Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Povinné ESP pro všechny nové automobily v Evropě, USA a Austrálii nejpozději v roce 2014

Na konci loňského roku dosáhl počet nových automobilů vybavených ESP v Německu 81 %, v celé Evropské unii je to pak 55 %.
Zpět na článek
29. 8. 2009 20:03
Re: Viano
Tak podľa mojej predstavy vyjde Viano na 1 a 3/4 Scenica. ;-)
Ale jasne, tým pádom je Scenic podstatne reálnejší.
28. 8. 2009 21:49
Re: NA
Viano je sice skvělý, ale pokud ho natypuješ, aby ti přineslo opravdovou radost a maximum komfortu, tak si tam za tři scéniky. Holota v tesilu už je takovej... moc náklaďák.

PS: pokud tam vozíš haranty, tak nevim v čem se vyžíváš? Moje děti čumí na TV, nebo hrajou plejstejšna a stejně je to bugr, kdy se každá ruka hodí.
28. 8. 2009 21:32
Re: ...
Tak načo je potom dobré prikazovať systém, ktorý beztak keď nechceš nemusíš používať, len ho musíš zaplatiť a ťahať so sebou v aute?
To akoby prikázali voziť so sebou snehové reťaze "pre istotu" celý rok...
28. 8. 2009 21:27
Re: Viano
Len k poslednému odstavcu - samozrejme povinnosť ESP sa podpíše najvýraznejšie na cene najlacnejších modelov, ktoré si často kupujú ľudia práve preto, že sú lacné a na iné nemajú. Najlacnejší Logan stojí v ČR asi 180 tisíc, s povinným ESP môže byť cena nad 200. Tu je to už dosť podstatný rozdiel, navyše ľudia kupujúci tieto autá nebazírujú až tak na modernej technike a bezpečnostnej výbave, ide im o cenu, spoľahlivosť a jednoduchý servis, to ostatné je mimo záujem.
28. 8. 2009 21:18
Re: Viano
Ešte mi presne ukáž, kde som napísal, že ESP je nanič. Píšem, že jeho prínos nie je podľa mňa taký výrazný, aby musel byť povinný. Vôbec tým systém samotný nezatracujem, ak si si nevšimol. Kritizujem direktívu zo strany únie. Skús ma vyprovokovať nejak inak, ak si chceš dostáť významu svojho nicku, pripisovanie mi tvrdenia, ktoré som nevyprodukoval, nie je najlepší spôsob. ;-)
28. 8. 2009 21:14
Re: NA
Kvedlačku mi nechaj, inak za tým volantom od nudy zaspím. >:D
Ale mám nového favorita, čo sa budúceho auta týka. Síce nakoniec naň možno nenaškrabem, a zostaneme u sna propagovaného manželkou (7-miestny Grand Scenic), ale priznám sa, že Viano v strednej dĺžke, v nádhernej modrej metalíze ma naposledy v stánku Mercedesu dosť výrazne oslovil. Asi si budem musieť pohľadať nejaký lepší job... ;-)
28. 8. 2009 21:10
Re: NA
A čo myslíš, že som kŕčovite držal volant s nohou seknutou v kŕči, držiacou brzdový pedál na podlahe...? >:D
Ak pôjdeš niekedy cez BA, tak Ti ten zaujímavý úsek ukážem... ;-)
28. 8. 2009 20:35
...
Tak nevim jestli to tu někdo už psal, ale vypínatelný to asi bude. Nebo aspoň značně omezitelný, protože ESP včetně ASR se musí vypínat /omezovat/ při používání sněhových řetězů, jinak by se člověk na horách nikam nedostal ani s těma řetězama...
Avatar - igi2
28. 8. 2009 15:55
Re: NA
No jak už jsem napsal - pokud by to opravdu dopadlo tak, že by to nešlo vypínat, určitě to u aut kde to má smysl pořeší nejaký tunnig kit...
Naprosto laicky - ono by stečilo vřadit nypínač který rozpojí dráty mezi akcelerometrem a řídící jednotkou.
Avatar - igi2
28. 8. 2009 15:49
Re: Myslim ze si par ludi natlcie hubu
tomu se říká přírodní výběr.
Avatar - igi2
28. 8. 2009 15:47
Re: NA
Tak příště na ledu nebrzdi jak ženská (dámy pardon) ale podřaď si a jemě přibržďuj. A půjde to. A nebo vem nůž a uřež dráta co vedou k čidlům na kolech >:D
Avatar - igi2
28. 8. 2009 15:44
Re: NA
u fabie nevypínatelný ESP fakt jako problém nevidím.
A u hardcore supersportu to udělat nevypínatelné snad nikoho nenapadne, leda by jim to nakázal nějaký analfabet z EU. Ale v tom případě by to jistě šlo pořešit přes nějakou tunnig firmu...
28. 8. 2009 15:08
Re: Viano
Nakopíruju ti pár perel, kde tvrdíš že ESP je zbytečný:

"Tých výnimočných-poprípade kolíznych situácií, kde by eventuálne ESP mohlo niečomu pomôcť, je skutočne minimálne minimum"

"V tom máš pravdu, ibaže ESP ti život nezachráni - je len mizivá šanca, že ti nejak pomôže, ak si nepomôžeš vlastnou duchaprítomnosťou v takej situácii sám"

"ESP považujem len za náplasť, ktorá v globále príliš nepomôže, ak vôbec."

Stačí? ;-)
Avatar - Special-line
28. 8. 2009 14:56
Re: Viano
No na co direktiva...nevím, třeba kvůli tomu že se EU zavázala (nebo slíbila) snížit počet mrtvých na silnici (bylo to myslím na polovinu ale nevím za jak dlouho) a myslí si že tohle jí v tom může pomoct, což asi v nějakém procentu pomůže.

Jako s tím vypnutím máš pravdu. i když se montuje teď by nemělo být vypínatelné (jasně když si ho objednám asi ho chci a budu používat). Pokud bude vypínatelné moc smysl to nemá.

A s tou cenou. Nejdůležitější polemika by byla ta u zákazníků. Jenže jelikož většina lidí je přesvědčena o důležitosti a přínosu ESP a že tento systém zvyšuje bezpečnost, tak myslím že je to zas tak nepobouří.
28. 8. 2009 14:26
Re: NA
To víš, že jo a třeba zbyde i na ten automat, aby si v tý rodinný krabici nemusel kvedlat. :yes:
28. 8. 2009 14:23
Re: Viano
Pekne napísané. AKo som už spomenul, pod váhou vecných argumentov dokážem aj zmeniť názor.
Akurát po prečítaní druhého odstavca ma napadá otázka, načo vlastne teda bude tá direktíva od EÚ, keď aj tak konkurenčný boj priúti každého ESP sériovo montovať?
A ešte by ma zaujímala problematika možnosti čiastočného či úplného vypnutia ESP a zmysel nariadenia montovať ho do každého auta, pokiaľ bude možné ho vypnúť.
Mimochodm, uvádzaných 25 tisíc je u najlacnejších áut asi 10% z ceny. Oprav ma, ak sa mýlim, ale aj nárast ceny o 5 % kvôli nariadeniu EÚ môže vyvolať riadnu polemiku...
28. 8. 2009 14:20
Re: Viano
Ešte mi ty expert ukáž, kde tvrdím, že ESP je k ničomu. Cituj...
28. 8. 2009 14:19
Re: Viano
Reči, reči, sprostostí naplkáš dosť, a keď príde na lámanie chleba...
Drístať vieš a skutek utek.
28. 8. 2009 14:17
Re: NA
O.K. aspoň niekto sa chytil, a pochopil, o čo mi vlastne ide... >:D :yes:
28. 8. 2009 14:16
Re: NA
Tak v tom prípade mi práve názorný príklad nedávaš... >:D
Teda až na tie smajlíky, ty zas večne hulíš...
28. 8. 2009 12:47
Re: Viano
Dobrej pohled. :-! :yes:
Ohledně ceny. pokud každé vyrobené auto bude vybaveno ESP, cena nákupu tohoto "dílu" bude jednoznačně menší. Zákonitost ekonomiky. :-!
28. 8. 2009 12:45
Re: Viano
Bohužel Klaudie, obávám se, že tobě čísla moc neřeknou. Co čekat od člověka, který ještě nedávno nebyl schopen chápat a správně používat fyzikální veličiny. :-!
28. 8. 2009 12:44
Re: NA
Bohužel, když si tak zabedněný a nechápeš teorii průměrného řidiče, tak nemůžeš pochopit pohnutky ohledně jednoznačného přínosu ESP. Chtělo by to méně vytlemených smajlíků a více vlastního myšlení. :-!
Avatar - Special-line
28. 8. 2009 12:33
Re: Viano
Klaudiusi, máš pravdu v tom, že když se koukneme na příčiny nehod, tak jen na jejich zlomek by mělo nějaký vliv ESP. Takové příčiny jako alkohol, nedání přednosti v jízdě, nedodržení bezpečné vzdálenosti, nevěnování se řízení atd. ESP nepomůže.

I tak si myslím že není na škodu tam to ESP mít. Buď mi při nějaké situaci pomůže, no a nebo už mi z prvků aktivní bezpečnosti nepomůže nic a rozmlátím se... moje chyba.
Jako je jasný že se pořád zvyšuje energetická náročnost a složitost aut, ale koukni na výrobce. I bez zákona by stejně bylo a do té doby bude ESP v každém autě. I v nové Octavii za 320 tis. je. Bez něj ji nekoupíš. Nebude trvat dlouho kdy to bude i v nejlevnějších autech standart. A vzhledem ke konkurenčnímu boji výrobců to zas tak extrémně cenu vozidla podle mě nezvětší. Ano ESP jako mimořádná výbava stojí třeba 25 000 Kč ale v okamžiku kdy to bude standart nevěřím že se cena takovýho auta rázem zvedne o 25 000 Kč.
28. 8. 2009 12:30
Re: Viano
Ty seš dobrej pacient >:D Jezdi si dál autem bez ABS, ESP a nemusíš nás tady X příspěvky zbytečně přesvědčovat, že ESP je k ničemu. Až se někdy zmůžeš na auto vybavený ESP a zažiješ s ním pár kritických momentů, tak tady mudruj.
28. 8. 2009 12:29
Re: NA
Zcestné představy o využitelnosti ESP zde prezentuješ pouze a jen ty. :-!
28. 8. 2009 12:08
Re: NA
Hele, až to ESP přijde, tak tady vyhlásíme veřejnou sbírku a nějak se ti na něj složíme. ;-)
28. 8. 2009 11:58
Re: NA
Tak to máš teda fakt podivné predstavy a konštruktívnom príspevku. V jednom kuse breptáš o ničom, ak už chceš byť tak objektívny a názorný, prečo sa na štatistické čísla pýtaš mňa a nehodíš ich sem sám? Ja o svojom názore pochybnosti nemám, ak myslíš, že nemám pravdu, tak sem s tými číslami, možno ma presvedčíš. Ak nie, kľudne si ďalšiu reakciu odpusti, zaobídem sa.
28. 8. 2009 11:53
Re: Viano
Ešte pár takýchto vecných argumentov a možno ma presvedčíš...Ja som nenapísal, že ESP nemôže byť nápomocné, ale ide o dosť špecifické situácie, keby mal byť na každú možnosť nejaký bezpečnostný systém, autá by boli prešpikované káblami viac ako lietadlo.
Zastávam názor, že k stále kritickejším a nebezpečnejším situáciám nás privádza (paradoxne) stále dokonalejšia a náročnejšia technika. Hodne to zovšeobecním, ale predstav si, ako by sa jazdilo, keby dnešné autá mali polovičné výkony, a žiadnu elektroniku. Nemyslím, že by bolo viac nehôd na cestách ako je teraz, navyše pri všeobecne nižších rýchlostiach a opatrnejších vodičoch, spoliehajúcich sa na seba a nie na elektroniku, by nehody nekončili tak často tragicky.
Ak budú povinné elektronické systémy ESP či ABS, tak potom treba nariadiť aj povinné airbagy aspoň 6 kusov, výstražné svetlá pri núdzovom brzdení, natáčacie svetlá vpredu a v neposlednom rade musí byť povinná aj klimatizácia - to všetko znižuje faktor vzniku nehody, a určite som nevymenoval všetko. ;-) Týmto spôsobom bude z auta krabica s tonou výstuh, bezpečnostných systémov a všetkej možnej elektroniky, ak sa tá dvojtonová oceľovo-plastová príšera podobná tanku ešte bude dať nazvať autom.

Skutočne, tieto legislatívne zásahy mi pripomínajú lekárov, ktorí ti prikladajú na opuch obklady, a na ekzém predpíšu nejaký sajrajt na potieranie - ale nejak ich netrápi príčina, pre ktorú ten opuch či ekzém vznikol, a vôbec sa nenamáhajú ju nájsť a tobôž nie odstrániť.

ESP považujem len za náplasť, ktorá v globále príliš nepomôže, ak vôbec. Akurát nás donúti siahať hlbšie do peňaženky, "zabezpečí" väčšie znečistenie ovzdušia výrobou ďalšieho zariadenia do auta, a naženie trošku viac peňazí do vreciek výrobcov a štátov. To významné a výrazné pozitívm, ktoré by som od takého rozhodnutia očakával, skutočne nejak nevidím.
28. 8. 2009 11:35
Re: NA
Tak sa konečne prejav, teda pokiaľ hovoríš o sebe. Zatiaľ iba trepeš do vetra. neboj sa, veľké očakávania nemám. ;-)
28. 8. 2009 11:34
Re: NA
Komu nie je zhora dané...
Nemám potrebu nikomu nič dokazovať, a kvôli tvojim scestným myšlienkam už absolútne nie.
28. 8. 2009 11:33
Re: NA
No to bude asi lahůdka pohybovat se někde v terénu a prát se s neustálými zásahy ESP >:D
Já počítám, ale, že to půjde nějak trvale vyblokovat přes řídící jednotku nebo jednoduše přes pojistku jako to jde udělat s ABS. Řidiči, který potřebujou k jízdě ESP aby se někde nevyklopili nemají mít řidičák. ;-)
28. 8. 2009 08:41
Re: NA
Konstruktivní je celý můj příspěvek. Ptal jsem se tě na několik statistických čísel, jejichž znalost by ti otevřela dveře k poznání, proč ESP je dobré. Tak se nad tím zkus zamyslet.
Malá nápověda, po silnici nejezdí samí lidé jako Schumacher...
28. 8. 2009 08:38
Re: NA
Na to si zvykneš, když se začneš bavit (obecně) s lidmi, kteří o (jakémkoli) problému něco vědí. :-!
28. 8. 2009 08:37
Re: NA
No tu si tady objevil ty. Nevidím sebemenší důvod sem psát o ABS. Jeho funkci tu snad každý chápe a netřeba to zde prezentovat. Zkus těžší kalibr, zatím to je na řidiče začátečníka. :-!
28. 8. 2009 08:22
Re: Viano
No ja som mal moznost vyskusat si jazdu s esp aj bez neho v skoliacom centre oamtc, a myslim ze pomaha dost. 90% vodicov v kritickej chvili dupne na brzdu celou silou a trhne volantom aby sa vyhli prekazke. A to je ta situacia kedy ti esp+abs udrzi auto ovladatelne, respektive napomoze k tomu aby bolo stale ovladatelne.

Potom je 10% skutocne dobrych vodicov, ktori maju perfektny cit pre auto, a bez esp/abs by zvladli kriticku situaciu lepsie a lahsie. Tym budu taketo pomocky na ostaru, respektive ich nepovazuju az za take potrebne. To je ale naozaj len mala skupina vodicov...
28. 8. 2009 08:09
Re: NA
Sú proste situácie, kedy je ESP ale napríklad aj ABS na škodu. Ideálne riešenie, resp. univrzálne riešenie na každú situáciu nejestvuje.
28. 8. 2009 08:07
Re: NA
A k čomu tá povinnosť voziť so sebou neaktívne ESP bude? Nebolo by to trochu mimo zdravý rozum?(netvrdím, že by to nebolo aj tak)
Ak povinnosť, tak bude asi nevypínateľný, inak by celý predpis nemal žiadny zmysel ani účinok.
28. 8. 2009 08:03
Re: NA
O čom asi píšem...objavil si Ameriku...
Ty si vážne jelito... >:D
28. 8. 2009 08:01
Re: NA
Sakra, tieto prejavy prebujnele vysokého IQ nie som schopný vstrebávať... >:D >:D >:D
28. 8. 2009 08:00
Re: NA
Ešte raz: skús napísať niečo konštruktívne k veci. Nerieš, čo dokážem ja, alebo hocikto iný. Pozri sa do zrkadla. :-!
Avatar - woody-alien
27. 8. 2009 23:19
Re: Děláš, jako by tě to mělo zruinovat
Zjevně budeš rád žít v systému, kterej ti zpomalí nebo zastaví auto, kdy si vzpomene. Ve jménu čeho ? Bude to opět bezpečnost, nebo snad terorismus, nebo se prostě nebude líbit barva mýho auta...

A tomu se říká svobodný svět, tak si to užij. To já dám přednost oslům...

PS : Někdy si projdi statistiky nehod, ať zjistíš že nikoliv rychlost, ale špatná technika jízdy je jejich nejčastější příčinou.
27. 8. 2009 23:16
Re: Děláš, jako by tě to mělo zruinovat
Něco podobnýho je i s pásama. Čmuchání a fízlování někoho je věc druhá. ESP mi nervy nedrásá.
27. 8. 2009 23:15
Re: Děláš, jako by tě to mělo zruinovat
Někde ano, ale většinou je to součástí veškerýho ovládání a muziky, to chápu. Přícucku máš za pár kaček a ty obyčejný vestavěný jsou třeba za dvacet? Třicet? Já pamatuju taky dobu, kdy stála manuální klima v Pajeru 140 litrů, nebo si to jen účtovali.
27. 8. 2009 23:07
Re: Děláš, jako by tě to mělo zruinovat
Slušní a normální lidé se nějak musí bránit před hovadama jež si na silnici řeší svoje komplexy. Střílet je nemůžeš, tak je alespoň zpomalíš.
Avatar - woody-alien
27. 8. 2009 23:01
Re: NA
Už to řešili, ale Fox prej žádnou vyjímku nedostane. :-)
27. 8. 2009 22:02
Dvě věci....
Škoda Fabia má problém i s ABS který nemá zmáknutý a už by tam měli dávat každýmu ESP? O čem píšu? Fabia s ABS při brždění na kostkách přestává brzdit a aktivuje ABS. Fabia bez ABS na stejném místě brzdí a auto nejde do smyku. V obou případech se jedná jen o mírné brždění, žádná krizovka s pedálem na podlaze. Takže co je lepší?
A druhá věc: ESP si neumí poradit ani s jízdou rovně. Mercedes E 220cdi W211 pri ustálené rychlosti (na úrovni podobné jako všichni okolo,žádnej plyn v koberečku) na dálnici za kombinace mokra a tající břečky. Náhle ustřeluje záď auto se rotočí a čuchne předkem o svodidla. Následuje kolotoč kolem osy auta. Tak když tohle ESP nezvládne tak k čemu je? Obojí osobní zkušenosti.
27. 8. 2009 22:01
Re: NA
Kdybys nebyl hloupej, tak víš, kdy ABS zabírá. V podmínkách nulového tření je prakticky k ničemu. Což si každý, kdo s ABS někdy jezdil, může jednoduše ověřit. :-!
27. 8. 2009 21:59
Re: NA
Tvé "teorie" jsou velmi, ale opravdu velmi směšné. Dovedeš vůbec púochopit chování prostých lidí? Dovedeš vůbec, aspoň pro sebe, vypočítat statistický průměr řidičských schopností populace? Dovedeš se vůbec oprostit od nesmyslných prohlášení, že malý bezpečnostní prvek je zbytečný?
Dovedeš rozlišit mezi tím, co může pomoci vyřešit situaci a tím, co se snaží udržet člověka na živu už po nevyřešené situaci?
Dovedeš se vůbec na problém podívat z širšího hlediska?
Co tu předvádíš, je hodno poďobaného puberťáka, ale rozhodně ne vyzráleho a zkušeného muže. :-!

PS: Už ti to tady naznačilo více lidí, nejen já. Ale koukám, máš tvrdou palici.
27. 8. 2009 21:52
Re: NA
Pravda, s tebou se moc nepobavím. Tvé znalosti sahají na úroveň pětsetsedmy a i ten s tebou občas vymete záchodky.
Až budeš schopen rozeznávat důležité nuance, pak budeš schopen diskutovat na vyšší úrovni. Zatím to máš na první rok učňáku. :-!
27. 8. 2009 21:47
Re: NA
Tak s ABS som raz skoro rozbil auto...Skús zjazd dolu prudkým zľadovatelým kopcom - Favorit predo mnou zišiel s občasným šmykom relatívne vpohode, ja som sa zapotil, či za ním dokážem včas zastaviť, ešteže sa z križovaky pohol skôr, ako som prišiel k nemu... Teda fakt nič príjemné. ABS ako systém je skutočne užitočná vec, ale nie vždy a v každej situácii. ;-)
27. 8. 2009 21:44
Re: NA
Svůj, alebo scůj, ale určite každý... >:D
Vidíš, a napriek tomu sa dokážeme rešpektovať a baviť sa ako slušní ľudia. ;-) :yes:
27. 8. 2009 21:42
Re: NA
Ty prd rozumieš mojim teóriám, tak sa nad nimi nezamýšľaj, je to zbytočné. Zatiaľ som od teba nečítal konštruktívny príspevok, iba rýpeš do iných. O bezpečnostnom páse som nenapísal ani slovo, tak mi takú volovinu nepripisuj. Píšeš o niekoľkých zásadných nedostatkoch, ale nenapísal si ani jeden. :no:
27. 8. 2009 21:40
Re: NA
V tom máš pravdu, ibaže ESP ti život nezachráni - je len mizivá šanca, že ti nejak pomôže, ak si nepomôžeš vlastnou duchaprítomnosťou v takej situácii sám, na rozdiel od pásov, ktoré sú síce pasívnym, ale skutočným ochrancom. Mne už pomohli, aj keď mi nezachránili život, ale vďaka nim som vyviazol bez škrabanca. Skrátka a dobre ESP mi nepríde až tak užitočný a dôležitý, aby musel byť povinný. Pokiaľ bude povinný, a naďalej vypínateľný, je to jasný prostriedok na vyťahovanie peňazí, nie prvok na zvýšenie bezpečnosti na cestách.
Posledná veta je na zamyslenie, otázka je, ako sa budú správať niektorí vodiči potom, s pocitom "bezpečnosti", že všetci majú ESP a môžu si dovoliť zase o kúsok viac...
27. 8. 2009 17:06
Re: Poručíme větru dešti,
[odkaz]

ESp ma vetsi vyznam jak napr. ABS nebo airbag. Napr. mercedesu po zavedeni serioveho ESP klesla havarijnost aut o 30%. Kdyz ti skoci srnka pred auta nebo se rychle musis vyhnout prekazce tak mas z ESP daleko vetsi sanci
Avatar - woody-alien
27. 8. 2009 16:39
Re: Děláš, jako by tě to mělo zruinovat
Obecně proti ESP nejsem, v určitý situaci pomoct jistě může, přesto že statistiky, že ESP zachránilo (teď plácnu) 2815 lidí za rok v Evropě považuju za zhovadilost.

Vaděj mi direktivní praktiky. K bezpečnosti jistě přispěje i uvažovanej systém omezování rychlosti přes GPS, a to pěkně prosím v Anglii, kde se Focus RS a podobný auta prodávaj líp než housky na krámě.

Tak jestli to půjde tímhle směrem, tak auto shodím do Labe, ekologie, neekologie, koupím si oslí spřežení a pro dobrou dymamiku použiju bodlákový turbo... >:D
27. 8. 2009 14:24
Re: Děláš, jako by tě to mělo zruinovat
clovece, originalna vstavana navigacia veru nezriedka stale je za tych 100 tisic. A vobec to nechapem, pretoze jedno pda+gps plus navi-software ma vyjde asi desatinu...
27. 8. 2009 14:22
Re: NA
Klaudiusi, ja som v zivote nebol odkazany na esp, abs, airbag, dokonca ani bezpecnostne pasy mi nikdy nezachranili zivot. Ale napriek tomu som rad, ze to v aute mam. Ono nestaci to, ze ja sa snazim jazdit slusne a ohladuplne. Otazne je, ako sa spravaju aj ti vodici, ktorych na ceste stretavam...
27. 8. 2009 14:20
Re: NA
Ty musis byt asi strasne nastvaty, ze v aute musis mat ABS, bezpecnostne pasy, svetla, lekarnicku a podobne zbytocnosti, ktore direktivne nariadil stat. Vsak?
neregistrovaný "sestys"
27. 8. 2009 13:55
Re: Poručíme větru dešti,
Jakou mas predstavu o vaze celeho systemu? Ja bych to tipoval na maximalne pet kilo. A to vcetne vsech dratu, umelohmotnych sponek, trubicek, sroubku, atd..
27. 8. 2009 12:19
Re: Děláš, jako by tě to mělo zruinovat
Místní odpůrci hlavně argumentovali tím, že budou muset vozit desítky kilo navíc. A to víš, v těch jejich 80 koňových raketách to už pěkně pocítí >:D
27. 8. 2009 11:35
Děláš, jako by tě to mělo zruinovat
Kdyby to mělo jednomu zachránit život, tak je to jen dobře. A cena? Před pár lety byla navigace i za 100 tisíc a dneska je za babku, takže i ESP nebude nijak závratně zvedat cenu. Kolik je dneska aut bez ESP?
27. 8. 2009 11:04
Poručíme větru dešti,
respektive fyzikálním zákonům.
ESP může pomoct, ale jen v mizivém počtu krizových situací. Pokud někdo jezdí jako idiot, ani ESP mu nepomůže, stejně vyletí ze zatáčky, protože ani ESP nedokáže v krizové situaci zvýšit přilnavost. Je samozřejmě plus že dokáže stabilizovat auto které by lama za volantem stabilizovala později nebo možná vůbec, ale ospravedlňuje to vození desítek kilo zbytečné, drahé a následně i poruchové elektroniky v každém autě? Přestaly se do aut dávat náhradní kola prý aby se snížila spotřeba, o kolik se zvedne spotřeba takového auta s ESP? Pokud někdo bude jezdit slušně, třeba ani za celou životnost auta se ESP nezapne, není to potom zbytečné mrhání energií při výrobě, benzínu při provozu a zdražování aut jako celku? Spíš by měla EU zavést u aut normy na max. spotřebu a hmotnost vzhledem k nosnosti, to by možná pomohlo víc.
Avatar - woody-alien
27. 8. 2009 10:31
Re: NA
Tak to neberu, jen mě ESP nejvíc omezuje při svižném průjezdu zatáčkou, resp. když chceš auto do zatáčky tzv. položit. To bych to vykopnul z auta hned. 8-s
Avatar - woody-alien
27. 8. 2009 10:29
Re: NA
Nejde přece jen o sportovní auta, ale třeba i v terénu (Yetti) je ti ESP spíš na škodu.
26. 8. 2009 22:04
Re: NA
a vidíš maš recht pomotal jsme to 8-s
26. 8. 2009 22:03
Myslim ze si par ludi natlcie hubu
kym zistia, ze ESP nie je samospasitelne. Je to mozno dobra vec na rozhadzane auto po uhybnom manevry, ale v zakrute nastava problem, ze zakroci az po strate prilnavosti. Auto vdaka nemu nadalej zataca, ale podstatne menej ako pred stratou prilnavosti. Vysledok je ten, ze prasa aj tak vyleti do priekopy, ale nie zadkom ale predkom.
Samemu sa mi "nedopatrenim" na mokrej ceste podarilo utrhnut prednu napravu a s vrciacim ESP som putoval do druheho prudu na hlavnej. Vtedy som pochopil, ze ESP treba brat s rezervou a hlavne nespoliehat sa nan. Nie je to ziaden zazrak.
Avatar - Special-line
26. 8. 2009 21:44
Re: NA
Tak zase musíš brát každý zásah zvlášť. Některé jsou opravdu neopodstatněné, ale některé určitě ku prospěchu jsou.
Neříkám že mi to dělá radost, ale pokud si myslím že to něco přinese, tak to neodsuzuju jen proto že je to výmysl EU, nebo kohokoliv jinýho.
26. 8. 2009 21:36
Re: NA
Tvá děravá teorie má několik zásadních nedostatků. Ten, kdo jezdí "normálně" - dle tvé teorie nikdy nebude potřebovat bezpečnostní pás. Proč taky, že? Zkus se ještě jednou zamyslet. :-!
26. 8. 2009 21:21
Re: Sockomančská EU
Prudíš trochu od veci. Určitá podobnosť medzi spôsobmi únie a RVHP by sa nájsť dala. Určite by som to tak natvrdo ako MiraTDi nenapísal, ale zase by som podobný názor nezmietol úplne zo stola. Ako má EÚ prednosti, má aj zápory.
26. 8. 2009 21:14
Re: NA
To je tá správna otázka - pomôže to bezpečnosti? V koľkých prípadoch? Kto jazdí ako človek, nikdy sa k takej hraničnej situácii nedostane, aby ESP zasahovalo. Tých výnimočných-poprípade kolíznych situácií, kde by eventuálne ESP mohlo niečomu pomôcť, je skutočne minimálne minimum, dá sa to vôbec vyčísliť v celých percentách? A kvôli tomu je akože vpohode plytvať montážou tohto systému do každého auta, a nechať to zákazníkov platiť...Vidím skôr opačný dopad povinnej prítomnosti ESP v aute - koľko je na cestách pakov, čo si myslia, že fyzika pre nich neplatí a ženú to do krajnosti...? S vedomím včasného zásahu ESP je skôr reálny predpoklad, že budú jazdiť ešte prasáckejšie.
ESP povinné v každom aute ťažko bude vypínateľné, potom by toto nariadenie bolo celkom na hlavu a bez zmyslu.

V ekológii sme sa dostali akože kam? Motorista je dojná krava, ktorá platí všetko, čo si vypísal. Pritom aj odpady z lakov, ktoré neboli na báze vody (tie akryláty tiež nie sú celkom sväté), azbest a všetko škodlivé sa tak ako teraz ekologicky likvidovali a neboli bez kontroly. Koľko energie naviac a koľko škodlivín naviac znamená výroba katalyzátorov a všetkých tých "eko" vecí? Jediné plus - z výfukov to v mestách smrdí menej. Aj to len teoreticky, lebo áut je aj tak stále viac a smog je už žiaľ dosť bežným zjavom. A kto jazdí proste platí - okrem ekológie samozrejme aj zisk pre podnikateľa a vo forme daní aj pre štát. Ide o ekológiu? Prd, ide o prachy, ktoré hrabú tam, kde sa hrabať dá. je dokázané, že 15 - slovom pätnásť - najväčších kontajnerových lodí vypúšťa do ovzdušia viac škodlivín ako všetky autá sveta! Výkony ich motorov sa počítajú v megawattoch a neplatia pre ne absolútne žiadne obmedzenia čo sa produkcie CO2 a iných emisií týka. Podobne letectvo. Tak mi ešte porozprávaj o ekológii riešenej cez autá...
;-\ Sorry, kamoš, ale tentoraz s Tebou akosi neviem úplne súhlasiť...
26. 8. 2009 21:09
Re: NA
No vida, on opravdu existuje někdo, komu tyhle šílené direktivní zásahy státu dělají radost! :-O
Já si vždycky myslel, že tihle lidé vítající omezování všech a všeho včetně sebe sama existují jen v hlavách politiků, a ono ne, oni skutečně žijí mezi námi!

Díky za rozšíření obzoru... :-(
neregistrovaný "exctenar"
26. 8. 2009 20:58
Re: Sockomančská EU
Co ti brání kandidovat (dnes se uzavíraly kandid.) a zařídit, aby bylo referendum k vystoupení z EU? Naprosto snadné,podložené legislativou.Ale srovnávat EU a RVHP nenapadne snad ani Velkého Václava,který tam vezl slavnostně přihlášku,pokud si dobře pamatuji a pičuřil se do kamer.Bych vám některým ten bolševický socialismus s CCCP na pár let zase zaved,abyste si to srovnali v palicích :-! Teda,pokud je co,že.... >:D
neregistrovaný "exctenar"
26. 8. 2009 20:51
Re: NA
Ty se domníváš, že ESP se aktivuje jen a výlučně při jízdě zatáčkou?Nesmíš to brát podle dvou obrázečků,které to laikům vysvětlují, viz. "profláklé" obr. od BOSCH, levá točka,jedno auto přetáčivé a druhé nedotáčivé. :-!
neregistrovaný "exctenar"
26. 8. 2009 20:47
Re: NA
Nic není dokonalé, navíc při brždění spíš ABS,že?
26. 8. 2009 19:46
Re: NA
Vzhledem k tomu, že Škodovka nedělá sportovní auta tak mě to netrápí, ale nadruhou stranu i ESP si neporadí se vším, například brždění na příčných nerovnstech.
26. 8. 2009 18:30
Sockomančská EU
se opět, naprosto mimo mísu, plete do věcí o kterých nemají její úředníci šajn. Jinak by přece nebylo možné aby ti omezenci chrlili jedno nesmyslnější nařízení za druhým... prostě dvojče RVHP.
A povinné ESP je toho třešínkou na dortu.
26. 8. 2009 17:01
Re: NA
bude jen povinne ESP, nikde se nepise ze bude muset bejt aktivni a jak moc aktivni, takze u maloserii a vyrobcu sportovnich aut se nebojim toho ze by ESP nejak vyrazne zasahovalo a ridic to tak mel sanci poznat :-)
Avatar - Special-line
26. 8. 2009 16:58
Re: NA
Já si nemyslím, myslím že to pomůže bezpečnosti a nikomu to neuškodí.

Jinak třeba v ekologii bysme se bez legislativy asi daleko nedostali. Kdo by nutil výrobce používat katalyzátor, bezazbestové obložení brzd, snadno recyklované plasty, vodou ředitelné laky, atd...
Avatar - woody-alien
26. 8. 2009 16:50
Re: NA
Bohužel často je ESP vypínatelný jen do určitý (poměrně nízký) rychlosti. Škodovka už ohlásila konec vypínání atd. Osobně bych dal přednost možnosti volby, jestli jo nebo ne.

U některých aut je ESP nastaveno celkem citlivě, u jiných zasahuje dost nepříjemně. Zkrátka tenhle direktivní způsob je mi proti srsti, ale nenadělám nic. V převaze jsou zřejmě řidiči, kteří ani náznakem nedokážou odhadnout přípustnou nájezdovou rychlost do zatáčky u toho kterýho auta. 8-s
26. 8. 2009 16:19
Re: NA
Doufejme, že to vypínatelné bude, ale i tak: Lotus Elise s ESP? Caterham s ESP? 8-s Stejně ho každý majitel vypne okamžitě po nastartování, takže to bude jen zbytečně vážit a stát peníze... :no:

Nebude nějaká výjimka pro malosériová auta?
26. 8. 2009 15:57
Re: NA
Pokud bude vypínatelný nevidím v tom problém ;-)
26. 8. 2009 15:36
Re: NA
On moc nemyslí, ale zní to dobře - takový silácký prohlášení - ne? >:D
26. 8. 2009 15:23
Re: NA
Každopádne je to pekná hovadina. ;-\