Test je super. Ale fotky kdy se ve vyleštěném autě odráží dvoubarevné okolí jsou na pytel. Buďto mnou nepochopený umělecký záměr autora nebo snaha zamaskovat skutečné tvarové podrobnosti auta ;-\
Dvě věci jsou jisté - Opel se snaží a Opel zlevňuje (i když kdo dnes nezlevňuje...). Otázkou je, na kolik se tato kombinace odrazí v kvalitě, to ale ať opět vyzkouší autobild a fundovaně nám o tom povypráví >:-[] V každém případě nová Zafira vypadá jako velice slibná volba pro každého, kdo nerad řídí, ale rád převáží :yes:
Nevím jak tahle nová generace, ale první Zafira bylo auto, které se dalo velmi dobře řídit. Předchozí generace Sharanu, pro mě osobně, byla naopak velmi neříditelná, ale zdá se, že všechno může být jinak. Nový Sharan je úplně jiný a i když jsem se v něm jen vezl (taxi z letiště do centra Vídně), měl jsem pocit, že už to není obrkrabice na kolečkách. Zafira naopak dost nabobtnala, takže kdo ví ..... Před nějakým měsícem jsem měl z půjčovny Merivu a byl jsem opravdu příjemně překvapen, zejména podvozkem.
Inu sto lidí, sto chutí... na dveřích to vypadá hezky, když je světlá část obklopená tmavou hnědou. Palubní deska to má naopak, a tak je ta "hořčicová" barva až moc na očích. Navíc je to o trochu jiný, méně příjemný odstín než na dveřích :-)
Dobrý večer, děkuji za pochvalu!
Možností je celá řada, toto auto je v tzv. "launchové" konfiguraci, kterou chce Opel (přímo automobilka, ne české zastoupení) používat k prezentaci nové Zafiry. Další varianty jsou několik různých černých provedení interiéru, černá+tmavě hnědá, černá+šedomodrá. Obrázky jsou v německém katalogu od strany 60 [odkaz] resp. v českém konfigurátoru [odkaz]
Já upřímně řečeno moc nechápu (a to v žádném testu, který postupuje stejným způsobem), jak může přibýt vozu v testu mínus za to, že má nepěkné hnědé plasty, když si BEZ PŘÍPLATKU kdokoliv může místo hnědých plastů objednat úplně jiné barevné provedení, které je mimochodem velmi elegantní a klasické ... Podle mého by měl autor říci, že se mu toto provedení subjektivně nelíbilo, ale že je možné zvolit jiné. A rozhodně za to nedávat mínus...
bohužel s dokonalou konkurencí v podobě Sharanu/Alhambry. Ty ovšem přidávají posuvné zadní dveře a 4x4. A to může být pro Zafiru konečná.
Jinak ale interiér opět, jak bývá u Opelu poslední dobou dobrým zvykem, velmi vkusný :yes: na rozdíl od koncernové sterility opravdu šmrncovní.
Přiblížení vnějšího vzhledu neúspěšnému Chevrolet Volt je docela střelba do sousedního terče. Naštěstí se to vyvedlo a výsledek působí vkusně.
Drobný detail, co se mi nelíbí, je poněkud trčící (brzdová?) hadička na zadní nápravě... Jinak ale za mě :yes: Takto si představuji MPV r.v.2012.
Jen škoda, že tento "typicky rodinný vůz" zůstane u nás pro "typickou rodinu" jen zbožným přáním ;-\ To ale opravdu není problém Opelu...
Hezká, trochu mě překvapila o 2,5l větší reálná spotřeba, než je kombinace. Mě se u Sharanu daří držet dlouhodobou 6,5l (psaná 5,8l) a to striktně rychlost nedodržuju, ale taky nějak extra nepřekračuju.
Interiér i exteriér vypadá zajímavě, klasické dveře u MPV považuju za mínus, cena kopíruje konkurenci.V nejvyšší výbavě + pár drobností (kůže, bufík, lepší muzika) to bude okolo 950tkč.
Konkurence - neřekl bych, Sharan je o číslo větší (a cenově o dvě čísla...), Zafira se bude prát spíše s Touranem nebo Grand C-Maxem.
Musím pochválit pana Vaverku, který se soustředil na to, co je u MPV důležité, to jest variabilita interiéru, kvalita podvozku a všeobecný komfort. V testu Mercedesu B tomu tak úplně nebylo, na druhé straně se nedivím, byť si testovaný "B" říká MPV, nemá s ním nic společného a ve věci variability by opravdu nebylo o čem psát.
Opel má na rozdíl od ČR v Německu velmi dobrý zvuk, všude jezdí spousta Aster a Insignií, ostatně Astra je druhé nejprodávanější auto vůbec. Snad tedy bude kvalita opravdu v pořádku, tohle auto by si to zasloužilo.
Závěrečné postesknutí plně chápu, nových MPV se u nás moc neprodává, málokterý podnik koupí rodinné auto :-)
No nechtěl jsem diskutujícím čtenářům působit další infarktové situace, a tak jsem se obešel bez slova Touran a výskyt slova S-Max se podařilo stáhnout na 1x :-)
Udělal jste dobře ;-). Na druhé straně by bylo srovnání jistě zajímavé, ale to si beztak musí udělat každý zájemce sám na vlastní pozadí. Zatím jsem viděl jen (mimochodem velmi špatný) srovnávací videotest na Autobildu.
Sharan:
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
vs.
Zafira:
a) délka (mm): 4658
b) šířka (mm): 1884
c) výška (mm): 1685
d) rozvor (mm): 2760
Já nevím, mě rozměrově přijdou ZCELA srovnatelné...
Naopak Touran:
a) délka (mm): 4397
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1650
vs.
Meriva:
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1812
c) výška (mm): 1615
Klidně se to může porovnávat také s Citroen C4 Picasso Grand :-) .Vnitřní prostor (šířka vzadu) Citroenu je podle rozměrů o několik centimetrů větší,ale i tak při třech autosedačkách už moc prostoru v druhé řadě není,tak akorát na zabouchnutí dveří. A Opel má tento rozměr daleko menší.Takže si myslím že rodiny se třemi autosedačkami budou mít u tohoto vozu možná problém.A sedačky ve třetí řadě budou ,stejně jako u C4 jen nouzovka.Já bych tohle auto podle vnitřího prostoru (což je v téhle kategorii asi nejdůležitější) srovnával ještě s tím Touranem,S-maxem a Grand Scenic.
Mínusy de facto žiadne (len drobnosti), dobrá práca Opel ;-)
Ináč pre mňa osobne krásne auto a ako vidím, celkom bez chybičky. Kvalitu uvidíme, vo firme jazdíme Opel a pohoda v posledných rokoch :-)
Naprosto souhlasím.. Navíc především v našich končinách je MPV - často velmi neprávem - považováno pouze jako vůz pro rodiny. Když už teda tato pokřivená charakteristika, tak rovnou se vším všudy! Tedy nejlépe s různými typy sedaček (konstrukcí, velikostí.
Myslím, že ten prostor na to testeři mají, spíše ale chybí chuť a vůle.
Jinak jako potencionální zákazník (aktuálně C-Max a jedno dítě, druhé na cestě) hodnotím vysoko. Rozhodně lepší varianta od koncernových krabic. Interiér i exteriér na výbornou, dle všeho podvozek nebude z nejhorších - asi ho půjdeme zkouknout.
Pokusil jsem to najít někde na fórech a zde je poměrně jasný názor :
"Máme 3 děti, 8 měsíců, 5 a 7 let, musíme tedy do auta dostat jednu velkou sedačku a dvě obyčejné se zadním dílem a loketní opěrkou. Vyzkoušeli jsme to v testovacím autě, je to na doraz, ale jde to. Sedačka pro nejmenšího byla uprostřed, což bylo nejlepší i vzhledem k pevnému upevnění tříbodovým pásem. Krajní dvě sedačky lze pak trochu posunout. Takže vyzkoušejte si to sami v testovacím autě. Zafiru jsme si objednali a těšíme se..."
Je fakt, že by to v testu být mohlo, ale tohle člověka bez tří dětí opravdu těžko napadne vyzkoušet.
Zafira se poučila od Scénica a použila jeho řešení (3 samostatná sedadla při stejné šířce) a je vidět, že to konečně funguje. Stejně tak se inspirovala posuvnou loketní opěrkou. Učit se od nejlepších ale není ostuda. :-)
Naprosto souhlasím, že umístění dětských sedaček a také informace o počtu úchytů ISOFIX (na zadních sedadlech Zafiry Tourer jsou 2 úchyty, jen na krajních sedačkách, kdežto například S-MAX má isofixy na všech třech zadních sedadlech) by mělo být součastí testů rodinných vozů.
Jedno z najkrajsich,mozno aj najkrajsie MPV na trhu u nas! No z Oplov u mna jednotka! Cenovo s akciamu u nas prijatelne...ešte by ma zaujímala kombinacia Zafira a automat...
a) chybi varianta 4 motion :no:
b) ty zadni sedadla opravdu nejdou sklopit do polohy skutečně rovné plochy :no:
c) odpudivý interiér (kelímky) :no:
d) zbytečně a neprakticky protažené přední okno / skleněná střecha - asi aby se bezpečnostním složkám ulehčilo automatické snímkování cestujících každou kamerou a to včetně funkce rozpoznávání obličejů... Zkrátka "Big brother is watching you" jak vyšitý :no:
a) ano, ale otazne je, kolko kupcov by malo o 4x4 v tejto kategorii zaujem
b)ano, nastastie ta nerovnost vyzera byt minimalna a je az na uplnom konci batozinoveho priestoru
c) subjektivne, niekomu sa to paci
d) slnecne clony su posuvne, takze ked ich das do krajnej polohy, mas z toho v interiery pocit ako z klasickeho celneho skla, ked chces vacsi vyhlad, posunies ich na druhu stranu. C4 picasso to ma podobne, funguje to dobre
Už jsem tady v diskusi kritizoval udělení mínusu za barvu vnitřních plastů, když je možné si libovolně a bez příplatku vybrat barvu jinou. Tohle mínus autu jako takovému nepatřilo.
A přiznávám, že moc nerozumím ani mínusu (i když tam je možné, že mě snadno přesvědčíte, že se mýlím) za umístění stropních světel v kombinaci s panoramatickým čelním sklem. Asi by to chtělo zamyslet se nad tím, kdy budou řidič a spolujezdec používat pan. čelní sklo v odkryté poloze. Asi bych řekl, že většinou za bílého dne, dokonce bych si troufl říci, že asi spíše za bílého dne a zároveň při hezkém počasí ... Neumím si představit situaci, kdy bych chtěl mít otevřené ČPS a přitom zároveň svítit čtecí lampičkou. Leda bych si chtěl za romantické letní noci zastavit někde pod hvězdnou oblohou, dívat se na hvězdy a v knížce si přitom pročítat manželčiny kousky z růžové knihovny. Nebo snad bych mohl rozeznávat souhvězdí a v odborné literatuře přitom za pomoci čtecí lampičky kontrolovat, jestli rozeznám Blížence od Velké medvědice...:)
Já se domnívám, že veškeré situace, kdy budu chtít používat čtecí lampičky, budou vypadat zhruba tak, že bude tma, budu s vozem někde stát, budu mít panoramatické čelní sklo v poloze zataženo a čtecí lampičky tak budou ve střehu...
Tak si představte si, co mi řekli v Oplu - pokud si na tomto autě zvolíte tu panoramatickou střechu (která tedy jde zvolit jen dohromady i s tím panoramatickým čelním sklem) - protože některým rodinám se to prostě líbí a hlavně kvůli dětem to chtěj - tak prý není možné na Zafiře Tourer kvůli snížené nosnosti střechy použít střešní nosič!! Na MPV, na vyloženě rodinném voze. Zdá se mi to být neuvěřitelný, neznám jiný vůz, kde by nešly na střeše s panoramatickým oknem odvézt na nosiči alespoň lyže. Zdá se mi to být tak padlé na hlavu, že se mi tomu vůbec nechce věřit. Zkusil jsem proto ještě poslat dotaz na Opel do Německa. Ale kdyby to tak tedy bylo, tak to by Opel vážně zabodoval... :no:
Nevíte někdo jak je to s výklopnými stolky na zadní straně předních sedaček? Jsou možné nebo ne?
Testovaná verze, která má snad úplně všechny příplatky to nemá a konfigurátor na webu Opel to nenabízí. Nechce se mi veřit, že by to Opel nedělal. Je to věc za pár korun a má to každý MPV na trhu.