.... že nové Mini-MPV se nebude jmenovat 500L.... ale že půjde o svébytný model, ne o "zvětšenou" pětistovku....
Dělat 500L mi opravdu přijde jako poměrně.... nenápadité.... ;-\
Bohužel to fakt nefunguje tak, že úspěšné malé autíčko natáhnu na větší podvozek, zvětším, zdražím a budu stejně úspěšne prodávat. Navíc je to opravdu vykrádání legendy, protože zatímco současné F500 je +/- pořád následovníkem originálu, tohle s ním nebude mít nic společného (starou multiplu bych se netahal....)
zatímco od malých aut se jistá stylovost očekává (aspoň u části kupujících) a tam se F500 výborně trefil, u malých MPV jsou většinou zákazníky mladé rodinky a ty už řeší hlavně rozpočet a užitnou hodnotu....
Pokud půjde opravdu o F500L, Fiat patrně nezklame a nasadí ceny vysoko a to bude, obávám se, průšvih....
Fiat nepotřebuje zvětšenou Pětistovku, ale spíš zvětšenou Pandu....
ked moze byt mini countryman a copue a clubman a neviem ake dalsie somariny tak moze byt aj 500L a navyse to bude aspon prakticke a pekne na rozdiel od kreacii mini.
mas pravdu, fiat bude iny, podstatne lacnejsi a praktickejsi ako kreacie od mini, to ze ten vacsi fiat bude stat na zakladoch 500ky neznamena ze bude imidzovy a drahy a neprakticky, prave naopak, bude to skvely kompromis ceny kvalit a praktickosti, fiat taketo auta vie a dizajn bude zrejme tiez jeho silna stranka.
Je mi skor luto toho ze fiat sa nevie presadit vo vyssich triedach, fiat prakticky konci bravom , novy chryslerofiat cize fiat freemont nepovazuejm za fiat ale peniaze prinesie ano. Barchetta , coupe su uz tiez dnes len spomienkami, kedysi mal fiat skutocne grady a meno mal smrnc a siluuuu vyzerovala z neho talianska krasaa a duch sportovosti a elegancie, dnes je fiat az na pandu a 500ku bezpohlavne ho.no.
Verim ze prichodom tohto noveho elzera sa to zlepsi a ze aj nove bravo bude uz coskoro a konecne bude paradnym fiatom nie takymto grcom.
no já nevím, ale prodloužená 500ka má svoje kořeny i v historii, sice teda né doslova jako tenhle jezevčík, ale 500Giardiniera taky vycházela z 500 a byla velice oblíbená...
Samozdřejmě není to doslova ve stylu let šedesátých ale prodloužená 500 se dělala uplně stějne tak jako Mini Clubman, taky měl jenom dvoje dveře a byl to prodlouženej model, a co je zněj teď...
[odkaz]
[odkaz]
Problém v 500 l je v tom, že Pokud se to bude jmenovat 500 l, těžko si představit, že se to bude prodávat za stejnou cenu jako 500 a k tomu ještě se silnějším motorem...
A pokud se to bude jmenovat 500 l, můžeme bohužel oprávněně očekávat cenu na úrovni 500 ve své třídě...
Takže... To co funguje v západní Evropě (a tam asi je tohle auto cíleno), asi nebude fungovat tady... Takže v česku to bude marginální položka, pokud cena bude kopírovat cenu 500 v kategorii mini...
Naopak, pokud by cena kopírovala Pandu v kategorii mini, pak bonus trochu retro a stylového looku v rámci zastaralé konkurence (Roomster a všecky ty možné plastové HK s výjimkou Merivy - ta je fakt dobrá) by mohl v rámci prodejů fungovat i u nás...
Na druhou stranu... do fleetu se to hodit nebude, tam vemou raději Fabii kombi (viz. ČSÚ), či Roomster..., takže sme tam co sme byli...
No stejně se těším... ;-)
Edit: No ještě je ale celkem velký prostor na snížení ceny u F 500 (páč ta už se dávno zaplatila), pak věřím, že prodejní čísla u Fiatu by vypadala úplně jinak...
prostě Fiat nepotřebuje další "stylovku", těch má dost (500, "Y", Delta, 159, Mito....) a popravdě řečeno, úspěšné jsou jenom ty malé auta.
fiat potřebuje nějaké masivně vyráběné auto, které si prostě budou kupovat běžní zákazníci.... Tak jak si kupovaly Fiat Marea a já nevím co.... Prostě obyčejný fiat, který dobře vypadá, má výrobně využitý vnitřní prostor a není drahý.... Já nevím, co furt vymýšlejí.... :*)
Ale tak zas nechci to předem odsuzovat, ceny a parametry neznáme.... Ale jestli to bude začínat s dvouválcem na 350 tisíc, tak.... >:D
Presne. Fiat rozhodne nepotrebuje dalsi relativne drahou stylovku, se kterou by na vetsine trzich pouze paberkoval, zvlast po roce az dvou od uvedeni do prodeje.
Fiat naopak potrebuje prakticky, levny a libivy auta, ktery se vyvarujou jak designovych, tak cenovych vystrelku. To vylucuje nejen stylovky typu "500L", ale i vyslovene kontroverzne navrhovany modely jako byla Multipla. Ted zkratka neni pro nejaky prukopnictvi a experimenty prostor, at uz pro situaci samotnyho Fiatu nebo evropskyho trhu jako takovyho.
Pokud se bude Fiat drzet svych tradicnich hodnot, mohl by pro nej segment malych MPV pritom byt potencialne velmi perspektivni. Zde se totiz nehraje na image, ale prave na nizkou cenu, prakticnost, vysokou uzitnou hodnotu a samozrejme i hravy a sympaticky design, jaky Fiat vzdycky umel. Doufejme tedy, ze Fiat tenhle terc nemine - a 500L by byla zarucene strela vedle. Kazdopadne z jednoho rozhovoru se Sergiem (na ANE myslim) jasne vypynulo, ze Ellezero by zadna vykradacka 500ky byt nemela, tak uvidime. ;-)
Edit: Tak jsem si vyhledal ten rozhovor se Sergiem a je to presne naopak, nez jsem si myslel, viz citace nize:
In Europe and the United States the 500's extended family will include a small minivan code-named L0. Will you use 500 in the name of the car and call it the 500Plus or 500Mega?
I don't know about the names. Certainly it is going to be linked, because we designed them to, effectively, be part of a family. I also think that we need to preserve the pricing and premium-ness of the 500 family.
bohužel, tady bude asi problém....
Krachující itálie není zvědavá na vystajlované rádoby-prémiové mini-MPV. Tam potřebují krabice s nízkou spotřebou a velkým prostorem....
Je vrcholně naivní si myslet, že úspěch F500 se bude opakovat i v jiném segmentu na trhu....
rozdíl je ale roubovat optiku mikro-autíčka směrem nahoru, nebo třeba prvky z Phaetonu valit směrem dolů..... ale jak píšu níž, není potřeba to zatím nějak prožívat, ceny a parametry neznáme.... A nakonec ani ten název.... ;-)
Jenže A8 se nejmenuje A6 L. Narážel jsem na značení, podobnosti modelů jsou všude. Akorát tedy u Fiatu to vzali obráceně a roubují look mikromodelu na větší auta. Většinou to bývá obráceně.
Já ty různé variace na mini taky nemusím. Pro mě je pravé mini jen jedno a ne nějaký SUV a podobně. A nedej bože ještě MPV. To už je na mini opravdu moc. Ale lidem to nejspíše nevadí a prodává se to. Čekám, kdy se do prodeje dostane mini ve verzi školní autobus.
tak kupci asi chápou Mini ne jako legendární malé autíčko, ale spíš jako levnější a hravější BMW.... nevím....
Každopádně MPV a sedan od Mini bych ještě před pár lety považoval za vtip. Dnes už jsem ale ochoten tomu věřit.... 8-s
bohužel je to pravda... BMW dokázalo zpr*nit, na co šáhlo. i posvátný britský R-R (nemyslim range rover...). pravá aristokratická klasika jako Bentley je něco úplně jinýho... nechápu jak mohli dopustit, aby se šéfem RR stal do tý doby vedoucí divize emkovejch bmw!!! A ten Mini taky vůbec neni, co původně byl, malý levný hezký autíčko, je z toho pubertální frajeřinka ála M3...
Podle mě z toho 500L dělají akorát novináři Auto.cz. Všude jinde se o tom píše jako o "L0" a jako o naprosto svébytném dvojmodelu. Problém bude ale asi ten kukuč imitující 500.
máš bez pochyby pravdu... 7 místná verze má smysl zejména ne kvůli těm sedadlům, ale kvůli dospělejšímu rozměru, který zaručuje už víceméně rodinné využití... A tady to je zajímavá volba, na kterou se už teď i já těším...
Tak hlavně je potřeba si uvědomit jednu stěžejní věc (bez ohledu na pokřivené vnímání značky u nás a v Uhrách a podobných zemích), že Fiat NECHCE být výrobcem a prodejcem LEVNÝCH aut...
Na jednu stranu chce prodávat hodně aut, to bez pochyby, ale ne za cenu nulových marží... To je celé... Chce nabídnout produkt, který v rámci konkurence bude prodejný za cenu, která přinese náležitý zisk... A 100 000 rel. drahých MPV asi zapadá do této strategie...
Nepolemizuji teď s tím jestli je to správně a nebo ne, jen píšu jak to je... Na Italském trhu se například prodalo daleko víc MUSSA než Idea, takže alespoň tam tahle strategie v těchto segmentech funguje...
A mezi nama... Meriva taky nepatří mezi nejlevnější (a když pominu pošramocenou pověst nespolehlivostí první generace), je to kus dobrého a poctivého auta, ale že by trhala prodejní rekordy... On ani ten Roomster není bůhví jak levný (pokud je osazený motorem a jakous takous výbavou)...
A že by třeba další malá MPV byla trhovými rekordmany se mi taky nezdá..., takže možná taktika zolená Fiatem nebude tou špatnou... A přiznejme si to.. Countryman je i tak ještě podstatně dražší (pravděpodobně) a na odbyt jde stejně dobře, jako by stál o 100 000 míň...
Začínam sa však obávať, že Fiat nie je v takej dobrej situácií aby si mohol dovoliť imidžovku v podobe L0, teda 500L. Tento model má byť podľa mňa primárne určený na doplnenie americkej 500-ky, ktorá je pre ich trh síce rozkošná, ale príliš malá. To isté ale neplatí u nás v Európe.
To, že BMW si môže dovoliť výstrelky v podobe prémiových modelov Mini je niečo úplne iné. Fiat by už mal začať s generačnou výmenou svojich kľúčových modelov a hlavne nevracať sa k dizajnovému štýlu 500-ky.