Smekám čepici, výborný výsledek, v první desítce nezasmrádlejších vozíků hned tři kousky, bravo, Kia :yes: Ještě mám v živé paměti zážitek z letošního léta, na rozpáleném slunci stála Sportage a ten děsivý chemický zápach z interiéru byl cítit na několik metrů...
Určite ma to zaujíma viac, ako "príjemnosť" plastov na dotyk ....
Myslím, že automobilky sa len prispôsobujú ľuďom, ktorí až "úchylne" vyžadujú príjemnejšie plasty na dotyk, hoci je to v princípe totálna hlúposť - mimo prvkov, ktoré človek naozaj potrebuje počas jazdy - volant, radiaca páka, ovládacie gombíky a prepínače.
Mňa osobne nikdy tá "tvrdosť či mäkkosť" plastov nazaujímala a dodnes nechápem ako niekoho môže zaujímať ten rozdiel na plaste prístrojovky o ktorý sa za prevádzky ani neobtrie a ak tak zväčša cez oblečenie ...
Pamatuji si, že před lety jeden z "Francouzů" inzeroval, že má interiéry bez závadných látek (dle seznamů příslušné evropské organizace, která se snaží zjistit veškeré škodliviny). Jen na to zákazníci netlačí. V tomhle směru tvrdý plast je jednodušší na realizaci, ale jak tvrdé, tak měkčené plasty obsahují škodliviny. A měkčit lze i bez nich, jen je to dražší. Stejná pohádka je to s nábytkem z dřevotřísky, s plastovými rámy oken atd. Auta jsou horší v tom, že jde o malý, málo větraný prostor s vysokou koncentrací plastů.
Takže souhlasím. Tohle by měla být priorita. Pár tisícovek navíc mne nezabije a je to rozumná daň v porovnání s náklady na léčbu případných následků. Bohužel je zatím mimo naše možnosti vyzkoušet všechny kombinace neškodlivých látek, takže i "bezpečný" produkt může být nebezpečný. Naše znalosti lidského těla také nejsou dokonalé a následky dlouhodobého vystavení se mohou projevit klidně za desítky let.
Kdo je alergický na kovy snad není tak blbej a nebude si chrom cpát do aut. Alergie na chrom je spřažená alergie a v drtivě většině jsou takoví jedinci alergičtí i na nikl někdy dokonce i měď. O své alergii ví, protože jim stačí delší dobu držet kovové mince. Pokud nemají IQ houpacího koně, určitě si dají bacha. Chrom používaný jako dekorace je leštěný a alergie se neprojeví při lehkém kontaktu. Chrom sice má senzibilizující účinky, ale to by se s ním museli řidiči mazlit aby jim alergie na kov vznikla. To nemá cenu nějak rozebírat.
Uvádím na pravou míru tvrzení "Holt chce to hodně kůže, chromu, nerezu a dřeva", rozhodně nepotřebuju přednášku z dermatologie. Takže příště by stačilo nepsat na počátku kraviny.
A já tu pravou míru neberu. Chrom tam klidně může být. Na rozdíl od plastů nic neuvolňuje, ničím neškodí a jen mizivé skupině může činit nějaké problémy. To bych pak mohl říct, že i kůže něco málo uvolňuje, že i na ten nerez jsou alergie a lak na dřevě pouští taky nějaké toxiny. Kraviny nepíšu. Naopak vy tady vymýšlíte a vykonstruováváte nějaký problém.
PS: a na jakou pravou míru uvádíte moje tvrzení? Já jsem tam dal nějaké ultimátum? Je to pouze jen takový zábavný dodatek (alespoň pro mě).
Jejich škodlivost vůči životnímu prostředí řeší minumum lidí.
A tak místo toho, aby z už tak šíleného chemického procesu výrobci eliminovali co nejvíce škodlivých látek, zaměřují se spíše na to, aby byly měké na dotek apod...
Poslední dobou se dostávají do produkce (a pak k nám, jako uživatelům) i plasty, jejichž molekulová struktura je už tak jemná, že odpovídá struktuře hormonů. Na důsledky tohoto radši ani nemyslet...:/
VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TOTOZN
veta "...známe jako ASX, nejhorší výsledek se pochopitelně týká pouze americké verze."
z jakeho zdroje cerpate, ze se jedna o odlisne interiery ?
Prave vozy jako Mits. ASX, Kia SOUL nebo napr. Honda Civic (ten nastesti v pozitivnim smeru) jsou globalni modely, ktere na vetsine kontinentu jsou v maximalni mozne mire shodne. S tim jsou v samem zacatku koncipovany a v tkvi jejich "sila", hlavni odlisnosti ve specifikaci jsou predevsim pak motory a prevodovky.
Prave interiery jsou to hlavni, co vozy muze spojovat a spojuje (samozrejme nepocitam vzor latek, ale jejich slozeni), takze dle meho se jedna PRAVE a HLAVNE O TOTOZNE MODELY !!!
Jina je pak metodika vyhodnoceni mereni skodlivych latek, ale ta nesouvisi s konstrukci automobilu. Do doby nez uvedete, ze vozy v INTERIERU POUZIVAJI ZCELA ODLISNE LATKY A MATERIALY, jednoznacne tvrdim, ze VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TOTOZNA pro EU i USA.
Takze zakaznici, za sebe rikam: POZOR NA TATO AUTA !!!
PS. nechci obvinovat redakci, ale zda se mi tohle vase nepodlozene tvrzeni o rozdilnych specifikacich pro EU a USA a SPECIALNE u techto VOZU, jako TENDENCNI s cilem potlacit paniku u EU/CR zakazniku. Jestli ne, dolozte nebo uvedte na pravou miru.
Osobne zastavam nazor, ze podobna mereni by se mely konat u vseho s cim prijdeme do styku, napr. v kancelarich je techto "sajrajtu" spousta ... muj nazor je, ze az ubude techto latek (viz. clanek), ubude i rakoviny mezi lidmi (jestli do te doby nedojde k nevratnym zmenam;-(
PSS. nejvesti odlisnosti, paklize nedojde k vyvoji modelu jen pro urcity trh, lze shrnout u techto globalnich modelu na motor a prevodovku, odpovidajici mistni emisni norme a potrebe trhu (velmi strucne receno;)
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
Čoveče, ty jsi ale blbek, že se to jen tak nevidí.
Tom ti fakt nedošlo, že toto je článek od začátku až do konce napsán způsobem, kterým co nejvíce poškodí prodeje Mitsubishi ASX v ČR? Ty si myslíš, že když někdo v nadpisu uvidí vyfocené ASX, že bude řešit, jestli je to americká nebo evropská verze? Blbkové jako ty okamžitě ví, že ASX je životu nebezpečné.
Mimochodem, co kdybys místo těch svých výkřiků uvažoval jiným způsobem - komu toto nejvíce prospěje?
1 - Yeti, 2 - Tiguan .......... odsud vítr vane, ono totiž Mitsubishi se daří a nejen Mitsubishi, ale i Nissanu (Kaškaj), Dacii Duster, na cestě je Mazda CX-5 ....... a to už znamená vážné ohrožení pro některé výše nejmenované automobilky...
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
Koukam, ze pouzivani hlavy vam dela problem obema.
Veta: "...známe jako ASX, nejhorší výsledek se pochopitelně týká pouze americké verze."
...neznamena, ze interiery jsou/nejsou odlisne. Znamena to pouze a jedine, ze testem prosla americka verze. A usuzovat na vysledky verze evropske z toho edy dost dobre nelze.
Ze si z toho pak nejaky "uvedomely" jedinec ihned vytvori konspiracni teorii je pak beznym koloritem zdejsich diskusi.
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
Ufff..to asi bude boj.
Veta: "...známe jako ASX, nejhorší výsledek se pochopitelně týká pouze americké verze."
...neznamena, ze interiery jsou/nejsou odlisne.
Jinymi slovy testovali US verzi a predjimani vysledku verzi asijskych, evropskych, ci martanskych je jen SPEKULACE. Myslet si o vyrobe na linkach muzes co chces, opet je to jen spekulace.
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
Ovsemze to je spekulace.
Jenze pri pouziti Occamovy britvy nejspis bude zalozena na pravde (shodny interier, dve tovarny vyrabejici spolecne pro USA, JDM a EU atd...).
Samozrejme jde o test jednoho konkretniho auta, pri JIT muze mit zitrejsi auto uplne jine vyrobce komponentu nez dnesni.
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
...a prave, ze je to spekulace, bylo by vhodne redakci dolozit, z ceho cerpaji
- do te doby tvrdim, ze pravdepodobnost, ze sedis v identickem aute je specialne u techto vozu velmi vysoka, tzn. jezdime i v EU "ve rtuti" a podobnych svinstvech ??
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
Materiály pro USA a Evropu nemusí být identické. Nevyrábí se to totiž běžně na jednom místě ale výroba je lokalizovaná, běžně Amerika, Evropa, Asie a pro každý trh jsou použity jiné materiály od jiných výrobců.
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
nechcem rypat ale je uuuuplne nepodstatne ze sa vyraba pre usa trh a eu trh na jednej linke, ale tam sa to len SKLADA dokopy a je to tak vsade, proste sa to odniekial navozi v jednej linke zlozi a zasa rozveze prec. Dnes je uplne u prd..le ci sa to robi v hornej dolnej ci vo viedni alebo kde proszte, stejensa diely vyrobia niekde v nejakej tovarni a uz to len v tej hornej dolnej nejaky jozo zlozi a je to. myslis ze sa vsetko vyraba v jednej tovarni??? nebud naivny :-) Takze je kludne mozne ze USA palubovka ma ine materialy ako Eu palubovka a co je na tom? uplne bezna vec, tak ako sa robia auta pre mierne podnebie, chladne podnebie a teple podnebie.
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
Třeba Focus se dělá v Evropě pro evropský trh a v USA pro místní trh. Pro takhle velký trhy je pro automobilky výhodnější lokalizovat výrobu, včetně subdodavatelů, než tahat hotový auta.
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
No tak jeden příklad. Vyrábíme u nás jeden plastový díl, který se montuje do Fabie, Roomsteru a Yettiho. Ve Španělsku se naprosto identický díl vyrábí pro Seat, ale z materiálu od úplně jinýho výrobce. Další forma je v Brazílii kde se vyrábí pro VW a místní auta, zase jinej materiál. Poslední formu na úplně stejnej díl máme v Číně a světe div se používají nějaký místní materiál. Takže po světě existuje jeden díl na pohled naprosto identickej ale ze 4 různých materiálů. A myslím ty Mizušimo, že VW Eos se pro celý svět určitě nevyrábí jen v Portugalsku.
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
jasne zatimco, co ty hlavu, narozdil od nas mas, ale taky ji nepouzivas (kolega Odan ti uz navede spravnym smerem;) ...
PS. dlouho jsem tu nebyl, ale to jako hned kazdej na kazdyho nejdriv urazky a pak mozna neco k tematu ? to uz ty diskuze jsou takhle zavirovany i tady ? no nic...;-/)
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
Možná že nejsem uvědomělý jedinec. Tento server těžce straní "českým" autům - rozuměj Škodě, Hyundai se tak nebere, asi není kapsovné.
Za cokoli, co poškodí konkurenci, bude pochvalné zamručení, možná i konkrétnější odměna - takhle se budeje dobrý imidž.....
Když to vezmeš v souvislosti, že zanedlouho do ČR dorazí SUVéčka Peugeotu a Citroënu odvozená od ASX, tak se taková špína více než hodí.
Ten článek vychází z reálných měření, ale mohl být napsán agresivně a nebo neutrálně, autor zvolil agresivní styl, kde se v nadpisu nic nepíše o měření v USA, prostě a jasně se stanoví:
NEJTOXIČTĚJŠÍ INTERIÉR MÁ MITSUBISHI ASX. Nic míň nic víc.
Jak si myslíš, že tento nadpis zapůsobí na běžného čtenáře?
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
No rozhodne to zapusobi tak, ze tesne pred autosalonem Mitsubishi, kde mel rezervacku na ASX zahne a skonci vedle a koupi radeji Yetiho.
Uplne realne to vidim, to se stava dnes a denne statisicum ctenaru ACZ.
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
- no, nebudu reagovat na urazky, to by ti zrejme vyhodovovalo, ale me se nechce
- pojdme radeji diskutovat, jestli to nezvladneme nechame toho
takze k veci:
- ja chci rici, ze auta jako ASX a Kia SOUL jsou typickou ukazkou globalnich aut, takze uvadet, ze jedna jen o americkou verzi je zcela zbytecna ne-li podruzna informace
- napr. poradi Acury nebo Chrysleru je pro EU irelevantni, zminuji jen tato, pripadne muzeme jit do hloubky ptat se jak je to s EOSem atd.
=> proto bych rad od redakce znal zdroj, podle ceho tak usuzuji (a primarne nerikam, ze nemaji pravdu, jen to proste neuvedli a to vede k dohadum)
- to co tedy zjistili soudruzi v USA, v mych ocich plati i pro EU, to je cele
Re: VOZY Mits. ASX a Kia SOUL jsou s 99% pravdepodobnosti TO
Globalni model neznamena z totoznejch komponent. Celej retez subdodavatelu muze byt uplne jiny. Mnohem presnejsi je uvadet model, vyrobni zavod a minimalne rok vyroby.
má v první desítce 4 kousky (včetně Acury). To není výsledkem náhody, ale cílené politiky. Nejsme tak bohatí, abychom mohli kupovat levná (a zdraví nebezpečná) auta.
Podvozek, technologie, motory = podprumer, jizdni vlastnosti = podprumer, design je vetsinou jak z beckoveho sci-fi, ale hlavne ze nesmrdej.
Mimochodem, pred par dny jsem jednoho zanovniho Civica 1,8 tahal do zasnezeneho kopce - jedno kolo se tocilo a druhe stalo. Ano, mel zimni gumy. Ne, opravdu jsem na to nepotreboval ani ctyrkolku ani retezy.
Jojo, hodnotit auto podle spatnych gum a difercialu to chce specialistu. To je snad na nominaci, ne-li na viteze zlateho ventilku >:D >:D >:D
To ja zas tuhle po ceste z Jablonce do CB potkal po ceste 3 mrtvy koncrenovy herky, jeden uz skoro na odtahovce. To uz prekonalo i konkurenci od Renaultu >:D Ale jo, ona vlastne porucha nerika nic o kvalite auta, ale jeho gumy mluvi za vse >:D
Ne kazdy rozumi umeni, designu a tohle je zase tvuj pripad >:D
[odkaz]
Technologie bez diskuze spicka dle ceny znacky, motory treba novy diesel 2,2 spotrebou srovnatelnou snad jen s BMW 320d efficient dynamics, vypinani valcu co bude delat audi nabizi Honda uz par let, podvozky v extremu dle auto.cz u Civica lepsi jak koncernova modla tridy. Video euroncap mluvi za vse.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Civic je suveren.
Pohony 4x4 patrily vzdy ke spicce s BMW. Proc ma asi tak Honda ctvrtou nejcenejsi znacku [odkaz] >:D >:D >:D
Je jen treba si priznat ze evropa neni pupek sveta ;-)
Ty "spatne" gumy mu tam nahodili primo v Honde.
A "otevreny diferak" je holt dan konstrukci.
Myslim, ze majitel byl stestim bez sebe, kdyz vyplaznul za "tu uplne nejlepsi karu na svete podle sepukkaklubu" lehce pres pul mile a do kopce ho pak v klidu mijely HaTePecka.
Na zimní pneumatiky neexistuje žádné doporučení výrobce, takže pokud si koupil u dealera něco s "dobrým poměrem ceny a hodnoty", tak holt v kopci neměl trakci. S tím má co dělat auto asi totéž, jako s vypochodováním v zatáčce na ledovce. Nehledě na to, že vzhledem k umístění nádrže pod sedadly, kvůli níž je rozložení váhy na předek 64 % by měl mít lepší trakci než jiná srovnatelná předokolka. Pokud ji neměl, tím horší gumy koupil. Nic víc v tom není. Nejspíš i sám víš, že pokud se dostaneš v určitém místě na ledovou plotnu nebo se i jen zastavíš, už tu trakci nemusíš chytit vůbec. Asi bys měl argumentovat jako motorista, ne jako čerstvý puboš, co to sledoval zezadu z autosedačky. :-)
Hele, Kingu, ja vim, ze te stve, co pisu, ale jak to bylo, tak to davam dal. Kola + gumy koupil primo v Honde. Neni to ten maniak, ktery cele leto sedi u kompu a vybira gumy na dalsi zimu, takze tam proste prijel na garancku a pritom jim rekl, at mu tam rovnou hodi zimni kola. Gumy byly nejake Kumho, nevim, co je to zac. Ja mel celkem normalni obycejne Barumky a podobne velke auto s prednim pohonem bez samosvoru a proste jsem najel pred nej, zapojil lano a potahl ho. A to vse porad do toho stejneho kopce.
Fakt je, ze veskere reci o spickovem podvozku a paradnim rozlozeni hmotnosti, cela ufo palubovka a vse ostatni, co je dle tebe na Honde nejnej, je cloveku k nicemu, kdyz stoji v kopci.
Pokud nejsi ochotny to brat jako veselou historku, ktera se muze stat komukoliv kdekoliv, tak to radeji neres...
Mariachi, nevím, jestli víš, co mě štve. kdybych to vnímal jako veselou historku, okomentoval bych to stylem " >:D;-):yes: ", jenže příspěvek v diskuzi formou "hee woe úžasnej civic nevyjede kopec" ve vláknu pod hláškou "Honda - Podvozek, technologie, motory = podprumer, jizdni vlastnosti = podprumer", to trošku smrdí od hlavy. Takže to na mě dělá dojem, že sám chceš uvěřit tomu, že auto nevyjelo kopec, protože je to Civic. ještě navíc Civic, co je těžkej na čumák (nevím, kdes vzal to parádní rozložení hmotnosti).
Ačkoli by si to tím spousta lidí ráda zjednodušila, opravdu nejsem H-fanatik, už dlouho ne. Ale opravdu nemám rád, když se plácají úplně nesmysly. ;-)
Kingu, dnes mne nejak nedavas.
Samozrejme netvrdim, ze to nevyjel "protoze to byl Civic", to je nesmysl.
Byla to jen diskusni protivaha (mimochodem realna) proti pangejtum posetejm pokazenyma koncernovyma pleckama. Na hrubou diru - hruba zaplata.
Technologie = neco zvlastniho? Turbo? Primy vstrik? Vrstvena smes? Neco jako soubor vylepseni SkyActiv? Automaticka prevodovka ala DSG/TCT? Nic. Podprumer.
Motory = ctyrvalce/16v, vicebodove vstrikovani a ...a....a co? A nic. Uz 20 let to same. Ja vim, porad to funguje...
Jizdni vlastnosti = kdy naposled nekdo v porovnavacce Civic X neco vyzdvihl Civica? A o posledni generaci 9G uz neco taky padlo a je to spis horsi nez lepsi.
Smir se s tim, ze dnesni Civic uz davno neni ten cernej beran, kterej roznesl na kopytech kdejakou konkurencni ovecku. Je to souhrnem vsech svych vlastnosti prumerne auto v kabate, ktery spis odradi, nez pritahne.
Ja rekl jen zlatej Civic, plecky padly az po tvem pochvalnem hodnoceni ;-)
Pokud se podivam na tve argumenty, jsou jen papirove a reklamni zvasty. V predu ma Mcphersna skoro kazdy, v zadu kde kdo torzku. Nekdo s ni ma i lepsi jizdni vlastnosti nez jiny s nezavislym. Porad se zde omyla Focus, ale jeho viceprvek neni zadne zaklinadlo. Od prvni generace to je cim dal horsi, coz se i nekde objevilo. Vzpominam na hodnoceni HotHatchu, ze 4 byl 4., takze posledni. Je to o nastaveni. Civic 9G by mel mit vyrazne lepsi komfort nez 8G a jeho jizdni vlastnosti se nejak nezhorsily
[odkaz]
[odkaz]
Ty tve technologie, jsou zase jen o nicem, nekde snizi vahu, nekde odpor, nekde treni a ve vysledku je to fungujici marketingovy plk, jak platforma od koncernu. Porovnej si tu novou 2,2 s ostatni konkurenci. Ta spotreba bez prikraslujicich kecu je spicka tridy. Ze ma nekdo turbo u benzinu hodnotim jako minus. Vypinani valcu uz ma Honda davno. Ta tva sypajici se prevodovka po 100tis ma oproti klasice minimum vyhod a prodeje take mizive. Dle meho nazoru skoda investic do vyvoje, ikdyz jsem uz nekde na francouzkym foru videl patentovy listy na dvojspojku prej pro Civica.
Trocha prevzateho reklamniho textu:
Nová Honda Civic 5D obdržela v testech Euro NCAP pět hvězdiček za celkovou úroveň bezpečnosti a ocenění Advanced NCAP Award za bezpečnostní inovace
Kromě toho organizace Euro NCAP oznámila, že ocenění Advanced NCAP, které již značka Honda obdržela za svůj systém pro zmírňování následků kolize CMBS, rozšiřuje i na nový Civic.
Takze za technologie jasne nadprumer.
V motorech byla vzdy spicka, ted je pravda ze polevila a setrila za vyvoj, i tak ji ale konkurence maximalne dohani.
Civic asi neni to co byval, ale urcite se blyzka na lepsi casy, to uz je videt na sportovnich aktivitach. Porad je ale v lecsems nadprumer.
Co ten tvuj zachrany odtahovy vuz a gumy?
Já jen že jsi spustil pod "Zlaty Hondicky", tedy nikde nic o plečkách od konkurence, což často bývá katalyzátor. Ba dokonce nezaznělo ani Civic, tak mám spíš pocit, žes svou denní porci Hondy nepobral v zápalu boje v jiných vláknech spíš ty. ;-) Tak doufám, že nechceš zpochybňovat současnou Hondu jako celek.
Pokud to bylo mířeno na Civic, pak kopeš do mrtvoly, protože se jedná o už nevyráběný model, ale ano, u 8G byl jako celek podvozek opravdu podprůměr.
Technologie - ty považuješ turbo za něco zvláštního? Tak to promiň. Přímý vstřik a s ním související vrstvená směs tu opravdu zatím není. Asi to zní divně, ale stávající technika motorů (nemluvím o turbu) Hondě na konkurenci zatím v pohodě stačí, kombinace spotřeba/výkon je stále na špici, ba co víc, vesměs s rozvodem SOHC, tak nebyl důvod na to spěchat. Určitě víš, že nová generace motorů už byla představena. Pokud nevíš: [odkaz] .
Ano motorářská technika už je 20 let stejná, ale i po těch dvaceti letech - kdo má dnes proměnný zdvih ventilů? Spočítal bys je na prstech jedné ruky. Jako protiváha přímého vstřiku je tu Atkinsonův cyklus. Automatické přeodovky jsou u Hondy taktéž unikát. Nebo znáš jinou značku, která používá pětispojkovou převodovku? Zkus si v Accordu, jak je rychlá. Někdo má dvouspojkové převodovky (i mně jsou sympatické, tedy když fungují, což zatím zdaleka neplatí obecně), Honda má zase CVT. když zajdeme do důsledků, je to mnohem větší hi-tech, než TCT. Bez ohledu na módu.
A pak tu máme třeba packaging - bez ohledu na to, jestli se ti Civic líbí nebo ne - přes jeho sportovní, aerodynamické proporce nabízí jednu z největších kabin ve třídě. A co variabilita - má dnes někdo ekvivalent Magic Seats? To rozhodně chtělo víc invence, než namontovat na motor turbo. ;-) Převodovky - který kompakt s manuálem dneska lépe řadí? Kolik aut má lepší řízení?
Muzes uvest cim si ho tahal a jaky gumy.
Osobne mam na aute Alpin A4, ale mel jsem pujceny auto s Nokianama a taky se mi zdalo ze to nebyl zadnej zazrak. Zadek mi sel dost lehce do smyku na parkovisti. Ale nesel jsem se divat jestli tam nebyl led a pak jsem byl opatrnejsi. Delat z tehle kratke zkusenosti zavery taky nejde. Nedavno jsem zkousel VSA(ESP) jetsli funguje a nez jsem ho rozchodil tak to chtelo na snehu docela ostrejsi manevry, takze verim tem A4 vice.
Joj Mariachi, Mariachi. Nie je Honda ako Honda. Hadzat vsetky generacie/modely do jedneho vreca je ubohe... trosku ;-) S tym diferencialom a pneumatikami priamo od Hondy... to ti tiez moc nevyslo. A mimochodom, tiez mam Hondu a som strasne zvedavy ci by si tvoj 3dv HB, predokolka, manual 5 kvalt, asi 170 koni na nu trufol ci uz na rovinke, nedaj-boze v zakrutach... :-)
ide o to aka je tolerancia a povolene hodnoty toxicity
ak je maximalna pripustna hodnota na urovni napriklad: 19,9 tak ci ma auto 3,17 alebo 1,77 je asi jedno ;-)
navyse clovek si ovela viac skodi vsetkym moznym okolo len nie urcite plastami z auta.
Staci si dat jednu cigaretku a organizmu to poskodi urcite viac ako keby ste mesiac fetovali aelbo oilizovali interier ASXka :-)
taketo statistiky zboznujem , budem sa chvalit kolegovi ze mam netoxicky interier a pritom si zapalim cigaretku a napijem sa "cistej "vody z vodovodu a este si poviem na zdravie >:D
Re: ide o to aka je tolerancia a povolene hodnoty toxicity
Osobne si myslim, ze i tie NAJVYSSIE namerane hodnoty su neskodne. To je ako ked povedia, ze telefonovanie mobilom sposobuje rakovinu. Mozno ano, mozno nie, to ja neviem posudit, ale myslim si, ze sa z toho robi zas hum-buk. Jednoducho neverim, ze by vyrobcovia dnes si dovolili vyrobit nieco tak skodlive, ze by to naozaj malo vplyv na zdravie. Ja to chapem skor, ze Mitsu ma sice najvyssie namerane hodnoty toxikacie, ale napriek tomu su i tieto hodnoy nie skodlive. Ale od nejakeho chemika sa necham rad poucit ;-)
Re: ide o to aka je tolerancia a povolene hodnoty toxicity
Jsou a nejsou. Pokud v autě trávíš 8 hodin denně, tak by tě to mělo sakra zajímat. Rozhodně EU si o řadě z nich myslí, že nebezpečné jsou, jen zatím nejsou zakázané. Takové PVC je roky nedoporučované pro zdravotnická zařízení, doporučuje se přechod na silikon, protože PVC má karcinogenní vlastnosti (lépe řečeno, jeho složka/ příměs). Ale nezakázali ho a dodnes myslím zakázané není. Co si myslíš, že tvá nemocnice používá?
Když už se topper zmínil o kouření, dnes se ví, že i jediná cigareta se podepíše na tvém těle na celý život. Nezabije tě, ale část poškození je trvalá (a část časem zmizí). Také se ví (už asi 40 let), že cigaretový kouř obsahuje radioaktivní izotopy, takže si kuřáci dopřávají nitroplicně řádnou dávku alfa záření. A dělá se s tím něco?
Re: ide o to aka je tolerancia a povolene hodnoty toxicity
Tak nějak mám pochybnosti, že jde pro stát o výnosný obchod. Na jedné straně inkasuješ daně, na druhé straně platíš léčbu. Co děti a nekuřáci? Většina lidí o těhle problémech ani neví. Když to objevili, tak se to nepublikovalo z toho důvodu, že lidé v té době měli z radioaktivity vítr a pravděpodobně by to položilo celý tabákový průmysl (přišli na to u firmy Philip Morris). Možná by si zachránili kůži, kdyby aplikovali metody na snížení koncentrace radioaktivních izotopů. Ale ty jsou celkem drahé. Tenhle obchod je výhodný jen pro tabákové společnosti. Nebavíme se o pár (tisících) chemikáliích, ale o radiaci, která ti poškodí DNA. Navíc to jen tak nevydechneš a má to poločas rozpadu několik měsíců. Den za dnem dostáváš dávku záření, zamoříš místnosti, ve kterých kouříš. Tohle není žádná sranda.
Nicméně to byla tak nějak moje pointa. Když si dovolí produkci a prodej tohodle, tak je naivní si myslet, že si nedovolí vyrobit toxický interiér. Jsou levnější. Nezpochybňuji, že se za poslední desítky let pokročilo. Ale do dokonalosti to má daleko.
Re: ide o to aka je tolerancia a povolene hodnoty toxicity
Bohužel (říkám záměrně, coby militantní nekuřák) je to pro stát výnosný obchod. Viděl jsem několik studií již před desítkou let, které jasně říkaly, že příjem z vykouřených cigaret do státní kasy je asi trojnásobkem toho, co se vydá na léčení všech chorob spojených s kouřením, jak u kuřáků, tak u nekuřáků. A takových peněz se stát samozřejmě nevzdá ani náhodou. Navíc je dnes i těžko prokazatelné, co je skutečně způsobené kouřením a co zplodinami aut, průmyslu a dalších odvětví... Do jisté míry jsme radioaktivní všichni, prachové částečky z tepelných zdrojů energie taky nesou stopy radiace. Řešení? V současné době neexistuje.
K té toxicitě interiéru jen asi tolik - čísla udaná v článku neznamenají nic, pokud k nim současně není dána norma, kterou mají auta splňovat. Jestliže je normou stanovená hodnota X a auto dosáhlo v testu 0,003*X, ať si je klidně z nabízených nejtoxičtější. V té chvíli mi to bude jedno. Článek považuju jen za bulvární strašení.
Re: ide o to aka je tolerancia a povolene hodnoty toxicity
Ne, není to jedno. Právě proto, že do sebe pereme den co den ze všech stran svinstva. Máme normy na množství všeho ve všem. Myslíš, že když je něco "v normě", je to stejné, jako by tam nic nebylo? Svatá prostato...
Když se podívám na úroveň emisí a fogingu u plastů před 10 lety a teď, tak je vidět obrovský pokrok. To co bylo dřív OK je dnes nepřípustné. Emise formaldehydu a dalších látek je NÁSOBNĚ menší než byla dřív. Navíc tyto nežádoucí látky unikají z plastů v řádu dní až týdnů, takže ve chvíli kdy se dostane auto k zákazníkovi už je defacto vyčpělé. Prostě mnoho povyku pro nic.
Hele žádný jedy v interiérových plastech nejsou. Kdyby si měl zájem můžu ti poslat nějaký bezpečnostní listy plastů, který jsou v autech často používaný. Bude to pro tebe asi překvapení, ale krom toho, že se to nesmí jíst to žádný špatný vlastnosti, který by stály za řeč, nemá. Ani plasty mimo interiér nesmí vypouštět žádný jedy jak ty píšeš natož interiérový. Že to málo smradu, který při vstřikování vznikne vyprchá v řádu dní až týdnů vím, protože pracuju ve vstřikovně plastů, která vyrábí výhradně plastový díly do aut a dnes a denně plasty nakupuju a vybírám do nových projektů. Kolikrát jsme pro testy dávali díly vysmrádnout na čerstvej vzduch aby z nich nesmrděl formaldehyd, když posíláme díly zákazníkům třeba na předsérii. Stačí čerstvě vystříknutý díl nechat pár dní na vzduchu a necítíš z něj vůbec nic. V zánovním autě jsem seděl, ale nemyslíš, že ten pach nového auta může pocházet z jiných zdrojů než zrovna z plastů? Co takhle koberec, různý leštěnky aby se interiér lesknul apod?
Já teda ve vstřikovně plastů nedělám, ale kde se tam teda bere ten brom, chlór a olovo bere? Protože tam očividně jsou. Je to pouze součást vstřikovacího procesu? Pochybuju, vzhledem k tomu, že je brom protihořlavá přísada a chlór změkčovadlo. Jinak je v zásadě jedno, jestli je to díl palubky nebo koberec, všechno je to plast, ale ty škodliviny byly zaznamenány na volantech, středových panelech a dalších komponentech, tak tam asi jsou. :-)
Ideální by samozřejmě bylo kdyby šly plasty vyrobit z ingrediencí jako mouka, máslo, vajíčka, dřevěný piliny a dalších naprosto bezpečných látek, ovšem, plasty jsou bohužel vyráběny z různých kyselin a ropných produktů. Jinak prostě vyrobit nejdou. Pokud ještě chceš, aby ti na sluníčku nevyšisovaly po pár týdnech popř. aby byl samozhášivý musíš do něj přidat další chemikálie, (chlór, brom atd.) S tím nic nenaděláš. Než řešit plasty v autech jakožto ohrožení pro naše zdraví to si myslím, že je větší hrozba pro náš organismus to co denně jíme. S údajně nebezpečnejma plastama v autě si fakt hlavu nelámu.
Zajímalo by mě, jestli kůže, upravená do stavu pro autointeriér má taky nějaké "emise" a pak také, jak na tom byly a jsou plasty používané v 50. letech, tj. jak moc škodily tehdy a jak škodí nyní, po desetiletích degradace.
Plasty se jako všechno kolem vyvíjí. Jen za 10 let co v plastařině dělám se spousta věcí změnila. Rozuměj zpřísnila. Hlavně co se týče emisí škodlivých látek. U spousty materiálů se emise potenciálně škodlivých látek snížila o řády. Některé škodlivé substance, které nebyly pro výrobu konkrétního typu plastu nezbytné se přestaly používat popř se nahradily nějakou ekologičtější přísadou. Po 50 letech degradace, ale všechny těkavý látky z plastů dávno utekly. Možná bych takový plast necucal zrovna v puse, ale jinak je naprosto neškodný.
1.) podle výsledků studie už jenom název je špatně - kdyby třeba napsali "jeden z nejtoxičtějších", tak už se o tom diskutovat nedá. Má totiž stejnou známku jako Chrysler.
2.) známka označuje toxicitu V RÁMCI NORMY? To znamená, že automobil se známkou 5 je na hranici mezi "v normě" a "mimo normu"? Nebo je to známka 10? Nebo jaká? Proč nepíšou takovýhle důležitý informace?
3.) spektrum výrobců je v obou žebříčcích velmi rozmanité. Zajímavá věc, člověk by čekal, že automobilka vyrábí své vozy jednotnou technologií, aby ušetřila, ale mezi nejhoršími je až na Kiu vždy pouze jeden model z nabídky výrobce.
4.) zajímavé také je, jak moc informací se ví o výrobních procesech Hondy. Zní to skoro jako reklama.
5.) a také doporučuju přečíst poslední odstavec, který řiká, že automobilky Volkswagen a Mitsubishi snížili od roku 2010 obsah chemikálií ve svých autech průměrně o 40%.... Co myslíte, vážně to bude tak závažné???
Zbytečně to komplikuješ, ASX je prostě nejjedovatější masově prodávané auto na americkém trhu. Co ještě potřebuješ vědět víc? Jestli jsou ty jedy normované? :-!
Plácáš kraviny. Pokud jsou hodnoty "jedovatosti" uvedené bez současného uvedení normou stanovených hodnot, je to jen bulvární amatérismus a zbytečné strašení. Na druhou stranu, co čekat z USA?
Ou maj gad. Nápodobně. Proč bych měl mít v autě NORMOVANÉ MNOŽSTVÍ bromu, chlóru, olova nebo polychlorovaných bifenylů, když tam nemusím mít ŽÁDNÉ? Dost na tom, že to přede mnou v nestřeženém okamžiku obriketuje TDI a já nestihnu zapnout vnitřní okruh. Hned se mi o měsíc zkrátí život. Nevím, proč bych měl ještě šňupat sajrajt z plastů. Ale pro mě za mě si klidně dávej denně normovaného panáka Sava, pro kondičku. :-!
Nemusíš mít žádné, ale na druhou stranu, obávám se, že už jenom samotný mobil škodí víc, než tohle, co jde z interiérů těch "toxických" aut.
Myslím, že je tu trochu nepoměr mezi důležitostí poškozování z těchto interiérů a věcí z běžného života, z kterých nikdo strach nemá. Jen u kohokoliv z vás doma by se jich našlo víc.
A pak samozřejmě záleží na zdravém uvážení. Doma si normální člověk taky jednou za čas vyvětrá. V autě je to také potřeba.
najma Kia dopadla zle. Skoda, ze take nieco sa nerobi aj u nas, urcite by bolo zaujimave zistit, ako su na tom auta, v ktorych jazdime. Taktiez ako dlho su tam tie latky pritomne, aky je rozdiel, ked je interier s drevom/bez, v kozi/latke atd.
Na zaciatok by mi stacil aj link na kompletne vysledky tohto prieskumu, predsa len mnoho aut sa predava aj u nas aj v USA, sice to nie je 100% iste, ze su rovnake, naznacit to ale nieco moze.
Každé auto je dobrý nápad vyvětrat, obzvlášť, pokud stálo na slunci. Nebezpečnost výparů v interiéru auta je hlavně v tom, že jde o malý, uzavřený, špatně větraný prostor. Šance je, že z nábytku, koberců, lina, elektroniky atd., co máš doma/ v práci, se uvolní a dostane do tvého těla citelně víc škodlivin.