Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 320d Sport Line: První jízdní dojmy

Diskuze (56)
K prvnímu seznámení se nové BMW řady 3 dostavilo s dvoulitrovým dieselem a v provedení Sport.

Využili jsme nabídky firmy Renocar a jako první novináři v Česku jsme vyzkoušeli nové BMW řady 3 na domácích silnicích. Při prvním krátkém seznámení nám dělal společnost nejnadějnější model: dieselový čtyřválec 320d s automatickou převodovkou, v atraktivním provedení Sport Line.

Design si zachoval charakteristické rysy řady 3, k nim ale přibral řadu nových prvků. Zatímco zadní svítilny s trubicovými diodami jsou očekávatelným vylepšením, příď inspirovaná modelem Z4 a především konceptem elektro-kupé i8 způsobila při premiéře velké překvapení. Nekonvenční světlomety ale autu sluší a pomáhají úspěšně maskovat zvýšení přídě vynucené požadavky na ochranu chodců.

BMW se mimoto inspiruje i u Mercedesu: vedle základního modelu a M paketu se v nabídce nově objevují další tři linie – Luxury, Modern a Sport. Přitom právě paket Sport s výraznými nárazníky a černými prvky vypadá nejlépe. V redakci jsme se dokonce vzácně shodli, že k nové Trojce sedí víc než možná zbytečně agresivní M paket.

Interiér je stejný jako v řadě 1…? Ne! Na první pohled tak vypadá, protože se liší jen v detailech. Ale Jednička je uvnitř hodně stísněná, nová Trojka je o poznání vzdušnější: není tolik skoupá na prostor v příčném směru a ani se v ní nesedí tak blízko čelnímu oknu. Cenné centimetry se přidávaly i v druhé řadě sedadel. Nejmenší mnichovský sedan sice stále netrhá velikostní rekordy, s novou generací ale vyhoví představě rodinného auta zase o kus lépe.

Motor je u zkoušeného auta jediným důvěrně známým elementem. Dvoulitr o 135 kW a 380 Nm stále patří v dané výkonnostní kategorii ke špičce. V praxi je lepší vlastně jen stuttgartské biturbo 220 CDI (125 kW a 400 Nm).

V nové 320d s automatickou převodovkou motor potěšil velmi kultivovaným chodem v nízkých otáčkách. Nabízí velmi silný zátah, kvůli výrazné orientaci na nízké a střední otáčky však čtyřválec ztrácí na přesvědčivosti ve vysokých otáčkách. Ale nezoufejme, BMW již téměř jistě připravuje něco silnějšího, nad 320d by se v ceníku mohl zabydlet třeba biturbo čtyřválec 325d (160 kW).

Převodovka dovoluje jízdu ve velmi nízkých otáčkách. V režimu Eco Pro při 100 km/h rychle řadí na osmičku a nechá motor pracovat při 1500 min-1. Dálničních 130 km/h pak znamená 2000 min-1. V obou případech po stisknutí plynového pedálu následuje hbitá akcelerace, bez nutnosti podřazovat.

Nejsilnější stránkou je komfort řazení, k tomu se ale přidává i nadprůměrná rychlost změny převodů. Řazení lze snadno ovlivnit i pomocí příplatkových pádel pod volantem. Kromě finanční úspory při nákupu a stále méně žádanému pocitu spojení s autem vlastně neexistují argumenty proti koupi této automatické převodovky.

Řízení nastavuje ve střední třídě nová měřítka. Proti předchůdci má výrazně lehčí chod, vyznačuje se ale ukázkovou přesností a řidič není ochuzen o zpětnou vazbu. BMW se tím povedl najít vhodný kompromis, kdy je řízení auta zábavné a přitom snadné a nemělo by unavovat ani po delší cestě.

A podvozek? Opět padá teze o čtyřdveřové Jedničce. Řada 3, ačkoliv s ní sdílí technický základ, se chová jinak. Je méně bezprostřední a vyspělejší než řada 1, ale stále o kus hravější než řada 5. A samozřejmě navzdory zimním pneumatikám skvěle drží v zatáčkách.

Jestli jste v celém textu marně hledali nějakou zápornou stránku, pak pro vás na závěr jednu máme. Vyšší hladina aerodynamického hluku v dálničních, kterou se vyznačovala minulá generace, u novinky do značné míry přetrvává. Jinak nám po prvním setkání nezbývají než slova chvály.

Automobil k prvním jízdám poskytl brněnský dealer BMW, společnost Renocar.

BMW 3 (F30) – Ceny a technická data
Model328i335i320d320d ED
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]1997297919951995
Válce/ventily4/46/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]180/5000-6500225/5800-6000135/4000120/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1250-4800400/1200-5000380/1750-2750380/1750-2750
Max. rychlost [km/h]250 (250)250 (250)235 (230)230 (225)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,9 (6,1)5,5 (5,5)7,5 (7,6)8,0 (8,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4 (6,3)7,9 (7,2)4,5 (4,4)4,1 (4,1)
Cena [Kč]957.500,-1.115.000,-887.500,-887.500,-

Diskuze (56)
14. 2. 2012 23:03
Re: BMW robí jedno krajšie auto za druhým
Absolutne nie vsetky audiny maju tubusy,skor minimum a uz vobec nie A4 ako konkurent 3er, tak sorry, ale musim ti povedat netrep lebo nemas paru!

[odkaz]
14. 2. 2012 20:12
Kvalita Fotiek
:no: :no: :no:

V poslednom case to ide dole vodou...na zakalde ale tychto fotiek bych videl inak peknu 320d ako tretotriedny šit
14. 2. 2012 19:23
Re: TwinPower Turbo vs. N47
Existují i benzínové motory s turbodmychadly s variabilní geometrií. V produkci je však snad jediný model (dva, když člověk započítá i výkonnější mutaci), který tuto technologii používá. Dražší, ale účinnější. Možná, že se začnou časem objevovat i mezi malými motory. V rámci EUCAR je zvažovali včetně možnosti asistence elektromotoru (elektromotor by pomáhal točit turbínou, nikoli hnát auto, jen pro upřesnění).

Co se BMW týče, zdroje se občas rozchází, ale vypadá to, že diesely jsou skutečně VGT a benzíny TST. Nevíte, jak je to u nové 25d? Dvě VGT? BMW se zmiňuje jen o dvoustupňovém přeplňování s VGT.

Jinak označení TFSI není (tolik) zavádějící. Turbo lze chápat hovorově jako "dopovaný," takže lze přežít i třílitr s kompresorem.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
14. 2. 2012 16:47
Re: TwinPower Turbo vs. N47
Twin scroll je technologie určená pro benzinové motory, u turbodieselu ke stejnému účelu slouží variabilní geometrie lopatek (ta je u benzinového motoru kvůli vyšší teplotě spalin prakticky nepoužitelná). TwinPower Turbo je dnes ze strany BMW jen marketing, stejně jako u konkurence zkratka TFSI
14. 2. 2012 16:05
Re: TwinPower Turbo vs. N47
no konecne som k tomu nasiel nejake oficialne info: Ano, TwinPower je oznaceni pre TwinScroll turbo a teda motor v 320d F30 "NIE JE!!!" totozny s motorom 320d z E90!
F30 dostala upraveny motor N47 s TwinScroll turbom, no pri zachovani povodneho vykonu (135kW) a klesnuti spotreby o 4%.

Na jednej strane OK, na druhej si myslim ze si tymto krokom si len pripravili cesticku na ozivenie predaja o 2-3 roky, ked bez velkej namahy zvysia vykon motora. (N47 s TwinScroll tu uz bol, v X1 a 1er, no mal oznacenie -23d a -28d a podstatne vyssi vykon)