Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Ham.
M5 na hraní na okruhu,
550d na silnice, na denní ježdění, takže půjde jak teplá houska na krámě.
550d na silnice, na denní ježdění, takže půjde jak teplá houska na krámě.
M5 jako auto na okruh? To je opravdu zvláštní představa...
Tak jsou daleko lepší auta na okruh, třeba M3, ale co jiného s M5? Do běžného provozu je samozřejmě 550d daleko vhodnější. A s tchýní na okruhu může být aspoň sranda >😒]
krom pohonu 4*4 a lepsiho dojezdu je do bezneho provoru vhodnejsi proc?
Právě proto co jsi napsal, plus vyšší podvozek a asi i komfortnější.
Uvazujes jako tipicky (budouci) kupec 550d, pravou M5 by sis v realu nikdy nekoupil, nebo se pletu? 😄
Ano M5 bych nikdy nekoupil, od bmw je na běžné ježdění vrchol nyní tato 550d a na legraci jako druhé auto M3, což je schopnější sportovní nářadí, takže M5 je z mého pohledu zbytečná (stejně jako podobné přemotorované velké sedany typu RS6, MB-E-AMG etc.). Ale samozřejmě proti gustu....
Diky za uprimnou odpoved. Kdyz uz ses zastance tohohle gusta, tak bych jen misto te M3 doporucil 1M, na cistou zabavu je lepsi.
Klasickou M5 si na obycejny jezdeni koupi clovek, kterej opravdu rad dobre (casto treba i zavodne) jezdi, zaroven nemusi denodenne brazdit stovky dalnicnich kilometru. Se svou M5 objedes schuzky, stavis se na obed, na kafe za kamosem, koupis rohliky a jedes vyzvednout drobotinu do skolky - sofersky bez kompromisu. Samozrejme na to ovsem musis mit finance, um a velky srdce 😉
Klasickou M5 si na obycejny jezdeni koupi clovek, kterej opravdu rad dobre (casto treba i zavodne) jezdi, zaroven nemusi denodenne brazdit stovky dalnicnich kilometru. Se svou M5 objedes schuzky, stavis se na obed, na kafe za kamosem, koupis rohliky a jedes vyzvednout drobotinu do skolky - sofersky bez kompromisu. Samozrejme na to ovsem musis mit finance, um a velky srdce 😉
Je zajimavy ze rozdil 130 Kw, v podstate o 1/4 vetsi vykon pri stejne vaze udela u zrychleni a letmym kilometru tak maly rozdily.
I kdyz u takovych vykonu uz to asi moc nahoru neleze
I kdyz u takovych vykonu uz to asi moc nahoru neleze
Tak ty vykony a kroutici momenty jsou tak vysoky, ze to bude spise o trakci, coz ma M550d lepsi, protoze je to 4x4, jetsli to dobre chapu.
Jinak ten tozdil na 1000m me prave prijde dost velky, auta tam budou mit v cili minimalne 200km/h a pri 200km/h dela rozdil 1,8 sekundy presne 100m vzdalenosti. Takze M5 bude v cili a diesel "teprve" na 900m. Mozna ze dosahnou i dost vice nez 200km/h, pak ten rozdil bude jeste vetsi.
Myslim, ze hlavne ve vyssich rychlostech, kde nehraje roli trakce, bude M5 vyrazne lepsi. Preci jen ty kW se nedaji osalit.
Ale je obdivuhodny, co dokaze BMW dostat s 3l dieslu. Da se to srovnavat s 4,4l turbo-benzinem, coz je samo o sobe uzasny...
Jinak ten tozdil na 1000m me prave prijde dost velky, auta tam budou mit v cili minimalne 200km/h a pri 200km/h dela rozdil 1,8 sekundy presne 100m vzdalenosti. Takze M5 bude v cili a diesel "teprve" na 900m. Mozna ze dosahnou i dost vice nez 200km/h, pak ten rozdil bude jeste vetsi.
Myslim, ze hlavne ve vyssich rychlostech, kde nehraje roli trakce, bude M5 vyrazne lepsi. Preci jen ty kW se nedaji osalit.
Ale je obdivuhodny, co dokaze BMW dostat s 3l dieslu. Da se to srovnavat s 4,4l turbo-benzinem, coz je samo o sobe uzasny...
asi tak jinde ten potenciál m5 člověk nevyužije, má to tak obrovský výkon a když se člověk chce svést tak potká milon kamionů a hustej provoz vůbec. Nejdřív jsem na naftovou M5ku moc zvědavej nebyl ale teď upřímě se mi moc líbí vzhledově i motorově a mít na ni peníz tak si ji i koupím hodně povedenej je ten kombík ten bych bral všema deseti 😄
:yes: :yes: :yes:
nema smysl plivat na naftovou "M5" at si lidi kupujou co chcou jsou to jejich penize a nas by melo byt h....n,o za co si je utrati.
kdyz nekdo jezdi delsi streky moc dobre vi co mu sedi. No a kdyz si clovek spocita 1+1 tak s tim dieslem bude napr ve francii tady od nas z republiky proste rychlejc. Ve vyssich rychlestech ten diesel bude zrat o hodne min, a kdyz se specha tak na prostoje na benzinkach cas neni. Navic se to bude delat v kombiku 4x4, co vic si muze obchodak za sluzebni auto prat.
nema smysl plivat na naftovou "M5" at si lidi kupujou co chcou jsou to jejich penize a nas by melo byt h....n,o za co si je utrati.
kdyz nekdo jezdi delsi streky moc dobre vi co mu sedi. No a kdyz si clovek spocita 1+1 tak s tim dieslem bude napr ve francii tady od nas z republiky proste rychlejc. Ve vyssich rychlestech ten diesel bude zrat o hodne min, a kdyz se specha tak na prostoje na benzinkach cas neni. Navic se to bude delat v kombiku 4x4, co vic si muze obchodak za sluzebni auto prat.
Já teda prodejnost nevidím nijak růžově. Pár se jich prodá, o tom žádná, ale díky vysoké ceně to bude spíš okrajová záležitost.
Ale parametry jsou velmi pěkné.
:yes:
Ale parametry jsou velmi pěkné.
:yes:
Oktávek RS TDI se taky prodalo celkem dost a to je v podstatě stejný princip, akorát v jiné cenové i váhové kategorii. Pro pospíchající manažery není nic lepšího, i čtyřkolku to má... >😒]
To máš pravdu ale v porovnání s M5 bude 550d sériová výroba a v Německu je potencionálních kupců určitě dost.
Myslím, že prodej M5 klesne a to o dost. Lidi si to auto kupují z 80% hlavně kvůli tomu "M5"... to je škoda, ale je to tak 😒
Já bych pokles ani moc neviděl, M5 si nikdo nekupuje na to aby s ní jezdil po běžných komunikacích 50t. ročně. Naopak u 550d to bude cílová skupina. A naopak 550d si nikdo asi primárně nekoupí na nějaké sportování. Takže si nemyslím, že by si konkurovaly, prostě určení je jiné a prodeje M5 pojedou dál jak jedou a 550d bude lovit mezi lidmi kteří hodně cestují a chtějí cestovat na nejvyšší úrovni (s trochou toho sportovního šmaku daného znáčkem M).
Hlavne je to totalni zneucteni loga a znacky M5 ktera po spoustu let symbolizovala to nejlepsi v oblasti sportovnich motoru ..
Viz posledni atmosfer V10 ..
Aby za par let nezbyla jen ta naftova pseudo M5 a benzin z duvodu eeko co2 uplne nevysoupli ze sedla.. ;-\
Viz posledni atmosfer V10 ..
Aby za par let nezbyla jen ta naftova pseudo M5 a benzin z duvodu eeko co2 uplne nevysoupli ze sedla.. ;-\
Výkonový (a charakterový) rozdíl je příliš veliký, než aby typický kupec šel pro dieslovou "jakože M5". Spíš si koupí oboje.
Anonym2811
Můžu se zeptat, proč u článku o srovnání mezi M5 a M550d není ani jedna fotka M5 zato koukám na 20 fotek X5 a X6, které s článkem mají sotva co společného? Pěkně to flákáte... :no:
Hlavně že tu vyskakuji banery s reklamama,to je důležitý!!
Jestli používáte google chrome, doporučuju navštívit https😐/chrome.google.com/webstore a nainstalovat AdBlock. Nádhera pak sledovat web. Vřele doporučuji. I na to auto.cz se hned chodí s radostí! 😄
theolli
že je nefackuje napsat průměr 6,3/100Km,to má na volnoběh >😒]
Věř tomu, že se za to dá jezdit... Sice běžně budeš jezdit za devět,ale dá se i za těch 6,3... S 535d jsem při jízdě vysloveně na spotřebu jezdil za 6 a jinak zcela běžně za 8,5l/100 km... A to byla ještě starší verze u které výrobce udával o 0,7 l/100km vyšší spotřebu,než u poslední modifikace.
Mig_35
Když jsem přeskakoval z A6 3.0 TDi do 4,8i V8 byl jsem z toho trochu nervózní. Dneska už bych nic jiného nechtěl. Kdybych se vrátil zpátky k dieselu, potom jenom kvůli tomu, že bych chtěl šetřit a koupil bych si čtyřválec, třeba 250 CDI od Mercedesu. A dávalo by mi to smysl. Ano, pojede to mizerně, ale bude to žrát 5-6 litrů. A potom mi bude diesel dávat smysl. Ale aby to jelo a žralo to 11 litrů nafty, která je aktuálně dražší než benzín, na to bych se mohl vykašlat... A ke všemu aby to stálo přes 2 mega... Miluju ten pocit, když dupnu na plyn a cítím naprosto okamžitou odezvu, tohle mi nedá diesel ani kdyby měl pět turbodmychadel... miluju ten pocit, když to táhne a táhne a pořád víc, až k červenému... a miluju ten řev motoru... to všechno stojí za ty dva litry paliva navíc (12,5 kombinovaná dlouhodobá)...
Nehledě na to, že diesel je podstatně konstrukčně složitější. Sousloví sportovní a diesel mi jaksi nesedí. Ekonomický a diesel, ano. Sportovní a diesel? Ne.
Sportovní diesel ne ? Le mans vozy jsou taky diesly a ty by si daly nějakou m5 k snídani. Dakar-to stejné. Vznícení je prostě lepší způsob spalování... jediná opravdová nevýhoda je váha vyplívající z masivnější konstrukce motoru !
Vozy na Le Mans (diesely) závodí za poněkud jiných pravidel než benzinové motory, jinak by se dieselům s přehledem vyrovnaly a možná si je i "daly k snídani." Takže asi tak. Interpretovat fakta ve svůj prospěch dokáže každý. Na Dakaru jsou turbodiesely z prostého důvodu - vyšší dojezd a nižší spotřeba, nic sportovního v tom není.
Na Dakar se turbodiesely svou povahou hodí, zvládnou velké vzdálenosti s nízkou spotřebou, imho nízkými náklady. Jinými slovy, na vytrvalostní závody (Le Mans, Dakar), diesely asi ano, ale např. na rallye by to byl nesmysl.
Polož si sám otázku, proč např. BMW dělá X5M i v dieselu? Ne proto, že by byla sportovní, ale protože ji zákazníci chtějí, to samé je např. Cayenne. "Mamutí" výkon ještě nutně neznamená sportovní jízdní vlastnosti.
Auta jako MX-5, RX-8 nebo Honda S 2000, Brera atd. rozhodně 500 bhp nemají a přesto se s nimi za volantem dá užít spousta zábavy. Samozřejmě bych si rád vyzkoušel 500, 600 bhp v nějakém supersportu, to by byla jiná liga, ale to se mi těžko kdy poštěstí.
Jinými slovy auta jako X5 M v dieselu nebo Cayenne Diesel budou rychlá, skvělá na cestování s relativně nízkou spotřebou, ale rozhodně ne sportovní.
Na Dakar se turbodiesely svou povahou hodí, zvládnou velké vzdálenosti s nízkou spotřebou, imho nízkými náklady. Jinými slovy, na vytrvalostní závody (Le Mans, Dakar), diesely asi ano, ale např. na rallye by to byl nesmysl.
Polož si sám otázku, proč např. BMW dělá X5M i v dieselu? Ne proto, že by byla sportovní, ale protože ji zákazníci chtějí, to samé je např. Cayenne. "Mamutí" výkon ještě nutně neznamená sportovní jízdní vlastnosti.
Auta jako MX-5, RX-8 nebo Honda S 2000, Brera atd. rozhodně 500 bhp nemají a přesto se s nimi za volantem dá užít spousta zábavy. Samozřejmě bych si rád vyzkoušel 500, 600 bhp v nějakém supersportu, to by byla jiná liga, ale to se mi těžko kdy poštěstí.
Jinými slovy auta jako X5 M v dieselu nebo Cayenne Diesel budou rychlá, skvělá na cestování s relativně nízkou spotřebou, ale rozhodně ne sportovní.
souslovi sportovni diesel Vam nesedi? vzdycky je otazka jaky je to sport a jake ma pravidla.
jasne ze nekde je diesel zvyhodneny v pravidlech objemem atd... ale v nekterych kategoriich se jeho "uspornost" proste hodi a benzin nema moc sanci navic min hreje(v pousti se to asi hodi).
vykonne diesely maj asi hezkou budoucnost uz jen z principu. vykon jde narozdil od benzinu teoreticky srubovat pri rozumne spotrebe do nekonecna.
holt doba se meni a budeme se s tim muset smirit.
jasne ze nekde je diesel zvyhodneny v pravidlech objemem atd... ale v nekterych kategoriich se jeho "uspornost" proste hodi a benzin nema moc sanci navic min hreje(v pousti se to asi hodi).
vykonne diesely maj asi hezkou budoucnost uz jen z principu. vykon jde narozdil od benzinu teoreticky srubovat pri rozumne spotrebe do nekonecna.
holt doba se meni a budeme se s tim muset smirit.
Mám stejný názor, na vytrvalostní závody kde jde spíš o dojezd, to asi cesta je, ale např. na rally by to byl nesmysl, tam jde o jízdní vlastnosti více než kde jinde, a tak by těžký diesel na přídi byl nesmysl. Navíc i u benzinu se dá snižovat spotřeba, např. ve městě vypínání válců atd. Neberte to tak, že bych diesel nenáviděl, vůbec. Na cestování je ideální, do manažerských "dostavníků," SUV, MPV a off - roadů ano, (i když mně by spíš lákala kombinace např. Land Cruiser 5.0 V8 + LPG, ale chápu, že jsem výjimka). Jinými slovy, diesel bych si koupil POUZE v případě, že bych musel, jinak ne. To že někdo zvolí diesel chápu, nicméně já se obávám potenciálně vyšších servisních nákladů plynoucích z vyšší konstrukční náročnosti motoru, takže zatím určitě ne.
No nevím, jestli je Dakar typickým představitelem sportovní jízdy... v závodech offroadů bude nafta kralovat, ale tam je to o něčem jiném než o rychlosti. Jednoduchý test - představ si červené ferrari. Existuje auto, které líp evokuje termín "sportovní vůz"? No a teď si představ, že ho nastartuješ a ozve se klapání a chrochtání. Líbilo by se ti to?
Existuje - žluté Ferrari! >😁
Buřtík říká, že žluté auto si pořídí jen ten - "kdo ho chce mít navěky" = NEdá se totiž prodat 😉
A já říkám, že nové auto si kupuju především pro sebe, nikoli pro jeho případné následné majitele... :😉 😉
Navíc mezi běžným žlutým vozem a žlutým Ferrari je "trošku" rozdíl... )
Navíc mezi běžným žlutým vozem a žlutým Ferrari je "trošku" rozdíl... )
No to já sice TAKÉ (jinak bych místo C5kami jezdila poslední desetiletí PASSATy či SUPERBy - ach můj BOŽE, jen ta PŘEDSTAVA 8-s ), ale žluté (ani) Ferrari asi NEeee (neb i 10 let staré Ferrari jde prodat za "slušnou" cenu - když není žluté 😉
kexxik
Úplně to mám před očima. 280kW, přes 700Nm, 3 turba. A jízda 50kmh po městě na nejvyšší možný stupeň, řidič jen "přidržuje jemně" plyn, využívá svoji M5 v ceně nového rodinného domu... hlavní je jet za spotřebu jako vpředu jedoucí Hyundai i10.
Nová doba, dřív jezdily (jezdí) Octavie TDi za 4litry. Dnes jezdí naftová M5 za 6,3l. No dobrý den :yes:
Nová doba, dřív jezdily (jezdí) Octavie TDi za 4litry. Dnes jezdí naftová M5 za 6,3l. No dobrý den :yes:
Ehm, cena domu majitele M5 bude možná "maličko jiná" 😉
PS: Ten "v ceně M5" je tak "pro (majitele) škody Fabia" (nebo že by Octavia? 😄
PS: Ten "v ceně M5" je tak "pro (majitele) škody Fabia" (nebo že by Octavia? 😄
V bývalé východní Evropě ovšem není vyšší cena vozu, než je hodnota bydlení jeho majitele až takovou extrémní výjimkou...
To je docela SMUTNÁ "východoevropská" realita - no však ono "postsocialistické" období KONČí a "normální" tržní prostředí (snad) při(jde)chází 😄
white label
... už v roce 1999 dostala 5er (E39) tzv. M-packet a to i k nesrovnatelně slabším dieselovým/benzínovým motorizacím. Logo ///M bylo už tehdy nejen na volantu a řadící páce (u manulálu), ale i na prazích, dveřních lištách, kolech apod. a nikomu z toho nenaskakovaly pupínky podobně jako některým tady. Rozdíl mezi označením ///M5 a ///M5550d snad pozná i malé dítě, kdyby se na tento superturbodiesel psalo ///M5 případně aspoň ///M5D měl bych pro zdější nářky o něco větší pochopení... 😉
honza84
Mě by upřimně zajímalo jak by se M5ka na dálnici popasovala s takto upravenym dieselem, myslim si že by se ty drobný rozdíly mohly ztratit. I finančně to vychází zajímavě. I když samozřejmě M5 bude dycky lepší.. ale stejně. Na video kdy tyhle dvě auto někdo postaví prosti sobě.. resp. vedle sebe 😄 bych se rád podivál
edit: trochu som sa sekol s umiestnenim, komentar plati skor pre 550d alebo vseobecne pre skupinu aut s tymto motorom