Novinky
Dnes uz benzin nikto nechce... a wankel? pfff. Spravne auto potrebuje diesel! >😁
Cože? Diesel do auta pro radost? Aby jsi to chcrochtání mohl poslouchat i se staženou střechou jo? Hm děkuji nechci.
no ono by se chtělo zamyslet a možná by ste zjistil, že ta nízká hmotnost je právě díky wankelu, který je i výrazně lehší a menší než atmo. benzín, natož pak nějaký diesel, co váží jako "menší kráva". Ostatní automobilky nikdy takové hmotnosti u tohoto typu auta nedosáhnou, už jenom díky tomu, že nemají tak lehký motor.
Jeden z nemnoha z dálného východu, který umí zaujmout i zde, resp. který zaujmout umět bude. Legenda trvá, nemohu se ovšem ubránit dojmu, že ten nový designový směr neměl být tak otevřeně prezentován právě na tomto modelu. Pro mne je příď příliš ostrá, tvrdá a v modelovém firemním kontextu málo svá.
Potenciální váha špičková, výkon sympatický, motor v roli garážových vyděděnců, vnitřní prostor (předpokládám) standardně pod vojenskou míru... tohle auto žádá nevelký vzrůst a ovšem velkou odvahu.
P.S. Ceňme stylovost a jakousi garážovou upřímnost modelu.
No... nelze jinak - bravo mazda :yes:
Potenciální váha špičková, výkon sympatický, motor v roli garážových vyděděnců, vnitřní prostor (předpokládám) standardně pod vojenskou míru... tohle auto žádá nevelký vzrůst a ovšem velkou odvahu.
P.S. Ceňme stylovost a jakousi garážovou upřímnost modelu.
No... nelze jinak - bravo mazda :yes:
:yes: :yes😒br />
Akorát teda nerozumím, k čemu je třeba mít tu velkou odvahu? Napadá mě snad jen toto: [odkaz] >😁
Akorát teda nerozumím, k čemu je třeba mít tu velkou odvahu? Napadá mě snad jen toto: [odkaz] >😁
>😁 Tak to je zásah přímo na chladič... >😁 No, myslel jsem to jako odvahu k tomu mít velmi specifický vůz - malé vnitřní poměry, jistá nepraktičnost v užívání obecně, vyvažovaná dokonalým stylem.
S tou nepraktičností. Je to hodně o zvyku. Přiruční věci se hodí za sedadla, při znalosti tetrisu se dá spousta věcí naložit do kufru >😁 Jako primární nedostatek pro každodenní použití vidím hlavně výšku posazu a potíže s nastupováním a vystupováním s tím související...
Ale jinak auto s denním provozem nemá problém - není to tvrdé, motor je obyčejný, konstrukce jednoduchá, ovládací prvky nekladou přehnaný odpor. Rozhodně bych s tím jezdil denně mnohem rači, než s karosářsky "obyčejnou" STI, se spojkou tuhou jak 3 hodiny odleželý biftek a kopajícím turbem...
Ale jinak auto s denním provozem nemá problém - není to tvrdé, motor je obyčejný, konstrukce jednoduchá, ovládací prvky nekladou přehnaný odpor. Rozhodně bych s tím jezdil denně mnohem rači, než s karosářsky "obyčejnou" STI, se spojkou tuhou jak 3 hodiny odleželý biftek a kopajícím turbem...
no ono za temi sedadli moc mista neni. NB jsem jezdil nekolik let jako svym jedinym autem najezdil sem s ni pres 150 000km a nikdy se me nestalo ze bych neco nemohl vzit sebou protoze by se to nevlezlo.
ted mam spis problem s E90 bo tam nejdou sklopit sedadla takze preprava delsich veci je problem(s tim NB problem nemela, tada jenom v lete 😄 )
ted mam spis problem s E90 bo tam nejdou sklopit sedadla takze preprava delsich veci je problem(s tim NB problem nemela, tada jenom v lete 😄 )
Tak mám nějak rozporuplné pocity.
Hmotnost pod 1000kg by byla neskutečná, ale obávám se, že pokud se to podaří, bude MX-5 opět snesitelná pouze pro japonské postavy a Evropan se nevleze.
A Wankel? Na jednu stranu točivá a nadšená část jeho charakteru přesně doplňuje celou MX-5 a mohl by vzniknout prakticky dokonalý roadster. Na druhou stranu tady máme bohužel další charakterové aspekty jako nutnost zvýšené údržby, provozních nákladů a velmi problematické užití ke krátkým pojížďkám, což se naopak k MX-5 nehodí vůbec.
Takže já doufám, že hmotnost bude nízká, ale ne na úkor prostoru, a v nabídce bude jak wankel, tak konvenční jednotka :yes:
Hmotnost pod 1000kg by byla neskutečná, ale obávám se, že pokud se to podaří, bude MX-5 opět snesitelná pouze pro japonské postavy a Evropan se nevleze.
A Wankel? Na jednu stranu točivá a nadšená část jeho charakteru přesně doplňuje celou MX-5 a mohl by vzniknout prakticky dokonalý roadster. Na druhou stranu tady máme bohužel další charakterové aspekty jako nutnost zvýšené údržby, provozních nákladů a velmi problematické užití ke krátkým pojížďkám, což se naopak k MX-5 nehodí vůbec.
Takže já doufám, že hmotnost bude nízká, ale ne na úkor prostoru, a v nabídce bude jak wankel, tak konvenční jednotka :yes:
na druhej strane, MX5 nie je a nikdy nebol hltac kilometrov. Ak sa na autach na zabavu najazdi 10-12tis km rocne, je to vela. Co viem, s Wanklami bol problem daleko po 100tis. km. Poznal som (poznam) len dvoch ludi s RX a wanklom, obaja ich kupovali ako nove (jedno takmer nove, malo cca 10tis km ) a doteraz s nim spokojne jazdia, bez problemov.
Ono Wankle si v nasich koncinach pokazili meno ked bazarovi rytieri so svietiacimi ockami zbadali v AAA cervenu RX7 dovezenu z nemecka, s kilometrami stocenymi na 60 tis. (naozaj tak 100-150tis) a cely nadseny z papieroveo vykonu to kupili. Kedze to bolo ich jedine auto a jazdili na nom do Tesca, na navstevu k rodicom, s detmi na futbal a nakladali tomu 20-30 tis rocne, potom sa nedivim ze sa im to "kakalo" na kazdom rohu.
Ak to dotiahnu do konca, hmotnost bude niekde okolo tej tony, tak myslim ze to bude super auticko na vikendy. Este dufat ze to neprestrelia cenou, alebo tym spominanym interierom pre samurajov. Ak sa tam neobezny europan velze, tak nevidim problem >😁
Ono Wankle si v nasich koncinach pokazili meno ked bazarovi rytieri so svietiacimi ockami zbadali v AAA cervenu RX7 dovezenu z nemecka, s kilometrami stocenymi na 60 tis. (naozaj tak 100-150tis) a cely nadseny z papieroveo vykonu to kupili. Kedze to bolo ich jedine auto a jazdili na nom do Tesca, na navstevu k rodicom, s detmi na futbal a nakladali tomu 20-30 tis rocne, potom sa nedivim ze sa im to "kakalo" na kazdom rohu.
Ak to dotiahnu do konca, hmotnost bude niekde okolo tej tony, tak myslim ze to bude super auticko na vikendy. Este dufat ze to neprestrelia cenou, alebo tym spominanym interierom pre samurajov. Ak sa tam neobezny europan velze, tak nevidim problem >😁
No on má wankel jistá specifika. Vždy bude brát olej, a vždy bude potřebovat při jízdě pořádně prohřát jinak mu to nebude svědčit. Zkrátka, vždy bude nákladově a údržbově náročnější. Na spotřebě, která je v případě RX poměrně extrémní, asi u Mazdy zapracují, neb by v době honu na CO2 rozežraný wankel asi uvést na trh nemohli. Jednou z nejkouzelnějších vlastností MX je provozní nenáročnost... Já budu strašně rád, když bude možnost pořídit MX s wankelem, ale poněkud by mě vyděsilo, kdyby to byla možnost jediná - tím by totiž mohla ztratit spoustu kupců.
nebude to jedina moznost. zcela jiste dostane nove skyactiv motory, o tom se psalo jiz davno. zda mezi nimi bude i skyactiv diesel vsak pochybuji, i kdyz....
wankel bude pro fajnsmekry.
wankel bude pro fajnsmekry.
Jediný čeho se můžete u Wankelu bát, že ztratí kompresi a už ho prostě nenastartujete. Myslím ale, že se napsala taková spousta článků, jak se k tomu motoru chovat, že to by snad dneska nebyl problém provozovat novou, nebo "pravdivě" ojetou RX-8. Vysoké spotřebě se snad ani vyhnout nedá.
Na wankelu pracovali, tak uvidíme, co s ním provedli. Spekulovalo se, že spolupracují s Audi, kde si pohrávali s myšlenkou použít wankel pro pohon generátoru. Už tohle značí, že by ten motor musel mít vysokou účinnost. Nejsem si totiž jist, jak by jeho kompaktní rozměry a nízká hmotnost dokázaly samy o sobě vyvážit ekologické zaměření projektu.
Miata stále boduje a kdo kdy provětral rotační písty ví, že to je něco jiného než klasika. Tato auta se nekupují pro denní ježdění a tak je fuk, kolik benzínu a jak často do servisu. Je to jak kdyby se např. někdo čílil, že v tomto stroji nemá kam dát lyže [odkaz]
Už se těším na RXo, do něho se totiž "jakštakš" vejdu, Miata je mi bohužel pro výšku a "objemnost" prozatím zapovězena.
Jednoznačně :yes:
Už se těším na RXo, do něho se totiž "jakštakš" vejdu, Miata je mi bohužel pro výšku a "objemnost" prozatím zapovězena.
Jednoznačně :yes:
Trochu nesouhlasím. MX-5 je takový sportovní low-cost a spousta lidí si jí právě kupuje pro kopu zábavy, kterou nabízí za zanedbatelné provozní náklady. Současná MX se provozem neliší od běžného hatche nižší střední, takže vysoká spotřeba benzínu nebo krátké (drahé) servisní intervaly, by její filozofii moc neodpovídaly...
Dochází k nedorozumění, asi jsem to špatně napsal. Myslím více na ten motor než karoserii. Souhlasím, že doposud byla MX-5ka lacinou variantou sportovního kabria(hatche chceš-li) pro běžné používání, ale v kombinaci s wankelem se evidentně posune jinam.
Mazda je pro mě srdeční záležitost. Tato zpráva mě úplně zdviha ze židle 😄 Bravo. Jen doufám že v dnešní době je pro točivý wankel a jednoduché řešení místo a najde se dostatečné množství zákazníků...
Líbí.Ale výhrady bych měl. Zatímco se sklonem štítu asi nicmoc dělat nejde, tak ten jeho výrazně zakulacený rám v barvě karoserie mi ke zbytku nesedí. Dává tomu takový panenkový dojem, což sice odpovídá chtěné klientele, ale ke Kodo čumáku to neladí. Ostřejší rohy, popř. černě lakovaná část mezi sloupky by byla fajn. Ostřejší sklon větrného štítu by taky pomohl, ale to už se opakuji.
Nemyslíte, že Mazda ví co dělá? Osobně jsem měl tu čest jezdit NBFL a v současnosti vlastním NC. Jízda s oblouhou nad hlavou se nedá s ničím srovnávat. A k tomu nepotřebujete stovky hp pod kapotou, těch 118 kW s 2,0 l motorem opravdu stačí, zvláště, když je motor točivý a nebrání se vytáčení do omezovače. Hravost MX-5tek je nepřekonatelná. Právem je Mazda MX-5 nejlepším roadsterem v historii a prodalo se jí již skoro mil kusů. Poučte mne, který z jiných věhlasných výrobců automobilů to dokázal s takovým "nepraktickým" autem.
Novými technologiemi SkyActive se Mazda zase dostává do popředí, objevila se zase v černých číslech a ne nadarmo se na novou CX-5 v naftě čeká cca půl roku resp. cca 3 měsíce v benzínu. Je o ní celosvětově obrovský zájem. Doporučuji si nejdříve v tomto autíčku povozit zadek a pak učinit neukvapené názory na technologickou a technickou vyspělost "japonců". WV může jen tiše závidět.....
Novými technologiemi SkyActive se Mazda zase dostává do popředí, objevila se zase v černých číslech a ne nadarmo se na novou CX-5 v naftě čeká cca půl roku resp. cca 3 měsíce v benzínu. Je o ní celosvětově obrovský zájem. Doporučuji si nejdříve v tomto autíčku povozit zadek a pak učinit neukvapené názory na technologickou a technickou vyspělost "japonců". WV může jen tiše závidět.....
Méně než 1000kg váha, více než 200koní výkon, točivej motor,klasická koncepce pohonu a vítr ve vlasech? To je docela mokrej sen....
Teď akorát zapracovat na spolehlivosti wankelů,protože u rx8 to byla celkem tragédie ;-\
Co se nové MX-5 týká, sice mi váha pod tunu u auta s pevnou skládací střechou zní trochu jako sci-fi, ale i kdyby to bylo lehce přes tunu, bude to majstrštyk. A wankel? No, uvidíme. Každopádně MX-5 vypadá dobře, jen doufám, že z hlediska prostoru už to bude auto i pro vyšší jedince. Tak už jen udržet lidovou cenu. 😄 :yes:
Ale útočíš na japonce poněkud zbytečně, sám tvrdíš že nejlíp se ubírá u velkých a drahých aut. Kdyby příští generace řekněme focusu nebo třeba golfu shodila 200 kilo a příští civic by šel ještě kilama nahoru pak chápu ty tvoje útoky. Ale realita je spíš taková že tyhle technologie proniknou nejdřív do drahých aut, a kolik jich Japonci dělají? Minimum. Ano Lexus si razí cestu hybridama, tam si myslím že to přehánějí a měli by se snažit i v ostatních pohonech.
Jinak Honda nedávno oznámila že hodlá také snižovat váhu nově uváděných modelů oproti předchůdcům, Mazda je v tom známá. Neodsuzoval bych tolik Japonce, je pravda že ve spalovacích motorech se teď moc nečiní, ale jinak jsou stále v huntu.
Ty čísla 5er zní parádně, odkud je znáš? Já osobně jsem ještě žádné informace o příští generaci neviděl. Tím netvrdím že nejsou, nemáš kdyžtak nějaký link? Díky..
O tom, kde kdo jak spéká karbon, kdo z automobilek se spojuje s kým z chemického průmyslu, kdo koupil hlinikárnu apod., se můžeš občas dočíst na netu nebo v oborových časopisech atd. Nic tajného, ono ani nejde o to, přijít s něčím převratným, co ostatní nesvedou, jako spíš o strategická rozhodnutí, a tam myslím, že Japonci sází na něco jiného než evropští výrobci. A já si jen dovoluji vyjádřit svůj názor v tom smyslu, že nedělají dobře, to je vše.
Co se BMW týká, tam mám občas nějaké to info zevnitř.
Že by zrovna Nissan sbíral kytičky.....Automobilky jdou různými směry,hybridům vůbec nefandím,elektrice taky ne a CR-Z,které jsi uvedl, mě zrovna např.vůbec neoslovilo.Hold čas ukáže,ale já se na budoucnost vůbec netěším a raději si pořídím něco staršího,co funguje a má to pro mě jakousi ,,auru,,.
A ta hmotnost je z rise snu. Pokud chteji vyhovet narazovym testum, pozadavkum na vybavu a dalsim uspesnym zatezujicim pozadavkum, pak by na tu hnotnost museli udelat auto bez motoru... Tipuju tesne pod 1200kg. A normalni, obycejny, tocivy ctyrvalec jako alternujici motor.
MX5 se prodava velmi dobre a pokud jedinym motorem v dalsi generaci bude Wankel, tak ty prodeje drasticky spadnou.