Věčná škoda vysledku Fiatu v Evrope! Napr. Bravo je ve skutecnosti daleko lepsi a poctive udelane auto nez si dokaze rada lidi pripustit! Bohuzel mu chybi dve zasadni veci:
1) verze kombi
2) chybi stredni motorizace mezi zakladni 1,4 / 66kw (ktera jede kupodivu a nad ocekavani dost dobre) a oturbenou 1,4 ktera je sice realne za nejakych 320tis. ale pokud je zaklad za 280tis. je ten rozdil dost velky.
Jinak chvala Fiatu, ze auto ma jiz v zakladu prakticky vse co bezny ridic
ocekava. Ani bych se eventuelne nebal 1,3JTD nechapu proc ji nemontuji!
U Linei po...rali dostupne motorizace, vetsina lidi si Lineu nekoupi ne proto, ze je to sedan, ale kdyz se podiva na zakladni 1,4/59kw, 5ti kvalt prevodovka, no nevim, nevim. :-! Samozrejmne dnes jiz zastaraly interier.
Doblo je jinak uspesne ale vyrabi se v turecku coz se asi do evropy nepocita.
U Punta se absolutne nezdaril puvodni facelift, kdy maserati vzhled zabili EVo verzi, taky to neustale prejmenovavani to kterej mag..or vymyslel!
Jinak auto je to opravdu dobre a vydarene.
No a Panda absolutne neohrozena kralovna malych aut to nezachrani!
Jeste ze je uspesna 500 ( maisterstick kdy Panda se proda za cenu Octavie) to taky uplne nevytrhne i kdyz hodne pomuze!
Takze nezbyva nez poprat fiatu pevne nervy a hooodne vydrze!
Neboj neprodavam ;-) jenom jsem jich zopar koupil a tak lehce a pro nektere jedince srozumitelne zhodnotil, nez zacnou predhazovat ze cokoliv co se v italii vyrobi je nepouzitelny kram. Osobne si myslim, ze na to jsou v evrope jini kabrnaci nez v italii ale to neni predmetem zdejsi diskuze.
Tak teda kteří ti "kabrňáci" to v Evropě jsou, doufám, že nemyslíš Brňáky jezdící v KAčku... >:-[]
Mě hlavně zaujalo, že si šéf Fiatu nechce veřejně připustit, že těch Fiatů prodávají v evropě dost málo, kdyby tomu tak nebylo, nemusel by se tolik vymlouvat na ty nevyužité výrobní kapacity. ;-)
Jo, mě to vyjádření šéfa Fiatu taky dostalo - neproděláváme proto, že prodáváme málo aut, ale proto, že máme v Evropě příliš velké výrobní kapacity. >:-[]
To je na GTIho Zlatý ventilek a důvod, proč v něm založit kategorii "celebrita".
Souhalsím s tebou. Přidám jen pár osobních postřehů:
Máme v širším kruhu rodinném jedno PuntoEVO. Považuji ho za u nás neoprávněně přehlížené auto. Když pominu to, že subjektivně se mi exteriér strašně líbí, vyzdvihl bych krásný, neskutečně prostorný interiér (hlavně co se místa vzadu týče). Zejména ten laděný do červena vypadá fantasticky, komu nevadí tvrdé plasty, musí být nadšený. Podotýkám, že skvěle vypadá i u základních verzí. Hlavní chybu vydím ve strašně vysokých cenách motorizací multiAIR. Kdysi byl dokonce nejlevnější multiAIR k dispozici v Alfě MiTo. To je úlet.
Když jsem vybíral pro sebe vůz C segmentu, byl jsem vyzkoušet Bravo. Opět krásný exteriér, jízdně velmi slušné. Bohužel, v nižších verzích ošklivý interiér (na rozdíl od těch vyšších) a s motorizací je to jak píšeš - jeden stupěň tam chybí. Nakonec jsem skončil u kombi konkurence, která mi za stejné peníze nabídla větší a výkonější motor, kvalitnější interiér, ESP a 5 let záruky.
A pak, bohužel, laxní přistup prodejce ve spojení s nedobrou pověstí servisů. S tím už by konečně Fiat CZ měl něco dělat. Auta mají rozhodně lepší, než si mnozí myslí.
Mě taky. U EVA mě nadchl hlavně ten interiér. Ale např. v té světle modré metalíze má své kouzlo. Mimochodem, jeden vtipný detail - při denním svícení svítí i levé zadní světlo. Tak by to měli mít všichni.
Jinak původní GrandePunto bylo před pár lety mé vysněné auto. V oranžové pastelové barvě, s oranžovými doplňky v interiéru.
Oranžová a červená. Nad nimi jsem přemýšlel. 1.4 T-Jet, samozřejmě. Ohromná chyba. Z designového hlediska jeden z nejlepších výtvorů koncernu Fiat posledních let (nepočítám Ferrari a Maserati). Ještě teď si pamatuji reklamu se Sweet Dreams od Mansona.
Tu reklamu si pamatuju taky - skvělá. Ty lepší motory jsou (a v případě GrandePunta vždy byly) velmi drahé. Zejména co přišli s technicky skvělými multiAIRy.
No jo, jenže tehdy jsem dělal "vědu", takže to bylo jen o tom snění.
Drahé. Přes 600 tisíc ve výbavě, která se mi zamlouvala, jestli si dobře pamatuji. Bohužel, interiér už nebyl tak slavný. Ale ta karoserie byla téměř umělecké dílo.
A podřízli si pod sebou tímhle u mě větev. Nemůžu se na to auto podívat a necítit zklamání. Ať je sebelepší. Jo, to je to nebezpečí, když děláš produkt, který má vyvolat emoce. Kupředu levá, zpátky ni krok. A tohle krok zpět byl. Ten design měl dobře našlápnuto.
Bača ráno vychádza z koliby a vidí, ako mladý
športovec robí kliky pred kolibou.
Poodíde k nemu a hovorí: "Už som v živote videl
všeličo,ale aby niekomu pri jebačke ženu ukradli...?"
Třeba já mám origo denní svícení na allroadu a zadní koncovky mi při něm svítí taky, to až později začali dělat denní svícení bez zadku, což je chyba...
V tomhle má pravdu, ale nic to nemá společného s výsledky Fiatu - ty jsou dány tím, že nemá co nabídnou. Chybí kombi v nižší střední a v nižší, chybí SUV ve všech segmentech, jen z malých aut se s těmito počty továren žít nedá. Kdyby měl Fiat Bravo Combi, tak i jeho prodeje budou 2x takové a tím pádem i továrna na ně bude zisková. Bez ucelené a hlavně dlouhodobé nabídky dnes nemá automobilka šanci. Většinou až druhá generace vozu dosahuje úspěch, ta první jen živoří. To je vidět u korejců.
Tak nejak, kto dnes nemá "zlaté prasiatko" v nižšej strednej triede a SUV je outsider a čo je horšie je na dobrej ceste k záhube lepšom prípade existenčným problémom. Nejedná sa pritom len o počty ale hlavne o zisky. Hondu držia nad vodou hlavne dva modely: Civic a CRV, Nissan žije hlavne z Qashqai-a, Mazda čaká na spásu v podobe CX5...
Fiat vyčistil pole v postate vo všetkých väčších kategóriach a orientuje sa len na malé autá (čo im ide dobre) no Bravo malo byť od začiatku aj v kombi verzii, dokonca si myslím, že úspešné by bolo aj Punto v kombíku... SUV je zbytočné rozoberať, to mali mať už aspoň v druhej generácii. ;-\
Hele, já se tady nechci nějak zastávat bruselských regulací, ale zase bych nechtěl abysme si devastovali krajinu a životní prostředí, jako se to děje teď v Číně. To je zase krok zpět a i číňani s tím budou muset něco dělat, takhle to dlouho nevydrží.
fiat má osekanou nabídku zaměřenou hlavně ma malá auta a užitkáče, ovšem při velkých problémech domácího itlaského trhu a taky důlěžitých trhů ve španělsku, řecku a při neúspěšnosti na dalších trzích (severské země, GB atd.) není divu.
Neovládnou, zbytek akcií drží UAW a to za to chce pořádný balík.
Řečeno jinak za těch zývajícíh 45% by museli dát 3,5-5x tolik, než dali za těch 55%(ty dostali skoro zadarmo):
A na to fiat v současnosti nemá.....
To je sice pravda no, záleží jak maj napsaný dohody, ale pokud se budou muset o zisk dělit s UAW, tak je to asi trošku pálit bude a zas s UAW se moc rozhádat nemůžou, bo ty jinak vypnou soustruh a nebudou makat a to každý den naskočí taková ztráta, že by Sergiovi naskočily hodně rychle pupínky....
Takže s tím vyjednáváním musí opatrně amici >:D >:D >:D
Snad Fiat 500, Panda a Punto a výš že by to přebrala Alfa. Raději bych byl pro záchranu Alfy u koncernu, takový Tigi v krásném kabátku nebo A4 jako nástupce 159ky. Trochu sportovnější podvozek a ostřejší řízení a krasavci na cestě by se viděli častěji.
Na obhajobu tohoto kroku je třeba napsat, že tu továrnu u Neapole udělali kompletně nově a celou automatizovanou, takže ta jihoitalská netáhla nebudou mít tolik příležitostí to kurvit.
.... někde proděláš, někde vyděláš....
U nadnárodního koncernu nic nového.....
Samozřejmě, situace Fiatu v Evropě je velmi špatná - ani tak nejde o to, jestli to vydělává nebo ne (čísla nakonec vždycky můžeš interpretovat tak, jak se ti to hodí), ale prostě o to, že současná nabídka vozidel je slabá a bohužel ještě nějaký ten rok bude.... :no:
Každopádně jen pro srovnání - dle tohoto [odkaz] článku je provozní ztráta FGA za Q42011 15mil. EUR. Provozní zisk z Chrysleru za stejné období je pak 639mil. EUR....
Dává to myslím slušnou představu o tom, jak se věci mají. Realita je tedy taková, že pro celý Fiat je teď podstatné zejména udžet trendy u Chrysleru (které jsou mimořádně pozitivní) a zároveň držet pozici jedničky v Brazílii.... Evropa je holt nyní vedlejší a když se tak člověk podívá na to, co dělá italský trh, tak se mo c nemůže divit.... (proto se tady z Alfy dělá sedan pro USA a Evropa ostrouhá....)
Fiat celkově určitě nečekají lehké časy a v Evropě to bude vyloženě bída.... Koncern jako takový by to ale ustát měl.... ;-) Přeju jim to, čím bych taky jako jezdil, kdyby padli, že.... ;-)
Jinak obligátní plačky "co by Fiat dělal bez Chrysleru" jsou (jako vždy) zcela mimo.... Fiat Chrysler nevyhrál někde v tombole, ale prostě si jej koupil.... Čili teď sklízí plody své dobré práce....
Vždycky jsem byl fanda italských aut, hlavně těch co dnes patří pod Fiat. Ale když si odmyslím tohle nadšení, asi bych se při výběru nového auta u Fiatu ani nezastavil. Všechno co měli a čím byli zajímaví, to zahodili a modelová nabídka mi připomíná jednu místní restauraci, kde mají 5 jídel na milion způsobů, prostě nuda...
A jestli teď začnou na všechno roubovat předek z 500, tak to bude poslední hřebíček do rakve. Kam se poděl italský desing? Proč Fiat přestal spolupracovat s designéry a všechno dělá ne moc dobré Centro Stile Fiat? Giugiara koupil VW...přitom má na svědomí ty nejhezčí a nejprodávanější auta posledních 15 let. Stejně tak Pininfarina a Bangleův Fiat Coupé... mít tak Fiat zase nabídku jako v polovině 90. let...
Když už se Fiatu něco povede, musí to hned něčím totálně podělat. Třeba Bravo - to bylo slibů že bude kombi, že bude Coupé-Cabriolet... o motorizacích ani nemluvím. I když vím, že 1.4T 150k jede více než dobře a nedělá jí problém prohnat Golf 1,8T, stejně bych ji nechtěl. Proč není v nabídce motor 1.8T, když ho mají k dispozici? Dost bych se divil kdyby někdo třeba Stilo Abarth vyměnil za o litr menší motor...
O propagaci Fiatu škoda mluvit, nikde nejsou vidět, a když jsou, je to většinou dost zoufalé. Borec Sergio M. by si měl zabalit kufřík a táhnout k čertu, protože Fiatu jen škodí. A nejen jemu. Je nejvyšší čas se probrat, pokud už dnes není pozdě...
Bravo s motorem 1.8T by jistě bylo prodejním šlágrem a králem okresek. Kup si ten motor v Giuliettě, ta je ve všem lepší.... Stilo Abarth byl debakl, tam není na co navazovat....
Jinak ale jo, evropskej Fiat šlape vodu a ostatní mizí vdál..... :*)
Ale já 1.8Tbi nechci v Alfě, ale ve Fiatu... Když to jde u koncernu s motorem například 2.0TSI - Leon, Golf, Octavia, tak proč to nejde u Fiatu. To samé platí pro převodovku TCT, ta je také v naprosté ilegalitě ;-\
Přesně, já chci taky auto, co je "jen" Fiat, ale na křížovatce ujedu kdejakému BMW kterému ještě ukážu kdo je jednička. O tom jsou italská auta, vždycky taková byla. Fiat tohle přestal chápat. Vždycky uměli auta, která jela. Dnes je celý jejich výrobní program jen a jen nuda. Kde jsou sportovní verze které se vždy tolik prodávali? Chci zase Fiaty co na světlech nechají o polovinu dražší auta, snad nejsem sám!
Kup si Chrysler. Máš to taky fiat - jak tu furt Murphy a wolff křičí a ten tuhle hru na světlech zvládá taky na jedničku. A když chceš sportovní modely tak SRT verze.
Akorát pořizovací ceny a motory sou trochu někde jinde, zas místo 3kovýho BMW ze základním dehtem můžeš soupěřit s něčím lepším >:D
Fiat by se měl hlavně poučit z minulosti. Vždyť je hodně lidí, co nechtějí Alfu, nebo Lancii. Chtějí jejich přednosti mít ve Fiatu. To platí i u VW, hodně lidí nechce S3 a raději si koupí Golf GTi. Když se podívám na 90. léta, kdy Fiat prodával auta celkem dobře, co bylo nejprodávanější? Levné základní verze a sportovně laděné edice. Třeba Punto 6speed byla jen 1,1 nebo Sporting byl 1,2 16V ale lehké auto s dobře udělanou převodovkou a výsledkem závoďáček do města. A jak se to prodávalo! Stejně tak Fiat Coupé, a ten je také nejčastější se silnějšími přeplňovanými motory. Dnes dělají všechno odprostřed, tj. pro toho co chce málo, je to moc a pro toho co chce moc, je to zase málo. Další věc, spousta lidí někde vidí sportovní model ale nemá na něj, tak si koupí alespoň ten obyčejný. Kolik u nás jezdí Octavií převlečených za RS? Proč toho Fiat nevyužije? Když si představím takové Bravo CC Abarth, vepředu Recara, interiér celý v kůži, po kapotou 1,8T-Jet, pěkně nafocený na plakáty, k tomu pár pořádných reklam v TV a potom nabídnout Bravo Sporting - 1,4 16V s krátkou převodovkou a pár designovými prvky z Abarthu...hned by byli jiné prodeje. Ale auto co se mihne dvakrát v kravině Tisíc a jedna noc, se asi moc prodávat nebude.
Mě to všecko SE*RE dvojnásob, protože jsem z oboru a vím jak je snadné udělat dobrou reklamu a prodat i špatné zboží, jenže ve Fiatu buď nejsou normální, nebo jim jde o cílenou likvidaci automobilky.
Jasně, Bravo bratru za 700 tyček.... to by byl fičák v showroomech.... >:D
Realita je taková, že i ta Giulietta se prodává ve velké míře s motorem 1.6JTD 105k.....
Jinak dobrá reklama možná tak prodá hnusnej jogurt, rozhodně ne špatné auto.....
jenže otázka nezní proč nemůže Fiat nabídnout Bravo s 1,8T, ale proč se nekupuje ani Giulietta s motorem vyšším než 1,6JTD jak píše mr. Murphy ? Je to jen tím, že v Evropě jsou trendem malé motory s nízkou spotřebou ? Nemyslím si. Je to tím, že jde o Italskou značku ? ano. Je problémem kvalita výroby ? ne. Jde o serióznost ? Ano !
Pořád se někteří snaží Fiat omlouvat, hledat důvody proč něco nejde, všechny ty přešlapy Sergia od roku 2003 hodnotit stylem, že se vlastně nic neděje, neustálé omílání ve smyslu: "všechno bude, jen musít počkat" ( po kolikáté už ??? ). Tyto přehmaty jsou ale pro Fiat fatální :no: A úplně doběla mě rozčilují komentáře typu, že "chudáček" Sergio je v tom všem nevinně, že nemohl nic jiného dělat a podobné choré výplody... Barik má rozhodně pravdu v tom, že nebýt té podařené akvizice Chrysleru, tak je Fiat uplně v prde.i ;-\
Já osobně myslím, že právě tohle slibování a neustálé posouvání nových modelů ublížilo Fiatu nejvíce, ty modely ztratily návaznost, kontinuitu, některé skončily uplně, to prostě nevyvolává důvěru u zákazníků. Koupím si Alfu Romeo Gulietta, ale co když tu za dva roky potká stejný osud jako např. Saab ? Do takového rizika prostě nikdo nepůjde a raději si koupí třeba Wolksvagen nebo Audi.
A není to ani tak dáno kvalitou/nekvalitou italských výrobků, jako spíše tou mnohokrát zmiňovanou "ne-kontinuitou". Když mě někdo jako zákazníkovi několikrát něco přislíbí a poté ten slib několikrát nedodrží, tak o takovou službu přestanu mít logicky zájem....
Je až k smíchu, jak Sergio svaluje nízký zisk Fiatu na příliš vysoké kapacity výrobních závodů. Takže budeme ty závody prodávat a pak až nám zbyde jedna továrna tak budeme v zisku ? No to nám to evropské portfolio poroste >:D
Nebo tím Sergio nenápadně naznačuje (vzhledem k finančním výsledkům Chrysleru), že Fiat pomalu ale jistě v Evropě končí a vedení se stěhuje do USA a hlavním tahounem se stane americká značka ? Ovšem pokud Sergio povede Chrysler tak jako dosud Fiat (navíc ten pán v roláku vůbec nemá žádné zkušenosti s tím jak funguje americký trh)tak to se mají američané na co těšit. U Fiatu už dokázal, že neumí.Jestli takhle bude pokračovat i v zámoří tak potěš koště. :no:
No vždycky jsme měl rád italské autá, prostě Uno a Tipo to byla klasika v dané době, takže po ukončení vysoké školy, jsem začal vyděláva, tak jsem si koupil svoje první auto, fiat punto, nebylo špatné ale nebylo ani nic extra, bylo i spolehlivé, bohužel půjčil jsem ho manželce a tá přehlídla auto na křižovatce takže skončilo ve šrotu ... Pak jsem se zamiloval do AR 147, ale motor TS s Variátorem zařval po 50 tisíc km, dostal jsem komplet novej motor, ten vydržel kupodivu jenom 25 tisíc km, třetí motor fungoval už tak jak měl ale bohužel nejspíš kůli těm prvním dvěma zařvala převodovka, ji nejspíš nějak poškodily ... Takže jsem dal italům poslední šanci a koupil si ojetou 159, a když se mě v rychlosti 120 km/h nebo kolik to bylo zlomila náprava, tak jsem byl rád, že žiju ... Vysral jsem se na to, dnes mám audinu a4 avant už 5 let a nevím jestli se někdy k fiatu vrátím ... Fiat na to sral, sere a podle mě i bude * dál - ono tá itálie niní v * pro nic za nic ...
Fiat nemá Evropanům co nabídnout. Jak se píše v příspěvcích nahoře, prostě vyklidil pole. Má nefunkční model nižší střední, které vetšinu automobilek živí.
Vzpomeňte na TIPO, ikdyž celkem poruchové auto, jezdilo jich po silnicích mraky ;-) Zachraňují ho jen malé modely Panda a 500, ale na slavnou éru UNA podle mě zdaleka nemají :-( Současné porfolio Fiatu v Evropě je prostě k pláči.... :no: