Kolínská TPCA od května snižuje výrobu. Zkrátí pracovní týden na čtyři dny a sníží počet směn ze tří na dvě. Podle odhadů vyrobí 221.000 aut, což je o zhruba pětinu méně než vloni.
Dalo se s tím počítat, primárním cílem NSF je "vyčistit" především domácí trhy VW od konkurence v této třídě protože to byl jediný segment kde VW nemělo silné zastoupení.
Naprostý nesmysl.
Viděl jsem (na rozdíl od ostatních) spoustu Kolíňat v Londýně, v Paříži, Barceloně i na Francouzské Riviéře. Neviděl jsem ani jedno auto z Kolína v Německu respektive ve Frnakfurtu, kde se nejvíce pohybuji.
VW nic nečistí, prostě a jednoduše chce prodávat v další třídě. Nic víc za tím není.
Tak to se v Německu špatně díváš protože Kolíňata, 500, Micry nebo Pandy se tam prodávají. Samozřejmě tato třída nemá podíl v Německu jako nižší střední, střední nebo malá auta ale je to mnoho desítek tisíc aut ročně.
...... a blahoslaveni, chudí duchem, se opět mohou smát nad tím, kterak "české" Citigo (vyráběné na Slovensku Slováky vítězí nad "nečeskými" Toyotami, Peugeoty a Citroëny (vyráběnými v ČR a dávající práci Čechům a Moravákům podobně jako Hyundai v Nošovicích.)
Opět očekávám oslavné ódy nad tím, jak to koncern dokázal.
Osobně mám radši Kolíňata v ČR než Škodu Citigo na Slovensku.
Nyní možná něco dojde i těm, kteří pomaleji chápou.
Samozřejmě. Problém se jmenuje pokračující recese. V lednu se trh osobních aut v EU propadl o víc než 7 % (to je hodně!), hlavně díky velké ztrátě v zemích "Jihu". Tady je k tomu článek, který chytrému napoví: [odkaz] Z pozice českého poplatníka se můžeme za TPCA jedině modlit, aby nepropadli pod kritickou mez a udrželi se do doby, než se podaří Evropu trochu dostat do latě.
Naopak stupidně napsáno... "WinDiesel" evidentně radši kupuje šmejdy a těší ho,že "podporuje" domácí ekonomiku... A pak jsou ti úspěšní,co kupují kvalitu a vlastní tak kvalitní produkt,žijí spokojený život a zároveň tím nutí i výrobce vyrábět kvalitnější produkty (protože jinak by zkrachovali)... Doufejme,že u nás žije co nejmíň takových "WinDieselů" :-):-!
Nerad bych,aby jsme dopadli jako Itálie,Španělsko,Řecko atd...
Tak ještě jednou pro všechny vyznavače koncernu VW. Škoda opravdu není žádnou konkurencí pro TPCA. To co vykázala Škodovka jako prodaná auta,jsou jenom předváděčky a auta u prodejců Přiznejte sami,kdo z vás už viděl Citigo na normálních SPZ. Kdo by to taky chtěl? Vždyť to se svejma 44kw vůbec nejede,ani zdaleka se to nepřibližuje trojčatům z Kolína.Ani nemluvím o tom že teď po faceliftu jsou Kolíňata mnohem hezčí.Takže Citigo si zase koupí jenom pár čechů a němců,nikdo jinej. ;-)
No a proč sem taháš Škodovku? Řeč je od začátku o New Small Family...
A mimochodem věř tomu,že i 44kW verze jede mnohem,mnohem líp,než 50kW u trojčat z kolína! Já už v tom narozdíl od tebe jel,takže můžu porovnávat ;-) Navíc je lépe odhlučněný a má menší spotřebu... O mnohem kvalitnějším zpracování,větší bezpečnosti a prostornosti se radši ani bavit nebudem... Trojčata jsou o tři generace za New Small Family. To ti řekne každej, kdo v tom kdy jel. Dokonce i zarytej anti VW jako ty by to musel přiznat po osobním setkání s těmito modely ;-):yes:
Koneckonců,to že v Kolíně omezují výrobu není samo sebou ;-) Holt budou muset hodně rychle přijít s novou generací,aby aspoň trochu dohnali konkurenci a dělníci v Kolíně měli "co žrát"...
No už jsem se s tim setkal a zlatý trojče!! Co sem taháš prostornost??? Když budu chtít prostor půjdu o třídu výš................ach jo to je zase inteligence šermovat v segmentu mini s prostorností!
A chceš říct že Škoda má lepší 3-válec jak Toyota? Hmmm a menší spotřebu,hmmmmm mám pocit že jsi ani nedojel a zazvonil budík.
A proč bych netahal? Proč nemít víc že, když můžu mít dětskou hračku?>:D Ty máš fakt myšlení 5letyho děcka... Plasty jak někde na pouti,zavírání dveří jak když spadne víko od popelnice a koroserie se kroutí,jak kdyby ji udělali z čokolády... A novej motor 1,0 od Škody je na diametrálně vyšší úrovni,než ten od Toyoty... Ale těžko to vysvětlovat někomu,kdo se v autech nedostal dál,než k pročítání firemních materiálů a hospodskejm drbům >:D My co jsme s tím jeli,tak víme :-!:yes:
Ano plasty VW vržou i v Passatu,že !!!!! Další nebudu komentovat to jsou argumenty jak z mateřské školy!! Spíš mi připadne že jsi si přečetl propagační material Citigo a ted tu "zasejváš" poznatky o nejlepším "autě" na světě!
Proto máme v rodině druhé auto Toyotu Yarise,vlastním kvalitní produkt a nepodporuji šmejdy a je jedno jestli se dělají u nás či na Slovensku! Neřeším jestli podporuji domácí hospodářství a hodně často platí pokud chceš kvalitu nekupuj domácí!!! A je jedno jestli jdeš koupit auto nebo vepřovou konzervu!
ale vím :::Pocit dobře investovaných peněz by ale Škoda Citigo měla vyvolávat hlavně ve městě a nejsem si zcela jist, že se jí to skutečně daří. Prostředí obklopující posádku je až na pár drobností víceméně v pořádku a plně odpovídá nárokům na městský automobil. Asi bych prominul i to řízení bez zpětné vazby, protože majitelům to bude z principu jedno a více ocení lehký chod volantu a opravdu dobrý rejd (vnější průměr zatáčení činí jen 9,8 m). Aby se ale Škoda mohla hrdě postavit vozům TPCA, Citigo by potřebovalo zapracovat hlavně na zpřevodování a reakcích plynu. Jinak bude to nadšeně znějící jméno povzbuzující vyrazit vpřed vstříc městské džungli vyznívat spíše jako pobídnutí k zakřiknuté projížďce.[odkaz]
VW UP-Kde se šetřilo?
Lidové vozidlo z Bratislavy sice neaspiruje na titul nejlevnější auto trhu, ale cena nemůže být příliš daleko od konkurence, ať už jsou jeho kvality jakékoliv. Plyne z toho jediné: Výrobní náklady je potřeba držet nízko hned od počátku výroby a během ní pak dále snižovat.
Začíná to u motoru. Vybírat si sice budete ze tří výkonových verzí (44 kW, 50 kW, 55 kW), ale vždy to bude tříválcový litr. Podobné je to s převodovkou. Pět stupňů buď řadí ruka řidičova nebo počítač skrze elektrohydraulickou spojku.
Některé úspory jsou ale i dobře viditelné. Tak například plastové dveřní výplně nekryjí celé dveře, takže jde po letech zase o Volkswagen, ve kterém na vás vykukuje lak karoserie. Zajímavé je, že od B-sloupku dozadu je již interiér čalouněn, resp. obložen plastem kompletně.
Kdo je zvyklý na větrání interiéru otevřením oken, ten se bude muset z místa řidiče natahovat ke spolujezdci. Na řidičových dveřích je jen jediné tlačítko, ovládající řidičovo okno. Boční okna za B-sloupkem nelze ani vyklopit.
Kryt zavazadelníku přišel o svázání pohybu s výklopnou zádí. Bytelný kryt ale můžete vztyčit a v této poloze stabilizovat pro naložení zavazadel.
Přední sedadla mají sice dospělé rozměry, ale hlavové opěrky jsou součástí opěradla, takže nestandardní postavy mohou mít problém se seřízením, resp. s pohodlím. To stejné platí o pouze výškově seřiditelném volantu.
Milé je, že multifunkční navigace Maps+more zvládá češtinu. Trochu méně potěšující byly zkušenosti s přednastavenými průjezdními body, kdy trasa za průjezdním bodem nebyla vidět, dokud jste jím neprojeli. Zejména v neznámém městském prostředí, kde máte přejíždět mnohdy přes 5 jízdních pruhů nic příjemného. TO JSI MĚL NA MYSLI TO MNOHEM KVALITNĚJŠÍ ZPRACOVÁNÍ??
a MOTOR?? ANO,BRAVO VW ZKONSTRUOVAL PODOBNÝ CELOHLINÍKOVÝ MOTOR JAKO MÁ TOYOTA I PODOBNOU HMOTNOSTÍ 69KG,BRAVO PO SEDMI LETECH (nebo jak dlouho ho Toyota dělá) DOHNAL TOYOTU!!!!
Jo a tady zase píšou o podprůměrné dynamice slabší verze [odkaz] a silnější má o 1.5litru vyšší spotřebu než je deklarovaná to jezdí mladá i s Yarisem 1.3 za mín!!!!
To se mi líbí jak si hraješ na dobrodince, "já se jen snažím, abys pochopil, za jekého hlupáka tě tady všichni mají" víš on i hlupák pochopí že pomáhat někomu kdo o to nestojí nemá cenu a ty pořád a pořád , TAK TED NEVÍM JESTLI NEJSI NÁHODOU VĚTŠÍ HLUPÁK JAKO JÁ?! :-!
A ještě jedna maličkost a neříkám ti ji poprvé,mluv za sebe ,nepasuj se na vůdce smečky :-! Tak znovu,pokud máš se mnou problém ignoruj mě,budu jen rád!!!
Každý kdo chce srovnávat Kolíňata s NSF je frajer (srovnávat prodeje novinky s modelem na sklonku života)... První bych si zjistil, kolik se jich vyrobilo za těch 7 let od startu - to NSF nedokáže ani za 10 let >:D
P.S. Aygu stoupl přes to všechno prodej v ČR o více než 120%... to to tu Citigo opravdu čistí >:D Jen tak dál >:-[]
V roce 2014 vyjedou nové modely Kolíňat, společně s DS1 (všechny 4 modely bude vyrábět TPCA) - pak se můžeme bavit dál :-!
Tam je ten hlavní důvod. Po 7 letech pustit třetí facelift místo nový generace je prostě chyba. Pokud se někdo rozhoduje o koupi malýho auta, tak radši veme něco aktuálně neokoukanýho než něco, co má na sobě už třetí verzi nárazníku, Dokud nedorazí nový generace, tak to bude jenom horší.
Ty jseš trouba... Tady nikdo neporovnává prodeje! Tady jde o to,že v Kolíně to spěje ke krachu!!! Prostě nedokáží nabídnout kvalitní produkt a trh už to poznal... Mysli na ty dělníky tam proboha... Doufejme,že v roce 2014 ta továrna ještě bude stát tady a ne někde v Rumunsku...
Tuto třídu aut nepotřebuji,takže určitě nemám >:D Ale u tebe vidím,že jsem rýpl do živýho! ;-) Chápu,ono naštve,když vyhodíš celoživotní úspory za něco takového a pak zjistíš,že jsi mohl mít za ty samé prachy jinou ligu >:-[] Doufám,že jsi to aspoň nebral z bazaru >:D
Na trh se dostaly tři nové značky od VW a to se musí projevit poklesem ostatních. Pokud tento segment ne poroste, tak budou ostatním klesat prodeje. Je jen Škoda,že se NSF nedělají u nás. My však ve slovech preferujete vzdělanostní ekonomiku a montovány aut nechceme. Ikdyž ty montovány zaměstnávají víc opravdu vzdělaných lidí než ty ústavy, které o vzdělání mluví. Přitom vzdělanostní ekonomiku sem přinese nakonec stejně jen prumysl' který i z těch montoven vychází.
Xawier: Celoživotní úspory za miniauto můžeš vyhodit maximálně tak ty, když ho tady tak vychvaluješ >:D Já si třetí auto do rodiny zatím kupovat nehodlám, ikdyž do města by se mi nějaké mini hodilo...
Zajímalo by mě v čem je dle tebe 1,0 motor škody na diametrálně vyšší úrovni, než 1,0 VVTi od Toyoty 8-s Asi tak tím, že se mu za chvíli začne povolovat řetěz, jak je u škody zvykem, že??? >:-[] Mluvit o kvalitě ve spojení s VW Group :no:
není ještě nižší. Ty auta z Kolína, na to kolik stojí vypadají strašně levně. Neříkám, že jsou nekvalitní, ale ten pocit, že je to laciná krabička, ten z nich přímo křičí ve všech detailech.
Na druhou stranu novinka Skoda ShityGo taky není buhvíco. Opět se potvrdilo, že koncern VW moc neumí malá auta. Malé auto je především o propracovaných detailech které ulehčí řidiči život. Zbytek neřeším, stejně po městě jezdím pomalu. Ale neuvěřitelně by mě třeba štvalo u třídvířka sedadlo bez aretace. To si dělají srandu, přece při každém nástupu někoho na zadní sedadlo, nebo jen když tam budu chtít něco hodit nebudu seřizovat opěradlo? Nebo nemožnost stáhnout okno spolujezdce z místa řidiče. To je snad vtip. Na co je mi potom elektrické stahování oken? Buď měli dát ovladače doprostřed (když chtěli ušetřit těch pár korun za 1 drát a 1 spínač) nebo tam nechat švihadla a snížit tak cenu a váhu. Tohle je nesmyslný kočkopes. A že by se uvnitř nějak dobře sedělo? Vzadu je to vyloženě bída na tu délku. Místa je tam jako v Seicentu které je o 40 cm kratší...