Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Srovnávací test spotřeby: Benzin vs. Diesel vs. Hybrid

Předvolali jsme zástupce všech tří systémů pohonu, aby nám ukázali, jak to s tou úsporností je. Ve městě, na okresce i na dálnici.
Zpět na článek
31. 1. 2012 07:43
31. 1. 2012 08:34
31. 1. 2012 08:49
31. 1. 2012 08:53
31. 1. 2012 09:11
31. 1. 2012 10:17
31. 1. 2012 10:39
31. 1. 2012 10:53
31. 1. 2012 11:04
31. 1. 2012 15:42
31. 1. 2012 11:35
31. 1. 2012 11:36
31. 1. 2012 09:40
31. 1. 2012 14:07
31. 1. 2012 13:08
31. 1. 2012 19:26
31. 1. 2012 21:18
31. 1. 2012 22:05
31. 1. 2012 09:07
31. 1. 2012 09:09
31. 1. 2012 10:20
31. 1. 2012 13:44
31. 1. 2012 10:00
31. 1. 2012 21:16
31. 1. 2012 10:40
31. 1. 2012 11:18
31. 1. 2012 13:49
31. 1. 2012 13:54
31. 1. 2012 14:15
31. 1. 2012 14:21
31. 1. 2012 14:39
31. 1. 2012 14:49
31. 1. 2012 14:53
31. 1. 2012 15:33
31. 1. 2012 16:08
31. 1. 2012 14:39
31. 1. 2012 14:51
31. 1. 2012 16:23
31. 1. 2012 17:04
31. 1. 2012 14:42
31. 1. 2012 15:26
31. 1. 2012 16:03
31. 1. 2012 16:52
31. 1. 2012 20:39
31. 1. 2012 16:18
31. 1. 2012 16:39
31. 1. 2012 18:51
31. 1. 2012 19:01
31. 1. 2012 19:39
31. 1. 2012 19:45
31. 1. 2012 20:11
31. 1. 2012 20:19
31. 1. 2012 20:43
31. 1. 2012 21:57
31. 1. 2012 22:19
31. 1. 2012 22:55
1. 2. 2012 08:23
31. 1. 2012 23:00
1. 2. 2012 08:34
31. 1. 2012 16:25
31. 1. 2012 18:37
31. 1. 2012 21:26
31. 1. 2012 21:40
31. 1. 2012 10:45
31. 1. 2012 11:27
31. 1. 2012 11:48
31. 1. 2012 12:02
31. 1. 2012 13:01
31. 1. 2012 13:07
31. 1. 2012 14:05
31. 1. 2012 14:16
31. 1. 2012 14:17
31. 1. 2012 14:25
31. 1. 2012 16:01
31. 1. 2012 18:17
31. 1. 2012 20:16
1. 2. 2012 08:21
1. 2. 2012 18:43
2. 2. 2012 19:25
31. 1. 2012 07:43
tak to..
...ovšem není žádná hitparáda. Zajímalo by mě, jaká čísla by dodal Barrichello.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2012 08:23
kazdy si vyberie podla toho kde jazdi
ak jazdim cely rok zo 75 percent po meste a blizkom okoli a raz mesacne jazdim par km po dialnici tak urcite je lepsou volbou benzin bez debaty

ak ale jazdim denne napr do prace 30km autom mimo mesta a rad cestujem a jazdim na dovolenky k moru pripadne niekam na chalupu kazdy vikend 100km a po meste jazdim minimum rozhodne sa vyplati diesel.

Samozrejme vsetko zavisi aj od rocnych nabehnutych km, lebo ak aj budem jazdit minimum po meste ale rocne spravim 5000km tak sa mi diesel nesplati ani za 20 rokov. Ak ale rocne nabeham 25 000km a jazdim dlhsie trasy mimo mesto plus nejaka ta dovolenka k moru ma diesel uz skutocne zmysel aj ked niekomu sa oplati si to stejne prepocitat ci sa mu ta investicia do drahsieho diesla oplati. Niekde su cenove rozdiely skutocne medzi benzinom a dieselom obrovske a niekomu s nemusi diesel oplatit ani ked zrobi 30 000km rocne ak to auto za 3 roky stejne preda.

Zavisi aj od triedy aut, male auta s dieslom su skutocne raritou kedze malokto si kupi male auto a potom s nim beha 30 000km rocne a este nejake dlhe trasy, to je uz skutocne dost na take male auto a kto vie ze jazdit bude dlhsie trasy kde pozaduje aj vacsiu bezpecnost a istotu urcite kupi aspon auto nizsej strednej triedy kde ten diesel uz zacina davat zmysel. Stejne si ale myslim ze v nizsej strednej triede je to tak 50 na 50 co sa tyka zastupenia diselov a benzinov. Tu sa lame chlieb, a v strednej triede uz zacinaju prevladat diesle nakolko s vacsimi autami sa jazdi prevazne na dlshie trasy a tam sa uz diesel oplati a priplatky za diesel nie su oproti cene auta strednej triedy s benzinom tak markantne a rozdielne ako pri mensich autach kde priplatok za diesel tvori aj 20 percent z ceny benzinoveho auta.

zoberme si priklad

nove rio:

benzin vybava LX 1,2 63KW cena 10 460eur
diesel vybava LX 1,2 66KW cena 12 460eur

auta maju podobne dynamicke parametre aj vykon ale benzin je o 2000 eur lacnejsi a ak aj bude diesel zrat o liter alebo liter aj pol menej kym sa mi tych 2000 eur vrati na nafte tak by som musel snad prejst 40 000 rocne aby sa mi to za nejakych 5 rokov len vratilo a este som nic neusetril len sa mi vratili naklady. Po 5 tich rokch auto clovek stejne preda a zisti ze nic neusetril ale cely cas sa chvalil kolegom a znamym ze jazdi za 4 litre, aj taki machri su a je ich dost ;-)

Ano diesel sice ma v tomto pripade oproti zakladnemu benzinu este 6stupen ale benzinovej verzii 6tka nechyba vzhladom k dynamike a parametrom, diesel vyuzije 6tku stejne len na dialnici pri rychlosti aspon 110km za h a viac. Kto si ale kupuje male auto zrejme nebude s nim denne jazdit po dialnici stovky kilometrov to je jasne a mimo mesto a po meste 6tku nevyuzijem nikde, skutocne je to len na dialnici.

Podobne je to aj v nizsej strednej triede, aj tu je cenovy rozdiel dieslu oproti benzinu este dost velky, zlom nastava az v strednej triede a aj auta strednej triedy su uz vyuzivane vacsa na jazdu mimo mesto a po dialniciach a tam sa tie diesle uz skor vyplatia. Aj ked sa najdu maniaci ktori maju passata tdi alebo octavku a jazdia s nou po meste cely zivot a chvalia sa ako usetrili, motor vsak maju po par rokoch uplne zniceny kedze jazdil ian kratke trasy a v zime vzdy so studenym motorom, pan boh ochranuj dieslove auticka pred takymi vodicmi, ktori za cenu usetrenia par eur znicia auto za tisicee.

U mna je volba jasna, ja jazdim benzinom uz takmer 12 rokov a moje 3 auta vzdy tankovali benzin a pokial sa budem trmacat aj dalsich 20 rokov po meste a v okoli mesta a raz za dva tyzdne pojdem dalej ako 100km od domu a v lete raz na dovolenku niekam mimo republiky tak sa mi diesel nevyplati nikdy, nehovoriac o drahsom servise, citlivost na kvalitu nafty a dalsich zahadach.

Hlavne ak clovek planuje za par rokov auto predat a kupit druhe je lepsie si teda spocitat ci sa mu vobec diesel oplati navyse auto s benzinom preda vzdy a skor ako s nejakym rozpadnutym dieslom ktorym denne jazdil po meste 5km do prace a domov.
Rozbalit vlákno
1
1. 2. 2012 15:18
Re: kazdy si vyberie podla toho kde jazdi
A jak to mám počítat,když jsem si koupil Dieselovou octavku v Eleganci s příplatkovou výbavou o skoro 100 tisíc levněji..(cca 5 let) než stejná v benzínu?
Dnes už je provoz dieselu a benzínu zhruba na stejné úrovni..
Ale Hybrid bude na dvě věci do té doby,než někdo vymyslí jiné baterie..jinak je to pořád o ničem.
Avatar - Dylan McKay
31. 1. 2012 08:34
hybrid
Redakce, nevim kdo testoval ten hybrid, ale zjevne s nim neumel. Po 6 rozezranych SUV jsem koupil Prius, a spotreba jeste nesla nad 5 litru. Praha- Savona cca. 1000 km na jednu nadrz, ktera je 45 litru.

Az budete chtit testovat hybrid, tak se ozvete... ;-)
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Destract
31. 1. 2012 08:49
Re: hybrid
jak dlouho si tu trasu jel?
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 08:53
Re: hybrid
Počítám, že měl dvakrát nocleh na té trase. Máme v Práci jak Aurisy HSD tak Priusy a dlouhodobá spotřeba je na všech cca 6-6,5 litru.
31. 1. 2012 09:11
Re: hybrid
Ono s Hybridem se asi opravdu člověk musí naučit jezdit. Věřím, že pokud tomu majitel přijde "na kloub", tak může jezdit za hodně málo. Mít jako služební auto hybrid mi připadá jako nesmysl, resp. marketing směrem do zelena. Tam nikdo nemá motivaci jezdit úsporně, protože neplatí benzín z vlastní kapsy a když se navíc řidiči střídaj ..... Za těchto podmínek mi průměr 6 - 6,5 litru přijde jako slušná hodnota.
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 10:17
Re: hybrid
Pokud se s hybridem naučíš jezdit, tak tě bude problikávat karosa, aby jsi uhnul. To auto nesnese jakoukoliv reakci na plyn. Takže ano, dá se s ním jezdit kolem pěti litrů, ale to pak není jízda ale spíše nekonečné očekávání, jestli se to auto vůbec pohne, když pošimrám plyn. Dokonce jsme jeli naloženi trasu Praha-Chrudim sportovnějším stylem a spotřeba priusu 11 litrů.
Jinak ty auta jsou samozřejmě jako ukázka zeleného smýšlení firmy. Dokonce tu na to máme i elektrického smarta.
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 10:39
Re: hybrid
Asi ses s ním nenaučil. "Naučit se s hybridem" neznamená ani náhodou ploužit se po silnicích a nechat se předjíždět traktory. To je hluboké nepochopení principu jízdy s ním a "škraloup", kterého se budou hybridy kvůli takovýmto výrokům jen těžko zbavovat.

Doporučuji ze svého archivu třeba test [odkaz] , poznáš, kdo má vůči hybridu předsudky a kdo ne.

"Dokonce jsme jeli naloženi trasu Praha-Chrudim sportovnějším stylem a spotřeba priusu 11 litrů. " Jasně, takže z toho víceméně vyplývá, že dlouhodobé spotřeby u vás ve firmě kolem 6,5 l jsou vlastně pro Prius obrovským oceněním schopností...
31. 1. 2012 10:53
Re: hybrid
>:D
je pravda, ze najlepsie auto je sluzobne. Lavy pruh dialnice je moj a vir v nadrzi...
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 11:04
Re: hybrid
Já nepíšu, že se máš ploužit, ale že zrychlování je pro úspornou jízdu "zakázané"
Dokážu se dlouhodobě dostat pod šest i s dieselovou 2,2. Na posledních 1200 km jsem měl 5,8
31. 1. 2012 15:42
Re: hybrid
Já jel s Priusem z Prahy do jižních Čech a zpátky a při splynutí s okolním provozem za 4,1. Obdobně se dá jet i s Aurisem HSD. S tím jsem dokonce při snaze o ekonomickou jízdu jel mimo město za 3,4 l/100 km, ale tam už jsem se trochu ploužil..
Avatar - Johny.Rico
31. 1. 2012 11:35
Re: hybrid
Tak tak, to si myslím aji já.
Avatar - Choochoo
31. 1. 2012 09:40
Re: hybrid
Je to jen o tom jak se k autu kdo chova. U firemnich aut si nebudem nalhavat nejakou extra peci. Nekdo ma u firemniho Civica 1,4 spotrebu 7,8l (nevim kde a jak kdo jezdil) a ja se s nim svezu 45km(80-110km/h) mimo mesto a pak jeste 20km po meste bez kolon po nakupech za pocitacovych 5,4l ;-)
Dost me teda zklamal ten Diesel a ani to TSI se mimo mesto moc nepredvedlo, vlastne nikde. Predpokladam ze kdyz testuji spotrebu, tak se na ni snazim i jezdit, abych zjistil jestli je tedy auto schopno dosahnout udaju vyrobce. Po okrskach 60-70 je dle meho nejoptimalnejsi rychlost pro dosazeni nejnizsi spotreby(je minimalni aerodynamicky odpor), takze 5,6 u nafty a 6,4 u benzinu a to jeste opevovaneho downsazingu je teda pekna bida. Porad me nic nepresvedcilo, abych zmenil motor s atmo 1,8 s kterou mam kombinovanou 6l (po meste moc nejezdim). Jedine snad u noveho Civica novy diesel 2,2i-DTEC s kombinovanou cca 4,2l, ktere konkuruje snad jen BMW ;-)
31. 1. 2012 14:07
Re: hybrid
Když se nijak extra neomezuješ, tak se dá jezdit za 5 litrů. Jen se s ním musíš sžít, aby systém dosáhl dostatečné účinnosti. Pokud se budeš opravdu snažit, dostaneš se pod deklarovanou spotřebu. Zrovna Toyoty si umí řidiče vychovat.
31. 1. 2012 13:08
Re: hybrid
Praha-Savona, co je 95% po dialnici, s benzinovym hybridom za 4.5L/100km? Fajn, a teraz tu o cervenej ciapocke, tu mam najradsej...
Avatar - Dylan McKay
31. 1. 2012 19:26
Re: hybrid
Myslis, ze si delam pr.del? Nemam potrebu za kazdou cenu tady obhajovat Prius. Ale pokud ti to nestaci, tak jeste dodam, ze s Priusem jezdim radsi nez s Porsche 911...

Tenhle test je nesmyslnej a dělali ho kluci s červeným nosem a jitrnicí na čele.
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 21:18
Re: hybrid
"S priusem jezdim radeji nez s porsche 911" tak to ani nepotrebuje komentar >:D >:D >:D
Avatar - Parda71 (BMWfans)
1. 2. 2012 21:07
Re: hybrid
Jasně, redaktoři SM jsou jelita a ty jsi ten největší borec, co sežral všechnu moudrost světa 8-s S Priusem...
Avatar - Dylan McKay
1. 2. 2012 21:33
Re: hybrid
Jardo Jardo, co se auto.cz zmenilo v Blesk tak mi jako jelita pripadaji...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
1. 2. 2012 23:25
Re: hybrid
Ale tohle je článek ze Světa Motorů- SM. Auto.cz jej jen přebralo ;-)
1. 2. 2012 15:21
Re: hybrid
o to víš že jo..kamrád má Priuse už několik let..a průměr má pořád kolem 5,5-6 litrů.
Prius-antiautouto které ujede necelých 10km v zimě na elektřinu,hnusné jak bolavá noha a drahé jako zlaté prase..to je o ničem.
Radši budu jezdit za dese litrů s medvědem.
Avatar - Dylan McKay
1. 2. 2012 15:28
Re: hybrid
Proste to tak je, tak se nemusim dohadovat... ;-)
Jedna ze Savony: [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
31. 1. 2012 08:57
Nic nového pod Sluncem
Zase vyšlo, že nejlepší variantou je diesel. Jak jinak. A pokud by se namisto CR dieselu s malym kompresním poměrem použil 1,9TDI PD s kompresním poměrem okolo 20, byla by převaha dieselu vidět ještě mnohem více. :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - ryman
31. 1. 2012 11:23
Re: Nic nového pod Sluncem
>:-[] :yes:
31. 1. 2012 11:53
Re: Nic nového pod Sluncem
Tu převahu by zastínil černý čoud z výfuku, takže by nebyla vidět.
31. 1. 2012 12:49
Re: Nic nového pod Sluncem
Co je za tebou, tě až tak moc nezajímá. ;-)
31. 1. 2012 15:46
Re: Nic nového pod Sluncem
Asi jsem slepý, ale tu převahu dieselu v článku nějak nevidím.. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
31. 1. 2012 21:38
Re: Nic nového pod Sluncem
Asi ano ;-)
Avatar - roman.rs
31. 1. 2012 09:00
Diesel je diesel :o)
Když jsem si článek přečetl, vyšlo mi v průměru na spotřebu jako vítěz Auris, druhá Mazda 3 a třetí Golf. Pokud tak bajvoko počítám, Mazda je na tom nejlépe, kompromis mezi spotřebou a pořizovací cenou. Nikde nepíšou, jak dlouho vydrží baterky v Aurisu a stím spojené náklady, jejich kapacita klesá (tím jde i spotřeba nahoru), ať se nám to líbí nebo ne ;-\ Je možno cenu a životnost baterií určit? Nehledě na to, že zabírají místo v kufru. Tak nevím, diesel mi vyjde ideální volba. :yes: Dále bych měl dotaz, kdy se z auty jezdí, protože v zimě mám zkušenosti, že mi žere diesel o 1 - 1,5L více, trvá mu nejdéle, než se zahřeje, jsem si jistý, že v letním počasí by byl na tom diesel lépe.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - eniel lorien
31. 1. 2012 09:30
Re: Diesel je diesel :o)
spytaj sa ludi co jazdia s hybridn.toyotami uz x rokov.. Kapacita po 8 rokoch je na cca 90 -95% kapacity poruchovost systemu - teda skor neporuchovost - prve miesta v spolahlivosti. Co sa zrovna o ropakoch s vw povedat neda
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 10:26
Re: Diesel je diesel :o)
Akumulátory v hybridech jsou navrženy na celou životnost auta. Z baterky v mobilu nelze odvozovat výdrž akumulátorů v hybridních autech. ;-) V Americe, kde hybridy už jezdí 10-11 let, šlapou bez problémů na první aku. Jistě, najdou se i výjimky, ale to u běžných aut také.
31. 1. 2012 12:54
Re: Diesel je diesel :o)
Ono by tam stačilo dát nějaký normální diesl a spotřeba by byla min. o litr menší. 7 l u kompaktu je tragédie.
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 13:11
Re: Diesel je diesel :o)
Souhlas. Na sedm se normální jízdou nedostanu ani s vyšší střední s 2,2 diesel. a to jezdím dálnice a pak Praha.
31. 1. 2012 23:06
Re: Diesel je diesel :o)
S touhle Mazdou3 jezdim uz rok, 70% dalnice, 20% okresky, 10% mesto a muj dlouhodoby prumer podle tankovani je 5.2L (5.6L podle PP). Takze vubec nechapu, jak se dostali na takovou spotrebu. Mimo mesto kdyz se clovek snazi, neni problem se dostat i pod 4 litry.
31. 1. 2012 23:34
Re: Diesel je diesel :o)
Taky se mi zdá ta jejich spotřeba moc vysoká! Tam asi byl problém mezi volantem a sedadlem, než v autu samotném >:-[]
Avatar - Atlis
31. 1. 2012 09:07
ceny
golf ani mazda su v manuali. v pripade golfu je doplatok za automat +/- 50tis, do mazdy s dieslom sa ani objednat neda...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - roman.rs
31. 1. 2012 09:09
Re: ceny
A co tím chtěl básník říci?
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 10:20
Re: ceny
Zkus používat šedou kůru. Asi to, že by se při porovnávání měly uvažovat srovnatelné specifikace...
31. 1. 2012 13:44
Re: ceny
A nikdo nic neříkal o výbavách. Mávat pak cenou je na hlavu.
Avatar - Tomogo
31. 1. 2012 09:57
Pane bože to je pokrok!
Mám 2.0 TSI a jezdím po dálnici při 130 za 7 - 7,5l/100km. Tak nevím, kde udělali soudruzi z NDR chybu. Opravdu vychází, že malý objem je vhodný na ježdění po okreskách a po městě, ale na dálnici nikoli.
Nechápu, proč nedělaj 1.6TSI a 1.8TDI, to by snad mělo dost síly i na dálnici a byl by to určitý kompromis mezi výkonem a spotřebou, ale takto udělali silně vyhraněná auta v jejich užití.... Ještě štěstí, že tu máme alespoň 1.8 TSI pro normální lidi a 2.0 TDI pro důchodce. ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - miromen
31. 1. 2012 10:03
Re: Pane bože to je pokrok!
Hm ja mam 1.2 TSI a na dalnici při 130 si to vezme pod 7l. Tak nevim proč by měli dělat soudruzi chybu ? Vždyť jasně pišeš že je to motor na přiměstsky provoz.......
Avatar - Tomogo
31. 1. 2012 10:26
Re: Pane bože to je pokrok!
Jo jenže já mám svůj 2.0 TSI v 1.6 tunovém Passatu, ale ty to 1.2 TSI máš nejspíš v nějaké Fabii, či tomu podobném mini autíčku, takže tvých 7l je podle mne až příliš mnoho. Prostě se nám ty výhody down-sizeingu někam ztrácí.... pokud nepočítám to město. Možná by stačilo odpojování válců...
Avatar - miromen
31. 1. 2012 10:29
Re: Pane bože to je pokrok!
V Golfu. No a za sebe mužu řict že oproti předchozim atmosferam jsem si co se tyče spotřeby polepšil. Oproti posledni 1.8 docela vyrazně ale ta byla znama svou užranosti.
31. 1. 2012 10:18
Re: Pane bože to je pokrok!
1,6TSI sa sudruhom neoplati. Pretoze tu mame spickovy 1,6 Ecoboost :yes:
Vsak Atlis
>:-[]
Avatar - Tomogo
31. 1. 2012 10:31
Re: Pane bože to je pokrok!
JJ ideál do Bugatti Veyron a jemu podobných..... >:D
31. 1. 2012 11:17
Re: Pane bože to je pokrok!
Ano vzdy lepsia predstava ako 1,2 TSI v Octavii a mozno sa nenazdame a bude aj Superb combi 4x4 >:D
Na oplatku ja by som si tiez nedal 1,0 EB do Focusa :no:
31. 1. 2012 13:54
Re: Pane bože to je pokrok!
A o čem jsi si myslel, že downsizing je? Při nižší zátěži si sice vezme méně, ale když po něm ty výkony chceš, tak někde energii vzít musí. Je to vše o účinnosti a o otáčkách, ve kterých jsi nucen jezdit. Nižší spotřeby dosáhneš pouze větší účinností. Jinak to nejde. Nižší objem ti jen umožňuje zvýšit zátěž motoru v nižších rychlostech a tím mu (většinou) zvýšit účinnost.

Jednoduše řečeno, musíš mít takový objem, aby pokryl tvé běžné potřeby. Turbo tam máš na občasné použití. V případě 1.4 třeba na předjíždění na okresce. Zaplatit trochu extra za svižnější předjetí tě nezabije.
Avatar - Norge
1. 2. 2012 00:35
Re: Pane bože to je pokrok!
..u mna podobne, ..mam pod ciernym pancierom 3200cm2 - V6 spalujucich okt.95 plus permanetnu stvorkolu pod nazvom 4Matic a pri 90tke na tempomate plujem krajinou za budikovych 8,6litra. V meste ak sa spravam slusne a necham radit automat do 2000ot. za min. som na 11,8 litra a vyuzitim vsetkeho elektrickeho a elektronickeho komfortu o ktorom s prepacenim majitelia Golfa s motorcekom 1.4TSI nemaju ani potuchu ... Naco su tu este take mini objemi, ..a este turbina.. Bud skutocny spalovaci motor od 2000cm2, alebo riesenia pre mesta a kratke dochadzanie za cielom do 150km ..nieco ako Leaf, alebo smer system HSD.
Myslim ze hybrid je ok, ..a tiez suhlasim ze k centram miest sa treba spravat viac ohladuplne. V Norsku pravidelne jazdim s elektromobilmi v centre hl.mesta a nemozem povedat nic zle, ..su velmi prakticke, obratne, rychle, nabitie trva par desiatok minut a plati to mesto ..ano viem, bez komentara pls. Kazdopadne drzim Toyote palec :yes: , pre bezneho motoristu je koncept HSD na dobrej ceste, ..ako sa prijemne, usporne a spolahlivo vozit kazdodenne, a kto ma rad motorizmus nech nepozera ako nimand na liter ci 2 benzinu a zainvestuje do nejakej srdcovky od 200konikov hore, alebo najnovsej generacie CRX ... >:D
Avatar - Lucaslegend
2. 2. 2012 00:57
Re: Pane bože to je pokrok!
mna ten downsizing a same turba tiez serie...to uz aby som sa zacal bat ze ma da dole fabia rs :/
ale chcel by som vediet ako pojde napr taka fabia rs plne nalozena osobami...
a aku zivotnost maju tie maloobjemove tsi ?
ja mam spotrebu pri 135km/h 9.8litra, otacky okolo 2800
mam poctivy 3.5 v6 4x4 ;-)

ta spotreba na dialnici u toho golfa je nejak moc velka...
2. 2. 2012 07:36
Re: Pane bože to je pokrok!
Túto otázku mám aj ja. Ako dlho to vydrží? Aké budú prevádzkové náklady na 150.000-200.000km? Koľko vydrží to turbo?
Mám velke MPV Hondu Odyssey, 3.5V6, 182 kW, ktorá berie pod 11L pri dodržiavaní limitov, mimo diaľnice tých 10,2.... Auto ma 2,1t prázdne, je priestranne (kde sa hrabu europske MPV a motor, to jedna basen tak ako aj 5st automat.
Avatar - miromen
31. 1. 2012 10:00
Jasná věc
V testu se uvadi že Golf je ve vybavě Highline ale na fotkach je Trendline....
Nejlepši svezeni bude v Golfu ktery si logicky vezme nejvic z nadrže. Mazda s dieslem to je opravdu zklamani. Toyota a cena za hybrid docela mimo=nechapu kdo si to muže koupit.
Bohatě by stačilo kdyby do Golfa dali 1.2 TSI ktery stale nabidne lepši dynamiku a k tomu samozřejmě dalšich přednosti benzinu o kterych se nema cenu bavit. 1.2 TSI ma v pruměru o cca 1l menši spotřebu než 1.4TSI a je levnějši.
Kolik je ročni pruměrny najezd u nas ? 10-15tkm ? Neni co řešit pruměrny občan zvoli benzin.
Diesel se oplati pokud někdo lita po dalnicich nebo ma vysoky KM najezd.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - theolli
31. 1. 2012 10:15
Re: Jasná věc
Koukám že máš pupínky z toho že soudruzi nedali fotky Highline,to je snad jedno nebo??? Já zase nechápu jak si někdo může koupit koncern kdyý je tolik značek lepších a spolehlivějších!
Avatar - miromen
31. 1. 2012 10:19
Re: Jasná věc
Koukam že vyvředěny jsi ty když reaguješ. Ja rozhodně pupinky z toho nemam jen jsem na to upozornil. K druhe dementni větě se ani vyjadřovat nebudu.
Avatar - Ronault.
31. 1. 2012 18:44
Re: Jasná věc
Jasná věc je ta, že se najednou nepočítají výsledky z jedné fáze měření... Proč se nevyškrtl jiný úsek, třeba tam, kde měl Golf nejnižší spotřebu? :no:
Avatar - miromen
31. 1. 2012 20:58
Re: Jasná věc
Podle mě ten test je docela mimo. Možna tak na nějake to zamyšleni ale faulu je tam vic.
Klidně ať se odškrte nejnižši spotřeba kterou naměřili Golfu. Ja jsem upozornil na to že vhodnějšim motorem by byla 1.2 TSI a celkově jsem to zevšeobecnil. A stojim si za tim že hybridy jsou okrajova zaležitost ve ktere budoucnost pohonu automobilu nevidim. Možna se ale pletu. Jinak benzin vs diesel tak jak jsem psal prostě klasika.
Avatar - ryman
31. 1. 2012 21:16
Re: Jasná věc
hybridy určitě nejsou budoucnost pohonu, ale podle mě jsou významné pro budoucí širší uplatnění elektromobilů. třeba odladěním a rozšířením výroby (tudíž zlevněním) technologií atd..
Avatar - Lucaslegend
2. 2. 2012 00:54
Re: Jasná věc
vsetko sa to este len vyvija...ked nebude treba ziadny spalovaci motor k tomu tak potom to bude ok
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 10:15
Testovací demagogie
Skutečně bravurní test. Udělat z vítěze testu spotřeby lůzra, to chce opravdu žaludek. Auris - nejmenší spotřeba ve městě/na dálnici/na okreskách/v ucpaném městě, ale vlastně je to zklamání.

Doufám také, že autor stál v té koloně na Malé Straně za tou dieselovou Mazdou s otevřenými okny a zhluboka dýchal.

Je také pozoruhodné, že u TSI si všimli vlivu jízdního režimu na spotřebu a u hybridu jej asi neodhalili.

A největší perla je "cestou zpátky jsme nabitému Aurisu spotřebu nepočítali". Když jedu s Priusem ze Zličína dolů kopcem, mám plně nabito už nad motolským krematoriem, takže pokud šlo o "zkreslení měření", je úplně jedno, jak moc měl nabito předtím. 8-s

Stále nedokážu pochopit, proč je tak složité akceptovat důvody existence hybridů - šli jste někdy v poslední době podél frekventované silnice? I v menších městech už to začíná být zralé na respirátor. A bude hůř, jak další a další stádníci "objevují kouzlo dieselu".

Pokud bychom se řídili prostým pravidlem "nečiň ostatním, co nechceš, aby ostatní činili tobě", pak by dieselům pšenka zdaleka tolik nekvetla. Nesnáším zápach a čmoud dieselů a z toho důvodu mi nesmí diesel do baráku. Opravdu to těm statisícům majitelů dieselů nevadí? Nebo prostě jen zapnou vnitřní cirkulaci? :-( :no:
Rozbalit vlákno
20
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 11:11
Re: Testovací demagogie
Město je také asi jediné rozumné místo pro využití hybridu.
31. 1. 2012 11:12
Re: Testovací demagogie
TeeJay hovoris mi z duse. Staci ist pesi v meste, kde v kolone klepcu stare TDIcka bez filta a bez egr s 3x pretocenym tachometrom. Clovek sa ide zadusit.
Alebo slapat na bicykli do kopca za zrychlujucim pubertiakom na cipnutom TDI power. Clovek ma hned o 1 rok kratsi zivot.
Bohuzial vlada to tak nevidi a motivuje ludi kupovat naftu. Vdaka Bohu za EURO5!!! Aspon v EU maju rozum a vidia, co sa deje s dislami v mestach.
31. 1. 2012 13:55
Re: Testovací demagogie
nesmieš veriť tomu, že pohyb je zdravý ;-) a do kopca je lepšie šliapať na plyn ako do pedálov. A až ti raz niekto pri klučkovaní na bicykli stojacou kolónou otvorí dvere svojho SUV :-! tak už len aby to nobolo pri jazde s kopca >:D
31. 1. 2012 14:01
Re: Testovací demagogie
Bohuzial mam od lekara "prepisany" pohyb. Predtym som vsade chodil autom, ked tak som si pustil vnutrny okruh a teraz sa neprestavam divit 8-s
31. 1. 2012 13:57
Re: Testovací demagogie
nesmieš veriť tomu, že pohyb je zdravý ;-) a do kopca je lepšie šliapať na plyn ako do pedálov. A až ti raz niekto pri klučkovaní na bicykli stojacou kolónou otvorí dvere svojho SUV :-! tak už len aby to nobolo pri jazde s kopca >:D
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 14:05
Re: Testovací demagogie
Bohužel Euro 5 vůbec nic neřeší, to je to nejhorší. Čím starší diesel je, tím víc kouří (kouří bohužel i nová auta, což by neměla), protože když tahle super koupě jezdí za levně, tak přece nebude majitel strkat prachy do náležitého servisu. A 40.000 za umřelý FAP? Sci-fi, raději místo něj navaříme kus trubky. A kde skončí ty jemňoučké saze z nejnovějších commonrailů? V našich plicích, přece...

Když u nás jezdilo řekněme 30 % dieselů, OK, nic moc, ale dalo se to. Jak to tady asi bude vypadat, až bude ropáků s odfláklým servisem 75 %? le zase je pravda, že stát ušetří na důchodech.
31. 1. 2012 14:11
Re: Testovací demagogie
To je chyba měření emisí. Takové auto by nemělo projít kontrolou.
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 14:22
Re: Testovací demagogie
Ano, ale prochází. Člověka nepředěláš (nebo jo, ale trvá to hrozně dlouho). Je to jak problém majitelů, tak techniků na emisích a jejich bokovek pro známé. Ale auto by mělo by být co nejblbuvzdornější a fungovat slušně i s minimem servisu a to bohužel dnešní diesely neumí.
31. 1. 2012 14:44
Re: Testovací demagogie
jenže FAP nemá na emise žádný vliv, pokuď se upraví i program v ŘJ tak na emisích normálně projdeš a technik nic nepozná, mám to vyzkoušeno na BMW 530xd.
31. 1. 2012 15:25
Re: Testovací demagogie
Jednak jde o lidský faktor, ale hlavně o to, že se neměří, co by se měřit mělo.
31. 1. 2012 15:33
Re: Testovací demagogie
Hlavně bych čekal, že budeš mít problém na technické, když už projdeš emisemi. Tohle je komponenta, jejíž vykuchání by ti nemělo projít. Co se týče jemných částic, ani benzíny nejsou bez viny. Však je také nejspíš filtr pevných částic potká.
Avatar - CommonUser
31. 1. 2012 11:37
Re: Testovací demagogie
Spravny postreh. Hybrid to v zapchatom meste natrel malemu dieslu o 2 litre, ale je to loooser. :-O
A to by som rad videl stav DPF na diagnostike po takej trati, to sa tu ale neriesi (naklady). Takisto je spravna poznamka od Atlisa. Manual vs automat.

Ad absurdum - ak chcem setrit totalne - slo by spravit triple hybrid (plyn). Motor s tym problem nema (nepriamy vstrek), len zastavba by bola ... :no:
To je len teoreticka moznost, ale ...
31. 1. 2012 12:32
Re: Testovací demagogie
:yes: :yes:
2. 2. 2012 12:21
Re: Testovací demagogie
:yes: Libi se mi Tve prispevky, jde videt kdo auta jezdi a kdo auta kupuje... Dik za tuhle dokonalou protivahu pubertalnim kecum. :yes: Preju radost z jizdy Priusem i 911.
Avatar - Dylan McKay
2. 2. 2012 12:55
Re: Testovací demagogie
Díky moc! ;-)
Avatar - pario
31. 1. 2012 13:26
Re: Testovací demagogie
:yes: :yes: :yes: Presne, ako píšeš.
Avatar - Ronault.
31. 1. 2012 18:42
Re: Testovací demagogie
:yes: Taky nechápu ten závěr testu, který se vyškrtl.

Pak se divte redaktoři, že vás čtenáři obviňují z podplacenosti značkami nebo neobjektivitou, když takhle předěláváte výsledky k obrazu svému...

A teď si představte kolik si toho člověk nepřečte... ;-\

Za tento test :no: ... inu Svět "motorů" :no:
31. 1. 2012 10:29
nějak nechápu tu mazdu
Ta Mazda 3 byla celkem nešťastná volba, ne? V době kdy se všichni snaží o co nejvyšší účinost motorů, vybrat do takového testu auto s tímto motorem. Dva ventily na válec a spalování bohatší směsi kvůli topení??? ;-\
Rozbalit vlákno
8
31. 1. 2012 13:19
Re: nějak nechápu tu mazdu
Tiez to nechapem. Asi chyba Mazdy, ze sa v malych dieseloch spolahli na PSA. Pretoze napriklad do 6-ky davaju vlastne dieselove motory, a tie pri 130km/h berie tak 6L/100 (a to je este o triedu vacsie auto). Jazdit na dialnici za 7.6/100, to sa potom zmysel dieselu uplne straca...

BTW, to co vam tie auta spravili, ze ste ich testovali na (cit.) "Silnice III. Třídy"? Ak je D1 este stale dialnica, tak si potom ani nechcem predstavit, ako asi vyzera cesta tretej triedy... :-)
Avatar - Ronault.
31. 1. 2012 18:34
Re: nějak nechápu tu mazdu
D1 není jediná česká dálnice. Holt je stará, stála v době, kdy na SK nebo Polsku ještě museli hledat slovo "dálnice" ve slovníku. ;-)

Jenže tohle HDI v téměř nezměné podobě se montuje v PSA či Fordu a spotřeba je o dost nižší, ty výsledky jsou opravdu zvláštní.
31. 1. 2012 13:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
31. 1. 2012 18:39
Re: nějak nechápu tu mazdu
2 ventily na válec PSA/Ford/Mazda/Volvo... do HDI začal dávat už před rokem a něco, je to nová generace tohodle motoru. Vysvětlují to tím, že v případě turbomotoru nemá až takový smysl mít 16V, protože větší plnění válců zajištuje stejně turbodmychadlo... něco na tom asi bude...

Hlavně v PSA nebo Fordech se ten motor chová úsporně.
Focus na dálnici 5,6 [odkaz]
308 e-HDI dokonce 5,4 [odkaz]
31. 1. 2012 18:56
Re: nějak nechápu tu mazdu
Prostě se jen ukazuje, že tyto testy jsou o ničem. Smysl by měly jen tehdy, pokud by šlo o delší porovnávání a se zajetým motorem. To je ale problém skoro všech testů. U nových aut by se asi spotřeba a kultivovanost chodu asi neměly hodnotit. Podobné je to i s řazením.
31. 1. 2012 23:12
Re: nějak nechápu tu mazdu
opravdu je to usporny motor. jen ten kdo testoval tohle auto asi s nim neumel jezdit. mam tuhle mazdu a dlouhodoby prumer mam 5.2L a to jezdim dalnice 70%
Avatar - Ronault.
1. 2. 2012 00:13
Re: nějak nechápu tu mazdu
S 16V verzí máme doma taky dlouhodobou spotřebu 5,3 a to jsou hlavně krátké trasy, dálnice ve 130 je kolem těch 5,7l/100, nějakých 7,5 to už by člověk musel jet tak 150-160 km/h
Avatar - del42sa
1. 2. 2012 20:17
Re: nějak nechápu tu mazdu
Jde hlavně o lepší průběh točivého momentu a lepší plnění válců.
U tak malého motoru jako je 1,6 se ukázalo, že jeden velký ventil umožňuje lepší plnění válce než dva malé ventily. Motory HDI navíc nemají časování sacích ventilů/variabilní zdvih (narozdíl třeba od novinky od Mitsubishi 1,8 Di-D), takže 4 ventily na válec jsou u tohot motoru opravdu sporná výhoda. Zmenšením počtu ventilů mělo navíc za následek snížení tření v rozvodech a jednodušší konstrukci motoru.

stará 1,6 80 kW/ 4000 min-1, 240 Nm/1750 min-1, overbost 260 Nm.

nová 1,6 82 (84) kW/3600 min-1, 254Nm/1500 min-1, overbost 285 Nm.
31. 1. 2012 10:40
Golf
Tak spotřeba motoru 1,4 TSI v Golfu mě docela nemile překvapila. Když čtu recenze majitelů, tak většinou udávají nižší spotřebu. Zajímala by mě reálná spotřeba v golfu 1,2 TSI...
Rozbalit vlákno
38
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 11:18
Re: Golf
podle www.spritmonitor.de

má golf s 1,2 TSI 63 KW průměr 6,49

[odkaz]

A golf s 1,2 TSI 77 KW průměr 6,55

[odkaz]

Golf 1,4 TSI 90 KW průměr 7,08

[odkaz]

A Golf 1,4 TSI 118 KW průměr 7,71

[odkaz]
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 13:49
Re: Golf
...a Toyota Prius 5.18
...a Toyota Auris Hybrid 5,00
...a Honda Insight 5.50

;-)
Avatar - miromen
31. 1. 2012 13:54
Re: Golf
Tekže Hybridy jsou vlastně k čemu s touto nijak zazračnou spotřebou ?
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 14:15
Re: Golf
Nijak zázračná spotřeba? Toyota Auris s automatem má o 23 % nižší spotřebu než nejslabší Golf TSI 1.2 s manuálem. To je takřka 25 %. TO SE TI ZDÁ MÁLO?

A pokud zdá, pak viz vlákno Testovací demagie. Hybridy jsou vlastně k tomu, aby se dalo na ulicích dýchat a já dávám :yes: každému, kdo za auto utratí víc, než by mohl, proto, aby nás ve městě nedusil smrad. To je ale blbej důvod, co?
Avatar - miromen
31. 1. 2012 14:21
Re: Golf
Ano je to zatraceně malo. Za horši auto ktere pruměrneho občana vyjde na nakladech draž je to mizerie. S dychanim na ulicich maš asi pravdu ale jako laik si nedokažu představit co s tou hromadou baterii pokud by je všechny auta měli.
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 14:39
Re: Golf
Horší auto v jakém ohledu?

Každé auto má svého kupce. Pokud ti stačí Golf TSI, koupíš si Golfa TSI. Pokud chceš něco, s čím je větší zábava, koupíš se BMW 1. Když chceš jezdit čistěji nebo jsi fanda to techniky, koupíš Auris? V čem je problém?

Co s hromadou baterií? Jak často vídáš někde válet autobaterie? Průměrně váží tak 11-12 kilo, vydrží tak 3 roky, takže za 10 let vyměníš v autě 2x, možná 3x. To už jsi na váze Ni-MH článků v Hondě Insight, které i po těch 10 letech stále šlapou. V Priusu mají asi půl metráku, ale nevím to jistě. Takže i kdyby všechna auta byla hybridy, množství spotřebovaných akumulátorů se jen zdvojnásobí - nic, s čím by si recyklace neporadila. ;-)
Avatar - miromen
31. 1. 2012 14:49
Re: Golf
Horši snad ve všech ohledech. Snad s tou recyklaci maš pravdu ale až realna zkušenost by ukazala jak se věci maji.
Jinak dalši test ktery ukazuje jak je hybrit okrajova zaležitost pro par jedincu.

[odkaz]
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 14:53
Re: Golf
Pokud chci jezdit častěji, tak si rozhodně nekoupím Auris. Jízdně to vyloženě otravuje. Řízení je v HSD tak nekomunikativní, že při otočení volantu jen koukáš, co auto dělá, protože tam absolutně není žádná zpětná vazba. Uvnitř při zrychlení panuje značný hluk a dokud se neustálí rychlost, nebo lehce nepovolíš, tak je benzín pořád vytočený. Takže by jsem poupravil tvrzení, že pokud chceš jezdit po městě, tak se to dá zkousnout. Nehledě na to, že si tam ani nemáš kam položit telefon. Jedině pod ten odporný tunel, pod kterým je taková malá nora a za jízdy je nemožný se tam normálně dostat. Takže vždycky, když ho mám ten den zapůjčený sem rád, že ho vracím. Pokud už beru firemní auto, tak radši Golfa 1,2 TSI/1,6 TDI, nebo Focuse 1,6 TDCI.
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 15:33
Re: Golf
Počítám, že tím volně navazuješ na "do Chrudimě za 11". Na městský a příměstský provoz Auris naprosto vyhovuje, už kvůli automatu. Jak často plně akceleruješ, aby tě otravovalo CVT? Ano, je to stejně jako Prius auto bez řidičských emocí, ale to Golf taky. Pokud chceš řidičsky atraktivnější hybrid, pak můžes sáhnout po Hondě Insight nebo Lexusu CT 200h.
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 16:08
Re: Golf
Za 11 jsme jeli při pokusu o sportovní jízdu a zmínil jsem to jako informaci, že i s tímhle se dá jet s hodně vysokou spotřebou. Jinak Golf je jízdně proti HSD formule. To auto kolem emocí z řízení ani neprošlo. Nehledě na to, že i se sedačkou v nejnižší poloze mám pocit, že na prvním výmolu musím udělat důlek do střechy, jak mám hlavu blízko střechy.
Avatar - CommonUser
31. 1. 2012 14:39
Re: Golf
Mozno treba brat do uvahy aj to, ze hybrid aj ako komplikovany pohon je spolahlivejsi ako jednoduchsie TSI. Je otazne, co je lacnejsie ...
Autobild 03/2012 - TAXI hybrid - 200 tkm bez poruchy a povodne baterie ;-)
Avatar - miromen
31. 1. 2012 14:51
Re: Golf
Insignia se v testu taky nepředvedla a jak pišu nad tebou tak hybrid je okrajova zaležitost par vyvolenych.

[odkaz]
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 16:23
Re: Golf
Přesně to mám na mysli. Současné hybridy uspoří pár deci a to co uspoří při jízdě, tak se o to víc vyprodukuje při výrobě.
Avatar - CommonUser
31. 1. 2012 17:04
Re: Golf
miromen:
Insignia je OPEL. Insight je light-hybrid, ak si si nevsimol a prave v meste by mal vyhodu.
A ze je hybrid okrajovy ? Asi prave preto TTT ma dohodu na hybridy s BMW a FORDom :-O

kari.laz
Takto to presne mozes aplikovat aj na tvoj pohlad nafta vs benzin. Alebo si myslis, ze tazsi zliatinovy naftak s turbom, priamym vstrekom, DPF stoji viacej len tak nahodou ? Ratas aj s obmedzenou zivotnostou vstrekov ? Tankujes premiovu naftu a dolievas VIF ?

BTW
V meste usetril - 2 litre vs naftak a cez 3 litre vs TSI - fakt par deci - pre sluzobak, co primarne jazdi Prahu ci Mnichov.
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 14:42
Re: Golf
golf 1,6 TDI 5,37
Octavia 1,6 TDI 5,52
Fabia 1,2 TDI 4,62
Fabia 1,6 TDI 4,94
VW Polo 1,2 TDI 4,61
Superb 1,6 TDI 5,19
Passat 1,6 TDI 5,64
MB-E 250CDI 6,40

Tak nějak nevidím tu úsporu
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 15:26
Re: Golf
Ty chceš porovnávat Prius s Fabií?

Nevím, co se snažíš dokázat. Benzinový hybrid je technika, která nabízí parametry srovnatelné s diesely při menších emisích a jejich čichovém doprovodu. To, jak vidno, splňuje. Peníze do něj vložené se bohužel kvůli protěžování nafty nevrátí, ale s tím asi majitel hybridu počítá. Není to prostě špek pro šetřílky. Legrační je, jak ti šetřílci ty pohnutky k jeho pořízení neumí pochopit. :-)
31. 1. 2012 16:03
Re: Golf
Skyline, pokud si takovej ekolog a myslíš si, že hybrid je pro společnost taková výhra, tak si ho kup! I když z tohoto pohledu uděláš líp, když si vůbec žádné auto nekoupíš a ani v žádném nebuděš jezdit.
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 16:52
Re: Golf
Proč si myslíš, že jen Skyline musí mít na diesely vyhraněný názor? Netrpíš trošku stihomamem?

Ekolog? Je pravdou, že tohle slovo už má dneska trošku pejorativní nádech, ale ano, jsem asi ekolog. Jinými slovy není mi u zadku, co za sebou zanechávám a protože současně odmítám žít v jeskyni a svítit loučemi, hledám kompromisy. A ano, díky za optání, velmi vážně zvažuji pořízení hybridu. Jak už tu zaznělo, nejsem úplný neřidič a Insight je za nesmyslnou cenu, tak zřejmě Jazz Hybrid, jenž je trošku rodinnější, než Auris.

A co ty, neekologu, myslím, žes na otázku na AUTOFUN nereagoval - tobě nafťáky nesmrdí, že se za ně tak biješ?
31. 1. 2012 20:39
Re: Golf
Nemusíš, se schovávat pokaždé za jiný nick. Nebo trpíš nedostatkem sebevědomí?

Ty si koupíš ten nejlevnější hybrid na trhu? Nešetři tak, připlať si za lepší model! Splňuje Jazz Hybrid vůbec Euro 6?

Ne, mě nafťáky nesmrdí. Já mám na auto jiné nároky, než jen, aby bylo nízkoemisní. Bydlím v 50t městě a tak se v rámci města dostanu všude pěšmo a pokud není špička projedu jej autem za 5 minut.
31. 1. 2012 16:18
Re: Golf
ad šetřílkovství: lidé si rádi připlatí za něco kvalitnějšího, lepšího a mnohdy i nemalou částku, ale musí v tom vidět adekvátní přidanou hodnotu. Což u hybridů většinová společnost zjevně nevidí.
31. 1. 2012 16:39
Re: Golf
Ale vždyť má pravdu. Dívat se na hybrid čistě jen přes spotřebu je hloupost. Jeho výhoda je ve městech a zácpách kde prostě vypouští míň bordelu do ovzduší, než nafta při podobné spotřebě. A ulehčuje tak život lidem ve městech. Není podle mě náhoda že s tím přišli Japonci, nedovedu si představit město jako je Tokio (12 mil. obyvatel s předměstíma přes 40), jak by to tam asi vypadalo při dopravní špičce kdyby tam jezdili i auta velikosti fabie na naftu, jak se stává zvykem v Evropě.

Prodeje hybridů u nás odpovídají realitě trhu. Když se podívám kolik se prodá takových aut jako je Mazda 6 nebo Accordů tak se vůbec divím že se prodá aspoň nějaký hybrid.

Nedivím se nízkým prodejům, čistě z ekonomického hlediska se hybrid těžko někomu vyplatí. Hybrid je prostě alternativa, jejíž výhody středoevropan těžko plně docení.
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2012 18:51
Re: Golf
Jasně, a elektřinu vyrobí v Temelínu nebo v Prunéřově či Tušimicích, tam lidi klidně chcípněte... Aby bylo dost uhlí, tak srovnáme Jiřetín, aby se shnilým škeblím ve velkoměstech žilo ok a měli čistý vzdoušek???
Nebo projistotu zdevastujeme krajinu na venkově solárními panely a zároveň uděláme business pro pár spekulantů a zbohatlíků, co zase jen rýžují?
A zdevastujeme krajiny, kde se těží těžké kovy do baterií, ale hlavně, že ve velkoměstě bude lépe? Celý model hybridů je zcela pohrdavý k ekologii, pokud neřeší přinejmenším i výrobu a dopravu energie :-! :no: :no: :no:

Kdyby města věnovala peníze, které nesmyslně cpou do dopravní silniční infrastruktury na bezplatné (nebo snížené) jízdné MHD, myslím, že bysme jezdili ve městech hoooodně dlouho hooodně levně ;-)
31. 1. 2012 19:01
Re: Golf
Bohužel na to, že jezdit MHD je pohodlnější, asi přijde málokdo a proto se bude muset jízda autem ve městě zakázat. Pak se bude každý ptát, proč to někdo dávno neudělal. Auta bez aut jsou v pohodě.
31. 1. 2012 19:39
Re: Golf
Tak tady bude asi každý slovo drahý. Ale zkusim to..
V testu je hybrid, a takových je zatím většina, jehož baterky se dobíjejí motorem né z elektrické sítě, takže Jiřetín může být v klidu. Žádná dodatečná elektřina se vyrábět nemusí, takže většina tvého příspěvku je palba mimo.

Asi sis popletl hybridy a elektromobily. Jinak podle propočtů aliance Renault-Nissan vychází i v zemích, kde je většina elektřiny vyráběna v uhelných elektrárnách, elektromobil lépe co se týče emisí než spalovací motor. Výrazně lépe pak v zemích jako je Francie, kde je velký podíl výroby elektřiny v atomových elektrárnách.

Výroba baterií je problém. Vyrábět baterie s dostatečnou kapacitou a s nízkými náklady bude patrně jeden z největších problémů lidstva v tomto století. Baterie budou potřeba ve spoustě jiných odvětví a jestli si myslíš že se nebudou vyrábět, bez hybridů možná se trošku pleteš.

Jen bych chtěl podotknout že nikde netvrdím že je hybrid nějaká spása lidstva, nebo že je na našem trhu nejlepší volba z ekonomického hlediska.
Ta tvoje úvaha o MHD je strašně fajn, ale je to jen utopie a co by kdyby. Realita je taková že lidi jsou pohodlný a stejně jezdí auty i když je pernamentka na MHD vyjde v porovnání s náklady na provoz auta podstatně levněji.
31. 1. 2012 19:45
Re: Golf
Souhlasim, rohYpnol je tezce mimo, hybridy si elektrinu vyrabi samy :-) Elektromobil je dle meho nazoru ekologicka pitomost, protoze ta elektrina se musi nekde vyrabet, takze neni o nic ekologictejsi. Jen se ty emise vypusti na jinem miste (ma to jakz takz smysl jako mestske vozitko, ale je nesmysl vyrabet elektromobil s velkym dojezdem).
Co se tyce toho MHD, tak me treba cesta do skoly/prace vyjde na 118 Kc. Co se tyce projeteho benzinu, je to 115 az 130 korun dle rocniho obdobi. A to me auto zas tak malou spotrebu nema.
31. 1. 2012 20:11
Re: Golf
S elektromobilem je to těžký. Máš pravdu že se ty emise jen přemísťují, jde o účinost celkového řetězce a ta je v každé zemi jiná, jak jsem naznačoval. Takovýhle propočtů je spousta a vychází to každému jak zrovna potřebuje, Každopádně jsem přesvědčený že jsou země, kde to smysl dává. Pak je zase problém dobíjení a kde tu elektriku brát. Je jasný že doba, kdy budeme všichni jezdit v elektromobilech je stále ještě hodně daleko pokud vůbec někdy nastane.

To MHD jsem bral městskou v rámci velkých měst.Teď jsem se koukal v Brně stojí pernamentka na MHD 1370Kč pro studenty 675Kč. Můžeš jezdit po celém městě, kromě přilehlých částí čtyři měsíce, to mi přijde oproti autu jako dobrá cena, dostaneš se všude. Stejně v tramvaji potkáš většinou jen studenty nebo důchodce. Myslím si že většina lidí bude jezdit autem kvůli pohodlí i kdyby stála městká půlku co teď.
31. 1. 2012 20:19
Re: Golf
Jj, souhlasim s tebou. Ono to vzdy zalezi na konkretni situaci, jak u tech elektromobilu, tak u verejne dopravy. U toho MHD mam osobne dva prestupy (jedzim do jineho mesta), takze pak si uz rozmyslim, zda se obcas jeste s notebookem v ruce budu strachat lehce pres hodinu ze zastavky na zastavku (resp. z jednoho nadrazi na druhe) nebo sednu do auta a nijak rychlou jizdou jsem tam do 25 minut. A kdyz me to stoji stejne, tak mam docela jasno, byt sam nejsem nadseny z toho, ze se chovam docela neekologicky. Prave proto pomalu premyslim, jake auto nahradi to nynejsi. Uz si to pomalu zada vymenu (tahne mu na 15. rok), nafta to rozhodne nebude (duvody ekonomicke i ekologicke). Libil by se mi nejaky uspornejsi benzin a mozna bych vzal i hybrida, byt k teto technologii zatim laskou zrovna nehorim a penez zas neni tak moc (ja bych byl mozna jeden z tech mala zajemcu i o ojety hybrid :-)).
31. 1. 2012 20:43
Re: Golf
Přesně tak, já nechci nikoho odsuzovat že jezdí autem ve městě. Je spousta situací, kdy je to auto prostě mnohem pohodlnější a celkově výhodnější.

Jsem rád že se najde taky někdo, kdo není tak histerický a přemýšlí racionálně. Já bych při koupi auta taky do nafty nešel můj roční nájezd není takový, aby se mi vyplatila. A celkově nejsem její příznivce. Hybrid je podle mě zajímavá alternativa, ale má to svoje úskalí. Jejich cena je pořád dost vysoká. Kdybych teď kupoval auto asi by nakonec vyhrál benzín, ale hybrid by mi taky trochu vrtal v hlavě :-).
31. 1. 2012 21:57
Re: Golf
Kde brát elektřinu - to máš jednoduchý - noční proud. Elektrárny jsou dimenzovaný na denní vysoký odběr a takový Temelín apod za hodinu neodstavíš. Elektrárny i v noci valí skoro naplno, ale letí to oknem ven, takže nabíjením v noci vpodstatě žádné emise neděláš, jen využíváš nadbytek (to, že za něho platíš je věc druhá...). To je ostatně i důvod stavby přečerpávacích elektráren - v noci vyčerpáš z přebytků vodu na kopec a když přes den potřebuješ rychle hilfe, tak jen pustíš vodu z kopce na turbíny... Jsou to vlastně jen takové kousek větší baterky.
31. 1. 2012 22:19
Re: Golf
To máš pravdu, ale celý problém to bohužel neřeší... Jde teda o to o jak velkém počtu elektromobilů se bavíme. Pro masové rozšíření by to problém byl velký, stejně jako nedostatečně dimenzovaná rozvodná síť.
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2012 22:55
Re: Golf
Letí oknem ven >:D to se jako vyrobená energie ztratí? 8-s To snad nemyslíš vážně...
1. 2. 2012 08:23
Re: Golf
To neznáš? Vždycky večer se na velínu elektrárny otevře okno, vystrčí kabel a operátor zařve "kšáá elektriko" >:-[]
Jak jistě víš, tak jaderné elektrárny jsou prakticky neregulovatelné (jen velmi těžko a velmi nákladně). Uhelná elektrárna má náběh cca 24 hodin, klidně i víc, regulace probíhá v řádu hodin. Přes den je odběr ze sítě cca 12GW, v noci (23-5) tak 9GW. Plus si připočti rezervy na pokrytí výchylek větrníků, solárů a podobné havěti (ty instalované 2GW solárů (skutečně vyrobí jen 650MW, ale špičky jsou špičky) není bonus na ulehčení přes den, ale problém, který se musí být zálohován jinou klasickou elektrárnou)... Něco se pustí do přečerpávacích elektráren (pro info největší Dlouhé stráně mají 650MW) a zbytek co? V uhelných elektrárnách se změní zátěžový úhel, takže se jim záměrně sníží účinnost - pod kotlem se topí pořád stejně, jen se vyrobí méně elektřiny - a jsme u toho vypouštění oknem...
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2012 23:00
Re: Golf
aha, takže plug-in hybridy mají tu el. šňůru na to, aby si na ni hodil majitel mašli 8-s ?

Ano, MHD mě taky vyjde na podobné peníze jako auto, proto jezdím autem ;-) Proto jsem napsal, co jsem napsal.
MHD je u nás naprosto předražená a města by měla věnovat tomuto faktu pozornost. Zároveň bych taky měl na okaji velkého města mít možnost odstavit svůj vůz na adekvátním místě u nástupního uzlu (samozřejmě bezplatné stání).
Problém je ten, že dopravu z měst nikdo vymítit nechce, protože by se pak nestavěly nesmyslné a předražené dopravní stavby.
1. 2. 2012 08:34
Re: Golf
V práglu perfektně funguje P&R, jinde bohužel nic... Takový Brno by to potřebovalo jako sůl. Jinak k té elektřině - viz kousíček výš...
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 16:25
Re: Golf
Golf Superb, Octavia a Passat ti přijdou jako malí konkurenti Priusu, nebo Aurisu?
31. 1. 2012 18:37
Re: Golf
Víš, ono to chce ne jen hloupě hledět na číslo, ale přemýšlet u toho. Kdo si myslíš, že si koupí superb, passata nebo MB-E? A kdo si koupí Prius? Při použití, kde diesel múžeš za 150k km odepsat jako vyklepaný šrot s otřesnou spotřebou kraluje spolehlivý prius s velmi střízlivým usrkáváním benzinu... Naopak je blbost shánět hybrida na křižování dálnic v D...
Avatar - kari.laz
31. 1. 2012 21:26
Re: Golf
Mechu tobe je asi vazne 13 co? >:D
Uz jenom ta pitomost o vylagrovanym dieselu po 150t km .
A kdo si koupi priusa? Jedine nadsenec. Nikdo jiny to za bezmala 700 000 nekoupi. A pak jeste par firemkoupi nejaky ten kousek aby ukazaly jak zelene smysli. Pak s tim nikdo nechce jezdit jako u nas.
31. 1. 2012 21:40
Re: Golf
hmmm... pořád to nenaskočilo že? Nebo chceš tvrdit, že diesel je ideální na několikakilometrový poskakování po městě za studena? A že když budeš studeným dieselem PŘEVÁŽNĚ poskakovat za studena po městě, tak bude ve 150 v super stavu? Prostě jsi nahoře srovnával spotřebu dálničních křižníků s tempomatem s městským poskakovadlem...
31. 1. 2012 10:45
druhý test?
A bude druhý test který odpovídá stereotypům? Nafta od VW, točivý 16v od mazdy a konzervativní toyota?
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2012 10:46
A vítězem je...
Pro lidi, kteří opravdu potřebují šetřit se dneska už ani diesel nevyplatí. Proto je pro mě jasný vítěz auto na LPG nebo CNG.
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2012 11:12
otacky VW
Zdravím.

Četl jsem par testu o TSI v Golfech a Fabkách čí Octavkách a vždy s překvapením koukal jsem na otáčky při 130 km/h, byli vždy -+ 3000 ot/min. Měl jsem 2krát půjčeného Golfa 1.2 TSI s 63 KW a vždy na delší trasy na Slovensko 510 km v jednom směru a do Rakouska 350 km v jednom směru. Tím chci říct, že jsem měl chvilku času se s tím autem seznámit. No a byl jsem HODNĚ PŘEKVAPEN SPOTŘEBOU 5,4 v jednom případě (září) a 5,8 (prosinec) ve druhem. Dálnice jsem jel 140 km/h na tempomatu s otáčky lehce nad 2500 ot/min a okresky -+90-110 km/h. Klidně bych do toho Golfa s 1,2 TSI 63 KW šel. Fabka ze stejným motorem a cestou do Lipska ukazovala spotřebu 7,5 l. (říjen), a otáčky už pří 130 km/h byli 3000 ot/min.

Tak je to velmi zvláštní, že slabší jednotka s 5ti kvantem ukazovala nižší otáčky a spotřebu...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Choochoo
31. 1. 2012 11:27
Re: otacky VW
Golf 5,4-5,8 l/100km a s Fabkou se stejnym motorem 7,5l/100km? Fabka asi 5kvalt otacky 3000, ale vykon neuvadis. Posledni veta je nejaka nejsana ;-)
31. 1. 2012 11:42
Re: otacky VW
Fabka ze stejným motorem 1.2 TSI 63 KW.
31. 1. 2012 11:48
Re: otacky VW
To mě trochu překvapuje ... všude chválím tenhle pětikvat TSI 63kW. O vánočních prázninách jsem s ním jezdil, tentokrát ve Fabii kombi a při 130km/hod byly otáčky lehce nad 2500 .... Jinak golf je s tímhle motorem velmi fajn, šestka mi rozhodně nescházela ..... Stejné to bylo s mým posledním pasátem ... nejslabší diesel s 5-kvaltem úplná pohoda a spokojenost ...
Avatar - miromen
31. 1. 2012 12:02
Re: otacky VW
To lehce si pouprav na 3100ot. 6kvalt toči 2800ot. Jinak 6kvalt je znatelnym přinosem pro 1.2TSI ale dava se jen do vykonnějši verze ale ne u Ibizy a Fabie pouze u Pola. V nižši středni je všude.
31. 1. 2012 13:01
Re: otacky VW
Já jsem ten silnější s 6-kvaltem nejel, takže nemám srovnání .... ale u těch otáček jsem si poměrně jistý ... trochu nad 2500 při 130km/hod .... leda, že by auta z půjčovny Hertz měla speciálně upravený otáčkoměr ;-)
Avatar - miromen
31. 1. 2012 13:07
Re: otacky VW
Tak pokud se ty nemyliš tak ta pujčovna ma nějake specialni vozy na zakazku. ;-)
31. 1. 2012 14:05
Re: otacky VW
Je divné, že kolega (adrenalinmania) měl podobné otáčky u stejného motoru a 5-kvaltu v golfu .... takže to vypadá, že se dělá speciální dlouhá pětka pro všechny golfy 1,2 TSI 63kW a Fabie combi TSI 1,2 63 kW z pražské pobočky Hertz :-)
Avatar - miromen
31. 1. 2012 14:16
Re: otacky VW
Opravdu divne. Vubec nechapu jaky vyznam by měla delši 5 oproti 6. Navic pokuď kouknu na YT tak tam je krasně vidět že 5kvalt při cca 130 toči přes 3000ot.
31. 1. 2012 14:17
Re: otacky VW
Nebo prostě v průběhu výroby vyměnili převodovku.
Avatar - miromen
31. 1. 2012 14:25
Re: otacky VW
Včerejši test zde na Auto.cz Fabie 1.2 TSI 63kw při 130km/h 3 100ot. což je hodnota ktera je nejen mě znama.
31. 1. 2012 16:01
Re: otacky VW
Nojo je to záhada .... někdy okolo vánoc jsme tady měli mohutnou diskuzi o výhodách 6-kvaltu a protože jsem měl tu fabku před barákem, jel jsem to okouknout, proto si to pamatuju .... golfa jsem měl začátkem října na týden ze stejné půjčovny ...
31. 1. 2012 18:34
Re: otacky VW
Jak jsem říkal, u Fabky co jsem si půjčoval byly otáčky na 3000 t/min. Je to zvláštní, že každá Fabka měla jiné převody? :-) Nebo mi to napadá, že by to byl jiný ročník..
31. 1. 2012 11:23
Chtělo by to trochu objektivity!
Výsledky místy předčily i tovární údaje: golf dosáhl 6,2 l, mazda 4,2 a auris neuvěřitelných 2,7 litru. Tu neuvěřitelnost ale myslíme vážně a doslova. Cesta z Bílé Hory do Holešovic je totiž z kopce, a po třiceti kilometrech karlovarské dálnice nastupovala toyota do poslední etapy s plně nabitou baterií. Což, jak jsme viděli cestou do Zdic, obrací pravidla soutěže naruby. Kdybychom tento úsek zahrnuli do průměru, získal by tím auris nezaslouženou výhodu. Kalamitní situaci z rána proto kompenzujeme snížením městské části spotřeby o 20 %, což u všech tří vozů odpovídá našim dlouhodobým zkušenostem.

Myslel jsem, že si přečtu objektivní srovnání všech systémů, ale je vidět, že hybrid je někomu trnem v oku 8-s
Proč by měl Auris získat nezaslouženou výhodu? Vždyť to je právě o těch výhodách i nevýhodách hybridního systému. Tam kde benzin papá 6l, tam hybrid s nabitýma baterkama jen 3l. V jiné fázi a jiném režimu bude ve výhodě benzin a dýzl proti hybridu. Jenže ono se to nějak nehodí, že? :-(

Tento test je celkem takový zvláštní. Navrhoval bych spíš natankovat auta po hrdlo, ujet trasu cca 450 km různým terénem a po dojetí opět natankovat po hrdlo a vypočítat reálnou hodnotu. Palubní počítače rádi lžou a zvláště ty koncernové >:-[] Pak se bude vědět, který systém je skutečně výhodný. ;-)
Rozbalit vlákno
20
31. 1. 2012 12:12
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
:yes: Veru,test na urovni amaterov zo SM. :no:
Avatar - Dylan McKay
31. 1. 2012 13:11
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
:yes:
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 13:50
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Já bych jen doplnil, že jsem si nevšiml propadnutí hybridu v ŽÁDNÉ hodnocené oblasti. :-!
31. 1. 2012 14:28
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
:yes: Ze začátku to celkem šlo, ale ten konec byl překvapující. 8-s
31. 1. 2012 14:52
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Nevím co myslíš? ;-) Jako na tom konci? :-)
31. 1. 2012 15:28
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Že závěr, který vyvodili, plus ta pasáž o výhodě poslaly článek do kytek.
Avatar - Ronault.
31. 1. 2012 18:28
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
:yes:
Taky nechápu, když by měl konečně hybrid ukázat výhodu, tak to nebudeme brát na zřetel... 8-s
31. 1. 2012 22:40
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
:yes:
31. 1. 2012 19:14
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
U hybridu je základní problém v tom, že pro komplexní vyhodnocení spotřeby by bylo potřeba, aby baterie byla na začátku a na konci testovací trasy stejně nabita (auto má de facto dvě "nádrže" - jednu s benzínem a druhou s elektřinou). A to v praxi většinou nejde.
Avatar - Ronault.
31. 1. 2012 19:19
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
A proč by měla? Však ji nabíjíš benzínem, ne ze zásuvky.
31. 1. 2012 19:49
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Právě proto. Pokud při testu spotřebuješ určitou kapacitu akumulátoru, tak jsi jel "na dluh" a při další jízdě budeš "dobíjet" benzínem, čili budeš mít vyšší spotřebu. Přesně naopak tomu bude, pokud jsi kapacitu akumulátoru behěm testovací jízdy zvětšil - o to nižší bude spotřeba při další jízdě.
To je právě problém při normovaných testech spotřeby - tam dovolí hybridům mezi jednotlivými měřením mít zapnutý motor. No a hybrid si samozřejmě dobije baterie a spotřebu benzínu, který se na to dobíjení spotřebuje, nikdo nezaznamenává.
Avatar - Ronault.
31. 1. 2012 20:07
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Ono by teoreticky stačilo znát stav nabití před výjezdem.
Navíc to jedno nabití je tuším jen na max 20 km za zcela ideálních podmínek, takže při pořádném testu na cca 500 km už je to opravdu zanedbatelný rozdíl, jestli byla baterka před jízdou nabitá na 30 nebo 80%
31. 1. 2012 20:35
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Při testu normované spotřeby je délka jednoho cyklu 11 km. Tam už se to může výrazně projevit. No a novináři při testu uvedeném v tomto článku těch 500 km taky nenajeli ;-)
Avatar - Ronault.
31. 1. 2012 21:40
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Bavíme se snad o tomto konkrétním testu.
31. 1. 2012 22:37
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Řeč není o normované spotřebě, ale o reálné spotřebě při tomto testu. Je úplně jedno, jestli baterie je nabitá nebo ne. Vyrazili na stejnou trasu ve stejnou dobu. Na konci by měla vyjít nějaká konkrétní hodnota ke každému danému typu auta. V každé fázi testu se vždy ukáže, že některý systém pohonu je na tom lépe a naopak jindy zase hůře. Proto nechápu, že v určitý moment nebrali v potaz a upřeli kvalitu Aurisu. "Přece nepřiznáme, že v daném úseku jel Auris o 3,5 l lépe než Golf, to mu nemůžeme udělat, musíme to nějak okecat, že?" Páni redaktoři chytněte se konečně za nos 8-s

Jen pro pořádek, nejsem žádný ekolog ani japanofilní extrémista. Mám momentálně nafťáka. Donedávna jsem jezdil do zaměstnání 50 km tam a 50 km zpět. Tam je jednoznačná výhoda nafťáku. Teď ale jezdím jen zřídka a zvláště v těchto mrazech mi rve srdce, že ničím auto na krátké pojížďky. V tomto momentě jednoznačně výhoda u benzínu. A proto je pro mě zajímavý i ten hybridní systém. Jo jasně je dražší než klasický benzin ;-) avšak o kolik? Vždyť v Aurisu je automat a v Golfu manuál :-! Dokup do Golfu automat a rozdíl je takřka smazaný.

Ne nejsem zaujatý, uvědomuji si veškeré pro a proti. Jenže hybridy se pořád zdokonalují, někdo s tím musel začít a riskovat. Vždyť ještě nedávno ten systém stál v Priusu přes milion. Teď už je k dostání za cca 500 klacků + - Časem to bude ještě dostupnější. Zkrátka vývoj nezastavíš ;-) Proto mi vadí, že když to není z Evropy, potažmo od VW musíme to nějak shodit.

HOWGH >:-[]
31. 1. 2012 23:01
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Ještě mě napadlo, za chvilku bude na trhu hybridní BMW a VW. Vsadím se, že je budou někteří jedinci vynášet až do nebes jaká je to bomba, ale japonec! Hmhmmm ..... ;-)
31. 1. 2012 21:28
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Něco přes dvacet km má Prius plug-in. Tenhle systém vydrží pár kilometrů, tak dva nebo tři. Kdyby na baterie ujel dvacet, tak má normovanou spotřebu mezi dvěma a třemi litry.
Avatar - TeeJay
31. 1. 2012 20:37
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Děláš z toho zbytečně drama. Auris ujede čistě na baterku při plném nabití cca 2,5 km(?). To je při testovací trase pár desítek km jako plivnutí. Daleko důležitější je rekuperace.
31. 1. 2012 21:31
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Přesně tak. Případný prázdný akumulátor na konci by znamenal, že máš v nádrži zhruba o deci víc paliva.
31. 1. 2012 21:36
Re: Chtělo by to trochu objektivity!
Pokud ten systém necháš být, tak naměřená spotřeba platí pro jakýkoli počáteční a koncový stav baterie. Systém se pořád nabíjí a vybíjí a dlouhodobě dosáhne nějaké hodnoty. Je jedno, kde začínáš a končíš.
Avatar - Johny.Rico
31. 1. 2012 11:46
Města bez aut (centra)
Když chodím pěšky po Praze kolem cesty, je mi pokaždé zle. Já jsem jednoznačně pro, aby do centra měst auta prostě přístup neměla. Je to naprosto zbytečné vypalování paliva a co se týče ovzduší, o tom ani nemluvim.

Jinak k zákazu aut do centra - samozřejmě že tady by mělo jít jen o ty největší města a nezáplacanější, tzn. Praha. Nikde jinde to tak špatné není a co se týče pražské MHD, ta je špičková. Do Prahy do centra v autě = naprostá blbost.

A abych tady neplácal pro některé jen tak, můj nadřízený má X6 50i a SL63. Po Praze jezdí MHD, neb jak sám říká, autem je to nesmysl. To ale lidi pochopí, až opravdu vylezou ven a nenechají si jen tu svou línou * vozit. Jinak to není.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2012 14:27
Re: Města bez aut (centra)
Jsi ekoplácal, to už každý ví.
Avatar - Johny.Rico
31. 1. 2012 17:21
Re: Města bez aut (centra)
Jasně, a odkud ty hlavo, hm? :-) Sleduješ moje komenty, že to tady tak směle prohlašuješ?
31. 1. 2012 14:40
Re: Města bez aut (centra)
Člověk nemusí jen jezdit MHD, běhání, kolo, brusle, to všechno lze použít. Když jsem studoval prezenčně na bakaláře, tak mi to autem na fakultu trvalo téměř jednou tak dlouho než MHD. A na kole jsem tam byl za zhruba stejnou dobu. Kolo byla jasná volba, jen kdyby bylo méně aut. Kondici si člověk může udržovat i jinak, ale ten bordel z plic už nedostane.
31. 1. 2012 21:37
Re: Města bez aut (centra)
:yes:
Avatar - MAP2009
1. 2. 2012 19:44
Re: Města bez aut (centra)
Což o to, Češi vždy velmi rádi omezovali ostatní a dělali si vše podle vlastních aktuálních potřeb. Pro mne seš jen eko plácal. Pokud dáš před pohodlnou jízdou přednost špinavé a nebezpečné MHD nemám nic proti. Ale nenuť nám to. Nebuď jak fašisti.
Avatar - Johny.Rico
1. 2. 2012 21:37
Re: Města bez aut (centra)
Tebe jsem vždy bral jako chytrého diskutéra. Tímto ses u mě posunul značným směrem dolů. Promiň.
Avatar - white label
1. 2. 2012 23:36
Re: Města bez aut (centra)
Fašisti??? Neupadl jsi...? 8-s :no:
31. 1. 2012 13:56
Méně kecat, více dělat
Jak vidím, odborníků na slovo vzatých je v této diskuzi víc než dost, takže by nám všem ostatním, už mohli konečně předvést, jak se dělá skutečně objektivní, nezávislý test.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2012 14:29
Re: Méně kecat, více dělat
Není třeba, prodeje vozidel nám to napoví vcelku dost přesně. V Evropě 50% dieselů, 47% benzínů a zbytek je směska elektro/benzín-hybrid/LPG/CNG.
Mnoho k tomu není třeba dodávat.
V ČR za 2011 43% v dieselu, takže se od Evropy moc nelišíme.
Avatar - Slavek-TDM
31. 1. 2012 18:59
Re: Méně kecat, více dělat
A tak je to spravne a tak to ma byt. Ale to bys mohl vedet. S vyrobenym mnozstvim se rozpousti cena za vyvoj. Takze snem kazdeho vyrobce je (pokud ma dejme tomu jen 2 typy motoru) vyrabet od kazdeho pulku ;-) Jinak zrejme ted budu jeste casteji jezdit motorem 1.4TSI ta musim rict, ze v porovnani s bezzubym 2.0TDI 103kW je jednim slovem vyborny. Akorat TSI tedy velice malo topi 8-s
31. 1. 2012 19:05
Re: Méně kecat, více dělat
Ale v reálném provozu nejezdí jen nově prodaná auta, ale i "ojetá". Pak vychází zejména u LPG a částečně i benzínu vyšší čísla. U hybridů a nafty menší.
31. 1. 2012 18:17
TYPICKY TEST
Jakoby tento test psal (demagog) Vaverka. Napad byl vyborny, zacatek nadejny. Ale hned kdyz Golf zacal propadat, zacaly vymluvy. Hybridni Auris, ac s nim tester neumel jezdit, exceloval ve vsech oblastech. Korunu tomu dal zaver. Auris oba konkurenty doslova prevalcoval. A co na to tester? Ubral 20% ze spotreby i konkurentum. Jen aby rozdil spotreb nebyl tak vysoky.
Kazdy kdo pri cteni jen trochu mysli, vidi o kolik je hybrid sporivejsi nez diesel, nemluve v porovnani se "zroutem" a castecne propadakem tohoto testu, TSI.
Rozbalit vlákno
6
31. 1. 2012 19:08
Re: TYPICKY TEST
No jo ... ale autor kalkuloval s cenou auta při koupi i s cenou auto při prodeji v ojetém stavu. A tam hybrid velmi ztrácí. Z pohledu zákazníka jsou důležité celkové náklady, nikoliv jen palivo.
31. 1. 2012 19:54
Re: TYPICKY TEST
No jo, ale do celkovych nakladu vem vysoke riziko hodne drahych oprav u dieselu a celkove mnohem vyssi servisni narocnosti. Takze jsi zase na podobne urovni. A ja kdybych si mel vybrat smradlavou naftu nebo relativne cisty hybrid, jasne bych sahnul po hybridu.
31. 1. 2012 20:36
Re: TYPICKY TEST
Opravd ydieselu jsou drahé - to víme. Ale jak drahé jsou opravy hybridů. Předpokládám, že běžný autoservis si s planetovou převodovkou nebo s bateriemi neporadí.
31. 1. 2012 20:44
Re: TYPICKY TEST
Otazkou je, zda je ten hybrid bude vubec potrebovat (rekneme po dobu 15 let). Napr. Prius je douhodobe jedno z nejspolehlivejsich, ne-li nejspolehlivejsi auto na trhu a Auris HSD je v podstate totez v jine kastli. A zatim nevim o tom, ze by se neco takoveho u hybridu Toyoty v nejake vetsi mire resilo (mozna ano, a jen jsem neinformovany, to je mozne - nechci tady vynaset obecne soudy). Na druhe strane vysypana turba, vymena vstriku, vymena PDF (nebo kaslani na to, protoze to se proste financne utahnout neda) je u dieselu v podstate docela beznym jevem.
1. 2. 2012 06:54
Re: TYPICKY TEST
Autor zapomněl při kalkulaci nového vozu na důležitou věc, Auris má automatickou převodovkou, která je jinde za vysoký příplatek. Nízká cena ojetého vozu je dle mého dána zatím nevyzkoušenou technologií. Hybridů jezdí málo a nejsou diskutovány zkušenosti s bateriemi. Věřím, že až se hybridní technologie rozšíří a ukáže se jejich servisní nenáročnost a skutečná životnost akumulátorů, bude zájem o ně stoupat.
31. 1. 2012 20:16
autobulvar
Bulvarizace pokracuje...nesmyslny test s reklamou na tri Acka na konci.
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2012 20:31
1,4 TSI Golf 6,2 vs 8 litrov
I kamoška má spotrebu okolo 8 litrov pri normálnej jazde.

Samozrejme nečakám od tabuľkových hodnôt veľkú presnosť, ale i tak sa mi zdá ten rozdiel dosť značný ... v praxi každého zaujíma reálna spotreba a nie papierová ....CO2 pochopiteľne nezaujíma nikoho, ale asi o tom to zrejme je ... nie je zaujímavá reálna spotreba a emisie, ale tá tabuľková .... čo na tom, že v praxi sú čísla iné ...

Ale môžme zaknihovať ďaľší "ekologický úspech" s CO2 ...
Rozbalit vlákno
1
1. 2. 2012 13:30
Re: 1,4 TSI Golf 6,2 vs 8 litrov
Praxe bohuzel zavisi na tom, jak clovek jezdi. Osobne nemam problem jezdit lehce pod temito hodnotami, a to vetsinou jezdim primestsky provoz. Na druhou stranu mam tyto zkusenosti s atmosferickymi benziny, kde byva ten rozdil papir-praxe mensi.
31. 1. 2012 20:57
Tabulka technických údajů - vymknuto
Toyota Auris HSD přece nemá vznětový čtyřválec OHC, jak je uvedeno v tabulce.
Rozbalit vlákno
1
31. 1. 2012 22:57
Re: Tabulka technických údajů - vymknuto
Taky jsem si toho všimnul :-) :yes:
31. 1. 2012 23:56
ohladom diesla klamete
pozrite si priemerne spotreby na spritmonitor.de a to sa nemci so spotrebou moc neparaju. priemerka je tam pod 6.
My mame 1,6hdi vo firemnom berlingu new 2011, ktore je pouzivane na kratke mestske trasy a kretenmi sofermi, ktori mu davaju zabrat a priemerka na nom je 6,4 teraz v zime. Tak mi nevravte, ze vy ste urobili pri normalnej jazde 7,6 na dialnici a na okreskach5,6l .... To ste museli tej mazde riadne davat, kedze pri jazde na okreskach nemam problem s tym berlingom (pozrite si koeficient odporu berlinga new) pod 4l/100 rozumnou jazdou.

Tento test musim povazovat za velmi tendencny, neviem o co vam tu sice ide, ale tej spotrebe neverim, ani keby sa vam FAP filter vypaloval v kuse.
Preboha, ved 6,5l davam na mojom 2,0hdi a v o 300kg 407cke a automate na dilanici, chodim 130-140(toci 2450rpm pri 130kmh tacho).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
1. 2. 2012 00:54
Re: ohladom diesla klamete
Ucelem bylo ukazat, ze nejlepsi variantou je benzinovy hybrid. presto vsichni soudni lide vedi, ze auto s dieselem je lepsi nejen ve spotrebe, ale take v chovani vozu.
1. 2. 2012 08:21
Klamavý test
Vážená redakcia, keď ste zarátali zvýšenú spotrebu hybridu na diaľnici (z dôvodu vybitej batérie jazdou po meste) láskavo zarátajte aj pre vád "neuveriteľný" výsledok spotreby po meste s nabitou batériou na záver testu. Bežný spotrebiteľ to totižto riešiť nebude, že ...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dylan McKay
1. 2. 2012 08:48
Re: Klamavý test
Bejt Toyotou, tak uz jim nepujcim ani kolobezku.
1. 2. 2012 12:47
TSI na dálnici?
No nevím, jak se testovalo ale jet po dálnici 130km/h a mít 8,7 mi příjde dost hrozná spotřeba. To mám u 1,6 atmo s podobným výkonem při jízdě s nohou dost blízko podlaze...
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2012 14:38
Super ekologicka auta
diky EU a snizovani objemu motoru.... ja se nechci chlubit, mam od toyoty mensi SUV, 5 let stare a kdyz tomu vylozene nedupam na plyn, tak v lete jezdim za 6.5 litru, v zime a pri pedale na dne 8.5 litru... vic ani min si to proste nevezme (tedy jen postavani v kolonach).
A to je motor 2.2 diesel a 100kW.. coz rozhodne neni malo (ten objem:)
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2012 17:49
Spolehlivost jen spotřeba diesel je diskutabilní?
V porovnání relativní přednosti benzínu a dieselu, tam jsou hlavním 5 otázky na zvažováním:

1. Spotřeba, výkonnosti;
- objem (cm3), největší výkon (kW) a koní,
- největší točivý moment (Nm),
- zrýchlenie 0-100km/h
2. Hospodářství náklady;
- motorový system vozidla
- daň z motorových vozidel
- opravy a údržbu častěji je potřebný servis
- technické zhodnocení
- dálniční poplatky, parkovné a dalším výdaje)
3. Životní prostředí,
- emisní zóny
4. Zábava - pocit a kultivovaný;
- pocit je vlastností vozidlo
5. Pořizovací cena vozidla a pojistné na havarijní pojištění nebo zákonné pojištění.

S tím, co máme dělat lépe paliva? Velké srovnání zahrnuje všechny faktory: spotřeba, hospodářství náklady, životního prostředí, cena a ...
Hodnocení:- :yes: 1-super, :-) 2-dobré, ;-\ 3-průměrné, :-( 4-nedostatečné, :no: 5-horší

BENZÍN:- TSI

1.Spotřeba: ;-\ (průměrné)
2.Hospodářství náklady: :yes: (super)
3.Životní prostředí: :-) (dobré)
4.Zábava: - :yes: (super) -větší výkon!
5.Pořizovací cena vozidla a
pojistné: - :-) (dobré)

DIESEL:- TDI

1.Spotřeba: :yes: (super)
2.Hospodářství náklady: ;-\ (průměrné)
3.Životní prostředí: ;-\ (průměrné) -omezení životnost s PDF, :no: bez PDF (horší)
4.Zábava: :-) (dobré) -jen výborné táhne!
5.Pořizovací cena vozidla a
pojistné: ;-\ (průměrné)

Podívá to tam:-
[odkaz]|ref=[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2012 18:43
Podle PP?
Já jsem pochopil, že měřili spotřebu na základě hodnot z PP :no:

Takže diskuze tu může být jen o rozdílech v pohonu, ale ne o testu, to dá rozum.

Pro mě by byla jasná volba plug-in hybrid. Protože ale žádný nemám, využívám stejné technologie, jen ve větším. Každý ráno jedu trolejbusem a auto nechám stát. Vyjde to asi vůbec nejlevněj. :-!
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2012 19:00
tá mazda 3 bere nejako veľa
Mám Mazdu 6 kombi, 2.2D, 120 kW (30.000 EUR), ktorá sa v priemere dostane pod 6,5L (84000 km odjazdneých od Dec 2011). Raz som meral spotrebu Dubnica-Wien-Degendorf-Munich-Stuttgart-… a spať, no a bolo to v priemere za 7,2L - pri svižnej jazde.
Mal som aj vW Golf V kombi 2.0TDI (32.000 EUR), kde bola dlhodoba spotreba pod 6,0-6,2 L, ale zral 5L oleja na 30000 km (odjazdil som 120.000km). Mal som aj Octaviu 2 1,9TDI-PD (22.000 EUR), kde som sa pod 6,2L nedostal a zrala 2-3L oleja na 30000 km.
Z tychto aut ja Mazda 6 hodne vpredu - jazdne vlastnosti, na ktore sa Golf a Octavia nechytaju, no a kultura chodu a spotreba oleja, kde uz nie je co porovnavat.
Pravdou je, ze VW a Skoda boli o nieco menej smadne a interier sa mi zdal viac hodnotny ako u Mazdy, ale to je asi vsetko.
Semtam som pouzival aj Renault Megane Kombi 2 s 1.5DCI 105k a Scenic 1.9DCI 130K - velmi kultivovane motory a nizka spotreba (5.2L a 6.5L). Ale bol to renault.....2 sa vydarili, 2 boli katastrofa.
Este som mal Lagunu 2 1,9 DCI 100k (najazdil som 220.000km) - vcelku tichy motor, velke a priestranne auto, nizka spotreba (pri obdrazni 100.000 km spotreba 6.0-6.2L, pri predaji 322.000 km spotreba 5.8-6.0L), ktora bol vcelku podarena. Ale ta cena za servis a ND, to bolo ine susto....
JEDNODUCHO TA SPOTREBA MAZDY 3 JE ULETENA - NESEDI MI!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - skejpa
2. 2. 2012 22:08
Re: tá mazda 3 bere nejako veľa
Pletes tady holky a housky. Diesel neni benzin. Kdyz benzin bere 7 litru, je to parada. Na nasi Mazde 6 (2.0i 2004) jsme meli prumer 9l. Na stavajici corole (1.6i 2006) ma mama ve meste 9,3l. Stare polo 1.4i bralo taky kolem 7l.
Sam jezdim firemni astrou 1.7CDTi a kdyz jezdim "neekonomicky" :-) tak jezdim za 7,5l (ekonomicky za 6). Jenze o spotrebe to neni. Kdybych mel moznost menit, tak tu corollu, co bere ve meste 9,5 beru vsema deseti. Kultura toho auta a nakonec i jizda je nekde uplne jinde.
Hadat se tady kvuli litru na sto kilometru, to mi prijde jako pekna pitomost... Udajum od vyrobce uz v dnesni dobe snad nikdo neveri a kdyz to zere min nez 10, tak me spotreba uz prakticky nezajima :-)
1. 2. 2012 19:05
ešte dodatok
mam aj velke MPV Hondu Odyssey, 3.5V6, 182 kW, ktora berie 10,2L pri kludnej jazde, 11,0L pri sviznej jazde a 12,5-13L, ked sa jej slape na krk. Pritom ma prazdna 2,1t. Motor, to jedna basen tak ako aj 5st automat.
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2012 19:13
Vážení přátelé, je to prosté!
Kuřecí krky stojí nejmíň, vepřová kotleta víc a pravá svíčková nejvíc! Najíst se dá ze všeho... ale jak:-)
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2012 19:25
LPG
Zahrňte do tesu i LPG. To by vyšlo najevo, že existuje i pro benzíňáky volba, kdy jedeš za náklady jako nafta, resp. často ještě o pár háků levněji.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dylan McKay
3. 2. 2012 07:39
ještě něco
Pán z AAA tvrdí, že po hybrydních vozech není poptávka. Bodeť by byla, když jsou redaktoři schopni vyplodit takovou kravinu. X lidí se mě ptalo jakej že ten Prius je, pár lidem jsem ho předvedl a půjčil, dva už si ho dokonce koupili, sice ojetý, ale koupili.
Jenom dodám, že Prius jsem koupil ženě jako auto do Prahy. Její poslední Murano žralo o více než 10 litrů. Rozdíl poznala především moje peněženka. Prius je v kůži, má navigaci i kameru. Musím napsat, že s ním jezdím rád.
Rozbalit vlákno
3
3. 2. 2012 08:46
Re: ještě něco
Já bych ještě doporučil díl Autosalonu na Primě, kde měli zpověď taxikáře s Priusem... Řekl bych, že tam tomu autu přišli na kloub. A mimo jiné také reportáž odpovídá na životnost baterií - prostě se o ní vůbec bát nemusíte, i když s autem taxikaříte... :yes:
Avatar - Johny.Rico
3. 2. 2012 13:17
Re: ještě něco
Prius v kůži? Krásně chlape!
Jo a Murano, promiň, ale to je kus... šrotu... samozřejmě nic osobního.
Jinak se mi líbí, jak uvažuješ. Ekologicky a ekonomicky. Tak to má být. Jen to propaguj.
Avatar - Dylan McKay
3. 2. 2012 13:58
Re: ještě něco
Murano jsem mel hned 2x, s odstupem casu optavdu hloupe auto. Mas pravdu.
Avatar - Dylan McKay
3. 2. 2012 14:04
Gripen, Čmelák a větroň
Tenhle test mi furt nedá spát.
Jeho autoři by ve světě letadel došli nejspíš k tomuto závěru:
Gripen spotřeboval nejvíce paliva, Čmelák méně, podezřele žádné palivo nespotřeboval větroň, proto náš test prohrál... :*)
Rozbalit vlákno
0