Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Marchionne: Neúspěch v USA by znamenal uzavření italských továren

30 komentářů

figurka
Jo, jak hořko sladká komedie mi přijdou vyjádření Sergia. Jen je otázkou, co si představit pod pojmem úspech Fiatu na US trhu. Když si vezmu Fiat jako koncern, tak Chrysler na tom není špatně. Když si to ale dosadím do kontextu uzavírání italských závodů a toho, co se v těchto závodech vyrábí, tak bych to uzavírání viděl jako jistotu. Jak chce Sergio "předělat" US trh, aby v nějakém větším měřítku akceptoval produkci Fiatu/AR, když nevěří evropě, pro kterou jsou ta auta stavěna. Jistě, v tom vyjádření chybí časový horizont. Proto z toho mám pocit té komedie.
Avatar - del42sa
del42sa
Co by pak ale Fiat vyráběl v Evropě, po zavření těchto továren ?? Vždyť v nich vyrábí skoro všechny současné klíčové modely ( Mito,Giuliettu, Bravo,Deltu ) :no: :😉 Díky tomu to pánovi Fiat padne na hubu 😒
figurka
No právě. To je přesně ono.
JardaK.
Já bych jenom rád přispivateli del42sa připomněl, že díky tomuto pánovi je Fiat opět v černých číslech po dlouhých letech, kdy italský koncern opravdu padal na hubu! Marchionneho kroky se ukázaly jako efektivní a továrny, které nevytvářejí zisk, se vždycky zavírají, to ví každý kapitalista! Tím neobhajuju současné portfolio koncernu - taky z něj nejsem zrovna nadšený!
Avatar - white label
white label
To sice ano, ale ode dna se vždycky mnohem líp odráží a jakákoli změna v tzv. absolutním "bordelu" je logicky krok směrem k pořádku.
Na stěhování továren do míst s levnější pracovní silou by nebylo nic neobvyklého, na rozdíl od postupné (až "systematické") rezignace na evropský automobilový trh jako takový.
Nicco
S tymi ciernymi cislami to je pravda, ale by som to trochu upresnil, ze v case krize - ci uz to bol jeho napad, alebo mu to poradil nejaky jeho financny riaditel - kupil Chrisler za pomerne dobru cenu, ktory mu teraz vykriva straty v EU Fiate. Napriklad posledne motorove novinky zhltli urcite dost penazi.
Avatar - del42sa
del42sa
v černých číslech ? možná po započtení všech ostatní dceřinných firem Fiatu včetně zisku Chrysleru a za cenu zdecimovaného modelového portfolia a ztráty důvěry zákazníků, které už nebavilo poslouchat ty sliby jak "všechno přijde". Dovol abych ti připoměl, že Fial loni prodělal v Evropě půl milardy Euro 😉 A podívej se na současnou nabídku a pochopíš proč.
Nicméně najdou se lidé, jak píše WL, kteří budou Sergiovi blahořečit i kdyby úplně zrušil výrobu aut v Evropě.
Milenius
Právě proto, že v nich vyrábí současné modely, kterých není moc, tak ty továrny nejsou využity a proto prodělávají. Právě dovoz na další trhy je to, co je může zachránit. A pokud se to nepovede, pak je na řadě klidně i zavření.

Ale nebuďme tak pesimističtí - jeho vyjádření směřují hlavně k Italům a těm továrnám, aby se tam zvedla produktivita. Je to prostě politická výhrůžka, nic víc. V příštích letech se tam mají vyrábět nové modely a tak lze čekat nárůst produkce. V současnosti toho opravdu moc nemají a proto taky jsou prodeje tam, kde jsou.

Marchione pozvedl FIat do kladbných čísel i mimo jiné proto, že modely. které byly propadáky, tak nemilosrdně odstřelil. Toto mohlo fungovat krátkodobě, ale nyní sklízí toto ovoce - z dlouhodobého hlediska to nemůže fungovat. Potřebuje další modely. Do toho mu vlezla koupě Chrysleru, takže se vše točilo kolem něj a nové modely Fiatu se tak pozdržely. Ale opět - z dlouhodobého hlediska je koupě Chrysleru a výroba více modelů pod více značkami v podstatě se stejným vnitřkem aut to, co může oba dva zachránit. Nejde jen o Fiat, ten bude stále hrát prim jen v Evropě a jižní Americe. V budoucnu čekám spíše nárůst nabídky Alfy a Lancie, vše ve spolupráci S Jeepem a Chryslerem. To samé přece dělá Škoda, Seat a spol. a nikomu to nepřijde divné. A že pár "znalých" lidí nemůže zkousnout, že Lancia bude do budoucna hrát roli subprémiového auta narozdíl od sportovního ala stará Delta, je jejich problém.

Prostě se smiřme, že do budoucna tu opravdu zbude jen pár koncernů. Ostatně, zapadá to do filosofie dnešního korporátního světa - přes vyumělkovanou konkurenci a iluzi rozdílných vozů se budou šéfové automobilek v zákulisí smát, jak nás pěkně vypekli. Ostatně stejně, jako to dělají už dávno bankéři. Jen ta Čína do toho moc nezapadá...
Avatar - white label
white label
Souhlas, navíc podobná prohlášení jsou snad proti všem zásadám zdravého marketingu...
Jaký pocit asi bude mít z podobného prohlášení potencionální evropský zákazník Fiatu/AR, logicky půjde raději jinam už dnes, tedy někam, kde cítí podstatně větší jistotu, zdravé sebevědomí a vůli nerezignovat na současnou, ne zrovna optimální, situaci...
wolff
Většina lidí tvé inteligence neleze každý den na hloupý server o autech... takže se k nim podobně přeložený a interpretovaný článek nedostane...

A ti zbylí inteligentnější jsou taky schopní takový článek pochopit tak, jak pochopen měl být..., tedy... byť je obecně teď přebytek produkčních továren obrovská (a u fiatu jena z nejvězších), šancí pro Fiat (jako koncern) je právě umístění produktů v Americe, kde současné fabriky Fiatu jedou na 100 a více procent a nestíhají...

Tedy je to pozitivní informace (v souvislosti s dohodou s odbory), neboť ostatní evropské automobilky tuto možnost nemají...

Tedy tahle informace je spíše v tom smyslu pozitivní, že italské fabriky by musely být zavřeny neboť evropský trh je v * (což je objektivní fakt a ne Sergiův výmysl).
Avatar - white label
white label
Inteligence je něco, čeho se zrovna tobě absolutně nedostává, (viz obecné povědomí tady o tvém nicku (a zdaleka nejen tady), který je zdejším synonymem pro zaslepenou oddanost Fiatu a hloupost vůbec. I kdyby tě Sergio poslal do prd... osobně, tak mu ještě poděkuješ a budeš ho dál blahořečit, hloupost evidentně dokáže být bezbřehá ...

P.S. Evropský trh je v prd...?
Co je v pr... pro Fiat, není v * pro ostatní.
Měl bys vysvětlit třeba korejcům, ať se necpou na evropský trh, kdy je aktuálně v prd... 😲 :😉 >😁
wolff
😄
Dobrý, komický výstup...
Avatar - white label
white label
Aspoň, že máš smysl pro humor, když už ti chybí inteligence, bohužel tvé příspěvky nejsou ani zábavné, už nemáš čím překvapit ... 😉
figurka
Hele wolffe a na rovinu, ty věříš tomu, že produkty Fiatu (myšleno Fiat, Alfa Romeo a Lancia), tedy bez Chrysleru je možno "natlačit" na US trh v takovém množství, aby se to vyplatilo ? Pokud fabriky v US nestíhají, nevyužije Fiat nevyužité evropské kapacity ?
Avatar - white label
white label
Na první pohled jsem se skoro lekl, že tvá reakce začína slovy: "Hele wolle a na rovinu..." >😁
figurka
No, občas to tady má takovej hospodskej styl.... >😁
berann
Jsem jediný kdo v tom čte Sergiovu samochválu, jak byl chytrý, že koupil chrysler?
wolff
Ne nejseš, to tak skutečně je. Je to tlak na italské odbory.

Ona to tedy mimochodem je do jisté míry pravda... Ale jak vidíš, zdejší skopové hlavy si to dokázaly vysvětlit zase po svém... >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nemít produkt, a to nic neumět prodat, tak to je pak složitý. Rebrandované Chrysler/Lancie postrádají kouzlo obého, Alfa nemá nic a 500ka to nezachrání. Reklama, kdy prvních 5 vteřin dělá dojem, že už holky konečně nesvrbí, tomu taky moc nepomáhá, Punto.
Avatar - Starfighter
Starfighter
>😁 >😁
GTI
Legenda sportovních aut dnes vyrábí dva modely - jeden pro holky a druhej pro... holky.

Skutečně jediná životaschopná naděje je - ALVWA ROMEO :yes: A ...VWIAT :yes:
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Este si zabudol na VWRYSLER, VWODGE, VWEEP, VWERRARI a VWASERATI
Avatar - gld
gld
no to by už bolo dobre VWPIČI
Diagolos
:yes: >😁
Avatar - white label
white label
Tobě snad nebylo nikdy "dobre VWPIČI", teda pokud jsi taky hetero... 😉 >😒]
HeyDuck
Tak teď nevím, jestli's tou první větou myslel AR nebo Lancii... Vidím to na dvě mouchy jednou ranou. 😢
berann
Jak nám bylo zářně ukázáno na bravwo seat 😒
Magistr
Myšlenka na prodej Alfy koncernu VW je naštěstí asi stejně živá, aktuální a přitažlivá jako V.I. Lenin. 😉
P 407
Radší budu jezdit Fiatem než VW. Poslední dobou potkávám nějak moc koncernových aut na kraji silnic, odstavených, s otevřeným motorem a nohama čouhajícíma zpod vozu. Nebo kolem toho běhá pán a telefonuje. Nevím jestli je to tím, že je tady koncerňáků taková převaha a pak je to pochopitelný a logický důsledek i v převaze rozbitých aut nebo to naznačuje, že je něco špatně. U VW.
figurka
>😁 Jo jo, zrovna u VW je něco špatně. Přečti si ještě jednou článek, podívěj se, co je v něm řečeno a pak se podívej jakého že koncernu je Sergio boss. No a pak zkus najít článek o VW, kde si nejsou jisti úspěchem/pozicí na evropském trhu a přemýšlejí o zavírání výrobních závodů.