Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Český trh v roce 2011: Nejprodávanější dodávky

7 komentářů

dobló
proč je trojka F.Scudo, C. Jumpy,a P E😜ert řazena v malých dodávkách, když rozměrově i hmotnostně jsou minimálně srovnatelné s R. Trafic, VW Transporter, MB Vito a jinými téže kategorie? Děkuji
Avatar - woody-alien
woody-alien
Přesně tak.
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Dobrý den, ve článku je rozdělení autorem vysvětleno.
Sleeper
Rozdělení vysvětluji hned v úvodu. Prosím čtenáře, aby si článek pozorně přečetli a nedívali se pouze na tabulky. Vysvětlování něčeho, co je v textu uvedeno, jest pro mne ztrátou času i peněz. Scudo, Jumpy a E😜ert nejsou uvedeny dle SDA v kategorii LUV do 3,5 t, proto jsem je zařadil do menší třídy. Hmotnostně tedy s Traficem, Transitem, Transporterem atd srovnatelné nejsou. Rozdělení na více kategorií (malé střední, velké) by bylo časově náročné a zpracování takových dat do článku též. Kromě toho by bylo v malých a středních minimum modelů. Děkuji za pochopení.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Pokud se týká velikostního a hmotnostního srovnání, jen pro příklad.

Trafic - délka 4782-5182, výška 1955-2464, celk.hmotnost 2770-3010

Jumpy - délka 4805-5135, výška 1895-2276, celk.hmotnost 2661-2880

Takže podle mého plně srovnatelné vozy. Přesto se jedná spíš o poznámku na adresu SDA, v oblasti užitkových vozů existuje nepřeberné množství variant, kdy jedna spadá do kategorie do 3 tun, jiná do 3.5 tuny atd. Chápu, že není v silách redakce pídit se po nepřesnostech v dělení dle SDA a patří vám moje omluva za příliš zbrklou reakci, když jsem skutečně úvodní vysvětlení spíše přelétl než přečetl. 😉
coolio
Jakkoli nechci snižovat výsledky Transitu, kdy je neoddiskutovatelným leaderem, tak by bylo dobré porovnávat ne značky samostatně, ale konstrukce. Tedy pokud sečteme konkurenci Transitu, trojčata ze Sevel Nord, tak je už srovnání blízké 2559 proti 2443ks.
A můžeme pokračovat, byť je tam už jasný odstup, s Vivarem, Trafficem a verzí od Nissanu.
VW s Mercedesem trochu trpí tím že mají dva modely tam kde ostatní mají jen jeden - Transporter/Viano a Crafter/Sprinter.
dobló
V těchto kategoriích aut je spíš podstatná užitečná než celková hmotnost a tady jsou plně srovnatelné scud👋jumpy/e😜ert (1000 - 1200kg) jak s R.trafikem, tak s VW transporterem a MB vitem. Osobně bych viděl vhodnější rodělení dodávek spíše do 3 skupin, ale co je psáno to je dáno.