No veru skoda ze tam nevyskusali aj ine znacky aut...medzi 4x4 su fakt velke rozdiely...
Trocha blata a ake problemy....
To by som mal vyst aj na mojej honde...
DCCD mělo i první STI type-RA-spec c 1992-1994 WRX STi Version 6 Limited 00, WRX Type R Version 6 Limited 00 , WRX STi RA Version 6 Limited 00 taky DCCD a jezdí jich hodně v anglii ale i běžné STI type R 00 má DCCD ..22B taky....druhá generace měla taky u STIček dccd ale je možný že bugyeye je měly v evropě jen za příplatek ale když se řekne STI tak se počítá že to má dccd jinak sti bez dccd je jako GT\WRX s větším výkonem .. jak je to přesně s diferencálama v tom se už neorientuju
Přiznám se, že nevím přesné technické řešení (zdali torsen, či "něco" jiného), ale co vím, tak přední samosvor začínal při uvedení STi na evropský trh.
Co máš se spotřebou u Suba? Máš na výběr naftu či benzín a nový dvoulitr už nebere tolik, co předcházející generace. Notabene, hedně jedinců po vyzkoušení tu o něco vyšší spotřebu oželí právě díky tomu, jak to auto jezdí. To mluvím z vlastní zkušenosti.
jj - solis z řecka má u nás na sfc vlastní vlákno - je to dobrej řízek.... No třeba mě hrozně překvapilo při přechodu z FWD na AWD, že je to v podstatě nedotáčivé - proti předokolce - tedy v rozdílných rychlostech ;-) . Na to jsem si musel zvyknout....Zcela jiný způsob projetí zatáčky - ale co Ti budu povídat ;-)
Právě že DCCD byl až u 2005 (facelift modelu 03-05, poslední dvoulitr) v příplatkové výbavě. Tedy existuje dost verzí i bez DCCD. Od 06 (2,5L) DCCD jako základní výbava. Přechod z GT na STi (2000/2001) znamenalo přidání samosvoru i na přední nápravu, jinak samosvor mělo už GT na mazinápravě, i vzadu.
Tak já tu možnost měl se scoutem , passatem 4motion a hyundai tucson /santa fe. Myslím ty větší zkušenosti a né jen projetí na parkovišti. Pokud člověk zná své limity apod. tak se do těchle situací možná nedostane tak často ,ale jednou ta chvíle přijde. A je to jako s pistolí. Možná ji nikdy v životě nebudeš nikdy potřebovat ,ale kdyby náhodou ta chvíle nastala ,tak je dobré ji mít.
Ta posledni veta? Asi skodoliba radost proto, ze Subaru nema kazdej Ferda ze vsi ;-) A pak jsou i jine duvody... Treba IHMO neschopne zastoupeni a vetsina znackovych servisu...
Automat s VTD občas udělá něco jinýho než by si chtěl koukni na tohle srovnání v extrémních podmínkách Forestr manual vs automat :-) [odkaz]
STI s elektronickým středovým diferenciálem to je jinej svět možnosti manuálniho nastavení rozdělení síly jsou i možnosti nechat si nahrát různý mapy podle chuti na sníh nebo šotolinu ale to už je extrem :-) a teď si představ že by si přesel ten šestiválec a měl jen FWD to by si tepr čuměl co to je setrvačnost >:D a nedotáčivost >:D zvyklej na AWD
:yes: navíc automaty s VTD mají určitou nevýhodu v přerozdělování, které se děje automaticky, podle toho, jak si to usmyslí, což může být v některých okamžicích hodně veselé - na rozdíl od diffu v STi, který si můžeš tak nějak přizpůsobit podle sebe.... Navíc teď mám těžší šestiválec, který proti turbíně ve Forestíkovi je o něčem úplně jiném - Foryn je hravější(taky je na platformě Imprezi), zatímco tenhle tank je křižník, jehož setrvačnost je třeba započítat - nebo to spočítá ;-)
je potřeba si uvědomit že když máš 4x4 třeba subaru AWD nejsi hned pán silnic a neznamená to že na zasněžený okrsce pojedeš o 50km\h rychleji než ostatní ,,pokud přesedláš z FWD na AWD je potřeba se sním sžít pochopit jak se chová protože je to velký rozdíl od běžného FWD a pokud dostaneš AWD do ruky navštívíš třeba školu smyku nebo projezdíš pár nádrží na uzavřených plochách odmění se ti spoustou zábavy za volantem a v mnoha případech tě ušetří výletů mimo silnici a pomačkaných plechů a tvrzení že není AWD jako AWD by se spíš hodilo že není řidič jako řidič
Tak stát se může leccos ... o vánocích jsem vystřihl hodiny na kruháči s fabčou, a to jsem nejel nijak rychle. S tím pokoušením a trochu hrubším zacházením se Subaru zcela souhlasím, asi je to tím, že měkký podvozek Forestera pobere dost :-) . Rumunské počasí se zbláznilo. Máme v Bukurešti zimu a moře sněhu, takže o nabírání zkušeností není nouze. V normálním městském provozu a za pěkného počasí mi vyhovuje spíše sedan s benzínovým více než 4-válcem a automatem ;-) ...
Proč ta poslední věta? "Tuctových" kontrukcí je vwšude dost - takhle důsledná symetrická konstrukce s nízkým těžištěm by měla "blažit" KAŽDÉHO fandu autíček.. :yes:;-)
Tak rekl bych, ze prodeje v Evrope jsou spis bidne, a ne ze "nejsou nejlepsi". Subaru zachranuje domaci trh a USA. Uz jsem to nekde psal, vubec se divim, ze se jim vyplati delat homologaci pro evropske verze... A nove modely a cenova politika to v nejblizsi dobe nezlepsi. No, je mi to tak nejak sumafuk.
tak tímhle jsi to opravil. Protože, jak jsem přečetl ten první příspěvek, tak jsem se "nadechoval", ale je vidět, že nejsi nekritickej puberťák, ale jezdíš - cos ukázal tím "zreálněním". Měl jsi štěstí a dobrou adhezi kombinovanou s trakcí všech čtyř, což by Ti bylo ale na renault, kdyby jsi zpanikařil... Já takhle jednou nasvištěl, vědom si AWD na kruháč a prosvištěl jsem ho rovně - naštěstí svah za ním byl pro Otíka malina, takže bez většího průšvihu - zkrátka chyběla adhere a bylo vymalováno..... Od té doby jsem jakýsi pokornější.....
Já přece VÍM - že VĚTŠINA lidí NE"zvládne" věci domyslet do úrovně co já - jak má "z 98mi % NEmasová" kartička "napovídá" ;-)
PS: A ještě se "poplácáváte" jak jste to "masově" NEpochopili :-)
PPS: Ale za "tip" na VÁŠ příspěvek z 12:57 díky (i tak je ale srovnání spotřeby OUTBACku a Yeti trochu "mimo" ;-)
A jsou ti "spořílci" STEJNĚ důslední i "všude" MIMO auta? ;-)
Nebo spoří JEN v autech (raději "celý život" jezdí v trochu úspornějším HORŠÍM voze, než naopak? :-)
to máš pravdu - ale to je o těch vstupních podmínkách - a o jakési "úctě a znalosti" mezí svého vozu. Já nemůžu porovnávat jiné systémy AWD, protože i přes občasná blbnutí s nimi jsem se na tu hranu(kde hraje svoje i moment překvapení) nepodíval. něco jiného je "kravit" schválně a jiné je to, jak píšeš - když Ti vypochoduje překvápko. Já se pořád učím sžívat s Outbackem a i po takové době "vychytávám" mušky. Nutno podotknouti, že mušky mého řidičského umu, ne Outbacku....
Yetiho s 1.8TSI bych nepodcenoval. Ten motor je slusne nafoukanej a jede velice pekne. U Suba se v MT projevi 1 diferencial navic a u AT zabije dynamiku 4rychlostni prevodovka z dlouhymi prevody (s vyjimkou 3.0R, ktery mel 5AT). Spotrebu bych u obou aut videl asi tak jak jsem dal na odkazech ze spritmonitoru, konstrukcne starsi motor u Subaru ma vyhodu ve vhodnosti pro LPG.
...narozdíl od vnějších plechů, materiálu palubky a hlavně spotřeby!!! Protože čeští spořílci hledí především na spotřebu, tak proč kupovat něco kvalitnějšího, když za to budu muset trochu připlatit???
V podstatě souhlas. Na druhou stranu já to říkám takto : I kdyby haldex apod. zvládl 99% případů do které se člověk dostane při běžném provozu auta po zamrzlých silnicích ,tak to 1% může být někdy i rozdíl mezi životem a smrtí.
Příklad z 5- dnů nazpět. Jedu z Brané do Velkého Vrbna přes Staré město(úzká cesta tak tak na dvě auta.Metr a půl naváté okraje. Povrch posyplý led + koleje). V zátačce mě to vynese díky větší rychlosti do středu cesty. Do protisměru jede dodávka - smrt v očích dupe na brzdy. Stačila mi rychlá reakce a přidání plynu. Byl jsem v suchu. Byl to fakt kousíček. Možná to bylo právě to 1%. Takovýchto podobných situací zažiju za zimu desítky.
>:D je to trošku s nadsázkou ale něco podobnýho se mě (nám) opravdu stalo >:-[]
kamarád fabia rs TDI já za ním s imprezou dlouhá zatačka v který se dá jet fakt hodně a nejeli sme pomalu a v tý zatačce bylo těch věcí z pole fakt hodně a už to bylo takový rozježděný a ereso mělo co dělat aby to ukočírovalo nebo spíš kamarád měl co dělat neříkám že sem zíval >:D ale neměl jsem takový potíže jako on ;-)
I kdyz...at to uvedem do spravneho svetla:
Ty, jakozto odbornice pres ojete kramy vseho druhu, samozrejme mluvis o looserech, kteri posledni prachy, co jim Provident milostive pujcil na 200% urok, vrazili do olitanyho allroadu a ted nemaj na palivo, na servis a ani na ty gumy, ze jo?
No ale i tak mas pravdu, porad plati, ze mit na auto neznamena jen - mit na to auto. >:D
jedeš domů z práce cestou kterou znáš i poslepu , jedeš běžnou rychlostí 110km v zátačce o který víš že se dá projet v klidu 150 a hle nějaký zemědělec (nejspíš traktor) se tu vykálel na silnici v podobě velkých koblihů všehochuti z jeho čerstrvě z oranýho pole s RWD má zaděláno na průser a pokud jsi neabsolvoval školu smyku může to bejt tvoje poslední cesta z práce v lepším přídě poslední v tomhle autě s AWD si jen uzívneš poslechneš si jak kousky toho humusu buší do podběhů a koukáš do zpětnýho jak daleko to bahno lítá >:-[]
Zacli jsme merit u odbocky na Stare Hamry a jeli smerem na Ostravici. Skoncili jsme na benzince na te dlouhe rovince pred Ostravici, takze jen par kilometru. Samozrejme, ze naplno se tam jet nedalo, byl tam nejaky provoz, ale v ramci moznosti jsme to protahli - na snehu, samozrejme.
no pak to ale není o systému 4x4, ale o mezikusu mezi volantem a pedály. Když člověk podcení schopnosti a vstupní parametry - tak je průšvih už za první zatáčkou.....A to neplatí jen o pneumatikách, ale o základní "pokoře" před technikou. Pokud vím, v čem jezdím a jaké to má schopnosti a určité hranice, měl bych tomu přizpůsobit svůj styl a chování. Pokud pojedu v zimě v Mustangu stejným stylem jako v Outbacku, tak s největší pravděpodobností mi bliknutí dvou přejetých hadů bude signalizovat maximálně to, že právě opouštím silnici - a podle Murphyho zákonů mne čeká namotávka na nějakou dendrologickou lahůdku, pokud možno 80let starou.....
Hoho, tak nevím, ale pokud měl yeti 13l, tak nejel plné, stejně tak anď sub. A věřím, že jste začali měřit pod Šancemi a končili u odbočky na Grůň. Nezdá se mi, že při plné dynamice měly ty benzíny "jen" tak málo. To tipuji na 2,0TDi 4M u našeho Passatu. ;-)
Prodeje a kvalita (téměř) NEmají souvislost.. ;-)
PS: Pro Subaru "bohužel", svou koncepci postavili na "náročnější" (čti dražší) konstrukci - že by se dnes změnili se očekávat NEdá (a přitom to většinu lidí až NEzajímá ...
..narozdíl od tvarů vnějších plechů, popř. materiálu na palubní desce :-)
S tou "chybkou", že 4x4 (jakékoli) vás (narozdíl od "představ") moc NE-"podrží" ;-)
PS: Viz to i zde zveřejněné video ze silnice "odlétajícího" audi Q7
V reálu je to VÍC o pneu, než o 4x4..
..lidé to ovšem (jako všechno) řeší "po svém" - místo ŠPIČKOVÝCH pneu s pořádným vzorkem dají na audi A6 Allroad pneu Matador... u kterých se diví že "už" po 40 tisících km by je snad měli vyměnit :-)
..to snad raději NE4kolku a nešetřit na pneu ;-)
Myslím že NEmáte (ni nejmenší) představu kolik žere takový autobus ;-)
Sorry, Subaru Legacy 2.5 jsem kdysi měla (s automatem) - "žral" méně než jeho nástupce C5 V6 3.0 (také automat :-)
Yeti 1,8TSI 4x4 - 0-100 = 8.4s s manualem, v max = 200
Outback 2,5 (121kW) 0-100 = 9.8s s manualem, v max = 198
Oboji papirove hodnoty, ano, ja vim, ale uz na papire je Yeti rychlejsi o podstatnych 1,4s. A s DSG je ve sport rezimu s launch controlem jeste o par desetinek rychlejsi... Je fakt, ze z tohoto pohledu je porovnani dynamiky srandovni ale jak pro koho, ze? :-)
Co se tyka spotreby, tak si ani neprej vedet, co ukazovaly pocitace po pruletu nad Sancemi, z toho by se na spritmonitoru asi osypali (yeti jel s asi o 4 l/100 mensi spotrebou = 13 vs 17 l/100).
Také jsem měl Haldex II v Oktávce a potvrzuji, že na běžné ježdění stačí, a to i v Jeseníkách při Ladovské zimě. Jen na blátě to el. uzávěrky nezvládaly.
Já jezdil s OB 2,5i 121kW e.r. 2007 normálně za 8,8l, v zimě o litr více, když jsem prášil, tak za 11,12l. ale to byla střelba s rozjezdy na "malou " jedna velká, "malá" dvě ..a tak dále. u trojky jsem mohl jet už jen velkou, to už byli všichni za mnou.
Ta spotřeba není tak hrozná v porovnání s tím, co to auto umí.I když občas jsem mu říkal láskyplně "chlastoun" .
Dynamiku yetiho, promiň, toto porovnávat je srandovní.
MT ma ve vsech Subaru 4x4 s vyjimkou STI mezinapravovej diff s viskozou jako uzaverkou. Tereni schopnosti jsou limitovany prave urovni svornosti viskozy. A protoze starsi generace nemela VDC na pribrzdovani kol (pokud vim, to tam slo az v roce 2007), rozdil v prujezdnosti na snehu proti zminovanym konkurentum bude hlavne v gumach a rukach ridice...
Spotreba je u OB 2.5 dle spritmonitoru 9.46 s medianem 9.4 a to tam kazi prumer nejakej tango z Liberce (clen subarufanclubu, ten mi da, ze si ho beru do huby >:D ). Yeti s 1.8TSI ma prumer 8.92, takze co je spotreba na urovni autobusu a co neni, to bych radeji nehodnotil... ;-)
tak to ho s největší pravděpodobností neměl. Ale jestli to byla doňa manuela, tak měl zase redukci - sice je ten převod proti offům nízký, ale pomůže... A tyhle sněhové disciplíny subaru umí...
...no to bych uplne netvrdil...byt mam Xc70 (06) a bracha novyho Forestra, tak cesta do Italie ve 4, plne nalozeny a rakev, Forester a Xc70 vysly nastejno, cca kolem 8.5l...nicmene jedniny co bych menil s Forestrem je misto vzadu, coz neznamena , ze jizdni vlastnosti nejsou u Subaru lepsi..;-)
Ha - tak to nevim.
Byl to 2,5 benzin/115kW manual.
Kazdopadne vyjel vsude tak samozrejme, jakoby snad ani nejel na snehu, klidne to i v kopci zastavil a zase rozjel, nejdrive pomalu a v klidu, pak zase s plnym plynem a vyvolavanim snehove boure vsemi ctyrmi :-)
zbývá se zeptat - měl ten Otík VTD? Subaru používá několi druhů AWD - VTD je nejvyšší level, určený pro vozy s VDC - a to ještě jen pro některé(hlavně se roubuje k automatům) - Je to něco jako el. špéry diffu.... A rozdíl mezi normálním AWD a AWD s VTD(variable torque distribution) jsou v některých situacích znát....
To je opravdu hezký objektivní příspěvěk, navíc jako majiteli Subaru letí poklona pro "fér plej", tedy za toleranci rodiny Torsenů a strejdů Haldů... >:D
na normální běžné ježdění měl pravdu..... také jsem to tam psal. V tomhle bych Vaverkovi rohy nenasazoval.....Je to o těch "hranách",ale pak také platí, že si v Subaru rozbiju ústa ve vyšší rychlosti a vůbec ;-) . Proto je také umění najít starší GT či STi, která nepoznala blaho klempírny.....
super či nesuper - haldex či AWD....Mám Subaru a měl bych tady posměšně psát o ostatních systémech.... Nebudu.... Ano - Subaru je excelentní, ale kdo to využije v normálu? Buďme objektivní - Haldex poslední generace, Torsenovic kolečka a vynález přítele Xdrajva - to jsou systémy, které pomohou a "podrží". Subaru je vyjímečné tím, že jeho fandové svá auta, chtějí-li - víc "rasí". Projedou větším terénem, kam by se majitelé jiných značek "báli" v obavě o servisní úkony na jejich vozidlech... to ale neznamená, že by na 90% situací také nestačili....
Dokonalost systému se pozná "na a za hranou" - Jenže ta hrana a dál je soubor mnoha a mnoha neopakovatelných proměnných, koncentrovaných do jednoho okamžiku - a tady a takhle srovnávat nelze, protože stejné podmínky nevytvoříte.... Proto gratuluji každému, kdo svou aktivní bezpečnost posune jakýmkoliv systémem 4x4 na svém voze.... A to, že jezdím v Subaru je jen příjemný bonus.......
Pred par dny jsme na horach testli kratce schopnost jizdy do kopce na snehu na Outbacku (2,5), Yetim (1,8 TSI) a X3 1.generace (2,0 D). Subaru vyjelo vsude, Yeti taky, BMW si v nejprudsim miste hrablo vsem ctyrmi a skoncilo. To mohlo klidne byt i pneumatikami.
A pokud nejsi pako, tak se na pohon vsech kol budes divat jako na celek.
Subaru sice opravdu umi v mizernych podminkach, ale pak pri bezne jizde platis za ten symetricky pohon spotrebou na urovni autobusu.
Yeti jezdi v prumeru za 8 litru a porizovaci cena je podstatne nizzsi nez u Subaru.
Tak si to preber jak chces, i kdyz pres tvuj firevwall vyleze vzdy to same jako pres kopirak.
S tim souhlasim. Bez zaverek nebo brzdeni jednotlivych kol se proste dopredu nehnes at mas haldex nebo AWD. Auto se 3ma torsenama v serii neznam, existuje vubec?
no dyť to píšu... "se jen snaží o***t, někdo lépě, někdo méně" ... Aha, mělo to být naopak, aby "Viva la Haldex" bylo u "někdo lépe". A že tomu tak je, o tom snad není sporu...
No ale tady na auto.cz nás pan Vaverka "ujišťoval", že (video nevideo) Octavia s HALDEXem je vlastně LEPŠí než symetrické AWD Subaru Forester - a on "svwé práci roooozumí" :-)
Viděl jsem několikrát "ačknit" na sněhu Volvo a vždy mě dojalo, jak špatný výsledek podalo. Možná je Volvo stále premiantem v bezpečnosti, jak si kdysi budovalo jméno, nicméně v pohonu 4x4 je to teda dobrý průserář...
Před týdnem jsem viděl X-Traila, jak si to napálil do zatáčky po uježděném sněhu a ono nic, čistá stopa jakoby léto a já úsměv od ucha k uchu.
Subaru je Subaru, víc to žere, ale když to má jet, tak to jede >:D Ti ostatní se jen snaží o***t, někdo lépe, někdo méně... Viva la Haldex >:D
Tak to je uz extremna situacia, ze nechali trakciu len na jednom zadnom kolese. Tam uz nejde ani tak o system pohonu ako skor o to, ci auto ma uzavierky napravovych diferencialov (v pripade Subaru aj medzinapravoveho), aspon elektronicke typu LSD alebo samosvory typu torsen/fergusson. Ak nie, moze vodic pridavat kolko chce, tri kolesa budu preklzovat a auto stoji...
Ale osobne samozrejme povazujem za "najdokonalejsie" (ak sa to tak da povedat) plnohodnotny a permanentny system 4x4, s troma medzinapravovymi diferencialmi. Haldex (a rozne ine verzie medzinapravovej spojky) ma vyhodu v nizsej cene a hmotnosti, ale nie je to permanentny pohon 4x4, a nema tak dobre trakcne vlastnosti ako "symmetrical AWD"...
:yes: ešte by som rád na tej rampe videl toľko reklamovaný (odvodené od slova reklama v TV >:D a nie reklamácia tovaru >:D ) X-drive od BMW, kde hlásajú že BMW X drive je najvyspelejšou technológiou 4x4 na svete... :-)
Ja vie, že reklamám sa nedá veriť ale keď to raz tvrdí tak seriózna značka akou hádam BMW je... :-!