Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat 500L: Až sedmimístný drobek na základu Punta

Fiat v Ženevě představí novou, větší verzi retro modelu 500. Do názvu přibude písmeno L. Platformu ale převezme z většího Punta.
Zpět na článek
30. 1. 2012 08:27
30. 1. 2012 09:00
30. 1. 2012 09:33
30. 1. 2012 10:21
30. 1. 2012 11:10
30. 1. 2012 22:08
Avatar - 3_diamanty
30. 1. 2012 08:27
ten elzero
v podstate nahradi dva typy:

multiuplu aj ideu ktore nikdy neboli bestsellermi

fandim elzeru a myslim ze tymto modelom sa uz fiat trafiiiii vkusu zakaznikov :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2012 08:27
chci stále věřit....
.... že nové Mini-MPV se nebude jmenovat 500L.... ale že půjde o svébytný model, ne o "zvětšenou" pětistovku....

Dělat 500L mi opravdu přijde jako poměrně.... nenápadité.... ;-\
Bohužel to fakt nefunguje tak, že úspěšné malé autíčko natáhnu na větší podvozek, zvětším, zdražím a budu stejně úspěšne prodávat. Navíc je to opravdu vykrádání legendy, protože zatímco současné F500 je +/- pořád následovníkem originálu, tohle s ním nebude mít nic společného (starou multiplu bych se netahal....)

zatímco od malých aut se jistá stylovost očekává (aspoň u části kupujících) a tam se F500 výborně trefil, u malých MPV jsou většinou zákazníky mladé rodinky a ty už řeší hlavně rozpočet a užitnou hodnotu....

Pokud půjde opravdu o F500L, Fiat patrně nezklame a nasadí ceny vysoko a to bude, obávám se, průšvih....

Fiat nepotřebuje zvětšenou Pětistovku, ale spíš zvětšenou Pandu....

No co už, uvidíme....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
30. 1. 2012 08:34
Re: chci stále věřit....
nahodou to funguje az velmi dobre

ked moze byt mini countryman a copue a clubman a neviem ake dalsie somariny tak moze byt aj 500L a navyse to bude aspon prakticke a pekne na rozdiel od kreacii mini.
30. 1. 2012 08:46
Re: chci stále věřit....
Fiat je něco jiného než Mini....
Ale uvidíme, rád se nechám pozitivně překvapit.....
Avatar - 3_diamanty
30. 1. 2012 08:58
Re: chci stále věřit....
mas pravdu, fiat bude iny, podstatne lacnejsi a praktickejsi ako kreacie od mini, to ze ten vacsi fiat bude stat na zakladoch 500ky neznamena ze bude imidzovy a drahy a neprakticky, prave naopak, bude to skvely kompromis ceny kvalit a praktickosti, fiat taketo auta vie a dizajn bude zrejme tiez jeho silna stranka.

Je mi skor luto toho ze fiat sa nevie presadit vo vyssich triedach, fiat prakticky konci bravom , novy chryslerofiat cize fiat freemont nepovazuejm za fiat ale peniaze prinesie ano. Barchetta , coupe su uz tiez dnes len spomienkami, kedysi mal fiat skutocne grady a meno mal smrnc a siluuuu vyzerovala z neho talianska krasaa a duch sportovosti a elegancie, dnes je fiat az na pandu a 500ku bezpohlavne ho.no.

Verim ze prichodom tohto noveho elzera sa to zlepsi a ze aj nove bravo bude uz coskoro a konecne bude paradnym fiatom nie takymto grcom.
Avatar - Kubass
30. 1. 2012 10:22
Re: chci stále věřit....
no já nevím, ale prodloužená 500ka má svoje kořeny i v historii, sice teda né doslova jako tenhle jezevčík, ale 500Giardiniera taky vycházela z 500 a byla velice oblíbená...
Samozdřejmě není to doslova ve stylu let šedesátých ale prodloužená 500 se dělala uplně stějne tak jako Mini Clubman, taky měl jenom dvoje dveře a byl to prodlouženej model, a co je zněj teď...
[odkaz]
[odkaz]
30. 1. 2012 13:34
Re: chci stále věřit....
Jenže to nemá být prodloužená 500, takže bych ten vzor hledal spíše tady:
[odkaz]
A klidně může nést i stejné jméno.
Avatar - Kubass
30. 1. 2012 13:50
Re: chci stále věřit....
tak to je multipla, ta už svůj model má :), ale ano, i na tu by to šlo použít
30. 1. 2012 09:00
Murphy
Murphy úplně s tebou souhlasím...

Teda.. trochu to rozvedu...

Problém v 500 l je v tom, že Pokud se to bude jmenovat 500 l, těžko si představit, že se to bude prodávat za stejnou cenu jako 500 a k tomu ještě se silnějším motorem...

A pokud se to bude jmenovat 500 l, můžeme bohužel oprávněně očekávat cenu na úrovni 500 ve své třídě...

Takže... To co funguje v západní Evropě (a tam asi je tohle auto cíleno), asi nebude fungovat tady... Takže v česku to bude marginální položka, pokud cena bude kopírovat cenu 500 v kategorii mini...

Naopak, pokud by cena kopírovala Pandu v kategorii mini, pak bonus trochu retro a stylového looku v rámci zastaralé konkurence (Roomster a všecky ty možné plastové HK s výjimkou Merivy - ta je fakt dobrá) by mohl v rámci prodejů fungovat i u nás...

Na druhou stranu... do fleetu se to hodit nebude, tam vemou raději Fabii kombi (viz. ČSÚ), či Roomster..., takže sme tam co sme byli...

No stejně se těším... ;-)

Edit: No ještě je ale celkem velký prostor na snížení ceny u F 500 (páč ta už se dávno zaplatila), pak věřím, že prodejní čísla u Fiatu by vypadala úplně jinak...
Rozbalit vlákno
3
30. 1. 2012 09:33
Re: Murphy
prostě Fiat nepotřebuje další "stylovku", těch má dost (500, "Y", Delta, 159, Mito....) a popravdě řečeno, úspěšné jsou jenom ty malé auta.
fiat potřebuje nějaké masivně vyráběné auto, které si prostě budou kupovat běžní zákazníci.... Tak jak si kupovaly Fiat Marea a já nevím co.... Prostě obyčejný fiat, který dobře vypadá, má výrobně využitý vnitřní prostor a není drahý.... Já nevím, co furt vymýšlejí.... :*)

Ale tak zas nechci to předem odsuzovat, ceny a parametry neznáme.... Ale jestli to bude začínat s dvouválcem na 350 tisíc, tak.... >:D
Avatar - Righ
30. 1. 2012 10:21
Re: Murphy
Presne. Fiat rozhodne nepotrebuje dalsi relativne drahou stylovku, se kterou by na vetsine trzich pouze paberkoval, zvlast po roce az dvou od uvedeni do prodeje.

Fiat naopak potrebuje prakticky, levny a libivy auta, ktery se vyvarujou jak designovych, tak cenovych vystrelku. To vylucuje nejen stylovky typu "500L", ale i vyslovene kontroverzne navrhovany modely jako byla Multipla. Ted zkratka neni pro nejaky prukopnictvi a experimenty prostor, at uz pro situaci samotnyho Fiatu nebo evropskyho trhu jako takovyho.

Pokud se bude Fiat drzet svych tradicnich hodnot, mohl by pro nej segment malych MPV pritom byt potencialne velmi perspektivni. Zde se totiz nehraje na image, ale prave na nizkou cenu, prakticnost, vysokou uzitnou hodnotu a samozrejme i hravy a sympaticky design, jaky Fiat vzdycky umel. Doufejme tedy, ze Fiat tenhle terc nemine - a 500L by byla zarucene strela vedle. Kazdopadne z jednoho rozhovoru se Sergiem (na ANE myslim) jasne vypynulo, ze Ellezero by zadna vykradacka 500ky byt nemela, tak uvidime. ;-)

Edit: Tak jsem si vyhledal ten rozhovor se Sergiem a je to presne naopak, nez jsem si myslel, viz citace nize:

In Europe and the United States the 500's extended family will include a small minivan code-named L0. Will you use 500 in the name of the car and call it the 500Plus or 500Mega?

I don't know about the names. Certainly it is going to be linked, because we designed them to, effectively, be part of a family. I also think that we need to preserve the pricing and premium-ness of the 500 family.

No potes koste. 8-s
30. 1. 2012 11:10
Re: Murphy
bohužel, tady bude asi problém....
Krachující itálie není zvědavá na vystajlované rádoby-prémiové mini-MPV. Tam potřebují krabice s nízkou spotřebou a velkým prostorem....
Je vrcholně naivní si myslet, že úspěch F500 se bude opakovat i v jiném segmentu na trhu....

Rád se budu mýlit, ale....
Avatar - kari.laz
30. 1. 2012 09:24
A co bude dál?
Nové Bravo bude Fiat 500 XL a nová Croma Fiat 500 XXL?
Rozbalit vlákno
8
30. 1. 2012 09:30
Re: A co bude dál?
No jak kdyby to někde bylo jinak, že?

Při vší úctě..bez bližšího zkoumání nerozeznám P5008 od P3008, nebo A8 od A6 a nebo i už A4...

Prostě co jde tak se snaží přiživit na úspěšném modelu... Dělá to tak každý...
30. 1. 2012 09:34
Re: A co bude dál?
rozdíl je ale roubovat optiku mikro-autíčka směrem nahoru, nebo třeba prvky z Phaetonu valit směrem dolů..... ale jak píšu níž, není potřeba to zatím nějak prožívat, ceny a parametry neznáme.... A nakonec ani ten název.... ;-)
Avatar - kari.laz
30. 1. 2012 09:44
Re: A co bude dál?
Jenže A8 se nejmenuje A6 L. Narážel jsem na značení, podobnosti modelů jsou všude. Akorát tedy u Fiatu to vzali obráceně a roubují look mikromodelu na větší auta. Většinou to bývá obráceně.
30. 1. 2012 09:30
Re: A co bude dál?
.... a Linea bude F500 sedan (pardon, Berlina), kterou slovutný koncern nasadí proti Mini sedan.... (viz jiný dnešní článek: [odkaz]

paráda 8-s
Palce dolů ovšem mířím i na Mini.... :no:
Avatar - kari.laz
30. 1. 2012 09:47
Re: A co bude dál?
Já ty různé variace na mini taky nemusím. Pro mě je pravé mini jen jedno a ne nějaký SUV a podobně. A nedej bože ještě MPV. To už je na mini opravdu moc. Ale lidem to nejspíše nevadí a prodává se to. Čekám, kdy se do prodeje dostane mini ve verzi školní autobus.
30. 1. 2012 10:04
Re: A co bude dál?
tak kupci asi chápou Mini ne jako legendární malé autíčko, ale spíš jako levnější a hravější BMW.... nevím....
Každopádně MPV a sedan od Mini bych ještě před pár lety považoval za vtip. Dnes už jsem ale ochoten tomu věřit.... 8-s
12. 2. 2012 16:45
Re: A co bude dál?
bohužel je to pravda... BMW dokázalo zpr*nit, na co šáhlo. i posvátný britský R-R (nemyslim range rover...). pravá aristokratická klasika jako Bentley je něco úplně jinýho... nechápu jak mohli dopustit, aby se šéfem RR stal do tý doby vedoucí divize emkovejch bmw!!! A ten Mini taky vůbec neni, co původně byl, malý levný hezký autíčko, je z toho pubertální frajeřinka ála M3...
30. 1. 2012 14:31
Re: A co bude dál?
Podle mě z toho 500L dělají akorát novináři Auto.cz. Všude jinde se o tom píše jako o "L0" a jako o naprosto svébytném dvojmodelu. Problém bude ale asi ten kukuč imitující 500.
30. 1. 2012 10:42
Vrchol nezmyslu "7-miestnych" ...
Všetky tie tzv. sedemmiestne vozidlá sú v praxi len päťmiestne - a to pre dve veci ...

V zadu je tak či tak málo miesta a normýlny človek sa ta ledva poskladá ...

Horšie je, že deformačná zóna vzadu = telá cestujúcich v treťom rade ....

Rozdiel medzi jazdou v kufri a v treťom rade "sedemmiestnych" vozidiel je v tom, že sa v druhom prípade môže človek zabiť legálne ...
Rozbalit vlákno
1
30. 1. 2012 11:48
Re: Vrchol nezmyslu "7-miestnych" ...
máš bez pochyby pravdu... 7 místná verze má smysl zejména ne kvůli těm sedadlům, ale kvůli dospělejšímu rozměru, který zaručuje už víceméně rodinné využití... A tady to je zajímavá volba, na kterou se už teď i já těším...
30. 1. 2012 11:45
Poznámka pod čarou
Tak hlavně je potřeba si uvědomit jednu stěžejní věc (bez ohledu na pokřivené vnímání značky u nás a v Uhrách a podobných zemích), že Fiat NECHCE být výrobcem a prodejcem LEVNÝCH aut...

Na jednu stranu chce prodávat hodně aut, to bez pochyby, ale ne za cenu nulových marží... To je celé... Chce nabídnout produkt, který v rámci konkurence bude prodejný za cenu, která přinese náležitý zisk... A 100 000 rel. drahých MPV asi zapadá do této strategie...

Nepolemizuji teď s tím jestli je to správně a nebo ne, jen píšu jak to je... Na Italském trhu se například prodalo daleko víc MUSSA než Idea, takže alespoň tam tahle strategie v těchto segmentech funguje...

A mezi nama... Meriva taky nepatří mezi nejlevnější (a když pominu pošramocenou pověst nespolehlivostí první generace), je to kus dobrého a poctivého auta, ale že by trhala prodejní rekordy... On ani ten Roomster není bůhví jak levný (pokud je osazený motorem a jakous takous výbavou)...

A že by třeba další malá MPV byla trhovými rekordmany se mi taky nezdá..., takže možná taktika zolená Fiatem nebude tou špatnou... A přiznejme si to.. Countryman je i tak ještě podstatně dražší (pravděpodobně) a na odbyt jde stejně dobře, jako by stál o 100 000 míň...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - pumpkin
30. 1. 2012 13:07
Re: Poznámka pod čarou
Začínam sa však obávať, že Fiat nie je v takej dobrej situácií aby si mohol dovoliť imidžovku v podobe L0, teda 500L. Tento model má byť podľa mňa primárne určený na doplnenie americkej 500-ky, ktorá je pre ich trh síce rozkošná, ale príliš malá. To isté ale neplatí u nás v Európe.
To, že BMW si môže dovoliť výstrelky v podobe prémiových modelov Mini je niečo úplne iné. Fiat by už mal začať s generačnou výmenou svojich kľúčových modelov a hlavne nevracať sa k dizajnovému štýlu 500-ky.
30. 1. 2012 13:18
Re: Poznámka pod čarou
jen tak pro zajímavost prodeje v tom segmentu za minulých 10 let.... (Itálie)
[odkaz]

jinak ale mladý bych to časem koupit mohl.... Ono ty kompaktní MPV jsou pro ženský s dětma do města fajn.... ;-)
30. 1. 2012 16:12
Re: Poznámka pod čarou
Přesně to co sem psal... a u nás je tohle ještě horší... Prostě marginalita...

Ty prodeje tohohle auta můžou být jen lepší...
30. 1. 2012 22:08
Kragujevac
je tu niekto od fachu z technologie montáže aut kto sa bol v tom Kragujevaci podívať jak to tam v téj fabrike vypádá?
Rozbalit vlákno
1
30. 1. 2012 22:47
Re: Kragujevac
maj to tam moc pěkný :yes: ;-)
12. 2. 2012 16:34
proč??????????
neni to vůbec trochu blbost? dyť je to prakticky Panda, navíc ani vzhledově se 500 nepřibližuje... nejspíš to jenom líp zní než Panda+
Rozbalit vlákno
0