Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 320d Sport Line: První jízdní dojmy

BMW řada 3
BMW řada 3
BMW řada 3
BMW řada 3
28 Fotogalerie
Diskuze (56)
K prvnímu seznámení se nové BMW řady 3 dostavilo s dvoulitrovým dieselem a v provedení Sport.

Využili jsme nabídky firmy Renocar a jako první novináři v Česku jsme vyzkoušeli nové BMW řady 3 na domácích silnicích. Při prvním krátkém seznámení nám dělal společnost nejnadějnější model: dieselový čtyřválec 320d s automatickou převodovkou, v atraktivním provedení Sport Line.

Design si zachoval charakteristické rysy řady 3, k nim ale přibral řadu nových prvků. Zatímco zadní svítilny s trubicovými diodami jsou očekávatelným vylepšením, příď inspirovaná modelem Z4 a především konceptem elektro-kupé i8 způsobila při premiéře velké překvapení. Nekonvenční světlomety ale autu sluší a pomáhají úspěšně maskovat zvýšení přídě vynucené požadavky na ochranu chodců.

BMW se mimoto inspiruje i u Mercedesu: vedle základního modelu a M paketu se v nabídce nově objevují další tři linie – Luxury, Modern a Sport. Přitom právě paket Sport s výraznými nárazníky a černými prvky vypadá nejlépe. V redakci jsme se dokonce vzácně shodli, že k nové Trojce sedí víc než možná zbytečně agresivní M paket.

Interiér je stejný jako v řadě 1…? Ne! Na první pohled tak vypadá, protože se liší jen v detailech. Ale Jednička je uvnitř hodně stísněná, nová Trojka je o poznání vzdušnější: není tolik skoupá na prostor v příčném směru a ani se v ní nesedí tak blízko čelnímu oknu. Cenné centimetry se přidávaly i v druhé řadě sedadel. Nejmenší mnichovský sedan sice stále netrhá velikostní rekordy, s novou generací ale vyhoví představě rodinného auta zase o kus lépe.

Motor je u zkoušeného auta jediným důvěrně známým elementem. Dvoulitr o 135 kW a 380 Nm stále patří v dané výkonnostní kategorii ke špičce. V praxi je lepší vlastně jen stuttgartské biturbo 220 CDI (125 kW a 400 Nm).

V nové 320d s automatickou převodovkou motor potěšil velmi kultivovaným chodem v nízkých otáčkách. Nabízí velmi silný zátah, kvůli výrazné orientaci na nízké a střední otáčky však čtyřválec ztrácí na přesvědčivosti ve vysokých otáčkách. Ale nezoufejme, BMW již téměř jistě připravuje něco silnějšího, nad 320d by se v ceníku mohl zabydlet třeba biturbo čtyřválec 325d (160 kW).

Převodovka dovoluje jízdu ve velmi nízkých otáčkách. V režimu Eco Pro při 100 km/h rychle řadí na osmičku a nechá motor pracovat při 1500 min-1. Dálničních 130 km/h pak znamená 2000 min-1. V obou případech po stisknutí plynového pedálu následuje hbitá akcelerace, bez nutnosti podřazovat.

Nejsilnější stránkou je komfort řazení, k tomu se ale přidává i nadprůměrná rychlost změny převodů. Řazení lze snadno ovlivnit i pomocí příplatkových pádel pod volantem. Kromě finanční úspory při nákupu a stále méně žádanému pocitu spojení s autem vlastně neexistují argumenty proti koupi této automatické převodovky.

Řízení nastavuje ve střední třídě nová měřítka. Proti předchůdci má výrazně lehčí chod, vyznačuje se ale ukázkovou přesností a řidič není ochuzen o zpětnou vazbu. BMW se tím povedl najít vhodný kompromis, kdy je řízení auta zábavné a přitom snadné a nemělo by unavovat ani po delší cestě.

A podvozek? Opět padá teze o čtyřdveřové Jedničce. Řada 3, ačkoliv s ní sdílí technický základ, se chová jinak. Je méně bezprostřední a vyspělejší než řada 1, ale stále o kus hravější než řada 5. A samozřejmě navzdory zimním pneumatikám skvěle drží v zatáčkách.

Jestli jste v celém textu marně hledali nějakou zápornou stránku, pak pro vás na závěr jednu máme. Vyšší hladina aerodynamického hluku v dálničních, kterou se vyznačovala minulá generace, u novinky do značné míry přetrvává. Jinak nám po prvním setkání nezbývají než slova chvály.

Automobil k prvním jízdám poskytl brněnský dealer BMW, společnost Renocar.

BMW 3 (F30) – Ceny a technická data
Model328i335i320d320d ED
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]1997297919951995
Válce/ventily4/46/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]180/5000-6500225/5800-6000135/4000120/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1250-4800400/1200-5000380/1750-2750380/1750-2750
Max. rychlost [km/h]250 (250)250 (250)235 (230)230 (225)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,9 (6,1)5,5 (5,5)7,5 (7,6)8,0 (8,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4 (6,3)7,9 (7,2)4,5 (4,4)4,1 (4,1)
Cena [Kč]957.500,-1.115.000,-887.500,-887.500,-

Vstoupit do diskuze (56)