Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Avensis 2,0 D-4D vs VW Passat 2,0 TDI – Ave Passat?

V japonsko-německé válce o řidiče rodinného kombíku jsme našli vítěze. Je jím Avensis, nebo Passat?
Zpět na článek
13. 2. 2012 11:23
13. 2. 2012 20:06
17. 2. 2012 10:58
13. 2. 2012 11:46
13. 2. 2012 14:01
13. 2. 2012 16:24
13. 2. 2012 16:31
14. 2. 2012 22:48
15. 2. 2012 00:33
13. 2. 2012 17:14
13. 2. 2012 21:05
13. 2. 2012 18:11
13. 2. 2012 19:10
14. 2. 2012 00:55
14. 2. 2012 13:58
13. 2. 2012 20:04
13. 2. 2012 20:46
13. 2. 2012 21:03
13. 2. 2012 21:14
14. 2. 2012 15:38
13. 2. 2012 18:12
13. 2. 2012 18:29
14. 2. 2012 17:07
13. 2. 2012 21:02
13. 2. 2012 23:11
14. 2. 2012 01:12
14. 2. 2012 15:31
14. 2. 2012 21:26
14. 2. 2012 22:56
14. 2. 2012 01:06
14. 2. 2012 12:36
15. 2. 2012 17:12
14. 2. 2012 16:58
14. 2. 2012 19:37
15. 2. 2012 07:40
15. 2. 2012 00:22
15. 2. 2012 15:54
16. 2. 2012 16:23
16. 2. 2012 19:43
Avatar - Ondore
13. 2. 2012 10:44
passátní Avensis!
Tak ho tu máme, test testov, súboj dvoch najväčších svetových automobiliek z dvoch totálne rozdielnych svetov, s rozdielnym prístupom k výrobe i zákazníkovi.

Zhrnieme si z predošlého testu redakcie, ako hodnotili ostrieľaní redaktori vw passat:
- motor stále umí zadunět
- zamrzí tvrdé plasty v oblasti kolen
- tlačítka jsou hodně náchylná k nechtěnému stisknutí
- startovací tlačítko či bezklíčový vstup byste zde hledali marně
- na nerovnostech si cosi v palubní desce před spolujezdcem občas zaskřípalo
- variant na šestnáctipalcových kolech určitě nehodlá být hvězdou zatáček; ani z točení volantem se vám endorfiny určitě nevyplaví
- každopádně je zde ještě co pro příští generaci zlepšovat
- passat nenasadil v poslední generaci zrovna zběsilé tempo a je to vidět

Aj napriek týmto chybičkám v použiteľnosti nie je dôvod passat zatracovať, svoju úlohu manažérsko-rodinno-prepravného univerzálu plní dostatočne. V cene sú kolesá a volant, za každú položku z cenníka navyše zaplatíte. Nákupom to samozrejme nekončí, musíte byť zmierení aj s častejšími poruchami, ktoré oproti svojmu konkurentovi budete mať priemerne 2x tak často. Nič tragické, zvykneš si.

Koncept cenotvorby tejto automobilky silne pripomína dávny systém predaja spoločnosti Compaq – v Amerike sa presadili tým, že inzerovali ceny svojich najlacnejších zostáv, ktoré evokovali dojem cenovej dostupnosti. Ovšem len do chvíle, kým ste sa nerozhodli pre kúpu, v obchode ste totiž zistili, že počítač sa dodával bez monitora. Darmo sa potom užívatelia utešovali tým, že majú kvalitnú značku, reálne nedokázali ich počítače nič viac, ako konkurenčné. Ak vám to niečo pripomína, podoba nie je náhodná. Na rovinu – kto si myslí, že jeho vyššia cena je vyvážená nejakou hodnotou, nalhává si do kapsy a je zrelý na trvalú hospitalizáciu v Bohnicích.

Naproti tomu Toyota Avensis len jazdí a jazdí. Príjemnou perličkou je nový Touch systém v štandardnej výbave (okrem najlacnejšej konfigurácie).

Ani Toyota nie je bez chybičky. Ich 4 štandardné výbavy nedávajú síce také množstvo kombinácií, ale 90% zákazníkov si svoje vyberie, v tom problém nevidím, navyše je slušná šanca, že vami vybraná zostava je v sklade alebo na lodi, kým u konkurencie čakáte často i vyše 6 mesiacov. To málo individualizácie si ale mohli ustrážiť na veci, ktorá by v tejto triede jednoznačne mala byť dostupná. Hovorím o balíku „Safety Pack“ a ruky by som dolámal tvorcovi konfigurácií, že nesprístupnil túto položku aspoň pre tri zo štyroch výbav. Nová cenotvorba odráža snahu Toyoty dohnať nezavinený výpadok z predošlého obdobia. Priaznivejší čas na kúpu tohto držiaka strednej triedy tu ešte nebol. Ak by si si omylom kúpil passat, tak máš slušnú šancu, že Ti to jedného dňa docvakne a budeš vedieť, že za svoje peniaze chceš ďalšie auto – niečo iné ako vw :-)
Rozbalit vlákno
17
13. 2. 2012 10:54
Re: passátní Avensis!
ja už mám rezervovanú práve testovanú verziu Ave, len nie béžový ale čierny interiér. čakal som na tento test a výsledok ma potešil celkom :-! :yes:
Avatar - Ondore
13. 2. 2012 11:07
Re: passátní Avensis!
Aký motor si si vybral? Prajem veľa spokojných kilometrov!
13. 2. 2012 11:14
Re: passátní Avensis!
prave 2.0d4d, dik. bol som 2x na predvadzacej jazde, absolutne mi vyhovuje a vybava plne zopoveda mojim poziadavkam. snad este panoramaticka strecha, ale je to uz potom nizke na mojich 193cm/+ menej komfortne 18palcove disky na nase krasne cesty/ .
13. 2. 2012 11:34
Re: passátní Avensis!
panoramaticka strecha je na prd. sedel jsem v sol i premium a ta premium je bohuzel hodne spatna. aby si ridic bouchal hlavu o strop, to jsem jeste nevidel. ale ta solka vypada bravwuuuurne >:D
13. 2. 2012 11:45
Re: passátní Avensis!
tiez som vyskusal sadnut do premium, na sedadle spolujazdca to bolo este horsie. pristrojova doska sa mi paci tiez viac v sol ako v premium, farebne myslim
13. 2. 2012 10:57
Re: passátní Avensis!
Abych řekl pravdu, Ondoreho nadšení příliš nechápu. Kdo přemýšlí o Avensisu či Passatu (tedy o mainstreamových autech bez výstřelků), tak má přece ještě mnohem lepší možnost. Mondeo celý Avensis zadupává do země - kdo po sobě projede tyto dva vozy, snad se ani nemůže pro Japonce rozhodnout. Samozřejmě pokud mu není přes 70 let - v tomto věkovém segmentu je Avensis asi přijatelnou volbou.
Avatar - Ondore
13. 2. 2012 11:06
Re: passátní Avensis!
Nadšenie Ondoreho vyzerá inak, na to preferuje úplne iné autá :-) Ale súhlasím, teším sa na nové Mondeo, snáď pôjde "mojím" smerom a podvozok bude komfortnejší.
13. 2. 2012 11:17
Re: passátní Avensis!
nemam tych spominanych 70 rokov, ale coskoro 30. a nevsimol som si ze by prave mondeo jazdili sami 70 a menej rocni. pri mondeu bude zaujimava nova generacia. bude zaujimave ci prestrelia design + cenu ako trochu pri focuse
Avatar - pario
13. 2. 2012 11:18
Re: passátní Avensis!
Dovolím si nesúhlasiť. Pri ceste s rodinou potrebujem auto, ktoré je tiché,spoľahlivé a komfortné a je mi jedno, či zákrutu prejdem s Mondeom o 10 km rýchlejšie. A to nemám 70 rokov ;-)
Avatar - white label
13. 2. 2012 11:30
Re: passátní Avensis!
Souhlas, aktuálně na Mondeo Avensis nemá, včetně ceny.
13. 2. 2012 11:36
Re: passátní Avensis!
mondeo ted zdrazilo. v zakladni nafte je ted jednoznance vyhodnejsi avensis.
Avatar - Katikakus
13. 2. 2012 14:27
Re: passátní Avensis!
To jsou zase "moudra", to snad nema ani cenu komentovat. Temi 70 lety jsi to zabil uplne... :no:

Pochpitlene nikdo nikoh do zeme nezadupava, to sand jen v hlavickach nezralych teenageru a jednodussich jedincu.
Avensis i Mondeo jsou plne srovnatelne vozy. Kazdy z techto vozu ma sve silne i slabsi stranky, oba vsak zaslouzene patri k tomu nejlepsimu, co soucasna mainstreamova stredni nabizi.
13. 2. 2012 14:33
Re: passátní Avensis!
Mondeo??? To je ta nevkusná kolotočářská plečka? Ten interiér by seděl leda do Fiesty >:D A exteriér není o nic lepší. O spolehlivosti se nemá cenu bavit. Ale když se ti líbí diskontní auta proč ne. Je to na vkusu každýho soudruha :yes: >:D
13. 2. 2012 23:36
Re: passátní Avensis!
no ak si sedel len v zakladnej vybave mondea, tak mas pravdu, Ale titanium ma uz kvalitnejsi interier a s obrazovkami aj v strednom paneli a medzi budikmi vyzera velmi dobre.

Redakcia: mozte zacat prosim zahrnat do testu aj zaruku? Ak niekto dava zruku 5 rokov a niekto 2 roky, tak to je obrovsky rozdiel.

Ale aj tak si myslim, ze lidri triedy su mondeo/508/superb(ak nechcem automat alebo 4x4)
Avatar - theolli
13. 2. 2012 11:00
Re: passátní Avensis!
Hezky napsané,s tím se dá souhlasit!
13. 2. 2012 17:36
Re: passátní Avensis!
Ten zmiňovaný Safety Pack jsem také nechápal. Němci (tedy Toyota v Německu) mají nabídku o něco lepší.
Avatar - Andromeda
15. 2. 2012 03:23
Re: passátní Avensis!
Hezky shrnuto ;-)
Avatar - Emel
13. 2. 2012 11:23
Avensis
Avensis je dobrá koupě a vítězství v nejprodávanější 2.0 naftě se cení. Vyrovnanost celého testu ale neznamená pro Passat žádný debakl, pokud se vám povede něco udělat s propastným rozdílem v ceně.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Perun
13. 2. 2012 20:06
Re: Avensis
Genau ;-)
Testovaný Avensis a passat jsou si, dle mého názoru, velmi podobní svou koncepcí i zaměřením na evropské konzervativní zákazníky, zejména interiérem bez zbytečných výstřelků.
Nový Avensis projetý nemám, ale předchozí verzi ano, a ta mě jízdně nijak zásadně neuchvátila. Zhýčkán kvalitním odhlučněním, vnímal jsem zvukovou izolaci dieselového motoru i podvozku jako třídně podprůměrnou. Zde passat Avensis jednoznačně předčil, ale to se, samozřejmě, se současnou generací může měnit...

Takže v komplexu a optikou tohoto testu zejména jde o zcela srovnatelné konfigurace vozů se zcela nesrovnatelnými cenovkami. Ale teorie se s praxí mnohdy rozchází a vw dokáže někdy cenově velmi příjemně překvapit ;-)
17. 2. 2012 10:58
Re: Avensis
Test na auto.cz těžko ovlivní skutečnou hodnotu a výhru passatu v evropě..
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2012 12:15
Re: Avensis
To by NEzvládlo ani deset testů.. ;-)
13. 2. 2012 11:46
moje osobni dojmy
vzhledem k tomu, ze ted vybiram stredni tridu, obehal jsem v patek skoro vsechny modely co trh nabizi.

avensis ve vybave sol je krasne auto, dojmove je to o necem uplne jinem nez pred FL. nechapu vytky redakce k interieru, ten mi prijde silnou zbrani auta. krasny stredovy tunel plynule prechazi do panelu s velkou obrazovkou. plus je cely stredovu tunel v kuzi+drevo efekt. fakt paradicka.

u avensisu nejvice nastve, ze vybava sol nema parkovaci senzory ani premiovy audiosystem, jako ma napr. mazda 6 v gta.

novy passat neurazi ale ani esteticky nenadchne. prilis mnoho chromu uvnitr dava velmi ledovy pocit coz prijemnemu pocitu v kabine neprospiva. ale volant a pristrojou desku ma passat krasne.

s auty jsem zatim nejel...snad az bude tepleji.

moje volba prozatim je:
- pro klidnou uspornou jizdu avensis ve vybave sol
- pro sportovni jizdu mazdu 6 ve vybave gta
- pro neco mezi passat a mondeo

zbytek kolace ve stredni tride je u mne out.
Rozbalit vlákno
4
13. 2. 2012 13:29
Re: moje osobni dojmy
Pro sportovni jizdu Mazda 6? Urcite? Mne to auto prislo az moc tuhe a neochotne...
Z te bandy jedine Passat nebo Mondeo, osobne je mi sympaticke Mondeo liftback co se tyka karoserie, co se tyka techniky, tak Passat TSI DSG 4x4 a je klid :-)
Avatar - -TEAC-
13. 2. 2012 18:36
Re: moje osobni dojmy
O směrové stabilitě a jednoznačné odezvě auta na pohyby volantu jsme sice už psali, ale poctivá mechanická stavba tohoto auta patří k hlavním trumfům šestky, takže se k chování na silnici jednoduše musíme vracet. I na českých cestách vyniká precizní řízení šestky se zřejmě nejtužším naladěním, jaké dnes můžete v neprémiové střední třídě koupit. Opravdu, pokud vás baví řídit a nemáte na některý zadokolkový prémiový model střední třídy, měla by být Mazda 6 prvním autem, které budete zkoušet.
13. 2. 2012 23:43
Re: moje osobni dojmy
chod skusit lagunu 4 control, mozno zmenis nazor.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2012 23:53
Re: moje osobni dojmy
Laguna 4C určitě nabídne velmi schopný a obratný podvozek, 4C se prostě nezapře. Stejně tak 2,0 dCi je velmi kultivovaný a schopný motor. V čem Laguna přecejen ztrácí je prostornost vzadu, která ne že by byla tragická, spíše jen průměrná.... stejně tak autu chybí třeba adaptivní tempomat, hlídání mrtvých úhlů a jízdních pruhů, což je na tuhle třídu škoda... a ani parkovací kamera není k mání...
Z druhé strany je tady autorádio Bose a hodně zajímavá cena.
13. 2. 2012 12:11
PASST NA PROSŤÁČKA
Něco neuvěřitelného. Čtu větu, cituji: "Kdyby byl Passat o tolik levnější, mohl by si vítězství nárokovat on" Tady přece nejde o nějaké nárokování vítězství, ale o posouzení, který vůz je z porovnávaných modelů lepší. Neboť při tomto nesmyslném kritériu by jakákoliv prémie vždy prohrála s jakýmkoliv lowendem...

Avšak nikoliv pouze prémie a lowend. Jak je vidět nahoře, cena prohrála první misto supermainstreamu, neboť, jak jsi se nahoře dočetl, být Apoštol levnější, mohl by si vítězství nárokovat on...

Podívejme se na věc podkud možno realistickejma objektivníma garážovýma vočima. Kloním se v téhle pozici k poměrně přehlednému a pochopitelnému postoji kontratestéra, váženého pana Aleše Jungmanna. Jistě, Avensis je nepochybně kvalitním vozem. Jeho ambice však končí tam, kde ambice eurošpice začínají...

No... není porovnávačka jako porovnávačka. Dnes je to tak na malého garážového vlastňáka. Neboť, jestli je tu (mimo pana testéra) ještě někdo jiný přesvědčený, že Passat je horším vozem než Avensis (!!!), ať hodí diskusním šroubovákem.

Já to nebudu :-!

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE, BRAVWO PASSAT :yes:
Rozbalit vlákno
98
13. 2. 2012 12:44
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Apoštol,Prémie,Garážové oči,Eurošpice...nech si kecy na koledu. :yes:
13. 2. 2012 12:47
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
cena je jedním z podstatných parametrů, které jaksi tvoří celkovou "kvalitu" vozu.... Smiř se s tím.... ;-) Češi prostě nakupují dle parametru cena/výkon, to není žádná věda....

Srovnávací prohra nemusí pašíka a jeho fandy mrzet.... Takhle to tady dostal i od Mondea a i tak se prodává líp.... Ovšem diskusně je srovnávací prohra vořech, to bezesporu.... ;-)
13. 2. 2012 13:07
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Následující text je otištěn v jednom z posledních evropských respektovaných testů, které PASSAT úspěšně absolvoval, jedná se o test AUTO.CZ z měsíce února 2011. Text samotný je jistě ústřední esencí toho, proč je PASSAT přitažlivý již pro více než šestnáct miliónu dosavadních majitelů. Tedy nyní slíbená citace:

„Jestli však chcete být hýčkáni vždy a všude, bude vaší volbou Passat Variant. Ten byl totiž z testované trojice (Mondeo, Superb, pozn. aut.) jednoznačně nejpohodlnější. Cestující byli od nástrah českých silnic téměř dokonale izolováni, za celou dobu testu jsme nezaznamenali ani jediný nepříjemný ráz do zad což rozhodně nebývá zvykem. Jízdní vlastnosti jsou proto logicky mnohem méně sportovní než je tomu v případě Mondea, i tak nás však překvapila ochota podvozku projíždět zatáčky na limitu…“

Nelze, prostě nelze než připojit – BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Avatar - Katikakus
13. 2. 2012 13:26
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
"Zvítězilo Mondeo kombi a pokud se svým dynamičtějším zaměřením strefí do vašich preferencí asi nebude proč váhat.

Superb Combi nabízí veliký zavazadelník i podélné místo na zadních sedadlech, šířkou interiéru však za testovanými modely citelně zaostává. V našich očích jde o dobrý kompromis, nebo chcete-li zlatou střední cestu, protože jeho pořízením rozhodně nic nezkazíte a žádná nemilá překvapení na vás čekat nebudou.

Passat Variant je (v našem případě) dobrou volbou z hlediska komfortu i vnitřního prostoru a své zákazníky si také jistě najde.

Srovnání cen jen podtrhuje bodové vítězství Mondea. To je totiž, jak vyplývá z tabulky, ve zlevněné výbavě Enterprise jasně nejvýhodnější nabídkou. Vavříny a gratulace proto nakonec putují k Fordu."

BRAVO FORD :yes:
13. 2. 2012 13:46
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
aneb vítejte na festivalu vytrhávání věcí z kontextu ;-)
Avatar - Katikakus
13. 2. 2012 14:21
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
;-) :yes:
Avatar - Ji/Ri
14. 2. 2012 15:10
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
....z čehož plyne, že avík je lepší než všichni ostatní. A je to pravda.
13. 2. 2012 14:38
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Dle parametru výkon/cena nakupuje každý, nejen češi. Hlavně němci si nechaj pro cent vrtat koleno. A není žádný umění udělt wagen o 150 000 dražší a vykřikovat jak mam skvělej interiér a ještě ušetřit kam oko zákazníka nedohlédne.
13. 2. 2012 15:39
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Přesně tak. Vzpomínám si na příhodu, kdy naši známí (Němci) nechtěli synovi koupit k šestnáctinám skůtr, protože byl moc drahý (ve výsledku by je vyšel tak na 60% jedné měsíční výplaty). Vsadím se, že pokud by Češi měli srovnatelné platy, bude na každém rohu stát Ferrari >:D
13. 2. 2012 12:51
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
rozdíl v ceně mezi prémií a lowendem má svůj důvod
rozdíl v ceně mezi testovaným pasatem a avensisem ale nelze obhájit žádným kvalitativním rozdílem
a způsob nakupováni ala turecký bazar mi přijde pro německý autosalon nedůstojný
Avatar - iudex
13. 2. 2012 12:55
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Presne tak. Chodiť ako somrák a opakovane drankať ešte o percento väčšiu zľavu...možno to u VW naozaj tak funguje (ako sa tu viacerí dušujú, že 20% si vydupú - mne sa to nestalo), ale nie každý chce (a má čas) kupovať štýlom egyptského divadielka na trhovisku.
13. 2. 2012 13:11
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Somráka jsem v prodejně Volkswagen zatím nikdy nepotkal. Naopak, většinou tam chodí lidé, kteří hodlají koupit auto. Předpokladem úspěšné koupě je též sjednání kupní ceny. Pojem sjednání je pojmem jehož obsahem je vůle obou stran setkat se u částky, která bude reprezentovat kupní cenu.
Avatar - Katikakus
13. 2. 2012 13:22
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Pockej, ja myslel, ze o cene vyjednavaji pouze low-endovi jezdci, eurodrzci tuto potrebu nemaji a zasadne tudiz nakupuji za ceny nabizene prodejcem. Tohle jsem tady totiz pred casem cetl prave v tvem podani...
13. 2. 2012 13:25
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
presne toto ma napadlo, ze som to uz niekde cital. a dotycny ma podobne meno. tak pekne sup sup do predajne a vysolit plnu cenu. co sme bazarovi kovboji aby sme vyjednavali o cene? ked na to nemas tak tam nelez by sa dalo nazvat to pravidlo eurodrzkov >:D
13. 2. 2012 13:48
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Tak to najdi a podiskutujeme tu o tom. Také se ale předtím začti do blogu "Jak se kupuje auto", je to tam někde na začátku v prvních dílech. Cena se sjednává, to znamená, že se dva (prodávající a kupující) setkají u nějaké částky.
Avatar - Katikakus
13. 2. 2012 14:08
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Aha, tazke zminene plati pouze a jen, kdyz se to hodi tobe. Nic jineho jsem necekal. Pripomenu ti to, az se tim tady zacnes zase jednou ohanet.
13. 2. 2012 14:21
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Nikdy jsem to tu nenapsal, naopak, na blogu jsem napsal, že o cenu sjednáš, avšak že abys to zase nepřeháněl. Jen si to přečti - [odkaz]
Avatar - Katikakus
13. 2. 2012 14:28
Re: PASST NA PROSŤÁČKA
Ale napsal a moc dobre to vis. A napises to znova. Budu cekat a pripomenu ti to. :-!
13. 2. 2012 14:32