Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2011: Nejprodávanější dodávky

Citroën Berlingo a Ford Transit jsou nejprodávanějšími dodávkami za rok 2011. Udržují si stabilní formu dlouhé roky. Dvojitý šíp kraluje menším, modrý ovál větším užitkovým vozům.
Zpět na článek
8. 2. 2012 08:35
8. 2. 2012 08:35
Dotaz autorovi
proč je trojka F.Scudo, C. Jumpy,a P Expert řazena v malých dodávkách, když rozměrově i hmotnostně jsou minimálně srovnatelné s R. Trafic, VW Transporter, MB Vito a jinými téže kategorie? Děkuji
Rozbalit vlákno
4
Re: Dotaz autorovi
Dobrý den, ve článku je rozdělení autorem vysvětleno.
8. 2. 2012 10:15
Re: Dotaz autorovi
Rozdělení vysvětluji hned v úvodu. Prosím čtenáře, aby si článek pozorně přečetli a nedívali se pouze na tabulky. Vysvětlování něčeho, co je v textu uvedeno, jest pro mne ztrátou času i peněz. Scudo, Jumpy a Expert nejsou uvedeny dle SDA v kategorii LUV do 3,5 t, proto jsem je zařadil do menší třídy. Hmotnostně tedy s Traficem, Transitem, Transporterem atd srovnatelné nejsou. Rozdělení na více kategorií (malé střední, velké) by bylo časově náročné a zpracování takových dat do článku též. Kromě toho by bylo v malých a středních minimum modelů. Děkuji za pochopení.
Avatar - woody-alien
8. 2. 2012 12:33
Re: Dotaz autorovi
Pokud se týká velikostního a hmotnostního srovnání, jen pro příklad.

Trafic - délka 4782-5182, výška 1955-2464, celk.hmotnost 2770-3010

Jumpy - délka 4805-5135, výška 1895-2276, celk.hmotnost 2661-2880

Takže podle mého plně srovnatelné vozy. Přesto se jedná spíš o poznámku na adresu SDA, v oblasti užitkových vozů existuje nepřeberné množství variant, kdy jedna spadá do kategorie do 3 tun, jiná do 3.5 tuny atd. Chápu, že není v silách redakce pídit se po nepřesnostech v dělení dle SDA a patří vám moje omluva za příliš zbrklou reakci, když jsem skutečně úvodní vysvětlení spíše přelétl než přečetl. ;-)
8. 2. 2012 21:14
Transit vs zbytek světa
Jakkoli nechci snižovat výsledky Transitu, kdy je neoddiskutovatelným leaderem, tak by bylo dobré porovnávat ne značky samostatně, ale konstrukce. Tedy pokud sečteme konkurenci Transitu, trojčata ze Sevel Nord, tak je už srovnání blízké 2559 proti 2443ks.
A můžeme pokračovat, byť je tam už jasný odstup, s Vivarem, Trafficem a verzí od Nissanu.
VW s Mercedesem trochu trpí tím že mají dva modely tam kde ostatní mají jen jeden - Transporter/Viano a Crafter/Sprinter.
Rozbalit vlákno
1
11. 2. 2012 11:48
Re: Transit vs zbytek světa
V těchto kategoriích aut je spíš podstatná užitečná než celková hmotnost a tady jsou plně srovnatelné scudo/jumpy/expert (1000 - 1200kg) jak s R.trafikem, tak s VW transporterem a MB vitem. Osobně bych viděl vhodnější rodělení dodávek spíše do 3 skupin, ale co je psáno to je dáno.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku