Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
genie
Tak tady na ten článek koukám... A jsem jediný, kdo má pocit, že tenhle článek absolutně nepatří na web, který je pro opravdové milovníky vůně benzínu? Suchý, nezáživný kus textu pro kupce ojetých Fabii nebo Octavii TDI (co jiného než koncern by si čtenář Volkswagen Zeitung, ehm... pardon, Světa motorů, mohl koupit). Kde jsou ty emocionální texty, které nám popisují neměřitelné pocity z radosti z řízení, technické finesy, nadšení...
Promiňte, možná tohle je způsob, jak se stát šedivým průměrem pro masy a lepší pokladničkou pro vydavatele, ale za mě :no:
Promiňte, možná tohle je způsob, jak se stát šedivým průměrem pro masy a lepší pokladničkou pro vydavatele, ale za mě :no:
mas pocit, ze pokud vlastnis ojetinu od novoty, tak te v clanku uvedene doporuceni nemusi zajimat?
Mám pocit, že pokud jsem fanoušek aut (a tady se takových dříve scházela většina), tak
a) vím, jak se starat o své auto
b) řídím se aktuálním stavem toho, co mé auto chce a ne rádoby zobecněnými pravdami.
Nebo mi snad chceš říci, že si koupíš Fabii za 60 tisíc a jedeš nechat udělat rozvody a další servis za dalších deset?
Ano, olej vyměním, pokud mám sebemenší pochybnosti o jeho stáří a kvalitě, ale nechat PREVENTIVNĚ opravit motor u ojetiny tak, jak hlásá titulek. Sorry, ale to mi příjde jako článek do Blesku.
a) vím, jak se starat o své auto
b) řídím se aktuálním stavem toho, co mé auto chce a ne rádoby zobecněnými pravdami.
Nebo mi snad chceš říci, že si koupíš Fabii za 60 tisíc a jedeš nechat udělat rozvody a další servis za dalších deset?
Ano, olej vyměním, pokud mám sebemenší pochybnosti o jeho stáří a kvalitě, ale nechat PREVENTIVNĚ opravit motor u ojetiny tak, jak hlásá titulek. Sorry, ale to mi příjde jako článek do Blesku.
Nepindej. Jsou i fanousci - zacatecnici a tem se tenhle clanek muze hodit. Navic, je svoboda a muzou sem zavitat i nefanousci. Mas pocit, ze se vse ma tocit kolem tebe?
rozvody sem dělalj ejdnou, zbylý káry jaski neměly řemen >:D
A to snad ví i začátečník, že když není spolehlivé info o tom kdy byl řemne měnen, hned vyměnit vč. kladek.
A to snad ví i začátečník, že když není spolehlivé info o tom kdy byl řemne měnen, hned vyměnit vč. kladek.
Článek nebyl napsán pro fanoušky automobilsmu, kteří považují výmenu rozvodů za normální provozní věc. Spousta dnešních řidičů neumí ani vyměnit žárovku a výmena rozvodů je pro ně "oprava motoru". Jo a pokuď koupíš Fabii za 60 táců, tak těch 10 je opravdu minimum, co do ní musíš investovat :-)
Všechny tyto rady se týkají asi hlavně když budu kupovat dehtový kamna, pokud koupím atmosférický benzín, který má rozvody hnané řetězem tak jsem bez problémů?
Asi tak... Dokonca ten benzín nebude mať ani stočené km... >:D
Cože??? Kde žiješ panáčku???
1.) Je mnoho benzinovych atmosfér, které mají rozvody hnané řemenem (nebo řemeny)!!!
2.) Ani u vozidla s řetězovým rozvodem nemáš absolutní jistotu spolehlivosti, proto se doporučuje po nákupu ojetiny minimálně kontrola.
3.) A že benzíny nemají stočené kilomety??? Ha ha ha ha :-)
1.) Je mnoho benzinovych atmosfér, které mají rozvody hnané řemenem (nebo řemeny)!!!
2.) Ani u vozidla s řetězovým rozvodem nemáš absolutní jistotu spolehlivosti, proto se doporučuje po nákupu ojetiny minimálně kontrola.
3.) A že benzíny nemají stočené kilomety??? Ha ha ha ha :-)
Přetržení řemene u benzínu vetšinou velkou škodu nenadělá, je tam dost místa aby se ventily nepotkali s pístem, pro diesel je to katastrofa. U benzínu předpokládám že s tím předchozí majitel jezdil rozumně možná právě kvůli spotřebě a naopak u nafty většinou ty auta lítaj hlavně po dálnici na doraz. U benzínových aut většinou není potřeba ten tachometr stáčet, moc nenajedou. U nafty je to povinnost, se skutečnejma kilometrama by to nikdo jako ojetinu nekoupil :-)
vetšinou, předpokládám..... co jsou to za kecy??? A jak může ten kupující vědet, že jeho vysněný vůz spadá do většiny a že se jeho předpoklady naplní??? NIJAK!!! Kdo kupuje ojetý vůz, musí automaticky počítat s nějakou investicí do začátku (olej, rozvody, brzdy, pneu atd.) A kdo si myslí, že za 30-40 táců koupí auto bez investic, je naivní (ano, určitě takové jsou, ale to je jedno z pětitisíce :))
Tak tak...
Těch motorů v benzínu, které se při přetržení rozvoďáku nepotkají, není zase tak málo. Pravdou je, že oprava pak není až taaak drahá, ale zadarmo to není.
A říkat si, že je to benzín, tak to tolik nenajelo může být ošemetné. Za tři roky není problém na autě udělat klidně 200t i s benzínem a ani nemrkneš...
Těch motorů v benzínu, které se při přetržení rozvoďáku nepotkají, není zase tak málo. Pravdou je, že oprava pak není až taaak drahá, ale zadarmo to není.
A říkat si, že je to benzín, tak to tolik nenajelo může být ošemetné. Za tři roky není problém na autě udělat klidně 200t i s benzínem a ani nemrkneš...
matteria - ked téme nerozumieš, tak radšej nedávaj žiadne rady.
zaleží na systéme rozvodov a počtu ventilov, napr. stare Punto 1.2 s tim nema problém, ale u napr. Imprezi 2.0 ťa roztrhnutie remena bude stáť hodne.
A ohľadne km - myslíš že na benzínoch sa jazdí menej? ja som na (nie novej) A3 za 2 roky nabehal asi 90k km... kolko myslíš že by mala keby som ju predával ako 7-8 ročnú?
zaleží na systéme rozvodov a počtu ventilov, napr. stare Punto 1.2 s tim nema problém, ale u napr. Imprezi 2.0 ťa roztrhnutie remena bude stáť hodne.
A ohľadne km - myslíš že na benzínoch sa jazdí menej? ja som na (nie novej) A3 za 2 roky nabehal asi 90k km... kolko myslíš že by mala keby som ju predával ako 7-8 ročnú?
Vetšinou a předpokládám píšu protože neznám všechny modely aut. Vysněný vůz mám, ale nemám na něj, takže ojetinu kupuju s rozumem. Jako kupující si nejprve zjistím jaké problémy může konkrétní model mít zda se třeba jeho motor může potkat nebo ne. Rozumná volba ojetiny je tak 100000 až 150000. Samozřejmě i takové auto vyžaduje nějaké investice. Nabídka ojetin je ale obrovská takže se dá v klidu vybírat. Většina Oktávek co mě předjede tak je TDI a naopak ty co předjedu já tak jsou benzínové, jezdí rozumně :-)
Hmm čirý amaterismus? Většina benzinových motorů se nemůže potkat? Kde to žiješ?
Je možné že se bude postupně možnost výběru aut u kterých se motor nepotká snižovat. Zatím takové mám, i když je to 16V tak má rozvod SOHC takže sací a výfukové se vzájemně nepotkají a píst je taky dost daleko :-)
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nový název by mohl být
svět motorů pro úplné lajky
aneb jak býti dobrým vwkoncernistou
už dlouho přemýšlím že tenhle plátek pošlu do učebnic dejepisu. testy auto vs auto obsahují tkz vwkoncerfaktor kdy konkurenčí auto vyhrává na celé čáře ale v posledním okruhu se tento vwkf zohlední a konkurenčí auto prohraje a nemohou ho doporučit.
A poslední čísla mi v tom jen utvrzují. článek kauza neutrál - vyřazujte brzdy skoro nepouživejte(se snaže používat co nejméně aby ste tu energii na zrychlení nevynaložili do bzrd) ale kdy motor vubec nežere je při vypnutem motoru což nemůžou doboručit kvuli bezpečnosti.
čekal jsem kdy se ozve první "jouda". Opravdu Hned další číslo - co se bude dít v provozu když vypnu motor? už jsem to na své vw octavia tdi zkoušel na letišti a s vypnutým motorem poprvé mi to moc nešlo ale ted už ho spolehlivě ubrzdím...
a kdy uvidím dalšího joudu pod kopcem ve škarpě co vyřazoval a snažil se neoužívat pořádně brzdy >:D dyť ve SM to psali.
Takže nemáš špatnou náladu.
svět motorů pro úplné lajky
aneb jak býti dobrým vwkoncernistou
už dlouho přemýšlím že tenhle plátek pošlu do učebnic dejepisu. testy auto vs auto obsahují tkz vwkoncerfaktor kdy konkurenčí auto vyhrává na celé čáře ale v posledním okruhu se tento vwkf zohlední a konkurenčí auto prohraje a nemohou ho doporučit.
A poslední čísla mi v tom jen utvrzují. článek kauza neutrál - vyřazujte brzdy skoro nepouživejte(se snaže používat co nejméně aby ste tu energii na zrychlení nevynaložili do bzrd) ale kdy motor vubec nežere je při vypnutem motoru což nemůžou doboručit kvuli bezpečnosti.
čekal jsem kdy se ozve první "jouda". Opravdu Hned další číslo - co se bude dít v provozu když vypnu motor? už jsem to na své vw octavia tdi zkoušel na letišti a s vypnutým motorem poprvé mi to moc nešlo ale ted už ho spolehlivě ubrzdím...
a kdy uvidím dalšího joudu pod kopcem ve škarpě co vyřazoval a snažil se neoužívat pořádně brzdy >:D dyť ve SM to psali.
Takže nemáš špatnou náladu.
tento a další podobné plátky (Autoshit, Autovtip...) jsem do propadliště dějin poslal už dávno
695
Nechápem čo tu riešite...ak sa ti nepači nečiaj....podla mna je to príjemná zmena technickeho charakteru nie len romány o novinkach...samozrejme nieje to nejak podrobný článok ale je prvý čo ma dnes zaujal nato aby som si ho prečítal :-!
bubaaaack
Beru to jako malou ochutnavku toho, co teprve prijde, stale totiz cekam na treti dil povidky o dieselech. Uzasne mi vylepsuje naladu. >:D >:D >:D
P.S. AUTO.CZ, zamyslete se prosim nad tim, jakemu typu informaci jste se rozhodli dat prostor. Chapu, ze na hlavni strance je dobre mit nejaky pohyb, nove informace, ale u marginalnich zalezitosti typu Udrzba ojeteho automobilu nebo Prodejni statistiky na Islandu staci pouze kratka poznamka (tweet) a odkaz. Neni tomu potreba venovat 8 odstavcu, zejmena pokud jde o informaci s max. tydenni zivostnosti.
P.S. AUTO.CZ, zamyslete se prosim nad tim, jakemu typu informaci jste se rozhodli dat prostor. Chapu, ze na hlavni strance je dobre mit nejaky pohyb, nove informace, ale u marginalnich zalezitosti typu Udrzba ojeteho automobilu nebo Prodejni statistiky na Islandu staci pouze kratka poznamka (tweet) a odkaz. Neni tomu potreba venovat 8 odstavcu, zejmena pokud jde o informaci s max. tydenni zivostnosti.
genie
Nuž, když už jsme u toho, mám v plánu koupit v létě vylítanou ojetinu (páč na nový vůz nemám, bohužel). Bude to 330d / 335d E93. Otázka do pléna: Měl bych nechat preventivně opravit motor? :-) A nebo bude stačit prostě jen kontrola celého auta?
Pouze popřeji hodně štěstí při výběru...
Děkuji, nikam to nespěchá a nic mě netlačí, tak snad vyberu to pravé :-)
No ono je to tezke, motor bude vylitany a nebude stat za moc, ale jestli Ti do toho bude sahat nejaky umelec tak aby to nebylo jeste horsi. Osobne nemam rad jakykoli zasah do auta od servisu. Vidim co vychazi ze skol, jsou to opravdu automechanici na slovo vzati. Co si muzes zmrvit doma sam, netreba vozit do servisu. Vzpominam jak se na 4-leteho Pasika s prasklou manzetou na homokinetickym kloubu vrhaly specialisti s kladivem pri sundavani tlumice. Zazitek >:D
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Flai
To by měla být samozřejmost!!! Jenomže někteří lidi a jejich většina! jsi prostě nepřipustí že ta jejich špičková ojetina potřebuje servis! Naprostá samozřejmost po koupi ojetiny je : Olej+filtr,Rozvody,palivovy,vzduchový!,p… filtr ... Já jak sem kupoval ojetinu,tak olej+ty veškeré filtry všechno ven a to mne ujištovali že je to fakt měněné. Jak jsem vytáhl vzduchový filtr-ten byl jak sáček od vysavače >:-[] to tam snad bylo od novoty! potom kapitola byla voda do ostřikovačů,tam snad někdo lil močůvku nebo co ;-\ Jo a nezapomenout na chladící kapalinu! určitě vyměnit taky nestojí moc a je na4 roky klid ;-) kámoš se u těch rozvodu vykyval u Megane 1.9 DCi říkam mu udělej tam rozvody,naco bych je dělal . V bazaru řikali že ještě 50tis.km ... po15tis.km mu to jeblo(pry jenom zohle ventily) radeji to dal jak to bylo pryc ... nikdo To nedokazal opravit za rozumne penize
Ale ano, rozhodně důvěřuj, ale prověřuj... Ono je zásadní problém to, že lidi koupí ojetinu za poslední peníze a pak na tohle nemají peníze. Protože "Máňo, koukej na ty elektróny, to bude pecka na tý naši Škodovce." a tak koupí kola, nějaký olej přece soused nevidí... Ale pořád mi uniká smysl preventivní OPRAVY motoru :-)
Amen!
Většina lidí nekoupí za poslední peníze...poslední peníze dá do akontace a pak to má na silnici nějak vypadat.
Motory co se nepotkají mají snad jen italové (FIRE).Ono to je taky o tom jak se auto vybírá,pokud Lojza kouká na rádio a vokna felektrice,tak si nevšimne kotoučů před smrtí,děravýho vejfuku a vymlácený baterky.
U čerstvě koupený ojetiny bych řešil svíčky,filtr vzduchu,palivovej filtr,rozhodně bych nedával nějakej ultra longlife speciální olej,ale stejnej co se do auta celou dobu lil,výfukový potrubí (ale na to bych si dával pozor už při koupi),preventivně novou brzdovku.Rozvody bych nechal jen omrknout mechanikem (dobrej pozná jestli byl měněnej nebo už je na odpis) ,přeci jen je to větší investice.U 16ventilu by to bylo jistější měnit hned.Ale to mluvím o běžným řadovým nepřeplňovaným benzíňáku...do něčeho víceválcovýho a naftovýho bych s ohledem na ceny servisu nešel >:D
Možná radím blbě..když se mi už dva motory potkaly >:D ale u mně to bylo 300,- za jeden ventil,což jde >:D
Většina lidí nekoupí za poslední peníze...poslední peníze dá do akontace a pak to má na silnici nějak vypadat.
Motory co se nepotkají mají snad jen italové (FIRE).Ono to je taky o tom jak se auto vybírá,pokud Lojza kouká na rádio a vokna felektrice,tak si nevšimne kotoučů před smrtí,děravýho vejfuku a vymlácený baterky.
U čerstvě koupený ojetiny bych řešil svíčky,filtr vzduchu,palivovej filtr,rozhodně bych nedával nějakej ultra longlife speciální olej,ale stejnej co se do auta celou dobu lil,výfukový potrubí (ale na to bych si dával pozor už při koupi),preventivně novou brzdovku.Rozvody bych nechal jen omrknout mechanikem (dobrej pozná jestli byl měněnej nebo už je na odpis) ,přeci jen je to větší investice.U 16ventilu by to bylo jistější měnit hned.Ale to mluvím o běžným řadovým nepřeplňovaným benzíňáku...do něčeho víceválcovýho a naftovýho bych s ohledem na ceny servisu nešel >:D
Možná radím blbě..když se mi už dva motory potkaly >:D ale u mně to bylo 300,- za jeden ventil,což jde >:D
Nepotka sa iba 1.2/8v, aj to iba ten, v starsich Fiatoch. V novych 500kach ma zvysenu kompresiu a tam to uz ohne ventily. 1.2/16v sa potka vo vsetkych verziach.
v zásadě s tebou souhlasim, olej a filltry to by měl udělat asi opravdu každý no rozvody >:-[] s nadsazkou"bych je asi při koupi měmil pokud bude mít auto 220+t.km a bude to pssat octavie tdi" s nadsazkou ale prostě kouknu a vidim..
A poslední nemrznoucí kapalina mi teda moc levná nepříjde, to spis ta do odstřikovačů...takže tu bych řešil pokud bych auto kupoval od zaří do listopadu
A poslední nemrznoucí kapalina mi teda moc levná nepříjde, to spis ta do odstřikovačů...takže tu bych řešil pokud bych auto kupoval od zaří do listopadu
kexxik
aby někdo dělal takový servis po koupi? Mimo rozvodů nedělá takový servis ani puntičkář...ale článek sem určitě patří (kde jinde,než na "autowebu" se bude probírat ojetina?!), nějak nechápu reakce nekterých, že nerozumí tomu, co tady článek dělá.
gld
Boha dnes by to tu chcelo prehrnúť ako za starých dobrých čias. Ani nie 50 príspevkov ale balastu do aleluja.
Čo sme sa dnes dozvedeli?
1. Na benzínových jazdenkách sa nestáčajú kilometre
2. Všetky autá po roku 85. majú hydraulické vymezdenie ventilových vôlí
3. Na väčšine benznínových áut sa po roztrhnutí rozvodov nestane nič
4. Väčšina benzínových áut má totiž rozvod reťazou
5. Napísať článok o jazdených autách= sprisahanie sveta motorú a redakcie auto.cz a koncernu VW na ovládnutie sveta
Čo sme sa dnes dozvedeli?
1. Na benzínových jazdenkách sa nestáčajú kilometre
2. Všetky autá po roku 85. majú hydraulické vymezdenie ventilových vôlí
3. Na väčšine benznínových áut sa po roztrhnutí rozvodov nestane nič
4. Väčšina benzínových áut má totiž rozvod reťazou
5. Napísať článok o jazdených autách= sprisahanie sveta motorú a redakcie auto.cz a koncernu VW na ovládnutie sveta
Jumbik
Co to je zase za blábol že jak bude v hadicích olej tak je turbo na výměnu ? Kdo vám dává technické podklady AAA ? V každém dieselu bude v hadicích olej, tak to prostě je ... >:D neplašte lidi ..
zdravím Vás oba, kluci
Už to tady zmiňuji asi dva roky, že se bohužel z tohoto solidního autoserveru pomalu stává bulvár ;-\ ách jo...
dal som ti to veľkým a s odstupom, snáď to teraz dokážeš vstrebať :-!