Technika
Namatkou : vyrazovat na neutral se nedoporucuje uz minimalne 5 let, spotrebu to spis zvysuje, protoze ECU sama odpojuje vstriky.
Teplota 20st pro motor je uplna hovadina, dokud se nezahreje na +-80°C, zere kvuli neprohratemu oleji a ne-optimalnimu sladeni rozmeru pistu a valce kvuli tepelne roztaznosti o litr az dva vic.
Vliv spotreby alternatoru je z marsu.. to budou uspory tak v radu pul deci na 100km, to jestli uz neco ma cenu zminit, tak to je klima, ta naopak veme hodne, zejmena u malych aut. Ale samo se o ni vubec nemluvi.
No a to s tou zamerne zhorsenou tepelnou ucinnosti motoru ridici jednotkou , aby auto lip topilo... to pan autor cetl kde. Jestli si to neplete nahodou s vypalovanim filtru DFP. Tepelna ucinnost spalovaciho motoru je dana spoustou veci, jako napr. kompresnim pomerem, tepelnymi ztratami danymi velokosti a tvarem spalovaciho prostoru atd, ale ze by to ovlivnovala ridici jednotka, to mi pripada jako hovadina na n-tou a nikdy a nikde jsem o nem nic neslysel. Mozna tak po startu jak je motor studeny se nastavi bohatsi smes, ale to je kvuli udrzeni volnobehu, rozhodne ne kvuli lepsimu topeni... OMG.
Teplota 20st pro motor je uplna hovadina, dokud se nezahreje na +-80°C, zere kvuli neprohratemu oleji a ne-optimalnimu sladeni rozmeru pistu a valce kvuli tepelne roztaznosti o litr az dva vic.
Vliv spotreby alternatoru je z marsu.. to budou uspory tak v radu pul deci na 100km, to jestli uz neco ma cenu zminit, tak to je klima, ta naopak veme hodne, zejmena u malych aut. Ale samo se o ni vubec nemluvi.
No a to s tou zamerne zhorsenou tepelnou ucinnosti motoru ridici jednotkou , aby auto lip topilo... to pan autor cetl kde. Jestli si to neplete nahodou s vypalovanim filtru DFP. Tepelna ucinnost spalovaciho motoru je dana spoustou veci, jako napr. kompresnim pomerem, tepelnymi ztratami danymi velokosti a tvarem spalovaciho prostoru atd, ale ze by to ovlivnovala ridici jednotka, to mi pripada jako hovadina na n-tou a nikdy a nikde jsem o nem nic neslysel. Mozna tak po startu jak je motor studeny se nastavi bohatsi smes, ale to je kvuli udrzeni volnobehu, rozhodne ne kvuli lepsimu topeni... OMG.
:yes:
No já nevím ale já vyřazuji pokud zrovna nepotřebuji brzdit motorem z nějakého dlouhého sjezdu, nebo z nějakého jiného důvodu.
Teploty při kterých se měří jsou dané metodikou pro měření.
Vliv alternátoru na spotřebu bych nepodceňoval, když ti to musí cpát elektřinu do všech možných i nemožných přístrojů a ještě dobíjet baterku se na spotřebě projevit musí.
Co dělá řídící jednotka s motorem to nevíš to že jsi o tom dosud nečetl neznamená že to tak nefunguje.
Teploty při kterých se měří jsou dané metodikou pro měření.
Vliv alternátoru na spotřebu bych nepodceňoval, když ti to musí cpát elektřinu do všech možných i nemožných přístrojů a ještě dobíjet baterku se na spotřebě projevit musí.
Co dělá řídící jednotka s motorem to nevíš to že jsi o tom dosud nečetl neznamená že to tak nefunguje.
"A program degradace tepelné účinnosti, to zas autor četl kde?"
V technickém školení, pane. Jde o program, který záměrně zvyšuje odpadní teplo na úkor účinnosti motoru. Činí tak časováním vstřiku a zvýšením vstřikovací dávky. Jak je možné zvýšit u dieselu vstřikovací dávku bez zvýšení točivého momentu? Škrtičí klapkou, kterou už současný diesel má nejen kvůli tichému doběhu při vypínání motoru.
V technickém školení, pane. Jde o program, který záměrně zvyšuje odpadní teplo na úkor účinnosti motoru. Činí tak časováním vstřiku a zvýšením vstřikovací dávky. Jak je možné zvýšit u dieselu vstřikovací dávku bez zvýšení točivého momentu? Škrtičí klapkou, kterou už současný diesel má nejen kvůli tichému doběhu při vypínání motoru.
MSV
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Presne. Pokud potrebujes snizit stavajici kinetickou energii rozjeteho auta je lepsi to udelat pres motor (kde ji muzes bez spotreby paliva predat dalsim agregatum, ktere musi byt stale pohaneny) nez pres brzdy. Ale kdykoliv mas pro tu energii dalsi vyuziti pro pohyb auta je blbost ji napred nekde se ztratami utopit a pak to auto znovu rozjizdet.
....abych ušetřil,vyhazuji neutrál z okna,vypínám motor v zapalování,vyndavám klíče a jdu pěšky.... >😒]
Kdyz si to prectes poradne tak pochopis, ze jsou tam stejne blaboli jako tvoje.
"Dvacet stupňů je přesně ta správná hodnota(teplota vozidla, ne motoru), aby motory po studeném startu již nepoužívaly systémy, které jim (či posádce) slouží ke zrychlenému ohřevu a zvyšuji spotřebu paliva. Zároveň při této teplotě ještě nezvyšuji konzumaci paliva systémy chlazení"
Zhorsena tepelna ucinost
[odkaz]
"mazda, která při přechodu na současnou generaci motoru Euro 5 odložila elektrické výhřevné těleso pod palubní deskou a teplo získává zpožďováním vstřikování. Tedy umělým snížením účinnosti motoru za cenu vyšší spotřeby."
Nepredpokladam, ze by si tyto technicke detaily cucali redaktori auto.cz z prstu 😉
"Dvacet stupňů je přesně ta správná hodnota(teplota vozidla, ne motoru), aby motory po studeném startu již nepoužívaly systémy, které jim (či posádce) slouží ke zrychlenému ohřevu a zvyšuji spotřebu paliva. Zároveň při této teplotě ještě nezvyšuji konzumaci paliva systémy chlazení"
Zhorsena tepelna ucinost
[odkaz]
"mazda, která při přechodu na současnou generaci motoru Euro 5 odložila elektrické výhřevné těleso pod palubní deskou a teplo získává zpožďováním vstřikování. Tedy umělým snížením účinnosti motoru za cenu vyšší spotřeby."
Nepredpokladam, ze by si tyto technicke detaily cucali redaktori auto.cz z prstu 😉
heh, no to jsou novinari odvolavajici se na novinare, kteri to zase nekde vycetli v nejake brozurce od kravataka v autosalonu a kdovijak to pritom prekroutili.
Tohle bych zrovna za "smeroplatny" zdroj informaci nebral. Kor tyhle male a lehke moturky maji tak male objemy chladicich kapalin, ze se prohreji po par minutach v pohode samy, bez nejakych elektronickych harakiri se vstrikovanim. A i kdyby to nahodou byla pravda a ma to jeden model Mazdy, nebudeme generalizovat, ze 8-s
Tohle bych zrovna za "smeroplatny" zdroj informaci nebral. Kor tyhle male a lehke moturky maji tak male objemy chladicich kapalin, ze se prohreji po par minutach v pohode samy, bez nejakych elektronickych harakiri se vstrikovanim. A i kdyby to nahodou byla pravda a ma to jeden model Mazdy, nebudeme generalizovat, ze 8-s
Nevím, jak článek vypadal v půl deváté, ale teď tam rozhodně v bodu 2 klima výslovně zmíněná je.
V létě má auto lepší spotřebu než v zimě, třebaže průměrná teplota u nás v létě se pohybuje zhruba někde na těch testovacích podmínkách, zatímco v zimě o nějakých "zanedbatelných" 20 stupňů níž. To je měřitelná záležitost zpravidla kolem 0,5-2 litrů na 100 km.
V létě má auto lepší spotřebu než v zimě, třebaže průměrná teplota u nás v létě se pohybuje zhruba někde na těch testovacích podmínkách, zatímco v zimě o nějakých "zanedbatelných" 20 stupňů níž. To je měřitelná záležitost zpravidla kolem 0,5-2 litrů na 100 km.
ale jo, ale klima je tam zminena spolu s alternatorem a vetrakem chladice jako neco do poctu. Jako ne ze ne, kazdy odber se promitne do spotreby, ale prikon kompresoru klimy je vetsi, nez vsech pomocnych agregatu v aute dohromady. Je dokonce takovy, ze kdyz to sepne, klesnou volnobezne otacky a slabsi auto docasne prestane zrychlovat.. coz se jaksik pri zapojeni spotrebicu v kabine nebo pri sepnuti sahary nekona.. Tak kdyz uz je autor takovy frajer a uvadi tam spoustu "informaci" , tak by tomu mohl i trosku rozumet. Jinak by mohl uvadet i vliv ledek misto zarovek na spotrebu, vliv elektrickeho posilovace v city mode na spotrebu, vliv otevreneho bocniho okenka na spotrebu a podobne. To jsou totiz vsechno tez neoddiskutovatelne faktory >😁 >😁 >😁 >😁
Jedná se o 20°C vzduchu a ne motoru.A vyřazování ti uspoří palivo,ale musíš u toho přemejšlet.Pokud máš zatíženej alternátor vliv na spotřebu to má.V těchhle laboratorních testech nemají zaplý ani rádio.Spíš by se měla měřit spotřeba v EU jako třeba v americe,kde to jakž takž odpovídá.
kdypak vyrazovani uspori palivo ? to bych chtel vedet >😁
jestli normalni radio v aute bere 5-40W typicky, tak to ti fakt ovlivni test spotreby...
stejne jako stowattovy vetrak od sahary , kdyz elektricke topeni bud brat kilowatty a ta klima klidne i nekolik kilowattu, pokud se se sepne naplno ...
Kdyz tam blaboli o teplotach 20 stupnu na kterych TEMPERUJE NEKOLIK HODIN AUTO, tak z toho rozhodne neplyne, ze se testuje s predehratymi provoznimi naplnemi a vyplymi el spotrebici. Mimochodem ani tech 20 stupnu neni samospasnych, protoze behem testu se za a, ta mistnost vyhreje a za b, jelikoz je auto na miste, tak neni ofukovan chladic, takze ta sahara se roztoci na 100%, jinak by uvarili motor. Ja mam spis pocit, ze se ten novinar nekde zrubal u piva s nejakym chlapikem, co o sobe tvrdil, ze ty testy dela a pak to tak nejak druheho dne hodil na papir z toho, co si zapamatoval
:😉
stejne jako stowattovy vetrak od sahary , kdyz elektricke topeni bud brat kilowatty a ta klima klidne i nekolik kilowattu, pokud se se sepne naplno ...
Kdyz tam blaboli o teplotach 20 stupnu na kterych TEMPERUJE NEKOLIK HODIN AUTO, tak z toho rozhodne neplyne, ze se testuje s predehratymi provoznimi naplnemi a vyplymi el spotrebici. Mimochodem ani tech 20 stupnu neni samospasnych, protoze behem testu se za a, ta mistnost vyhreje a za b, jelikoz je auto na miste, tak neni ofukovan chladic, takze ta sahara se roztoci na 100%, jinak by uvarili motor. Ja mam spis pocit, ze se ten novinar nekde zrubal u piva s nejakym chlapikem, co o sobe tvrdil, ze ty testy dela a pak to tak nejak druheho dne hodil na papir z toho, co si zapamatoval
:😉
Nedám za to ruku do ohně, ale pokud vím, tak při testu je na auto vháněn větrákem vzduch rychlostí odpovídající té simulované, ať už kvůli chlazení, nebo kvůli sání.
Přidejte, nebojte se...
Rádio bere až 4x50, tedy při plném výkonu 200W. Při normálním poslechu na dálnici a při standardně odhlučněné kabině to chce aspoň 70W (4x17-18W), abyste rádio slyšel a rozuměl, co povídají. Taky záleží, jak nahlas ta která stanice vysílá. Třeba BBC vysílá hrozně potichu, tam musím proti ostatním víc zesílit.
Rádio bere až 4x50, tedy při plném výkonu 200W. Při normálním poslechu na dálnici a při standardně odhlučněné kabině to chce aspoň 70W (4x17-18W), abyste rádio slyšel a rozuměl, co povídají. Taky záleží, jak nahlas ta která stanice vysílá. Třeba BBC vysílá hrozně potichu, tam musím proti ostatním víc zesílit.
vis, ony ty W co se pisou na radia nejsou watty.
To je jen takova (uplne nahodna) shoda pismenek.
Takove to tuzerske radio co dela krasne Tuc Tuc a ma extra zesilovac s nalepkou 1000W bude mit tak 40 wattu prikon realne , ve spicce mozna 80 wattu , at nezeru.
Kdyz ale nasadis na auto uplne nejuzsi pneu co jde a nafoukas je tesne k prasknuti na nejakych 300kPa, tak na valivych odporech "usetris" kilowatty . I kdyz to teda bude svezeni jako po zeleznych obrucich. 😉
To je jen takova (uplne nahodna) shoda pismenek.
Takove to tuzerske radio co dela krasne Tuc Tuc a ma extra zesilovac s nalepkou 1000W bude mit tak 40 wattu prikon realne , ve spicce mozna 80 wattu , at nezeru.
Kdyz ale nasadis na auto uplne nejuzsi pneu co jde a nafoukas je tesne k prasknuti na nejakych 300kPa, tak na valivych odporech "usetris" kilowatty . I kdyz to teda bude svezeni jako po zeleznych obrucich. 😉
nejlepší je neškrcený diesel. :yes:
s vysokym kompresnym pomerom nech to poriadne duni a hrkoce a samozrejme bez filtra pevnych castic nech to kazdy vidi a citi
MSV
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Downsizing celkem slusne funguje u tech nejmensich aut kolem 900kg pohotovostni hmotnosti, tam na rezervach vykonu zas az tak nezalezi. Bohuzel podle stejne metodiky jsou posuzovany i 400konove sestivalce a osmivalce, a tam zmenseni objemu a nasazeni turba znamena usporu na papire a v praxi 100% narust spotreby pri normalne dynamicke jizde. :no:
Nojo staré dobré časy, kdy se člověk proháněl po dálnici 180 a hrozilo mu max 500 Kč .... 😉
S těma motorama ti nějak moc nerozumím. Normální motory - v mém případě třeba 2,0 v mondeu nebo 1,8 a 2,2 v Zafiře nebo 2,0 v RAVce zrovna žádnou výhrou nebyly. Pokud to srovnám s normálním dieslem v pasátu nebo céčku, každému soudnému byde asi jasné, že pro tento typ je diesel trochu lepší volbou. U malých - zase musím říct, že turbo je fajn ... Pokud vezmu to, co se dávalo dříve do golfa - např. 1,6 ve srovnání s 1,2 TSI neobstojí .... Moje hladina hormonů je již poněkud nižší než před 20 lety, takže normální 2,0 diesel je dostačující. Další auto ale bude benzín - 1,8 TSi nebo 2,0 TSI, tak uvidíme, jak se osvědčí 😄, naposled jsem měl něco podobného v Impreze 😄 Po velkých motorech se mi nestýská - 500 v MB E jelo možná méně než 320 CDI a spotřeba cca 17l/100km ... pasátí 3,2 byla docela OK, ale to už jsem fakt jezdil skoro podle předpisů, takže na co 250 koní ...
S těma motorama ti nějak moc nerozumím. Normální motory - v mém případě třeba 2,0 v mondeu nebo 1,8 a 2,2 v Zafiře nebo 2,0 v RAVce zrovna žádnou výhrou nebyly. Pokud to srovnám s normálním dieslem v pasátu nebo céčku, každému soudnému byde asi jasné, že pro tento typ je diesel trochu lepší volbou. U malých - zase musím říct, že turbo je fajn ... Pokud vezmu to, co se dávalo dříve do golfa - např. 1,6 ve srovnání s 1,2 TSI neobstojí .... Moje hladina hormonů je již poněkud nižší než před 20 lety, takže normální 2,0 diesel je dostačující. Další auto ale bude benzín - 1,8 TSi nebo 2,0 TSI, tak uvidíme, jak se osvědčí 😄, naposled jsem měl něco podobného v Impreze 😄 Po velkých motorech se mi nestýská - 500 v MB E jelo možná méně než 320 CDI a spotřeba cca 17l/100km ... pasátí 3,2 byla docela OK, ale to už jsem fakt jezdil skoro podle předpisů, takže na co 250 koní ...
Já mám po ujetí 35000 km průměrnou spotřebu na Octavia 2 1,8 TSI 6,6l/100 km, to vše během 2 let, čili léto zima každý den. Ale často s tím jezdím jako s hnojem. Jak na to šlápneš, tak je v nádrži splav. Jo, nejde to rozumně předělat na LPG, kdyby jsi měl takové vzruchy. Ale zato to nemá DPF zmetek 😄 . Rozdíl mezi gumami 17 - 225 a 16 - 205 je skoro půl litru na sto, fakt.
Cituji z [odkaz]
Již před dvěma lety jsem si při testování nového Audi S4 Avant kladl otázku, jak mohli v Ingolstadtu vůbec dopustit, aby byl tento vůz osazen namísto osmiválcové 4,2 motorem 3,0 s přeplňováním. Na papíře se jevil skvěle, v testech spotřeby zářil, v praxi ale fungoval jen pokud jste od něj nic nechtěli. Něco podobného si zákazníci dozajista nepřáli, z výše zmíněných důvodů jim bylo toto „řešení” v očekávání dávno známých evropských regulací platných od příštího roku naděleno shůry. Jinak skvělé auto se pro mě kvůli spotřebě motoru při využití jeho výkonu stalo zcela nezajímavým.
Již před dvěma lety jsem si při testování nového Audi S4 Avant kladl otázku, jak mohli v Ingolstadtu vůbec dopustit, aby byl tento vůz osazen namísto osmiválcové 4,2 motorem 3,0 s přeplňováním. Na papíře se jevil skvěle, v testech spotřeby zářil, v praxi ale fungoval jen pokud jste od něj nic nechtěli. Něco podobného si zákazníci dozajista nepřáli, z výše zmíněných důvodů jim bylo toto „řešení” v očekávání dávno známých evropských regulací platných od příštího roku naděleno shůry. Jinak skvělé auto se pro mě kvůli spotřebě motoru při využití jeho výkonu stalo zcela nezajímavým.
To je teda spotřeba 😄 . Já bych ocenil, pokud při mém normálním tempu budu pod 10l/100km . Budu se (po mém návratu domů) pohybovat víceméně mezi Brandýsem, Prahou a Ruzyní ... pro cesty do 20km je dieslu asi škoda ....
[odkaz]
Šestiválec s kompresorem má totiž vysokou spotřebu. A když říkáme vysokou, myslíme vážně neobvyklou: i normální styl vede k průměru mezi 14 a 16 litry, sem tam hrubší prošlápnutí pedálu plynu zvýší příděl na osmnáct litrů a skutečné vychutnání kvalit Audi S4 vás přivede k čerpací stanici tak často, že se na vás čerpadlářka možná začne dívat předlouhým pohledem...
jinymi slovy, jezdi to za dvacet :yes: to je ten DOWNSIZING kdyz se to veme za spatny konec. A neni to vysada jen silnych motoru, Fiat twinair je uplne ta sama pohadka, jezdi to za 7.3 dalnice, coz je na miniauto s dvouvalcovou 9stovku s 63kW vic nez v lecktere stredni tride s dvakrat vetsim vykonem.
Šestiválec s kompresorem má totiž vysokou spotřebu. A když říkáme vysokou, myslíme vážně neobvyklou: i normální styl vede k průměru mezi 14 a 16 litry, sem tam hrubší prošlápnutí pedálu plynu zvýší příděl na osmnáct litrů a skutečné vychutnání kvalit Audi S4 vás přivede k čerpací stanici tak často, že se na vás čerpadlářka možná začne dívat předlouhým pohledem...
jinymi slovy, jezdi to za dvacet :yes: to je ten DOWNSIZING kdyz se to veme za spatny konec. A neni to vysada jen silnych motoru, Fiat twinair je uplne ta sama pohadka, jezdi to za 7.3 dalnice, coz je na miniauto s dvouvalcovou 9stovku s 63kW vic nez v lecktere stredni tride s dvakrat vetsim vykonem.
Jak krasně pánové vysvětlili, že lhát je vlastně úplně v pořádku, protože oni udávají "jinou spotřebu", ne spotřebu Vašeho automobilu >😁 Ve státech za podobnou lež frajerka vysoudí odškodné, rozdíl v ceně normálního Civica a hybridního a v Evropě je to zcela v normě. Není důvod nic podobného řešit. Zajímavé je, že někde to jde. Příklad (Lancia Lybra JTD, Fiat Marea TD, Fiat Bravo 2 1.4)
Presne to ma tiež zaujalo. Tá e😜licitne arogantná a absurdná reakcia, v zmysle ktorej je vlastne kupujúci na vine. 8-s :no:
Ale musime si uvedomit, za utomobilky lzou jen do te miry, do jake jim to povoluje zakon... Pokud jsou zakonne normy nastaveny tak, ze spotreba vozu merena autombilkou se muze lisit od spotreby skutecne, tak je chyba na strane zakonodarcu a ne na strane automobilek...
To je presne v intencich EU, nekde neco zregulovat, nekde neco zdanit, nikomu nevysvetlit jak a proc a metodiku si upect podle nejakeho paskvilu naprosto odtrzenemu od praxe.
Podle me je zamer jasny, donutit co nejvic lidi presednout do co nejmensich a nejplastikovejsich aut a soucasne pranyrovat, mnohonasobne danit a ztrpcovat zivot vsem ostatnim, kteri do tech protezovanych, maximalne rok starych miniaut s hvezdickami odmitaji presednout. Zaroven nechapu vyrobce, kteri se na jednu stranu potaceji na hranici preziti a na druhou stranu klidne zariznou desitky let vypiplavane motory a vsechno hodi na oturbene vysavace. A jeste pritom staci utopit miliardy na vyvoj tak zbytecnych veci, jako jsou elektromobily a hybridy. Ukazuje se, ze trh oboji moc nechce, maximalne tak v Nemecku, kde pochybny eurobonton zapustil koreny nejvice. V konecnem dusledku vsichni jezdime orientacne za 7-10l ve meste a za 5-7 litru mimomesto a to uz desitky let, tak kde je ten prinos hybridu a downsizovanych aut, ptam se...
Podle me je zamer jasny, donutit co nejvic lidi presednout do co nejmensich a nejplastikovejsich aut a soucasne pranyrovat, mnohonasobne danit a ztrpcovat zivot vsem ostatnim, kteri do tech protezovanych, maximalne rok starych miniaut s hvezdickami odmitaji presednout. Zaroven nechapu vyrobce, kteri se na jednu stranu potaceji na hranici preziti a na druhou stranu klidne zariznou desitky let vypiplavane motory a vsechno hodi na oturbene vysavace. A jeste pritom staci utopit miliardy na vyvoj tak zbytecnych veci, jako jsou elektromobily a hybridy. Ukazuje se, ze trh oboji moc nechce, maximalne tak v Nemecku, kde pochybny eurobonton zapustil koreny nejvice. V konecnem dusledku vsichni jezdime orientacne za 7-10l ve meste a za 5-7 litru mimomesto a to uz desitky let, tak kde je ten prinos hybridu a downsizovanych aut, ptam se...
:yes: :yes: :yes: :yes: 1000 bodu za tento prispevek
spotreba zustala +/- stejna, zvysila se cena provozu (paliva, dane, znamky) ale hlavne jsou auta cim dal slozitejsi a tudiz zakaznik plati mnohonasobne vic za servis... asi zacnu jezdit na kole...
spotreba zustala +/- stejna, zvysila se cena provozu (paliva, dane, znamky) ale hlavne jsou auta cim dal slozitejsi a tudiz zakaznik plati mnohonasobne vic za servis... asi zacnu jezdit na kole...
Na cesty do nějakých 15-20 km nemá smysl ani tahat auto, pokud nejsi vyloženě kravaťák, který se nemá v práci kde osprchnout po cestě. Já jezdím krátké cesty jen na kole; samozřejmě pokud nemusím vézt něco většího, co na kole nejde pobrat. No a vliv na fyzickou kondici je také nezanedbatelný.
Spotreba síce v princípe zostáva rovnaká, ale pred 20 rokmi si ju dosahoval s 43 kW a 850 kg Favoritom a teraz ju dosahuješ so 118 kW a 1400 kg Octaviou. 😉
stejne to je malo.. tomuhle se neda rikat pokrok motoru , uz jenom tim, ze tehdy se delaly 4st prevodovky a semtam petikvalt a dneska 6-7stupnove je uplne jiny svet. Motory nesly ani zdaleka tak nahoru jako zbytek aut, protoze uz na nich totiz neni moc co zlepsovat. Vnitrni odpory klesly na minimum, kompresni pomer je na maximu, davkovani paliva je az absurdne profachane, cely management motoru je procpan elektronikou... jsme na konci vyvojove ulicky, lip uz to proste nejde.
No vidíš... a kdyby auta nebyla přetloustlá, nemusel by dnes jezdit se 118 kW, ale stačilo by mu 70 a měl by spotřebu třeba jen kolem pěti litrů, namísto sedmi až deseti.
jj v alfe 2.4jtd mi pisou myslim 7 na sto a ja jezdim do 6.5 a opravdu jezdim velice dynamickou jizdu 😄 takze sem naprosto spokojenej
Podle mě vůbec nechápete důsledky téhle normy. Tady vůbec nejde o nějaké klamání zákazníka. Tady jde o cílené zlikvidování jakékoli motoristické odlišnosti. Úředníkům musí sporťáky lézt pěkně na nervy a tohle je jeden ze způsobů, jak zploštit trh. Všichni budou muset vyrábět stejné šunky, a když už s tím na okruh vyjedeš, tak to bude žrát 100 na 100. To je celá pointa. Vysoká spotřeba v reálném provozu spoustu závodníků umírní. A výrobce ke zkažení jejich motorů dotlačí vysokými pokutami.
Primárne sa stotožňujem s hlavnou myšlienkou článku, že norma na meranie spotreby je nap.d a s realitou moc spoločné nemá. Ak sa auto mimo mesto rozbehne na max. 120 a ide tak pár sekúnd, či v meste akceleruje len trikrát, je to celé zle. O vplyvoch odporov, teploty atď ani nehovoriac.
Jednu vec je ale treba uznať: hoci produkuje snaha o znižovanie spotreby a emisií závažné negatívne externality (priškrtené motory, strata spontánnosti reakcií, vysoké vstrekovacie a prepĺňacie tlaky, očakávaná menšia životnosť), tá primárna snaha je v zásade úspešná: autá skutočne stále menej spotrebúvajú. Vidím to dokonale na vlastnom príklade: moje staršie auto r. 2010 s atmosférickým benzínom má vyššiu spotrebu, ako novšie (r. 2011), o triedu väčšie s rovnako veľkým motorom, ale prepĺňaním. Pri porovnaní s porovnateľne výkonnou atmosférou, ktorú nový turbobenzín nahradil, je úspora (podľa spritmonitoru) skoro liter. O subjektívnej aj objektívnej väčšej dynamike turba nehovoriac.
Jednu vec je ale treba uznať: hoci produkuje snaha o znižovanie spotreby a emisií závažné negatívne externality (priškrtené motory, strata spontánnosti reakcií, vysoké vstrekovacie a prepĺňacie tlaky, očakávaná menšia životnosť), tá primárna snaha je v zásade úspešná: autá skutočne stále menej spotrebúvajú. Vidím to dokonale na vlastnom príklade: moje staršie auto r. 2010 s atmosférickým benzínom má vyššiu spotrebu, ako novšie (r. 2011), o triedu väčšie s rovnako veľkým motorom, ale prepĺňaním. Pri porovnaní s porovnateľne výkonnou atmosférou, ktorú nový turbobenzín nahradil, je úspora (podľa spritmonitoru) skoro liter. O subjektívnej aj objektívnej väčšej dynamike turba nehovoriac.
no jooo, pokud menis auta kazdy rok, tak je to jasny.... s tim rozdilem, ze ta atmo bude jeste za 5 let nekde vrkat, ale ten oturbenej vysavac bude mit po 2-3 letech takove naklady na servis, ze to radsi nekdo hodi do srotu...
U turbočehokoli mi vadí velká závislost na stylu jízdy. Zatímco atmosféra si bere tak nějak průměrně pořád stejně, ať trasu pojedu volněji nebo více pod plynem, u turbomotoru je každé přišlápnutí více poznat.
Možná je to způsob, jak nás donutit k opatrné a bezpečné jízdě >😁
Možná je to způsob, jak nás donutit k opatrné a bezpečné jízdě >😁
Máš z nemalej časti pravdu. Ja čím som starší, tým menej mám sklony hrať sa na Loeba a jazdím preto úspornejšie. Ale keď dostanem slinu, skôr prevetrám tú atmosféru, tá sa dá krásne vytočiť, to turbo k tomu nijak nezvádza.
Mě by zajímalo, jak se stanovuje spotřeba třeba v Japonsku. Tam je oproti Evropské legislativě dost odlišností ... Spotřeba u identického motoru je realitě blíž.
Jinak jedním z největších "ovlivňovačů" měření spotřeby je katalizátor u malých turbobenzínů, který je dimenzovaný na co nejrychlejší dosažení provozní teploty, aby při normovém měření emise (spotřeba) vyšly co nejmenší. V reálu je ho pak potřeba dochlazovat a děje se tak obohacením směsi - prostě se chladí nespáleným benzínem !!!
Jinak jedním z největších "ovlivňovačů" měření spotřeby je katalizátor u malých turbobenzínů, který je dimenzovaný na co nejrychlejší dosažení provozní teploty, aby při normovém měření emise (spotřeba) vyšly co nejmenší. V reálu je ho pak potřeba dochlazovat a děje se tak obohacením směsi - prostě se chladí nespáleným benzínem !!!
Oni se přidají. Třeba v USA již začali a postupně budou limit přijatelné spotřeby snižovat až ke 4,3 litrům. Nad to budou pokuty. Teď tam mají limit vyšší, ale zase jejich cyklus dává vyšší hodnoty. Takže USA v roce 2025 4,3, EU v roce 2020 3,8 (ale každý s jiným cyklem).
Za 15 let se budou fasovat služební tříkolky. >😒]
Za 15 let se budou fasovat služební tříkolky. >😒]
najmarkantnejsi rozdiel je u novych downsize turbo benzin motorov je to scasti preto lebo automobilky programuju vstrekovanie tak, ze pri zatazi (stlaceny plyn)
aj v relativne nizkych otackach vstrekuju prebytok paliva z dovodu dosiahnutia chladnejsich vyfukovych plynov kvoli ochrane turba.
nevidim v clanku z SM "odbornikov" menovat tento dovod
aj v relativne nizkych otackach vstrekuju prebytok paliva z dovodu dosiahnutia chladnejsich vyfukovych plynov kvoli ochrane turba.
nevidim v clanku z SM "odbornikov" menovat tento dovod
Dokud budou kupujici jako stado ovci, kteri budou hledet na papirove hodnoty ("jeee, taaato, podivej, jednadvojka a 100 koni, malej objem, to pojede a za malo, usetrime na POV a bla bla) a ne hledat skutecne relevantni informace a pouzivat mozek, do te doby to pujde s motorama timto smerem.
suhlasim velmi trefny prispevok, keby kazdy nepozeral na par centov ktore stejne neusetri tak by sme nemali take stupidne male turbomotory 😉 na ktorych stejne neusetrime lebo tych par deci co ako tak mozno usetrime na spotrebe aj to nie vzdy sa nam nepekne vrati na cene servisu a poruchovosti.
Kamarat si tiez kupil male turbo a machroval ze usetri a uz ho musel za .... eur menit tak neviem ci teda usetril >😁 ale pokus to bol dobry
o znacke pomlcim >😁
Kamarat si tiez kupil male turbo a machroval ze usetri a uz ho musel za .... eur menit tak neviem ci teda usetril >😁 ale pokus to bol dobry
o znacke pomlcim >😁
presne to je ten problem. rozdil ve spotrebe 1.2 TSI a 1.4 16 atmo napr ve fabii je pri klidne jizde 0,5-1l na 100, pri plnem vyuzivani vykonu 1.2 TSI jde spotreba nahoru jak prase, nehlede na to, ze s turbem vetsina ridicu proste jezdit neumi a casem na tom motoru neco odkurvi... takze pri najezdu 20000 rocne usetri na palivu max 5000kc, ale 30000 vrazi do servisu... huraaa, usetrili jsme.... nejsem mechanik, ale nejaky vysokotlaky preplnovany srac nechci ve svem aute ani videt, to si radsi koupim nejakou ojetou plecku so normalnim atmo motorem, jehoz servis mne nebude stat ani polovinu nakladu na nejakej "daunsajzovanej" srac....
Podľa môjho názoru normálny/typický človek jazdiaci Fabiu 1,4 16v či 1,2 TSI pozerá dosť na spotrebu a bežne nejazdí ako Ken Block (myslím vlastníkov týchto áut, nie jazdcov služobákov). Pri nízkom a strednom zaťažení práve má turbo značne navrch a tam sa dá spraviť dobrá spotreba. Práve charakter typického turbomotora (a teraz nemyslím Imprezu STi) je taký, že človeka vôbec nemotivuje hnať motor do otáčok, jednak to vzhľadom na priebeh krútiaceho momentu nie je potreba a jednak sa hore nič nedeje, je to zbytočné a ten motor k tomu zvukovo ani výkonovo nijak nepobáda.
Takže v zásade máš pravdu, že turbo principiálne nemôže pri porovnateľnom spôsobe jazdy toľko vydržať, čo atmosféra; prax je ale taká, že turbo ani porovnateľným spôsobom a režimom ako atmosféra nejazdí.
Takže v zásade máš pravdu, že turbo principiálne nemôže pri porovnateľnom spôsobe jazdy toľko vydržať, čo atmosféra; prax je ale taká, že turbo ani porovnateľným spôsobom a režimom ako atmosféra nejazdí.
Musím reagovat na srovnání turbomotoru (předpokládám benzínu, jinak jsou to hrušky s jabkama) s atmosférou. Není pravda, že u turba se hore nic neděje. Při ploché "křivce" krouťáku jde výkon lineárně nahoru s otáčkama, takže se výkon stále zvyšuje. Takže stále zážitek. Odspoda až nahoru. U atmosféry musíš trpělivě čekat, až se motor z výkonového nic nahoru vyhrabe- což ovšem může někomu přijít jako orgasmus... To vysvětluje ono všeobecné nadšení z atmosfér.
Není. Myslíš si, že bude výrobce ochoten doplatit třeba 180 tisíc za každé prodané auto jen kvůli tomu, abys dostal motor, který skutečně chceš? Vykašle se na tebe. I kdyby to udělal, tak se prostě zvednou pokuty. Kolik budeš ochoten platit za litr nad limit EU? 100 tisíc? 200 tisíc? 500 tisíc? Nebo si myslíš, že ti to bude automobilka sponzorovat?
ked laboratorne podmienky maju od realnych dalej ako slovak na jupiter >😁
ked si zoberieme ze kazdy jazdi inym stylom, pouziva rozne pneumatiky, vonku je vzdy rozdielne pocasie podmienky tlak teplota vlhkost sa vzdy lisia tak dosiahnut spotrebu danu vyrobcom je maly zazrak :yes: Navyse zalezi aj od zatazenia auta a vyuzivani klimatizacie a inych sra.ciek.
je to tak ze realne vzdy nejaky liter alebo liter a pol treba pridat :yes:
ked si zoberieme ze kazdy jazdi inym stylom, pouziva rozne pneumatiky, vonku je vzdy rozdielne pocasie podmienky tlak teplota vlhkost sa vzdy lisia tak dosiahnut spotrebu danu vyrobcom je maly zazrak :yes: Navyse zalezi aj od zatazenia auta a vyuzivani klimatizacie a inych sra.ciek.
je to tak ze realne vzdy nejaky liter alebo liter a pol treba pridat :yes:
no dnes skor dva az dva a pol litra...
no to zalezi od velkosti auta a od motora, pri miniaute mozno liter pri malom mozno liter a pol a pri nizsej strednej triede mozno aj dva, pravda :yes:
Stačí se mrknout na test BMW 525d "Dlouhodobý průměr se sice při využívání dynamiky přehoupne přes 9 l/100 km, ale tempomatový průměr 130 km/h se projeví odběrem 6,8 l/100 km, stovka pak 5,5 l/100 km. " ..doplním, že udávaná spotřeba v kombinaci je 5,3 - nelze ji dosáhnout ani při konstantní stovce :no:
pokud si nekdy budu kupovat ciste nove auto a bude mi to v realu zrat o 2 litry vice nez je v papirech a REKLAME!!!, tak do minuty podavam zalobu na prodejce. podle mne to je vada veci. proste vec nema vlastnosti prodejcem vyslovne vyminene. vyrobce musi vedet ze normovana spotreba je nedosazitelna tak ji nema reklamovat a masirovat s ni zakazniky jak to dela napr. hyundai (mimochodem - nejvetsi lhari ve spotrebe).
nevite nekdo, zda je merici cyklus stanovem pravnim predpisem anebo kde to vubec je upravene? chvilku jsem to hledal, ale nic nenasel...
nevite nekdo, zda je merici cyklus stanovem pravnim predpisem anebo kde to vubec je upravene? chvilku jsem to hledal, ale nic nenasel...
zalobu nepodas, leda ze by si byl pravnik, protoze zadny pravnik ani soud do toho nepujde.... bohuzel ta jejich lez ma oporu v zakonnych normach, takze zalobu muzes podat maximalne na EU 😄
Jeste z tebe udelaji vola, ze neumis jezdit a pouzivas auto proti doporuceni vyrobce.
tak to te chci videt.. On ten vyrobce nelze - te spotreby lze (pokud na tom svem aute nemas neco pokurveneho) za urcitych podminek dosahnout. Dukazem jsou vysledky z ecorun soutezi, ktere byvaji jeste o hodne nizsi, nez vyrobcem udavane. Ze to nedokaze kazdy (chce to veliky cit, trpelivost a soustredeni) a ze uz vubec to nema nic spolecneho s bezpecnou a pohodlnou jizdou v realnem provozu, to je druha vec. To je holt, jako vzdy a vsude, reklamstina a jeji slovicko "az".
Jestli se nepletu, původně směrnice 70/220/EEC [odkaz] a 80/1268/EEC [odkaz] Máš to tam včetně novelizací.
Třeba v Rakousku, jestli se nepletu, pro reklamní letáky používají jiné spotřeby. Nikdo neříká, že výrobce musí v reklamě používat tu normovanou. Na druhou stranu, nemůžeš žalovat výrobce za to, že vůz při tvém stylu jízdy za podmínek, ve kterých jezdíš, nedosáhne čísla v TP. Můžeš je žalovat pouze tehdy, pokud by tvůj kus prošel normovaným měřením s vysokou odchylkou (alespoň 10 nebo 20 procent, nevím přesně). A samozřejmě můžeš zkusit žalovat prodejce za to, že tě oklamal. Popřípadě zastoupení/ automobilku za klamavou reklamu. Ale pokud tam mají v textu uvedeno, že jde o evropský cyklus, tak ti to neprojde.
Třeba v Rakousku, jestli se nepletu, pro reklamní letáky používají jiné spotřeby. Nikdo neříká, že výrobce musí v reklamě používat tu normovanou. Na druhou stranu, nemůžeš žalovat výrobce za to, že vůz při tvém stylu jízdy za podmínek, ve kterých jezdíš, nedosáhne čísla v TP. Můžeš je žalovat pouze tehdy, pokud by tvůj kus prošel normovaným měřením s vysokou odchylkou (alespoň 10 nebo 20 procent, nevím přesně). A samozřejmě můžeš zkusit žalovat prodejce za to, že tě oklamal. Popřípadě zastoupení/ automobilku za klamavou reklamu. Ale pokud tam mají v textu uvedeno, že jde o evropský cyklus, tak ti to neprojde.
Podla mna ani nieje dolezite ci teoria zodpoveda skutocnosti, ale to ze vsetky vyrobene auta sa testuju rovnakym sposobom a tak sa daju ti epsotreby porovnat. Ked ma nejake male auto spotrebu 4,5 a jeho konkurent 5,5 tak proste viem, ze z haldiska spotreby u mna vyhrava ten prvy. To ze v skustocnosti s nim budem jazdit za 5 mi az tak nevadi, kedze s tym druhym by som jazdil za 6.
Samozrejme s kazdym autom sa da jazdit tak aby ste sa priblizili k danej spotrebe. Dokonca su auta, ktore maju predpisanu spotrebu vyssiu ako skutocnost (znamy tak mal Daewoo Nubira). Ja mam napriklad v technicaku napisanu spotrebu v meste 11,2 a nahorsie som mal zatial 10,1. Mimo mesta mam 6,2 a raz som sa dostal na 6,3 (priemerka 90), obycajne jazdim za 7. Kombinovanu mam 8.0 a tak na tom aj som, co to auto vlastnim. Podmienkou je vsak dodrziavanie rychlosti a ziadna gresivna jazda.
Samozrejme s kazdym autom sa da jazdit tak aby ste sa priblizili k danej spotrebe. Dokonca su auta, ktore maju predpisanu spotrebu vyssiu ako skutocnost (znamy tak mal Daewoo Nubira). Ja mam napriklad v technicaku napisanu spotrebu v meste 11,2 a nahorsie som mal zatial 10,1. Mimo mesta mam 6,2 a raz som sa dostal na 6,3 (priemerka 90), obycajne jazdim za 7. Kombinovanu mam 8.0 a tak na tom aj som, co to auto vlastnim. Podmienkou je vsak dodrziavanie rychlosti a ziadna gresivna jazda.
bohuzel, ani tak to nefunguje. Jak uz bylo receno vyse, cim vic downsizovany a vic oturbeny motor v cim vetsim a tezsim aute, tim vic se rozchazeji normy s realitou. Snad s vyjimkou turbodieselu, ty kupodivu na styl jizdy az tak citlive nejsou.
Takze predpoklad, ze 2 auta srovnane "uchylnou" metodikou dle EU se spotrebou 4,5l/100 a 5,5l/100 budou mit v praxi 5l a 6l, platit univerzalne nebude.
Pokud jsou to stejne velka a tezka auta s podobnym vykonem a objemem motoru a stejnou koncepci, pak to (snad) muze byt pravda.
Pokud je ten s 4,5l na sto turbo benzin trivalec a ten s 5,5l na sto atmosfera benzin, troufam si predpokladat, ze v praxi muze byt uspornejsi ten druhy motor a to zejmena pri vyssich zatezich - napriklad na dalnici, s nalozenym autem a ve vyssich rychlostech a pri vetsi dynamice.
Takze predpoklad, ze 2 auta srovnane "uchylnou" metodikou dle EU se spotrebou 4,5l/100 a 5,5l/100 budou mit v praxi 5l a 6l, platit univerzalne nebude.
Pokud jsou to stejne velka a tezka auta s podobnym vykonem a objemem motoru a stejnou koncepci, pak to (snad) muze byt pravda.
Pokud je ten s 4,5l na sto turbo benzin trivalec a ten s 5,5l na sto atmosfera benzin, troufam si predpokladat, ze v praxi muze byt uspornejsi ten druhy motor a to zejmena pri vyssich zatezich - napriklad na dalnici, s nalozenym autem a ve vyssich rychlostech a pri vetsi dynamice.
Je třeba si ovšem uvědomit, že motor s turbem pracuje na dálnici v NIŽŠÍCH otáčkách, protože má na tuto rychlost díky VYŠŠÍMU kr.momentu vyšší výkon. Atmosféra musí z principu pracovat ve vyšších otáčkách, proto většinou ani nemají šestkvalt, že? Takže ty spotřeby se maximálně tak akorát srovnají.
lenze zabüdas na jednu vec... ktory z tych dvoch vyrobcov sa viac priblizil realnej spotrebe??? pretoze jeden to meria tak, druhy to meria tak a ako vidis, su auta, u ktorych sa realna spotreba zas az tak moc od normovanej nelisi, v praxi moze auto s normovanym priemerom 5.5 jazdit za 6 a druhe s 4.5 jazdit za 6.5...
ano, ne vsichni totiz meri stejne. a taky ne vsichni upravuji prevody v autech aby nam mazali med kolem ksichtu.
nejsem fanda nemecke produkce, ale je fakt, ze u nemeckych aut se realna spotreba od te normovane lisi nejmin.
nejsem fanda nemecke produkce, ale je fakt, ze u nemeckych aut se realna spotreba od te normovane lisi nejmin.
No, s temi nemeckymi auty to take neni uplne pravda. Napr. novy Opel Astra ma u atmosferickych benzinu +20 az +30%, s turbem dokonce +35 az +40%! A to je sakra hodne. Co se tyce napr. VW, tak tam je to lepsi, u Golfu atmosfer je to cca +5 az +8%, u TSI pak +14% az +25% (brano dle Spritmonitoru). Ono proste zalezi na konkretnich modelech a spise radach motoru nez vyrobcich obecne.
Je to skor len o jednotlivych motoroch, vobec nie o vyrobcoch.
VW Polo TDI bluemotion ma predpis 3,4/100 pre 75k motor a 3,7/100 pre 90k motor. Podla Spritmonitoru ma priemer 4,87L/100. To je v priemere o 37% viac. Zase Opel Corsa 1.3cdti ma predpis podla vykonu a verzie medzi 4.2 a 4.9 a podla spritmonitoru je 5.28L/100, tzn. okolo 16% priemer (rozptyl 4.15-7.44).
Peugeot 308 1.6 hdi 90k alebo 110k ma TP spotrebu 4.7az4.9/100. spritmonitor ukazuje 5.72/100, tzn. cca 16% (rozptyl 4.12-7.44).
Golf 1.4 80k ma TP spotr. 6.4/100, spritmonitor ukazuje 7.13, co je 11%, nie 8, ale zaujimavy je rozptyl od 4.51 do 10.4L/100, (uzsi od 5.4 do 8.9). Octavia 2 1.6MPI 75kw ma TP spotrebu 7.2, spritmonitor ukazuje 7.72L/100, co je 7% (rozptyl 5.84-10.8, uzsi 6.4-9.6), novsie atmo motory: Toyota Avensis 1.8 147k podla TP 6.5/100, spritmonitor 8.31 (rozptyl 6.53-13.42, uzsi 6.53-9.5), rozdiel 27%, teda vidiet pouzitie novej metodiky.
Turbobenziny Octa2 1.2TSI 105k podla TP 5.7/100, spritmonitor 6.94, co je 24%, (rozptyl 5.48-8.82, uzsi 6-😄, Fiat Bravo Tjet 120k ma rozptyl 5.5-10.59, uzsi 7.3-9.8, priemer 8.14 (podla TP 6.7, rozdiel 21😖, Citroen C4 THP150 ma podla TP 6,4, spritmonitor ukazuje 8,68, (rozptyl 6.9-11.6), tu je dost velky rozdiel az 35%, ale zrejme si to nekupili kvoli dochodcovskej jazde.
V konecnom ukazovateli je zrejme, ze to odporuje zauzivanemu nezmyslu v diskusiach, ze atmosfery jazdia s vyrovnanejsou spotrebou, nez turba.
Ostatne sa s takym rozptylom spravaju aj vsetky dalsie znacky.
Spritmonitor je vyborna pomocka ako ukazovatel spotreby, co motor dokaze, lepsia nez dristy v testoch, kde kazdy tester ma inak tazku nohu a hodnoti motor casto podla sympatii k znacke.
VW Polo TDI bluemotion ma predpis 3,4/100 pre 75k motor a 3,7/100 pre 90k motor. Podla Spritmonitoru ma priemer 4,87L/100. To je v priemere o 37% viac. Zase Opel Corsa 1.3cdti ma predpis podla vykonu a verzie medzi 4.2 a 4.9 a podla spritmonitoru je 5.28L/100, tzn. okolo 16% priemer (rozptyl 4.15-7.44).
Peugeot 308 1.6 hdi 90k alebo 110k ma TP spotrebu 4.7az4.9/100. spritmonitor ukazuje 5.72/100, tzn. cca 16% (rozptyl 4.12-7.44).
Golf 1.4 80k ma TP spotr. 6.4/100, spritmonitor ukazuje 7.13, co je 11%, nie 8, ale zaujimavy je rozptyl od 4.51 do 10.4L/100, (uzsi od 5.4 do 8.9). Octavia 2 1.6MPI 75kw ma TP spotrebu 7.2, spritmonitor ukazuje 7.72L/100, co je 7% (rozptyl 5.84-10.8, uzsi 6.4-9.6), novsie atmo motory: Toyota Avensis 1.8 147k podla TP 6.5/100, spritmonitor 8.31 (rozptyl 6.53-13.42, uzsi 6.53-9.5), rozdiel 27%, teda vidiet pouzitie novej metodiky.
Turbobenziny Octa2 1.2TSI 105k podla TP 5.7/100, spritmonitor 6.94, co je 24%, (rozptyl 5.48-8.82, uzsi 6-😄, Fiat Bravo Tjet 120k ma rozptyl 5.5-10.59, uzsi 7.3-9.8, priemer 8.14 (podla TP 6.7, rozdiel 21😖, Citroen C4 THP150 ma podla TP 6,4, spritmonitor ukazuje 8,68, (rozptyl 6.9-11.6), tu je dost velky rozdiel az 35%, ale zrejme si to nekupili kvoli dochodcovskej jazde.
V konecnom ukazovateli je zrejme, ze to odporuje zauzivanemu nezmyslu v diskusiach, ze atmosfery jazdia s vyrovnanejsou spotrebou, nez turba.
Ostatne sa s takym rozptylom spravaju aj vsetky dalsie znacky.
Spritmonitor je vyborna pomocka ako ukazovatel spotreby, co motor dokaze, lepsia nez dristy v testoch, kde kazdy tester ma inak tazku nohu a hodnoti motor casto podla sympatii k znacke.
Dowsizing nefunguje z jednoho prostého důvodu účinnost motoru s turbem je myslím tak o ca. 10% lepší jak u neturbo, tzn. na 100kw spotřebuje turbo motor třeba 1,4 o ca. 10% méně než když to bude 2,0 neturbo. Prostě přepočítejte KW na spotřebu a zjistíte že turbo i neturbo bez ohledu na objem žerou stejně např.: Z4 sDrive28i (nový 4 válec) a sDrive30i starý 6 válec: v reálu naprosto stejná spotřeba (mimo defenzivní jízdy tam rozdíl je). Chcete využít 180 kw u obou to bude stát +- stejně benzínu. Dříve se kw honili objemem dnes se honí turbem😄.
to je zas trosku nepresne.
Turbodiesely jsou ucinejsi nez atm diesely, nechci zabrednout do podrobnosti, ale zhruba tim, ze tyto motory spaluji palivo obecne pri vetsich tlacich a teplote je i ucinnost turba pohaneneho vyfukovymi plyny (ktere maji tak jako tak velkou energii) velmi dobra.
U benzinu to tak neni. Turbobenziny jsou rozezranejsi nez atmosfery, ale vyjdou mensi a lehci. Pokud to jen tak solichate, tak ten mensi a lehci motor s turbem , ktere se napul flaka (klasika u normovaneho testu)exceluje. Dejte tomu kantare, turbo se roztoci naplno a spotreba benzinu je horsi, nez u stejne silne atmosfery.
Primarne byly pro tyto vlastnosti turbobenziny navrhovane jako zavodni auta (porsche, saab). To dnesni zvrhla doba se z nich snazi delat neco usporneho, coz principialne byt nemohou a ani nebudou.
Turbodiesely jsou ucinejsi nez atm diesely, nechci zabrednout do podrobnosti, ale zhruba tim, ze tyto motory spaluji palivo obecne pri vetsich tlacich a teplote je i ucinnost turba pohaneneho vyfukovymi plyny (ktere maji tak jako tak velkou energii) velmi dobra.
U benzinu to tak neni. Turbobenziny jsou rozezranejsi nez atmosfery, ale vyjdou mensi a lehci. Pokud to jen tak solichate, tak ten mensi a lehci motor s turbem , ktere se napul flaka (klasika u normovaneho testu)exceluje. Dejte tomu kantare, turbo se roztoci naplno a spotreba benzinu je horsi, nez u stejne silne atmosfery.
Primarne byly pro tyto vlastnosti turbobenziny navrhovane jako zavodni auta (porsche, saab). To dnesni zvrhla doba se z nich snazi delat neco usporneho, coz principialne byt nemohou a ani nebudou.
...produkcnymi vozidlami,tak nech zverejnuju realne spotreby z tychto testov.
A nie nejake trapne skusky trvajuce dokopy 20 minut... 8-s
A nie nejake trapne skusky trvajuce dokopy 20 minut... 8-s
Takze zkusebni cyklus a udaj vyrobce Honda Civic 1,8 V-TEC 103kW
Mest👋mim👋kombi - 8,8/5,5/6,7 l/100km
Mimo mesto (i s prujezdy mesty, proste z mesta A do B)
[odkaz]
[odkaz]
Vlastni cyklus kombi
[odkaz]
Takze si na vyrobce nestezuji
Mest👋mim👋kombi - 8,8/5,5/6,7 l/100km
Mimo mesto (i s prujezdy mesty, proste z mesta A do B)
[odkaz]
[odkaz]
Vlastni cyklus kombi
[odkaz]
Takze si na vyrobce nestezuji
Však to se taky ten článek snaží říct: u "klasických" motorů, kde výrobce nesnižoval spotřebu za "každou cenu", není problém dosáhnout papírové spotřeby, s lehkou nohou jezdit i za míň. Naopak u hypermoderních downsizingovaných motorů se start-stopem, "chytrým" dobíjením akumulátoru a jinými blbůstkami jsou papírové hodnoty z říše snů a reálná spotřeba je vyšší.
Čo ste mali z fyziky? Neexistuje perpetum mobile - nejde vytvoriť litrový motor s výkonom formule a spotrebou 2,5 l benzínu na tisíc kilometrov. Pardón - možno by sa aj dalo, len by bol nepoužiteľný pre veľkovýrobu z dôvodu toho, že by auto malo cenu raketoplánu 😉
S AUTOROM SÚHLASÍM - je to daň za pokrok, ale naozaj za všetko môžu emisné limity, čomu sa jednoducho nedá vzdorovať ak sa tu nechceme podusiť.
Normované spotreby sa dajú dosiahnúť - ale iba s ľahkou nohou a nakoniec človek zistí, že ak má využiť svojích 150 koní pod kapotou, tak normovanú spotrebu jednoducho nedosiahne. Ak ale bude jazdiť, tak, že bude prakticky využívať iba čo najmenší výkon motora - tak sa mu podarí dosiahnúť spotrebu. Teda - MY SME HLUPÁCI - lebo si myslíme, že ak kúpime trojlitrové audi, budeme mať na ňom normovanú spotrebu, pri normálnom využívaní potenciáu motora. To je ale hlúposť- ak chceš normovanú spotrebu, musíš aj s tým prekoňovaným trojlitrom jazdiť ako s MHD a smutne skonštatuješ, že si si mohol kúpiť auto aj s polovičným výkonom. Zabudnime na využívanie potenciálu a zistíme, že všetci bez rozdielu áut jazdíme rovnako rýchlo. Využitie viac kW pýta viac paliva - ako som písal, dá sa aj z litrového motoru dostať výkon F1, ale myslieť si, že pri využití plného výkonu budem mať spotrbu litrového motora ha ha... ale ak pôjdem ako s rebriňákom, isto bude spotreba lepšia ako tá F - len nastáva otázka - načo som vlastne chcel ten výkon?!
S AUTOROM SÚHLASÍM - je to daň za pokrok, ale naozaj za všetko môžu emisné limity, čomu sa jednoducho nedá vzdorovať ak sa tu nechceme podusiť.
Normované spotreby sa dajú dosiahnúť - ale iba s ľahkou nohou a nakoniec človek zistí, že ak má využiť svojích 150 koní pod kapotou, tak normovanú spotrebu jednoducho nedosiahne. Ak ale bude jazdiť, tak, že bude prakticky využívať iba čo najmenší výkon motora - tak sa mu podarí dosiahnúť spotrebu. Teda - MY SME HLUPÁCI - lebo si myslíme, že ak kúpime trojlitrové audi, budeme mať na ňom normovanú spotrebu, pri normálnom využívaní potenciáu motora. To je ale hlúposť- ak chceš normovanú spotrebu, musíš aj s tým prekoňovaným trojlitrom jazdiť ako s MHD a smutne skonštatuješ, že si si mohol kúpiť auto aj s polovičným výkonom. Zabudnime na využívanie potenciálu a zistíme, že všetci bez rozdielu áut jazdíme rovnako rýchlo. Využitie viac kW pýta viac paliva - ako som písal, dá sa aj z litrového motoru dostať výkon F1, ale myslieť si, že pri využití plného výkonu budem mať spotrbu litrového motora ha ha... ale ak pôjdem ako s rebriňákom, isto bude spotreba lepšia ako tá F - len nastáva otázka - načo som vlastne chcel ten výkon?!
Když ony existují celkem snadné léky proti tomu přidušení, které hrozí stejně jen ve městech - říká se jim hybridní auta. Leč novinářská a neznalecká masáž z aut, která Japonci vymysleli pro snížení emisí v hustě zastavěné krajině (a že se jim to sakra daří), vytvořila zázračný lék na vysokou spotřebu a globální oteplování (čímž hybridy už z principu své činnosti nikdy nemohly být). Dokud tohle nepomine, budou se dál vymýšlet pseudoléky na spotřebu v podobě litrových dvouválců s turbem atd.
Máš pravdu, ale i když jezdíš úsporně je příjemný mít nějakou výkonovou rezervu. Zdá se mi lepší mít třeba TSI ( i když při plným "knedlíku" tam chčije hodně benzínu, aby to chladilo katalyzátor ), než srovnatelně výkonný větší motor, který při lehké jízdě bere pořád víc. Když na to dupneš 3x týdně na pár vteřin, tak to spotřebu nijak neovlivní, ale jestli takhle jezdíš pořád, tak TSI opravdu není pro tebe vhodnej motor.
Mám v techničáku spotřebu: město:6,4
mimo město: 4,0
kombinace: 4,9
.....ale jezdím za míň [odkaz] ( mimo autodromu MOST, kde mi to žere přes 13 litrů. To ale na normální silnici nemůžeš dosáhnout, protože na okruhu pořád brzdíš jako de-bil )
čau😒odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Mám v techničáku spotřebu: město:6,4
mimo město: 4,0
kombinace: 4,9
.....ale jezdím za míň [odkaz] ( mimo autodromu MOST, kde mi to žere přes 13 litrů. To ale na normální silnici nemůžeš dosáhnout, protože na okruhu pořád brzdíš jako de-bil )
čau😒odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Konec konců, když můžou být reklamy typu "Uvařte svému dítěti polévku z pytlíku - prospěje mu to", proč by nemohly být reklamy typu "kupte si nové dvou a půl tunové superdiesel BMW, má kombinovanou spotřebu 6,5" >😁 >😁
Tak tohle je největší vtip dne 😄 Jezdím do práce na kole směrem k západu a existují jen dvě možnosti😒br />
1. ráno fouká od západu silnější vítr, takže dřu proti větru, přes den vítr slábne, někdy se otočí a fouká mírně od východu, takže zase jedu proti větru nebo mi nepomáhá
2. ráno není vítr nebo mírný východní, odpoledne zesílí a jedu proti silnému větru
Závidím těm, kteří jedou do práce k východu. Každopádně tvrzení, že se během dne vítr nemělní může říct jen řidič auta, který v životě nezkusil pohon vlastní silou.
2. ráno není vítr nebo mírný východní, odpoledne zesílí a jedu proti silnému větru
Závidím těm, kteří jedou do práce k východu. Každopádně tvrzení, že se během dne vítr nemělní může říct jen řidič auta, který v životě nezkusil pohon vlastní silou.
Je zaujimavé , že toto si výrobcovia v USA nedovolia. Lebo počítam, že okamžite by to niekto napadol na súde a vysúdil by od automobiliek milióny. Aj tu sa jasne ukazuje, že Európske súdnictvo nefunguje v prospech bežného človeka.
Pominu několik detailů, které ohledně měření spotřeby ve SM předvedli, viz srovnávací test pohonů a "nenápadné" vyškrtnutí úseku, kde hybrid kraloval.
Od čeho je normované měření spotřeby a jak se v tom vyznat? Každý, kdo alespoň trochu ví, jak se ono normované měření spotřeby provádí, tak dokáže usoudit k čemu to je. Je to asi jako NCAP. Nehoda vypadá vždy jinak, ne vždy je stejnou rychlostí a stejným úhlem nárazu, taktéž jízda není pokaždé stejná, jednou se vlečeme v koloně, někdo "umí" jezdit jen brzda/plyn, někdo jezdí jen dálniční štreky.
Proto asi nejrozumnější přístup k výsledkům takovýchto normovaných výsledků je pouhé porovnávání mezi jednotlivými motory a pokud se zajímáme o konečné průměry, tak jsou zde ideálnější zdroje, např. spritmonitor.
Od čeho je normované měření spotřeby a jak se v tom vyznat? Každý, kdo alespoň trochu ví, jak se ono normované měření spotřeby provádí, tak dokáže usoudit k čemu to je. Je to asi jako NCAP. Nehoda vypadá vždy jinak, ne vždy je stejnou rychlostí a stejným úhlem nárazu, taktéž jízda není pokaždé stejná, jednou se vlečeme v koloně, někdo "umí" jezdit jen brzda/plyn, někdo jezdí jen dálniční štreky.
Proto asi nejrozumnější přístup k výsledkům takovýchto normovaných výsledků je pouhé porovnávání mezi jednotlivými motory a pokud se zajímáme o konečné průměry, tak jsou zde ideálnější zdroje, např. spritmonitor.
Vyrobci proste uvadi spotrebu, ktere je mozno teoreticky dosahnout na silnici. Stolici uz maji zmaknutou na jednicku..
Chce to zmenu mereni, aby se to priblizilo realu.
Chce to zmenu mereni, aby se to priblizilo realu.
Uvádění nepravdivých údajů-
autor článku M.Vaculík uvádí nepravdivé údaje P.Říhy- vedoucího zkušebny Dekra- připadá mně, že to je lobista automobilek a pomáhá jim klamat spotřebitele.
Zdůvodnění mého tvrzení - soudy České republiky rozhodly, že " vyšší spotřeba paliva, než je deklarována TP považují soudy za projev skryté vady a náklady na měření spotřeby představují škodu, kterou vedle nároku na slevu z kupní ceny lze uplatnit".
autor článku M.Vaculík uvádí nepravdivé údaje P.Říhy- vedoucího zkušebny Dekra- připadá mně, že to je lobista automobilek a pomáhá jim klamat spotřebitele.
Zdůvodnění mého tvrzení - soudy České republiky rozhodly, že " vyšší spotřeba paliva, než je deklarována TP považují soudy za projev skryté vady a náklady na měření spotřeby představují škodu, kterou vedle nároku na slevu z kupní ceny lze uplatnit".
Podnikám a používám vlastní auto. Jako odčitatelná položka slouží spotřeba v techničáku, která se liší o třetimu, proti reálu. Navíc se v našem státě přimíchává do paliva více biosložek než je zdrávo, takže když natankuji např. v Rakousku, Německu, Itálii ale i v Chorvatsku, Spotřeba se sníží asi o 15% a motor se zklidní. U nás nepomáhají ani aditiva, zkrátka cetanové číslo nedoženou. Že je něco na tom všem špatně, je legitimní. V současné době totiž beru tzv. arktickou naftu u Benziny a motor běží výborně, spotřeba jako kdybych natankoval "venku". Ale ještě se chci vrátit k tématu... V časopisech čas od času dělají srovnávání benzínových a naftových motorů u jednotlivých aut a pak doporučují lidem, jaké auto si mají koupit a od jakého ročního proběhu se vyplatí "diesel". Podle mě, je to zbytečná práce, protože porovnání spotřeb spočívá jen na teoretickém základu udávaném výrobcem. Nebere se v úvahu ani to, že se auto s naft. motorem prodá jako ojeté podstatně dráž. Takové informace motoristických časopisů jsou zavádějící a věřit jim může jen totální blb.
K první části příspěvku - souhlas. Rozdílné složení nafty znamená rozdílné cetanové číslo a výhřevnost a spotřeba se pak může lišit.
K druhé části příspěvku - nesouhlas s tím, že ojetá naftová auta se prodávají dráž. Kdysi to možná platilo, ale časy se změnily. Dnes jsou ceny plus minus stejné, u některých aut lze ojetého nafťáka pořídt levněji než srovnatelný benzíňák ... kupříkladu to platí pro Ford Mondeo nebo Volkswagen Passat, což je dáno hlavně tím, že ojetých benzíňáků je u nich zoufalý nedostatek.
K druhé části příspěvku - nesouhlas s tím, že ojetá naftová auta se prodávají dráž. Kdysi to možná platilo, ale časy se změnily. Dnes jsou ceny plus minus stejné, u některých aut lze ojetého nafťáka pořídt levněji než srovnatelný benzíňák ... kupříkladu to platí pro Ford Mondeo nebo Volkswagen Passat, což je dáno hlavně tím, že ojetých benzíňáků je u nich zoufalý nedostatek.
Z tohoto článku je alespoň trochu patrné, že aby bylo možné vůbec získat nějaké relevantní hodnoty spotřeby paliva, které lze alespoň do snesitelné míry vzájemně porovnávat, není možné provádět měření v reálném prostředí, ale pouze v laboratoři (certifikované zkušebně) dle přesně stanoveného scénáře. Že je potom realita jiná, za to nemůže automobilka, ale😒br /> - tvůrce normy
- spojnice mezi volantem a pedály
Že se automobilky přizpůsobují legislativě je přece absolutně přirozená věc, kterou se naučili i mrketingově využívat. Např. v nárazových testech je odlišná legislativa v EU a v USA a tomu přesně odpovídají i výsledky těchto zkoušek. Americké auto v USAtestu projde výborně a v EUtestu pohoří a naopak. Automobilky se naučili ta auta konstruovat primárně pro ty testy resp. výsledky.
Ještě k tomu hybridu - je to skutečně o tom, že se řidič musí přizpůsobit té technologii a přijmout ji - jinými slovy se s ní sžít. Já jsem tento týden absolvoval (po cca 20 měsících) opět test Priuse. Z toho prvního testu jsem byl rozpačitý, převládaly negativní pocity. Teď jsem pochopil, že to chce úplně jiný přístup - to auto je vybavené určitou technologií, jejíž používání vyžaduje specifický přístup. Je tak lze docílit proklamovaných úspor. Za týden jsem se to ještě tak nenaučil, ale už vesele vyrábím autíčka 😄 (znalí vědí) a po týdnu jsem na hodnotách: najetých 605 km průměrnou rychlostí 60 km/h při spotřebě 4,7 l/100 km v režimu: 5 km 2. třída + 65 km dálnice + 20 km město (v jednom směru).
Namísto toho tu teď máme přímovstřikové benziny produkující saze, diesely s DPF... mikročástice, které se tak krásně dostanou do plic a usazují se v nich.
Dnešními hybridy myslíš, které? Podle mého názoru by fungovaly správně, kdyby okolo nich bylo správné povědomí, což není.
Podobne (i kdyz ne uplne stejne) to mas s cistymi elektromobily. Vyvijet elektromobil jako nahradu bezneho auta je hovadina. Proc? Jednak vyroba tech baterek podobne jako u hybridu, jednak provoz elektromobilu vyzaduje elektrinu, ktera se musi nekde vyrobit (to znamena, ze ve srovani se spalovacim motorem to vyjde 50:50). Takze zde opravdu jen prenasis jeden problem na druhy (ze spalovani benzinu/nafty se stane vyroba elektriny vetsinou neekologickym zpusobem). Pro bezne daleke cesty to proste fakt nema vyznam. Nicmene pouzivani elektromobilu jen ve meste uz smysl dava (to ze kdesi na okresce normalni auto kouri zas nikoho nezabije, ale ve meste, kde jich je moc, uz je to problem).
Osobne nejsem fanda elektromobilu, to podle me nema moc smysl do doby nez za a) budeme schopni na malem prostoru ulozit obrovske mnozstvi energie a za b) budeme schopni tuto energii ekologicky vyrobit. Do te doby myslim, ze je benzinovy hybrid docela dobre reseni, protoze k pohonu dokaze na rozdil od beznych spalovacich motoru vyuzit i energii, ktera byla vyrobena a jinak by byla jen vyhozena a prisla vnivec.
V důsledku je dnes výroba a provoz hybridu skutečně srovnatelná s autem odpovídající třídy (tj. cca Octavia proti Priusu), jenže přínos pro městský provoz je číselně nevyjádřitelný. U plug-in verze tím spíše.
Rovněž se domnívám, že dokud městy v klidu projíždějí náklaďáky s nafťáky a naftové osobní automobily obecně, je zbytečné do měst tlačit drahé hybridy, bylo by fajn začít s vytlačováním těch nafťáků - náklaďáky počínaje.
Co se tyce lokalni versus globalni, tot otazka. Znecisteni bude vicemene stejne, jen bude rozdil kde. Tady zavisi hlavne na tom, jak moc neekologicka ja vyroba a zpracovani tech baterii. Zda to prevazi zisk nizsi spotreby a vetsi ekologie pri provozu auta. To nevim, kazda studie ti bude tvrdit neco jineho a priohybat si vysledky podle toho, jaky tendencni nazor zastava autor teto studie.
S naftaky mas recht, to bezpochyby. Na druhou stranu je blbe zastavat pristup, ze dokud se neodstrani nejvetsi znecistovatel, nema smysl zavadet ty male. Kazde zlepseni, byt male, je plus. Nekde by se melo zacit. Samozrejme u naftaku by byl efekt vetsi, ale znovu, i maly efekt je lepsi nez zadny.
Ja tady nechci vynaset 100% soudy, protoze neznam plne fakta, nevim jak moc narocna je vyroba hybridu... ale zatim mi myslenka tohoto pohonu neprijde uplne k nicemu. Ale... mohu se mylit. Napr. u Aurise je rozdil Hybrid versus 1,6 s priblizne stejnym vykonem v praxi 2,3 litru (5,3 versus 7,6). Pri rekneme 150 tkm to mas usetrenych cca 3500 litru benzinu, ktery bys jinak spalil.