Najezdil jsem s Passatem 4motion (verze B5.5, 1.9 TDI 96kW) 250 tis km a novy Passat Alltrack bych si dokonce i koupil, pokud by ovsem nemel tyhle nedostatky:
- obludny analogovy budik na palubce, ktery pusobi jako pest na oko
- chybejici rucni brzda. Chci mit moznost rucni brazdu ovladat a ne ji pouze zatahnout a uvolnit
- v radiu chybi dlouhe vlny coz je pro ridice, ktery se casto pohybuje v zahranici, neprijemne
- Passat se v CZ a SK hodne krade, vykrada a okrada (za dobu, kdy jsem jej pouzival mi ukradli radio s menicem CD, zrcatka, sterace, blinkry, naraznik...
Nejvetsim kladem meho starsiho vozu byla prakticka bezporuchovost, jizdni komfort, pohodlna sedadla, prostor, antikorozni ochrana a samozrejme vyspely pohon 4x4 s mezinapravovym diferencialem Torsen a viceprvkovou zadni napravou. Za dobu jeho pouzivani jsem ve 170 tis km nechal menit ramena na predni naprave (pasuji tam ze Superbu I.), ve 200 tis km jsem nechal zrepasovat turbo, a ve 210 tis km se menila viskozni spojka u ventilatoru chlazeni. Jinak jen spotrebni material, zarovky, brzdove kotouce a desticky.
Já nechci nikomu vyvracet pocit zábavnosti u jiných značek, ale předpokládám, že většina z těch 3000km, je po dálnici a já teda nevím, v jakém autě může být na dálnici zábava? ;-)
Tam požaduju v autě ticho, pohodlí, dobrou muziku a dostatečně dlouhý poslední převod, ať motor nevyje v otáčkách a nežere.
Pokud Tvoje cesty vedou přes do Ruska, nebo jiných východních zemí, tak to je samozřejmě jiná situace.
2010 - to už máš nový CR motor. Většinu problémů způsoboval tragický 2.0 TDI PD, není náhodou, že byl v autech, která hrdě okupují chvost přehledů dlouhodobých testů.
Srovnání Passata o Oktávky není zamozřejmě zcela korektní, byť u nás má Octavia pověst überauta, se kterým se nemůže nic rovnat. Měl jsem možnost porovnat obě auta na mé "oblíbené" 1500 km trase a opravdu je to podstatný rozdíl hlavně v komfortu (o který jde na těchto trasách až v první řadě). Člověk to pozná hlavně ve chvíli, když v cíli vyleze ven.
Ale stejně bych si chtěl někdy vyzkoušet takovou C6...
Co si budeme povídat, každý je trochu jiný a jinak rostlý. Sedadla, které vyhovují mě, nebudou "sedět" jinému. Mně opravdu vyhovují, mám rád, když mi opěradlo drží záda. Proto tak rád jezdím i Focusem (i když s ním nejen proto).
Ruční brzda - taky s ní nemám problém, ale tak nějak nevidím žádné výhody proti klasické "ručce". Navíc opravdu zamrznout může a je to pak konečná.
Spotřeba - může být dáno stářím našeho motoru, který už pamatuje lepší kilometry. Jezdím samozřejmě taky pokud možno na tempomat.
Popravdě řečeno, nevím. Auto se k nám dostalo až nedávno z jiné firmy, nemám ani servisku. Navíc si ještě tehdy Passata koupil tehdejší šéf ojetého snad se 300.000 km na tachometru (jen doufám, že nebyl stočený ;-) ). Samozřejmě by mě historie auta taky zajímala, zkusím se k ní dostat.
Jinak bych se osobně motoru 2.0 TDI PD obloukem vyhnul, je to spíš loterie. Pěkný realistický popis B6 je tady : [odkaz]
s tím startováním máš pravdu (klíčem)
brzda je otázka zvyku, snad se nepo..re...
spotřeba v dálničním tempu - 6,3 není problém (průměr 123 km/h na 1100km) - pravda je že 85% odjeto na tempomat
sedadla - peklo na zemi
pasat je dobre auto, ale to, ze ostatni sa budu vzdy snazit dotiahnut nanho? To je uplna hlupost.
Francuzi maju uplne na haku VW , mondeo, ci p407 pasata uz davno prekonalo, aj ked p407 ma menej priestoru vzadu a mensi kufor(450l vs 520l- cez 600l ma pasat aj s rezervou), ale bezpecnost, komfort, podvozok, ci kvalita materialov je vyssia. Nehovoriac o japoncococh, ktori maju vlastnu kategoriu a na vela ich vela crt(napr spolahlivost, agilita, servisy) sa europania s VW na cele nikdy nedotiahnu.
Dnes uz neexistuje zle auto v strednom segmente, akurat kazde auto je ine, tj kazde auto je dobre pre niekoho ineho, kedze kazdy ma ine priority, ale nahovarat si, ze sa vsetky chcu podobat na pasata? To je trochu narcisticke.
:yes:
mám stejnou "úchylku" a jsem za ni rád.
jinak jsem už zažil spoustu názorů, jeden který mě opravdu pobavil měl německý kolega s BMW X3, který tvrdil že on jako majitel má právo si nechat cokoliv deaktivovat a to, zda pás nebo jakýkoliv jiný např. bezpečnostní prvek bude používat je pouze a jenom na jeho rozhodnutí, o to víc když on za to auto samozřejmě zaplatil.
jiný kraj, jiný mrav
Můj postřeh k tvému komentáři a především vozu.
Vždycky když s tímhle autem (BMT bez 4Motion) vyrážím na nějakou 3000km štaci tak mám následující pocity: "To zas bude nuda, ještě že je to auto aspoň pohodlné a spolehlivé". Snad proto že je relativně nové.
Bohužel jsem se snad nikdy při jízdě neuculoval z toho, jak je cool, jak si to užívám. To fakt ne.
Je to relativně poctivě udělané auto, ale já ho beru jako vůz pro suchary. Ještě že není můj!
Když pak přesednu do auta s modrý oválem, vím že mě čeká radost z jízdy a v autě se cítím opravdu jako doma.
A poslední poznámka - to tvoje sortování na lidi podle aut - chlape, zajeď si na vyšetření..
Ano, rucna brzda sa neodisti, ak si nezapnes pas, trebars PSA toto riesi hnusnym pistanim naberajucim kazdych 20s na intenzite, ale da sa to vypnut v diagnostike aj u VW a aj u PSA.
Mám B6 2010, TDI 125kW manuál dvoukolku, najeto 97 tis.km bez jediné závady. O auta se zajímám a právě proto jsem si vybral Passata. Jezdím služebně dálky - klady : špičkové odhlučnění, super motor a spotřeba (dálnice při tacho 150 cca 6,2 l/100), špičkové pohodlí a prostor pro řidiče, spousta odkládacích prostor. Většina zdejších kritiků v tomhle autě v životě neseděla.... Passat bude i nadále porážet konkurenci, protože je nejvyváženějším autem střední třídy - ostatní se budou vždycky snažit se na něj dotáhnout.Nejvíc mě pobaví, když se někdo snaží s Passatem porovnávat Octavii II - sám jsem ji měl 5 let, najel jsem s ní 350 tis.km - ta auto jsou fakt nesrovnatelná.
Asi ano protože ovce jsou evidentně hloupé, a když jim každý den budeš do hlavy vtloukat jak ten VW je krásný a kvalitní tak ti to budou žrát, a bohužel to se tady děje, na každém kroku čtu jak je ta německá kvalita perfektní, Hitler stále žije
Asi máš rozum dítěte vychovávaného v Říši, neboť jaký etalon má?????? vždyť je to obyčejný průměr který je starý!!!!!!!!! studený, technicky zastaralý, ukaž mi jeden model který přišel s něčím inovativním, a s desingovou změnou ale podstatnou, ne že jeda linka místo nahoře je dole, je to ubohost
Reálné zkušenosti s autem pro lidi co si chtějí skutečně vyb
Tak to jsou ty negativa která trochu kazí jinak velmi příjemný pocit z užíváni auta, ale i přes ně si myslím, že Passat je velmi slušné, kvalitně udělané a bezpečné auto. Užitná hodnota a hlavně rozmanitost nabízených modelů, spolu s možností volného výběru prvků výbavy dělá z Passata auto pro lidi s individuální potřebou a ne pro ty co se chovají jako stádo a berou to, co jim výrobce podstrčí – neodpustil jsem si to rýpnutí, ale nepřijde mi férové vyzdvihovat auta u nichž si můžete vybrat v podstatě jen barvu, jak tomu v mnoha případech zejména u aut z dálného východu je… Taká komunikace, resp. zobrazení informaci v rodném jazyce se správnou diakritikou potěší a „soupeři“ to neumí… Děkuji všem co dočetly až sem a těším se na reakce. Jo a abych nezapomněl, na radost z jízdy mám Ducati a autem chci jezdit na hory lyžovat, nakupovat(to chce spíš žena :-)), vozit v něm psa a cítit se i po několika stech kilometrech odpočatě bez propocených zad. :-)
Reálné zkušenosti s autem pro lidi co si chtějí skutečně vyb
Na rozdíl od většiny z diskutérům popisovaný VW Passat 2.0 TDI 4Motion B7 užívám a tak přidávám pár reálných postřehů.Výběr auta: Normální kombi střední třídy(žádné MPV, nebo SUV) v ještě přijatelné ceně.Pokud se nechcete smířit s tím, jak výrobci nalajnují výbavu a chcete auto skutečně podle vašich potřeb poskládané, vyřadíte z výběru všechny Japonské a Korejské auta („životně“ důležité prvky výbavy jen v nejvyšších = nejdražších specifikacích). Zbývá tedy Evropa, ale když chcete 4x4, vyřadíte PSA a Renault. Audi, BMW, MB, Volvo stojí přes milion a tak najednou stojíte před Superbem, Passatem a Insignií… No to opravdu není žádný velký výběr. Mám tedy středně velké kombi s pohonem 4x4 a začínám řešit výbavu – parkuji venku a tak určitě chci vyhřívané čelní sklo (Opel je z kola venku) a tak se rozhoduji mezi Superbem a Passatem. Passat je novější, levnější (dají na něj totiž větší slevu), má cenově dostupnější lepší výbavu(klimatizovaná sedadla jdou i do látkových sedadel) a uvnitř je širší než Superb i když užší než bych si přál…Tak a teď raďte co jsem si měl jiného pořídit? Znovu opakuji požadavky: kombík střední třídy s pohonem 4x4, klimatizovaná sedadla(kdo má zkušenost, ví proč, kdo nemá, tak ať neremcá :-)), vyhřívané čelní sklo (nebaví mě škrábání), el. víko kufru (to je prostě krásná blbost…), parkovací asistent (pohodlně zaparkuje za ženu když si auto půjčí), roletovou síť oddělující kufr od kabiny (vozím psa a nechci složitě nasazovat mříž). Vzhledově miluju 159ku, fandím Subaru, ale chci výše uvedenou výbavu, co si mám tedy počít??? No teď poraďte, ale fundovaně – rady typu, že vyhřívané čelní sklo a odvětrávané sedačky jsou zbytečné neberu. Já si bez této výbyvy pohodlné cestování představit už nedovedu.Pokud máte jiný nápad než Passata a splňuje výše uvedené požadavky z kterých neslevím, tak prosím o radu, rád se poučím.
Reálné zkušenosti s autem pro lidi co si chtějí skutečně vyb
Teď k autu samotnému - zvenku to auto vypadá větší než ve skutečnosti(vnitřek by mohl být širší), pravou nohou se opírám středového panelu a noha od něj trochu bolí. Také el. ovládání víka kufru nefunguje na 100%, někdy se kufr nedovře, také vadí nemožnost zavření víka kufru tlačítkem na klíči(otvírat tím jde, ale zavírání jde jen tlačítkem na pátých dveřích). Při současných mrazech se mi zdá, že by Passat mohl víc topit. Příplatkový sound systém VW nehraje pěkně, krycí roleta kufru se nevejde pod podlahu v kufru, nechápu nastavení sedadel – bederní opěrka je elektrická, naklápění opěradla taky a zbytek se nastavuje ručně…, ovládání odvětrávání sedadel je na sedadlech a né u climatronicu jako vyhřívání – nepraktické. Navigace typ RSN 315 nemá dobré mapové podklady, čísla domů jsou spíš výjimka a také s z výroby montovanou navigací přijdete o aux vstup v loketce, což nechápu. V autě se na třech místech dozvíte kolik je hodin, ale datum nikde nenajdete… Spotřeba se pohybuje kolem 7,5 – 8 l / 100 km, což se mi zdá hodně… Auto vás také dost "šikanuje" = musíte se před rozjezdem připoutat(je to ale pro bezpečnost, tak to chápu), radí kdy máte řadit(to lze ignorovat), ale jsou to vše funkční a promyšlené věci. Na klasickou ručku už si ani nevzpomenu a uřívám si funkci elektronické spolu s auto holdem.V testu není zobrazen poslední modelový rok Passatu, já už mám v autě nový climatronic.
Áno, kto preferuje DSG a 4x4, ten si vyberie Passata. U niekoho zas sú dôležité jazdné vlastnosti. U mňa boli na prvom mieste pri výbere auta spoľahlivosť, pohodlie, ticho a nezáujem zlodejov.
Jistě. Problém je, že někteří jedinci si toto neuvědomují a na základě těchto jednotlivostí posuzují celek a zaklínají se vlastní preferencí, která ale pro Passat, ale vlastně i jakéhokoliv konkurenta neznamená prakticky nic.
No vidíš, přesně takovéhle zkušenosti si v diskuzi rád přečtu. Díky za ně. :yes:
Jen na okraj: To že někdo dokáže konkurovat jen části nabídky Passatu ještě neznamená, že by v té konkrétní části (třeba úzké) nemohl být lepší resp. nabízet nějaké unikátní kvality, které Passat nemá.
Žádné štvát, špička. U passatu je vše více než u jiných otázkou konfigurace, protože šíře nabídky je hrubě nejširší. Chceš komfortní a bezpečný kočár, ok, pak tedy tdi, dsg, adaptivní tlumiče, silnější skla bočních oken a máš supertiché auto komfortnější (nezaměňuj za houpavější) než C5, a to bude vážit o stopadesát kilo míň než C5, bude mít menší spotřebu a bude líp zatáčet. (nemluvě o tom, že si k tomu můžeš přihodit 4x4). Chceš lehkonohé auto ve stylu benzinové mazdy 6? Vem základ 1,4tsi (nevěříš-li si, pak 1,8tsi) i ten základ se vyrovná mazdímu dvoulitru, dej sportovní podvozek, osmnáctky a jsi z hlediska jízdního projevu oproti té zmíněné dýzlové konfiguraci, na jiné planetě. A jesti mezi tímhle a např. mondeem 1,6T najdeš nějaký zminitelný rozdíl v jízdních vlastnostech, pak jsi extrémně citlivý a nadaný řidičský jedinec. Passat je nabídkou třídy, umí všechno, stačí si říct, jak to chceš. Takhle všestranný, a v každé specifikaci špičkový, model nemá aktuálně nikdo ve třídě, nejvíce na paty mu šlape mondeo, dotáhlo se motory, převodovkami, otázkou je, co další generace, passat zůstane ve své hierarchii zařazen, významně neporoste, kdežto mondeo chce urvat i něco o třídu výše, tedy bude 4x4, výborný interier, jenže nejspíš větší rozměry, váha a tím pádem vliv na jízdní vlastnosti. Každopádně je to prakticky jediný relevantní soupeř, ostatní dokážou konkurovat vždy jen části nabídky passatu. A vo tom to je. ;-)
Takže:
- Podvozek, řízení, manuální převodovku a x dalších věcí na Passatu opravdu považuju tak za průměr až lehký nadprůměr třídy, nic víc, nic míň. Ovšem v téhle třídě to znamená, že to auto prostě normálně slušně funguje, že se s ním dá v pohodě jezdit a že asi nebude řidiče ničím zásadním štvát. V téhle kategorii se prostě málokdy najde vyslovený průšvih a standard třídy (Passat, Avensis, 508, Laguna, Insignia ...) je zkrátka dost vysoký. Nikdy jsem nepsal, že by Passat měl např. vysloveně mizerný podvozek nebo podobně, jen tvrdím že někteří konkurenti mají lepší (např. Mondeo sportovnější při srovnatelném komfortu).
- Emoce snad nemusí pramenit jen z dynamických ("sportovních") kvalit jako u Mondea nebo Mazdy 6. Podle mého může emoce stejně dobře vzbuzovat design, nějaké zvláštní prvky "života na palubě" nebo výjimečné pohodlí - jako u C5. Ano, C5 za to platí vysokou hmotností a ztrátou agility, je naprosto ne-sportovní. V designu cítím odkaz starých Citroënů dostatečně, rozhodně víc než u první generace C5.
- Všimni si, že 508 jsem nikdy nijak zvlášť neopěvoval. Ano, je to docela povedené auto, pohodlné, dobře fungující, ale těch emocí tam opravdu moc není, alespoň pro mě ne. Před Passatem bych mu dal přednost, ale před C5 a Lagunou asi ne. Můj třídní favorit to není.
Někam ses pohnul, uznávám, ovšem teď jsou tvé závěry docela jinak podány, než v tom tvém původním příspěvku nahoře, v tom hodnocení passata. Narážím na tvá slova o tom jak passat prostě jen nějak zatáčí, nějak jede, atd., hodnocení kvalit ve smyslu průměr. Zareagoval jsem tak, že tvrdím, z hlediska kvalit, to o čem mluvíš, jak to auto jede, jak funguje, patří passat mezi špičku třídy, jednoznačně. Konktruješ nulovými emocemi, tak říkám (ironií na tryskání emocí z jízdy v C5 nebo 508), že šermovat emocemi, jednak po větách hodnotících kvality, jednak vůbec v dané třídě, třídě čistého konzumu, je docela legrační. Navíc odkazuju na to (mmch. nic jsi neodpověděl), že zrovna v diskusi zmínění Francouzi se velmi snaží o passatovské pojetí svých středněntřídních modelů. Passat je etalon, to platí, ber nebo nech být tady nepomůže, tohle není otázka osobních preferncí. ;-)
Nesouhlasím. Nevím co na diskuzích hledáš ty, ale mě kromě pobavení zajímají právě ty osobní preference, osobní zkušenosti ostatních a na oplátku nabízím svoje. Každý má jinou optiku a právě díky tomu si třeba všimne věcí, který by rádobyobjektivnímu pozorovateli zůstaly skryty nebo by o nich nepsal.
Samozřejmě je důležité i to, KDO to napsal. Když o autě něco napíšeš ty, nebo třeba Emel, webpaja, Perun (atd. atd.) beru to vážně a zamyslím se nad tím. Když něco napíše třeba GTI, Navtech nebo Áda (atd. atd.), tak se jen zasměju. Ale zajímá mě právě ten osobní pohled každého diskutéra.
Nemám ambice vytvářet nějaké všobecně platné soudy, ostatně hledání "objektivně nejlepšího" auta (jak v rámci třídy tak celkově) považuju za nesmysl.
Takže píšu sám za sebe a bez snahy o objektivizaci, že po důkladném vyzkoušení se mi Passat nelíbí, nevěřím jeho spolehlivosti, nudí mě, nepřipadá mi ani extra pohodlný ani dynamicky zajímavý a z těchto plus dalších důvodů jsem si ho nekoupil a vybral jsem si jiné auto. Toť moje zkušenost, někdo jiný to může vidět jinak. Ber nebo nech být.
Uf, asi jsme se z diskuze o autech posunuli zbytečně daleko do filozofie.
no uz si presne nepamatuji na cely test, ale avensis byl uspornejsi a mel lepsi kufr, coz jsou asi zakladni kriteria pri vyberu nafotveho kombi. diky silnejsimu motoru mel passat o neco lepsi zrychleni, ale to ne vsichni potrebuji. jinak je mi to ale jedno kdo vyhraje podle sveta motoru, kdo chce ten se utvrdi o kvalitach avensisu.
Jistě, zaměňovat osobní zkušenost s osobní preferencí znamená, udělat z diskuse bramboračku. :-!
Klidně si měj preference jaké chceš, pouštíš-li se ale do hodnocení aut ve smyslu srovnání modelů ve třídě, pak si troufáš, a nutně u toho musím předpokládat jak tvou osobní zkušenost, tak nadhled. Chybí-li jedno, druhé nebo oboje, pak bohužel z hodnocení trčí čistě ta osobní preference. Dojde na komické šermování originalitou a "jinismem" a na kvality jaksi nezbude prostor.
Osobni zkusenosti nekterym nevoni.... Volkswagen se na diskuzich na auto.cz musi jen a jen chvalit. Popr., jak to dela tady dinar, prepisovat zkusenosti z AutoTipu.
tak tvoja odpoved je hodna VW PR. gratulujem, mozno by ta aj zamestnali
no az budes vytahovat 40kg chladnicku/pracku/hocico tazke a budes to musiet dvihnut a potom po tom plastovom schode tahat von z kufra, ani vtedy nebute treba ziadnej kritiky?
Dík, skvělěj komentář, hlavně ve druhé části, toto auto rozhodně nechci hanit, ono to ale opravdu v testech vypadá jakoby redaktorům opravdu vyhovovalo, že se za 15 let nic nezměnilo, pokud je u jiného auta něco jinak je to špatně.
Přeji hodně bezproblémovejch kilometrů :yes::yes:
A co jiného bych měl na diskuzi psát, než moje zkušenosti, moje názory, můj (samozřejmě subjektivní) pohled? Od toho snad diskuze je a každý snad chápe, že když něco napíšu (nebo když to napíšeš ty nebo kdokoliv jiný), tak je to jak to vidím já, ne?
O objektivní, pokud možno nezaujatý pohled by se měl snažit třeba autor článku, tj. novinář - testér, který je za to mimochodem placený. Ale ani tam se to většinou nedaří na 100% a z článku obvykle jasně vyčteš preference jeho autora. A musím říct, že já neodsuzuju ani to, naopak ten osobní pohled zkušeného řidiče vítám, ač s ním taky ne vždy souhlasím.
Mimochodem, když třeba čteš recenze filmů - chceš od recenzenta pečlivý hlubokomyslný rozbor, nebo aby napsal jestli se mu ten film líbil / nelíbil a proč a jestli doporučuje na něj jít? Já tedy hledám to druhé.
Nu, ten "můj" Passat už má opravdu něco za sebou, je to minulá generace z roku 2006 a najeto má cca 330.000 km. Takže to chrastění ber spíš jako pokus o vtip. Velký hluk od podvozku uvádím u Octavie, Passat je mnohem lepší. Jen doufám, že v současné generaci neproběhlo zásadnější "katování kostů", podle tvrdých plastů v interiéru bych se ani nedivil... Ale zatím jsem neměl možnost delšího přímého porovnání.
Egonomie - vždycky mě trochu zarazí, když někdo píše o dokonalé koncernové ergonomii, protože to prostě není pravda. Mám dojem, že jsou testeří spíše nadšení z toho, že jsou všechny ovladače už 15 let na stejném místě a nemusí je znovu hledat ;-)
Pokud tohle myslíš vážně, pak je to horší než jsem myslel. Právě naopak ti říkám, že nemáš nadhled, hodnotíš ta auta na základě osobních preferencí, "já bych si vybral", jedno jestli jsi to reálně udělal nebo ne. Proto jsem ti psal, sám bych passata asi také nezvolil, ale nemůže mi to přece bránit v tom, abych ho při znalosti jeho i konkurence nedokázal ocenit. Co mě rozesmívá, to není tvá preference, ale způsob argumentace originalitou a jedinečností u naprosto tuctové produkce.
právě čtu poslední Autohit a koukám na tabulku dlouhodobých testů od Auto Bildu a koukám a koukám, dlouhodobým testem prošlo 82 automobilů opakuji 82!!
77. místo Volkwagen Passat
78. místo Volkswagen Fox
81. místo Volkswagen Polo
82. místo Volkswagen Touran
poslední jmenovaný v testu opravy za skoro 150. tis
tím nechci říct, že je Passat špatný, to potvrzují prodeje o kterých se jiným ani nezdá, ale zárověň není ani štikou ve spolehlivosti, to je potřeba také zmínit !!
chtěl bych ti poděkovat za tvoje hodnocení jako uživatela, který s tímto automobilem každodenně jezdí, tímto jsi mi potvrdil neobjektivnost testů kde se WV passat objevuje, protože ve většině z nich vítězí díky propracované ergonomii, jak ale vidíme není to tak slavné a to už úplně pominu chrastění palubní desky a hluk od kol, nepsal jsi náhodou o nějakém dest let starém korejci, no né jen se ptám, protože prasát nemá žádné chyby. >:-[]:no::no:
Jsou dojmy a pojmy. Z Dinara dostanes jen ty dojmy. Kdyz se zmuze na nejaky pojem, pak to ma hodne zamotane. Navic, co neni Made in Germany, u Dinara neexistuje. Klasicky hospodsky Pepik.
A k čemu jinému je diskuze, než k výměně zkušeností, názorů a informací, které člověk v oficiálních materiálech nenajde? Samozřejmě, jsou tu i grafomani, komici a milovnící diskuzí pro diskuzi (jako GTI, který je to vše v jedné osobě), ale to je snad jen okrajová záležitost, ne?
Ale ne, já mám z Dinara dojem, že celkem něco zná a ví, byť naše názory jsou většinou odlišné. Přesto ho respektuju - narozdíl třeba od klavwna GTI-ho, kterého beru vysloveně jako folklórní figurku pro obveselení.
Ale prostě nemám rád ten přístup, že diskutovat by snad měl jen ten, kdo si v článku zmiňované auto koupil. Jako bych nemohl mít názor, znalosti a třeba i zkušenosti s něčím, co mi zrovna nestojí v garáži. Mimochodem, při tomhle přístupu by pak pod články o tom Rollsu nebo Ferrari moc příspěvků nebylo, co? ;-)
Klid. Dinar je zde jen pozer, ktery ma "projete" i automobily, ktere jsou zatim jen na papire designeru. Panak, ktery se zde snazi vyucovat techniku o ktere nic nevi. Netreba ho brat vazne.
Omyl. Já nejsem "bychař", já v autech téhle třídy jezdím už mnoho let, poslední jsem kupoval před pár lety - někde tady o tom píšu. Kombi, nafta, manuál (a předtím několikrát kombi + benzín + manuál).
Čili tuhle třídu mám vyzkoušenou, jel jsem s většinou aut, o kterých tu jde řeč (mimo jiné v Passatu, C5 i 508) a píšu tu o tom co ZNÁM, co jsem osobně PROJEL a vyzkoušel a z čeho jsem si sám pro sebe vybíral, VYBRAL a KOUPIL. S "bychařením" můžeš začít, až bude řeč o Rollsu nebo Ferrari.
...nic vic, nic min. Osobne mi nestaci argument, ze hned po nastoupeni vim co, kde a jak funguje. Naopak ocenuji jine pristupy ruznych vyrobcu. S nekterymi se sziju hned (napr. spinaci skrin v Saabu, popr. v Crome), nektere mi vadi i po delsi dobe (napr packy pod volantem v M-B). Pristup Volkswagenu je stale stejny, pro mnohe nudny.
Passat je predvidatelny, neprekvapujici automobil, ktery vyhovuje 90% nenarocne populace stredni Evropy. V nicem nevynika, ale zaroven v nicem katastrofalne nezustava pozadu. Vynikajici pro autopujcovny, firemni fleety, popr. taxisluzby.
Nedostatky v ergonoii interieru dokaze vyrovnat dobrym slicovanim, ktere pokud neni -20 nikde neskripe ani nevrze.
Nakonec vlastni pozorovani: Pred 2 tydny jsem pri dojizdeni ke krizovatce zastavil sikmo za Passatem TDI 4 motion. Povrch silnice byl znacne kluzky, ze by se na nem dalo bruslit. Passat mel znacne potize se rozjet. Dlouho hrabaly predni kola, prenos momentu na zadni se, zda se, nedaril.
Muj nazor na Passat je takovy, ze pokud jsi nenarocny ridic s nechuti "pricichnout" k necemu jinemu a nevadi ti castejsi zastavky v servisu, nebo touzis po unifikaci sve firemni flotily, popr. se chces ztratit v davu, tak prave Passat je automobil pro tebe.
Hmm a v cem? Neberu-li v uvahu vyber motoru a moznosti customizace, tak podle me to jsou 2 stejna auta, co maji primarne slouzit jako firemni premistovadla s minimem "obtezovani" ridice, aby cokoliv resil jak pri jizde, tak po ni. Oboji je dano logistikou a rozdilnym vyznamem EU trhu pro obe automobilky.
Souhlas, jen z toho, co zatím o novém (globálním) mondeu leze za info, mám docela obavu právě o jízdní vlastnosti. Zas to bude větší, natáhlejší, am. původ, jak to, zejména druhá generace mondea, nandávala passatu B5 v jízdních vlastnostech o parník, tak aby to teď nebyl spíše scénář ve stylu nové generace focusu, tj. globální standard, velmi slušné auto, ale aura je pryč. Zatím, alespoň za motory a design vnitřku, je třeba nové mondeo pochválit, vypadá to, že Ford pochopil, že bionicle už pro střední třídu není to pravé. ;-)
Možná ten manuál z udělá z kizashi jiné auto, já jsem v něm ujel bohužel asi jen 30 km ve verzi s automatem, ale přiznávám, že nechápu ty obdivné výkřiky testerů. Z hlediska jízdního projevu mi to přišlo tak na úrovni octavie, a to i věci typu odhlučnění, prostorově taky, stavět kizashi proti současným "nafoukancům" (rozměry) nelze. Oproti té oktávce je zase drahé, na malé premiové sedany mu chybí image, co s tím? S majitelem autosalonu suzuki jsem se na to téma bavil, taky kizashi nevidí jako moc šťastně pojatý model, zvlášť pro náš nebo okolní trhy, za půl roku prodal jedno auto, předváděčku. ;-)
Jedinečnost C5 >:D >:D Nezlob se, ale už začínáš působit opravdu komicky. Z hlediska designu je to naprosto stejně konzervativní auto jako passat (neskrývaná inspirace audi). Z hlediska kvalit, píšeš o passatu jako o průměrnosti, nudě, šedi a tady ti říkám, je-li tedy z hlediska kvalit passat průměrný, pak C5 je hrubě podprůměrné auto. Nemluvě o tom, že nám tu vypadlo z debaty x dalších aut, co zmíněná 508, z té také ve srovnání s passatem stříkají emoce a originalita, co?! Nejkomičtější na tom je, že se zrovna Francouzi momentálně snaží, co nejvíce přiblížit německému pojetí, 508 je nejvolkswagenovitější Peugeot všech dob a jestli vidíš nějakou kontinuitu ve způsobu pojetí aktuální C5 a stejného modelu třeba jen ob generaci zpět (xantie), pak zasloužíš útrpný úsměv. Jinými slovy, etalonem je passat, to je originál, ostatní (ne všichni, ale zrovna ti "originální" Francouzi ano) se snaží přiblížit se mu pojetím svého střednětřídního modelu co nejvíce.
Tvůj problém je stejný, jako u x dalších bychařských mudrlantů, osobní preference (já bych si koupil, měl jsem ve výběru apod.) ti nedovolují překročit vlastní stín. Já "bych" si, vybírat v dané třídě, passata taky pravděpodobně nekoupil, protože preferuju zadokolku, ale nevidím důvod, proč bych při srovnání se vším, co se ve třídě nabízí nemohl uznat, že passat je prostě nejlepším mixem kvalit střednětřídního auta.
To se chlapče krutě mýlíš. Nejprodávanější je ... a klidně překousni klávesnici, Hyundai Elantra. Na celém světě se jí prodalo 1 010 000 kusů. Zíráš co? Pokud jí nepovažuješ za střední třídu, tak pak ten tvůj sen kolotočárů drtí Toyota Camry 726 000. Vepřovýho krasavce si koupilo celosvětově jen 565 000 Lojzů. Jen to jen o 10 000 víc než Civiců, do kterých CZ vohnouti ani nekopnou. Holt si chlapče nesmíš myslet, že CZ je pupek světa. Ale asi budeš argumentovat, že Camry je vyšší střední :-! Víš čeho se prodalo taky víc? Chevrolet Cruze - 691 000. I takýmu chudákovi, kouká ten tvůj etalon do vejfuku a to z velký dálky >:D
Dovolím si použít a poupravit repliku - "Nelze než vyseknout upřímnou a zřetelnou poklonu" - NAHOVWNO PASSAT.
Sorry, ale opěvovat kvality testéra jen proto, že testoval passat, je tak trochu na zamyšlení nad objektivním posouzením. Četl jsi to pořádně? Ne, ten test není vyloženě špatný, ale je neskutečně průměrný, stejně jako passat.
Prostě a jednoduše, není co vyzdvihovat.
Speciální kapitola sama o sobě je vyzdvihování kvality plastů ;-\ Už vidím maníka, jak na německé dálnici ve 180 omakává palubní desku a kochá se jak je měkká! :-O Co na tom že mě tvrdý plast širokého středového tunelu při všech jízdních režimech tlačí do kolena 8-s:no: A takových kompromisů je víc, stejně jako u konkurence.
Jednoduše passat není ničím nějak vyjímečný, nijak nevyniká nad průměrem. Prostě normální auto, kterých je v dané třídě spousta. ;-)
Tiež som si dlhé roky vystačil s preradením do P, ale potom, ako mi v servise oznámili, že mám nepoužiteľnú ručnú kvôli hrdzi a museli to celé meniť, tak som upravil svoje návyky :-)
Píšu to podle toho, jak jsem si já vybíral svoje auto, shodou okolností dokonce v téhle třídě (ale ono to platí obecně). Některé vlastnosti jsou pro mě důležitější a v těch chci od auta maximum možného. Jiné jsou důležité méně a tam jsem ochoten se spokojit s průměrem nebo i podprůměrem. Vím co chci a to jsem si taky vybral. Mohl jsem mít i Passta, vyzkoušel jsem ho (docela důkladně), ale nechtěl jsem ho, nekoupil jsem ho a rozhodně nelituju. Nic víc, nic míň.
To určitě, GTI je inteligentní a má dar psát. O autech bohužel neví skoro nic, jen to co si přečetl v prospektech koncernu VW a snad ještě Mercedesu, BMW a Volva, zato vlastních zkušeností má zřejmě minimum a asi ani nebude moc dobrý řidič. Ale o to nejde, i když někdy to bije do očí (viz ta debata o max. točivém momentu vs. max. výkonu když chceš jet co nejrychleji, to psal jako by ani neměl řidičák).
Přečti si ale některé GTI-ho starší texty, třeba "Passat CC je Bůh" >:D >:D >:D nebo "Fox mistr elegance" >:D >:D >:D To jsou přece evidentní provokace, to by nemohl vážně napsat nikdo příčetný, neřkuli tak inteligentní jako GTI. On si chce prostě ze sportu podiskutovat nebo se i pohádat, brousit si ostrovtip. Někdy je to docela zábava.
já si nemyslím že je to flame...GTI má podle mě svůj jistý...velmi svérázný názor...až filosofii co se týče automobilů...a kterou neskutečně tvrdě prosazuje napříč diskuzním fórem... ;-)
docela by mě zajímalo jak ten člověk vypadá a jak se chová v realitě...ale soudě podle jeho slovní zásoby...to bude asi hodně vzdělaný pán... ;-)
to máš pravdu: nemá...ale bude zajímavé sledovat jak moc se mu dokáže přiblížit...a pak už bude rozhodovat pouze cenovka...kterou má avensis asi o něco přivětivější... ;-)
Ty jsi takový vynikatel a ineista, viď. Takhle přesně jako ty hodnotí auta pubertální kluci - "Ine, to a to auto má lepší brzdy." Jsi typický plakát, nemáš ani šajna o tom, co auto v komplexu musí nabízet, aby uspokojilo šoféra. Tvůj argumentační pohled přes výjimečnosti (ausgerechnet v mainstrreamu) je však koneckonců směrem k Passatovi opět jen projevem toho, že o tom nevíš nic.
Promiň, dnes na tvoje provokace a hry fakt nemám náladu. Až jindy, jo?
Já v Passatu najezdil docela dost. Passat je slušné auto, ale zkrátka NIČÍM NEVYNIKÁ: ani pohodlím, ani jízdními vlastnostmi, ani brzdami, ani řízením, prostě ničím. Nic z toho taky nemá vysloveně špatné, ale také NE vynikající nebo nejlepší ve třídě.
Jako bys místního vwrátného GTI-ho neznal. Samozřejmě že to nemyslí vážně, na to aby těm svým žvanivým proklamacím věřil, je příliš inteligentní. Jde mu jen o diskuzi, debatu, hádku, slovní souboj. Takže prostě provokuje - vymyslí nějaký zjevný nesmysl a čeká kdo se "chytí" a bude ochotný se s ním dohadovat. Někdy z toho bývá docela zajímavá diskuzní hra, sám si občas s chutí zahraju. Jenže GTI bohužel poslední dobou začíná být zbytečně osobní a když prohrává (což je samozřejmě skoro vždycky, když obhajuje neobhajitelné) tak začíná útočit ad personam.
No to si piš, že si tu kolegové, kteří čtou tyhle diskuse udělají dokonalý obrázek. Ostatně, oni ti to ti kolegové již dnes nahoře předvedli. Zvykni si, že když někdo považuje tvé toporné "úvahy" a žes jich tu dnes vyplodil, za projev absolutního garážového amatéra, nejedná se o žádný osobní útok. No, jen si představ, jak bys asi tak jako rozumný a znalý člověk (odvážná hypotéza) reagoval na větu, že v Passatovi to jakž tak funguje. Tohle přece může napsat jen garážově velmi slaboduchý a neznalý jedinec. Vždyť přece každý jen trochu poučenější člověk ví, že jestli něco, pak jízdní funkčnost, ta jistá výborná odladěnost je právě to, co se Volkswagenu opakovaně u jeho modelů daří, a co nezpochybňují ani jeho rivalové, a je to právě ta odladěnost, sladěnost, která volkswagenovské produkci sbírá body.
Tvůj pohled není zoufalý jen ve vztahu k technice, k autům, tvůj pohled je příslověčně zabedněný i v pohledech na společnost, na propojení života lidí a aut. Za tohle tě ovšem nekritizuji, není holt každému daná schopnost orientace, schopnost zobecňovaní a vůbec vědomí širších resp. provázanějších souvislostí. Uznávám, jsi jednodušší jedinec, no dobře, to není žádná tragedie, tak se proboha tomu svému statusu nezpronevěřuj hrou na garážového sociologa, měň si tu nicky, setrvávej v náručí bohorovné nevědomosti, a nebudeš mít potíže s reakcemi diskusních kolegů. Piš prostě jen o tom, o čem něco nabeton víš, ne o tom, co se domníváš. A že toho, co víš je málo? Za to se ti tu nikdo nebude vysmívat, tohle není škola. Vysmívat se ti naopak zde budou za to, že se snažíš potit křečovité věty, které nemají ani hlavu ani patu. Popřemýšlej, možná ti to dojde...
O tom, kdo tu o autech něco ví nebo neví a kdo dokáže jen papouškovat reklamní fráze, provokovat a místo věcné debaty se snažit o osobní útoky na základě výmyslů - o tom si tu určitě každý udělá obrázek sám.
Souhlas, zejména na špici je to opravdu dnes v mainstreamu až neuvěřitelně kvalitní a inspirativní. On to mistr testér nahoře napsal výborně, ta větička - konkurence se dotahuje - přesně odráží třídní poměry. Bohužel jsou tu místní diskusní neználci (magistrát) kteří tupě a nesmyslně plivou na Passata. Nic o světě aut neví.
poučený jezdec volí svobodně dle svého nejlepšího poučeného vědomí a svědomí a sympatií. podle mě ve středním mainstreamu není vyloženě špatné nebo naopak nejlepší volby. nicméně to jak široký mix optimálních vlastností a konfigurací passat nabízí jej řadí na špici, toť fakt.
Koukám, že jsi se ve svém myšlénkovém zoufalství dostal už tak hluboko, že ses samovolně pasoval na mluvčího mlčící většiny. Naštěstí je tu dost těch, co umí užívat vlastní hlavy a tvé neskutečně amaterské a neznalé soudy nahlížejí než prismatem tvých Bohnic přesně tak, jako například i já. Neb dokázat napsat o nejlépe technicky vybaveném a odladěném voze své třídy to, cos nahoře dokázal napsat ty, a ještě se k tomu veřejně hlásit, je důkazem absolutního nevědomí, neznalosti, koneckonců v tvém případě i památečné zabedněnosti. Nic jiného, než si tu tajně měnit nick neumíš. Nahoře to opravdu dokonale každému dospělému člověku předvádíš.
Nauč se zpaměti testérově větě - "Konkurence se dotahuje." V té je přehledně vyjádřeno to, co nevíš.
Jako pokus dobrý, ale dnes asi nikdo nemá chuť na flame. Já určitě ne. A vážně tě tady už dávno nikdo nebere, všem je jasné že se chceš jen pohádat a tak hloupě provokuješ.
Smůla, co?
1) Já tady C5 nevytáhl, s tím začal kolega Dinar. Já na něj jen reaguju.
2) Auto téhle třídy (dokonce přímo kombi v naftě, jen silnější motor a nikoliv 4x4) jsem před časem kupoval a nevyhrála ani C5, ani Passat. Ovšem Passat vypadl hned "v prvním kole", C5 postoupila do "finále" výběru, přičemž s oběma jsem měl najeto docela dost, takže jsem věděl co čekat.
3) Italská auta rád mám, ale francouzská (a mnohá další) taky...
co do jizdních zážitků bych ještě vyzdvihl kizashi s manuálem :yes: velmi povedené vozítko, kdo se povozil jistě dá za pravdu...nutno však dodat že toto auto jistě není konkurentem Passatu...(malý, není kombi ani diesel, konfigurovatelnost 0) velikostně spíše konkurencí pro premiovou trojku...na kterou ale zase nemá kvality ani image...jinak povedený vůz s důstojným interiérem... :yes:
na Accord jsem zapoměl...přece jen je u nás dost na pokraji zájmu... ;-) z této Hondy jsem docela rozpačitý...kvalitní, spolehlivé to určitě bude...absence turbobenzínu by mě osobně ani nějak nevadila...myslím si že 2.0 i 2.4i-VTEC na ježdění postačí(2.4 má lehce přes 200 koní)...chybí však nějaký vrchol případně type-r, a konfigurovatelnost je velmi omezená...na nabídce hondy je přesně vidět na kterém místě pro ni evropský trh je...a to je celkem škoda...jsou to kvalitní, spolehlivá auta... :yes:
to každopádně...Passat v konfigurovatelnosti vyloženě dominuje...ale v jakékoli verzi bude na tom podvozkově vždy o chlup hůř než modrý kolega ve stejné nebo podobné konfiguraci...
4x4 se porovnat zatím nedá...ten ford zatím nenabízí...slibují v nové generaci tak uvidíme jak se s tímto ford popral...podvozky umí výborně :yes:
furt je to nejprodávanější auto střední třídy (i v evrope pokud se nemylim) a věř, že dlouho ještě bude.......a jestli nechceš věřit, tak na to nereaguj, nehodlám se tady s tebou hádat ;-)
Na diskusi by neměla zapadat věta z testu, cituji: "Konkurence se dotahuje." Prostá garážová logika snad i zdejšímu legendárnímu prosťáčkovi zavelí, že, je-li někdo, na koho se ti ostatní dotahují, pak ten dotahovaný je jaksi z přirozenosti nejlepší...
Já jen, že tvrdit tu, že Passat je nejhorší vůz planety pro slepce bez papírů, je slogan hodný buďto Bohnic, nebo nějako festovního srazu vytuněnejch intelektuálních anorektiků...
Tedy závěr - Passat je v komplexu nejlepší auto třídy. Až tohle pochopíš, dej si přihlášku do klubu garážových mistrů, možná tě vezmou...
Neargumentuj lepším pohonem subaru či lepší páčkou blikačů insignie, auto kupuješ přece jako celek. A v tom celku je holt ten passat jedničkou třídy. Kapiš? Kdyb tě zajímal nejulétlejší příspěvek diskuse, příspěvek, který s realitou nemá společného vůbec, ale vůbec nic, přečti si nahoře pokus o garážovou myšlénku od magistráta alias Beaumonta, tam nalezneš koncentrované garážové zoufalství v nejodsouzeníhodnějším obsahu.
Co je samozřejmě k diskusi, to je skutečnost, že Passat dokáže i ve své jaksi půlté modelové generaci držet přesto žezlo třídy. To svědčí o kvalitách modelu a samozřejmě též o kvalitách konkurence. Buďme rádi, že se ve středním mainstreamu nemusíme modlit k bohu garážového lotosu, buďme rádi, že nám Passata bouchá Volkswagen takřka na vlastním dvorku.
P.S. Nemůžeš-li si dovolit více, ber Passata, to je má rada. Však znáš mou větu - Pokud nekoupíš Passata je úplně jedno, co vezmeš, do půl roku totiž stejně začneš litovat, žes toho Passata tenkrát nevzal...
A tohle napíše člověk, který má rád italské auta. 8-s
Řízení C5 s hydropneumatikou je všechno možné, jen ne přesné a s aspoň nějakou zpětnou vazbou. Jasná ukázka tuposti a nekomunikatovnosti, které není ve třídě rovno.
Ooo, tak to se omlouvam, zrejme jsem mel nejake zatmeni. 8-s
Takze 112cm delka, 100 mezi podbehy a 50cm k roletce. Je nejaka sance, ze by se rozmery davaly i pod text testu do tabulky?
Docela dost to jezdím s 4motionem minulé generace (motor 2.0 TDI PD 103 KW). Pokud vím, posílá standardně haldex dozadu 10%, maximální poměr je snad 40:60. Nicméně jsem to nedávno v praxi otestoval v okolí Karl-Marx-Stadtu ve sněhové kalamitě a funguje to velmi dobře a bezproblémově.
Sedačky mi naprosto vyhovují, jsou dost velké a přitom dobře drží záda. Naladění podvozku pro mě dobré, nicméně ve vyšších rychlostech na autobahnu (přes 170 v zatáčkách) už auto opravdu není nejjistější.
Na okreskách je to už o nečem jiném, nedotáčivost v první ostřejší zatáčce mě důrazně upozorní, že na nějaké rychlejší průjezdy není Passat stavěn.
V podstatě se mi pro mé účely nelíbí jen příliš nízko umístěný displej rádia - musím koukat dolů. Mimochodem rádio samo také není nějak super, samozřejmě bez USB vstupu (koncernový vůz, že). Navigaci mám naštěstí extra nalepenou na skle v zorném poli.
Bez elektronické parkovací brzdy bych se docela dobře obešel, spíš trnu, co by se stalo, kdyby teď v zimě motorky zamrzly. Jo, startování "klíčkotlačítkem" také nemá valný smysl, když mi auto občas někce chcípne, musím klíček různě vysouvat/zasouvat. Ano, motor by mi neměl zhasínat. K motoru - PD je opravdu v záběru nepříjemné hlučné, to ale stará písnička.
Spotřeba, hmm, dá se dostat pod sedm litrů, ale jen mimo dálnici.
Občas si pletu tempomat s blinkry, vím, jsem osel, ale ty páčky jsou pod sebou a občas nahmátnu špatnou...
Nicméně, pokud si na cestu mohu vybrat ze tří dostupných koncernových aut (A4 sportline 2.0 TDI, Octavia II 2.0 TDI facelift), beru si Passata kvůli pohodlí a 4x4. A4 je tvrdá mrcha s nepohodlnými sedačkami, navíc v autě není co kam dát. V Octavii je vidět, jak jí koncern "posadil" níž, sedačky opět nepohodlné, navíc velký hluk od kol (někde se ušetřilo na tlumení hluku), překvapivě mizerně hrající rádio. Naproti tomu nejlepší motor, už CR, tichý, pružný, dobrá spotřeba.
Passatu dokonce odpustím i příšerné chrastění v přístrojové desce, už má přeci jen něco za sebou. Víc už Passat opravdu pochválit nedokážu :-)
No vidíš, to je to o čem mluvím - ty o "speciality" C5 nestojíš, já bych jí dal před Passatem vždycky přednost. Ale hlavně C5 nenudí, umí vyvolat nějaké emoce (u tebe záporné, u mě kladné).
Pro Citroën je to možná špatně, protože tím odrazuje část kupců, ale pro jednotlivého zákazníka je to dobře, protože si může vybrat podle svého gusta - chladnou unylou rádobydokonalost Passatu nebo nedokonalou, jedinečnou C5 - nebo úplně něco jiného. :yes:
Accord byl jízdně nejlepší předokolkou třídy, v přechozí generaci, s malou výhradou k řízení, ten současný je... fajn, stejně jako celá špička třídy. Vždycky mě pobaví piloti schopní rvát se za ten svůj střednětřídní kočár ve stylu prohlášení o jízdních vlastnostech drtících konkurenci. Špička třídy to v aktuálních generacích hraje spíše ve stylu, ten dělá to (o chlup líp než ostatní) a ten zas tohle. Aktuální accord trpí na málo prostoru vzhledem k rozměrům a absenci více motorizací a převodovek, signifikantní (pro značku honda posledních let) je, že nemá konkurenceschopné benzíny. ;-)
Ty jseš jouda! >:D Tak za prvé Haldex 4 za ideálních trakčních podmínek posílá k zadním kolům jen asi 2-3% točivého momentu motoru. A za druhé Audi A6 nikdy neměla a v aktuální generaci určitě ani mít nebude Haldex! >:D
A co dojem kvality? S výjimkou Superbu a prémie, ať přesednu ve střední třídě do jakékoli jiné značky, připadám si, jak kdybych přesedl do dětské hračky vystřelené ze vzduchovky někde na pouti... Minimálně v tomhle je Passat absolutní špička-ať se ti to líbí,nebo ne. A je to jedna z věcí, která prodává! A proto je Passat tam, kde je v prodejích... Vůbec celkově bych tvoje tvrzení poupravil v tom, že Passat je ve všem nadprůměrný, v ničem nejlepší, ale ve všem nadprůměrný... A proto je Passat Passatem. Značkou samou o sobě, která prodává...
O volantu v C5 bych na tvém místě raději taktně mlčel, ano hydropneumatickým odpružením se C5 odlišuje od ostatních, tedy všech, nejen od passatu, jiná věc je, že žádné "mimořádné pohodlí" se díky hydropneumatice ve vztahu k jízdním vlastnostem nekoná, jinými slovy, to co zvládají ostatní (a passat velmi dobře, ve verzi s adapt. tlumiči dokonce špičkově) s klasickým odpružením, tam citroen potřebuje hydropneumatiku. Ve výsledku je také díky ní těžší, neohrabanější, u srovnatelných motorů pomalejší s větší spotřebou. Tomu mám tleskat? Nedělej si legraci! Passat je mainstreamová střední třída dotažená prakticky k dokonalosti, je to perfektně sestavený soubor vlastností, které od auta této třídy chce trh. Pokud to také znamená, že se díky tomu vyhýbá např. ergonomickým minelám typu pevného středu volantu C5, pak to klidně nazývej nudou. ;-)
Snažím se ji nezatahovat,jak to jen jde... Ale pokud je auto zaparkované jen trochu z kopce,raději zatahuju. Několika známým se takhle rozjelo auto a následky byly naštěstí jen finančního charakteru... Ale kdyby to auto cestou dolů potkalo maminku s kočárkem je z toho fatalita. A to se ti známí dušovali, že měli zařazeno... Možná kecali-nevím. Ale když nezařadíš pořádně, může se ti stát, že rychlost vyskočí... Každopádně zatahovat brzdu na déle,než jeden den zavání problémem :-)
Mazda 6? Mondeo? No budiž... Ale když už jízdní zážitky, tak spíš Honda Accord... Tady se celkově (až na zavazadelník) asi ani Passat nechytá (jako že jsem si vědom jeho kvalit).
Nepřekrucuj. Nikde jsem nenapsal, že by třeba C5 byla nějaké vzrušující řidičské nářadí, od toho jsou jiní (třeba Mondeo nebo Mazda 6 jak se o tom ostatně píše níž).
Ale ta C5 je přesto zajímavá něčím jiným - třeba mimořádným pohodlím a hydropneumatickým podvozkem, volantem s pevným středem, sedačkami s "lomeným" opěradlem atd. Někoho to nadchne, jinému se to třeba nelíbí, ale je to NĚCO, není to nuda a šeď Passatu.
Pracuješ-li v koncernu vw, pak bych tě, vzhledem k tvým prohlášením, tipoval na pozici svačináře. Zkus s tou informací o haldexu v A6ce skáknout za svým šéfem, možná ti ke svačinám přidá i úklid.
Vždycky mě zarazí, s jakou agresivitou se tu obuje do některého redaktora nějaký jouda, který z automobilové násobilky neumí ani dva krát dva. :no:
To opravdu všichni parkujete se zataženou ruční brzdou? Jezdím přes dvacet let, nikdy jsem to mimo parkování v kopci nedělal, opravdu by mě zajímalo, zda-li je to zatahování ruční brzdy při parkování obecný jev, a proč. :-O
Při šířce variant, které střednětřídní modely umí, a u passatu to pro extrémnost této šíře platí tím tuplem, nelze zobecňovat, resp. mluvit o tom, že passat jezdí tak a tak, aniž bych zmínil jeho modelovu variantu. Jde-li např. o agilitu, pak předokolkové 1,4Tsi je úplně jiné auto než třeba tento dýzl ve čtyřkolce. A to víceméně platí i pro ostatní ve třídě. Takové mondeo tdci dokáže nabídnout naprosto stejnou "radost z jízdy" jako ten passat, s čím bych relativně souhlasil je mazda 6, to je auto ve všech variantách více zaměřené na řízení než komfort, což je na druhé straně, nahlíženo prismatem prodejů, nejspíš také odpověď na otázku, co zákazníci v této třídě od mainstreamu chtějí. ;-)
Jistě, nuda a šeď, zatímco z jízdy v 508 nebo C5 si člověk ze samých emocí cvrkne do trenek. Snažíš se, magistře, tvářit jako dospělý člověk, a pak se odkopeš takovým blábolem. :-!
na passate nie je NADpriemerne absolutne nic. v podstate si nevspominam na ziadne auto, ktore by bylo tak prehnane priemerne ako passat... na tom aute nie je absolutne nic, na co by clovek skutocne rad vspominal - ani jazdne vlastnosti, ani komfort, ani cena, ani uzitkova hodnota. keby existovala tabulka totalnej priemernosti, aj v nej by bol passat uplne v strede. kupuju si ho presne taki ludia ako je on sam - priemerni. a ako vsetci vieme, takych je na svete najviac. a preto sa ho aj najviac predava.
Kam prosím míří vaše výtka? Kolega v testu přesně ve vámi zvolené citaci jasně uvádí, že zadní náprava je určitým procentem poháněna neustále. Je ale zřejmý rozdíl proti "skutečně stálému" pohonu s mezinápravovým diferenciálem, kde se výchozí rozdělení momentu pohybuje kolem 50:50. Nezpochybňujeme, že se rozdíly mezi oběma způsoby pohonu 4x4 neustále stírají a že je ve většině běžných situací vlastně jedno, jestli má auto systém Haldex nebo Torsen.
Dle našich informací Audi A6 opravdu Haldex 4. generace nemá ani v nějaké modifikované podobě - nový model zpočátku měl Quattro 6. generace s korunovým diferenciálem, nyní se (po necelém roce výroby) vrátil k předchozímu Quattru 5. generace, jehož jádrem je planetový (nikoliv šnekový) diferenciál Torsen typ C/T-3
Ale, už jednou pro vždy dost !!! Jsem pravidelný čtenář auto.cz, ale poslední dobou se mi zdá, že se vytrácí znalosti a profesionalita. Pracuji v koncernu VW Group a říkám, že Haldex 4.generace = stálý pohon 4x4, neboť nikdy nenastane situace, kdy by zabírala pouze přední kola (ani na ledu !!!) a došlo by k nějakému připojení zadku jako u starším Haldexů !!! Vždy jde min. 10% až 80 % na zadní nápravu. Ale autor článku si toho je z praxe vědom ... Cituji " I když nejde o permanentní pohon všech kol v pravém slova smyslu, jako u Subaru či systému Audi Quattro s Torsenem, stále je v mechanismu tření a spojka stále přenáší několik procent výkonu k zadním kolům." Takže ač jako spousta rádoby znalých novinářů tvrdí nesmysl, že to není stálá 4x4, sám si to vyvrací !!! mimochodem stejný typ Haldex používá i stálá 4x4 Quattro v nové AUDI A6. Ano, už tam není Torsen a Haldex 4.generace !!!
Passat je prostě jednoduše pracovní nástroj. Většinu prodejů v Evropě v této třídě tvoří fleety, jejichž požadavkům se VW Passatem přiblížil snad nejvíc. Ve výsledku se jedná o auto, které je ve většině kritérií na špičce, nicméně právě díky tomu se jedná o auto, které sice nikoho nějak extra nenadchne, ale také neurazí, a to je to, oč tu běží.
...ale potrebujem nieco dostatocne spolahlive, nieco co slusne jazdi, odveziem v tom dve deti a psa a nezozerie mi to hlavu. jo a sused by mi to nemal zavidiet. nech sa paci - vw passat. krystalova esencia priemernosti vo vsetkom, ktora vas nesklame a suseda nenadchne. :-!
V testu se píše, že pokud nemá řidič zapnutý pás, automaticky se neodjistí. Znamená to tedy, že bez zapnutého pásu se s autem nerozjedu anebo že jen musím uvolnit brzdu manuálně stiskem tlačítka???
Pokud to znamená to první, přijde mi to celkem jako cesta do pekel...
Budu se opakovat, ale stale mi v testu, ve kterem se 4x sklonuje kufr a prepravni kapacita, chybi rozmery toho kufru... ;-\ U dna, mezi podbehy, za podbehy, k roletce a od roletky k patym dverim.
...až na to, že člověk které si auto kupuje kvůli jízdě jako takové tak sáhne asi po modrém ovále...jak sám říkáš...případně mazdě 6...jinak vyvážená kvalita a preciznost byla vždy silnou stránou Passatu již od roku 1996... ;-)
Referenční auto, referenční test :yes: Přesně takový je Passat - věcný, perfekcionistický, ve všem třídně vrcholně doladěný. Především tohle tedy přitahuje ty desetitisíce zájemců. Tohle auto neřidí lidé, kteří se otáčí, jestli se za nimi někdo otáčí... Tohle auto řídí chytří lidé se vkusem, lidé, kteří autem jezdí, a když už tedy mám jezdit mainstream (vím, supermainstrream), proč bych neměl jezdit v tom třídně nejlepším? Jistě, kdo ví, kdo zná, ví také, že ve třídě není nad kvality Passata. Ten hladex je pak přiznačnou třešní na garážovém dortu.
Testérova úvaha o tom, že konkurence se dotahuje je pravdou pravd. Ano, dotahuje, avšak z principu nikdy (nikdy) dotáhnout nemůže, neboť tohle si Volkswagen nezapomene ohlídat. A že to "hlídání" je velmi pečlivé, o tom by mohli vyprávět i ve Škodě... Jistě, tohle je ovšem samozřejmě k pochopení.
Racionálně vzato, mimo naší národní klenotní výjimečnosti (Superb kombi) dnes u poučeného jezdce prakticky nepadá ve středním mainstreamu jiná volba. Snad jen Mondeo, ale u toho to chce asi vyčkat na nový model, který je už takřka za vraty.
Nelze než vyseknout upřímnou a zřetelnou poklonu - BRAVWO PASSAT :yes:
Dovoluju si nesouhlasit ..... tohle auto prostě jen ukazuje, jak má auto fungovat bez nějakých extrémů .... jede super, je pohodlné, je úsporné .... Pokud chce někdo zážitky, ať si koupí motorku. Nevím co kolega kopr 82 míní tím předraženým a poruchovým, ale asi má s pasátem najeto víc než já nebo je prostě jen chytřejší, což asi bude, vzhledem k tomu, že komentuje naprosto všechno .....
Ono to až tak striktně průměrné (čtu téměř špatné) není. V lednu jsem kvůli servisu svého auta musel týden jezdit Passatem se stejným motorem, ale bez 4M.
Obecně je to typ auta, do kterého může sednout každý a bez obav ze složitosti ovládání vyjet. Z pozice řidiče neohromí sedadlo, přesto na projetí republiky stačí. Volant má užší věnec, nicméně dá se řešit příplatkovým. Otravují nízko uložené ovládání rádia a klimy, opět věc pár ujetých kilometrů. Řízení je přesné, ale přeposilované (stejně jako všechno v mainstreamu), převodovka naprosto vyhovující, měkká spojka a příjemně lineární motor (nářky nad úděsnou charakteristikou PD moc nechápu). Celkově je auto oproti prémii hlučnější od podvozku, zase to vyvažuje slušné tlumení motoru při jízdě. Úplně mi nevyhovovalo měkčí nastavení pružin (tady se s testerem neshodnu) a při rychlejší jízdě ne úplně stabilní měkká záď. Jinak? Jak píšu, auto pro každého, kdo se nevyžívá v rally vložkách (99% uživatelů obecně?). A takoví lidé nehledají samozřejmě ani Avensis, ani Mondeo, ani 508.
Že bych toužil sedat do Passatu každý den to ne, ale rozhodně mě neurazil a třeba osobně mi vyhovuje. To samé můžu říct k Mondeu nebo třeba zmíněnému Avensisu (u něj nejlepší moorizace 2,0D4-D, ke které nemusí člověk mít 18" kola a tvrdý podvozek jako u těžšího 2,2).
A přitom stačilo napsat, které auto je konkurentem testovaného Passatu a je zajímavé, poutavé, zábavné, vzrušující....je spolehlivé, bytelné, výborně konfigurovatelné...
Jak je vidět, i v pracovním životě motoristického novináře se najdou šedé, otrávné a nudné dny. Třeba když dostane na test něco takového jako tohoto Passata - co napsat? Co má fungovat, taky jakž takž funguje - motor jede, řízení mění směr jízdy, brzdy brzdí, podvozek dává pocítit české tankodromy. Ale jinak na tom autě není nic (NIC!) zajímavého, poutavého, zábavného, nebo dokonce vzrušujícího. Nic co by nadchlo, nic co by zaujalo (a - pravda - taky nic co by naštvalo).
Ideální auto pro člověka, kterého auta vůbec nezajímají, který řídí jen z povinnosti a možná i nerad. No ano, i takových je mezi námi mnoho a mezi řidiči služebních aut ještě víc.
Test je pak perfektním obrazem auta - šedý, za den dva zapomenutý jako by nebyl.
Aby se ten vuz stal plnohodnotnym svemu ucelu, musi se podlozit pruziny o 2cm (sada podlozek s atestem TUV se da koupit za par tisic). Potom uz jen nezbyva nez striktne odmitnout nesmyslny a ohyzdny analogovy budik na palubce, ktery v jinak cistem interieru pusobi jak pest na oko a s litosti vzpomenout na deficit opravdove rucni brzdy :no:
Pro bezny provoz bych samozrejme volil verzi motoru s vykonem 125kW a vetsim krouticim momentem.
Drivejsi uzivatele Passatu variant 4 motion v. B5.5 zamacknou slzu v oko pri vzpomince na motor 1,9TDI PD 96kW, ktery se tak jasave vrhal do otacek diky svemu skvelemu nastupu plneho krouticiho momentu. Nynejsi 2.0TDI CR oproti tomu svym ponekud benzinovym charakterem subjektivne pusobi jako lenoch. :no:
jak dopadne srovnani s toyotou avensis si neni treba nechavat pro sebe. ve svete motoru uz toto srovnani vyslo a k velkemu udivu vsech....vyhral samozrejme passat.