Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat loni v Evropě prodělal půl miliardy euro

Podle šéfa italské automobilky je v Evropě problém nadbytečná kapacita továren, která ničí zisky výrobců.
Zpět na článek
7. 2. 2012 18:02
7. 2. 2012 18:29
7. 2. 2012 18:30
7. 2. 2012 00:35
7. 2. 2012 12:18
7. 2. 2012 14:45
7. 2. 2012 12:19
7. 2. 2012 00:38
7. 2. 2012 00:46
7. 2. 2012 13:35
7. 2. 2012 12:25
7. 2. 2012 13:37
6. 2. 2012 09:04
6. 2. 2012 09:20
6. 2. 2012 09:09
6. 2. 2012 09:49
6. 2. 2012 10:07
6. 2. 2012 10:11
6. 2. 2012 10:43
6. 2. 2012 10:48
6. 2. 2012 12:11
6. 2. 2012 12:16
6. 2. 2012 12:56
6. 2. 2012 13:00
6. 2. 2012 13:40
6. 2. 2012 14:00
6. 2. 2012 14:47
6. 2. 2012 13:35
6. 2. 2012 14:49
7. 2. 2012 10:57
6. 2. 2012 13:01
6. 2. 2012 19:49
6. 2. 2012 09:01
Věčná škoda
Věčná škoda vysledku Fiatu v Evrope! Napr. Bravo je ve skutecnosti daleko lepsi a poctive udelane auto nez si dokaze rada lidi pripustit! Bohuzel mu chybi dve zasadni veci:
1) verze kombi
2) chybi stredni motorizace mezi zakladni 1,4 / 66kw (ktera jede kupodivu a nad ocekavani dost dobre) a oturbenou 1,4 ktera je sice realne za nejakych 320tis. ale pokud je zaklad za 280tis. je ten rozdil dost velky.
Jinak chvala Fiatu, ze auto ma jiz v zakladu prakticky vse co bezny ridic
ocekava. Ani bych se eventuelne nebal 1,3JTD nechapu proc ji nemontuji!

U Linei po...rali dostupne motorizace, vetsina lidi si Lineu nekoupi ne proto, ze je to sedan, ale kdyz se podiva na zakladni 1,4/59kw, 5ti kvalt prevodovka, no nevim, nevim. :-! Samozrejmne dnes jiz zastaraly interier.
Doblo je jinak uspesne ale vyrabi se v turecku coz se asi do evropy nepocita.

U Punta se absolutne nezdaril puvodni facelift, kdy maserati vzhled zabili EVo verzi, taky to neustale prejmenovavani to kterej mag..or vymyslel!
Jinak auto je to opravdu dobre a vydarene.
No a Panda absolutne neohrozena kralovna malych aut to nezachrani!
Jeste ze je uspesna 500 ( maisterstick kdy Panda se proda za cenu Octavie) to taky uplne nevytrhne i kdyz hodne pomuze!
Takze nezbyva nez poprat fiatu pevne nervy a hooodne vydrze!
Rozbalit vlákno
40
6. 2. 2012 12:24
Re: Věčná škoda
Prodáváš Fiaty ? Že mě to tak přišlo,jinak souhlas.
6. 2. 2012 12:57
Re: Věčná škoda
Neboj neprodavam ;-) jenom jsem jich zopar koupil a tak lehce a pro nektere jedince srozumitelne zhodnotil, nez zacnou predhazovat ze cokoliv co se v italii vyrobi je nepouzitelny kram. Osobne si myslim, ze na to jsou v evrope jini kabrnaci nez v italii ale to neni predmetem zdejsi diskuze.
Avatar - white label
6. 2. 2012 23:33
Re: Věčná škoda
Tak teda kteří ti "kabrňáci" to v Evropě jsou, doufám, že nemyslíš Brňáky jezdící v KAčku... >:-[]

Mě hlavně zaujalo, že si šéf Fiatu nechce veřejně připustit, že těch Fiatů prodávají v evropě dost málo, kdyby tomu tak nebylo, nemusel by se tolik vymlouvat na ty nevyužité výrobní kapacity. ;-)
6. 2. 2012 23:45
Re: Věčná škoda
KaBrňáci - dost dobrý, chlape >:D >:D >:D

Ale za ten poprskanej monitor neděkuju. >:-[]

Jo, mě to vyjádření šéfa Fiatu taky dostalo - neproděláváme proto, že prodáváme málo aut, ale proto, že máme v Evropě příliš velké výrobní kapacity. >:-[]

To je na GTIho Zlatý ventilek a důvod, proč v něm založit kategorii "celebrita".
Avatar - white label
7. 2. 2012 11:29
Re: Věčná škoda
Vyjádření šéfa Fiatu je obdobné, jako by hostinský prázdou hospodu vysvětloval tím, že tam nemají málo hostů, ale moc židlí! >:D
7. 2. 2012 13:39
Re: Věčná škoda
Jo. Jen poznámka - jak dlouho by se ten hospodský asi udržel?
Avatar - white label
7. 2. 2012 13:47
Re: Věčná škoda
Na nohou možná ještě dlouho, jen tu hospodu by musel brzo zavřít... ;-)
6. 2. 2012 18:48
Re: Věčná škoda
Souhalsím s tebou. Přidám jen pár osobních postřehů:

Máme v širším kruhu rodinném jedno PuntoEVO. Považuji ho za u nás neoprávněně přehlížené auto. Když pominu to, že subjektivně se mi exteriér strašně líbí, vyzdvihl bych krásný, neskutečně prostorný interiér (hlavně co se místa vzadu týče). Zejména ten laděný do červena vypadá fantasticky, komu nevadí tvrdé plasty, musí být nadšený. Podotýkám, že skvěle vypadá i u základních verzí. Hlavní chybu vydím ve strašně vysokých cenách motorizací multiAIR. Kdysi byl dokonce nejlevnější multiAIR k dispozici v Alfě MiTo. To je úlet.

Když jsem vybíral pro sebe vůz C segmentu, byl jsem vyzkoušet Bravo. Opět krásný exteriér, jízdně velmi slušné. Bohužel, v nižších verzích ošklivý interiér (na rozdíl od těch vyšších) a s motorizací je to jak píšeš - jeden stupěň tam chybí. Nakonec jsem skončil u kombi konkurence, která mi za stejné peníze nabídla větší a výkonější motor, kvalitnější interiér, ESP a 5 let záruky.

A pak, bohužel, laxní přistup prodejce ve spojení s nedobrou pověstí servisů. S tím už by konečně Fiat CZ měl něco dělat. Auta mají rozhodně lepší, než si mnozí myslí.
6. 2. 2012 23:13
Re: Věčná škoda
Mě se po pravdě víc líbilo Grande Punto. Originál od Giugiara. Facelift v podobě Evo jsem nějak nezkousl.
6. 2. 2012 23:24
Re: Věčná škoda
Mě taky. U EVA mě nadchl hlavně ten interiér. Ale např. v té světle modré metalíze má své kouzlo. Mimochodem, jeden vtipný detail - při denním svícení svítí i levé zadní světlo. Tak by to měli mít všichni.

Jinak původní GrandePunto bylo před pár lety mé vysněné auto. V oranžové pastelové barvě, s oranžovými doplňky v interiéru.
7. 2. 2012 00:06
Re: Věčná škoda
No jo, proto tu oranžovou hned v rámci prvního, malého faceliftu vypustili. Asi mu to s ní slušelo až moc.
7. 2. 2012 00:10
Re: Věčná škoda
Oranžová a červená. Nad nimi jsem přemýšlel. 1.4 T-Jet, samozřejmě. Ohromná chyba. Z designového hlediska jeden z nejlepších výtvorů koncernu Fiat posledních let (nepočítám Ferrari a Maserati). Ještě teď si pamatuji reklamu se Sweet Dreams od Mansona.
7. 2. 2012 00:20
Re: Věčná škoda
Tu reklamu si pamatuju taky - skvělá. Ty lepší motory jsou (a v případě GrandePunta vždy byly) velmi drahé. Zejména co přišli s technicky skvělými multiAIRy.

No jo, jenže tehdy jsem dělal "vědu", takže to bylo jen o tom snění.
7. 2. 2012 12:20
Re: Věčná škoda
Drahé. Přes 600 tisíc ve výbavě, která se mi zamlouvala, jestli si dobře pamatuji. Bohužel, interiér už nebyl tak slavný. Ale ta karoserie byla téměř umělecké dílo.
7. 2. 2012 14:01
Re: Věčná škoda
Přesně. A v EVU ten interiér hodně vylepšili, ale zase zničili nádherný exteriér. Jsou věci, které by se měnit neměli. Prostě proto, že jsou dobré.
7. 2. 2012 14:33
Re: Věčná škoda
Tak nějak. Vždy jsem spíš lpěl na interiéru, ale z téhle změny jsem byl perplex. Exteriér byl důvod, proč jsem se o to auto zajímal v první řadě.
7. 2. 2012 14:44
Re: Věčná škoda
A podřízli si pod sebou tímhle u mě větev. Nemůžu se na to auto podívat a necítit zklamání. Ať je sebelepší. Jo, to je to nebezpečí, když děláš produkt, který má vyvolat emoce. Kupředu levá, zpátky ni krok. A tohle krok zpět byl. Ten design měl dobře našlápnuto.
7. 2. 2012 16:00
Re: Věčná škoda
Souhlas, vidím to stejně. V případě GrandePunta je to obrovská škoda.

Mimochodem, už se nějakou dobu chci zeptat, jaké auto vlastně kočíruješ? (klidně mi to napiš přes SZ)
7. 2. 2012 16:11
Re: Věčná škoda
Zatím jsem se přiznal k sedanu A6 (C6) 3.0 TDI a víc prozatím neplánuji na sebe prozradit.
7. 2. 2012 16:48
Re: Věčná škoda
OK ;-)

Pěkný kočár :yes:
7. 2. 2012 17:25
Re: Věčná škoda
Díky. ;-)
Avatar - white label
7. 2. 2012 18:01
Re: ffftip
Bača ráno vychádza z koliby a vidí, ako mladý
športovec robí kliky pred kolibou.
Poodíde k nemu a hovorí: "Už som v živote videl
všeličo,ale aby niekomu pri jebačke ženu ukradli...?"
7. 2. 2012 18:29
Re: ffftip
>:D

EDIT: přehmat, to mělo být labelovi, ale jeden smajlík navíc nakonec nemůže škodit, no ne?
Avatar - white label
7. 2. 2012 00:26
Re: ffftip
Myslíš tuhle?
[odkaz]
Avatar - Ronault.
7. 2. 2012 00:35
Re: ffftip
Co je to hudbu v pozadí... nějak si nemůžu vzpomenout na její původní znění, tohle je už nějaký cover, ne?

EDIT: Tak nic, Eurytmix, někdo to tam napsal přímo pod video >:-[]
7. 2. 2012 12:18
Re: ffftip
Jak jsem psal výš, je to Sweet Dreams od Marilyna Mansona. A máš pravdu, originál je od Eurythmics.
Avatar - white label
7. 2. 2012 14:11
Re: ffftip
A jsou i (už horší) coververze od Tori Amos, nebo Leony Lewis:
[odkaz]
[odkaz]
7. 2. 2012 14:45
Re: ffftip
Škoda, že už ho z YT smazali, ale bylo tam skvělé promo na Ferrari F-40. Na pozadí byl jiný povedený kousek: [odkaz]
Avatar - white label
7. 2. 2012 00:23
Re: ffftip
Třeba já mám origo denní svícení na allroadu a zadní koncovky mi při něm svítí taky, to až později začali dělat denní svícení bez zadku, což je chyba...
7. 2. 2012 00:38
Re: ffftip
Je a hloupá. Mám dojem, že to tak vyhovuje legislativě EU. Ale alespoň to levé zadní by to chtělo.

Jinak díky za pokec, jdu do peřin. Brou. Ovce dnes počítat nebudu a hlavně ne Berany.
Avatar - white label
7. 2. 2012 00:41
Re: ffftip
Tak to zkus před spaním aspoň: Beran(K)y, Beran(K)y DUC!!! ;-)
7. 2. 2012 00:46
Re: ffftip
>:D :yes:

Zítra poreferuju, jestli to pomohlo (v klidu a míru usnout, samozřejmně)
Avatar - white label
7. 2. 2012 11:27
Re: ffftip
Tak jak to dopadlo...? ;-)
7. 2. 2012 13:35
Re: ffftip
Super! Beran(K)y DUC hodně pomohlo! ;-)
7. 2. 2012 12:25
Re: ffftip
Je to neskutečná blbost. Chtěl bych vidět toho vola, kterému někdo nakukal, že auto nemusí být vidět zezadu.
7. 2. 2012 13:37
Re: ffftip
Souhals, je to nebetyčná blbost. Opravdu jediný důvod, pro si musím v autě "hlídat" svícení.
6. 2. 2012 09:04
Evropa
V tomhle má pravdu, ale nic to nemá společného s výsledky Fiatu - ty jsou dány tím, že nemá co nabídnou. Chybí kombi v nižší střední a v nižší, chybí SUV ve všech segmentech, jen z malých aut se s těmito počty továren žít nedá. Kdyby měl Fiat Bravo Combi, tak i jeho prodeje budou 2x takové a tím pádem i továrna na ně bude zisková. Bez ucelené a hlavně dlouhodobé nabídky dnes nemá automobilka šanci. Většinou až druhá generace vozu dosahuje úspěch, ta první jen živoří. To je vidět u korejců.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - R32
6. 2. 2012 09:20
Re: Evropa
Tak nejak, kto dnes nemá "zlaté prasiatko" v nižšej strednej triede a SUV je outsider a čo je horšie je na dobrej ceste k záhube lepšom prípade existenčným problémom. Nejedná sa pritom len o počty ale hlavne o zisky. Hondu držia nad vodou hlavne dva modely: Civic a CRV, Nissan žije hlavne z Qashqai-a, Mazda čaká na spásu v podobe CX5...
Fiat vyčistil pole v postate vo všetkých väčších kategóriach a orientuje sa len na malé autá (čo im ide dobre) no Bravo malo byť od začiatku aj v kombi verzii, dokonca si myslím, že úspešné by bolo aj Punto v kombíku... SUV je zbytočné rozoberať, to mali mať už aspoň v druhej generácii. ;-\
6. 2. 2012 09:09
nechápu
Nějak tomu Sergiovi nerozumím. Mluví tady o nadbytečné kapacitě a přitom koupil další továrnu v Srbsku.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
6. 2. 2012 09:45
Re: nechápu
a továrnu na sicílii prodali čínanům....Kterápak bude další?
Avatar - KANKUNEN
6. 2. 2012 09:49
Re: nechápu
Až mám dojem, že Číňani můžou Evropu zachránit tím, že zkoupí továrny, zruší ISO, falešné BIO a EKO a přinutí lidi pracovat pořádně.
6. 2. 2012 10:01
Re: nechápu
Hele, já se tady nechci nějak zastávat bruselských regulací, ale zase bych nechtěl abysme si devastovali krajinu a životní prostředí, jako se to děje teď v Číně. To je zase krok zpět a i číňani s tím budou muset něco dělat, takhle to dlouho nevydrží.
Avatar - KANKUNEN
6. 2. 2012 10:07
Re: nechápu
Právě říkám falešné EKO.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2012 09:09
Takže nebýt chrysleru
míří na cestě k Bankrotu sám Fiat....

fiat má osekanou nabídku zaměřenou hlavně ma malá auta a užitkáče, ovšem při velkých problémech domácího itlaského trhu a taky důlěžitých trhů ve španělsku, řecku a při neúspěšnosti na dalších trzích (severské země, GB atd.) není divu.

Nebýt jižní ameriky, sou v čudu úplně
Rozbalit vlákno
7
6. 2. 2012 09:53
Re: Takže nebýt chrysleru
Máš naprostou pravdu.

Teď jsem ještě zvědav, na kolik ovládnou Chrysler a na kolik z něj budou dotovat evropskou produkci.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2012 10:01
Re: Takže nebýt chrysleru
Neovládnou, zbytek akcií drží UAW a to za to chce pořádný balík.
Řečeno jinak za těch zývajícíh 45% by museli dát 3,5-5x tolik, než dali za těch 55%(ty dostali skoro zadarmo):
A na to fiat v současnosti nemá.....
6. 2. 2012 10:04
Re: Takže nebýt chrysleru
Když mám 55% tak mě to až tak moc pálit nebude. ;-)
Avatar - Barrichello
6. 2. 2012 10:16
Re: Takže nebýt chrysleru
To je sice pravda no, záleží jak maj napsaný dohody, ale pokud se budou muset o zisk dělit s UAW, tak je to asi trošku pálit bude a zas s UAW se moc rozhádat nemůžou, bo ty jinak vypnou soustruh a nebudou makat a to každý den naskočí taková ztráta, že by Sergiovi naskočily hodně rychle pupínky....

Takže s tím vyjednáváním musí opatrně amici >:D >:D >:D
6. 2. 2012 10:24
Re: Takže nebýt chrysleru
Co s tím? Vytunelovat. A odboráři ostrouhají. >:D >:-[]
6. 2. 2012 12:00
Re: Takže nebýt chrysleru
Řekl bych, že když se Sergio dokáže porovnat s italskými odbory, tak domluvit se s UAW bude celkem v pohodě ;-)
Avatar - Barrichello
6. 2. 2012 12:15
Re: Takže nebýt chrysleru
Jenže v USA je to tak, že tam si jiný dělníky nesežneš. Prostě bud UAW nebo nikdo. Tečka.
Avatar - KANKUNEN
6. 2. 2012 09:33
Nevidím budoucnost
Snad Fiat 500, Panda a Punto a výš že by to přebrala Alfa. Raději bych byl pro záchranu Alfy u koncernu, takový Tigi v krásném kabátku nebo A4 jako nástupce 159ky. Trochu sportovnější podvozek a ostřejší řízení a krasavci na cestě by se viděli častěji.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - strýček BOB
6. 2. 2012 09:42
Fyjat...
O funngování koncernu Fiat nejlépe svědčí to, že svůj nosný model Panda přesunou z fungující továrny v Polsku k těm líným netáhlům do Neapole...
Rozbalit vlákno
4
6. 2. 2012 10:03
Re: Fyjat...
Na obhajobu tohoto kroku je třeba napsat, že tu továrnu u Neapole udělali kompletně nově a celou automatizovanou, takže ta jihoitalská netáhla nebudou mít tolik příležitostí to kurvit.
6. 2. 2012 10:11
Re: Fyjat...
Od 33 sekundy záběry z té továrny: [odkaz]
6. 2. 2012 10:43
Re: Fyjat...
Microsoft Silverlight - fuj
6. 2. 2012 10:48
Re: Fyjat...
Tady je to na Streamu: [odkaz]

Továrna od 3.55 sekundy.
6. 2. 2012 12:11
Klídek....
.... někde proděláš, někde vyděláš....
U nadnárodního koncernu nic nového.....
Samozřejmě, situace Fiatu v Evropě je velmi špatná - ani tak nejde o to, jestli to vydělává nebo ne (čísla nakonec vždycky můžeš interpretovat tak, jak se ti to hodí), ale prostě o to, že současná nabídka vozidel je slabá a bohužel ještě nějaký ten rok bude.... :no:

Každopádně jen pro srovnání - dle tohoto [odkaz] článku je provozní ztráta FGA za Q42011 15mil. EUR. Provozní zisk z Chrysleru za stejné období je pak 639mil. EUR....

Dává to myslím slušnou představu o tom, jak se věci mají. Realita je tedy taková, že pro celý Fiat je teď podstatné zejména udžet trendy u Chrysleru (které jsou mimořádně pozitivní) a zároveň držet pozici jedničky v Brazílii.... Evropa je holt nyní vedlejší a když se tak člověk podívá na to, co dělá italský trh, tak se mo c nemůže divit.... (proto se tady z Alfy dělá sedan pro USA a Evropa ostrouhá....)

Fiat celkově určitě nečekají lehké časy a v Evropě to bude vyloženě bída.... Koncern jako takový by to ale ustát měl.... ;-) Přeju jim to, čím bych taky jako jezdil, kdyby padli, že.... ;-)

Jinak obligátní plačky "co by Fiat dělal bez Chrysleru" jsou (jako vždy) zcela mimo.... Fiat Chrysler nevyhrál někde v tombole, ale prostě si jej koupil.... Čili teď sklízí plody své dobré práce....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
6. 2. 2012 12:17
Re: Klídek....
No s tou tombolou nejsi o moc vedle, byla to taková vládní tombola...
6. 2. 2012 12:59
Re: Klídek....
ale splacena 6 let pred terminem! ;-) Koupit mohl kazdej!
Avatar - ludeco
6. 2. 2012 12:16
Smysl?
Vždycky jsem byl fanda italských aut, hlavně těch co dnes patří pod Fiat. Ale když si odmyslím tohle nadšení, asi bych se při výběru nového auta u Fiatu ani nezastavil. Všechno co měli a čím byli zajímaví, to zahodili a modelová nabídka mi připomíná jednu místní restauraci, kde mají 5 jídel na milion způsobů, prostě nuda...
A jestli teď začnou na všechno roubovat předek z 500, tak to bude poslední hřebíček do rakve. Kam se poděl italský desing? Proč Fiat přestal spolupracovat s designéry a všechno dělá ne moc dobré Centro Stile Fiat? Giugiara koupil VW...přitom má na svědomí ty nejhezčí a nejprodávanější auta posledních 15 let. Stejně tak Pininfarina a Bangleův Fiat Coupé... mít tak Fiat zase nabídku jako v polovině 90. let...
Když už se Fiatu něco povede, musí to hned něčím totálně podělat. Třeba Bravo - to bylo slibů že bude kombi, že bude Coupé-Cabriolet... o motorizacích ani nemluvím. I když vím, že 1.4T 150k jede více než dobře a nedělá jí problém prohnat Golf 1,8T, stejně bych ji nechtěl. Proč není v nabídce motor 1.8T, když ho mají k dispozici? Dost bych se divil kdyby někdo třeba Stilo Abarth vyměnil za o litr menší motor...
O propagaci Fiatu škoda mluvit, nikde nejsou vidět, a když jsou, je to většinou dost zoufalé. Borec Sergio M. by si měl zabalit kufřík a táhnout k čertu, protože Fiatu jen škodí. A nejen jemu. Je nejvyšší čas se probrat, pokud už dnes není pozdě...
Rozbalit vlákno
12
6. 2. 2012 13:00
Re: Smysl?
Bravo s motorem 1.8T by jistě bylo prodejním šlágrem a králem okresek. Kup si ten motor v Giuliettě, ta je ve všem lepší.... Stilo Abarth byl debakl, tam není na co navazovat....

Jinak ale jo, evropskej Fiat šlape vodu a ostatní mizí vdál..... :*)
Avatar - strýček BOB
6. 2. 2012 13:35
Re: Smysl?
Ale já 1.8Tbi nechci v Alfě, ale ve Fiatu... Když to jde u koncernu s motorem například 2.0TSI - Leon, Golf, Octavia, tak proč to nejde u Fiatu. To samé platí pro převodovku TCT, ta je také v naprosté ilegalitě ;-\
Avatar - ludeco
6. 2. 2012 13:40
Re: Smysl?
Přesně, já chci taky auto, co je "jen" Fiat, ale na křížovatce ujedu kdejakému BMW kterému ještě ukážu kdo je jednička. O tom jsou italská auta, vždycky taková byla. Fiat tohle přestal chápat. Vždycky uměli auta, která jela. Dnes je celý jejich výrobní program jen a jen nuda. Kde jsou sportovní verze které se vždy tolik prodávali? Chci zase Fiaty co na světlech nechají o polovinu dražší auta, snad nejsem sám!
Avatar - Barrichello
6. 2. 2012 13:55
Re: Smysl?
Kup si Chrysler. Máš to taky fiat - jak tu furt Murphy a wolff křičí a ten tuhle hru na světlech zvládá taky na jedničku. A když chceš sportovní modely tak SRT verze.

Akorát pořizovací ceny a motory sou trochu někde jinde, zas místo 3kovýho BMW ze základním dehtem můžeš soupěřit s něčím lepším >:D
6. 2. 2012 14:00
Re: Smysl?
Pravdu máš.U Srby mají Jeep Grand Cherokee SRT8. :-)
Avatar - Barrichello
6. 2. 2012 14:30
Re: Smysl?
No vidíš, 470 HP, z nuly na sto za 4,7 s.....
A když bude pršet a na chajdě bude rozbahněná cesta, taky se vyškrábeš....

A za 1,5 míče....víš jak tím proženeš Touaregy a základní Cayenne? >:-[]

No a třeba se časem vobjeví i Lancia Strtos (Challenger) popř. Alfa romeo 166 Sportissimo (Charger R/T).
Zatím je pořád kde brát >:D >:D >:D
6. 2. 2012 14:47
Re: Smysl?
a já chci zase Twin-air v Themě a taky tam není >:-[]

Prostě pochop, že přemotorované Bravo by bylo prodělečným podnikem a do toho dnes Fiat nepůjde....
Avatar - ludeco
6. 2. 2012 13:35
Re: Smysl?
Fiat by se měl hlavně poučit z minulosti. Vždyť je hodně lidí, co nechtějí Alfu, nebo Lancii. Chtějí jejich přednosti mít ve Fiatu. To platí i u VW, hodně lidí nechce S3 a raději si koupí Golf GTi. Když se podívám na 90. léta, kdy Fiat prodával auta celkem dobře, co bylo nejprodávanější? Levné základní verze a sportovně laděné edice. Třeba Punto 6speed byla jen 1,1 nebo Sporting byl 1,2 16V ale lehké auto s dobře udělanou převodovkou a výsledkem závoďáček do města. A jak se to prodávalo! Stejně tak Fiat Coupé, a ten je také nejčastější se silnějšími přeplňovanými motory. Dnes dělají všechno odprostřed, tj. pro toho co chce málo, je to moc a pro toho co chce moc, je to zase málo. Další věc, spousta lidí někde vidí sportovní model ale nemá na něj, tak si koupí alespoň ten obyčejný. Kolik u nás jezdí Octavií převlečených za RS? Proč toho Fiat nevyužije? Když si představím takové Bravo CC Abarth, vepředu Recara, interiér celý v kůži, po kapotou 1,8T-Jet, pěkně nafocený na plakáty, k tomu pár pořádných reklam v TV a potom nabídnout Bravo Sporting - 1,4 16V s krátkou převodovkou a pár designovými prvky z Abarthu...hned by byli jiné prodeje. Ale auto co se mihne dvakrát v kravině Tisíc a jedna noc, se asi moc prodávat nebude.

Mě to všecko SE*RE dvojnásob, protože jsem z oboru a vím jak je snadné udělat dobrou reklamu a prodat i špatné zboží, jenže ve Fiatu buď nejsou normální, nebo jim jde o cílenou likvidaci automobilky.
6. 2. 2012 14:49
Re: Smysl?
Jasně, Bravo bratru za 700 tyček.... to by byl fičák v showroomech.... >:D
Realita je taková, že i ta Giulietta se prodává ve velké míře s motorem 1.6JTD 105k.....

Jinak dobrá reklama možná tak prodá hnusnej jogurt, rozhodně ne špatné auto.....
Avatar - del42sa
7. 2. 2012 10:57
Re: Smysl?
jenže otázka nezní proč nemůže Fiat nabídnout Bravo s 1,8T, ale proč se nekupuje ani Giulietta s motorem vyšším než 1,6JTD jak píše mr. Murphy ? Je to jen tím, že v Evropě jsou trendem malé motory s nízkou spotřebou ? Nemyslím si. Je to tím, že jde o Italskou značku ? ano. Je problémem kvalita výroby ? ne. Jde o serióznost ? Ano !

Pořád se někteří snaží Fiat omlouvat, hledat důvody proč něco nejde, všechny ty přešlapy Sergia od roku 2003 hodnotit stylem, že se vlastně nic neděje, neustálé omílání ve smyslu: "všechno bude, jen musít počkat" ( po kolikáté už ??? ). Tyto přehmaty jsou ale pro Fiat fatální :no: A úplně doběla mě rozčilují komentáře typu, že "chudáček" Sergio je v tom všem nevinně, že nemohl nic jiného dělat a podobné choré výplody... Barik má rozhodně pravdu v tom, že nebýt té podařené akvizice Chrysleru, tak je Fiat uplně v prde.i ;-\

Já osobně myslím, že právě tohle slibování a neustálé posouvání nových modelů ublížilo Fiatu nejvíce, ty modely ztratily návaznost, kontinuitu, některé skončily uplně, to prostě nevyvolává důvěru u zákazníků. Koupím si Alfu Romeo Gulietta, ale co když tu za dva roky potká stejný osud jako např. Saab ? Do takového rizika prostě nikdo nepůjde a raději si koupí třeba Wolksvagen nebo Audi.

A není to ani tak dáno kvalitou/nekvalitou italských výrobků, jako spíše tou mnohokrát zmiňovanou "ne-kontinuitou". Když mě někdo jako zákazníkovi několikrát něco přislíbí a poté ten slib několikrát nedodrží, tak o takovou službu přestanu mít logicky zájem....

Je až k smíchu, jak Sergio svaluje nízký zisk Fiatu na příliš vysoké kapacity výrobních závodů. Takže budeme ty závody prodávat a pak až nám zbyde jedna továrna tak budeme v zisku ? No to nám to evropské portfolio poroste >:D

Nebo tím Sergio nenápadně naznačuje (vzhledem k finančním výsledkům Chrysleru), že Fiat pomalu ale jistě v Evropě končí a vedení se stěhuje do USA a hlavním tahounem se stane americká značka ? Ovšem pokud Sergio povede Chrysler tak jako dosud Fiat (navíc ten pán v roláku vůbec nemá žádné zkušenosti s tím jak funguje americký trh)tak to se mají američané na co těšit. U Fiatu už dokázal, že neumí.Jestli takhle bude pokračovat i v zámoří tak potěš koště. :no:
6. 2. 2012 13:01
Re: Smysl?
Vicemene souhlas! :-(
6. 2. 2012 19:49
Spolehlivost
No vždycky jsme měl rád italské autá, prostě Uno a Tipo to byla klasika v dané době, takže po ukončení vysoké školy, jsem začal vyděláva, tak jsem si koupil svoje první auto, fiat punto, nebylo špatné ale nebylo ani nic extra, bylo i spolehlivé, bohužel půjčil jsem ho manželce a tá přehlídla auto na křižovatce takže skončilo ve šrotu ... Pak jsem se zamiloval do AR 147, ale motor TS s Variátorem zařval po 50 tisíc km, dostal jsem komplet novej motor, ten vydržel kupodivu jenom 25 tisíc km, třetí motor fungoval už tak jak měl ale bohužel nejspíš kůli těm prvním dvěma zařvala převodovka, ji nejspíš nějak poškodily ... Takže jsem dal italům poslední šanci a koupil si ojetou 159, a když se mě v rychlosti 120 km/h nebo kolik to bylo zlomila náprava, tak jsem byl rád, že žiju ... Vysral jsem se na to, dnes mám audinu a4 avant už 5 let a nevím jestli se někdy k fiatu vrátím ... Fiat na to sral, sere a podle mě i bude * dál - ono tá itálie niní v * pro nic za nic ...
Rozbalit vlákno
2
6. 2. 2012 20:25
Re: Spolehlivost
Příbuznej měl Stilo a má teď Bravo a jezdí jenom na garančky.U obou bez poruch.
7. 2. 2012 10:07
Re: Spolehlivost
ojetou 159.....zlomila náprava .... aha
6. 2. 2012 21:28
Je to jednoduché...
Fiat nemá Evropanům co nabídnout. Jak se píše v příspěvcích nahoře, prostě vyklidil pole. Má nefunkční model nižší střední, které vetšinu automobilek živí.
Vzpomeňte na TIPO, ikdyž celkem poruchové auto, jezdilo jich po silnicích mraky ;-) Zachraňují ho jen malé modely Panda a 500, ale na slavnou éru UNA podle mě zdaleka nemají :-( Současné porfolio Fiatu v Evropě je prostě k pláči.... :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - del42sa
7. 2. 2012 11:11
Re: Je to jednoduché...
přesně tak. Dokonce to bylo auto roku 1989 :yes:
6. 2. 2012 23:29
OT: Half time america
Kupuj v Detroitu (a odveď zisky do Turína) ;-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0