Stači když se člověk podiva na obuti. Nadstandardni 205 u Fabie oproti galuskam 175 u Micry je sakra rozdil. Dalši věci je pouze 5kvalt u slabši verze. Už v několika testech vyšlo najevo že 6 kvalt je značnym přinosem jak v dynamice tak ve spotřebě.
Ja to tiez nechapem ako mozu micru obuvat do 175 s tak vykonnym motorom myslim, ze to je velka pochvala podvozku micry ze sa vobec da zrovnavat s autom ktore ma sport podvozok a 205ky vsak to je priepastny rozdiel...
co sa tyka motorov jednoznacne micra ta spotreba je skvela a hlavne na ten vykon a charakter
No ja měl za to že 175 už se v teto třidě nenosi ale jak je vidět nosi. V teto třidě při těchto vykonech bude znatelny rozdil v obuti o 1cm natož 3cm což je jak pišeš propastny rozdil.
tak tak... priepastny rozdiel bol aj na primere 185ky a 205 ky... na 185kach si bol aj tak rychly kedze primera s multilink napravami a skvelym riadenim bola rychla uz v standarte, ale 205ky bola ina dimenzia.. predtym si prisiel na limit len gumam podvozok bol stale v uplnom klude len gumy piskali... v tejto micre to bude to iste 175 vs 205 je des... ale je treba uznat ze chyba nissanu ma si to poriadne obuvat
No hlavne je ale rozdil v dynamice. Na dvoulitru P11 mam v zime 185ky, v lete 205ky a to aute je v lete neuveritelne lenive, je ale pravda, ze ta kola jsou dost tezka. Mam pocit, ze 20 koniku odcvalalo nevim kam :-) Osobne bych na Micru dal tak 185, nanejvys 195, vic urcite ne.
no - u fabie je větší a tžší a širší kolo taky znát :-) takže u těchle malejch motůrků.. tu rozdílnou spotřebu dělaj právě ty gumy víme? :-)
Obout Micru do tohoco má Fabia tak se ani nerozjede 8-s:-! ;-\ natož že by žrala o litr míň :-O >:-[]
to dělaj přes půl deci právě ty gumy :-):-!8-s
obout Micru do 205tek, tak se ani neodlepí ze silnice 8-s:-!
osobní zkušensot 175/60 14" a 195/55 15" je ve spotřebě u fabie propastnej rozdíl.... kupodivu ve prospěch těch zimních kol.....
TAKŽE :-) Obout je podobně,t ak ty spotřeby by BYLY JINDE :-)8-s >:-[]
O tom vim. Dava se pouze u silnějši varianty a to pouze u Pola ktere ma jak se zda vysostne postaveni. Navic podle jinych testu je 6kvalt "preciznějši" než 5kvalt ale tohle porovnani ja bohužel nemam.
no - tak je to jasný, lehčí a užší kola dělaj taky ten rozdíl ve spotřebě... obout Fabii líp a Micru hůř, tak ten rozdíl ve spotřebě by byl JINÝ >:D to sou pěkně debilní testy >:D:-!:-!8-s
Jenže Fabia se silnějším TSI je o dalších 30 - 40 tisíc dražší. Na takovou cenu už by Micra neměla čím reagovat, když už teď porovnávali Micru v nejlepší výbavě s Fabkou dá se říct v Ambiente. Jedině by si musela Fabia odpustit paket Monte Carlo a potom by ji Micra válcovala zase designem.
Design je zcela diskutabilní a výbava Monte Carlo předražená, ale za styl se platí.
I obyč. Fabia se vedle Micry nemá podle mě za co stydět. A to nehodnotím design obyč. Fabie vysoko ;-)
Monte Carlo nie je žiadna kráska a vedľa Micry citeľne bledne, čo ešte obyčajná Fábka... Nová Micra nie je žiadny zázrak, ale z pohľadu dizajnu je voči Fabii miss. Celkovo ťahá druhá najmenšia Škoda za kratší koniec, po tomto teste nevidím prakticky žiadny dôvod prečo uprednostniť Fabiu pred Microu.
třeba to že na design to nejezdí a že tu diametrálně odlišnou spotřebu dělaj ROZDÍLNÝ GUMY :-)))
obout Micru do toho samýho co fabii, tak si Micra neškrtne... a NAOAPk obout fabii do toho co Micra, tak tty spotřeby sou výrazně podobný >:D8-s
-Autor testu je první člověk, od něhož jsem slyšel, že nová Micra je hezčí než Micra předchozí generace. Osobně se řadím k té většině, která by uvítala fantastický motor 1,2 v Micře staré.
-Po dlouhé době někdo opět zmínil to nešťastné pravé koleno ve Fabii. Za to recenzentovi :yes: Pro mě je to důvod proč o koupi Fabie ani neuvažovat.
-Fabia Monte Carlo v této žluté mi přijde jako tuzing nějakého Franty z Horní dolní. Jak se mi Monte Carlo v červené opravdu líbí, ve žluté opravdu ne.
-Cena obou vozů je příšerná. Vybavení Fabie ještě horší. Nabízet za 330tis. mainstreamové auto B segmentu (s benzínovým motorem) bez tempomatu, bez automatické klimy, bez USB vstupu, bez multifuntčního volantu a se švihadly vzadu (proboha! 8-s ), to si u nás může dovolit pouze Škodovka. Srovnejte si za kolik můžete mít Golf se stejným motorem a v lepší výbavě. Skladovky tohoto nekorunovaného krále C segmentu za 300tis. v neskonale lepší výbavě než Fabia!
Zde bych měl dotaz na fanoušky Škodovky - ví někdo, na kolik se dá ta cena reálně usmlouvat? :yes:
No tak za 300 000 asi ne, ze? To leda predvadecku, ktera bude mit par tisic nalitano a rok vyroby bude 2011. Za cenu 330 000 uz lze novotu (o roku 2012 pochybuji), ale i tam to ma par nedokonalosti - absence prednich mlhovek popripade radio rcd 210 + nevzhledna dira. Je ale fakt, ze take dostanu dulani autom. klimu + dalsich par veci navic (viz kolenni airbag...).
Ano ma oba piplatkove pakety. Jinak v te ceně se tam objevuji Golfy včetně RCD 310 a mlhovek. Jednou se tam dokonce objevila silnějši varianta TSI za 330tkč ale byla hned fuč.
To je opravdu famózní. Už v době, kdy se tady s příchodem Golfu VI horlivě diskutovalo, zda je ten velký facelift dobře nebo špatně, jsem to považoval za geniální krok ze strany VW. Teď se nám to v podobě cen Golfu vrací. :yes:
I já, vlastník vozu jiné značky, z toho mohu jen těžit. Kdo by to ještě před nedávnem řekl, že v C segmentu bude v ČR tlačit ceny dolů zrovna VW!
Neodpustím si malé rýpnují: Když byl Golf před nějakou dobou cca o 100tis dražší, mnoho lidí zde argumentovalo vyšší kvalitou, použitými materiály atd. - že prostě Golf za 300 je utopie. Když jsem pokoušel zmínit další vlivy na cenu vozu - cenotvorbu, logistické procesy atd., argument jiných cen v různých regionech Evropy, byl jsem vždy zadupán do země. Najde se teď z těch diskutujících někdo, kdo si troufne tuto, ještě nedávno zde velmi často vyslovenou myšlenku, obhajovat?
Hele on ten Golf už VW davno vydělal takže ty ceny ja celkem chapu.Navic realne ceny Golfu před rokem a vic nebyly o moc vyšši než jsou dnes. Je to jen hra s čisly prodejcu. Každopadně ty ceny skladovek jsou momentalně bezkonkurenčni a jsou vyhodnějši než pře rokem a vic. V te době se předvaděčky moc neoplatili a bylo lepši zadat si auto do vyroby.
Jo, snažili se klucí japonský, ale už to nešlo. Začíná na 299, ale osekaná, ta co stála těch 400 je dnes pod 330tis. Takže už jsou v té kategorii výrobců, kteří nabízejí C segment pod 300 - s korejci, francouzi, Fiatem, Toyotou a VW ;-)
Golf je momentálně nejprodávanější auto třídy ve Francii. Nevím, jak by se k agresivní cenové politice francouzského VW postavili zdejší kritici cenotvorby Renaultu. Proti tomu co předvádí VW ve Francii je to jen slabý odvar. Golf za 12 400,- se nedá jen tak přehlednout (konkurence začíná na cca 20 000,-).
Díky. To je přesně to, na co jsem se snažil upozornit. :yes:
Kolem vánoc byl Megane v kombíku v základní výbavě (tehdy ještě např. bez ESP) ve Francii za těch 20 000 Euro. Jediná změna oproti tomu v ČR je ta, že motor mohl spalovat i alternativní palivo, tuším že bioethanol.
Je to spíš upozornění na to, že není dobré hodnotit auta jen dle nějakého plakátu s cenou od.... a na ejich základě pak dělat hluboké závěry. Ona je pak realita, kterou člověk pozná, když auto kupuje trochu jinde. A to jak u Golfu, tak Mégane.
Ve zvolání "cena od..." může občas být problém. Např. Kia Sportage, cena od 420tis, manuální klima +35tisíc.
Ale jsou i automobilky (přesněji řečeno dovozci), jejichž ceníky a výbavy jsou nezáludné. Tutíž s tebou souhlasím, s tou výhradou, že nelze zobecňovat.
Smlouvání, ceny skladovek atd. také nelze opomenout.
No ja tam vidim cenu od cca 17t€ za Golfa a to ještě za atmosferickou 1,4 59kw. Tvou uvedena cena je podminěna nějakym financovanim ale podrobnosti jsem nezkoumal.
Mám dojem, že Megan je na tom stejně. Nějakých 300-310tis. (ceníková cena, ne skladovky). A nevím jak korejci, ale mám dojem, že u nich je automatická klima již luxus, tudíž u dražších výbav.
Ale to nic nemění na tom, že Golf je dnes opravdu super kauf a cena aut v tomto testu je díky tomu úlet.
Ale až na přehršle smajlíků nemá Xawier své příspěvky nijak agresivní. Takže doufám že umí, ověří si to a pak se chlapsky přizná, jak by se v případě férového diskutéra hodilo. :-!
Středový tunel u Fábie nevadí. Za prvé si můžeš nastavit sedačku různě vysoko a dotek kolene se středovým tunelem odpadá,za druhé já osobně jsem si na kontakt kolene se středovým tunelem velmi rychle zvykl a po čase jsem si to vůbec neuvědomoval... Ale to je subjektivní záležitost, takže chápu...
Jinak skladové Golfy s 1,2 TSI/63 kW seženeš minimálně od 335 tisíc! (pokud nechceš teda přeplatit 50 tisíc na úvěru). Před koncem loňského roku byly ceny ještě malinko nižší, ale teď k tomu dostaneš zimní komplety na Al discích zdarma. Ale naprosto s tebou souhlasím, že i za těch 335 tisíc, je to suveréně nejlepší nabídka na trhu! Dostaneš za to kompletně vybavené špičkové auto nižší střední třídy :-!
Fábií II jsem najezdil něco přes 10tis. km. A mě osobně ten středový tunel vadí. To, že nepřekáží všem řidičům mi je jasné. Jinak už vážně nevím, co k tomu dál dodat...
Koukni na můj odkaz výše. Ta nabídka není podmíněna úvěrem. Pokud nevěříš, ověř si to u prodejce. Ale souhlas, že i za 335 by to byla super nabídka. Takže vlastně není co řešit ;-)
Za 335 to je super nabídka, ale i ten Golf má své mouchy, i když se v moment koupě zdají jako plusy. 1,2TSI má určitě své plusy při jízdě, jen proč je různě na VW a Škoda forech tolik příspěvků s jejich problémy... a pak z komplexně vybaveného špičkového auta nižší střední třídy může být potvora, co chcípá za studena, stávkuje, přeskakují rozvody a stojí v servisu... nejsou to všichni, ale i tak je to více problémů, než tady koncernisti hlásají...
Shrnutě do 1,2 TSI bych šel, ale asi ne s takovým klidem, jako třeba do Meganu s sice letitou, ale bezproblémovou 1,6 74 kW
Ano. Už jsem to, myslím, jednou psal. Když do Golfa 1,2 TSI, tak se zárukou alespoň 5let/100tis km. Ta obava ze spolehlivosti maloobjemového, velmi zatěžovaného motoru tam (zatím) je. Uvidíme za 2-3 roky ;-)
ale ta spotřeba je daná především OBUTÍM >:D
obuj Micru jako fabii a budou žrát stejně, pokud se Micra vůbec ODLEPÍ :-)))
a obuj fabii do něčeho užšího a lehčího, ne do takových širokých krav a ten rozdíl NEBDUE tak velklej 8-s >:-[]:yes:
Jistě, jistě... jistě. Fabia je v komplexu lepším vozem. V tomhle však pochopme rozdílnou filosofii tvorby modelů - Škoda musí vyrábět i subkompakt jako regulerní rodinné auto, naproti tomu Nissan si holt může dovolit střihnout v této třídě dámský vůz se všemi výhodami a ovšem i nectnostmi. Berme tedy dvojtestík jako jemný dotek garážových subkompaktních světů, světů, které se neprotínají, které si nekonkurují a které uspokojují úplně jiné šoférské komunity.
Popravdě, design Fabie stále více a více utvrzuje v tom, že se jedná o nejprogresivnější evropský designový počin v dané třídě za posledních dvacet let. Aktuální variace Fabií těžících z jiskrnných barev, efektních doplňků včetně krásných kol jistě strhávají pozornost nejednoho zájemce o kvalitní, stylový subkompakt. Z hlediska konkurenční mimokoncernové reality stojí samozřejmě za soustředěnejší pohled nový Peugeot, který v rovině především designu sehraje v budoucnu jistě velkou třídní roli. I nadále však je tu technicky i designově vyspělá, špičková Fabia, která je tak kvalitně zkonstruovaná, že v rozměru Česka prakticky není důvod pořizovat v této třídě cokoliv jiného.
Dobrý vtip. Pravda je taková, že Fabia a Roomster jsou jedinými modely Škody, jejichž prodej stagnuje. Řekl bych, že právě nepovedený design v tom hraje svou roli. Doufejme, že nová generace Fabie bude povedenější - nový designerský styl (viz koncept Rapidu) dává naději. Co se týče techniky, v prvé řadě je potřeba dát Fabii větší šířku. A taky co nejrychleji nahradit motory HTP nečím lepším.
To je mi samozřejmě jasné. První generace Fabie dost zatápěla Polu. "Za trest" Fabia nedostala novou platformu Pola a pravděpodobně přišel i příkaz udělat design méně stravitelný pro konzervativní zákazníky.
Myslim si, ze design je tazko stravitelny aj pre nekonzervativnych zakazikov. Esteze firemni fleetaci s "radostou" nakupuju to, k comu sa upisali (Skodovke) bossovia firiem uz pred rokmi.
Beru to ze střednědobého hlediska. V roce 2006 se prodalo 244 tisíc Fabií. V roce 2011 o bylo 266 tisíc. Ve srovnání se Superbem či Octavií, kde prodeje výrazně rostou, je to stagnace. Roomster je na tom ještě hůř. V roce 2007 se ho prodalo 67 tisíc kusů, minulý rok 36 tisíc - jeho prodeje spadly na polovinu.
To máš sice pravdu, je ale potřeba vzít do úvahy víc faktorů. Stačilo by např. odečíst Čínu a statistika by se zajímavě změnila. U Superbu dělá Čína snad skoro polovinu produkce. Octavií se loni v Číně prodalo 126 000ks, to je třetina produkce. Fabia tam úspěch zdaleka nemá takový, Roomster se tam ani neprodává (stejně jako např. všechny combi verze).
Další věc, v roce 2006 se u nás prodalo zhruba 37 000ks Fabie. Loni to bylo tuším něco přes 16 000 kusů. To je pokles o víc jak 20 000 kusů jenom u nás, přitom ten pokles není jenom o vzhledu, ale celé řadě dalších věcí.
PROČ???? díky mouchám TSI bude HTP za chvilku vychalován jako SPOLEHLIVÁ atmosféra!!! portože tyhle problémy míval TAKY! ale PŘED 10 LETY a u FII už NEMÁ >:D
NAOPAK se zapracovalo na odladění a vychytání nejhoprších nedostatků, odlehčení a spotřebě a kupodivu to jede 50,90,130 :-) (do kopce už asi ne :-! )
Zabudol si dodat, ze utvrdzuje len teba a nie kazdeho tak ako si naznacil... bohuzial pochybujem, ze i ty sam by si si kupil nieco tak spatne a gycove ako MONTE KARLE... poznas to, web je plny fotiek skod s `efektnymi doplnkami` kridlamil, spojlermi a to len svedci o vkuse istej casti ludu... tam moze uspiet aj MONTE KARLE
presne,spolehlivost je dulezitym faktorem,a tak tedy se naskytla otazka,proc ho nepouzivaji taky v evrope,myslim,ze ho ma mercedes nekde,ted nevim,nepouzivaji ho proto,ze by nemeli co servisovat,proto se tady nepouziva a servisaci by sedeli na *,i kdyz oni maji prace dost a dost a maji pekne penize,ptz ty dardy co plati lidi v servisu nemeckych super vozu je nehorazny,aspon si prijdou na pekny provize >:D >:D
při spotřebě 4 - 6 litrů někomu chybí nafta ? A co chybí víc, že to v takovémhle počasí špatně startuje, že to smrdí, mohutně dýmí, nebo ten krásný zvuk ? :-)
tak tak nissan má výborný motor a skvělý podvozek i na malých kolech na který fábka kouká hodně zdálky: škodovky mají jedinou bolístku: mdlé řízení a podovzky...které nejsou ani komfortní ani komunikativní...stejnej problém má i octávka...vše dobré...až na podvozek...průměrný už v době svého zrodu...dvakrát škoda...golf ho má i po letech skvělý
Ty jsi v diskusích pod Nissanem takový "nissantopper", i kdyby to byla logicky sebevětší blbost, tak pokud je to něco ve prospěch Nissanu, tak je to automaticky objektivní pravda, kterou říkají (a vědí o ní) i všichni "ostatní"... >:D
jinak řečeno abychom si to přeložili je vítězem micra...na fabii museli navěsit wow paket monte carlo, obrovský kola a sportovní podvozek aby na micru na silnici alespoň trochu stačila a zároveň vypadalo jako auto ze 3. tisíciletí...bravo redakci za opět "objektivní" hodnocení...jak je vidět...fábce nestačil ani azurový paket se sportovním podvozkem na to aby zamaskoval svoje nekomunikativní a mdlé řízení jak ho všichni od škodovek známe...jeidným plusem tedy zůstává solidní interiér...ten v nissanu je skutečně odporný...zbytek vyznívá pro nissan... :yes::yes:
jenom ta súpotřeba je zoufalá..... obujte Micru do těch "obrovských kol" a jsem zvědav, zda vám udělá znmova tu spotřebu o litr menší :-) teda polud se vůbec na tom rozjede >:D8-s >:-[]
Ešte som snáď nevidel chlapa v Mikre .. tuším ani ako spolujazdca nie ... Pokým Fábia je "obyčajné" auto, tak Mikra je jasná voľba pre city a i moja manželka hneď "hlásila", že takéto auto sa jej páči ....
A garantujem, že moju manželku a i ostatné ženy zaujíma tak maximálne automat a nie "detaily" okolo obutia a motora ... a nejaké testy ....
Uf takže nejsem ženska to jsem si oddychl. Jinak všechny ženy bych nehazel do jednho pytle. Ale souhlas s tim že Micra je vzhledově terčem pro ženskou čast.
je proti VW atd. slabší. Evropani by to neměli brát jako chybu, ale spíš jako vlastnost. Toyota, Suzuki, Mazda, Honda, Mitsu i Nissan mají zpravidla hlučnější, tvrdší podvozky a motor je taky více slyšet. Co se týče výroby aut, Japonci razí tvrzení: musí být slyšet, že to jede a musí být cítit, že to jede. V tomhle povedeným srovnání je pro mě vítěz Micra. Divím se, že s kompresorem takhle dokázali stlačit spotřebu. A Japan Design? Na mě u většiny aut působí tak, že první dojem nic moc, ale časem zraje jako víno.
Mno... pro mne je hlučnost vada, bohužel žádná vlastnost. Vlastnost by to byla u nějakého sportovně zaměřeného modelu, u auta na každý den chci mít klid a ticho... a pohodlí...
Udělat v dnešní době "sport" paket na 62kW auto má samo o sobě zvláštní nádech. Ale budiž, auto vypadá svěžeji. Nicméně dát na to 205tky, je fakt "tuning" totálně na úkor rozumu. Minimálně litr té spotřeby jde na vrub právě obutí. To auto by s 185tkama vypadalo stejně hustě (rozuměj, jak jen hustě vypadat může), jelo by rozuměji a rozhodně by míň žralo.
Tohle srovnání mi přijde trochu mimo. Asi jako srovnávat šroubový kompresor od https://www.kompresory-filtry-servis.cz/…ervis-kompresoru s nějakým pístovým ze zelené řady od Extolu. Oboje si najde svoje příznivce, ale každý stroj má úplně jinou cílovou skupinu. :) Takže si nemyslím, že by tyhle dvě věci snesly srovnání mezi sebou.