stacilo tam dat poriadny otackomer, poriadny motor nejaky normalny stvorvalec, normalne sedadla, celtu do kufra nech nesvietia plechy a bolo by to vkusne auto, skoda.
toto je uz tusim 134ty clanok o citigu za posledne dva mesiace
objektivně a bez předsudků - podívej se na technické parametry citigo a i20. Hyundai je lepší prakticky ve všem... Rozvor, motor, nádrž, velikost, výbava. A jízdní vlastnosti? No nejel jsem ani v jednom, ale co od takového auta čekat, že. Předpokládám, že ani citigo ani i20 se nekupují jezdci WRC, ale důchodci nebo slouží k cukání v kolonách. Takže tvoje argumentace je poněkud nelogická
Pro mě (manželku) je - jako vysloveně auto do města (1x až 2x týdně) - i20 lepší volbou než i10 (která se mi navíc nelíbí) nebo Citigo (které nemá charisma). Jen čekám na FL té i20.
Srovnáváte neporovnatelné. To je jako porovnávat Fabii a i10. A víte, že i10 se prodává v základu za 189.000,- a má černé nárazníky a jeden airbag, hm?
Tohle bude pro konkurenci oříšek. Základní a v podstatě první cena pětidvířka za 190 tis není vůbec špatná. Podívám li se na ceny příplatkové výbavy, tak za solidně vybavené auto s nejlepším prostorem, řízením, řazením a podvozkem ve třídě, to nebude cena vůbec špatná. :yes:
Příplatek za fabii je kolik, deset tisíc? A za to dostaneš mj. 30 cm auta, normální plato kufru a stahovací žádní okna. To je podle mě lepší nabídka od stejné značky. Citigo 5D mělo stát tolik co 3D, to mělo ještě aspoň o pět tisíc zlevnit.
takhle nelze uvažovat..pokud chce někdo malý auto,tak chce malý auto a neřeší že o pár tisíc víc může mít větší,spíš je potřeba srovnávat s konkurencí..
Obecně s tím zcela souhlasím, ale zrovna v tomto případě, kdy fabia patří na délku k tomu nejmenšímu v segmentu B, si myslím, že to je sporné. Neřkuli, že citigo teď spíše než vlastnosti prodává značka.
.... tento argument je k smíchu. V čem je cíťa tak moderní a progresivní? Prosím odpověď.... tohle je jinak lhaní hodné snad jen .... nooo tak... :-O;-)
Přesně,jak říká JayDeeSq.... Lidé,kteří tohle auto budou kupovat takhle nepřemýšlí. To není auto pro lidi,co potřebují do rodiny prostě nějaké nové auto,protože staré chtějí vyměnit! Tohle je auto např. pro lidi,co už doma jedno,dvě auta mají a hledají auto ke konkrétnímu účelu ( dojíždění do školy,pro důchodce na víkendové vyjížďky na chalupu,pro manželku na nákupy, nebo třeba pro firmy,které potřebují upoutat pozornost-pizzerie atd...). Prostě kupce si najde,tomu věř! A jeho účel bude naprosto jiný,než u Fábie,která u nás bohužel supluje ve velké míře dostupné rodinné auto.
Čemu říkáš solidně vybavené auto? Active je bez ESP, bez klimy, bez centrálu. Kdo chce klimu, musí brát Ambition a paket Ambition plus, to jsi na 200.000 za 3dv. a 210.000 za 5dv. Pořád ještě ti chybí litá kola a mlhovky, což je nutnost pro důstojný vzhled a třeba rádio nebo dělené zadní sedačky. Tohle řeší přijatelný příplatek 10.000 za Elegance, která má již vše zmíněné... a jsi na 210/220t. Tempomat, vyhřívané sedačky, parkovací senzory, kožený volant, metalíza, navigace... bez toho je možné žít.
Takže výsledek... slušně vybavené Citigo 5dv. stojí 220t. Málo nebo hodně? No... jisté je, že u nás si to Škoda dovolit může, zejména když ještě funguje efekt novinky na trhu. Já osobně bych tu výbavu trošku přestrukturoval... zpřístupnil klimatizaci a dělené zadní sedačky i pro Active a podobně. Ale třeba to Škoda dělá schválně, aby motivovala ke koupi vybavenějších verzí...
Nedá se nesouhlasit, někde jsem četl, že tiskový mluvčí prohlašoval, že se CitiGo prodává v drtivé většině ve vyšších výbavách. Možná je to díky tomu, že jsou výavy takto nastaveny, možná díky tomu, že si to škodovka může dovolit a zákazníci ty příplatky akceptují.
Pořád je to cena zaváděcí a nějaké akční nabídky na sebe asi nenechají dlouho čekat.
Jde jen o to, co za své peníze dostaneš. Například za 5.500 rozdíl mezi Amibtion + Ambition plus + rádio oproti Elegance dostaneš:
- litá kola
- mlhovky
- dělené zadní sedadlo
- elektrická zrcátka
...což je slušná nabídka, navíc těch 5.500 při koupi nového auta opravdu nejsou velké peníze snad pro nikoho.
Jestli je cena nastavena dobre nebo spatne ukazi az skutecne prodeje a zakaznici, nikoliv kecalkove na foru.
Osobne vim, ze bych cca 220k za nejak alespon trochu vybavene Citigo v zadnem pripade nedal, kdyz za to mam auto o tridu vetsi (ale stale male a pro mesto privetive) s vyrazne lepsim motorem a vetsi vybavou, ale toz uvidime, zatim to cenove hodnotim jako mega ulet, a na tech sedakach vepredu jsem sedel a nemohu si pomoci, prislo mi jako kdyby je tam namontovali z jineho auta, pripadal jsem si na nich jak o 20 let zpatky... Prima konkurence - Fabia, jestli tohle byl zamer oddeleni marketingu Skoda tak potes koste....
Jak to ukážou prodeje? Ty znáš nějaké plány prodejů na českém trhu, aby se dalo říct, jestli je Škoda plní nebo ne? Prodávat se to jistě bude, je to Škoda a je to novinka, momentálně s tím uděláš víc parády než s Fabií, za kterou se na silnici už nikdo neohlédne, což je třeba pro firmu zajímavý argument.
jede to fajně, místa více, jak ve Fabii I. Ovládání-kdo zná současné škodovky, může klíďo po slepu.... Fak, je to intuice. motor po Ov dostačující, od senmaforu se člověk odlepí svižně, před další červenou to stejně zašlápne. Nikdo te nepředejde ani s tou cirkulárkou pod kapotou. Sedadla prima.
Ale ty holé dvěře mne fakt odrazují, zvášť když jsem zvyklý dávat levý loket na okno. A také ten kufříček, to je táááááák mrňavoučké a táááák blbě utopené, že vytahovat z toho tašky mne moc nenadchlo.
Jo, a cenovka s klimou, tempomatem- proboha proč?, a 15"kolama- proboha na co? a příplatkovou žlutou barvou- nechápu! byla po slevě dealera 229 tis..... no, pěkná darda na pojízdný walkmann. Myslím, že ta cena je příliš optimistická.
V každém případě i tady u nás se mezi dealery povídá že..... trojdveřovku nikdo nechce a čeká se na pětku. Ty, co jsou zaevidované patří většinou dealerům Škody.
Trojdverovka bude slouzit kvuli cene *uz od..*. Mozna si ji koupi lide, co jezdi max ve dvojici a radeji si misto zadnich dveri priplati za neco jinyho. Tech v cechach pribyva pomalu. Az pujdou husakovy deti do duchodu, tak to bude jina pisnicka pro tyhle auta.
a si teraz predstav ako musi ist 1.2ka 63kw v picante ;-) a ten zvuk :yes:
to by si sa uz uplne rozplyval kedze vidim ze aj z 1.0 trojvalca v citigu si nadseny
tie hole dvere je to spominane sterenie na nespravnom mieste,
kufor je tiez presne ako som spominal, vyzera papierovo velky ale on je totiz velmi hlboky kratucky proste taka diera hlboka
zadne okna si v 5dveraku neotvoris, plato za sedackami pri otvarani kufra nema snurky takze ho musis dvihat rucne, skoda ze takymito nemyslami pokazili cele auto, tych veci co je tam nedotiahnutych je viac, uz sa nechcem opakovat.
Souhlasím s názorem o prostornosti, ale mě se naopak ty plechy v interiéru líbí. Alespoň vzdáleně mě to připomíná jednoduchost legend, jako byl Citroen 2CV, původní Fiat Panda aj.
Škoda nikdy nenabízela nic, čím by mě zaujala, až teď. Kdyby přišlo pětidveřové CitiGo o 5 let dříve, hodně bych ho zvažoval, ikdyž je proti mému Citroenu C1 o dost lenivější. Tehdy jsem dal za C1 230 000 Kč, což je dnes šílený balík, ale po 4 letech a 110 000 najetých kilometrech jsem ani jednou nezalitoval, že jsem šel do tohoto miniauta. O třídu větší auta jako Punto Clasic, Clio Storia, Fabia I aj...krom delší kapoty nenabídly prakticky žádný prostor navíc pro cestující, tak nebylo co řešit.
Asi hodně pobouřím, ale já si to auto kupoval jako jediné auto do rodiny, na ježdění po Praze a po Brně, kde je délka auta 3,5 m ideální, na ježdění po okreskách, ale i na pendlování po dálnicích po celé Evropě, kdy jsem myslel i na to, abych mohl i s 10 - 15 let starým autem (je neuvěřitelné jak ta auta rychle stárnou) svištět cca 130 - 150 km/h, aniž bych ten motor uhnal, tak jako v případě minulého auta - Fiatu Cinquecento 0.9 LPG :-)
Ani s tak malým autem jako je C1 nebyl problém sjezdit Bosnu a celé Chorvatsko, celou Itálii a loni ve 4 lidech i Saint Tropez. Jen ta klimatizace trochu chyběla na těch dálnicích.
Myslím si, že hodně lidí toto CitiGo osloví. Je spousta lidí, kterým stačí interiér o velikosti někdejšího Favoritu a nemají potřebu větší a tím i těžší a žíznivější - byť ne o mnoho dražší - Fabie. :yes:
Jezdím v tomhle prcku cca 2 týdny, najeto přes 500km. Většina mimo město. Jinak hlavně Brno a něco málo po Boleslavi.
S absolutně syrovým motorem jsem zajel cestu Boleslav - Brno (Boleslav, Kolín, H. Brod, Jihlava, Třebíč, Námět, Brno) s průměrnou spotřebou 4,1. Dlouhodobka 4,8. Mimo obce tachometrových plusminus 100, v obcích na tachometru 60, kde to 4 ještě utáhne. Tady bych se pozastavil nad ukazatelem a rádcem zařazeného kvaltu. Naprostý NONSENSE!! Nastavení mi přijde jako přišité na míru atmosférické 1,6, nebo dokonce 2.0, protože jezdit na neutrálových otáčkách na 5ku po obci, to by tomuhle tříválci udělal akorát naprostý imbecil.
Plusem je že, pokud člověk nevyžaduje akceleraci k předjíždění, z obce se na 4 dá rozjet už ze zmiňovaných 60. No prostě, je to slabej benziňák, kterej ze všeho nejvíc potřebuje cit od řidiče aby se netrápil a zároveň nežral malé děti u silnice.
Co na Citigo oceňuji nejvíc je podvozek, kterej je na naše rozbitý český silnice ideální. Nerovnosti ho neznervózní, dokonce je pěkně tlumí a do kabiny se dostává jen příjemně masivní žuchnutí svědčící o tom že tahle díra nebyla dzaleka na limitu podvozku. Nízká hmotnost je na silnicích dost cítit. Srovnávám s těžkými naftovými dvoulitry střední třídy. Jen na zimních kolech mu dochází v zatáčkách grip dost brzo, ale nic nebezpečného, z volantu to jde cítit a nástup nedotáčivosti i opětovné chycení probíhá tak plynule že na mokru si toho nezkušený řidič nemusí ani všimnout.
"User-friendly" Citigo jsem nechal vyzkoušet přítelkyni, která není ani špičková řídička ani neoplývá citem ale asi jako většina žen se jezdit prostě "naučí" a jezdí podle schématů. Setkání dopadlo výborně, rozuměla si se spojkou, tak i s volantem a Brně si spolu počínali v raním provozu naprosto bezpečně a s přehledem.
Polohu za volantem si najdu já se 183 cm, tak i o 20 cm menší polovička. Na sedadlech bych vyzdvihl výšku, která mi krásně podpírá záda až do úrovně ramen.
Co se týká detailů které kazí dojem. Naprostým kontrastem působí kvalita podvozku a jeho projev se zvuky které doprovází řazení a záběr spojky. Ano, je to malé auto a mě to nevadí, pro mě není auto černá skříňka, takže vím že zvuky co slyším jsou naprosto přirozené, ale zhýčkaného konzumenta dnešní kultivovanosti aut to může překvapit. Dalším minusem je synchronizace zpátečky. Pokud auto opravdu nestojí, zuby se ozvou vždy, tady to chce jemnocit v pravé ruce. Ale opět, žádné drama se nekoná. Takto se ozývaly auta ještě pár let zpět a nikomu to nevadilo, a mě to nyní nevadí vůbec.
I přes syrovost motoru se ho nebojím protáhnout do otáček, aby si nezvykl že bude tahat jen od 2 do 3k. Pokud se rozhodnu předjíždět, běžná praxe je řazení z 5 na 3, která jede až ke 120. Na oblíbených okreskách pro pobavení na 4 ani nesáhnu.
Pokud by někoho zajímalo něco konkrétního, ptejte se, já si teď na víc už nevzpomínám.