Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
maro-01
mám skúsenosť 180.000km za 2 roky, bez potreby servisných úkonov a bez poruchy.
Ako myslíš iný princíp CVT a e-CVT? zkus to rozviesť trochu..
Autor článku sa rozplýva nad automatickou prevodovkou podobne ako sa dalo o automatoch dočítať začiatkom 90tych rokov kedy sme už niektorí jazdili s japonskými Aisin prevodovkami.. tiež to vtedy vedelo pobaviť. >😁
Ako myslíš iný princíp CVT a e-CVT? zkus to rozviesť trochu..
Autor článku sa rozplýva nad automatickou prevodovkou podobne ako sa dalo o automatoch dočítať začiatkom 90tych rokov kedy sme už niektorí jazdili s japonskými Aisin prevodovkami.. tiež to vtedy vedelo pobaviť. >😁
Rozdíl e-CVT vs. běžné CVT😒br />
Toyota používá označení e-CVT pro tohle😒br /> [odkaz]
Ukázka funkce je tu: [odkaz]
A ještě 15 minutové video s popisem principu: [odkaz]
Zatímco ostatní běžné CVT převodovky (včetně Multidrive S) využívají přenos třením pásu mezi kužely. [odkaz]
A též video: [odkaz]
Toyota používá označení e-CVT pro tohle😒br /> [odkaz]
Ukázka funkce je tu: [odkaz]
A ještě 15 minutové video s popisem principu: [odkaz]
Zatímco ostatní běžné CVT převodovky (včetně Multidrive S) využívají přenos třením pásu mezi kužely. [odkaz]
A též video: [odkaz]
e-CVT je použita v hybridech typu Prius, Lexus RX, atd. Jedná se v podstatě o klasickou planetovou převodovku (jako u normální automatické převodovky), kde díky zapojení více vstupů (klasický motor + elektromotor) se z pohledu řidiče chová jako CVT (tj. bez vnímání převodových stupňů a bez přímé úměry mezi otáčkami motoru a rychlostí vozu).
V klasické planetové převodovce je jeden ze tří prvků pevný. U eCVT jsou dva elektromotory a spalovací motor, každý připojený ke svému prvku planetové převodovky. Nic tam není pevného. A podle toho, jak se co otáčí, auto jede. Vtipné na převodovce Priusu je, že ve skutečnosti spalovací motor přímo sám o sobě nemůže hnát kola, ale Toyota se tím nikdy nechlubila.
Co jsem tak vyčetl, tak ten "řetěz" a styčné plochy se opotřebují a pak je drahá oprava. Určitě je to citlivější na vlastnosti oleje.
Pár odkazů týkajících se té spolehlivosti CVT obecně😒br /> [odkaz]
[odkaz]
A jeden děsivý příběh o Multidrive S v RAV4, kde byla nutná výměna (v rámci záruky, ale jinak by to stálo přes 12000 EUR)
[odkaz]
Osobně bych si ojeté auto s CVT nikdy nekoupil. U nového bych to až tak moc neřešil.
PS: Možná jsi měl zkusit nějaký pokus o argumentaci, než jen tupý osobní útok.
Nemůžu za to, že tu prohlašuješ kravinu, že hnací řetez vydrží to samý jako ozubený kolečka.
Mariánku, resp Bambusáři, nevydrží. Opravdu nevydrží. A ví to snad každej, kdo třeba jen jezdí na kole. :-!