu, necháš si zajít chuť a koupíš i40. Kdyby ti to však Halík myslelo ekonomicky, tak bys koupil supa, protože víš, že o co víc dáš teď, o to víc dostaneš zpět až budeš za pět let kupovat další vůz a že ten vůz tedy vlastně dražší není.
Avatar - jazva
17. 1. 2012 14:42
Re: Srovnání
Lenže to všetko sú len domienky a hypotézy. Presne také isté, ako tie, ktoré prognózovali udržanie si cien Ceedu pred rokmi a sám si napísal, že terajšia realita je niekde inde. Nikdy nemôžeš vedieť čo bude zajtra a nie ešte za 5 rokov!!!! A terajší rozdiel v cene 150000 je 150000 aj keby si to preberieš z ktorejkoľvek strany a použiješ na to ktorúkoľvek prognózu.
17. 1. 2012 18:15
Re: Srovnání
Prosim tě, myslím že všichni pochopili, že chceš i40, tak si ho kup a ušetři nás..... ;-)
17. 1. 2012 19:05
Re: Srovnání
usetri nas svojich dedukcii, jazva nikde nenapisal, ze chce tu i40. Aky bude cenovy rozdiel medzi akymikolvek autami o 5 rokov je skor vestenim z kristalovej ako nejakym faktom. Pisal som nejake skusenosti nizsie. Samozrejme,nepopieram ze to moze to byt uplne inak
17. 1. 2012 20:35
Re: Srovnání
Máš pravdu, nikdo nevíme dne či minuty, nemusíme se třeba dožít zítřka a třeba může nastat konec světa do pěti let.....avšak je nepoměrně pravděpodobnější že tu budem i zítra i za 5 let.. ;-) to co tu píšeš jsou spíš než realitou tvým zbožným přáním, které nesouvisí s realitou..at to přijmeš něbo nepřijmeš, nic víc se na to napsat nedá
17. 1. 2012 21:17
Re: Srovnání
co je "zbozne zelanie" na fakte, ze netusime, ake budu ceny jazdenych aut o 5 rokov. Skus to nejako rozviest
Avatar - Tomas_2002
17. 1. 2012 21:54
Re: Srovnání
Jde o to, že my to víme. Za pět let se situace nezmění - kdybys mluvil o horizontu 20 let, tak bych tomu asi i věřil - Korejci šlapou mílovými kroky. Nicméně, šlapou z pravěku a v sandálích z bambusu, takže ještě na nějaký výraznější atak na mainstream mají čas. To není o jednom modelu, to je o vnímání celé značky a to bude potřebovat více času, než jen pět let.
18. 1. 2012 10:32
Re: Srovnání
Vítěz diskuse: jazva. :-) Taky je mi blžší košile, než kabát. Auto si kupuju za sebe a ne za budoucího, hypotetickýho kupce. Za co se to prodá za x let je jen dedukce. Tedy pokud to nezboříš, neukradnou ti to ap. :-!
Avatar - Tomas_2002
17. 1. 2012 20:04
Re: Srovnání
Ale to nebyla hypotéza - to bylo zbožné přání. Stejně jako to, že nyní se to změní a korejské vozy si budou držet cenu. No prostě nebudou. Nikdy to tak nebylo a nejbližší době nebude - rozhodně ne v horizontu 5 let.
22. 2. 2012 12:48
Re: Srovnání
Tak pětileté Oktávky se teď nabízejí na webu cca od 100 do 250 tisíc a ty ceny jdou rok od roku dolů. Za 5 let to hrubým odhadem vidím tak v rozmezí 60-160 tisíc.
Takže pokud uvažujete výhodu o 150 tisíc oproti Korejci za 5 let, pak se obávám, že by vám k pětiletému Korejci zdarma museli ještě připlatit, abyste si ho vzal.
17. 1. 2012 14:36
Re: Srovnání
vo firmach kde som pracoval sa pri nakupe aut nikdy neriesilo aka bude ich predajna cena po 4, alebo x rokoch pouzivania, asi je to divne a ti majitelia si to nevedli spocita :-! . Pamatam si ked kupili fiaty stilo. V nakupe boli o cca 150k sk lacnejsie a ked skoncili v bazare, neboli o 150k lacnejsie ako octavie, rozdiel sa zmensil. Takze ta uspora byt moze a nemusi.

U tohoto testu sa zrovnavaju auta s podobnou cenou, ale nie rovnakej triedy, takze ak nie si vizionar, len tazko urcis cenu i40 o 5 rokov ;-)
Avatar - Tomas_2002
17. 1. 2012 14:42
Re: Srovnání
Tak to je zvláštní, že se u vás následná výkupní cena neřešila. Takových firem moc neznám. Co vídám, tak většinou správce vozového parku předkládá majiteli před pořízením náklady na vůz, dejme tomu na 5 let, ve kterém mimo pořizovací ceny, četnosti servisních intervalů, ceny ND, cen servisních prohlídek atd. je právě jedním z nejdůležitějších faktorů zůstatková cena.

Samozřejmě to nemusí být pravidlo - může se stát, že extra výhodně nakoupíš a pak extra výhodně prodáš, ale to je podle mě spíše vyjímka, než pravidlo.
Avatar - jazva
17. 1. 2012 14:45
Re: Srovnání
Vidíš a pri i40tke si do nákladov na prevádzku počas piatich rokov môžeš dať pri položkách cena ND =0CZK. Koľko tam napíšeš pri Superbe, Mondeu... ? Ako sa to potom premietne do ceny pri následnom predaji? Ty jsi nový auto ještě nikdy nekupoval, že ne ?
Avatar - Special-line
17. 1. 2012 19:54
Re: Srovnání
Cena ND za 5 let 0 Kč? A to z jakého důvodu?
17. 1. 2012 15:11
Re: Srovnání
zalezi aj od velkosti firmy a tym padom poctu vozidiel, ktore objednavas. Podobne to vyslo aj davnejsie s astrami. Boli kupene lacnejsie ako octavie, cena servisu bola porovnatelna, pri naslednom odpredaji boli predane za menej, ale v zasade rozdiel pri predaji bol mensi ak zlava na ne poskytnuta, mam na mysli cenovy rozdiel voci rovnako vybavenej octavii . Vozidla isli do bazaru na priamy vykup, pripadne ako protihodnota za nove, ziaden predaj vo vlastnej rezii. Samozrejme netvrdim, ze sa na tom neda aj stratit, ale ako vidis, kalkulacia s predajnou cenou je trochu loteria
Avatar - 4hill
17. 1. 2012 14:08
Re: Srovnání
No fakt je že když už testujete 4x4 tak bych čekal závěry z nějakého snadného terénu nebo alespon hlubšího sněhu..Když může mít i40 plus za design který je neměřitelný a je převážně otázkou vkusu jednotlivce..Tak proč nemá škoda plus za 4x4 když je to docela zásadní věc?V tom přece nabízí víc.Osobně bych jí dal přednost právě kvůli tomu.
17. 1. 2012 17:24
Re: Srovnání
Jenže někdo se chce v autě cítit dobře a to se ve škodovce opravdu nedá. 4x4 pro normálního člověka nemá žádnej přínos,akorát vyšší spotřebu. Pokud bych chtěl 4x4 tak jedině nějaký prověřený jako třeba subaru.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2012 18:09
Re: Srovnání
Jenže sami zmiňujete, že při racionální volbě je ceníkový rozdíl 90 tis. Kč. Na Škodu dostanete slevu řekněme 5 %, což je nějakých dejme tomu 30 tis. Kč. Na Hyundai zřejmě dostanete velké houby. Tedy rozdíl 120 tis. Kč při ceně vozu nějakých 650 tis. Kč, což je bratru cca 1/6. Jako jestli koupím vůz o 1/6 dráž, to už mi nepřijde jako zanedbatelné.
To už tady můžeme porovnávat i40 vs. 3x Fabia HPT >:-[] . Je to taky za stejnou cenu... Ne, tohle srovnání mi fakt nedává moc smysl.
Avatar - Atlis
17. 1. 2012 12:45
Re: Srovnání
precitaj si ten test este raz a pomaly, pretoze ti evidentne polovica usla... hlavne zaver si precitaj aspon tak trikrat a potom pochopis o com ten test je... ak nie, napis, ja alebo niekto iny ti to vysvetli...
Avatar - 3_diamanty
17. 1. 2012 12:58
porovnavanie jablka s hruskami
hyundai ma o 20 centi vacsi razvor a je uplne inde ako oktavka, to ze ma oktavka kufor jak obyvacka je asi jedine cim moze hyundaiu konkurovat ;-)

ten vadny nemecky diesel by som teda nechcel to fakt nie ;-)
Rozbalit vlákno
4
17. 1. 2012 20:08
Re: porovnavanie jablka s hruskami
Neboj, nikdo ti ho nedá....
18. 1. 2012 07:11
Re: porovnavanie jablka s hruskami
Vymen uz tu popelnici Berane >:-[] nebo ti rupne zilka >:-[]
18. 1. 2012 14:35
Re: porovnavanie jablka s hruskami
Rozdíl je asi v tom, že škodovka to férově opravuje a ty korejské grcy ne...
22. 2. 2012 12:50
Re: porovnavanie jablka s hruskami
Rozdíl je, že Škodovka to opravuje v záruce první dva roky a Korejci prvních 5 let. Pak si to musíte zaplatit ze svého.
Avatar - KANKUNEN
17. 1. 2012 13:42
Zaslepenec
nejsem a hodnotím vysoko jak mladický design Hyundai, který je odvážný, ale prostý bizardností a líbí se mi solidností oplývající design Octávky netrpící fábní úzkostí ani superbní jezevčíkovostí. Stárnutí se neprojevilo na Octávce a ani i40 nebude mít problém. Rychle stárnou nepodary.
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2012 13:43
Já bych z této dvojice bral určitě
oktávku. bez dlouhoho přemýšlení.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
17. 1. 2012 13:57
Pro redaktory
Chlapi, chtělo by se Vám při testech zjistit skutečnou váhu auta třeba na váze v kovošrotu? A dalo by se zjistit taky skutečnou spotřebu za test.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - theolli
17. 1. 2012 14:22
aha,
no hlavně že museli srovnat ceníkovou cenu Hyundaie s akční cenou škody!!! Proč?? Copak nemá Škodovka ceníkovou cenu?? Aha,to už by nemohla konkurovat vůbec :yes:
Jinak za mě,Škoda vedle toho Hyundaie působí jak Š120 vedle tý Octavie
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2012 14:25
Oktavka
Pani city s technickou urovnou dvoch zrovnavanych vozidiel nemaju nic spolocne. Oktavia je uz technologicky zastarale vozidlo a pocitovo o dve generacia starsia ako I40 nehovoriac o tom ze sa tu zrovnava nizsia stredna trieda so strednou triedou. Test porovnaval technicku uroven a nie kde sa vyrabaju ci doma v cechach alebo niekde inde. Ja som nikdy nemal korejske auto ale do buducna budem urcite o nom uvazovat. Su uz technologicky dalej ako Skodovka:)
Nesuhlasim s verdiktom redaktore nejedna sa o tesne ale o priepastne vitazstvo v prospech I40. Iba naivne zamilovany da svoje peniaze za stary srot od Skodovky.
Rozbalit vlákno
16
17. 1. 2012 14:37
Re: Oktavka
Podobný příspěvek jsem chtěl napsat, ale předběhl si mě. Takže souhlas :yes:
Avatar - Emel
17. 1. 2012 17:22
Re: Oktavka:(
V čem je Hyundai technologicky dál než Škoda? V pohonech? Převodovkách? Motorech? Asistenčních systémech? Tohle je nesmysl, Škoda díky VW umí turbobenzíny, 4x4, DSG.

Jiná věc je, že Octavia už je opravdu starší model, což je poznat třeba na bezpečnosti nebo částečně i jízdních vlastnostech nebo interiéru.

Škodovka jasně vítězí v kategorii motor, je silnější i úspornější. Na druhou stranu, 800.000 bych za žádnou Octavii nedal, ostatně ani za i40. Octavia má největší smysl někde v relaci 400-500 (1.4TSI).
17. 1. 2012 20:38
Re: Oktavka:(
V kategorii motor
[odkaz]

ale inak ok >:D
Avatar - Emel
17. 1. 2012 21:27
Re: Oktavka:(
Jasně, stane se... pokud se k tomu automobilka postaví čelem, moc bych to neřešil.
17. 1. 2012 22:45
Re: Oktavka:(
"stane se"...no ved prave...nes.ralo by ta to? Akakolvek ina znacka by tu v diskusiach uz bola pochovana...
18. 1. 2012 08:43
Re: Oktavka:(
Asi nikdo nepochybuje o technologické vyspělosti u Ferrari, resp. nadřazenosti u 458. Proto, že první kusy trpěly "samozápalem" a Ferrari také provedlo svolávačku na již dodané auta je rázem 458 zaostalá ?
Nebo Prius. Díky problémům a soudům v USA je rázem technologicky v propadlišti dějin ?
17. 1. 2012 18:21
Re: Oktavka:(
A iba slovák dá raději peníze za hyundai..jak tu plyne z mnoha příspěvků našich východních sousedů...jestli ta příčina nebude jinde... :no: :-)
Avatar - jazva
17. 1. 2012 18:39
Re: Oktavka:(
že by to bolo tým, že väčšina mladých Slovákov nezažila spoločný štát, tým pádom už škodovku nepokladá za "svoju" alebo domácu značku a tým pádom sa im zdá mierne predražená?
17. 1. 2012 20:08
Re: Oktavka:(
To si bohužel myslíš jenom ty. Kdybych nekupoval předloni Sonátu ve výbavě Premium, mohl jsem letos koupit i40. A to jsem přešel prosím z Mondea rv.2005 a výbavy Ghia;-) Jinak se považuji za zhýčkaného a rozmazleného řidiče. Kdybych nežil v ČR, tak jezdím nejméně v pětkovém bavoráku. Jen tak dál H/K :yes:
Pokud bych chtěl i40 tak bych si ale opravdu počkal na silnější motorizace, ale ta GDi 130kW nejezdí špatně :-)
17. 1. 2012 20:38
Re: Oktavka:(
k tomu bych se veřejně nehlásil... >:-[]
18. 1. 2012 08:45
Re: Oktavka:(
..kdybych nežil v ČR... To ti tady někdo to minimální 5er zakázal ? Nebo ti ho nechce žádný dealer prodat ?
18. 1. 2012 10:50
Re: Oktavka:(
Moc bych si ho tu neužil, místní nenechavci by na něm včas zapracovali, případně by v něm za chvíli jezdil nějaký boss na východě.
18. 1. 2012 11:12
Re: Oktavka:(
OK. Nechápu tenhle pohled, ale respektuji. Jen si tak říkám, jestli za tím není i něco jiného, když je pro tebe 589 tis. docela vysoká cena....
18. 1. 2012 13:52
Re: Oktavka:(
Co by za tím mělo být? Někteří remcají zda-li dát 815 600,- za i40, já jsem tehdy remcal zda-li dát 589 000,- za Sonátu, protože jsem na to koukal stejně tak jako někteří z vás - je to přeci jen korejec a ten by měl být levnější ne? To už dávno neplatí. Nakonec jsem to dal a ničeho nelituji. Bávo je bávo, to bez diskuzí, ale stálo by mě 2x tolik, drahý servis, a pěkné nervy neboť žiji tam kde žiji. Takže jsem opustil klukovský sen a koukal po nejlepší muzice za nejmenší peníze a právě Sonáta to splnila a hlavně nadchla při předváděcí jízdě o proti jiným autům sřední třídy a to bylo pro mě rozhodující. Horkými favority byly C5 a Mondeo. Ostatní žádná sláva. O ojetiny jsem zájem neměl.
18. 1. 2012 12:45
Re: Oktavka:(
Zase takový drama to není...
18. 1. 2012 12:43
Re: Oktavka:(
A iba idiot má problém pochopit s tím, že preference dle národnosti se mohou významně lišit (vytáhni někdy paty a podívej se co jezdí ve F, I, GB) a ještě ze sebe musí toho idiota udělat veřejně.
17. 1. 2012 15:10
Vítězem je i40!
Jaké překvapení; já to tvrdím již delší dobu... tento test 1.7 x 2.0 se mi opravdu líbí! K té Octavii jsem se vyjádřil již jinde... je čas na změnu! >:D :yes:

Jinak k diskusím o třídách atp. - nevím nevím, ale jde to nějak s tou Oktávkou z kopce: v tomto testu zase Oktávku porazil Hyundai i30cw! [odkaz]
Rozbalit vlákno
15
Avatar - guze
17. 1. 2012 15:33
Re: Vítězem je i40!
Ačkoliv hodnota příplatků dosáhla u testované verze 160 tisíc
korun, nějak to není vidět..........se nedivim, když tam žádné příplatky za 160 tisíc nemají....
Avatar - Nerez
17. 1. 2012 16:29
Re: Vítězem je i40!
Taky bych to tak viděl. Dyť ta Oktáva nemá ani větší příplatkové rádio, jen tu nejlevnější verzi, po které zůstává dírav palubovce 8-s

Ale furt má vzhlednější interier než ta korejská šerednost >:D
Avatar - guze
17. 1. 2012 16:41
Re: Vítězem je i40!
:yes: moje řeč
17. 1. 2012 16:44
Re: Vítězem je i40!
Tahle aute lze srovnávat jen cenou s tím, že chrocht je dražší a přitom je o třídu níž, ale za blbost se v čechách platí.
Avatar - Katikakus
17. 1. 2012 16:43
Re: Vítězem je i40!
K interieru a olizovacum plastu: "Ani dovybavení neudělalo z interiéru octavie
příjemné místo k životu, plasty působí ve srovnání s korejským standardem hrozně." ;-)

Ono staci mrknout na ty fotky - i kdyz i30 rozhodne interierem nepatri k extra atraktivnim vozum, proti Octavce z clanku je to opravdu uplne nekde jinde.
Avatar - guze
17. 1. 2012 17:05
Re: Vítězem je i40!
ano, ale potom at tam nepisou, ze ma vybavu za 160000..........este navic srovnavaji uplne holou octavii tour (je pravda ze srovnatelna by byla o dost drazsi)....
Avatar - Katikakus
17. 1. 2012 17:49
Re: Vítězem je i40!
A na to jsi prisel jak, ze tam ta priplatkova vybava neni?
Kdyz jsou tam priplatky za 160 tis. tak to musi napsat! Nebo si opravdu myslis, ze "uplne hola" Octavia tour ma parkovaci senzory vzadu, vyhrivana sedadla, hlinikova kola ci metalizu? O tom to prave je - ze i s temi priplatky a s cenou o 100tis. vyssi vypada vedle i30 pomerne tragicky a to i30 neni zadna velka kraska.
17. 1. 2012 22:14
Re: Vítězem je i40!
Tak ten test nic moc. Nehlede na to, ze dnes testovana octavka stoji 370 tisic, tak tvrdit, ze interier z tvrdych plastu, ktery mi evokuje fiaty z konce devadesatych let (brava aspol.) s prehledem porazi mekceny a ergonomicky dokonaly kokpit, je trochu mimo.
Avatar - Ronault.
17. 1. 2012 22:17
Re: Vítězem je i40!
Tak ergonomie je v Hyundai v pořádku, ale že by byl dokonalý, to se říct nedá.
17. 1. 2012 22:34
Re: Vítězem je i40!
Tim ergonomicky dokonalym byl myslen interier octavie, ktera je dnes za skoro stejne penize, jako hyundai.
Avatar - Ronault.
17. 1. 2012 23:26
Re: Vítězem je i40!
V Ergonomie Huindaie i40 nějaké velké přešlapy nevidím, dokonce má i navigaci umístěnou tam, kde má být a ne u kolen. Materiálově je na tom taky velmi dobře, lépe než Octavia.

Seděl jsi v tom nebo jen luštíš z křišťálové koule?
17. 1. 2012 23:50
Re: Vítězem je i40!
Pozor, ja reaguji na clanek i30 vs. Tour, ktery postnul kolega. Pochybuji, ze bys nasel octavii za 370 tis. ve vybave i40.
Avatar - Ronault.
18. 1. 2012 00:11
Re: Vítězem je i40!
Tak to pardon, já na odkazy od Incesta neklikám, tady ten test je opět důkazem, že stojí za prd...
5. 2. 2012 21:30
Re: Vítězem je i40!
Autor testu je evidentne mamlas soude toho jak ten test vypada tak bych to moc neresil.
22. 2. 2012 13:08
Re: Vítězem je i40!
Hele, jak starý test to je?
Icescente, jak dlouho už i30 pro motor 1,6 montuje šestikvalt?
A je jasné, že předpotopní MPIčko nemá proti modernějšímu motoru šanci. Ovšem je taky pravda, že pokud by si někdo kupoval atmosféru benzín třeba kvůli přestavbě na LPG, nic lepšího než MPIčko do Octávky nekoupí....
A taky Octavia Tour je starší generace Oktávky, čili s novou generací by to asi dopadlo mírně jinak. Byla by asi o dost dražší, ale taky v některých ohledech vlastnostmi konkurenceschopnější.
Avatar - guze
17. 1. 2012 15:19
do budoucna
Doufám, že se tedy dočkáme srovnání octavie s i40 až vyjede třetí generace octavie, protože jak už tady bylo řečeno, po technické stránce je octavie v tuto chvíli zastaralá oproti i40......
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2012 16:12
škoda vs hyundai
nevím jak vy, ale já bych určitě bral i40, protože je větší, hezčí a celkově lepší než „domácí “ škoda, i když má octavia větší kufr a podle tabulky je rychlejší z nula na sto o 12 sekund ;-) :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
17. 1. 2012 16:36
Re: škoda vs hyundai
Díky za připomenutí. Údaj o zrychlení u Octavie 4x4 není dostupný z webu Škody, nicméně mám zjištěno, že to je (oficiálně) 9,9 sekundy - tedy doplněno
17. 1. 2012 16:41
Sbalit vlákno