Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Scénic (2012): Technická data, nové fotografie

Omlazení vzhledu a nové motory – to jsou nosné body modernizace dua Renault Scénic a Grand Scénic.
Zpět na článek
20. 1. 2012 09:49
20. 1. 2012 14:16
20. 1. 2012 17:37
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2012 08:59
renault inovacie vie
novy scenic megane aj twingo su po inovacii krasne auta :yes:

skoda len ze renault nepride hned s niecim paradnym lebo inovacia uz moze niekedy prist neskoro kazdopadne renault ma nasliapnute tento rok slusne a ked pride nove clio bude s 208mickou vo francii opat zvadzat neuveritelne boje o poziciu lidra ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - kosmonaut
20. 1. 2012 09:12
Re: renault inovacie vie
Megane vypada po FL porad blbe, ale Scenic zepredu skutecne prokoukl. Nevidana vec, Renaultu se povedl facelift :yes:

EDIT: jo az ted jsem si precetl tvuj nadpis, ja si myslim pravy opak, Renault inovacie (pokud mas na mysli facelifty) vetsinou nevie.
Avatar - woody-alien
20. 1. 2012 11:29
Re: renault inovacie vie
Taky myslím, že zejména zepředu se F/L povedl. Osobně mi hodně vadily ty postříbřený rámečky, to jsou takový úchylný detaily, který dokážou pokazit jinak celkem vzhledný auto. Teď už je to lepší.
Avatar - Dinar
20. 1. 2012 13:08
Re: renault inovacie vie
Při zběžném pohledu na malé fotičky, v upoutávkách na článek, mě napadlo, zas nějaká edice fabie? Předoboční pohled... :-) ;-)
Avatar - woody-alien
20. 1. 2012 13:27
Re: renault inovacie vie
Jj, takovej fabiózní výraz tam vidět je, změnou tvaru světel atd. V reálu to ale asi nebude tak horký. ;-)
Avatar - petrumr
20. 1. 2012 16:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
20. 1. 2012 22:02
Re: renault inovacie vie
Jj, ten tvar předních světel znatelně"zfabiovatěl"... ;-)
Sorry Ado... >:-[]
20. 1. 2012 09:49
Oprava tabulky
dci 150 je 6 stupňový automat
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
20. 1. 2012 09:52
Další zbytečná kreatura
Kdyby se raději naučili dělat spolehlivé vozy, ktere se nerozpadávají už během prvnich 100 tis km :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - woody-alien
20. 1. 2012 11:22
Re: Další zbytečná kreatura
Hele Ádo, víš jak probíhalo mučení lidí, co se provinili proti režimu, v Orwellově 1984 ? Jednoduše, každej člověk má svoje peklo a Velký Bratr věděl všechno, proto na každého použil to pravé. Soudím, že tebe by stačilo posadit na pár kilometrů do nějakýho Renaultu a už bys "zpíval" jak o život. ;-) >:D >:D
Avatar - Merkur
20. 1. 2012 17:32
Re: Další zbytečná kreatura
Sám Ado "hniješ" zevnitř
Avatar - Ada je zase tady
22. 1. 2012 00:42
Re: Další zbytečná kreatura
Á, rendlíkovec promluvil... :no:
21. 1. 2012 07:40
Re: Další zbytečná kreatura
Ty hnoji jeden jezdil si s TCE asi ne, já taky ne a proto nemelu *** ale počkam si a nebo sám koupim a zkusim ne? TSI je skoro to samý. A ty nový TDI moc chváli se tu na ně nedovídam. Oni tu taky napíšou že natočili na tom motoru 800 000km ale to je bez zátěže ne že je ujeli, dali motor na stojánek kterej nemusí tahat tunu až 2 zátěže a jen pedál, na něj cihlu tak na 2 tisíce otáček a tak natočili tyhle kiláky. Až s tim budeš jezdit ty a až se to rozpadne tak písni dík :yes:
Avatar - Ada je zase tady
22. 1. 2012 00:44
Re: Další zbytečná kreatura
A ty se nejprve nauč česky, chceš-li mne poučovat, ty mrvo. :no:
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2012 14:16
MPV piercing
Nevím jestli to vzal Renult za tu správnou stránku:
1) na motor 1.6dCi jsem velmi zvědav a lze si od něj hodně slibovat. Ale mít v nabídce 1.6dCi a hned pod ním 1.5dCi? To je trošku výrobní schizofrenie, takovéto rozdíly se dělají různým naladěním jednoho motoru...
2) vzhledový facelift vnímám poněkud negativně. Zatímco na Grandu jsou v přední části zachovány aspoň jednoduché linie, tak u krátkého Scenika mi to přijde opravdu jako přezdobenost. Nehledě na celkové prvky předního nárazníku, které jsou taženy do sportovna. Ale Scénic přeci není žádný sportovec!
3) přední nárazník a přepracování světel, která se opticky posunula o dost výš se mi alespoň z prvních fotek nelíbí, prostě působí velmi těžkopádně.
4) facelifty, kdy předek změní a zadek nechají stejný, mi přijdou prapodivné. Tak přední část potřebovala "osvěžit" a zadní ne? Podivné.
5) Renault opět průkopníkem nových technických řešení, opět nová elektronika v masovém voze a bojím se, že do budoucna opět zdroj problémů. Renault dlouhodobě dokazuje, že elektronické novinky prostě nezvládá a jedna generace (relativně) bezproblémových vozů na změnu vnímání nestačí. Hlavně když víceméně nepřinesla nic nového, jen začala fungovat tak, jak měla již ta předchozí generace. Dobrá pověst se tvoří déle. Mnohem déle.

Takže opět - s Renaultem vzhůru do neznáma :-!
Rozbalit vlákno
43
20. 1. 2012 17:37
Re: MPV piercing
Ten bod 5 sis vycucal z prstu, že? Protože problémy s elektronikou, co si pamatuji, měla druhá řada lagun, sice fakt pořádné, ale jen jedna! Nebyl to každý masově vyrobený Renault. To plácáš.
A pokud vnímám, Lagunu II i menšího bášku Megána tato slabůstka, bohudík pro majitele , nepotkala.
Na druhé straně vnímám, že už v té druhé řadě obou sourozenců Renault v roce 2004 zavedl bezklíčové zamykání i startování přes kartu a další příjemné blbůstky. Jiní výrobci si na to netroufli, a mnozí to nesvedou dodnes.
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2012 19:32
Re: MPV piercing
Problémy s novými systémy se netýkaly jen Laguny, zcela stejně na tom byly Mégane II, Mégane I také potížista co se elektroniky týká (imobilizéry apod.).
Ano, jako první zavedl bezklíčkový vstup a jako prvnímu to taky nefungovalo 8-s problémy s kartou, velmi náchylné na prohnutí karty, což když má člověk v kapse, se stane hned... Opět se systém vychytával až časem. Novinky jsou super, ale v případě Renaltu, jak jsem psal, velmi často nefungují tak jak mají. Konkurence je zavede možná později, ale bez trablí.
Pokud někdo oceňuje inovátorství i za cenu potíží, je u Renaultu na správné adrese.
20. 1. 2012 20:22
Re: MPV piercing
Problémy s kartou, náchylné na prohnutí. Promiň, ale tohle, když jsem měl Renaulta, jsem opravdu neřešil. Možná si je třeba uvědomit, že to není klíč (pane Kasteláne) ale karta. A podle toho se také chovat. Návyky jsou ale návyky a starého psa novým kouskům nenaučíš.

Bohužel Renault v inovacích zabrzdil, takže se nyní např. Volkswagen před něj dostal - viz. naprosto jednoduchý trojblik, podsvícení do zatáček, multifunkční volant, atd.

Dneska konečně Renault posouvá zase laťku o něco výše (srovnej motory 1,2), navigace za babku, systém start a stop, Visio, atd. Jsem jen zvědavej, jak se to projeví na ceně, jestli benzínová 1,2 bude za dnešní cenu 1,6.
Avatar - Alpinis182
20. 1. 2012 21:23
Re: MPV piercing
Já už mám 4. renaulta na kartu a zatím jsem s ní neměl sebemenší problém :-)
Avatar - white label
20. 1. 2012 22:05
Re: MPV piercing
Ta jenom doufám, že nemáš čtvrtého Renaulta na kartu (po sobě) jen za poslední rok... ;-) >:D
Avatar - Ronault.
20. 1. 2012 20:44
Re: MPV piercing
1) 1,6 dCi nahrazuje už opravdu letitý 1,9 dCi, který vycházel z motorů montovaných v 90. letech. Je to komplet nová konstrukce čtercového motoru, který díky tomu dává velmi dobré vlastnosti, stačí si přečíst jeho první testy. S motorem 1,5 dCi nemá nic společného. Také je o generaci lepší, jak v kultivovanosti, tak v projevu.
2) Design ať hodnotí jiní, jak se Meganu podařil, tak u Scénica až tolik k jásání není, čili nárazník OK, ale světla moc ne...
3)viz 2
4)nc
5) Renault tentokrát rozhodně není průkopníkem moderních technologií. S 1,2 TCe zase nic tak zásadního nepřináší, však to podstatné už odtestoval VW na své 1,2 TSI, prosadilo se to a to i přes nemalé problémy. Teď je otázkou, jestli to, co se u VW bralo jako drobnosti, to projde i Renaultu, pokud to příjde.
Ta elektronika je od subdodavatelů, tohle už není žádná novinka. Navíc v Lagunách či Meganech rozhodně ve třetí generaci s elektronikou problémy nejsou, což je dobře, i když se dá říct překvapivé.

Takže žádné neznámo, přichází to, co už jinde je a s docela velkým odstupem, však PSA, VW a dalšá už tyto možnosti (beru že podčtvercový diesel asi ne) mají delší dobu, právě naopak je vidět, že Renault vůbec neriskuje a jde do osvědčených věcí.

Takže jsi to napsal vlastně úplně špatně :-!
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2012 22:49
Re: MPV piercing
Neznámo je to proto, že opět hrne kopu elektroniky do vozu a nasazuje ji masově. Což už se Renaultu nejednou vymstilo.
Ano, na současnou generaci nejsou nějaké stížnosti, ale generace Mégane II a Laguna II byla průšvih, hlavně ze začátku výroby. Přiznívají to i sami prodejci, tak nemá cenu z toho dělat vědu.
Generace mégane III a Laguna III zásadní novinky nepřinesla, jen konečně začala fungovat tak, ja měla generace II.
Teď přichází opět s novinkou v podobě elektroniky a moje obavy jsou, aby to nebyl zase propadák co do spolehlivosti. To je celé. Nevím, co je na tom špatně.
Co se 1.6 dCi týká, ten vůbec nezpochybňuji. Ale nechápu ten 1.5 dCi pod ním. Prostě motorová schizofrenie. A jestli je 1.5 výrobně levnější, tak i tak bych jej nerealizoval a raději postavil na 1.6dCi, který bych vyráběl ve větších sériích. Čímž by se mi dříve zaplatil vývoj...
Avatar - Ronault.
20. 1. 2012 23:19
Re: MPV piercing
Trochu se v tom motáš a vůbec nečteš, co píšu, možná trochu zbystři a já to napíšu ještě jednou.

Co dle tebe cpe do auta za elektroniku oproti ostatním? Povídej, fakt mě to zajímá.

Tak jeidnou věc, co Scénic z elektroniky přináší novou je automatické přepínaní dálkových světel a hlídání jízdních pruhů, čili věc, kterou tady mají jiné značky cca 5 let, už minulá generace C5 !!! to měla, takže žádná inovace, která nebyla odzkoušena.
To je vše, co nového je ve faceliftovaném Scénicu nebo Meganu nového.

Takže o čem píšeš? Pokud jde o novinky v Laguně II, tak to bylo trochu jinak, ono tehdy Laguna s bezklíčovým odemykáním nepřišla 5 let po někom jiném, ale přišla s ním jako první, stejně tak přišla např. kontrolou tlaku v pneumatikách, novým systém řídících jednotek nebo i takovou drobností jako je el. sklápění zrcátek... a to řadu let před jinými... však teprve dnes přichází do mainstreamu auta s bezklíčovým startování, po 11 letech!

Tady se nic nového nekoná, Renault nakoupil od dodavatelů téhle techniky pár věcí, které namontuje do auta aby se neřeklo a raději nic nechce riskovat.

Bych bych bych... Podívej, přd pár lety tady byla 1,5 dCi, která už jede v poslední své etapě života, za pár let příjde něco stejně výkonného a menšího. 1,6 dCi je nový motor a proč by ho měli uměle stavě na větší objem kvůli motoru, který bude končit.

A nejde jen o objem, jde o charaktek. Máš o 15 kW více a úplně jinou kultivovanost motoru.

To bys pak mohl valit bulvy na to, že Golf má 1,4i v nabídce a i 1,2 TSI, proč TSI neudělali třeba 1,5 TSI aby měl větší objem... nebo můžeš mít i Polo s 1,4 a 1,2 TSI...
Avatar - rohYpnol
21. 1. 2012 00:11
Re: MPV piercing
Ok, vím co myslíš a jak to myslíš. Ano, není to bezpochyby tak převratné jako dřívější elektronika. Taky se shodneme na tom, že v principu se nejedná o nic nového. Ale jako první to nasazuje Renault masově, navíc do nižší střední třídy.

Netvrdím to na beton, ale v době uvedení bezklíčkového vstupu byl tento prvek taky znám z aut vyšších tříd, jen se u Renaultu nasadil masově do mainstreamu. Ještě jinak - u konkurence lze najít taky spoustu podobných prvků, ale jako příplatkové. A kolik lidí si za tohle připlatí? Prakticky nikdo. Tam tedy těžko hovořit o nějaké spolehivosti, když to mají třeba 2 vyrobené kusy z 1000...

To, že to jiným trvalo 11 let jak píšeš znamená jediné - nikdo tento systém nějak nepostrádal, ale ot jen na okraj.

Mám pocit, že nečteš ty mě, napíšu to ještě jednou - 1.6 dCi VŮBEC NESPOCHYBŇUJI. Nedává mi v nabídce smysl ten 1.5 dCi. A ano VW je hezký příklad - v jeho nabídce opravdu nenajdeš 1.5 TSI, protože by nedávalo smysl mít objemově téměř identické motory. Rozdílného výkonu a charakteristiky lze dosáhnout jiným naladěním téhož objemu, popř. úpravou/zjednodušením identického motoru.

Tedy ano, v prvním příspěvku je nesmysl formulace "průkopník nových technických řešení", mělo tam být spíše něco jako "průkopník v nasazení nových technických řešení do standardních výbav v mainstreamu".
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 00:34
Re: MPV piercing
Ale i po té úpravě němáš pravdu.

Protože masově se tohle v nižší střední už dělá, třeba C4 má hlídání mrtvých úhlů, stejně jako Focus, ten má pokud se nepletu i parkovací asistent a mnoho dalšího za příplatek. Navíc to, že je to v nižší střední neznamená, že to není v jiné masové třídě. Třeba v Laguně to Renault kupodivu nenabízí, tam chybí to, co je jinde možno připlatit, od hlídání jízdních pruhů, přes adaptivní tempomat atd., to vše má třeba Passat i jiní...
Navíc tohle rozhodně není masová záležitost, stejně jako má C4 hlídání mrtvých úhlů a masážní sedadla pro nejvyšší výbavu, tak Scénic a MEgane bude mít tady tuhle tu věc taky zaručeně za příplatek a v nejvyšším stupni výbavy, o tom není nutno pochybovat.
A zrovna nejvyšší stupně výbavy rozhodně Renault umí vysoce nacenit, možná tak Megana Generation umí hodit na billboar od 220t s leasingem, realita je ale jinde, za normálního Megana (po faceliftu bude mít Generation prý stále 1,6 16V, tak mi tvrdili přímo v Renaultu) člověk zaplatí podobné či stejné peníze jako za Golfa či kohokoliv jiného.

Takže nějaké průkopnictví a ani standard mainstreamu tohle není, možná tak v reklamě v televizi. Protože v tom 2001, kdy přišla Laguna třeba bezklíčové odemykání měl pokud se nepletu jen Mercedes v CLK... Takže tehdy ano, tehdy to bylo průkopnictví. Teď už to tak bohužel není... Tehdy, máš pravdu, to zaváděl všude, však to měly všechny Laguny, všechny Megany, Scénicy, Vel Satisy a pak i lepší výbavy Clia III..

I cenou je 1,6 dCi podstatně výš, je o 10t dražší (ve Scénicu) než bývala 1,9 dCi, navíc tenhle motor se jistě časem objeví i v silnější verzi. Problém je v tom, že nejsi schopen, určitě ne sám, od sebe odlišit bývalý a současný motor, je to jako downsizing u naftových motorů, prostě je to jako postavit vedle sebe 1,2 TSI a 1,2 HTP a divit se, že jen 10 kW navíc, koho to naláká na koupi?
Ona ta 1,5 dCi má svou historii a pokud se nepletu, windiesel mě opraví, tak naráží na své konstrukční stáří právě díky filtru pevných částic... takže nějaké další ladění by nebylo zrovna kvůli emisím možné, navíc úplně jiná konstrukce...
Avatar - rohYpnol
21. 1. 2012 10:28
Re: MPV piercing
"...Ona ta 1,5 dCi má svou historii..." a právě proto mi přijde zbytečné jej dále udržovat vedle nového 1.6 dCi (v něm vidím budoucnost). Ještě jinak řečeno - s příchodem 1.6 dCi bych >:-[] poslal 1.5 dCi k ledu.

Myslím, že Renault bude chtít z Visia vytěžit maximum. Jistě že ho nedá do základních výbav, koneckonců tam nebyl a není ani keyless. Ale je rozdíl nasadit tyto prvky již od výbav Expression/popř. Advantage, a nebo jako prvek do top výbav:
a) Focus nemá ani ve výbavě Titanium, pouze jako sada Assist Plus za ca +30 tis.
b) C4 opět nemá ani v nejvyšší výbavě Exclusive (pouze jako příplatek k nejvyšší výbavě - paket Bezpečnost +25 tis./ paket pohodlí +35 tis.).
Pokud by i Renault zvolil přístup Citoenu/Fordu, pak to, co jsem napsal, je samozřejmě bezpředmětné ;-)
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 11:26
Re: MPV piercing
Tak zatím ještě 1,5 dCi euro plní, výkony má tak právě na základní model, takže se asi Renaultu nevyplatí přivádět jinou motorizaci na trh a samotný. To by bylo trochu nefér, kdyby Megane s 1,6 dCi stál s dieselem v základu cca 320t a měl 96 kW a kdyby to podladili, tak kdo by kupoval dražší motor ;-)
Avatar - rohYpnol
21. 1. 2012 11:57
Re: MPV piercing
Při rozumném příplatku by se našlo zájemců dost. I u koncernu si zákazníci rádi připlatí za 1.2TSI 77 kW oproti 63 kW. Nejedná se přitom o identické motory, 77 kW má mmj. jinou hlavu válců.
Možná má Renault obavy, co kdyby náhodou při vývoji 1.6 dCi něco opomněl. Tak to zatím nechávají v menší sérii na "dotestování" u prvních zákazníků a pokud se osvědčí, tak rozšíří výrobu. Při tom balíku peněz, co nasypali do vývoje 1.6 dCi by ale byla dost ostuda, kdyby se objevila konstrukční vada.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 12:04
Re: MPV piercing
No jo, ale 1,5 dCi má varianty osvědčené a odzkoušené od 50 kW do 80 kW, nežerou moc, splňují normy, tak proto Renault asi nechce uměle snižovat výkon. Spíš by mě zajímalo kolik ještě více z té 1,6 dCi jsou schopni vydolovat, podle mě by to mohl být základ pro další Lagunu.

A taky je dost pravděpodobná tvá verze, že Renault zatím sonduje a dolaďuje... prý byla první svolávačka na termostaty... takže fakticky se snaží a sondují, když to jde tak rychle...

Náklady nebyly velké, vždyť prý dle těch videí použili techniku z F1, takže jen změnili měřítko a dali jiný palivový filtr >:D
Avatar - rohYpnol
21. 1. 2012 12:10
Re: MPV piercing
Až někdo u Renaultu přide na to, že F1 nejezdí na diesel, se budou divit >:-[]
21. 1. 2012 13:02
Re: MPV piercing
1.6 dCi asi nikdy nebude základní nafta. 1.5 dCi se bude ještě pár let dělat. Proto ho Renault kompletně předělal a zařadil do řady motorů Energy. Počítá se, že bude splňovat i normu Euro VI. Nahradit tento motor by 1.6dCi nešlo i z důvodů kapacit. 1.6 dCi se zatím dle výrobních kapacit postupně nasazuje do jednotlivých modelů. tento motor se má kromě Nissanu používat i Mercedes a Opel (dodávky). Navíc motorů 1.5 dCi se vyrábí cca 1 mil ročně. Jak je daloko projekt 1.2 dCi netuším.
21. 1. 2012 11:26
Re: MPV piercing
Pardon, že se vám dvěma pletu do vlákna, ale ohledně té 1,5 dCi - nemůže to být z hlediska výrobní kapacity nové 1,6 dCi? Viz. co se stalo Hyundai s i40 - nejsilnější motor v autě střední třídy je nafta 1,7. Mají super diesel 2,2 s 200 koňmi, ale prostě kapacity nestačí...

Pak je to samozřejmně "ceníková" logika. Starší, již zaplacený 1,5 jako dieselový základ a nový motor si nechám řádně zaplatit ;-)
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 11:48
Re: MPV piercing
K té i40. Psal jsem to pak i pod svůj blog, že v autodieselu tvrdí, že dvoulitr či jiný větší diesel se tam nevleze rozměrově kvůli předpisům na ochranu chodců...
Avatar - rohYpnol
21. 1. 2012 11:51
Re: MPV piercing
To je poněkud podivné. C5 2.2HDI biturbo >:D nemá s tak velkým motorem problém.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 11:54
Re: MPV piercing
>:-[] No jo, jenže C5 biturbu má majestátnou příď a ne tu drobounkou jak by ji vzali z i20 >:-[]
Avatar - rohYpnol
21. 1. 2012 12:07
Re: MPV piercing
C5 Tourer
a) délka (mm): 4829
d) rozvor (mm): 2815
převisy: 2014

i40 kombi
a) délka (mm): 4770
d) rozvor (mm): 2770
převisy: 2000 (sám koukám, to je kalkulace >:D "převisy budou mít přesně 2m!")

nevidím v tom tedy zásadní problém ;-)
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 12:26
Re: MPV piercing
Na výšku prý, ne na délku. Ta i 40 ten přední převis nějak maskuje...
21. 1. 2012 12:11
Re: MPV piercing
Aha, to mi uniklo...

A 2,0 CRDi (umí, tuším, 185 k). Taky se nevejde, nebo tam už je to o těch výrobních kapacitách?
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 12:25
Re: MPV piercing
Jo to nevím, to v Autodieselu, tedy ne v auto dieselu, teď se to jmenuje Svět motorů Diesel speciál, nepsali.
21. 1. 2012 17:30
Re: MPV piercing
Já jsem zase někde zachytil právě to o těch výrobních kapacitách. Takže předpokládám, že se to týkalo té 2,0.
21. 1. 2012 15:38
Re: MPV piercing
KIA Optima 2011 na US trhu sa predava aj vo verzii SX 2,0L Turbo 275koní...na 100km/h za 6,4s...cca 30000dolarov...u nas ten motor ani nevieme,ze existuje... :no:
21. 1. 2012 15:51
Re: MPV piercing
No jo, bo máme EURO X. Já jsem schopen uvažovat "zeleně", ale tady to pánové z Bruselu opravdu přepískli.
21. 1. 2012 18:21
Re: MPV piercing
Euro normu budem brat ako argument,pokial by sme hovorili o tom silnom 5litrovom 430konovom osemválci :-)
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 17:10
Re: MPV piercing
Jenže Kia Optima není i40. Pokud třeba fakt jde o rozměry, třeba proto, že se musí kapota do jisté míry deformovat, tak by to klidně mohlo odpovídat.
21. 1. 2012 18:19
Re: MPV piercing
Mozno ide o rozmery,ale to by boli potom velmi blbi keby taketo motory nevyuzili len z tohoto dovodu...a mozno ide o blbu politiku H/K,lebo Optima v EU ten motor asi nebude mat...dokonca i Sonata tam ma v ponuke 2,0T...takmer kazde auto v ponuke US ma viacero moznosti motorizacíí oproti EU...asi si musime v europe na tieto trendy zvykat :-| Fakt by si ale napr. taka i40ka vylepsila imidz so silnejsim motorom...
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 19:07
Re: MPV piercing
Nemusíme si zvykat, vůbec, jen nemusíme kupovat i40 nebo Optimu, když nemají požadované motorizace. V dieselech je u konkurence široký výběr, v benzínech se dá vybírat taky.

Ono jde o výšku a při pádu člověka na kapotu se ta kapota do jisté míry musí deformovat, v USA asi taková přísná kritéria nemají, proto se tam vleze. Ale kdo ví, třeba pan redaktor kecá...
21. 1. 2012 18:26
Re: MPV piercing
Ano, pre i40 by 2,0CRDi to bol idealny diesel...a neverim,ze ked sa zmestí do ix35...pre i40 je velký...
21. 1. 2012 11:35
Re: MPV piercing
Asi se někomu, kdo má pravomoc rozhodovat, nechtělo dávat jako základní naftovou motorizaci motor se 130 k. Dle stejné logiky by jsi mohl zpochybňovat existenci 1.2 TSI a 1.4 TSI. Navíc motor není udržován a komplet přepracován dle 1.6 dCi.
Avatar - rohYpnol
21. 1. 2012 11:49
Re: MPV piercing
1.2 a 1.4 je rozdíl 200 ccm. Pokud by byla 1.3 TSI vs. 1.4 TSI, psal bych to stejné.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 11:59
Re: MPV piercing
A co teprve smysl toho litrového tříválce 1,0 od Fordu s 92 kW a k tomu nabídka dokonce slabších jednašestek za menší peníze... ;-)

Podle mě příjde nástupce 1,5 dCi určitě s nižším objemem, ale bude to chvíli trvat. Důležité je, jestli dokáže s 1,6 dCi nahradit právě výkonově 1,9 dCi a co jsem četl testy, tak prý jo, jsem zvědavý na jízdu, až příjde do Meganu, tak bych rád odzkoušel, pokud by to osadili delšími převody, tak by to mohl být ideální dálniční křižník pro ty, co nemají na velké auto... (já >:D ) EDIT: "nemají na" je nekorektní vyjádření, správně se říká "nevyužijí" >:-[]
Avatar - rohYpnol
21. 1. 2012 12:15
Re: MPV piercing
1.9 dCi je poměrně letitý. O 1.6 dCi nemám obavy, první ohlasy sjou OK a jestli dopadne i testování na prvích zákaznících dobře, tak :yes:

Osobně se těším na 0.8 l biturbo 2-válec >:-[]
Taky nevyužiju >:D velký vůz. Ale ještě lépe je to řečeno tak, že "smýšlím ekologicky" :-!
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 12:24
Re: MPV piercing
Tak tak ekologicky, proto jezdím starým autem abych životní prostředí nezatěžoval výrobou nového >:D
Avatar - WinDiesel
21. 1. 2012 16:22
Re: MPV piercing
Nástupce 1,5 dCi jen tak nepřijde. Motor splňuje vše co je potřeba abyy splňoval, pro Euro 5 byl vybaven stejným nebo dokonce lepším vstřikováním než má 1,6 dCi. Tady jde o náklady na vývoj.
Měli rozdělaný 1,2 dCi 3válec ale rozhodli se že není zapůotřebí a že se naopak vystačí s modernizovaným 1,5 celohliníkovým dCi.
Avatar - WinDiesel
21. 1. 2012 16:18
Re: MPV piercing
Ještě chceš rušit 1,5 dCi? 55 koní až 110 koní, 1,6 dCi od 120 koní do 160 koní v budoucnu.
1,5 dCi K9K 260 Delphi 80 Nissan
1,5 dCi K9K 262 Delphi 65 Suzuki
1,5 dCi K9K 266 Delphi 84 Suzuki
1,5 dCi K9K 270 Delphi 80 Nissan
1,5 dCi K9K 272 Delphi 65 Nissan
1,5 dCi K9K 274 Delphi 70 Nissan
1,5 dCi K9K 276 Delphi 85 Nissan
1,5 dCi K9K 400 Delphi 90 Nissan
1,5 dCi K9K 422 Delphi 65 Nissan
1,5 dCi K9K 700 Delphi 65
1,5 dCi K9K 702 Delphi 80
1,5 dCi K9K 704 Delphi 65
1,5 dCi K9K 706 Delphi 80 CAN
1,5 dCi K9K 710 Delphi 55
1,5 dCi K9K 712 Delphi 100
1,5 dCi K9K 714 Delphi 70
1,5 dCi K9K 716 Delphi 60
1,5 dCi K9K 718 Delphi 84 CAN
1,5 dCi K9K 718 Delphi 85 CAN
1,5 dCi K9K 722 Delphi 80 CAN
1,5 dCi K9K 724 Delphi 85 CAN
1,5 dCi K9K 728 Delphi 100 CAN
1,5 dCi K9K 729 Delphi 100 CAN
1,5 dCi K9K 732 Continental 105 CAN
1,5 dCi K9K 734 Continental 105 CAN
1,5 dCi K9K 740 Delphi 65 CAN
1,5 dCi K9K 740 Delphi 85 CAN
1,5 dCi K9K 750 Delphi 80 CAN
1,5 dCi K9K 752 Delphi 65 CAN
1,5 dCi K9K 760 Delphi 85 CAN
1,5 dCi K9K 762 Delphi 70 CAN
1,5 dCi K9K 764 Continental 105 CAN
1,5 dCi K9K 764 Continental 105 CAN
1,5 dCi K9K 766 Delphi 85 CAN
1,5 dCi K9K 766 Delphi 85 CAN
1,5 dCi K9K 768 Delphi 70 CAN
1,5 dCi K9K 768 Delphi 70 CAN
1,5 dCi K9K 770 Delphi 75 CAN
1,5 dCi K9K 770 Delphi 90 CAN
1,5 dCi K9K 772 Continental 105 CAN
1,5 dCi K9K 796 Delphi 85
1,5 dCi K9K 800 Delphi 70 CAN
1,5 dCi K9K 802 Delphi 85 CAN
1,5 dCi K9K 808 Delphi 90 CAN
1,5 dCi K9K 812 Delphi 65 CAN
1,5 dCi K9K 820 Delphi 90 CAN
1,5 dCi K9K 830 Delphi 85 CAN
1,5 dCi K9K 830 Delphi 85 CAN
1,5 dCi K9K 834 Delphi 90 CAN
1,5 dCi K9K 838 Delphi 80 CAN
1,5 dCi K9K 884 Delphi 100 Dacia
1,5 dCi K9K 892 Delphi 90 Dacia
1,5 dCi K9K 894 Delphi 90 Dacia
>:D
Avatar - WinDiesel
21. 1. 2012 16:15
Re: MPV piercing
Neopraví, píšeš to dobře a prášek na hlavu to zbytečně řeší.
Avatar - rohYpnol
21. 1. 2012 17:07
Re: MPV piercing
Zbytečně řeší?
1) jen píšu svoje názory, vzhledem k tomu, že tu nikoho neurážím, nevidím na tom nic špatného
2) Renault je mi vcelku na háku, ať si dělá co chce
3) i přes uvedené je Renault moje vcelku oblíbená značka. V generaci Mégane III, Laguna III, Scénic III jeden z horkých adeptů ke koupi
4) za tím, co jsem napsal, si stojím (s vysvětlením viz. výše 10:28), jen bod 5 byl prvně opravdu nevhodně formulován, opravil jsem se, uznal jsem :-!
Avatar - Ronault.
20. 1. 2012 20:53
Motor pro naše otázky
Nová 1,6 dCi už byla opěvována v mnoha testech, kultivovaná, úsporná, točivá, Scénicu prý vyloženě sedí. Už s ní jezdí i první uživatele na renault foru a názory zatím podobné. Už také byla první svolávačka, takže se i nespí... uvidíme.

1,2 TCe vypadá slibně, papírově minimálně... vstřikování, řetěz... no snad vše si už odbyli majitelé 1,2 TSI a Renault se jen poučil... Jediné, co mě malinko na tom motoru při pohledu na videu trápí jsou přesuvníky variabilního časování ventilů... jestli je komplet vzali z 1,6 16V 81 kW, tak to by bylo faux pais... :-| Snad ne...

Taky by mě zajímalo, vím, že to někde psali, jakou výhodu bude mít to olejové čerpadlo s proměnlivou funkčností? Jestli investice do tohodle bude stát za to...

Každopádně konečně se Megane dočká konkurence schopného motoru a perfektního dieselu :yes:
Rozbalit vlákno
3
20. 1. 2012 21:52
Re: Motor pro naše otázky
No to by bylo pořádný faux-pas, hlavně když tam jsou ty přesuvníky dva...
Avatar - Ronault.
20. 1. 2012 22:15
Re: Motor pro naše otázky
JJ, už se to probíralo na renault foru... ale taky ty to neřešíš, ne? Ty máš 74 kW verzi a ta je v pohodě :-)
21. 1. 2012 11:31
Re: Motor pro naše otázky
Na tu 1,2 jsem hodně zvědav. 115 koní v základu (Generation neberu v úvahu), to je to nejlepší, co C segment nabízí. Spolehlivost je jediný otazník tohoto motoru. A v našich končinách také cena - jsem zvědav, zda zůstane stejná, nebo ji náš dovozce zkusí posunout trochu nahoru.

Co se přesuvníků týče, také doufám že se nejedná o ty staré. Jak říkáš, to by bylo faux pas ;-)