Na tom něco bude, pokud se v těchto zemích začne masivně investovat a budou zde pracovní příležitosti, pro Evropu to bude určitě výhodnější než přesouvat výrobu do daleké Číny. Moc jsem tomu nevěřil, že zaostalou Afriku čeká ohromný rozkvět, jak tvrdí odborníci, ale možná mají fakt pravdu.
Odvrácenou stranou mince bude rychlý úpadek korupcí prožrané Evropy s extrémním zdaněním, zadlužením a neudržitelnou dotační politikou...
Je tu ještě druhá odvrácená stránka. Renaulti si jistě zařídí bezcelní dovoz vozítek z Maroka do Evropy. Jak by v tomto směru asi dopadla jiná (než francouzská) automobilka? Mám pocit, že se nám tu "dvojrychlostní EU" začíná rýsovat.
Dále se nabízí problém islámských revolucí z poslední doby, byť Maroko v tomto kontextu u nás moc zmiňované není. A taky co do demonstrací a podobných atrakcí to ve Francii o moc jiné nebude, takže v tomto ohledu bych to viděl šul-nul...
Ale jinak myšlenka nabídnout jim práci přímo doma není špatná. Aspoň budou mít na výběr jiný džob, než pěstovat tajně konopí (jo, zrovna tam okolo Tangeru a Tetouanu se pěstuje nejvíc).