Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chevrolet Volt: Úředně zbaven obvinění, ale dealeři ho stejně nechtějí

Chevrolet chtěl loni v USA prodat 10 tisíc Voltů, nakonec jich však prodal jen 7.671.
Zpět na článek
24. 1. 2012 08:39
24. 1. 2012 13:15
24. 1. 2012 14:34
24. 1. 2012 19:01
24. 1. 2012 19:07
24. 1. 2012 19:13
25. 1. 2012 02:22
24. 1. 2012 14:30
24. 1. 2012 16:21
24. 1. 2012 20:39
24. 1. 2012 16:53
22. 2. 2012 18:50
24. 1. 2012 08:39
Princip Voltu
je podle me jediny spravny alternativni zpusob pohonu, Volt neni omezen zadnym dojezdem, muze se pohybovat jako bezne benzinove auto, akorat s vyrazne nizsi spotrebou.
Na druhou stranu je videt, ze auta vlivem elektriny zacinaji byt extremne slozite a k zavedenemu benzinu nejsou proste atraktivni, nenabizeji zjedoduseni provozu a uspora je jen teoreticka.

GM 5 let zpatky jasne reklo, ze Volt je prukopnik (coz bezpochyby je) a jeho prodeje nepokryji vyvoj, nicmene i tyto nizke prodeje jsou nejspis naprosto pod ocekavanim a z Voltu bude mozna jen imagemaker, skoda, ja bych o nem v teto tride docela uvazoval
Rozbalit vlákno
16
24. 1. 2012 13:15
Re: Princip Voltu
Kde jsi přišel na výrazně nižší spotřebu, to bych rád věděl. Přijde ti 7 litrů jako málo? Jako každý plug-in hybrid má lepší spotřebu, pokud ho nabíjíš a nejezdíš s ním mnohem dál, než ti vystačí baterie.

Elektromobily jsou mnohem jednodušší než konvenční auta, problém je ve skladování energie. Kombinace benzín a nádrž je úplně jinde než baterie po všech stránkách.
Avatar - GM.rja
24. 1. 2012 13:31
Re: Princip Voltu
Tady nejde o co nejnižší spotřebu, ale jak auto funguje. Například pro mě by bylo ideální - v pracovních dnech do práce a pojížďky po okolí 40-60 km a přes noc nabiju akumulátory = jízda s min. náklady na palivo. O víkendu výlet nelimitovaný pouze jízdou na elektřinu. Za mě SUPER!
24. 1. 2012 14:34
Re: Princip Voltu
Ale jaký je přínos Voltu oproti jiným plug-in hybridům, když je takový průkopník a revolucionář? O to mi šlo.
Avatar - GM.rja
24. 1. 2012 18:34
Re: Princip Voltu
No, jestli i jiný plug-in hybrid dokáže najezdit 60 km na jedno dobití bez použití spalovacího motoru a stojí stejně nebo dokonce méně, tak je mi ve výsledku jedno, jakým způsobem dojede dalších 500 km na jednu nádrž se spalovacím motorem. Čistě uživatelský pohled.
24. 1. 2012 19:01
Re: Princip Voltu
Takže o něco větší kapacita baterií u tebe představuje revoluci. Asi máme každý jiný slovník. Jinak, mezi námi, Prius s výměnou baterií přijde pořád na méně a dojede na ně dále než Volt. Ale to je už dodatečná úprava, takže to není úplně validní argument. Pokud dojezd v řádu stovky kilometrů nevyužiješ, pak lze instalovat méně článků, což znamená menší cenu a hmotnost. Tahle možnost je tu už roky. Dojezd na nádrž je pak nějakých 1600 kilometrů.
24. 1. 2012 19:07
Re: Princip Voltu
Převratnost Voltu má být v tom, že je tam motor jen jako generátor. A to se počítá, protože může odpadnou převodovka, spojka a později určitě i diferenciál. To už je pěkných pár kg. Navíc stacionární motor může být účinnější.

Akorát při jeho představení jsem četl zprávy, že to byla kachna a Volt je normální plugin hybrid jako Prius = motor pohání přímo kola... jak to teda je?
24. 1. 2012 19:13
Re: Princip Voltu
Je to tak, jak píšeš na konci. GM lhal, klamal, spalovací motor umí hnát a za určitých okolností i žene kola přímo. Je tam převodovka, spojky (tři) atd. Liší se zapojením, prioritami a kapacitou baterií, ale jinak jsou to stejná auta. Hlavní rozdíl je v tom, že Volt se snaží hnát většinu energie přes elektromotory - tedy jedním jí generuje a druhým žene auto, kdežto Prius na elektřinu přeměňuje pouze přebytečnou energii a vypomáhá si jí, když je třeba.

A velký rozdíl je v tom, že Toyota na Priusu vydělává (měla by vydělávat i na plug-in verzi), kdežto GM na Voltu tratí a pravděpodobně z miliardy dolarů utracených za vývoj zpět nezíská ani cent. Vzhledem k cenám těch aut je to opravdu úsměvné.

Největším machrem je tu asi Nissan, který má ještě těžší úkol. Uvidíme, jak se s ním popere.
25. 1. 2012 00:45
Re: Princip Voltu
Ale nesmysl. GM nelhal. Připojení motoru přímo na kola je jenom jeden z okrajových režimů. Běžně pracuje tak jak GM ohlásil. Pouze ve vysokých dálničních rychlostech, když se baterie vybije pod určitou hranici připojuje se "dobijeci" spalovák přímo na kola, protože je nesmysl, aby v tom okamžiku ještě současně dobíjel baterii. Zbytečně by se tak zvyšovala spotřeba. V tom okamžiku se připne motor přímo na kola protože je to efektivnější.
25. 1. 2012 02:22
Re: Princip Voltu
A napsal jsem snad něco jiného? V určitém režimu žene přímo kola a jeho systém obsahuje obdobné komponenty jako systém Priusu. Hlavní rozdíl je filosofický. A GM v tomhle mátl veřejnost. On totiž původní koncept skutečně kola přímo pohánět nemohl. Jestli se nepletu, tak prý pokračovali v téhle pohádce, aby měli klid na patentování jejich systému. Něco takového měli v tiskovém prohlášení. Ale už je to pěkná doba, co se o tom mluvilo.

Tenhle přístup je jeden z důvodů, proč mám k Voltu tak nepřátelský postoj.
24. 1. 2012 13:50
Re: Princip Voltu
kde jsi prisel na 7 litru? vytrhnul jsi z kontextu cislovku ve zdejsim testu Ampery? takova spotreba je jen v pripade ze totalne vyzdimas baterie a budes odkazanej jen na benzinak ;-) clovek co si ale vybere tento druh pohonu, jaky ma Volt/Ampera, asi stezi bude dement kterej bude auto drit tak aby se dostal na dno baterii, dalsi moznosti jak dostat bateri na dno jsou dalnice, a opravdu me nenepada nikdo kdo by na dalnicni presuny poridil tohle auto, s tim autem se da pohodlne jezdit s prumerem okolo 4-5 litru na 100, jen se musi prispusobyt chovani ridice aby vyuzival kuprikladu rekuperaci tak jak se vyuzivat ma ;-)

ale je me jasny ze ty dres auto na max a tak jiste k prumernym hodnotam spotreby nepricichnes >:D
24. 1. 2012 14:30
Re: Princip Voltu
Představ si, že normovaná spotřeba je 6,4. 7 litrů jsem četl v zahraničním testu a utkvělo mi to v paměti. Je mi jasné, že s tím lze jezdit za méně a neměl by být problém dosáhnout čísel Priusu. Stačí správný režim jízdy.

Narážel jsem na historky o dojezdu v tisících kilometrech na nádrž. Volt nedosahuje nijak zásadně lepších výsledků než ostatní vozy podobné koncepce. Očividně jsi nikdy nečetl mé příspěvky na téma, jinak bys takovouhle blbost nemohl napsat. Tohle bylo mířené čistě na "Princip Voltu je podle me jediny spravny alternativni zpusob pohonu..." a "... ze Volt je prukopnik (coz bezpochyby je)..."

Kdybych dřel auto na maximum, tak dávno sedím v lochu bez papírů.

Mimochodem, žádný test Ampery jsem tu ani nečetl.
24. 1. 2012 14:42
Re: Princip Voltu
Ty "blbosti" jsem psal ja, takze se zeptam, co je spatneho na mem DOJMU o nejlepsim hybridu? A ktere auto pouzilo techniku elektormotoru jako primarniho pohonu a spalovaciho motoru jako generatoru drive? Volt je vyvijen jiz vice nez 5 let, takze pokud prisel s touto myslenkou drive a UVEDL JI DO PRAXE, rad se encham poucit.

Vyhoda Voltu je prave v tom, ze v nejhorsim moznem jizdnim rezimu je stejny jako benzinak, tzn dlouhy presun, nicmene i tak zere primerene teto kategorii, na druhou stranu pri beznem dennim najezdu ti elektrina staci, prinejhorsim ti cestou domu sezere decku benzinu.

Ciste elektromobily jsou po vycerpani elektriny proste nahrane a sledovat neustale udaje o dojezdu a propocitavat trasu je proste omezujici a nikdo neni ochotny toto trpet, Volt toto absolutne eliminuje
24. 1. 2012 16:21
Re: Princip Voltu
"Blbost" opravdu nebylo na tebe. Jen jsem chtěl vědět, co jej podle tebe dělá "jediným správným alternativním způsobem pohonu." Možná jsi myslel hybridy obecně, nevím. Co jej dělá lepším, než je třeba Prius? Pominu-li fakt, že Prius (plug-in, samozřejmě) má menší kapacitu baterií - každý tam dává tolik, kolik uzná za vhodné (mnohokrát debatované téma, kolik je vlastně optimální hodnota). V čem konkrétně je přínos prohánění energie přes generátor a elektromotor k pohonu kol místo provozování motoru v Atkinsonově cyklu a pohánění kol přes CVT? Máš spočítané účinnosti, že jsi tak přesvědčen? Přijde ti jeho cena ospravedlnitelná vzhledem k přidané hodnotě? Chápu, je to tvůj dojem. Já bych peníze vsadil na Prius jako vyspělejší a komerčně životaschopnější produkt. Ale také nemám tvrdá fakta z analýzy pohonu. Jen dojmy a zákulisní JPP.

Hybridy na tom v nejhorším případě nejsou jako benzínové automobily. Zapomínáš, že s sebou musíš tahat metráky techniky navíc. Proto se tu už dříve v diskuzích zmiňovalo, že tyhle systémy mají smysl hlavně u drahých a těžkých vozů - kde se jejich cena i hmotnost ztratí. A úspora paliva je tam značná.

Co se elektromobilů týče, tady bude platit jednoduché pravidlo - něco ve stylu, kup si elektromobil, který má dvakrát takový dojezd, než běžně potřebuješ. Pak nikde neuvízneš. Ale elektromobily a hybridy mají stejný problém - baterie. Mimochodem, musíš sledovat stav baterie, nikoli dojezd.

PS: Jinak GM mátl veřejnost. Volt a Ampera pohání kola přímo. Za určitých okolností jde část síly motoru přímo na kola, kvůli zlepšení spotřeby o 10-15% - tolik k efektivitě děravé trubky ze dvou elektromotorů. Nejenom že proženeš energii dvěma elektromotory, ale navíc ještě převodovkou. Geniální systém. Už původní koncept jsem považoval za hybrid, tohle je Prius s jinak nastavenými prioritami a bateriemi s větší kapacitou. Prý tenhle krok směrem k Priusu celý koncept vylepšil a jde o nejlepší řešení na trhu. Marketing je zábava.
24. 1. 2012 20:14
Re: Princip Voltu
Uznavam, beru jen kuse info co jsem nacetl, navic se o hybridy nijak nezajimam, pouze ma naklonost GM zveda me zaujeti Voltem :-)
Pri porivnavani s Priusem je taky potreba zminit, ze Prius je uz 3. generace, pricemz prvni byl daleko mensi zazrak, nez je Volt dnes, pokud Volt zacina na stejne urovni jako "promakany" Prius, muze se jen zlepsovat, nicmene je taky pravda, ze zlepseni muze byt taky uz nulove.
24. 1. 2012 20:39
Re: Princip Voltu
Také je fér zmínit, že Prius začínal v době, kdy postavit úspěšný hybrid bylo mnohem složitější. Pokrok posledních let je nezanedbatelný. To bude také důvod, proč systém Toyoty funguje tak, jak funguje. Zastavět tak výkonný elektromotor, aby poháněl celé auto, bylo prostě tehdy nesmyslné. Vždyť i ten spalovací motor byl spíš vtip. A jdou cestou jeho evoluce. Je možné, že systém GM má větší potenciál, ale Prius je pořád vyspělejší auto. V zákulisí se mluvilo o tom, že má pořád náskok jedné generace. A Toyota stát na místě nebude. O to větší zázrak Prius byl - že začali tak dopředu a dotáhli to do konce. GM šel prakticky na jistotu. V dnešní době je revolucionář Nissan s Leafem. Ten se snaží dokázat komerční životaschopnost elektromobilu, což je o další stupeň dál. Podívej se na ty ceny a to Nissan chce ještě zlevnit, až rozjede výrobu i v ostatních továrnách. S Voltem není něco v pořádku. Podle mě jeho nečekané zdražení oproti plánu má kořeny právě v pohonném ústrojí, protože původní koncept skutečně motor používal exkluzivně jako generátor. A přechod na systém ala Prius auto prodražil. A budou v tom další faktory.

Úroveň první generace Voltu je prostě daná stavem trhu. Pokud by byl na úrovni první generace Priusu, tak to prostě neprodají. To není nějaký valný úspěch, je to nutnost.
24. 1. 2012 16:53
Re: Princip Voltu
Ne, že bych měl něco proti GM, nebo naopak zbožňoval Toyotu, ale vadí mi jejich marketing. Dalo by se přímo říci, že mne sere. "It rubs me the wrong way." Jak by řekl Američan. Tedy, je mi proti srsti.
Avatar - hedvin
24. 1. 2012 08:41
Když ho nechcete tak to pošlete mě
V USA neví co mají, klidně mi mužou jeden poslat. Asi se jim zatím nezdražují paliva že se jim do nákupu moc nechce. Doufám že Volt/Ampera neskončí na vrakovišti jak kdysi elektromobil EV1 od GM 8-s
Rozbalit vlákno
0
24. 1. 2012 12:42
To je ale divny...
Dojezd na elektriku asi 60 km (v papirech, realita je kdo vi kde), pak se jede na benzin. Nejaky urad "mini" ze by to snad po bouracce nemuselo zacit horet.
Prodavaj ho jen za cenu Mercedesu - a nikdo ho nechce... :-O
Rozbalit vlákno
2
24. 1. 2012 13:52
Re: To je ale divny...
dojezd na elektrinu si muzes precist treba v testu Ampery zde na Auto.cz

"Klobouk dolů, ve třech lidech a s naplněným zavazadelníkem (objem jen 310 l) jsme v rámci testu elektro-spotřeby vyčerpali poslední z 16 kilowatthodin po 73 kilometrech běžné jízdy, převážně po smíšených silnicích (město, mimo-město, jízda v koloně)." [odkaz]
24. 1. 2012 20:15
Re: To je ale divny...
No tak to teda klobouk dolu...
Ja s autem, ktere stalo polovinu - a to mi ho nikdo nemusel dotovat - ujedu jen asi 8x tolik a jakmile dojedu, tak natankuju a do deseti minut muzu jet dalsich 650 kilaku non-stop a bez rizika pozaru.
Co se snazim sdelit - elektro-plecho-kolca jsou dobra jako treba mestske dodavky (viz Kangoo napriklad), ale pro osobni prepravu jsou za soucasneho pomeru cena/dojezd/uzitna hodnota absolutne mimo.
Prodeje tomu odpovidaji.
24. 1. 2012 16:57
Jedna vec je o Volte "básniť" a druhé ho kúpiť ...
Reálna spotreba Voltu je taká istá ako na mojom päť ročnom Ceede ... a cena je takmer 3x vyššia ...

Vyskúšal som si hybridný Lexus a okrem dobrého pocitu z modernej technológie som nenašiel dôvod kúpiť tento predražený "ekologický" zázrak ...

Za cenu Ampery sa dá kúpiť Mercedes C a ostane ešte pár tisíc eúr na benzín ...

Ak ešte zoberieme do úvahy, že cca 50 % ceny nafty a benzínu tvoria "ekologické" spotrebné dane, tak je jasné, že hybridy i elektromobily sú nielen neekonomické, ale i zúfalo neekologické ...

A to ešte nerozoberieme "smrť" elektromobilu, t.j. jeho ekologickú likvidáciu ...

Pri nehode - čo je bežná príčina predčasnej "smrti" automobilov ostávajú všetky nevýhody elektromobilu a nižšia možná spotreba - jediná výhoda - je už majiteľovi akosi zbytočná ...
Rozbalit vlákno
3
24. 1. 2012 18:03
Re: Jedna vec je o Volte "básniť" a druhé ho kúpiť ...
Amperu nebo Volt si pravdepodobne koupi nekdo kdo denne najezdi jen par desitek km, a kazdej den to soupne na nabijecku, a tak jako se najdou lidi co si koupej nejdrazsi verze mestskych auticek (jsou lidi co jsou ochotny dat temer 300 tisic za auto jako je Twingo), tak se jiste najdou lidi co si koupej prave Amperu

a tak jako ty nejses ochotnej koupit nic lepsiho nez Ceed, tak jsou jiste lidi co jsou ochotny utratit vic nez co stoji Ceed, ostatne Ceed a Lexus to je asi jako porovnavat toho Ceeda s Mercedesem C, uplne jina liga
24. 1. 2012 20:58
Re: V zrýchlení je prvá liga Ceed : ).
Hybridný Lexus je totiž ťažký ako prasa a elektronika v "eko" móde škrtí vozidlo a to je potom ako slimák ...

Samozrejme sa to dá prepnúť na "sport", ale to už žerie i trávu okolo cesty :'-(

Ďaľšie auto už chcem auto strednej triedy, ale určite nie najaký "eko" zázrak, ale normálny benzín .... už i cenovo je už stará cena môjho Ceedu (18 tis. eúr) už dnes pomaly na začiatku cien vozidiel strednej triedy ....takže netreba o veľa viac bubákov .... :-)
24. 1. 2012 21:24
Re: V zrýchlení je prvá liga Ceed : ).
aha takze pro tebe je jako nejdulezitejsi na aute jeho zrychleni?, no jestli se zivis zavodenim na ctvrt mile tak to chapu, ale pak netusim proc sis vybral Ceed >:D

a kde beres tu realnou spotrebu Voltu? pokud Ceeda dres na zrychleni, tak sotva budes mit spotrebu kterou mas napsanou nekde v technicaku ;-)
25. 1. 2012 01:14
Fosilové nasadili mediální zbraně
Povedená mediální manipulace. Je jasné, že fosilové neprodají svou kůži bez boje. Testovací laboratoř, v rozporu s provozními předpisy, které určují jak se má s poškozenou baterkou zacházet, nechala týden stát auto s nabitou baterií v garáži, až si vymodlila požár. Co by se asi stalo, kdyby nechali stát auto v garáži s plnou nádrži benzínu ve které by byla po havárii díra? Je jasné, že po takové mediální masáži budou dealeři opatrní. A to je ideální čas zahájit druhou vlnu mediální masáže a prezentovat Volt jako model, který nikdo nechce. Historie se opakuje. Vzpomeňte, jak se podařilo fosilům zákulisními tahy zlikvidovat první generaci elktromobilu. Tentokrát už je to ale marný boj. Nicméně podobných děsivých zpráv o hrůzostrašnostech alternativních pohonů budeme číst ještě mnoho. Myslím, že ty nejmasivnější manipulace máme ještě před sebou.
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2012 05:32
Hlavni duvod spatnych prodeju Voltu a hybridu
je galon 85 za 2.95$. Jako uplne ferovy duvod, proc si koupit hybrid mi prijde osobni preference, proste se mi libi nova technologie a svym nakupem chci podporid jeji rozvoj. Ten pozar Voltu, alespon co jsem slysel, byl pote, co po testu bocniho narazu vrak vzali a obratili na strechu, pri teto operaci vytekla jedna z provoznich kapalin, dostala se do baterii pres poruseny obal a tak to chytlo. O rozsahu pozaru nevim.

EDIT: tak ten pozar vzniknul ve trech pripadech, vzdy na vraku po bocnim narazu na kul, jednou za nekolik hodin po narazu, podruhe za nekolik dni a potreti za tri tydny. Z toho vyplyva, ze vsechny hybridy jsou nebezpecne a mely by se zakazat.
Rozbalit vlákno
3
26. 1. 2012 17:53
Re: Hlavni duvod spatnych prodeju Voltu a hybridu
To doplnění je už správně. A ne všechny hybridy. Prostě podcenili tuhle možnost. Nárazové testy se u hybridů a elektromobilů dělají rozsáhlé právě kvůli bateriím. Třeba Leaf prošel stejnými testy naprosto bez problémů. A to má ještě víc baterií.

Ve skutečnosti Leaf prošel ještě horším testem - cunami. Kolem 20 kusů bylo zničeno, některé doslova rozdrceny. A baterie nechytly.
28. 1. 2012 07:06
Re: Hlavni duvod spatnych prodeju Voltu a hybridu
To byla ironie. Myslim, ze zadne realne nebezpeci zde nehrozi, pokud se behem par dni nedostanes (treba s neci pomoci) z vybouranyho auta, pozar ti uz asi vadit nebude... Mimochodem uz bylo vse uvedene na pravou miru, ze o nic nejde.
19. 4. 2012 13:30
Re: Hlavni duvod spatnych prodeju Voltu a hybridu
SAMOZRJME, ze o neco jde. GM v dobe kdy zadal vladu USA o uvery vyhodi miliardu dolaru za projekt, jehoz vysledkem jsou neprodejna auta s vyrobnimi nedostatky. Za to by mely padat hlavy. Je to USA, ktere maji dlouhodobe pasivni obchodni bilanci se zememi EU a kdyby laskave platili sve dluhy, tak tu nemame krachujici Recko, Italii, Portugalsko Spanelsko a Francii, nemluve o tom, ze celosvetovou krizi rozpoutaly prave americke financni ustavy. Jak rika Hamlet.. neco je shnile ve state Danskem, v tomto pripade v USA :no: :no: :no:
Avatar - Vencos
22. 2. 2012 18:50
Prius
Přecijen, v USA je pořád dost levnej benzín na to,aby lidem stačila spotřeba 4/100 u o polovic levnějšího Priusu...

Volt je prostě moc drahej, byť jistě má bejt proč,ale lidi za takovou věc tolik prachů nejsou ochotný dát. I kdyby na tom bylo napsáno Toyota
Rozbalit vlákno
0