Ekonomika
V USA neví co mají, klidně mi mužou jeden poslat. Asi se jim zatím nezdražují paliva že se jim do nákupu moc nechce. Doufám že Volt/Ampera neskončí na vrakovišti jak kdysi elektromobil EV1 od GM 8-s
Dojezd na elektriku asi 60 km (v papirech, realita je kdo vi kde), pak se jede na benzin. Nejaky urad "mini" ze by to snad po bouracce nemuselo zacit horet.
Prodavaj ho jen za cenu Mercedesu - a nikdo ho nechce... 😲
Prodavaj ho jen za cenu Mercedesu - a nikdo ho nechce... 😲
dojezd na elektrinu si muzes precist treba v testu Ampery zde na Auto.cz
"Klobouk dolů, ve třech lidech a s naplněným zavazadelníkem (objem jen 310 l) jsme v rámci testu elektro-spotřeby vyčerpali poslední z 16 kilowatthodin po 73 kilometrech běžné jízdy, převážně po smíšených silnicích (město, mimo-město, jízda v koloně)." [odkaz]
"Klobouk dolů, ve třech lidech a s naplněným zavazadelníkem (objem jen 310 l) jsme v rámci testu elektro-spotřeby vyčerpali poslední z 16 kilowatthodin po 73 kilometrech běžné jízdy, převážně po smíšených silnicích (město, mimo-město, jízda v koloně)." [odkaz]
No tak to teda klobouk dolu...
Ja s autem, ktere stalo polovinu - a to mi ho nikdo nemusel dotovat - ujedu jen asi 8x tolik a jakmile dojedu, tak natankuju a do deseti minut muzu jet dalsich 650 kilaku non-stop a bez rizika pozaru.
Co se snazim sdelit - elektro-plecho-kolca jsou dobra jako treba mestske dodavky (viz Kangoo napriklad), ale pro osobni prepravu jsou za soucasneho pomeru cena/dojezd/uzitna hodnota absolutne mimo.
Prodeje tomu odpovidaji.
Ja s autem, ktere stalo polovinu - a to mi ho nikdo nemusel dotovat - ujedu jen asi 8x tolik a jakmile dojedu, tak natankuju a do deseti minut muzu jet dalsich 650 kilaku non-stop a bez rizika pozaru.
Co se snazim sdelit - elektro-plecho-kolca jsou dobra jako treba mestske dodavky (viz Kangoo napriklad), ale pro osobni prepravu jsou za soucasneho pomeru cena/dojezd/uzitna hodnota absolutne mimo.
Prodeje tomu odpovidaji.
Reálna spotreba Voltu je taká istá ako na mojom päť ročnom Ceede ... a cena je takmer 3x vyššia ...
Vyskúšal som si hybridný Lexus a okrem dobrého pocitu z modernej technológie som nenašiel dôvod kúpiť tento predražený "ekologický" zázrak ...
Za cenu Ampery sa dá kúpiť Mercedes C a ostane ešte pár tisíc eúr na benzín ...
Ak ešte zoberieme do úvahy, že cca 50 % ceny nafty a benzínu tvoria "ekologické" spotrebné dane, tak je jasné, že hybridy i elektromobily sú nielen neekonomické, ale i zúfalo neekologické ...
A to ešte nerozoberieme "smrť" elektromobilu, t.j. jeho ekologickú likvidáciu ...
Pri nehode - čo je bežná príčina predčasnej "smrti" automobilov ostávajú všetky nevýhody elektromobilu a nižšia možná spotreba - jediná výhoda - je už majiteľovi akosi zbytočná ...
Vyskúšal som si hybridný Lexus a okrem dobrého pocitu z modernej technológie som nenašiel dôvod kúpiť tento predražený "ekologický" zázrak ...
Za cenu Ampery sa dá kúpiť Mercedes C a ostane ešte pár tisíc eúr na benzín ...
Ak ešte zoberieme do úvahy, že cca 50 % ceny nafty a benzínu tvoria "ekologické" spotrebné dane, tak je jasné, že hybridy i elektromobily sú nielen neekonomické, ale i zúfalo neekologické ...
A to ešte nerozoberieme "smrť" elektromobilu, t.j. jeho ekologickú likvidáciu ...
Pri nehode - čo je bežná príčina predčasnej "smrti" automobilov ostávajú všetky nevýhody elektromobilu a nižšia možná spotreba - jediná výhoda - je už majiteľovi akosi zbytočná ...
Amperu nebo Volt si pravdepodobne koupi nekdo kdo denne najezdi jen par desitek km, a kazdej den to soupne na nabijecku, a tak jako se najdou lidi co si koupej nejdrazsi verze mestskych auticek (jsou lidi co jsou ochotny dat temer 300 tisic za auto jako je Twingo), tak se jiste najdou lidi co si koupej prave Amperu
a tak jako ty nejses ochotnej koupit nic lepsiho nez Ceed, tak jsou jiste lidi co jsou ochotny utratit vic nez co stoji Ceed, ostatne Ceed a Lexus to je asi jako porovnavat toho Ceeda s Mercedesem C, uplne jina liga
a tak jako ty nejses ochotnej koupit nic lepsiho nez Ceed, tak jsou jiste lidi co jsou ochotny utratit vic nez co stoji Ceed, ostatne Ceed a Lexus to je asi jako porovnavat toho Ceeda s Mercedesem C, uplne jina liga
Hybridný Lexus je totiž ťažký ako prasa a elektronika v "eko" móde škrtí vozidlo a to je potom ako slimák ...
Samozrejme sa to dá prepnúť na "sport", ale to už žerie i trávu okolo cesty 😢
Ďaľšie auto už chcem auto strednej triedy, ale určite nie najaký "eko" zázrak, ale normálny benzín .... už i cenovo je už stará cena môjho Ceedu (18 tis. eúr) už dnes pomaly na začiatku cien vozidiel strednej triedy ....takže netreba o veľa viac bubákov .... 😄
Samozrejme sa to dá prepnúť na "sport", ale to už žerie i trávu okolo cesty 😢
Ďaľšie auto už chcem auto strednej triedy, ale určite nie najaký "eko" zázrak, ale normálny benzín .... už i cenovo je už stará cena môjho Ceedu (18 tis. eúr) už dnes pomaly na začiatku cien vozidiel strednej triedy ....takže netreba o veľa viac bubákov .... 😄
aha takze pro tebe je jako nejdulezitejsi na aute jeho zrychleni?, no jestli se zivis zavodenim na ctvrt mile tak to chapu, ale pak netusim proc sis vybral Ceed >😁
a kde beres tu realnou spotrebu Voltu? pokud Ceeda dres na zrychleni, tak sotva budes mit spotrebu kterou mas napsanou nekde v technicaku 😉
a kde beres tu realnou spotrebu Voltu? pokud Ceeda dres na zrychleni, tak sotva budes mit spotrebu kterou mas napsanou nekde v technicaku 😉
Povedená mediální manipulace. Je jasné, že fosilové neprodají svou kůži bez boje. Testovací laboratoř, v rozporu s provozními předpisy, které určují jak se má s poškozenou baterkou zacházet, nechala týden stát auto s nabitou baterií v garáži, až si vymodlila požár. Co by se asi stalo, kdyby nechali stát auto v garáži s plnou nádrži benzínu ve které by byla po havárii díra? Je jasné, že po takové mediální masáži budou dealeři opatrní. A to je ideální čas zahájit druhou vlnu mediální masáže a prezentovat Volt jako model, který nikdo nechce. Historie se opakuje. Vzpomeňte, jak se podařilo fosilům zákulisními tahy zlikvidovat první generaci elktromobilu. Tentokrát už je to ale marný boj. Nicméně podobných děsivých zpráv o hrůzostrašnostech alternativních pohonů budeme číst ještě mnoho. Myslím, že ty nejmasivnější manipulace máme ještě před sebou.
je galon 85 za 2.95$. Jako uplne ferovy duvod, proc si koupit hybrid mi prijde osobni preference, proste se mi libi nova technologie a svym nakupem chci podporid jeji rozvoj. Ten pozar Voltu, alespon co jsem slysel, byl pote, co po testu bocniho narazu vrak vzali a obratili na strechu, pri teto operaci vytekla jedna z provoznich kapalin, dostala se do baterii pres poruseny obal a tak to chytlo. O rozsahu pozaru nevim.
EDIT: tak ten pozar vzniknul ve trech pripadech, vzdy na vraku po bocnim narazu na kul, jednou za nekolik hodin po narazu, podruhe za nekolik dni a potreti za tri tydny. Z toho vyplyva, ze vsechny hybridy jsou nebezpecne a mely by se zakazat.
EDIT: tak ten pozar vzniknul ve trech pripadech, vzdy na vraku po bocnim narazu na kul, jednou za nekolik hodin po narazu, podruhe za nekolik dni a potreti za tri tydny. Z toho vyplyva, ze vsechny hybridy jsou nebezpecne a mely by se zakazat.
To doplnění je už správně. A ne všechny hybridy. Prostě podcenili tuhle možnost. Nárazové testy se u hybridů a elektromobilů dělají rozsáhlé právě kvůli bateriím. Třeba Leaf prošel stejnými testy naprosto bez problémů. A to má ještě víc baterií.
Ve skutečnosti Leaf prošel ještě horším testem - cunami. Kolem 20 kusů bylo zničeno, některé doslova rozdrceny. A baterie nechytly.
Ve skutečnosti Leaf prošel ještě horším testem - cunami. Kolem 20 kusů bylo zničeno, některé doslova rozdrceny. A baterie nechytly.
To byla ironie. Myslim, ze zadne realne nebezpeci zde nehrozi, pokud se behem par dni nedostanes (treba s neci pomoci) z vybouranyho auta, pozar ti uz asi vadit nebude... Mimochodem uz bylo vse uvedene na pravou miru, ze o nic nejde.
SAMOZRJME, ze o neco jde. GM v dobe kdy zadal vladu USA o uvery vyhodi miliardu dolaru za projekt, jehoz vysledkem jsou neprodejna auta s vyrobnimi nedostatky. Za to by mely padat hlavy. Je to USA, ktere maji dlouhodobe pasivni obchodni bilanci se zememi EU a kdyby laskave platili sve dluhy, tak tu nemame krachujici Recko, Italii, Portugalsko Spanelsko a Francii, nemluve o tom, ze celosvetovou krizi rozpoutaly prave americke financni ustavy. Jak rika Hamlet.. neco je shnile ve state Danskem, v tomto pripade v USA :no: :no: :no:
Přecijen, v USA je pořád dost levnej benzín na to,aby lidem stačila spotřeba 4/100 u o polovic levnějšího Priusu...
Volt je prostě moc drahej, byť jistě má bejt proč,ale lidi za takovou věc tolik prachů nejsou ochotný dát. I kdyby na tom bylo napsáno Toyota
Volt je prostě moc drahej, byť jistě má bejt proč,ale lidi za takovou věc tolik prachů nejsou ochotný dát. I kdyby na tom bylo napsáno Toyota
Na druhou stranu je videt, ze auta vlivem elektriny zacinaji byt extremne slozite a k zavedenemu benzinu nejsou proste atraktivni, nenabizeji zjedoduseni provozu a uspora je jen teoreticka.
GM 5 let zpatky jasne reklo, ze Volt je prukopnik (coz bezpochyby je) a jeho prodeje nepokryji vyvoj, nicmene i tyto nizke prodeje jsou nejspis naprosto pod ocekavanim a z Voltu bude mozna jen imagemaker, skoda, ja bych o nem v teto tride docela uvazoval
Elektromobily jsou mnohem jednodušší než konvenční auta, problém je ve skladování energie. Kombinace benzín a nádrž je úplně jinde než baterie po všech stránkách.
Akorát při jeho představení jsem četl zprávy, že to byla kachna a Volt je normální plugin hybrid jako Prius = motor pohání přímo kola... jak to teda je?
A velký rozdíl je v tom, že Toyota na Priusu vydělává (měla by vydělávat i na plug-in verzi), kdežto GM na Voltu tratí a pravděpodobně z miliardy dolarů utracených za vývoj zpět nezíská ani cent. Vzhledem k cenám těch aut je to opravdu úsměvné.
Největším machrem je tu asi Nissan, který má ještě těžší úkol. Uvidíme, jak se s ním popere.
Tenhle přístup je jeden z důvodů, proč mám k Voltu tak nepřátelský postoj.
ale je me jasny ze ty dres auto na max a tak jiste k prumernym hodnotam spotreby nepricichnes >😁
Narážel jsem na historky o dojezdu v tisících kilometrech na nádrž. Volt nedosahuje nijak zásadně lepších výsledků než ostatní vozy podobné koncepce. Očividně jsi nikdy nečetl mé příspěvky na téma, jinak bys takovouhle blbost nemohl napsat. Tohle bylo mířené čistě na "Princip Voltu je podle me jediny spravny alternativni zpusob pohonu..." a "... ze Volt je prukopnik (coz bezpochyby je)..."
Kdybych dřel auto na maximum, tak dávno sedím v lochu bez papírů.
Mimochodem, žádný test Ampery jsem tu ani nečetl.
Vyhoda Voltu je prave v tom, ze v nejhorsim moznem jizdnim rezimu je stejny jako benzinak, tzn dlouhy presun, nicmene i tak zere primerene teto kategorii, na druhou stranu pri beznem dennim najezdu ti elektrina staci, prinejhorsim ti cestou domu sezere decku benzinu.
Ciste elektromobily jsou po vycerpani elektriny proste nahrane a sledovat neustale udaje o dojezdu a propocitavat trasu je proste omezujici a nikdo neni ochotny toto trpet, Volt toto absolutne eliminuje
Hybridy na tom v nejhorším případě nejsou jako benzínové automobily. Zapomínáš, že s sebou musíš tahat metráky techniky navíc. Proto se tu už dříve v diskuzích zmiňovalo, že tyhle systémy mají smysl hlavně u drahých a těžkých vozů - kde se jejich cena i hmotnost ztratí. A úspora paliva je tam značná.
Co se elektromobilů týče, tady bude platit jednoduché pravidlo - něco ve stylu, kup si elektromobil, který má dvakrát takový dojezd, než běžně potřebuješ. Pak nikde neuvízneš. Ale elektromobily a hybridy mají stejný problém - baterie. Mimochodem, musíš sledovat stav baterie, nikoli dojezd.
PS: Jinak GM mátl veřejnost. Volt a Ampera pohání kola přímo. Za určitých okolností jde část síly motoru přímo na kola, kvůli zlepšení spotřeby o 10-15% - tolik k efektivitě děravé trubky ze dvou elektromotorů. Nejenom že proženeš energii dvěma elektromotory, ale navíc ještě převodovkou. Geniální systém. Už původní koncept jsem považoval za hybrid, tohle je Prius s jinak nastavenými prioritami a bateriemi s větší kapacitou. Prý tenhle krok směrem k Priusu celý koncept vylepšil a jde o nejlepší řešení na trhu. Marketing je zábava.
Pri porivnavani s Priusem je taky potreba zminit, ze Prius je uz 3. generace, pricemz prvni byl daleko mensi zazrak, nez je Volt dnes, pokud Volt zacina na stejne urovni jako "promakany" Prius, muze se jen zlepsovat, nicmene je taky pravda, ze zlepseni muze byt taky uz nulove.
Úroveň první generace Voltu je prostě daná stavem trhu. Pokud by byl na úrovni první generace Priusu, tak to prostě neprodají. To není nějaký valný úspěch, je to nutnost.