Hloupý kdo dává, hloupější, kdo nebere. Joyster je promarněná šance, řekl bych vyloženě chyba (že to nešlo do výroby) Škody, potažmo VW. Fandím těm, co chtějí a umí dotahovat věci do konce (Veloster).
No bohužel, zůstalo jen u toho prvního nástřelu a velkých řečí. Teď jsem se díval - bylo to na podzim 2006 - letí to šíleně. I když pod Joyster se podepsal tehdy čerstvě instalovaný Manske, pohled na studii, včetně detailů, až příliš ukazuje na neposedu Ingenlatha, který se snad narodil ve znamení crossoveru: [odkaz] . Mezi Ingenlathem a Schreyerem je taková zvláštní vazba - jednak spolu dělali ve VWG a Ingenlath po odejití ze Škody dostal před (starším) Schreyerem přednost při obsazování studia v Postupimi, jednak jsou oba absolventi Royal College of Art, jednak oba milují minimalistické sochaření. Mimochodem - Ingenlath právě nyní od 1. února definitivně odešel z design centra v Postupimi, tedy přesněji - pryč z VW Gruppe ( [odkaz] ). Jestli bude mezi Joysterem a Track-sterem nějaká nápadná podoba, nevznikla určitě tím, že by nějaký pan Lee měl v šupleti schované ty staré fotky z Paříže, ten pes bude zakopaný jinde...
No, zatial boli takmer vsetky koncepty od Kia pustene do vyroby, ved ani o Soule sa 100% neuvazovalo a nakoniec Kia GT ide tiez do vyroby, tak to vlieva optimizmu, ze by sa i toto mohlo predsa len ukazat i vo vyrobe. Este by sa tak tomu hodil pohon 4x4, ktory Soulu ako moznost jednoznacne chyba.
Nevím, odkud má redakce zprávu, že název trackster "spolkl křečka", řekl to někdo z Kie? Logičtější by imho vhledem k výkonu motoru bylo spíš vytvoření podle vzoru "dragster = drag+racer", čili "trackster = track+racer". Tedy auto určené k závodům na okruhu. Jinak obecně jazykozpytecky je přípona "-er" činitelská, označuje "toho, který něco (dělá)". Ne že by na tom extra záleželo ...
Pokud jde o studii, asi se k ní dozvíme víc z výstaviště za pár dnů. Kia v tiskové zprávě utrousila, že "Track-ster je míněn jako do krajnosti dovedená představa sportovně pojatého SUV segmentu B". V pojetí H/K asi spíš CUV, ale namíření na B segment (supermini, třída malých vozů) by bylo po úspěchu podobných kreací od konkurence docela logické, nějaký ten "výklenek" by se tam asi ještě našel. A bylo by to pojetí zřejmě pro Evropu stravitelnější než Soul. Takovéhle úvahy mi přijdou pravděpodobnější než vrazit vývojářské peníze čistě do konceptu šíleného trpajzlíka s šesti válci pod čepicí.
U malého pickupu Soulster je prohlášení Kie poměrně silné: automobilka teď před Chicagem překvapivě oznámila, že probíhá finální posuzování, zda Soulster půjde do výroby. Takové věci se většinou říkají teprve, když už je to upečené a připravené k servírování. Je to jasně adresované americkému trhu.
EDIT: ještě mě napadá k podvozku. Soul stojí na bázi Ria. Viděl bych jako pravděpodobné, že by byla použita evoluce nové platformy Ria II, aby to pořádně zahýbalo - a ne amerického Soulu. I já bych tam rád viděl další přepracování, aby vznikla možnost volby 4x4, jejíž nedostupnost Soul v Evropě dost diskvalifikovala.
Dnesni "designeri", tedy nagelovani dvacetileti mladenci, kteri jsou desne namachrovani, maji dva zakladni postupy, jak udelat "krasno":
1) co nejvetsi kola. Cim obludnejsi, tim lepe. Pokud kola presahuji 2/3 celkove vysky vozidla, je to cooooool
2) co nejmensi zasklenou vysku kabiny. Optimalni je, pokud je mensi, nez 1/2 vysky pouzitych kol
Vysledek je typicky. Normalnimu cloveku je na zvraceni :no::no::no::no::no::no::no: