Bezpečnost
Povinné ESP pro všechny nové automobily v Evropě, USA a Austrálii nejpozději v roce 2014
92 komentářů
se opět, naprosto mimo mísu, plete do věcí o kterých nemají její úředníci šajn. Jinak by přece nebylo možné aby ti omezenci chrlili jedno nesmyslnější nařízení za druhým... prostě dvojče RVHP.
A povinné ESP je toho třešínkou na dortu.
A povinné ESP je toho třešínkou na dortu.
Co ti brání kandidovat (dnes se uzavíraly kandid.) a zařídit, aby bylo referendum k vystoupení z EU? Naprosto snadné,podložené legislativou.Ale srovnávat EU a RVHP nenapadne snad ani Velkého Václava,který tam vezl slavnostně přihlášku,pokud si dobře pamatuji a pičuřil se do kamer.Bych vám některým ten bolševický socialismus s CCCP na pár let zase zaved,abyste si to srovnali v palicích :-! Teda,pokud je co,že.... >😁
kym zistia, ze ESP nie je samospasitelne. Je to mozno dobra vec na rozhadzane auto po uhybnom manevry, ale v zakrute nastava problem, ze zakroci az po strate prilnavosti. Auto vdaka nemu nadalej zataca, ale podstatne menej ako pred stratou prilnavosti. Vysledok je ten, ze prasa aj tak vyleti do priekopy, ale nie zadkom ale predkom.
Samemu sa mi "nedopatrenim" na mokrej ceste podarilo utrhnut prednu napravu a s vrciacim ESP som putoval do druheho prudu na hlavnej. Vtedy som pochopil, ze ESP treba brat s rezervou a hlavne nespoliehat sa nan. Nie je to ziaden zazrak.
Samemu sa mi "nedopatrenim" na mokrej ceste podarilo utrhnut prednu napravu a s vrciacim ESP som putoval do druheho prudu na hlavnej. Vtedy som pochopil, ze ESP treba brat s rezervou a hlavne nespoliehat sa nan. Nie je to ziaden zazrak.
respektive fyzikálním zákonům.
ESP může pomoct, ale jen v mizivém počtu krizových situací. Pokud někdo jezdí jako ***, ani ESP mu nepomůže, stejně vyletí ze zatáčky, protože ani ESP nedokáže v krizové situaci zvýšit přilnavost. Je samozřejmě plus že dokáže stabilizovat auto které by lama za volantem stabilizovala později nebo možná vůbec, ale ospravedlňuje to vození desítek kilo zbytečné, drahé a následně i poruchové elektroniky v každém autě? Přestaly se do aut dávat náhradní kola prý aby se snížila spotřeba, o kolik se zvedne spotřeba takového auta s ESP? Pokud někdo bude jezdit slušně, třeba ani za celou životnost auta se ESP nezapne, není to potom zbytečné mrhání energií při výrobě, benzínu při provozu a zdražování aut jako celku? Spíš by měla EU zavést u aut normy na max. spotřebu a hmotnost vzhledem k nosnosti, to by možná pomohlo víc.
ESP může pomoct, ale jen v mizivém počtu krizových situací. Pokud někdo jezdí jako ***, ani ESP mu nepomůže, stejně vyletí ze zatáčky, protože ani ESP nedokáže v krizové situaci zvýšit přilnavost. Je samozřejmě plus že dokáže stabilizovat auto které by lama za volantem stabilizovala později nebo možná vůbec, ale ospravedlňuje to vození desítek kilo zbytečné, drahé a následně i poruchové elektroniky v každém autě? Přestaly se do aut dávat náhradní kola prý aby se snížila spotřeba, o kolik se zvedne spotřeba takového auta s ESP? Pokud někdo bude jezdit slušně, třeba ani za celou životnost auta se ESP nezapne, není to potom zbytečné mrhání energií při výrobě, benzínu při provozu a zdražování aut jako celku? Spíš by měla EU zavést u aut normy na max. spotřebu a hmotnost vzhledem k nosnosti, to by možná pomohlo víc.
Jakou mas predstavu o vaze celeho systemu? Ja bych to tipoval na maximalne pet kilo. A to vcetne vsech dratu, umelohmotnych sponek, trubicek, sroubku, atd..
Kdyby to mělo jednomu zachránit život, tak je to jen dobře. A cena? Před pár lety byla navigace i za 100 tisíc a dneska je za babku, takže i ESP nebude nijak závratně zvedat cenu. Kolik je dneska aut bez ESP?
Místní odpůrci hlavně argumentovali tím, že budou muset vozit desítky kilo navíc. A to víš, v těch jejich 80 koňových raketách to už pěkně pocítí >😁
clovece, originalna vstavana navigacia veru nezriedka stale je za tych 100 tisic. A vobec to nechapem, pretoze jedno pda+gps plus navi-software ma vyjde asi desatinu...
Obecně proti ESP nejsem, v určitý situaci pomoct jistě může, přesto že statistiky, že ESP zachránilo (teď plácnu) 2815 lidí za rok v Evropě považuju za zhovadilost.
Vaděj mi direktivní praktiky. K bezpečnosti jistě přispěje i uvažovanej systém omezování rychlosti přes GPS, a to pěkně prosím v Anglii, kde se Focus RS a podobný auta prodávaj líp než housky na krámě.
Tak jestli to půjde tímhle směrem, tak auto shodím do Labe, ekologie, neekologie, koupím si oslí spřežení a pro dobrou dymamiku použiju bodlákový turbo... >😁
Vaděj mi direktivní praktiky. K bezpečnosti jistě přispěje i uvažovanej systém omezování rychlosti přes GPS, a to pěkně prosím v Anglii, kde se Focus RS a podobný auta prodávaj líp než housky na krámě.
Tak jestli to půjde tímhle směrem, tak auto shodím do Labe, ekologie, neekologie, koupím si oslí spřežení a pro dobrou dymamiku použiju bodlákový turbo... >😁
Slušní a normální lidé se nějak musí bránit před hovadama jež si na silnici řeší svoje komplexy. Střílet je nemůžeš, tak je alespoň zpomalíš.
Zjevně budeš rád žít v systému, kterej ti zpomalí nebo zastaví auto, kdy si vzpomene. Ve jménu čeho ? Bude to opět bezpečnost, nebo snad terorismus, nebo se prostě nebude líbit barva mýho auta...
A tomu se říká svobodný svět, tak si to užij. To já dám přednost oslům...
PS : Někdy si projdi statistiky nehod, ať zjistíš že nikoliv rychlost, ale špatná technika jízdy je jejich nejčastější příčinou.
A tomu se říká svobodný svět, tak si to užij. To já dám přednost oslům...
PS : Někdy si projdi statistiky nehod, ať zjistíš že nikoliv rychlost, ale špatná technika jízdy je jejich nejčastější příčinou.
Škoda Fabia má problém i s ABS který nemá zmáknutý a už by tam měli dávat každýmu ESP? O čem píšu? Fabia s ABS při brždění na kostkách přestává brzdit a aktivuje ABS. Fabia bez ABS na stejném místě brzdí a auto nejde do smyku. V obou případech se jedná jen o mírné brždění, žádná krizovka s pedálem na podlaze. Takže co je lepší?
A druhá věc: ESP si neumí poradit ani s jízdou rovně. Mercedes E 220cdi W211 pri ustálené rychlosti (na úrovni podobné jako všichni okolo,žádnej plyn v koberečku) na dálnici za kombinace mokra a tající břečky. Náhle ustřeluje záď auto se rotočí a čuchne předkem o svodidla. Následuje kolotoč kolem osy auta. Tak když tohle ESP nezvládne tak k čemu je? Obojí osobní zkušenosti.
A druhá věc: ESP si neumí poradit ani s jízdou rovně. Mercedes E 220cdi W211 pri ustálené rychlosti (na úrovni podobné jako všichni okolo,žádnej plyn v koberečku) na dálnici za kombinace mokra a tající břečky. Náhle ustřeluje záď auto se rotočí a čuchne předkem o svodidla. Následuje kolotoč kolem osy auta. Tak když tohle ESP nezvládne tak k čemu je? Obojí osobní zkušenosti.
Tak nevim jestli to tu někdo už psal, ale vypínatelný to asi bude. Nebo aspoň značně omezitelný, protože ESP včetně ASR se musí vypínat /omezovat/ při používání sněhových řetězů, jinak by se člověk na horách nikam nedostal ani s těma řetězama...
Nebude nějaká výjimka pro malosériová auta?
U některých aut je ESP nastaveno celkem citlivě, u jiných zasahuje dost nepříjemně. Zkrátka tenhle direktivní způsob je mi proti srsti, ale nenadělám nic. V převaze jsou zřejmě řidiči, kteří ani náznakem nedokážou odhadnout přípustnou nájezdovou rychlost do zatáčky u toho kterýho auta. 8-s
Ak povinnosť, tak bude asi nevypínateľný, inak by celý predpis nemal žiadny zmysel ani účinok.
Naprosto laicky - ono by stečilo vřadit nypínač který rozpojí dráty mezi akcelerometrem a řídící jednotkou.
Já počítám, ale, že to půjde nějak trvale vyblokovat přes řídící jednotku nebo jednoduše přes pojistku jako to jde udělat s ABS. Řidiči, který potřebujou k jízdě ESP aby se někde nevyklopili nemají mít řidičák. 😉
A u hardcore supersportu to udělat nevypínatelné snad nikoho nenapadne, leda by jim to nakázal nějaký analfabet z EU. Ale v tom případě by to jistě šlo pořešit přes nějakou tunnig firmu...
Jinak třeba v ekologii bysme se bez legislativy asi daleko nedostali. Kdo by nutil výrobce používat katalyzátor, bezazbestové obložení brzd, snadno recyklované plasty, vodou ředitelné laky, atd...
Já si vždycky myslel, že tihle lidé vítající omezování všech a všeho včetně sebe sama existují jen v hlavách politiků, a ono ne, oni skutečně žijí mezi námi!
Díky za rozšíření obzoru... 😒
Neříkám že mi to dělá radost, ale pokud si myslím že to něco přinese, tak to neodsuzuju jen proto že je to výmysl EU, nebo kohokoliv jinýho.
Ty si vážne jelito... >😁
Nemám potrebu nikomu nič dokazovať, a kvôli tvojim scestným myšlienkam už absolútne nie.
Ak pôjdeš niekedy cez BA, tak Ti ten zaujímavý úsek ukážem... 😉
ESP povinné v každom aute ťažko bude vypínateľné, potom by toto nariadenie bolo celkom na hlavu a bez zmyslu.
V ekológii sme sa dostali akože kam? Motorista je dojná krava, ktorá platí všetko, čo si vypísal. Pritom aj odpady z lakov, ktoré neboli na báze vody (tie akryláty tiež nie sú celkom sväté), azbest a všetko škodlivé sa tak ako teraz ekologicky likvidovali a neboli bez kontroly. Koľko energie naviac a koľko škodlivín naviac znamená výroba katalyzátorov a všetkých tých "eko" vecí? Jediné plus - z výfukov to v mestách smrdí menej. Aj to len teoreticky, lebo áut je aj tak stále viac a smog je už žiaľ dosť bežným zjavom. A kto jazdí proste platí - okrem ekológie samozrejme aj zisk pre podnikateľa a vo forme daní aj pre štát. Ide o ekológiu? Prd, ide o prachy, ktoré hrabú tam, kde sa hrabať dá. je dokázané, že 15 - slovom pätnásť - najväčších kontajnerových lodí vypúšťa do ovzdušia viac škodlivín ako všetky autá sveta! Výkony ich motorov sa počítajú v megawattoch a neplatia pre ne absolútne žiadne obmedzenia čo sa produkcie CO2 a iných emisií týka. Podobne letectvo. Tak mi ešte porozprávaj o ekológii riešenej cez autá...
;-\ Sorry, kamoš, ale tentoraz s Tebou akosi neviem úplne súhlasiť...
Až budeš schopen rozeznávat důležité nuance, pak budeš schopen diskutovat na vyšší úrovni. Zatím to máš na první rok učňáku. :-!
Teda až na tie smajlíky, ty zas večne hulíš...
Vidíš, a napriek tomu sa dokážeme rešpektovať a baviť sa ako slušní ľudia. 😉 :yes:
Posledná veta je na zamyslenie, otázka je, ako sa budú správať niektorí vodiči potom, s pocitom "bezpečnosti", že všetci majú ESP a môžu si dovoliť zase o kúsok viac...
Dovedeš rozlišit mezi tím, co může pomoci vyřešit situaci a tím, co se snaží udržet člověka na živu už po nevyřešené situaci?
Dovedeš se vůbec na problém podívat z širšího hlediska?
Co tu předvádíš, je hodno poďobaného puberťáka, ale rozhodně ne vyzráleho a zkušeného muže. :-!
PS: Už ti to tady naznačilo více lidí, nejen já. Ale koukám, máš tvrdou palici.
Malá nápověda, po silnici nejezdí samí lidé jako Schumacher...
Ale mám nového favorita, čo sa budúceho auta týka. Síce nakoniec naň možno nenaškrabem, a zostaneme u sna propagovaného manželkou (7-miestny Grand Scenic), ale priznám sa, že Viano v strednej dĺžke, v nádhernej modrej metalíze ma naposledy v stánku Mercedesu dosť výrazne oslovil. Asi si budem musieť pohľadať nejaký lepší job... 😉
PS: pokud tam vozíš haranty, tak nevim v čem se vyžíváš? Moje děti čumí na TV, nebo hrajou plejstejšna a stejně je to bugr, kdy se každá ruka hodí.
Ale jasne, tým pádom je Scenic podstatne reálnejší.
Drístať vieš a skutek utek.
Potom je 10% skutocne dobrych vodicov, ktori maju perfektny cit pre auto, a bez esp/abs by zvladli kriticku situaciu lepsie a lahsie. Tym budu taketo pomocky na ostaru, respektive ich nepovazuju az za take potrebne. To je ale naozaj len mala skupina vodicov...
Zastávam názor, že k stále kritickejším a nebezpečnejším situáciám nás privádza (paradoxne) stále dokonalejšia a náročnejšia technika. Hodne to zovšeobecním, ale predstav si, ako by sa jazdilo, keby dnešné autá mali polovičné výkony, a žiadnu elektroniku. Nemyslím, že by bolo viac nehôd na cestách ako je teraz, navyše pri všeobecne nižších rýchlostiach a opatrnejších vodičoch, spoliehajúcich sa na seba a nie na elektroniku, by nehody nekončili tak často tragicky.
Ak budú povinné elektronické systémy ESP či ABS, tak potom treba nariadiť aj povinné airbagy aspoň 6 kusov, výstražné svetlá pri núdzovom brzdení, natáčacie svetlá vpredu a v neposlednom rade musí byť povinná aj klimatizácia - to všetko znižuje faktor vzniku nehody, a určite som nevymenoval všetko. 😉 Týmto spôsobom bude z auta krabica s tonou výstuh, bezpečnostných systémov a všetkej možnej elektroniky, ak sa tá dvojtonová oceľovo-plastová príšera podobná tanku ešte bude dať nazvať autom.
Skutočne, tieto legislatívne zásahy mi pripomínajú lekárov, ktorí ti prikladajú na opuch obklady, a na ekzém predpíšu nejaký sajrajt na potieranie - ale nejak ich netrápi príčina, pre ktorú ten opuch či ekzém vznikol, a vôbec sa nenamáhajú ju nájsť a tobôž nie odstrániť.
ESP považujem len za náplasť, ktorá v globále príliš nepomôže, ak vôbec. Akurát nás donúti siahať hlbšie do peňaženky, "zabezpečí" väčšie znečistenie ovzdušia výrobou ďalšieho zariadenia do auta, a naženie trošku viac peňazí do vreciek výrobcov a štátov. To významné a výrazné pozitívm, ktoré by som od takého rozhodnutia očakával, skutočne nejak nevidím.
"Tých výnimočných-poprípade kolíznych situácií, kde by eventuálne ESP mohlo niečomu pomôcť, je skutočne minimálne minimum"
"V tom máš pravdu, ibaže ESP ti život nezachráni - je len mizivá šanca, že ti nejak pomôže, ak si nepomôžeš vlastnou duchaprítomnosťou v takej situácii sám"
"ESP považujem len za náplasť, ktorá v globále príliš nepomôže, ak vôbec."
Stačí? 😉
I tak si myslím že není na škodu tam to ESP mít. Buď mi při nějaké situaci pomůže, no a nebo už mi z prvků aktivní bezpečnosti nepomůže nic a rozmlátím se... moje chyba.
Jako je jasný že se pořád zvyšuje energetická náročnost a složitost aut, ale koukni na výrobce. I bez zákona by stejně bylo a do té doby bude ESP v každém autě. I v nové Octavii za 320 tis. je. Bez něj ji nekoupíš. Nebude trvat dlouho kdy to bude i v nejlevnějších autech standart. A vzhledem ke konkurenčnímu boji výrobců to zas tak extrémně cenu vozidla podle mě nezvětší. Ano ESP jako mimořádná výbava stojí třeba 25 000 Kč ale v okamžiku kdy to bude standart nevěřím že se cena takovýho auta rázem zvedne o 25 000 Kč.
Ohledně ceny. pokud každé vyrobené auto bude vybaveno ESP, cena nákupu tohoto "dílu" bude jednoznačně menší. Zákonitost ekonomiky. :-!
Akurát po prečítaní druhého odstavca ma napadá otázka, načo vlastne teda bude tá direktíva od EÚ, keď aj tak konkurenčný boj priúti každého ESP sériovo montovať?
A ešte by ma zaujímala problematika možnosti čiastočného či úplného vypnutia ESP a zmysel nariadenia montovať ho do každého auta, pokiaľ bude možné ho vypnúť.
Mimochodm, uvádzaných 25 tisíc je u najlacnejších áut asi 10% z ceny. Oprav ma, ak sa mýlim, ale aj nárast ceny o 5 % kvôli nariadeniu EÚ môže vyvolať riadnu polemiku...
Jako s tím vypnutím máš pravdu. i když se montuje teď by nemělo být vypínatelné (jasně když si ho objednám asi ho chci a budu používat). Pokud bude vypínatelné moc smysl to nemá.
A s tou cenou. Nejdůležitější polemika by byla ta u zákazníků. Jenže jelikož většina lidí je přesvědčena o důležitosti a přínosu ESP a že tento systém zvyšuje bezpečnost, tak myslím že je to zas tak nepobouří.