Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stejná auta za různou cenu (2.díl): Opel Agila vs. Suzuki Splash

Dvojice mikro-MPV Opel Agila a Suzuki Splash se prodává už v druhé generaci. Aktuální provedení toho mají společného ještě více než jejich předchůdci – vyrábí se na společné výrobní lince a mají stejné motory.
Zpět na článek
23. 8. 2009 09:54
23. 8. 2009 12:17
24. 8. 2009 09:33
23. 8. 2009 09:54
Těžko říct...
Desingově se mi líbí spíš Splash...ikdyž pravda že tam těch rozdílů moc neni :)....každopádně Opel si bude líp držet cenu...
Rozbalit vlákno
0
23. 8. 2009 10:59
Bez návaznosti na předchozí generaci
Předchozí generace těchto aut byla úplně o něčem jiném, dalo by se říct i jiná kategorie. Bylo to Suzuki Wagon R+ které se prodávalo i jako Opel Agila. Dodnes si pamatuji jaká na to auto byla reklama - borec dojel do hypermarketu a když odjížděl, strčil do kufru celý nýkupní vozík na šířku. Auto bylo krabicovité a díky tomu opticky široké a prostorné.
Tato nová verze je ale klasickým zástupcem městských vozítek, něco jako Matiz, jen za podstatně vyšší cenu. Úzká a vysoká karoserie hlavně při pohledu zezadu. Chápu že chtěli tvůrci designu oslovit mladší generace něčím čemu se dnes říká dynamický design, ale auto tím ztratilo předchozí robustnost a dostalo se do trochu jiné kategorie, kde těžko obhájí svou vysokou cenu. V případě Opelu za 240 tisíc už lze sehnat podstatně lepší auta...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PlumJelinek
23. 8. 2009 12:17
Rozdíly
Cenové a výbavové rozdíly mezi Agilou a Splashem jsou jak koukám na danou třídu obrovské. Jako potenciální zákazník bych se z rozumného hlediska rozhodnul pro Suzuki. Ovšem Suzuki má proti Opelu jednu nevýhodu - je děsně ošklivé a nezajímavé. U Agily to není jen o malém (levném) autě, ale je to zároveň i docela pěkný designový kousek, který může nějakou maminu s dítětem nebo důchodcovský pár dobře reprezentovat.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Pekelná Micinka
23. 8. 2009 13:01
Re: Rozdíly
Bez jakéhokoliv zaujetí vůči Suzuki je třeba říct, že Opel vypadá o generaci, možná i o generaci a půl mladší.
Avatar - iudex
24. 8. 2009 09:33
Re: Rozdíly
To je velmi pozoruhodný záver pri takmer identických autách 8-s
Avatar - woody-alien
24. 8. 2009 11:30
Re: Rozdíly
Nebál bych se říct, že je to nesmysl. Obě auta jsem viděl stát naživo vedle sebe a jsou prostě malinko odlišný, to je vše.
23. 8. 2009 15:13
jednoznacna Splash
Od sameho zaciatku sa mi viacej pacil Splash (zaujimave, ze inde citam, ze prave Splash je agresivny a Agila skor hrava), no ani ma nenapadlo, ze s nim raz budem jazdit a to aj preto, lebo vzhladom na to, co tieto dvojicky ponukaju, cakal som cenu podstatne vyssiu. Pre posadku je tu miesta viac, ako vo Fabii I., priestor nad hlavou je samostatna kapitola. Batozinovy priestor je v zaklade maly, ale ma dvojite dno s hlbokou plastovou vanickou (202/236 litrov?). Pod touto sa nachadza rezerva, pripadne dalsi priestor (ak mate sadu na opravu pneumatik). Vstupny otvor je obrovsky a sedadla su jednym tahom uplne sklopitelne do roviny. Nad nou ostava po strop uctihodna vyska, ktoru dosiahnete iba u MPV.
Uz mesiac jazdim na Suzuki Splash 1.0 SE (Special Edition), ktory som kupil novy za 281000.-Sk. Specialna edicia urcena povodne pre svedsky trh ma namiesto rezervy sadu na opravu pneumatik, ma automaticke rozsvietenie svetiel po zapnuti motora a ma navyse aj zapalovac cigariet a mobilny popolnik. Ostatne prvky sa zhoduju s najvyssim stupnom vybavy. Existuje snad lepsia kupa v triede miniaut? Navyse je toto este miniauto? 14,7s na 100 a 160km/h pre 1-2 ludi uplne postacuju, kto vie, vie aj vo 4ici. Udavana spotreba: 5,9/4,4/5,0. Prax? Min. 4,2, max. 5,7 - merane vzdy medzi 2 tankovaniami. Auto este len prave preskocilo 5000km. Zauruku 3 roky/100000km tiez neponukne hocikto (tusim ani Agila). Ja som k tomu dostal este gratis povinnu vybavu (5000.-Sk), gum. rohoze (1000Sk?), koberce (1000Sk?), lakt. opierku (5000.-Sk), bezp. skrutky na disky (900Sk), metalizu (10500Sk), super vyhodne poistenie a plnu nadrz. Skuste si takto dovybavit mensie auto. Cena davno presiahne Splash a to este zdaleka nebudete moct mat v aute to, co ma Splash (nemam Splash predsa nahodou). A nehovoriac o tom, ze Splash/Agila patria v tejto kategorii medzi najnovsie a najmodernejsie a najpriestranejsie.
Mimochodom, nie som fanusikom Suzuki a jeden Opel v rodine uz mame a sme s nim spokojny (Vivaro).
Agila je pre tych, co netusia o Splashi.
Rozbalit vlákno
2
24. 8. 2009 22:47
Re: jednoznacna Splash
Jo, jo ;-) Recenziu mam rozpracovanu uz mesiac. Ale chcem ju tam dat uz kompletnu a dopisovat uz len novinky. Ůrcite to tam hodim, lebo 1.0 tam este nie je. Rovnako model SE. :yes:
23. 8. 2009 23:38
Wanzl je král třídy!
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - woody-alien
23. 8. 2009 23:54
Re: Wanzl je král třídy!
Ta designová čistota skloubená s výborně obestavěným vnitřním prostorem. :yes:
24. 8. 2009 00:08
Re: Wanzl je král třídy!
Hlavně ten variabilní úložnej prostor! Nulový emise, výkon 1 osel a někdy řiditelný obě nápravy. Provozní náklady 5 Kč na celej den!
Avatar - iudex
24. 8. 2009 09:32
Re: Wanzl je král třídy!
A to se vyplatí... >:-[]
24. 8. 2009 14:16
Re: Wanzl je král třídy!
Svěř ho manželce a provozní náklady vyletí na 3000 Kč/hod. :-)
Avatar - Ronault.
24. 8. 2009 01:32
Jen jeden dieslový motor prodán
Jak je to jen možné, proboha?! Dyť náš Áda říkal, že jezdit autem na benzín to je jako bychom dnes koukali na černobílou TV a nafta je rozhodně nejekologičtější provoz!

No jsou to ti zákazníci ale hlupáci, co? 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pekelná Micinka
24. 8. 2009 01:50
Re: Jen jeden dieslový motor prodán
To víš, Ada zanevřel na benzín, když zjistil, kolik si Tiger vezme na 100 v terénu. >:-[]