mám BMW rád, ale tohle je jedna z největších stupidit, která opustila jejich výrobní linky... Pardon kecám. Po chvíli přemýšlení jsem dospěl k tomu že to není jedna z největších stupidit, ale absoltně největší stupidata. BMW historicky neudělalo nic hroznějšího než řadu X6 a to vč. obsukrního úletu s názvem Isetta. :-O
Co je to turbinova dioda? Trubicovou bych chapal, ale takhle nevim. Jinak jsem rad, ze jsem si novou trojku neobjednal, zklamala mne uz ta predchozi a po vikendove projizdce v nove 328i se muj dojem potvrdil. BMW bohuzel zaspalo a tezce to bude dohanet.
no co já jsem četl v zahraničním tisku tak naopak BMW neuvěřitelně zabodoval a například C (které bylo považováno za aktuální etalon) smázl rozdílem třídy. Což je masakr. Dlouho jsem neviděl v německém tisku takové ódy na auto. Vypadá to že u BMW to vzali za správnej konec. :yes:
mi se X6 taky nelíbí, ale líbí se mi, že umí nají díru na trhu, udělat něco nového, co tu ještě nebylo a třeba s tím prorazit... jako s X6... nebo 5GT, která sice neuspěla, ale aspoň v BMW mají koule a jdou do něčeho nového =)
Podle toho na co. Já mám starou E36 a na prostor si nestěžuju a to vozím lidi do školy už tři roky, byl jsem na dovolené a bez problému. Horší to asi je s dítětem, ale to řeší touring.
Podvozek se o pri E9x opět vylepšil. Dává větší jistotu v zatáčkách, ale zároveň umí být i komfortnější na větších kolech. Díky jemnějšímu řízení se i lépe ovládá v náročnějších zatočených silnicích. Příplatkový M sportovní podvozek dává ještě větší tvrdost a stabilitu, ale není to tolik na úrok komfortu, ja by se dalo čekat.
No, myslím že v dané kategorii, co se týče výkonových parametrů, průběhu křivky toč. momentu i silné vůle zrychlovat i kolem 3500ot./min nevítězí výše zmiňovaný 220CDI, který má navíc poměrně hrubý chod, ale 2.0dCi (132 kW a 400 Nm) od Renaultu pro model Laguna GT...
Nejsilnější dCi je bohužel hodně tupé v nízkých otáčkách a ani nemá kdovíjakou výkonovou špičku. Není to špatný motor, ale Mercedes "to zvládl" lépe. A sázka na dvě turba byla z pohledu jízdního projevu chytrý tah.
A nakonec on ten dvoulitr v Laguně není ani tak dobrý jako mnichovské 20d...
V čem je 220 CDI lepší než 320d? Dynamicky je 320d o kousek dál, prakticky ve všech režimech je rychlejší než 220CDI.
[odkaz]
Navrch má 320d o litr nižší naměřenou spotřebu.
Čísla AutoBildu hovoří pro vás, moje zkušenost mě zatím říká, že 220 CDI jede líp. Nakonec jestli v Céčku dynamicky zaostal za 320d jen nepatrně, tak - jsou-li udávané hmotnosti "real" testovaných aut - je to velmi dobrý výsledek. Navíc: ve většině situací na tom drobnéím rozdílu mezi oběma motory nezáleží a konkurence má ve většině případů ještě dost co dohánět.
BMW obecně dělá nejúspornější turbodiesely, to je známá skutečnost. Ale ono to C 220 CDI taky umí jezdit kolem 5 litrů, jenže je úspornější s manuální a ne automatickou převodovkou.
Mám možnost oba motory v téhle třídě vozů porovnat a BMW má lepší dynamiku i kultivovanost a to nemluvím o citelně lepší spotřebě. Mám služební C 220 CDI po aktuálním faceliftu a reálnou spotřebu dle dotankování mám lehce přes 7,5 l při běžné jízdě. Motor od MB je celkem povedený, ale na motor od BMW to prostě nestačí. Na druhou stranu BMW je leader ve vývoji vznětových motorů, tak se není co divit, že MB zaostáva na všech frontách od 4 válce s biturbem s výkony 2.0 160 kw pořípadě nová 550d 281 kw jasně ukazují, že mercedes momentálně nemá žádnou odpověd na motory z Mnichova.
Já bych rozhodně nečekal, že nové bude znamenat hned lepší. Zvlášť v době downsizingu, turb, EU norem 2150, sjednocování platforem kvůli úspoře, celkové krizi v EU, pseudoekologii a enviromentální dogmě atd...
neda mi to, ale na fotke je kryt motora s napisom TwinPower Turbo a podla popisu sa jedna o 320d. Kod motora by mal byt N47D20, co je rovnaky motor ako sa montoval do poslednych serii E90, 135kW a 380Nm. Tie ale TwinPower nemaju pokial viem!
Ak by v tejto novej generacii bol, preco by sa to neodrazilo na vykone ci na spotrebe? (je identicka s E90 320d). Ma teda F30 novu, upravenu verziu N47, alebo sa ten dekel do motora dostal len nedopatrenim?
Jsou stejné, je to jen obchodní označení.
Do E90 se do roku 9/08 montovala verze se 120kw a bez filtru, od té doby přišlo Efficient Dynamics a 130kw verze. Od faceliftu E92/93 se tam dávala verze s 135kw a ještě k tomu se změnilo pár detailů na autě (ližiny u kombi, tlačítka vyhřívání sedaček se přesunula na panel klimatizace atd.)Jo a ještě přibyla verze Efficient Dynamics s motorem 20d 120kw ;-)
ano, vdaka. Pozrel som si nejake clanky a co ma zmiatlo bol ten nazov, nakolko je to dost podobne s Twin Scroll Turbom, ktore sa dava(lo) do vykonnejsich motorov.
Ale TwinPower turbo JE twin scroll turbo! Ako píše Lukáš, je to už len okmerčné označenie turbodízla, nie prejav faktu, že motor má dve turbá. Ale keďže twin-scroll turbo (jedno turbo s dvomi dráhami/komorami) sa tak podobá na twin turbo, tak to marketéri vtipne označili Twin Power. ;-)
no konecne som k tomu nasiel nejake oficialne info: Ano, TwinPower je oznaceni pre TwinScroll turbo a teda motor v 320d F30 "NIE JE!!!" totozny s motorom 320d z E90!
F30 dostala upraveny motor N47 s TwinScroll turbom, no pri zachovani povodneho vykonu (135kW) a klesnuti spotreby o 4%.
Na jednej strane OK, na druhej si myslim ze si tymto krokom si len pripravili cesticku na ozivenie predaja o 2-3 roky, ked bez velkej namahy zvysia vykon motora. (N47 s TwinScroll tu uz bol, v X1 a 1er, no mal oznacenie -23d a -28d a podstatne vyssi vykon)
Twin scroll je technologie určená pro benzinové motory, u turbodieselu ke stejnému účelu slouží variabilní geometrie lopatek (ta je u benzinového motoru kvůli vyšší teplotě spalin prakticky nepoužitelná). TwinPower Turbo je dnes ze strany BMW jen marketing, stejně jako u konkurence zkratka TFSI
Existují i benzínové motory s turbodmychadly s variabilní geometrií. V produkci je však snad jediný model (dva, když člověk započítá i výkonnější mutaci), který tuto technologii používá. Dražší, ale účinnější. Možná, že se začnou časem objevovat i mezi malými motory. V rámci EUCAR je zvažovali včetně možnosti asistence elektromotoru (elektromotor by pomáhal točit turbínou, nikoli hnát auto, jen pro upřesnění).
Co se BMW týče, zdroje se občas rozchází, ale vypadá to, že diesely jsou skutečně VGT a benzíny TST. Nevíte, jak je to u nové 25d? Dvě VGT? BMW se zmiňuje jen o dvoustupňovém přeplňování s VGT.
Jinak označení TFSI není (tolik) zavádějící. Turbo lze chápat hovorově jako "dopovaný," takže lze přežít i třílitr s kompresorem.
milujem tie siroke stredove tunely v bmw s priestorom pre nohy mensim ako v matize ;-)
cely ten interier bmw posobi preplacane a gycovo presne ako cele auto, budiky pred vodicom su akoby 3 generacie pozadu a to v kazdom bmw, hroza.
tie pochromovane horizontalne listy vedla prednych hmloviek ktore su utopene v obrovskom holom plaste tak na toto sa ani kia s hyundaiom nechyta veru tak, casy sa menia.
medak sa nemusi bat a ked pride nove Cecko rozdiel sa este zvacsiiii
vidis, tebe to vadi a pre mna je to presne to, co u auta hladam. Naco mi je farebna zvonkohra na budikoch, cervene rucicky, modre alebo cervene podsvietenie, zeleno - modre palubaky a podobne... serepeticky, ktore s technikou nic nemaju. Mne sa u BMW paci to, ze funkcionalita je postavena nad aktualnu modnu vlnu.
Oranzove pristroje, strohe cisla, jasne a prehladne usporiadane tlacitka, ziadne zhovadile tvary ako u korejcov ci francuzov...
ze displeje BC u E90 su z velkych stvorcekov? no a co? dostanem z nich vsetky informacie co potrebujem a funguju dobre a citatelne ci v noci, alebo cez den. A dokonca ani pri -30°C nemusim cakat 2 sekundy kym sa krystaliky preleju. (ako v inych, no farebnejsich palubakoch)
neviem ako u teba, ale rukami mi preslo dost aut aby som pochopil to, ze cim farebnuckejsie a malovanejsie palubaky ci navigacie to ma, tym skor mi idu na nervy. Vidiet pri nastavovani ventilacie na velkom displeji panacika a velke sipocky hore, v strede a dole je fajn, ale iba ak v showroome alebo ked chcem predviest auto susedovi. No ked nim idem sam, je to cira blbost co otravuje zivot...a som rad ze BMW tento trend nesleduje...
Som rád, že sa BMW po mnohých rokoch vrátilo k svojmu klasickému dizajnu. V súčasnom portfóliu neviem nájsť ani jediným model, ku ktorému by som mal nejaké väčšie výhrady - čo sa o Audi ani Mercedese povedať nedá.
Som priam fascinovaný budíkami, celkovým usporiadaním 4 kruhov, klasickým jednoduchým, ale solídnym BMW písmom a hlavne absenciou príšerných tubusov, čo majú Audiny. Takto si predstavujem ideálne budíky - aj o 20-30 rokov.
Dúfam, že sa BMW zlepšilo aj v spoľahlivosti. V posledných rokoch to vraj nebolo bohviečo.
jo 20d bude asi nejprodavanejsi motorizace u tehle 3er. No recenze je hezka ale na zadek neposadi. Jde zas o klasicke auto z nemecke trojky, neprekvapi.
recenze na kterou cekam a nebudu sam je 280KW ze 3l nafty, se 3ma turbama tak jak to pujde do 5er(550d).
tohle je proste prumer ktery muzu koupit jak u audi tak u MB (a stejne mam E90 :-)
Koukal jsem a kluci z automotonews.cz už minuly týden přinesli jízdní dojmy s novým 320d a 335i a u všeho měli i videa se zvukem a zrychlením zde je odkaz na jízdní dojmy 335i [odkaz]