Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Dieselová Pro a Proti III: Emise pohřbily dobré motory, říká úpravce

76 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To ony se ty modernější motory špatně čipují, co, Mr. Čip Cimbu..... Proto tolik pláče. A ještě jste zapoměl zmínit, že 1,9 TDI-PD pohánějí o 200 kilo těžší auta.......

No, budete se muset naučit dělat něco jiného, rychlý prachy skončily.
sdart
Myslím, že Mr. Cimbu nežil jen z čipování, navíc kolik rychlých dýsláků si nechá načipovat auto? Znám jich pomálu, normální tatík s kombíkem nebo děda na chatě to nechá tak, jak mu to z Mladé Bolehlavi poslali.

Nicméně fakt, že Cimbu taky dost působil na české rally scéně z něho nedělá garážového čipovače a honiče koní rychlýma prachama, ale jednoduše úpravce, který ví, co dělá. Proč je ten tvůj příspěvek tak štiplavý?

Cimbu si jenom postěžoval, že ty doby, kdy diesely byly spolehlivé, relativně stupidně jednoduché a málo papaly jsou pryč. Trh je řízen nabídkou a poptávkou. Jestli to Cimbu dělal blbě, tak by neměl zákazníky. Kdyby nikdo čipovat nechtěl, tak určitě Cimbu neexistoval, pokud by dělal jen tu jednu úpravovou věc. Ty to hned obrátíš proti němu.

Nevím, co je lepší, jestli zajet běžnou delší trasu po republice za 4 litry na 100 (pravda, s trochu více emisemi...), nebo jezdit z čistým, ale nenažraným dieselem, který žere tolik jako starý favorit, který navíc kucká a dusí se u každého paliva, které zrovna není Verva.

Cocta 66 byla moje první auto, takže k němu mám výjimečný vztah. Není to žádný sprinter, těžký předek, kterému se nechce do zatáček,.. a je to při kroucení koláčem cítit. Ale co, je to rodinné auto, které se narodilo dost dávno. A i dnes by mi na finské nudné rovinky a přejezdy stakilometrových vzdáleností stačily, no a s tou spotřebou, hah, to je ježdění zadarmo. Jen to tady na ty roviny chce tempomat, bez něj je to ... horror.

Totalitní EU a její emisní normy jsou absolutně na palici, Eu se se*e do výroby automobilů a do jídla si rveme daleko větší ***, než minulé staré diesely valily ven. Tím narážím na potencionální karcinogeny a saze, které z výfuků lezly, ale do párků se může cokoli.. >😁
ryccardo
No já bych čoveče netvrdil, že se ty nový TDI špatně čipují spíš naopak. 1,9 TDI PD ze 77 kW na 113 kW krouťák z 250 na 324 Nm. Spíš bych řekl, že fakt proti starýmu TDI stojí víc za hov-no.
pargi
Ach vy chiptuneři...přečipujete na 113 kW taky podvozek? Brzdy? Převodovku? SPOJKU? Změnit mapy řídíci jednotky totiž nestačí, ale to ovcím s načipovavým turbochrochtadlem nikdo nevysvětlí, hlavně že to lépe táhne.
ryccardo
Chlapče nevím jestli sis toho všimnul, ale 77 kW je v Oktávce základní motorizace. Max (bráno diesel je 125 kW) Čili podvozek na 113 kW netřeba "čipovat", je na to prostě už v základu dimenzovaný. Brzdy budou mít jistě taky větší výkon než 113 kW a auto rozhodně díky přečipování nepojede 300, takže nebude potřeba ho zastavovat z nějakých vyšších rychlostí než nenačipovaný auto. Převodovka, spojka to je otázka nedokážu posoudit jak je to dimenzované. Každopádně načipovaná auta jezdí, takže to asi funguje. Že při ostřejším zacházení půjde převodovka se spojkou (mimo jiný poloosy homokineťáky atd) do kytek dřív než u nenačipovanýho auta je fakt. Teď je otázka jestli by se měly vůbec dělat tak silný motory, když to nadměrně zatěžuje a unavuje ostatní komponenty na autě. Když totiž budeš aktivně využívat např. 125 kW u O2 RS, tak si můžeš bejt celkem jistej, že budeš řešit spojku, poloosy, homokineťáky a vydojený silentbloky taky byť to načipovaný nemáš.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Citace: "Chlapče nevím jestli sis toho všimnul, ale 77 kW je v Oktávce základní motorizace. Max (bráno diesel je 125 kW) Čili podvozek na 113 kW netřeba "čipovat", je na to prostě už v základu dimenzovaný. Brzdy budou mít jistě taky větší výkon než 113 kW ...."

Takže až si čipnu 1,2HTP ve Fabii na 100kw (jak neni dulezite) tak bude také podvozek v pohodě protože do Fabie davají i 132kw? :yes:
ryccardo
To je pěkně přiblblej hypotetickej příklad. Nevím proč chceš diskutovat o vzdušnejch zámcích. 1,2 HTP na 100 kW. Ten příklad co jsem dával já je reálnej a na silnicích spatřitelnej, čili evidentně funkční. HTP se 100 kW neexistuje, takže mi přijde celkem zbytečný řešit otázku co by na to řekl podvozek.
Otravná osoba
Čert vem podvozek, ale je fakt, že nárůst krouťáku o polovinu by už mohl spojce vcelku vadit a je lepší si předem zjistit, zdali na to dostatečně dimenzovaná.
ryccardo
kamarád si nechal svýho času načipovat TDI 96 kW na 124 kW (310 - 350 Nm) a musel dávat jinou spojku sériová to už neudržela. Zbytek auta ovšem výkon zvládal bez problémů. Kupodivu i převodovka vydržela.
krultheking
ale že ty *** potom dýcháme my ostatní, zatímco se šetřílek veze v dunící smradlavé ojetině za čtyřinasto voe, to je v pořádku, že?
sdart
Ano, to je v pořádku! Moderní diesel tedy spálí o litr a více nafty na 100, ale voní to po vanilce, že? >😁 nikde z něj nic neleze, filtr ten se regeneruje asi "z pr*ele"...

Že nikoho pak nevytáčí ty emise, které vznikly při výrobě neekologických zelených aut, hybridů a neschopných pomocníků, jako jsou třeba solární panely. Bereš to jako celek nebo jen ulici, u které postáváš? Ty ostatní věci jsou asi zadarmo, že, vytisklé na tiskárně 😄

Možná, že by taky pomohlo vyřešit cesty, nejezdit centrem měst... a dělat to tak, aby auta ve městech nepostávala jako kubánci na rum, ale městem opravdu projela, např. Zlín ve špičku, kataastrofa.

Furt se tady blábolí o moderních motorech, nadává se na staré strašně škodlivé diesely a pak stojíme v kolonách jak ***i s filtrem pevných částic, který se ani nemá šanci v tom popojíždění zregenerovat, chudáček >😁 Nějak to nejde k sobě....
krultheking
ten litrnasto navíc jde na vrub výkonu, podivovat se nad vyšší spotřebou 125kw oproti 66kw může jen prosťáček
a ano, raději půjdu pěšky kolem kolony nezregenerovaných filtrů než kolem smradlavých sazometů
je to problém kupců, že se s vidinou papírové spotřeby nechají prodávajícím dotlačit do podobných nepraktických šidítek
sdart
Ten litr nejde vůbec nikam, ten jde prostě do filtru >😁 pokud potřebuju přejet trasu cca 100 km ustálenou 90kou, tak nepotřebuji ani těch 66 kW, ale cca 20 - 30 na udržení rychlosti a odporu vzduchu, občas nějaký kopeček...

Jenom prostáček může vykřikovat fakta o nějakých 125 kW, když většina těch aut s tímhle výkonem poposkakuje v kolonách ve městě a jejich uživatel mnohdy není ani SCHOPNY tech 125 kW využít... a to myslím obecně, ne osobně na tebe.

Nejsem street rejcr, abych potřeboval 125 kw na sprinty, když pojedu naplno, tak mě beztak na českých silnicích limituje ta silnice, podvozek auta a rychlostní limity. Ve Finsku mě pak limituje hlavně ty limity a všude postávající radary...
krultheking
tak si kup 1,3 cdti, ma pri stejnem vykonu spotrebu jeste mensi nez opevovane tdi z roku 96,
i s filtrem 😉
a problem s emisni normou nema 😉
figurka
Proč tedy sníš o 1.8 TSI ? Obecně většina aut jezdí jen v kolonách ?
sdart
Když se podíváš, čím začla diskuze, tak ti doufám přijde narážka na to, o čem sním, zcela bezpředmětná. Já jsem obhajoval starý motor se směšnými 66kW, nemá to nic společného s tím, o čem sním.

Jde o to, že se dělají "NAOKO" ekologické věci, které jsou prakticky horší, zdaleka ne tak trvanlivé a ta zamilovanost do přírody beztak po letech vyprchá, až se zase přijde, že to mělo vlivy docela jinde. Podívej se, pesticidy byly taky na začátku výkřik doby... >😁

A proč sním o TSI? Rád bych měl takové zaměstnání, abych si mohl dovolit pálit tolik benzínu a nevadilo mi to... a pak bych si dal TSI. Nejsi asi zrovna tolerantní člověk, když ti vadí sny ostatních 😉
Avatar - gld
gld
Á, takže všetky tdi pd motory majú zrazu 125kw.
ryccardo
Přesně tak :yes: >😁
ryccardo
Mám tu podle tebe dunící smradlavou ojetinu, ale i když to v těchhle mrazech na první ťuknutí nastartuju nevalí se z toho kupodivu žádný dým, ani se mi nesypou brikety z vejfuku. No kdyby si to viděl tak by si byl určitě zklamanej, že to vůbec nezapadá do tvý filozofie o starejch, smradlavejch dunících ojetinách voe >😁
krultheking
jasne, za ten smog ve mestech muzou cyklisti voe >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
To víš že jo, když si před jízdou daj fazole, tak je to hotový... >😁
Avatar - jazva
jazva
človek aby sa potom bál aj zapáliť cigaretu na ulici... >😁
majk162
>😁 >😁 >😁 To je dobrý, hned jsem si vzpoměl, jak udělali někde v USA studii, kdy se zjistilo, že krávy produkují obrovské množství CO2. Už jsem viděl jak američtí kovbojové budou rvát svým kravkám nějaké spešl katalyzátory do zadku, aby zamezili znečisťování životního prostředí >😒]
ryccardo
Co katalyzátor, filtr pevnejch a plynnejch částic jim nacpat do zadku >😁
Nicco
Hosi, hosi. CO2 je jedna vec a sadze druha. Z toho potom vychadza PDF, ze radsej spali sadze, aj za ceny vyssich CO2.
_MT_
Vždyť se také pracuje na tom, aby chovná zvířata vypouštěla méně skleníkových plynů. Ať už formulováním speciální stravy, tak šlechtěním a genetickým inženýrstvím.
Ferdinand Este
Krávy určitě produkují CO2, tak jako každý, kdo dýchá. Ale myslím, že v té studii šlo o metan.
Milenius
Ano je to strašně spolehlivý motor, je nutné každých 100 tisíc vyměnit všechny součátky >😁 A že čadí, proto si vysloužil tu pověst čmouďáká. Ale jasně, ten kdo v tom sedí, tomu je to jedno, že ten za ním musí mít celou dobu zavřený přívod vzduchu, jinak by se udusil nebo skončil za pár let na JIPce s rakovinou plic. Ale hlavně že dotyčný má vytuňenou oktávku v TDI, která najdede po výměně všeho možnýho stovky tisíc. Troufám si tvrdit, že pokud u novýho motoru vyměníte každých 100 tisíc vstřiky, váhu vzduchu, turbo, EGR ventil a kdo ví co ještě, tak to vydrží taky.
Mino21
A predstav si, ze ty starsi motory jsou v te rakovinotvornosti mene hrozne, protoze ty saze jde videt, jsou velke a neusazuji se v plicich (proste neprojdou az na konec plic a lze je jakz takz "vydychat zpatky"). Nove motory sice maji nizsi emise ruznych ptakovin, ale prave ty "mensi saze" jsou ten rakovinotvorny pruser. Tim ale nechci obhajovat starsi diesely, to vubec. Diesel je svinstvo samo o sobe, at je z roku 1997 nebo 2011.
Avatar - Ronault.
Ronault.
To je blábol s těmi velikostmi sazí ve vztahu k plicím.
Avatar - Katikakus
Katikakus
[odkaz]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Co to má společného s tím blábolem, že saze, které jde vidět, se neusazují v plících? A vůbec vztah ke kancerogenezi? 8-s
toomovich
Tady je lepší článek, kde si Ronaulte můžeš přečíst, že to blábol skutečně není.

[odkaz]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ten článek napsal autor, který ani netuší, co to makrofág je 8-s Krom toho, že neumí česky (viz gramatické chyby), tak neumí interpretovat vědecké výzkumy. Nejhorší na tom všem je, že se toho chytne laik typu mina nebo tebe.

Tak prvně interpretovat, že rozpad makrofágů je špatná vlastnost, je popírání jejich funkce.
Důležitá je tato věta: Prachové částice relevantní z hlediska zdraví jsou však obsaženy v tzv. nejjemnějším prachu o rozměrech ještě menších než jeden mikrometr.¨
Tu ale napsal pan profesor. Bohužel nikde už jaksi nejsou zmíněny zdravotní rizika částic přefiltrovaných a celý článek je, jak píšu výše, vytržen z kontextu souvislostí.

Výsledkem pak je hlásání, že to co vidím, to mi neublíží. Za chvíli budeme zpochybňovat škodlivost kouření, ne?
Samozřejmě, že v konečném důsledku jsou rizikové částice dále ve zplodinách, ale chtít je odstranit všechny na jednou znamená zakázat spalovací motory. To by bylo fajn pro zdraví, ale nepodaří se to. Takže si vyber, buď rizika v dýchacích cestách a alveolech nebo rizika jen v aleveolech.
Mino21
Precti si nejdriv, co jsem psal, nez zacnes reagovat. "Výsledkem pak je hlásání, že to co vidím, to mi neublíží. " Nic takoveho jsem nepsal. Jedine, co jsem rikal, je to, ze mensi castice mohou byt zdravi vice skodlive nez ty vetsi (kvuli tomu, ze se dostanou vsude), ne ze ty velke jsou neskodne. Samozrejme jako vetsina vedeckych studii, kazda druha rika neco jineho, takze se porad muzeme hadat, kde je pravda do doby, nez si takovou studii udelas sam a ziskas svuj vlastni nezkresleny pohled.
Avatar - Ronault.
Ronault.
v te rakovinotvornosti mene hrozne, protoze ty saze jde videt, jsou velke a neusazuji se v plicich

Tohle je ta kravina. Nejde vůbec o to, jestli jsou nebo nejdou vidět. I ty velké částice se v plicích samozřejmě usazují, jen působí jinými mechanismy, viz pneumokoniozy, které mají onkogenní potenciál. A velikostně ty částice odpovídají právě těm. Plus i ty menší tam stále jsou.

Není nutné si tu studii dělat sám, je ale nutné si ji interpretovat sám nebo požádat o interpretaci někoho, kdo se ji buď účastnil (nejlépe) a nebo někoho, kdo má trochu přehled o daném tématu.

Nicméně s dalším Eurem VI se budou filtrovat zase o kus menší částice...

A abych nezapomněl, pořád tady jsou asthmatici, lidi s chronickou bronchopulmonální nemocí, neoplazie horních cest dýchacích atd., takže to, že to nepomůže jedné nemoci ještě neznemená, že to nepomohlo snížit rizikové faktory dalším třeba dvaceti.
Mino21
S tim poslednim odstavcem souhlasim. Chtel jsem hlavne poukazat na to, ze novejsi norma nemusi znamenat nutne tak vyrazne cistsi motor (motor ma nizsi emise, ale mensi castice mohou mit zase jine projevy, ktere nemaji ty velke,... ale take nemusi). Vis jak, studii si nekteri priohnou tak, jak se jim to hodi a co chteji dokazat. Nemusi se lhat, staci jen nerict celou pravdu a kazda studie muze vyznit uplne jinak, byt by pracovala se stejnymi daty. Ten, kdo je pro, si vybere data, ktera hovori v jeho prospech, ten kdo je proti, zas ta druha a mas to.
To s tim "videt" neber zas tak doslovne, to desne dramatizujes. Jen jsem tim poukazoval, ze ruzne velikosti castic muzou mit ruzne vlivy na organismus a ty vetsi (ktere jsem oznacil vyrazem "jdou videt") se tedy mohou chovat jinak nez ty mensi (ktere "nejdou videt"). Podle vseho (aspon co jsem zatim cetl), vazou prave ty mensi saze vice rakovinotvornych svinstev nez ty velke, resp. se v plicich snadneji usazuji. Asi jsem to spatne formuloval, protoze jsi muj prispevek ocividne nepochopil spravne, za coz se omlouvam.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak to se taky omlouvám za přemštěnou reakci :yes: Není nad to se shodnout 😉
Moik
Ronault+Mino😒br /> Nejde o usazování v plicích, ty nejmenší částice projdou plícemi až do krve a to je ten problém. Při jejich likvidaci potom bílá krvinka může mutovat. Prachové částice PM
Atila_
To co se u toho motoru vymeni jsou naprosto smesne zalezitosti v cene asi tak jednoho vstriku do dnesniho moderniho dieselu. A s tou zminovanou udrzbou ten motor opravdu udela milion kilometru na coz dnesni auta potrebuji tak tri motory a investici v cene nekolikanasobne prevysujici puvodni kupni cenu vozu.
Muron
No vy jste mi odporník... Mění se kladka, napínák, řemen, pumpa, preventivně spodní rozvodové kolo, kluci mi to udělají za bůra. Tomuhle se nevyhne žádný motor s rozvodovým řemenem, včetně benzínových.
Mino21
Proto je fajne mit v benzinu retez 😄 Zatim jsem za 40tkm menil jen svicky (a samozrejme olej+filtry)
matozippi
ja si to iste hovorim po 330 000 😄 zaial len sviecky... nissan 1.6
to 1.9 neda ani keby velmi chcela >😁
ryccardo
Ještě nějaký moudro napiš. Takhle jsem se dlouho nepobavil. >😁
Avatar - baca42
baca42
Člověče já už budu mít 400 000 km a ještě jsem neměnil nic. ( 1,9 tdi pd ). Překvapilo mě, že původní 1,9 tdi má o 1 litr menší spotřebu. To by mě zajímalo, za kolik bych jezdil ?
Tady je moje spotřeba za poslední rok😒odkaz]
čau😒odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
BroukJ
Taky dobry, pohral sis s tachem. Predpokladam, ze az to budes prodavat, bude to mit na tachaci 125 000 km.
Avatar - Kuban
Kuban
a to ti někdo má uvěřit, že ti neodešla třeba ani váha vzduchu?
Avatar - JDM
JDM
To aby člověk měl vystudovanáho inženýra aby mohl mít v garáži TDI >😁
Avatar - gld
gld
Ako keby iné dieselové motory ani neexistovali.
Avatar - kubass11111
kubass11111
prej kultovní >😁
mecha2020
Ano moje řeč, opět fašistická propaganda
nasua23
A co takhle: "dobré" motory se pohřbily samy kvůli neschopnosti mít emise v normě?

Jestli šetřílci zase budou namítat, že v koloně na Barandov spálí o litr nafty víc, tak ať chodí pěšky.
Ušetří jak sobě na financích, tak nám okolo na plících.
ryccardo
Fakt si seš jistej, že motor plnící EURO 3 je taková ekologická pohroma na plíce jak tu píšeš? A spaliny s dieselu EURO 5 se budou dávat astmatikům jako léčba, že >😁
nasua23
Jako pohormu do města vidím dokonce i diesel s EUREM 5.
Za nedlouho bude pro výrobce závazná EURO 6, která navíc řeší popílky.

Nic jinýho bych do zacpaných center už ani nepouštěl.

Musíš si uvědomit..že i dílčí zlepšení je zlepšení.
ryccardo
Já do zacpaných městských center vidím jako pohromu jakýkoliv auto, který má vejfuk, ale nebudu ti brát iluze. Ještě jedna poznámka, představ si, že si koupíš teď auto s EURO 6 v domění jak strašně si ekologický, za 5-8 let na tebe budou koukat jako na dobytka, kterej jezdí se smradlavým čoudícím autem, který ve velkým otravuje městský vzduch. Stejně tak já před 8 lety jezdil ekologickým autem s EURO 3 a dneska jsem za čoudící prase. Všechno je relativní. To EURO 6 co tu o něm píšeš jsou stejně tak neekologický šroty, který v konečným důsledku otravujou vzduch, který dýcháme, proč si vlastně takovej pekáč mám kupovat?
mida
Jedu z bodu A do bodu B s motorem se "starým" systémem vstřikování (rotační čerpadlo), spotřebuji X litrů nafty a vyprodukuji Y emisí.
Stejnou trasu pojedu s motorem se vstřikováním CR, spotřebuji x+1,5 litrů nafty a vyprodukuji přibližně stejné množství emisí, jako v prvním případě. Je to proto, že sice ten "nový" motor při spálení stejného množství paliva vyprodukuje méně emisí, ale protože má vyšší spotřebu, tak vyprodukuje úměrně tomu i více spalin. Legislativní paradox... ;-\
Nicco
Vic CO2, ale mene pevnych castic.
ryccardo
jo ty vyfoukne za městem při regeneraci filtru. To už se tu řešilo >😁 Je to hlavně zejména marketing a umění přesvědčitl lidi, že je to fakt dobrý.
Nicco
Spali ich za optimalnych podmienok, pretoze v prechodovych rezimoch motor nedokonale spaluje palivo a vytvara sadze.
Buducnost mozeme vidiet tu😒br /> [odkaz]
To je Euro6 s nadobkou na AdBlue
Pocitam, ze v Euro7 uz diesel v osobnych autach zakazu uplne (joke) :-!
npc
presne jak je to napsane v puvodnim prispevku, tak to je.
kdyby se to nechalo na volne ruce trhu, tak ty 1.9tdi uz nejde dal vyvijet, zadny ze soucasnych motoru do malych aut na ne nema.
Tak se musely umele zabit tim, ze se prohlasily za nemoderni.
Jinak by je okopirovali cinani a zaplavili evropsky trh... 😄
A spolehnete se, ze v dobe krize by sla ta cinska auta dobre na odbyt :-!
mecha2020
Ano samozřejmě německá kvalita nemá chybu , tak proto jsou servisy plné těchto vozů se zničenýma motorama, PROPÁLENÝ PÍST, SEDLA VENTILŮ, ano tyty závady jsou časté a nic je před zničením nevaruje neboť hlučnost motoru neodhalí špatně fungující vstřik, který následně zničí motor, v cenové hodnotě 60000kč za opravu. Tu cenu nekomentujte nekalkuluji jako mnozí z Vás kradenýma dílama!!!!!!!"
ryccardo
pokud ti bude blbě fungovat vstřik tak se ti může propálit píst na jakýmkoliv dieselu ne jen VW a v tom případě si k té hodnotě za opravu ještě něco přičti >😁
mecha2020
To ano ale TDI je tomuto problému mnohem choulostivější, a jak jsem psal nedá o závadě vědět, to komůrkové motory ano vstřik je hlučný tak je slyšet, kdežto TDI je samo o sobě slušný kovář tak se závada neprojeví. Takže TDI není žádný zázrak a pokud vím tak ani výkonově
ryccardo
jééé komůrkový diesely kde je těm konec. O tom si můžeme psát tak na veterán auto. TDI PD je slušný kovář, původní TDI je náhodou kultivovanej motor.
campa
Čipování je jako když si korejská sprinterka nechá udělat kozy!
Je to dobrý a přitom to furt stojí za prd. Nohy, prdeel, ksicht - prostě furt korejka. 😉
ryccardo
ale má pěkný kozy >😁 Někdy holka víc nepotřebuje 😉
Avatar - Anonym
Anonym
... diesely v osobních autech by si ani neškrtly, podobně jako v Japonsku nebo v USA. A nemuseli bychom teď řešit to, že novější diesely více žerou a jsou méně spolehlivé.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
_MT_
Problém byl v drahém benzínu. Evropanům se prostě diesel vyplatil. V USA jsou (byly) větší daně na naftu než na benzín, k tomu celkově nižší ceny. Při evropských cenách kolikrát nemá diesel ekonomický smysl, představ si to při amerických.
npc
Rikejte si co chcete, ale vsechna ta RADOBYEKO tvrzeni o skodlivosti zplodin , CO2, mikroskopickych sazi a buhvi ceho vseho vlivem dopravy je jen VYMYVANI MOZKU a pasti na spotrebitele.
Ziju v Ostrave, kde je doslova a do pismene NASRAN tezky prumysl primo do centra mesta.. a co. Vysoke pece, ocelarny, chemicke provozy, ropne laguny, koksovny, haldy vytezeneho uhli... mame tu vsecko. Vedle toho je nejaka automobilova doprava (ze ktere maji osypky prazaci , berlinane, videnaci a kdo vi jaka ekologicka chamrad jeste) uplny cajicek.
Nejaci zas.... politici z EU se usnesli, ze se snizi produkce CO2, ktery snad MUZE mit vliv na globalni otepleni (pulka vedcu rika ze jo, pulka ze ne), nasledne zjistili, ze prumysl nezreguluji, tak se na to vyprdli a doprava, ktera se podili 20% se zdani... uz ted za kazdy litr spotreby nad 5.2l/100 plati vyrobci aut do pokladny EU 60tisicKc. Z penez spotrebitelu kupujici nova auta. A to nemluvim o tom, jake jsou spotrebni dane na nafte... cena nafty pro stat je 16.50, na stojanu 36Kc. A co za to mame ? Ostravske radobydalnice zvlnene jak tankodrom. Auta s eko motory , ktere se podle automechaniku poserou po 100tkm. Ekomotory typu 1.2HTP se spotrebou hrube pres 10l na sto. Ekomotory typu dvouvalec ve fiatu 500 twin air.. spotreba velka (at ziji spotrebni dane), zivotnost nanic, ale vyrobce usetri na materialu a velikostech skladu... a protoze se to brzo podela, koupi si kazdy po zaruce radsi hned nove auto... pro vyrobce a politiku EU dobre, ne ? A ti prostacci spotrebitele s vyplachlym mozkem to kupuji jako ekologicke auto a jeste z toho maji dobry pocit.
coolibra
No konečně to se musí člověk prokousat až na konec aby se dověděl něco podstatného. Z těch Vašich TDI a PDi je mi už zle a každé holce říkám podívej , čím ten maník přijel a když to bude TDI vyser se na něj , je to posraný honimír a držglešle od takových dej ruce pryč a díky takovým tady máme bordelu víc jak všude jinde. Čest práci.
M6-MZR
diesel nepatri do mesta, dokonca by som siel este dalej, diesel nepatri vobec do osobneho auta... jednoducho kazdy sa to ohana len tym, kolko mu ten jeho diesel malo zerie, aka je spotreba... iny argument tu nevidim... keby si kazdy dal ruku na srdce a priznal si, ze keby nebol lakomy alebo keby na to mal a kupil si kultivovanejsi, jednoduchsi, menej skodlivy benzin, bolo by nam vsetkym ovela lepsie... lenze kedze v CR i SR je kopa ludi, ktori si kvoli 1 l - 3 l na 100 km nechaju koleno prevrtat, potom to takto vyzera... jedinym cielom pri vybere auta ked je spotreba, nic ine... velmi kratkozrake rozhodovanie bohuzial...!
jurki888
kamarat zobud sa lakomy? vet diesel je drachsi ako benin ja mam 2.4 jtd z maaaax spotrebov 10l ket jej ozaj nakladm inak okolo 6.5 mal som aj atilo abarth 2.4benzin ani zdaleka tak neslo a spotreba ked som tomu nakladal24 litrov!!!!!!! a ori normalnej jazde 9 az 10 litrov dakujem neprosim
-------
Zhodnocení skvělý diesel jen spotřeba, 1.9 TDI/66 či 81 kW z koncernu VW.

DIESEL

Spotřeba:
:yes: (super) -úsporné .

Hospodářství náklady:
(motorový system vozidla,
technické zhodnocení.)
;-\ (průměrné)

Životní prostředí😒br /> (emisní zóny.)
:no: (horší) -bez PDF
;-\ (průměrné) -s PDF omezení životnost.

Zábava:
(Pocit je vlastností vozidlo.)
;-\ (průměrné) -slabé dynamika, jen dobré táhne také 81kW -dobré výkon, ale moc hlučný.

Pořizovací cena vozidla a
(daň z motorových vozidel a pojistné.)
;-\ (průměrné)
merok345
příspěvek patří k jinému článku - omlouvám se
vozehkrtprsn
Nechapu jak takovy podvodik, jako Zdenek Janda a jeho one man show Cimbu, tu muze neco povidat. Nechal jsem si u neho poladit auto, za penize 4x vyssi nez jinde a myslel si jaka je to zaruka kvality. Nicmene od te doby mam s autem neustale problemy a to prave s DPF filtrem, coz mi prubezne resi ve Skoda servisu, kam jsem nucen jezdit cca 1x za mesic. Schvalne se podivejete na jeho web, kde nabizi 178kW z 2.0 TDI 125kW a pokud si zacnete myslet neco o zazracich, tak v oblbovani zakazniku nelze nez souhlasit.

[odkaz]

Ne, 178kW tam neni ani priblizne. Jedine co se rapidne zvysilo je cetnost navstev ve Skoda servisu.
Jeste musim dodat, ze pan Janda dane problematice natolik rozumi, ze Vam z auta odehraje software, posle ho emailem teoretikum, kteri ho upravi, nasledne ho poslou zpet a pan Janda zmacke tlacitko upload. Ale do nadpisu clanku se necha nazvat UPRAVCEM. K popukani.