Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2011: Nejprodávanější malá SUV, terénní automobily a crossovery

Menším vozům do terénu vládla loni Škoda Yeti. Dacia Duster, prodávaná od jara 2010, projevila svou sílu naplno.
Zpět na článek
27. 1. 2012 15:39
27. 1. 2012 15:42
27. 1. 2012 15:46
27. 1. 2012 17:25
27. 1. 2012 19:21
27. 1. 2012 21:14
27. 1. 2012 21:18
28. 1. 2012 14:06
28. 1. 2012 06:15
28. 1. 2012 13:30
28. 1. 2012 11:19
28. 1. 2012 15:30
28. 1. 2012 15:37
28. 1. 2012 16:50
28. 1. 2012 19:45
28. 1. 2012 20:28
28. 1. 2012 20:34
29. 1. 2012 14:22
28. 1. 2012 23:37
29. 1. 2012 10:18
29. 1. 2012 10:28
28. 1. 2012 12:29
Avatar - 3_diamanty
27. 1. 2012 15:22
krasne vysledky
dacie , hyudaia a kie, gratulacia aj mitsubishi ASX :yes:

kladivo na tiguana sa naslo a hned ich bolo niekolko ;-)
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2012 15:39
???
Yeti, X3, Q5, Kia Sorento, Vitara v jednej kategorii >:D Nech ma niekto skúsi presvedčiť o buď hlúposti, alebo skorumpovanosti tohoto "auto" portálu.
PS: Ak sa mýlim, dopredu prosím o odpustenie. Ak nie, platí co som napísal vyššie, bohužial.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
27. 1. 2012 15:42
Re: ???
tiez nechapem ako moze byt v jednej tabulke aj X1, X3, Q5 aj duster ale co narobis, tieto tabulky im nikdy nesedeli, SX4 kedysi radili medzi nizsiu strednu sa pamatam a logan tusim tiez. Proste haluz.
27. 1. 2012 15:46
Re: ???
Každé tabuľky z tadeto, čo som si len tak letmo všímal, sú nastavené tým spôsobom aby v nich čo najlepšie vyšla škodovka, vw, prípadne hyundai. Proste neuveritelné..
27. 1. 2012 17:25
Re: ???
Když ti tak vadí, tak to nemusíš ani číst ani sem cokoliv psát. Nějak nechápu člověka, který se rozčiluje nad hloupostí a zkorumpovaností soukromého portálu o autech (notabene z jiné země) a přitom na něj nejen leze, ale ještě sem píše a zyvšuje mu návštěvnost. To je pak otázka, co to vlastně hloupost je....nakonec ono si notovat se ztoporem1982 je vlastně taky ukázka vysoké inteligence.
27. 1. 2012 19:21
Re: ???
Výška mojho rozčúlenia priamo súvisi s mierou, nazvime to, vedomého zavádzania čitateľov. Ale vieš ty čo? Skús sám najsť niekoľko argumentov prečo by mali byť modely aut uvedené v tabuľke patriť do jednej jedinej kategórie. Ak sa ti to podarí, osobne ti prídem do tej vašej stovežatej prahy vyčistit topánky na znak úcty. Nakoniec, videl si niekedy, že by niekto napr. v testoch zrovnával yetiho s x3, q5, alebo nebodaj s vitarou? Trvám na svojom. Ide o propagandistický článok. Vlastne, ono, máš v istom zmysle pravdu. Ide o súkromný portál a tým je povedané všetko.
Avatar - Ham.
27. 1. 2012 21:14
Re: ???
Jak si přeješ, tady máš porovnávací test kde je Yeti a Q5 a s většinou aut z tabulky na auto.cz
[odkaz]

tady Yeti a X3
[odkaz]

a tady Yeti a Vitara
[odkaz]

>:D >:D >:D
Avatar - abacus
27. 1. 2012 21:18
Re: ???
Veľkostne sú všetky autá 4,0 - 4,5 metra. Objem kufra 400-500l. Jednoducho tabuľka malých SUV a terénnych (do 4,5 metra) Možnosť dvojkolky, štvorkolky. Cenovo sa modely prekrývajú (samozrejme na výnimky). Tam kde cenovo končí Yeti, Tiguan, či Kuga, začínajú prémie.
Prehľad o testoch máš dokonalý
Informovaný si ako za čias eN De eR. [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Takže vyber si tú najkrajšiu dederónovú košeľu. Určite tú žltú, k tomu zelený oblek, hnedé mokasíny a nezabudni ... biele ponožky. Kravatu po deduškovi, prípadne tú z čias SZM. Až pôjdeš na václavák leštiť topánky, nech každý vidí, že sa vo svete správne orientuješ.
28. 1. 2012 14:06
Re: ???
Ako sú rozdelené jednotlivé triedy je každému zrejmé. Pod takéto delenie spadajú aj v užšom zmysle suvečka. Len mnohým ľuďom to evidentne prekáža. A kam by sa mala potom zaradiť typu sx4?. Pod "ešte menšie"? No a o swifte ani nehovorím. Blšky na štyroch? Len si pozrite test, v ktorom zrovnava autor skodu scout s tuším jeepom a subaru. Scout patrí evidentne inam a predsa je súčasťou testu a preda vyššiel víťazne. Musím ale objektívne priznať nedostatky ohľadom mojich povrchných poznatkov z cudzojazyčnych testov. Mám na ne svoj názor síce, ale to nič nemení na skutočnosti, že existujú.
Čistiť topánky k vám nejdem. Nikto z vás mi zatiaľ neodôvodnil svojské delenie aut uvedených v inkriminovaných tabuľkách.
28. 1. 2012 06:15
Re: ???
Málem bych na tebe zapomněl, ale svou hloupost jsi dostatečně projevil, aby nebylo pochyb.
Tabulky a zařazení automobilů do kategorií nedělá samozřejmě žádný novinář, ale sami dovozci a prodejci.
SUV se nedělí po tolika třídách jako osobní vozy, ale to by jsi mohl už za ta léta dederone vědět.
že se přidá i Topper mě překvapuje...kluci korupčnický :-)
Avatar - saldy
28. 1. 2012 13:30
Re: ???
Ano, tohle se tu řeší furt dokola, vždy se najde někdo "uvědomělej" co přispěchá nám to všem vysvětlit.
Avatar - strýček BOB
27. 1. 2012 17:06
Přes koule...
Duster jim dal slušně přes koule, jen co je pravda :yes: První půlku roku tady vyřvávala bíla hlava "sedůům" druhá půlku roku hjandéé výplach mozku s národní cenou kvality a potom přijede Duster a v ročním součtu skončí druhý >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
11
27. 1. 2012 17:26
Re: Přes koule...
JJ, korejci jenom čumí, a Yeti už aby se bál. Ale o jeho trůn se až tak zase nebojím....
Avatar - kari.laz
27. 1. 2012 17:46
Re: Přes koule...
Ono s tím Dusterem to nejspíš taky nebude v tomto roce tak žhavý. Pokud si udrží prodeje, tak to bude pro něj úspěch. Už ke konci roku 2011 začínal lehce ztrácet. Bude to podobný scénář jako s Loganem. Do dvou let se trh nasytí a pak už budou prodeje pozvolna klesat.
Avatar - rohYpnol
27. 1. 2012 17:50
Re: Přes koule...
Taky si myslím. Ale ne nějak dramaticky. Na rozdíl od Logana totiž není jiné volby. A je vidět, že do Dustera jdou ti, co opravdu stojí o SUV (samo v 4x4) a ne jen o naleštěnou bídu v podobě ix35/Sportage
Avatar - 3_diamanty
27. 1. 2012 21:33
Re: Přes koule...
nalestena bieda? No jooooooo >:D tak si si urobil dobre, aj viem ze ta to se.rie ze korea je tam kde mnohi len snivaju

>:D
Avatar - rohYpnol
29. 1. 2012 16:15
Re: Přes koule...
A co jako? SUV má vypadat jako RAV4, Vitara, minulá generace Sportage, X-Trail, Duster apod. ix35 je jen masírka, stejně jako Sportage současné generace. A že se ix35 dobře prodává? Vietnamci na tržnicích u nás taky mají dobrá prodejní čísla...
27. 1. 2012 18:21
Re: Přes koule...
To se tady říká už docela dlouho a Duster pořád roste. Logiku s nasycením trhu nechápu. Platí jen u Dacie nebo i u jiných značek? Co třeba Golf, už se trh nasytil?
Avatar - WinDiesel
27. 1. 2012 18:40
Re: Přes koule...
Přesně. To jsou kecy. Logan je prostě za zenitem, Duster se ještě okoukat nestačil. Navíc dostal další a levnější dieselové motory, a to bude brzy znát.
Nůžky se sevřely, koupit v této kategorii diesel za 320 tis Kč, to je opravdu slušné. Minus 30 tis akční slevy.
Avatar - kosmonaut
27. 1. 2012 23:47
Re: Přes koule...
Já se tomu nedivím. On Duster totiž, objektivně vzato, není jenom levný, on i nejlépe vypadá. Francouzům/Rumunům se s jeho designem povedl skutečně husarský kousek. Žádné ptákoviny, serepetičky, blikátka, pípátka, všechna ta armáda kamer a elektrických hejblátek, plamenný, či fluidní design, tedy všechno, co z aktuálních AWD udělalo supermarketové nákupní tašky pro natvrdlé slečinky a posery ze solárií. Já Dusteru fandím, prostě normální auto.
Avatar - woody-alien
29. 1. 2012 08:02
Re: Přes koule...
S tím vzhledem Dusteru bych tak nejásal, zepředu a z boků se povedlo vytvořit auto, které vypadá slušně s přiměřeným "chlapáckým" výrazem, ale zezadu je to podle mého učiněná hrůza.
28. 1. 2012 06:16
Re: Přes koule...
Ale hoši, vždyť je to o polovinu levnější ;-)
Avatar - woody-alien
29. 1. 2012 08:00
Re: Přes koule...
Bingo ! To je ten důvod, nicméně je to dobře, že možnost levné čtyřkolky existuje.
Avatar - rohYpnol
27. 1. 2012 17:37
Korejské pozérství
Z nejprodávanějších SUVerénně nejmenší podíl 4x4 má ix-35, pak Sportage :no: Neboli korejská SUV jsou volbou těch, co chtějí SUV ale nemají na něj :-! To už i Superb má větší podíl 4x4...
Naopak Duster s 80% 4x4 :yes: Konečně zájemci o levné SUV mají volbu :yes:
Rozbalit vlákno
42
Avatar - Katikakus
27. 1. 2012 19:21
Re: Korejské pozérství
Ja myslim, ze kazde prodane nove auto prispiva k omlazeni tragickeho vozoveho parku v CR. Jezdi tady 4,5 milionu aut, ale rocne se proda pouze 170 tis. novych. Takze budme vdecni za vsechny nove prodane vozy.
95 procent lidi tady jezdi starymi plechovkami a nebo nemaji auto zadne...
Avatar - rohYpnol
27. 1. 2012 20:30
Re: Korejské pozérství
Jenže nebýt nesmyslné módy SUV, tak koupí nižší střední, nebudou na silnici jako "páni tvorstva" a bude menší zátěž ŽP, nebudou na silnici zavazet a nebudou tak tupě parkovat u marketů...
I když bych vlastně měl být rád, protože kvůli vyšší spotřebě odvedou státu více na dani z PHM a vlastně i při oupi kvůli vyšší ceně na DPH >:-[]
Avatar - Katikakus
27. 1. 2012 20:40
Re: Korejské pozérství
To jak, ze bys chtel prikazovat lidem co si smi nebo nesmi koupit? To snad ne...
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 11:59
Re: Korejské pozérství
Přikazovat? Vůbec. Jen tvrdím, že většina těch, co mají SUV, jej vůbec nepotřebují a nevyužijí :-!
28. 1. 2012 15:23
Re: Korejské pozérství
Tak za prvé - jak to můžeš vědět, kdo jaký auto potřebuje, nebo ne?
A za druhé - co je ti po tom?
Každej ať si za svý prachy koupí vehikl podle gusta.
Třeba ***cuc... :-! Nakonec - každej nemusí jezdit jen půjčenou služební Fábií.
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 17:06
Re: Korejské pozérství
Rozdíl ve světlé výšce i30 a ix35 je pouhé 2 cm! SUV bez pohonu 4x4 nepřináší zhola nic než image. Pro rodinné účely a z hlediska praktičnosti je mnohem lepší MPV, od většího zavazadelníku, nižší nákladové hrany, větší variability...
Je mi potom asi tolik, že sem píšu svoje názory. Pokud s tím máš problém, tak doporučuji rohYpnol >:-[]
Ať si každý koupí podle svého gusta... Raději bych to viděl ať si každý koupí podle svých potřeb :-!
Avatar - woody-alien
29. 1. 2012 07:58
Re: Korejské pozérství
:yes: :-)

Taky mám nejraději řeči, na co je ti SUV, když ti stačí nižší střední, na co je ti diesel, když nenajezdíš víc jak 20.000 ročně, na co je ti automat, když ses v autoškole učill řadit a podobně. >:D
Avatar - rohYpnol
29. 1. 2012 10:07
Re: Korejské pozérství
To co jsi napsal, je naprosté nepochopení toho, o čem píšu. Automat má přínos - nemusíš řadit, diesel má přínos - když najedeš patřičné km, sníží ti nálady, nižší střední má přínos v podobě nižších provozních nákladů, emisí atd. SUV 4x2 nemá přínos ŽÁDNÝ (ix35/Sportage především).
Avatar - woody-alien
29. 1. 2012 11:18
Re: Korejské pozérství
Budiž, snaž se ale pochopit, že lidi si prostě kupujou auta nejen na základě racionálního zhodnocení, líbí se jim SUV např. proto, že vypadá mohutně, je tam vyšší posaz a zdá se jim bezpečnější. Nebo třeba JEN kvůli tomu, že se jim líbí. Čtyřkolku buď nepotřebujou nebo se jim nechce připlácet. Osobně se mi taky SUV 4x2 moc nepozdávaj, protože přicházej o jednu ze svých nejdůležitějších vlastností - náhon 4x4. Přesto je to legitimní volba a výrobci moc dobře vědí, proč taková auta nabízej. Že pak vypadá směšně, když z takovým autem nemůžou vyjet ze zasněženýho parkoviště, to už je druhá věc.

S tím dieselem a automatem to byla spíš reakce na lidi, kteří tady podobným způsobem určují, kdy a za jakých podmínek si člověk "SMÍ" koupit takto vybavené auto. A tomu se musím smát. ;-)
Avatar - rohYpnol
29. 1. 2012 11:51
Re: Korejské pozérství
Že 4x2 v SUV lidi kupujou - o tom žádná. a VÝROBCI TO MOC DOBŘE VĚDÍ. Jinak by nevznikl takový zmetek jako Freelander 4x2... Nikomu tu ani nemíním kázat, jen tvrdím, že přínos takového vozu je NULA (tedy u některých je tam aspoň ta vyšší světlá výška...) a koupě takového vozu je jen póza a poplatnost módní vlně :-! ;-)
28. 1. 2012 06:18
Re: Korejské pozérství
Ja voll herr komandant! Nezlob se, ale jsi vůl!
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 12:06
Re: Korejské pozérství
Dík za lichotku, herr obergrupenkomandant :no:
Mám svůj názor a nikdo mi nebude diktovat, jestli je správný nebo ne.
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 17:58
Re: Korejské pozérství
Je úžasné, jak když se napíše něco negativního na stranu korejců, tak vypukne džihád >:-[]
28. 1. 2012 18:17
Re: Korejské pozérství
Neřekl bych že to jsou prodejní statistiky z koree,nebo neumíš číst?Český trh je i v nadpisu,tedy většina kupujících jsou češi,moraváci,slezané... . :-!
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 18:59
Re: Korejské pozérství
Co to má společného s prodeji v Korei???
28. 1. 2012 19:28
Re: Korejské pozérství
Nefandi si... :-)
Avatar - rohYpnol
29. 1. 2012 10:08
Re: Korejské pozérství
Neměj péči. Jsem velmi sebekritický :-!
Avatar - 3_diamanty
27. 1. 2012 21:30
Re: Korejské pozérství
a co z toho ze niektore znacky predaju viac percent stvorkoliek ako korejske ked ich majitelia s nimi do terenu nikdy nepojdu ;-) len to ze ich predali viac este nic neznamena truuba ;-)
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 12:07
Re: Korejské pozérství
Zato ti s pohonem 4x2 prakticky z terénu ani nevyjedou, že :-O

JEDINÝ důvod, proč některá "SUV" nemají 4x4, je tlak na cenu. Tedy aby si jej koupili i ti, kteří na ně "nemají" (v širším slova smyslu).

SUV bez 4x4 je jako vycpaný medvěd - vypadá jako medvěd, ale to je asi tak vše.
Avatar - Merkur
28. 1. 2012 14:14
Re: Korejské pozérství
Poměrně "dětský" názor (buď je vše černý,nebo bílý),ale neboj,postupem věku také dozraješ
>:-[]
28. 1. 2012 15:26
Re: Korejské pozérství
K te cene zapomnel jeste relativni pocit bezpeci, nastupovani a vyssi posaz atd. Na druhou stranu ma pravdu v tom, ze si to auto hodne lidi koupi kvuli tomu, aby to "vypadalo", ale maji proste jen na 4x2.
Avatar - Ham.
28. 1. 2012 17:08
Re: Korejské pozérství
Ta debata mi přijde lehce ujetá. Přece SUV není jen o 4x4 a o terénu, naopak, 4x4 dnes chápu jako dobrou možnost vylepšit si jízdní vlastnosti v jakémkoliv autě na běžné silnici za jakéhokoliv počasí a když celoročně někdo jezdí velké porce km tak je to ta správná volba, ale když má někdo menší nájezd km, potřebuje projet rozbitou cestu za vesnicí (a že dneska po zimně vypadají jako polní cesty i silnice 2. třídy) tak 4x2 stačí ale nemusí se bát, že něco urve a podvozek snese i nějakou ránu plus to co píšeš, lidé v letech si prostě nemusí dokazovat, že si dokáží lehnout třeba do Hondy crx a hlavně z ní pak složitě vstávat. Na druhou stranu jak zde pomlouváte SUV 4x2 tak by se dal pomlouvat i nákup třeba sedanu střední třídy s poháněnou jednou nápravou protože 4x4 je lepší a jestli on si to ten chudák nekupuje protože chce vypadat hogo fogo a nemá na to. Takže ano, fandím 4x4, ale v jakémkoliv autě bez ohledu na typ karoserie a na druhou stranu, když jej někdo v SUV nepožaduje a stačí mu vysoká stavba auta tak proboha proč ne? Navíc podezírat z pozérství někoho kdo si koupí SUV které vypadá buď jako krabice od bot (yeti) nebo jako šeslapaná bačkora (X1, iX35) tak to mi přijde úsměvné.
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 17:41
Re: Korejské pozérství
Hyundai ix20 - minimální světlá výška je o 14 mm menší než ix35. To jen jako příklad. Jistě, že 4x4 je mnohem širší přínos. Ale SUV bez 4x4 je zkrátka polovičatost. Když to přeženu, tak ani off-road přeci nemusí mít 4x4. Dokonce se dají odjet i části etap Dakaru bez 4x4, když se zrovna rozbije...
Někdy je přeci sucho a ve městě přeci 4x4 nevyužiji... ANO, ale pokud přeci budu jezdit ve městě, tak taky nekupuji off-road.
A o tom to je. Pokud nepotřebuji SUV, tak ho nekupuji. A pokud ho potřebuji, ok. Dokonce ROZUMÍM lidem, kteří jej koupí v 4x2, ale je to pozérství. Je to tak těžké si to přiznat?
Jasně - když pojedu 1x za rok na chatu po nezpevněné cestě, tak 4x2 stačí... Ale co když zrovna pršelo a ouvej, z cesty je bláto? Nebo přeci jen jezdím na hory, tak mi 4x2 stačí... Stačí. Ale co když zrovna sněží?
Není podle mě větší zoufalost, než mít SUV 4x2 a nevyhrabat se ani ze zasněženého parkoviště. Opakuji ještě jednou - chápu takovéto lidi, prostě neměli dost peněz. Ono takový Yeti 4x2 s 1.2TSI je cenově přecijenom někde jinde než 4x4. Ale je tak těžké si přiznat, že jediným důvodem jsou peníze?
A pokud to tedy s SUV myslím vážně, tak je tu Duster. Vždy tedy mám možnost jít i do 4kolky za cenu ix35 4x2 apod. Pokud ale SUV nepotřebuji a kupuji jej, je to pozérství poplatné módní vlně. Nic víc, nic míň.
Avatar - Ham.
28. 1. 2012 18:07
Re: Korejské pozérství
Ale skutečnost, že na něco nemám peníze a koupím něco levnějšího nemá žádnou souvislost s hraním si na pány tvorstva nebo jak jsi to nazval. Proč si někdo má kupovat plnohodnotné 4x4 třeba Dustera když mu nevoní dost předpotopní interiér Dustera a nemá důvěru třeba v podvozek který v různých testech řada lidí označila jako titěrný, když mu stačí 4x2, vyšší posed a slušně zpracovaný interier třeba v tom 4x2 iX35? Tvoji logikou bych mohl prohlásit, že kdyby lidé jezdily na koni a sbírali po nich h...a, sušili je a topili s nimi tak by byla menší zátěž ŽP a ještě by byli zdravější a kdo si koupí bryčku tak si jen na něco hraje.
Jen pro příklad, znám pár ženských které dobře řídí ale mají problém při parkování aby "neočesaly" spojlery běžných HB o obrubníky (a že některá auta je mají udělané dost blbě) a protože SUV má většinou daleko větší nájezdový úhel a odrbání o obrubník nehrozí tak docela jásají nad SUV byť jenom 4x2. Podle mě je to zcela relevantní důvod i kdyby byl jenom tento jediný. Místa na parkovišti zabere Yeti daleko míň než octávia a ještě má daleko lepší rejd (opět výhoda pro dámu když manévruje třeba v podzemní garáži) tak co komu na tom vadí?
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 19:04
Re: Korejské pozérství
Do města tu máme Suburban, Qashqai, Soul, SX4, Sedici ;-) Řeší veškeré "problémy" městských řidičů.
Titěrný podvozek Dusteru? Ten, co je převzatý z Nissanu X-Trail?
Avatar - Ham.
28. 1. 2012 19:51
Re: Korejské pozérství
Citace:
Co ovšem odhalil přejezd kopečku, je nepříliš slavná konstrukce zadní nápravy dacie, jejíž víceprvkové zavěšení působí dost titěrně a je na míle daleko robustnímu nezávislému zavěšení české značky. Zatímco u yetiho nemáte o terénní vhodnosti tohoto kusu železa pochyb, víceprvková náprava dusteru by se hodila při nahánění cenných desetinek sekund kdesi na okruhu (kam ovšem Dacii sotvakdy vezmete), do terénu je ale nevhodná kvůli své velké zranitelnosti (o čemž jsme se přesvědčili už při testování Nissanu X-Trail).
zde je celý test
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 20:11
Re: Korejské pozérství
Ano, ten test znám. Nejlepší je, že v Testu onoho X-trailu ani zmínka ;-)
Osobně dávám předost:
Duster v teréne jasne vyhráva, ale Yeti sa v teréne nestratí a v podstate bez problémov prešiel všetko, čo Duster... Yeti s terénnym balíkom je zospodu dokonca lepšie chránený než Duster.
... Lepšiu „architektúru" podvozka do terénu má Škoda. Výfuková rúra Dacie vystupuje z profilu podvozka a v teréne sa nám odkvačilo lanko ručnej brzdy.
... Technici Škody si dali dôkladnejšie záležať na prikrytí ostatných častí podvozka. ...
V lese karoséria Dacie obdivuhodne odolávala krúteniu, dokonca lepšie ako Škoda. Skelet Dustera je dokonca tvrdší než skelet Yetiho, ktorý pri prekrížení náprav a jazde v teréne pracuje počuteľne viac.
zdroj:
[odkaz]
Tedy nedostatky Dustera končí s pohledem na cenou.
Avatar - Ham.
28. 1. 2012 20:23
Re: Korejské pozérství
Tak jako se vším, za kvalitu se platí, ale určitě hromada lidí ocení a užije Dustera protože má omezený rozpočet, jiná skupina Yetiho a myslím, že místo na slunci mají ve verzi 4x4 tak i 4x2.
28. 1. 2012 21:31
Re: Korejské pozérství
tvoje argumenty mají jakousi logiku kterou jsem schopen pochopit, ale dnešní SUV už nejsou brané jako výhradně terénní vozy, většina lidí s těmito auty nikdy do terénu nevyjede a k nim patřím i já, vlastním páté nejprodávanější auto v této kategorii / vůbec netvrdím že nejlepší /, ale mě i manželce se líbí, mimochodem ta má svoje nové auto a nekoupil jsem 4x2 pro nedostatek peněz, mám ho v nejvyšší výbavě a ta je pro mě důležitější než 4x4, jsem z moravy a konkrétně letos tady ještě nenapadl sníh, samozřejmě je zhovadilost bydlet na horách a nekoupit 4x4, ale já na hory nejezdím, jednou za rok absolvuju chorvatsko a toť vše.
Je přece svaté právo každého kupujícího se svobodně rozhodnout co si za svoje peníze koupí, ač ti to někdy připadá nepochopitelné, myslím že diskuse nejsou o smysluplnosti koupě auta s pohonem 4x4 nebo 4x2, ale o technických novinkách, desighnu, spotřebě atd.
28. 1. 2012 21:38
Re: Korejské pozérství
sorry čtvrté :))
Avatar - rohYpnol
29. 1. 2012 00:56
Re: Korejské pozérství
Že se dnes titulem SUV honosí právě vozy jako ix35 nebo Sportage je ale právě úpadek kategorie SUV způsobený módní vlnou.
Předchozí generace Sportage byla výbornou volbou a právoplatným zástupcem kategorie SUV. Současná generace je v podstatě jen leštěnka. A obávám se, že stejný osud potká i větší Sorento...
Nazývat krabice typu Sportage nebo ix35 současné generace jako "crossover", pak pro mě za mě... Když se řekne SUV, tak to prostě znamená (dnes už raději jen "má znamenat") i určité schopnosti v terénu :-!
Jestli se to ale nazývá crossover nebo SUV nemění nic na tom, že ix35/Sportage ve 4x2 projedou v "terénu" prakticky totéž jako taková Soul, jsou stejně prostorné jako i30 , méně praktické než MPV, stejně bezpečné jako jakékoliv jiné auto a jediný jejich klad je ten, že vypadají jako SUV.
28. 1. 2012 17:02
Re: Korejské pozérství
Jezdím OII 2,0TDI pohon 4x4 a využiji ho tak 10-20 x v roce,zato třeba vyšší světlost se hodí nepoměrně vícekrát.
Potřeby lidí jsou různé,ono stejně než v terénu pojede toto auto po polní cestě,většinou 4x4 nepotřebuješ,ale ve vyjetých kolejích se vyšší světlost,robustnější ramena hodí.Nic víc bych za tím nehledal.
Navíc občas ti ani 4x4 nepomůže a to je pak problém.
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 17:44
Re: Korejské pozérství
To si opravdu myslíš, že v případě korejců tě ty 2 cm ve světlé výšce nějak vytrhnou?
28. 1. 2012 18:12
Re: Korejské pozérství
Nejen v případě korejců.Někdy tě nevytrhne ani deset centimetrů navíc,i off-road jsem už potkal uvízlého a pouze s předkem jsem kolem projel,to nikdy nevíš kdy se to po tebou utrhne a když už to sedí na spodku,tak je to jedno.
Osobně jsem pouze dvakrát zůstal vězet (s 4x2) a věř mi že by mi 4x4 bylo naprosto k ničemu.
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 19:08
Re: Korejské pozérství
Takže 2 cm světlé výšky navíc podle tebe znamenají dostatečný důvod pro koupi SUV?
Avatar - JDM
28. 1. 2012 23:26
Re: Korejské pozérství
SUV bez 4x4 není nic pozérskýho ono i některá SUV se 4x4 z térénu nevyjedou .SUV jsou velká prostorná auta která se spoustu lidem líbí a tak si ho pořídí jako rodinné auto a to že si ho koupí bez 4x4 znamení že 4x4 nepotřebují stejně jako 4x4 nepotřebuje superb . SUV není žádnej teréňák se kterým se budeš brodit a lítat stím po tankodromu na to jsou jiný auta . Ukaž mi někoho kdo si koupí X5 nebo yetiho a využívá ho jako teréní auto někam do lesa . 90% SUV jezdí jen po silnicích a 10% procent stím občas zajede mimo asfalt a ti kteří jezdí i mimo asfalt si ho koupí ve 4x4 .
Avatar - rohYpnol
29. 1. 2012 00:42
Re: Korejské pozérství
některá SUV se 4x4 z térénu nevyjedou - myslím, že to mělo být do terénu nevjedou, ne?

SUV nejsou velká prostorná auta, to je právě ten omyl. Prostorností na tom je mnohem hůř než srovnatelné MPV a přírůstek prostoru vůdči srovnatelnému vozu (u ix35 tedy i30) je zcela mizivý. Srovnej:
ix35
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1490

vs. i30 (hatch)
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480

pokud vezmu adekvátní MPV, bude nastupování pohodlnější, posez vzpřímenější, kabina prostornější... Přínos "SUV 4x2" (hlavně v podobě těchto korejců) je pouze image, prostě pozérství :-!
Ale ano, ať si každý kupuje co je mu libo, jsou to jeho chechtáky.
Avatar - JDM
29. 1. 2012 20:49
Re: Korejské pozérství
ne myslel jsem to tak že tam vjedou ale už z něj nevyjedou bohužel. :-!
Ve srovnání máš pravdu ale vzhledově ix35 vypadá větší mohutnější.Pro někoho hezčí . Tohle auto bude doma na asfaltu už je kvůli světlé výšce . Mít 4x4 neznamená jezdit terénem a neplatí to ani u SUV=Sport Utility Vehicle=auto pro volný čas.Ale klidně to za pozérství můžeš pokládat .Spousta lidí má SUV se 4x4 ikdyž to 4x4 prostě nepotřebují i to je pozérství ;-)
Avatar - rohYpnol
29. 1. 2012 21:10
Re: Korejské pozérství
4x4 bez SUV, tedy ve voze jiné kategorie - tato kombinace samozřejmě funguje. Ale naopak to neplatí. SUV bez 4x4 prostě nesplňuje to, co by měla zvládat. Tedy jízda po nezpevněných cestách za jakéhokoliv počasí.
To je zkrátka stejné, jako sportovní vůz bez výkonného motoru (třeba s HTP...). Vypadá to jako sportovní vůz, ale není. Nesplňuje totiž základní požadavek...
To, že je kombinace 4x2 a SUV tak žádaná zkrátka potvrzuje, že SUV dnes kupují ti, co SUV vůbec nepotřebují a kupují jej jen v módní vlně jako pozéři :-!

P.S. Ideální doplněk k ix35 - chomové prahy z kulatiny, které ještě sníží světlou výšku 8-s
SUV = RAV4, minulá Sportage, CR-V, Duster, Vitara, (Tiguan 4x4, Yeti 4x4)...
A jestli mi tu chce někdo tvrdit, že SUV nemá zvládat nezpevněné cesty za jakéhokoliv počasí a zhoršenou adhezi, tak je jen typickým produktem dnešní SUVerénní módní vlny.
28. 1. 2012 16:57
Re: Korejské pozérství
To jsou prodejní statistiky z Koree?Já bych řekl že z ČR.
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2012 19:06
Re: Korejské pozérství
To nejsou korejské vozy? Aha pardon, je to přeci CzeKia a Hyundai z Nošovic :no:
Avatar - 3_diamanty
27. 1. 2012 21:31
korea jedeeeeeeee
mam radost ako korea drviiiiii a tento rok bdue este vacsia sranda ;-)

dokonala zabava :yes:

takisto som tvrdil ze duster bude sleha a hit a ze dacia pojde hore ale takuto raketu nikto necakal.

dacia totalne vyskolila vsetkych , bravo dacia :)

tento rok ocakavam opat pokles yetiho aj tiguana a duster by mal este rast, takze bude to sleha, duster si ide po dalsi skalp, bravoooooooo
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Nerez
27. 1. 2012 22:26
Re: korea jedeeeeeeee
Není mi jasný, proč v nadpisu je Korea jedeeeee a celej příspěvek je o Dusteru. Ty asi nemáš moc znalost, kde se co vyrábí že? >:D
Avatar - -TEAC-
28. 1. 2012 11:22
Re: korea jedeeeeeeee
Kim čong Topper jedeeeeeeeee!
28. 1. 2012 12:54
Re: korea jedeeeeeeee
Ha, zase někdo kdo zjevně asi toho moc neví o tom, jak to s tou vzájemnou láskou 2 Korejí vlastně bylo a je! >:D Jestli ty označíš Toppera za "Kim Čong..." tak ty jsi pak co? Že by Uncle Sam Fantomas??? ;-)
Avatar - -TEAC-
28. 1. 2012 14:00
Re: korea jedeeeeeeee
To chceš říct že na jihu žádnej Kim čong není?Nic o severu a jihu jsem přeci nepsal! >:D
28. 1. 2012 18:28
Re: korea jedeeeeeeee
OK, tož pak je to jen v pořádku a pro Toppera jen to ale jen a jen pochvala! Kéž by takových "Kimů" (jihokorejských) bylo v Evropě více a více! Takových pracantů, ekonomů, vývojářů, technologů a mladých prahnoucích po vzdělání jak tam... :-) ;-)
Avatar - Ronault.
28. 1. 2012 19:43
Re: korea jedeeeeeeee
>:D idealisto...
To jsme si mysleli taky kdysi o Japoncích a ejhle jak jsou zadlužení a kolik mají jiných problémů.
28. 1. 2012 20:26
Re: korea jedeeeeeeee
;-) ... pesimisto... hovořím o přístupu a vývoji za poslední léta a NYNÍ (růst HDP Jižní Korea): [odkaz] ... jinak problémy, pravda, ty prostě byly, a mnohde jsou a býti mohou; cyklicky se propady a vzrůsty objevují... ale nyní se my ovšem máme co učit! Za tím si stojím...

"The South Korean economy is now the third largest in Asia and the 13th in the world!" - BBC.uk
28. 1. 2012 23:10
Re: korea jedeeeeeeee
Icescente, je evidentní, že jsi korejce viděl tak akorát ve filmu. Vřele Ti doporučuji najít si místo v nějaké té úspěšné korejské firmě, ať víš co to korea znamená. Mám osobní zkušenost s těmito lidmi a můžeš mi věřit, že pracovat na managerském postu pod korejcem vydržíš tak půl roku, když tě budou dobře platit. Rozdíl mezi jihokorejcem a severokorejcem je žádný. Evropu a evropany považují pouze za zdroj příjmů a opěvování korejců mi v tomto smyslu přijde stejně mimo, jako, drsněji přirovnáno, když by v roce 1937 židé chvalořečili úspěchy nacistického Německa... Zkušenost pracovat pod korejským šéfem bych dopřál každému, kdo se tak vzhlíží v jejich produktech a tleská jim. Všichni, kdo to zažili přesně vědí o čem píšu. Topper a Icescent by takovou poradu s korejským vedením vydrželi tak seduuuum!... minut... Korea ať jde do pr.ele... zlatí Japonci (jako lidé)
Avatar - white label
28. 1. 2012 23:17
Re: korea jedeeeeeeee
Je to docela možné, Tommiio Okamuro... >:-[] ;-)
29. 1. 2012 00:54
Re: korea jedeeeeeeee
Tommiio Okamuro...? >:D Ne ne
28. 1. 2012 10:52
Re: korea jedeeeeeeee
No já si myslím že až se lidem začnou ti žluťásci rozpadávat tak se ty klimpry rychle v tabulkách propadnou...
28. 1. 2012 12:45
Re: korea jedeeeeeeee
No, ono se mnohde daleko dříve rozpadávají vozy jaksi "odjinud" >:D ... drsné je, že oni "žluťásci" vydržely po 100.000 km daleko víc! A dopadli mnohem lépe! >:D :-)

--- Dlouhodobé testy německého časopisu Auto Bild jsou známé po celé Evropě a pro mnoho zákazníků představují vodítko při výběru auta, ať nového nebo ojetého. Podstata tohoto testování spočívá v nasazení auta do běžného provozu.--- Výsledky zde:

[odkaz]
27. 1. 2012 23:09
duster zlepšení
Ještě si toho nikdo nevšiml?
Ve vypočtech máte chybu - zlepšení oproti loňsku není 344%, ale 444%
Rozbalit vlákno
0
Avatar - -TEAC-
28. 1. 2012 11:19
Mazda
Je neuvěřitelné jak mizerně se prodává cx7 !Proboha proč?Jedno z nejhezčích suv + slušnej dehťák + dobrá cena a ještě to fak moc dobře jezdí.Nechápu! :-(
Rozbalit vlákno
10
28. 1. 2012 15:30
Re: Mazda
Mazda 3, 6, atd. jsou dle ve svych kategoriich na spicce v kvalite a dalsich vecech, presto to prodejni trahaky proste nejsou..
Avatar - -TEAC-
28. 1. 2012 15:37
Re: Mazda
Souhlas ale pořád nechápu kde je zakopanej pes ;-\
28. 1. 2012 16:50
Re: Mazda
Spytaj sa prečo vsetci teda kupuju tie skodovky?
Avatar - Ronault.
28. 1. 2012 19:45
Re: Mazda
Protože je to česká značka s vybudovanou tradicí vyrábějící kvalitní vozy a lidé s ní mají zkušenosti po mnoho generací.
Divíš se stejně, že Korejci kupují nejvíce domácí značky nebo jsi jen připitomělý slepý fanoušek?
28. 1. 2012 20:28
Re: Mazda
odpoved ti dal dnes 19:45 Ronault
Avatar - Ronault.
28. 1. 2012 20:34
Re: Mazda
To jsem rozhodně nedal, dal jsem odpověď na tvou připitomělou otázku.

Jestli chce někdo znát odpověď na prodejnost Mazdy, tak je to taky docela snadné. Nikdy nebude mít prodeje jako Škodovka, to je jasné, ale kdyby chtěli, tak by mohli mít prodeje jako Hyundai, jenže cena Mazdy 3 je hodně vysoká a ne každý v téhle třídě, kde se hraje hlavně na cenově dostupné auta ocení opravdu dobré jízdní vlastnosti za příplatek skoro 100t Kč. Navíc chybí trochu energičtější benzíny. ne, že by byly špatné, ale mají dlouhé převody, takže na první jízdu právě více přesvědčí ta i30 s krátkou převodovkou. Samozřejmě pak na dálnici bude i30 točit jak zběsilá, ale pořád bude o těch 100t levnější.
Další problém Mazdy je, že diesel ačkoliv je dobrý, tak příplatek je vysoký.

A pak samozřejmě se ne každému musí líbit exteriér. Mně se třeba nelíbí, i když asi bych s ním dokázal žít.

Takže shrnutě: 90% vysoká cena, 5% design, 5% chybí turbobenzín
Avatar - -TEAC-
29. 1. 2012 14:22
Re: Mazda
Jeremy já se ptal na cx7,tam s tvou odpovědí nemohu souhlasit!
Avatar - JDM
28. 1. 2012 23:37
Re: Mazda
i subaru forester docela bída to mě taky zaráží když 4x4 tak forestra ale toho si koupí nejspíš lidi co mají přehled stejně jako ti co si koupí mazdu . věřím že kdyby nebyli ty ceny tam kde jsou byli by prodeje jinde ale proč by měli japonci svoji bezkonkurenční techniku prodávat pod cenou kterou určitě mají.
29. 1. 2012 10:18
Re: Mazda
U Forestera vidim tri hlavni nevyhody - 1. cena (hlavne diesel naprosto mimo) 2. Rychle zastarava (vizualne) 3. Nulova priplatkova vybava.
29. 1. 2012 10:28
Re: Mazda
Tady bych řekl, že jsou asi 2 důvody. Jednak dovozy nových Foresterů (např.Belgie), protože ceny jsou poměrně vysoké, takže se vyplatí okouknout nabídky v jiných státech EU. Forester je králem, když jsou podmínky opravdu extrémní. Pro běžnou dopravu na silnicích to není to pravé ořechové a pokud někdo soudí pouze z krátké zkušební jízdy někde v okolí autosalonu, může ho Forester velmi rychle poslat ke konkurenci. Já už jsem si za rok zvykl, ale upřímně řečeno pokud bych chtěl dát 700 tisíc za auto, moje volba by určitě nebyla Subaru ....
28. 1. 2012 12:29
Hyundai ix35
Tak kdybych volil, musím říci, že bych šel do Kia Sportage... ale takový úspěch ix35-ky jsem opravdu nečekal! Nu, je to asi nakonec docela dost dobré; podobně velmi dobré hodnocení na Fifth Gearu:

The ix35 is good looking (dobře vypadá) --- The steering is responsive and smooth (řízení je živé a přesné) --- Seats in the ix35 are firm and supportive (sedadla jsou pevná a sednou) --- Hyundai is developing an improving reputation for reliability (zvýšená kvalita) --- Rear legroom is also good (místo na nohy vzadu taky dobré) --- remarkably good value for money (pozoruhodně dobré vzhledem k ceně) --- The 2WD version is one of the cleanest on sale with emissions below 140g/km (jedno z nej emisí pod 140)...

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2012 17:39
Duster = překvapení ba trhu :-)
Musím říct, že tohle se Dacii opravdu povedlo. Malé SUV se prodává jak housky na krámě. Kdo by to byl čekal? Asi nikdo, ani já popravdě. Je fakt, že celkem prostorné SUV s pohonem všech 4 kol začíná s cenou na 300k a v max výbavě je za 440k a to jak vypadá vevnitř, že má slabší odhlučnění a méně kvalitní plasty nikoho netrápí ;-) Slušná práce, na silnicích je jich opravdu dost :yes:
Rozbalit vlákno
0