to nezní vůbec zle...
Méně než 1000kg váha, více než 200koní výkon, točivej motor,klasická koncepce pohonu a vítr ve vlasech? To je docela mokrej sen....
Teď akorát zapracovat na spolehlivosti wankelů,protože u rx8 to byla celkem tragédie ;-\
Mazda dnes jednoznačně jako jediná drží vlajku japonské účasti při technologických závodech ve světovém automotive. Zbytek Japonska rezignoval na to, co je dělalo zajímavými a hrají si s řešením kvadratury kruhu. Mazda z hlediska strategie zapojila zdravý samurajský rozum a zvolila technologie vedoucí k reálným výsledkům. Takže se můžeme těšit z vyspělých řešení spalovacích motorů, lehkých karoserií a odladěných podvozků. :yes:
Co se nové MX-5 týká, sice mi váha pod tunu u auta s pevnou skládací střechou zní trochu jako sci-fi, ale i kdyby to bylo lehce přes tunu, bude to majstrštyk. A wankel? No, uvidíme. Každopádně MX-5 vypadá dobře, jen doufám, že z hlediska prostoru už to bude auto i pro vyšší jedince. Tak už jen udržet lidovou cenu. :-):yes:
No ... nemyslím si, že sa bude MX-5 s wankelom predávať dobre.ˇNiečo iné je RX a niečo iné je MX - MX je viac pre masy a masa nie je moc zvyknutá na wankel, nevedia čo od toho očakávať. Navyše keď si nájdu informácie o starších wankeloch (spotreba paliva, spotreba oleja) asi moc nadšený nebudú.
Dinar tim chtel pouze rict, ze nema rad hybridy, vid Dinare. ;-) V tom, ze technologicky pokrok a snazeni Mazdy jsou velmi sympaticky, s nim ovsem souhlasim. Pokud se zvesti o novy MX-5 naplni, mohlo by to byt dobry zrcadlo pro chystanou Alfu 4C, ktera se, pokud vim, ma honosit podobnymi parametry. Akorat uvazovana cena za Italku je uz myslim na 1,5 mega, coz Mazda urcite stat nebude.
Nikde přece nepíšu, že Nissan nebo kterýkoliv jiny jap výrobce neexistuje, mluvím o technologických závodech v automotive, kterých se akt účastní jen Mazda, ostatní Japonci sbírají kytičky. Technologičtí leadeři pilují spal motory a vedle nich realně připravují, z hlediska konstrukce zcela odlišné, modely pro elektrickou budoucnost, v kastlích se boří konvence a už v příštích generacich se dočkáme aut o stovky kilo lehčích svých předchůdců. Tudy jdou leadeři, Japonci se dál hrnou svou slepou hybridní uličkou, s čestnou výjimkou mazdy. To také mimo jiné znamená, že např. místo staré mx-5 si budeš moct zakrátko koupit generaci novou a místo S2000... CR-z.
Většinou se to bude týkat vyšší střední, suv a sport modelů vyšších tříd, tedy tam, kde se z požadavků na výbavu a komfort těžko uhýbá, což dovedlo tato auta těchto tříd až k současné obecně sdílené nadváze. Vzhledem k cenám těchto technologií jsou tyto třídy logickými adepty, páč je to u nich zaplatitelné. Co se značek týká, jde to napříč premií, tj. D3, jag/LR, ale i Fiat například, skrze mase a alfu, v USA caddy. A modely konkrétně? Např. příští 5er bude v průměru o 200 kg lehčí než F10.
Zní to paráně, jsem jasně pro snahu odtučňovat nová auta.
Ale útočíš na japonce poněkud zbytečně, sám tvrdíš že nejlíp se ubírá u velkých a drahých aut. Kdyby příští generace řekněme focusu nebo třeba golfu shodila 200 kilo a příští civic by šel ještě kilama nahoru pak chápu ty tvoje útoky. Ale realita je spíš taková že tyhle technologie proniknou nejdřív do drahých aut, a kolik jich Japonci dělají? Minimum. Ano Lexus si razí cestu hybridama, tam si myslím že to přehánějí a měli by se snažit i v ostatních pohonech.
Jinak Honda nedávno oznámila že hodlá také snižovat váhu nově uváděných modelů oproti předchůdcům, Mazda je v tom známá. Neodsuzoval bych tolik Japonce, je pravda že ve spalovacích motorech se teď moc nečiní, ale jinak jsou stále v huntu.
Ty čísla 5er zní parádně, odkud je znáš? Já osobně jsem ještě žádné informace o příští generaci neviděl. Tím netvrdím že nejsou, nemáš kdyžtak nějaký link? Díky..
Na nikoho neútočím, jako Evropanovi, kterému vyhovují evropská auta, je mi celkem jedno, jestli budou Japonci v budoucnu stíhat vývoj. Na druhé straně, kdo umí, umí a Mazdě je nutno uznat obrovský pokrok, zvlášť s ohledem na řidičské zaměření jejich modelů. Na to tu byli v minulosti jiní, někteří z nich dnes vyrábějí jen esuvéčka, jiní zachraňují planetu.
O tom, kde kdo jak spéká karbon, kdo z automobilek se spojuje s kým z chemického průmyslu, kdo koupil hlinikárnu apod., se můžeš občas dočíst na netu nebo v oborových časopisech atd. Nic tajného, ono ani nejde o to, přijít s něčím převratným, co ostatní nesvedou, jako spíš o strategická rozhodnutí, a tam myslím, že Japonci sází na něco jiného než evropští výrobci. A já si jen dovoluji vyjádřit svůj názor v tom smyslu, že nedělají dobře, to je vše.
Co se BMW týká, tam mám občas nějaké to info zevnitř.
Nová A3, která se nám zanedlouho představí v Ženevě, má být podle zákulisních informací až o 10 % lehčí (tedy cca 130 kg) než stávající generace. U Golfu VII se pak počítá s odlehčením kolem 70 kg. Jinak ty hmotnosti, které uvádí Mazda, je jen dalším potvrzením toho, že papír snese všechno. Zatím žádný test, který se ke mně dostal, totiž uváděné hodnoty Mazdy nepotvrdil, naopak její modely byly v tomto ohledu veskrze průměrné (asi nejpatrnější je to u šestky).
dinar - až uvidím ty ,,odlehčené,,modely Mazdy nebo někoho jiného, tak uvěřím,ale fandím jim.Už tady bylo pár plků,jak bude určitý model lehký a skutek,utek.
Že by zrovna Nissan sbíral kytičky.....Automobilky jdou různými směry,hybridům vůbec nefandím,elektrice taky ne a CR-Z,které jsi uvedl, mě zrovna např.vůbec neoslovilo.Hold čas ukáže,ale já se na budoucnost vůbec netěším a raději si pořídím něco staršího,co funguje a má to pro mě jakousi ,,auru,,.
Nerad to rikam, ale radeji diesel, nez wankel. Tim wankelem uz zabili RX8, jinak opravdu hodne povedene auto.
A ta hmotnost je z rise snu. Pokud chteji vyhovet narazovym testum, pozadavkum na vybavu a dalsim uspesnym zatezujicim pozadavkum, pak by na tu hnotnost museli udelat auto bez motoru... Tipuju tesne pod 1200kg. A normalni, obycejny, tocivy ctyrvalec jako alternujici motor.
Tak zrejme si nikdy vo Wankli nesiel, ja mam vyskusanych mnoho wanklov kedze moj strejda je do toho uplne sialeny, siel som v RX-7 ( SA , FB , FC, FD) a RX-8 niektore z nich lahko modifikovane s obmedzovacom pri 12 000otacok, je to nieco specificke, proste ten wankel ma nieco do seba. Su o nieco nachylnejsie (RX-8 mala nejaku väcsiu motorovu vadu pri 80 000km) ale su to auta ktore si clovek nekupi z nejakych "logickych" dovodov.. Su to auta pre potesenie, pre radost, na vikendove vyjazdy a nie na kazdodenne jazdenie. Idealny motor do MX-5
Asi jsi mne nepochopil - ja nekritizuju ten motor jako takovy, ale jeho pouziti v RX8. Mit to auto normalni motor (treba z Mazdy 3 MPS a ktomu ten Wankel jako alternativu pre sialenych), tak nebudou stihat vyrabet. Jenze s Wankelem to nikdo nechce a ojetiny jsou za par kacek - proc asi?
MX5 se prodava velmi dobre a pokud jedinym motorem v dalsi generaci bude Wankel, tak ty prodeje drasticky spadnou.
Dnes má s pevnou střechou a dvoulitrem provozní 1.173 kg (což bude 1.098 pohotovostní s 90% paliva). Podle mě je to možné, otázka je, jestli se jim potřebná opatření vejdou do rozpočtu. Když si vezmeš, kolik půjde ušetřit na kastli, wankel také bude lehčí, jo, myslím si, že je to reálné.
Roadster ma uvedenych 1075, je mozne, ze se jim podari par kilo shodit, ale o vic jak 70kg pochybuju. To by museli pouzit lepsi = drazzsi materialy a tudiz zvednout cenu. Ja tipuju porad pod tech 1200 kg (tedy presneji mezi 1100 - 1200kg).
no ono by se chtělo zamyslet a možná by ste zjistil, že ta nízká hmotnost je právě díky wankelu, který je i výrazně lehší a menší než atmo. benzín, natož pak nějaký diesel, co váží jako "menší kráva". Ostatní automobilky nikdy takové hmotnosti u tohoto typu auta nedosáhnou, už jenom díky tomu, že nemají tak lehký motor.
Jeden z nemnoha z dálného východu, který umí zaujmout i zde, resp. který zaujmout umět bude. Legenda trvá, nemohu se ovšem ubránit dojmu, že ten nový designový směr neměl být tak otevřeně prezentován právě na tomto modelu. Pro mne je příď příliš ostrá, tvrdá a v modelovém firemním kontextu málo svá.
Potenciální váha špičková, výkon sympatický, motor v roli garážových vyděděnců, vnitřní prostor (předpokládám) standardně pod vojenskou míru... tohle auto žádá nevelký vzrůst a ovšem velkou odvahu.
P.S. Ceňme stylovost a jakousi garážovou upřímnost modelu.
>:D Tak to je zásah přímo na chladič... >:D No, myslel jsem to jako odvahu k tomu mít velmi specifický vůz - malé vnitřní poměry, jistá nepraktičnost v užívání obecně, vyvažovaná dokonalým stylem.
S tou nepraktičností. Je to hodně o zvyku. Přiruční věci se hodí za sedadla, při znalosti tetrisu se dá spousta věcí naložit do kufru >:D Jako primární nedostatek pro každodenní použití vidím hlavně výšku posazu a potíže s nastupováním a vystupováním s tím související...
Ale jinak auto s denním provozem nemá problém - není to tvrdé, motor je obyčejný, konstrukce jednoduchá, ovládací prvky nekladou přehnaný odpor. Rozhodně bych s tím jezdil denně mnohem rači, než s karosářsky "obyčejnou" STI, se spojkou tuhou jak 3 hodiny odleželý biftek a kopajícím turbem...
no ono za temi sedadli moc mista neni. NB jsem jezdil nekolik let jako svym jedinym autem najezdil sem s ni pres 150 000km a nikdy se me nestalo ze bych neco nemohl vzit sebou protoze by se to nevlezlo.
ted mam spis problem s E90 bo tam nejdou sklopit sedadla takze preprava delsich veci je problem(s tim NB problem nemela, tada jenom v lete :-) )
Hmotnost pod 1000kg by byla neskutečná, ale obávám se, že pokud se to podaří, bude MX-5 opět snesitelná pouze pro japonské postavy a Evropan se nevleze.
A Wankel? Na jednu stranu točivá a nadšená část jeho charakteru přesně doplňuje celou MX-5 a mohl by vzniknout prakticky dokonalý roadster. Na druhou stranu tady máme bohužel další charakterové aspekty jako nutnost zvýšené údržby, provozních nákladů a velmi problematické užití ke krátkým pojížďkám, což se naopak k MX-5 nehodí vůbec.
Takže já doufám, že hmotnost bude nízká, ale ne na úkor prostoru, a v nabídce bude jak wankel, tak konvenční jednotka :yes:
na druhej strane, MX5 nie je a nikdy nebol hltac kilometrov. Ak sa na autach na zabavu najazdi 10-12tis km rocne, je to vela. Co viem, s Wanklami bol problem daleko po 100tis. km. Poznal som (poznam) len dvoch ludi s RX a wanklom, obaja ich kupovali ako nove (jedno takmer nove, malo cca 10tis km ) a doteraz s nim spokojne jazdia, bez problemov.
Ono Wankle si v nasich koncinach pokazili meno ked bazarovi rytieri so svietiacimi ockami zbadali v AAA cervenu RX7 dovezenu z nemecka, s kilometrami stocenymi na 60 tis. (naozaj tak 100-150tis) a cely nadseny z papieroveo vykonu to kupili. Kedze to bolo ich jedine auto a jazdili na nom do Tesca, na navstevu k rodicom, s detmi na futbal a nakladali tomu 20-30 tis rocne, potom sa nedivim ze sa im to "kakalo" na kazdom rohu.
Ak to dotiahnu do konca, hmotnost bude niekde okolo tej tony, tak myslim ze to bude super auticko na vikendy. Este dufat ze to neprestrelia cenou, alebo tym spominanym interierom pre samurajov. Ak sa tam neobezny europan velze, tak nevidim problem >:D
No on má wankel jistá specifika. Vždy bude brát olej, a vždy bude potřebovat při jízdě pořádně prohřát jinak mu to nebude svědčit. Zkrátka, vždy bude nákladově a údržbově náročnější. Na spotřebě, která je v případě RX poměrně extrémní, asi u Mazdy zapracují, neb by v době honu na CO2 rozežraný wankel asi uvést na trh nemohli. Jednou z nejkouzelnějších vlastností MX je provozní nenáročnost... Já budu strašně rád, když bude možnost pořídit MX s wankelem, ale poněkud by mě vyděsilo, kdyby to byla možnost jediná - tím by totiž mohla ztratit spoustu kupců.
nebude to jedina moznost. zcela jiste dostane nove skyactiv motory, o tom se psalo jiz davno. zda mezi nimi bude i skyactiv diesel vsak pochybuji, i kdyz....
Jediný čeho se můžete u Wankelu bát, že ztratí kompresi a už ho prostě nenastartujete. Myslím ale, že se napsala taková spousta článků, jak se k tomu motoru chovat, že to by snad dneska nebyl problém provozovat novou, nebo "pravdivě" ojetou RX-8. Vysoké spotřebě se snad ani vyhnout nedá.
Na wankelu pracovali, tak uvidíme, co s ním provedli. Spekulovalo se, že spolupracují s Audi, kde si pohrávali s myšlenkou použít wankel pro pohon generátoru. Už tohle značí, že by ten motor musel mít vysokou účinnost. Nejsem si totiž jist, jak by jeho kompaktní rozměry a nízká hmotnost dokázaly samy o sobě vyvážit ekologické zaměření projektu.
Miata stále boduje a kdo kdy provětral rotační písty ví, že to je něco jiného než klasika. Tato auta se nekupují pro denní ježdění a tak je fuk, kolik benzínu a jak často do servisu. Je to jak kdyby se např. někdo čílil, že v tomto stroji nemá kam dát lyže [odkaz]
Už se těším na RXo, do něho se totiž "jakštakš" vejdu, Miata je mi bohužel pro výšku a "objemnost" prozatím zapovězena.
Jednoznačně :yes:
Trochu nesouhlasím. MX-5 je takový sportovní low-cost a spousta lidí si jí právě kupuje pro kopu zábavy, kterou nabízí za zanedbatelné provozní náklady. Současná MX se provozem neliší od běžného hatche nižší střední, takže vysoká spotřeba benzínu nebo krátké (drahé) servisní intervaly, by její filozofii moc neodpovídaly...
Dochází k nedorozumění, asi jsem to špatně napsal. Myslím více na ten motor než karoserii. Souhlasím, že doposud byla MX-5ka lacinou variantou sportovního kabria(hatche chceš-li) pro běžné používání, ale v kombinaci s wankelem se evidentně posune jinam.
To ano, s 200 koníky už by to mohlo trochu upalovat a více se přiblížit skutečně sportovnímu roadsteru, než jen skvěle odladěné hračce, kterou je MX-5 teď.
I když wankel tu rychlost umí poměrně dosti znatelně skrývat...
Mazda je pro mě srdeční záležitost. Tato zpráva mě úplně zdviha ze židle :-) Bravo. Jen doufám že v dnešní době je pro točivý wankel a jednoduché řešení místo a najde se dostatečné množství zákazníků...
Líbí.Ale výhrady bych měl. Zatímco se sklonem štítu asi nicmoc dělat nejde, tak ten jeho výrazně zakulacený rám v barvě karoserie mi ke zbytku nesedí. Dává tomu takový panenkový dojem, což sice odpovídá chtěné klientele, ale ke Kodo čumáku to neladí. Ostřejší rohy, popř. černě lakovaná část mezi sloupky by byla fajn. Ostřejší sklon větrného štítu by taky pomohl, ale to už se opakuji.
Nemyslíte, že Mazda ví co dělá? Osobně jsem měl tu čest jezdit NBFL a v současnosti vlastním NC. Jízda s oblouhou nad hlavou se nedá s ničím srovnávat. A k tomu nepotřebujete stovky hp pod kapotou, těch 118 kW s 2,0 l motorem opravdu stačí, zvláště, když je motor točivý a nebrání se vytáčení do omezovače. Hravost MX-5tek je nepřekonatelná. Právem je Mazda MX-5 nejlepším roadsterem v historii a prodalo se jí již skoro mil kusů. Poučte mne, který z jiných věhlasných výrobců automobilů to dokázal s takovým "nepraktickým" autem.
Novými technologiemi SkyActive se Mazda zase dostává do popředí, objevila se zase v černých číslech a ne nadarmo se na novou CX-5 v naftě čeká cca půl roku resp. cca 3 měsíce v benzínu. Je o ní celosvětově obrovský zájem. Doporučuji si nejdříve v tomto autíčku povozit zadek a pak učinit neukvapené názory na technologickou a technickou vyspělost "japonců". WV může jen tiše závidět.....