Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v lednu 2012: Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy

Na první příčce vyšší střední třídy najdeme v prvním měsíci nového roku BMW řady 5 těsně před Audi A6. Segment si ovšem polepšil takřka dvojnásobně!
Zpět na článek
27. 2. 2012 09:38
27. 2. 2012 09:57
27. 2. 2012 10:23
27. 2. 2012 10:42
27. 2. 2012 13:57
27. 2. 2012 10:44
27. 2. 2012 11:25
27. 2. 2012 11:39
27. 2. 2012 12:22
27. 2. 2012 13:04
27. 2. 2012 14:21
27. 2. 2012 15:10
27. 2. 2012 15:14
27. 2. 2012 15:19
28. 2. 2012 00:13
28. 2. 2012 22:51
27. 2. 2012 11:34
27. 2. 2012 11:49
27. 2. 2012 11:37
27. 2. 2012 12:08
27. 2. 2012 13:07
28. 2. 2012 00:35
27. 2. 2012 14:54
Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2012 08:04
zacina to byt v tejto triede pestrejsie
:yes:

mame tu uz chrysler teda pardon lanciu, dalej genesisa, infiniti a prekvapenie mesiaca latitude, XF tiez nie je vzdy v tabulke takze jeho 2 kusky tiez potesia :yes:

volvo ako vzdy :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - fOE
27. 2. 2012 08:21
Re: zacina to byt v tejto triede pestrejsie
a co rikas na to ze to "bez napadu, s prisernou palubku, divnym volantem atd." BMW prodava temer 4* tolik co MB?
Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2012 08:26
Re: zacina to byt v tejto triede pestrejsie
to je pre mna zahada ale tych je v automobilovom svete viac ;-)
Avatar - fOE
27. 2. 2012 08:22
Zajimave ze je Audi az 2.
Cekal bych, jakozto nejnovejsi z 3 a v hodne pro VW orientovanem cesku, ze bude A6 pred BMW 5er, ikdyz me osobni preference tabulka vyjadruje presne. Je nejaka verze A6 na kterou se jeste ceka?
Rozbalit vlákno
13
27. 2. 2012 08:24
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
A6 Allroad.Od léta 2012 na českém trhu.
Avatar - fOE
27. 2. 2012 08:43
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
diky
Avatar - kari.laz
27. 2. 2012 08:45
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
A RS6, ale to bude spíše okrajová záležitost.
Avatar - fOE
27. 2. 2012 08:53
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
tajne doufam ze se pletes ;-)
Avatar - kari.laz
27. 2. 2012 10:22
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
Nepředpokládám, že by se u nás prodávalo po desítkách měsíčně, ale taky doufám, že je budu potkávat.
Avatar - Righ
27. 2. 2012 10:29
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
Obavam se, ze s cenou kolem 3 mega tech RS6ek moc nepotkame, stejne jako u prechozi generace. Videl jsem v Praze vsehovsudy snad 5 kousku, 4 kombiky a 1 sedan, a pokazdy jsem musel uznat, ze to je neskutecny delo. >:-[]
Avatar - kari.laz
27. 2. 2012 11:21
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
Taky jsem jich moc nepotkal. :'-(
27. 2. 2012 12:19
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
A hlavne ten zvuk....
Avatar - kari.laz
27. 2. 2012 12:24
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
[odkaz]
27. 2. 2012 12:36
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
To neni ono zadnej mobil neumi zprostredkovat to co usi, kdyz slysi ten uzasnej V10 od lamborghini pod plynem :-) Slava takovym motorum... (ajaj ja vlastne chvalim VW :D)
Avatar - Starfighter
27. 2. 2012 17:59
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
Jj, v Praze se občas potkat dají, ale je to mnohem větší svátost, než vidět Ferrari nebo Lambo.
27. 2. 2012 19:53
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
Ja v pardubicich (grrr) potkavam jedno pravidelne :-) a je to fakt kus :-)
27. 2. 2012 11:06
Re: Zajimave ze je Audi az 2.
Tak ted se zacne prodavat s6 a je tu prichod bitdi na ktere mnoho lidi ceka
27. 2. 2012 08:30
Smutná tabulka
Nemá příliš cenu debatovat o horních příčkách, ale trochu smutné je 19x E (v kontextu 5er a A6) a 2x XF. Latitude v této společnosti ? Teoreticky proč ne. 8-s
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2012 08:41
Re: Smutná tabulka
ja neviem co vseti mate proti frantikom korejcom a inym, nikde nie je povedane ze auto vyssej strednej triedy musi byt len z nemecka a ze musi stat aspon 2 melony a musi mat minimlane 8 valec v ponuke a povest mafianskeho auta. Vyssia stredna trieda nie je ohranicena ani cenou ani narodnostnym povodom znaciek jedine myslenie a mentalita ludi je obmedzena.

Vieme ze z europy sa stiahli modely ako honda legend, odisiel pezot 607, nemame v nasich koncinach uz ani C6-tku, kedysi sme tu mali aj mazdu xedos alebo nissan maxima QX to ale neznamena ze ked v europe je v tejto triede nemecka trojica v prevahe tak ze ostatni tu nemozu byt, mozu a je len dobre ak to bude pestrejsie ;-)

modelu latitude drzim palce :yes: , potesili aj tie 2 genesisy :yes:
Avatar - kari.laz
27. 2. 2012 08:51
Re: Smutná tabulka
Nepraskla ti žilka?
A k těm tvým modelům. To co se neprodává, nemá cenu prodávat. Takže z toho důvodu se tebou uvedené modely postupně stáhly z prodeje. Laditude je v této třídě absolutní nula a kromě ceny a jonizátoru >:D nemá čím konkurovat.
Holt německá trojka nasadila tak vysokou laťku, že jim v Evropě málokdo může konkurovat.Francouzi na tuto třídu rezingovali a ikdyž C6 byl hodně zajímavý automobil, tak také nemá čím bojovat proti Německé trojce. Jedině snad Designem, který je hodně odlišný. P607 nástupce nemá, což je škoda. Otázka je jestli by dokázal nabídnout takovou techniku za odpovídající cenu, aby se postavil německé trojce.
27. 2. 2012 09:56
Re: Smutná tabulka
Pri porovnani auto/cena urcite Latitude nula nie je... Aj ja mozem povedat ze je najlepsie RR, ale to je cenou niekde inde...
Avatar - kari.laz
27. 2. 2012 10:23
Re: Smutná tabulka
Evidentně není cena v této kategorii hlavní důvod pro koupi, jak prodeje ukazují.
27. 2. 2012 09:30
Re: Smutná tabulka
Nevim, proč sem zase taháš korejce. Nenapsal jsem o nich ani znak. Proti frantíkum taky nic nemám, jen si prostě o Latitude myslím, že v této společnosti působí až směšně a spíš ji vnímám jako nadstavbu na "levnou" produkci bodující hlavně prostorem. Něco na způsob Superbu. [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] Tobě tohle nepřipadá jako jiný vesmír ? (tedy zde konkrétně až na to dřevo v A6, to opravdu nemusím)
Tahle tabulka je jen a jen o tom, za co jsou zákazníci ochotni utratit své peníze.
27. 2. 2012 13:49
Re: Smutná tabulka
Kdo si myslíš, že si kupuje novou vyšší střední třídu ?
Představ si chlapa, který celý život pracuje v obleku .... asi si nemyslíš, že má doma také červený nebo zelený kompletek. Pokud není kabaretní umělec, pak asi bude mít černý, tmavě šedý a tmavě modrý .... s autama je to podobné - něco od Audi, BMW nebo MB ve stříbrné, šedé nebo černé, s dieslem (V8 budou spíše dovozy), asi i 4-kolka (sníh je v Praze poslední roky nějak častěji) ...
Avatar - fOE
27. 2. 2012 08:41
Re: Smutná tabulka
Osobne mi E classe vubec nesedi, neni to proste hezke auto (naproti predesle generaci) a tak se nizkym prodejum zase tak nedivim. Prodeje Jagu jsou ale hodne smutne, to auto ma styl jakej nema nic z Nemecka ;-\ a tam bych prave za tech 19 kusu mesicne byl moc a moc rad.
Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2012 08:47
Re: Smutná tabulka
slaby predaj XF je mi tiez zahadou, mat prachy na auto tejto triedy tak je XF mojou jasnou volbou ;-) , tiez nerozumiem tej dominancii nudnej krabici od audi a baworaku s hrackarskym interierom.
Proste nechapacka, mat peniaze tak volim XF pripadne Ecko ale ako vidime ti najlepsi nemusia byt aj predajne najuspesnejsi tak to chodi.

Este pride v zeneve XF kombi tak verme ze sa Jaguar este preberie :yes:
27. 2. 2012 12:11
Re: Smutná tabulka
Moc ti přeju, abys někde konečně trefil slušný prachy.

Kup si potom Jaguara a bude od tebe konečně pokoj. Budeš koukat, jak tě dokáže divoká kočka vyškolit. S nějakou korunou, v tvém případě eurem, se určitě budeš muset rozloučit ( a je jedno, že bude kára v záruce).
Avatar - escorpion
27. 2. 2012 12:16
Re: Smutná tabulka
Jaguára si nekúpi, radšej kia rio. Predpokladal mu úspech a akosi sa nič nedeje. Takisto sa mali všetky pokakať z i40 a úspech sa nedostavil. Žeby ľudia dostávali rozum ?
Avatar - Righ
27. 2. 2012 12:02
Re: Smutná tabulka
S E-klasse souhlas, problemem toho auta je vzhled interieru i exterieru, snad s vyjimkou kupe. Uvnitr je MB az prilis usedly, konzervativni, snad az trochu "retro" - ted pritom jede jednoznacne moderna. Sice uhlazena a elegantni, ale s jasnym akcentem na high-tech a technicky pokrok, viz interiery 5er a A6. Vne pak Ecko osciluje mezi nevyraznosti/nudou a baroknim pozlatkem symbolizovanym nafouklymi zadnimy blatniky. Mercedes s tim pry hodla neco delat a chysta radikalni facelift, jehoz rendery uz bylo mozny videt, ale na me to dojem neudelalo. Blatniky sice zmizely, ale zase to vypada jak minula Sonata...

Jagu je skoda no, ale znas to, "instinkt je na nic, nasleduj image"... :-|
Avatar - Dinar
27. 2. 2012 09:32
Život ve vyšší střední
Všimněte si, jak se věci v této třídě zásadně nemění. Co tím myslím? Inu, přijde na trh nový model jednoho z D3 a ti dva stávající se "válejí v prachu". Doporučuju např. přečíst nějaké testy po příchodu akt. éčka, dočítáme se o konci nadvlády 5er (pozor mluvím o kvalitách, vůbec věc neřeším z hlediska prodejů) coby řidičsky zaměřeného auta, přepisu třídního rozdělení atd. atdp. Nadšení z akt. generace Eklasse bylo skutečně enormní. Jenže pak přijde nová 5er následně nová A6 a v prachu se naopak válí éčko, najednou přijde každému míň povedené, vyznění testů se mění až se člověku nechce věřit, jaký je to rozdíl, když ti samí lidé píší o brilantnosti, vytříbených jízdních vlastnostech toho auta, pějí ódy na jeho design, aby ho při srovnání jen o dva roky později (tváří v tvář novinkám konkurence) hodnotili slovy jako nekultivovaný (motor), horší jízdní vlastnosti, stárnoucí design. Jo, jo, situace na bojišti se mění velmi rychle, ovšem to také znamená, že se vlastně nemění nic, je to pořád dokola... a tak to také má být. Teď je na tahu Mercedes. ;-)
Rozbalit vlákno
4
27. 2. 2012 09:47
Re: Život ve vyšší střední
...souhlas! :yes: Akorát si někdy říkám, zda vychvalování vždy nejnovější generace modelu z D3 a stavění ho nad jeho rivaly z D3 již není ze strany novinářů jisté dogma a vlastně jen tak nějak ze zvyku. Že je vlastně nepřípustné, aby nejnovější model jedné z těchto automobilek nebyl lepší, než jeho konkurenti. Jako by si sami novináři uvědomovali, že by takovým resumé tento model v prodejích prakticky odrovnali... V této třídě je totiž vlastně jediný důvod, proč jsou zákazníci ochotni připustit, že ten jejich model není absolutní špička! A to je právě ono konstrukční stáří...

Jinak Mercedes je určitě na tahu! Ale do příchodu nové generace mu chybí nějaké 4 roky! Dlouhé 4 roky...
Avatar - Dinar
27. 2. 2012 09:50
Re: Život ve vyšší střední
Bude dost zásadní FL u éčka, tak uvidíme. ;-)
Avatar - Righ
27. 2. 2012 10:03
Re: Život ve vyšší střední
Dobry postreh, ktery ovsem neplati zdaleka jen na vyssi stredni. Zvlaste cesti novinari jsou totiz pri uvedeni nadseni z uplne kazdyho vozu, lhostejno zda jde o subkompaktni lowend nebo premiovou vyssi stredni. S prichodem novych konkurencnich vozu se pak zacina hodnoceni propadat stale hloubeji, coz ovsem neodpovida realnymu zastaravani danyho auta - spis jde o to, ze pri predstaveni si vsichni sednou na zadek ze spektakularnich prezentaci a marketingovych superlativu, ktery nasledne prebiji ta sama sarada u jinych znacek.

Btw pozice 5er me prekvapuje, cekal jsem, ze A6 ji v Cesku prejede i bez Allroadu. Vypada to, ze trh prijal F10 opravdu mimoradne dobre, protoze E60ka s Audi takhle vyrovnane nesouperila. Bylo by zajimavy znat rozvrstveni prodeju podle motorizaci, prevodovek a pohonu - predevsim v tom ohledu, kolik se proda 5er a A6 s dvoulitrovym dyzlem, kde ma BMW imho dost navrch.
27. 2. 2012 12:05
Re: Život ve vyšší střední
To ty, mnohdy neobjektivní, testy nesmíš tolik žrát. A na většinu "testérů" mám vlastní názor.

Vím, ne každý má možnost si ta auta ošahat vlastníma rukama, ale je to nejlepší.
Avatar - deliqent4
27. 2. 2012 09:38
BMW
Samozřejmě BMW je to prostě ve všech ohledech auto pro řidiče, Audi bych nechtěl ani jedno, jako řidiče mě ničím neoslovuje a pokud bych chtěl čtyřkolku na blbnutí tak Subaru Inpreza nebo Lancer EVO. Navíc vzhledově jsou Audinny až moc k nerozeznání a ten vzhled začíná být docela fádní. Například když teď vyšla nová A6 tak mě to vůbec nevytrhlo jak jiné vozy, protože ten čumák je až moc podobný ostatnámmodelům značky. BMW je na tom obdobně ale naštěstí se dá poměrně dobře rozlyšit co je co, jen 5ka vypadá hodně podobně na 7čku. Ale zrovna ta 5ka je nádherná a to co má pod kapotou a kastlou je zrovna tak skvělé.
Rozbalit vlákno
17
27. 2. 2012 09:57
Re: BMW
Můj osobní dojem z normální (525d vXdrive a automatu) BMW 5 je trochu jiný. Na to aby člověk měl nějaký pocit z řízení je to prostě moc velké auto. Připadá mi, že auta nejen v téhle třídě (viz diskuze u SUV - BMW X5 3,0d) jsou si jízdně dost podobná. Samozřejmě znalci a odborníci dokáží vypíchnou slabé a silné stránky a naši milí východní sousedé nám poradí, co si koupil, abychom měli správnou imidž. Pro mě osobně (řídím se vlastní hlavou) je pak asi rozhodující osobní preference, která mi v téhle tříde moc nepomůže, protože éčko se mi prostě nelíbí (a asi nejsem sám). BMW 5 se povedla, ale nějak se mi začíná okoukávat a s vnějším nabobtnáním nové 3, se dostavuje audiefekt ...
Avatar - Righ
27. 2. 2012 10:23
Re: BMW
V cem je 5er auto pro ridice? To jako ze ho neovlada spolujezdec? Pokud myslis auto "pro ridice" v tradicnim vyznamu slova, pak to na 5er plati jen stezi, zvlast v nejprodavanejsich verzich s dyzlem, 4x4, automatem a adaptivnim rizenim. 5er je zkratka luxusni kocar pro komfortni cestovani, jehoz majitele az na absolutni vyjimky (zdravim Dinara) nenapadne vyvadet s nim nejaky kousky ve stylu "aut pro ridice". To sis spletl s MX-5, Caymanem a spol. Btw ta Audina jezdi s 5er zcela srovnatelne a v tech nejpopularnejsich verzich je jizdne prinejmensim stejne dobra (abstrahuji tedy od anomalii typu 523i/528i s manualem...).

Koukam, ze nektery klise jsou snad nesmrtelny, a BMW se svymi "auty pro ridice" je nepochybne jedno z nich. Kolik pritom takovych aut v portfoliu BMW skutecne je? 2? Podobne predstavy Audin jako nemotornych krizniku pro geronty s artritidou se prinejmensim na diskuzich taky asi nikdy nezbavime.
Avatar - fOE
27. 2. 2012 10:42
Re: BMW
Mas pravdu v tom ze 90% 5er nejsou to za co je mnoho lidi poklada. Ale stejne bych rekl ze z BMW 5 si pripadny kupec auto pro ridice stale muze udelat (silnejsi benzin, bez 4*4 a bez adaptive drive), kdezto z Audi A6 to pujde jen tezko (coz 90% lidi nebude vadit a 98% lidi by rozdil stejne nepoznalo :-) ).

Nerikal bych ze u BMW jde primo o klise, pravdou je ze auta co se nechaj radi ridit (takze hlavne 1er a 3er vs Audi A3 a A4) jsou stale vyrazne lepsi na strane BMW. Jeste jsem nemel tu cest s novou 3er, ale uz jsem si ji osobne prohlizel a po designove strance mi neuveritelne sedla. Doufam ze stejne dobra bude i na cestach (coz pri zvyseni tuhosti, snizeni hmotnosti, zvyseni vykonu snad ani nejde udelat jinak).
No a vzhledem k tomu ze 3er zatim vzdy byl (krom lonska kdy se cekalo na novej model) nejprodavanejsi model znacky tak tu asociaci se sportovnosti stale chapu... ;-)
...ikdyz u vsech X a 7er je to na pousmani >:-[]
Avatar - Righ
27. 2. 2012 13:57
Re: BMW
Jo, lze si postavit relativne sporovni 5er, byt bych o tomhle modelu ani v pripade Mka nehovoril jako o ridicskem aute ve smyslu vozu, jehoz primarni vlastnosti a ucelem je doprat ridici ryzi zazitky a poteseni z jeho rizeni. Jenom notorickymu plakatovci to pritom muze znit jako kritika BMW.

Na druhou stranu realita je takova, ze vetsina kupcu jde prave po tech nejvice anti-sportovnich kombinacich, coz je vzhledem k duvodum, proc si tohle auto porizuji a k jejich ridicskym schopnostem naprosto logicky. Naopak i Audi si muzes nakonfigurovat "relativne sportovne" - myslim, ze za kombinaci trisetkonovyho kompresorovyho benzinu s dvouspojkou, quattrem a sportovnim diferencialem se nemusi A6 v tomto ohledu na pomery tridy vubec stydet.

Uznavam, ze u 1er a 3er je z hlediska chovani tech aut urcity naskok BMW oproti Audi znat, nicmene opet to nejsou zadny sportovni ridicsky vozy a pri jejich koupi hraji hlavni roli vetsinou jiny kriteria nez schopnost rezat okresky. Drtiva vetsina trojek jsou sluzebni 320d a jednicky jsou zase povetsinou slabe motorizovany (v ramci nabidky BMW) nakupni kosiky dobre situovanych slecen a dam. ;-) Tak ci onak klientela techto vozu oceni jizdni naskok BMW opravdu sporadicky, pokud ho je vubec s to rozeznat.
Avatar - Dinar
27. 2. 2012 11:25
Re: BMW
Naprostý souhlas, a navíc nikdy tomu nebylo tak, že by 5er byla autem pro řidiče ve smyslu nějakého sportovního zážitku za jejím volantem. To říkám zcela zodpovědně jako člověk, který odjel na dvou E39kách kolem 400tis. a na E60 200tis. km. Postav dnes verzi R6 v manuálu proti stejné E39 na stejně velkých kolech a F10 bude jízdně schopnější při lepším komfortu, a to přes nárůst ve velikosti a váze.

Tyhle nostalgické řeči o ztrátách charakteru atd. atp., vždycky říkám, až začnete (kdokoliv) takhle pobrekávat, běžte se svézt s ikonou a oporou těchto pláčů, a to M3 E46. Skončí to tak, že onen jedinec přijde, a s povytaženým obočím začne mluvit o tom, jak ho překvapila nedotáčivost M3ky, nebo jak čekal cit v řízení a on tam žádný není atd. atp. Prostě jde o zaměření auta, ani M3 E46 není žádný okruhový brus, za ten se dalo z tehdejší produkce považovat max. emko Z4 a problém dnešní je, že bmw už takové auto nedělá. Buď hotrod 1erM nebo nic, možná 2er kupé bude něco v tom stylu, uvidíme, ale každopádně charakter cestovních modellů BMW se ve srovnatelných specifikacích nějak nemění i když je poznamenán "ekovýdobytky" typu start/stop. Oni se nakonec naučí naladit i ten elektrický posilovač, jak je vidět na příkladu F30.

Celý pocitový problém (ne problém reálných schopností) je v tom, že auta mezigeneračně rostou, tím i těžknou, dnes bych prostě proti E39 stavěl spíš F30 než F10, je to podobně velké, uvnitř velmi podobně prostorné a podstatně bezpečnější (myslím F30). A z toho srovnání vyjde F30 jízdně jako podstatně lepší auto, nostalgie netřeba.

A srovnání s Audi, jistě, proč ne, jak Audi tak MB se poslední dekádu velmi snažili dostat se podvozky na úroveň BMW a povedlo se jim to, a přesto zůstávají karty rozdány, když se totiž BMW pokouší udělat Audi (4x4, dýzl, AT) vychází z toho jako lepší Audi, když se snaží udělat Mercedes BMW (audi tohle kvůli koncepci nedokáže), tj. (RWD, benzin, AT nebo MT to je jedno) tak ještě pořád je lepší BMW. Dvě generace zpět byl charakter dán značkou, dnes si u každé z těchto značek můžeš charakter "sestavit" sám, dle chuti každého soudruha, to je změna a v tom je taky problém např. autonovinářské práce, dneska už si hoši prostě s pár klišé nevystačí... nebo jo, a pak to vyznívá spíše směšně. ;-)
27. 2. 2012 13:04
Re: BMW
:yes: Pěkně napsané.
Avatar - Righ
27. 2. 2012 14:21
Re: BMW
Presne tak, byt ma BMW sportovni flair historicky v genech (a hlavne v marketingu), nikdy neslo o zadny puristicky auta pro ridice, jak to dnes lici predevsim jeho platonicti obdivovatele a jezdci orezlych E36ek. Uz vubec to pak neplati pro petkovou radu.

Samozrejme, mezi premiovymi vozy pro kazdodenni pouziti BMW vzdy byla a je i nadale jizdne spicka, nicmene naskok se z valny casti zmensil diky pokroku konkurentu a hlavne ho temer smazala zmena preferenci zakazniku, kteri dneska chteji v premii hlavne ten dyzl, 4x4 a automat. A idealne aby to bylo SUVcko. 8-s

BMW samozrejme stavelo a stavi i vyslovne sportovni, vpravde ridicsky vozy. Dneska jsou to imho tyto: 130i, 1M, Z4 s R6 a M3 kupe (kabrio ma pres 1,8 tuny...). Jde o to, ze zvlast z dnesni, nesmirne siroky modelovy palety BMW, je to pouhy zlomek, z hlediska prodeju pak absolutni nic. Presto ma temer kazdy model BMW povest "supersportu tridy", a to pritom v Mnichove na rozdil od konkurentu z D3 zadny opravdovy supersport nevznika.

Jinak narky nad tim, jak "dobre uz bylo" a "dnesni auta nejsou co bejvaly" atd. atp. me taky vzdycky spolehlive pobavi. Skutecnosti je, ze dnesni kary se ridi a jezdi tak, jak nikdy predtim, navic jsou dostupnejsi, spolehlivejsi a MNOHEM rychlejsi. Tak si to uzivejme, z hlediska motorismu zijeme v raji. ;-)
27. 2. 2012 15:10
Re: BMW
Já teda diesel nechci, 4x4 taky ne, ani nechci SUV, dokonce nechci ani turbo. Proto si pořád držím E60 545i.

A že žijeme v ráji ???? (z hlediska motorizmu)

Byl jsi už na světě, když byla ještě neomezená rychlost?

Byl jsi už na světě, když kamery byly v celé republice tři a to jen v československé televizi ?

Byl jsi už na světě, když bylo tolik aut, že pokud se neprojelo na první světla na Na Můstku resp. Na Příkopě, tak se večer u kávy mluvilo o strašný zácpě ?

To byl ráj.
Avatar - Dinar
27. 2. 2012 15:14
Re: BMW
Proč to hrotíš? On přece myslí na ráj motorizmu z hlediska vyráběných aut, řekl bych, že je to z toho příspěvku docela jasné. Máš teď obrovský výběr, ceny jsou na polovičce toho co před patnácti lety, spalovací motory jsou na vrcholu, podvozky taky, o převodovkách nemluvě. :-!
27. 2. 2012 15:19
Re: BMW
Inu dobrá, ubírám plyn, ale neberte mi jistá pozitiva velkých atmosfér ve srovnání s mikromotůrečkama s turbem.

A stejně je osmilampa lepší než dvouválec nebo nakrásně i rozmařilý tříválec.

Chceš-li objektivitu, tak tedy než čtyřválec. Ty už ve vyšší střední jsou.

Motorům bylo nejlíp, dokud nebyly ucpané kaťákama, filtry pevných částic a dokud výfukové plyny šly výfukem pryč a ne zpátky do sání.
28. 2. 2012 00:13
Re: BMW
Došlo mi to sice až za půl dne, ale došlo.

Technika je přece vždycky dnes na vrcholu, proti včerejšku. Ale zítra už bude zase o kus dál.

( A ještě je otázka, co nazýváme vrcholem.) :-)
Avatar - white label
27. 2. 2012 11:34
Re: BMW
:yes: :yes:
Těch dogmatických klišé je víc a nejen O BMW/Audi/MB (Ford, Renault, VW a další)
Dinar ví, takže by spíš zrovna jeho nenapadlo (v běžném provozu) vyvádět s 5er nějaké kousky ve stylu "auta pro řidiče". ;-)

edit - tak už mě svou reakcí předběhl...
Avatar - white label
27. 2. 2012 11:49
Re: BMW
Jestli se zrovna u nás prodá o něco víc 5er, nebo A6 není až tak podstatné, ale už tento měsíc je to prakticky zcela vyrovnané, až se ve statistikách projeví náběh Avantu (později i u nás mimořádně oblíbeného allroadu) a mtorizace V6 biTDI, půde u nás A6 bezpečně před 5er...
27. 2. 2012 10:55
TROJJEDINÝ KRÁL
Autosvět je v dokonalé rovnováze. Zdejší mistři nahlíží a píšou mistrovsky. Do těžkého průměru to vracejí plkalové o tom, že by si todle nikdy nekoupili, protože nakonec ten lowend má lepší palubovky než 5er, 90% kvality BMW je jen mystifikace....Opravdu není nad pondělí počtení a utvrzení se v tom, že nejen autosvět je jak má být. V dokonalé rovnováze.

Už teď se těším se na další tabulky.....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 2. 2012 11:17
Data?
Kde se dají sehnat nějaká ucelená data o prodeji aut v ČR (ale i v EU) podle jednotlivých segmentů? Zajímaly by mě prodeje sporťáků.

google negooglí :-(
Rozbalit vlákno
5
Avatar - escorpion
27. 2. 2012 12:08
Re: Data?
Podľa odkazu je octavia v strednej triede 8-s
27. 2. 2012 13:07
Re: Data?
Podivností je tam víc.
Avatar - HitmanPB
28. 2. 2012 00:35
Re: Data?
... a superb vo vyššej strednej >:D
27. 2. 2012 14:54
ROK PODVRAŤÁKŮ
Při sledování aktuálního společenského dění by člověka mohlo lehce napadnout, že je snad rok... podvraťáků. Nikoliv ovšem, píšme-li o autech v prestižní třídě vyšší střední. Tam je to zase naopak v tom správném pořádku a s velmistry na kapitánském můstku.

Na silnici mě stále dokonale překvapuje karoserie BMW5. Absolutní design, absolutní styl. Tady holt musíme uznat, že MB-E holt nemá tu designovou razanci, jako nová pětka. Snad to změní zásadní modernizace, avšk už dopředu píšu, že těžko lze trumfnout vůz, který nás zasahuje na srdci i na duši s takovou přímou silou jako BMW5. Aktuální pětka je vlastně vůbec nejkrásnějším bavorákem vyšší střední za posledních dvacet let.

AUDI je jinej vořech, cílí zdrženlivě svou vizuální rafinovaností, má v sobě ukryté pohledové démanty a je na tobě, zda vůbec máš hlavu a cit na to, tohle odkrýt.

Dobrá čísla samozřejmě dělá i VOLVO, jistě... dokonalá nabídka.

Koukám že v republice někoho přemluvili na novou themu. Nebo, že by tombola na plese hasičů?

Číslem měsíce je číslo... 14. Ano ano, Mercedes-Benz CLS, k tomu snad není nic moc co dodat, stuttgartský aristokrat, auto, z něhož má každej normální chlap lehkou závrať.

BRAVO MERCEDES-BENZ :yes:
Rozbalit vlákno
1
27. 2. 2012 18:04
Re: ROK PODVRAŤÁKŮ
ohledne ty petky neni co dodat... ale vyuziju pritomnosti 007: kde se, herdek, k audine priklada louskacek? se ví, diamonds are forever...!
27. 2. 2012 20:35
Všichni bychaři
by koupili, kdyby na to měli, Latitůdu nebo Jag, nebo něco jiného než bavora a audi. Já bych taky koupil kdybych na to měl Themu, že. Otázka zní, proč bychaři preferují outsidery? No protože jsou outsidery nebo plebejci. Hluboce ukryté komplexy méněcennosti nás bychaře prozrazují již při volbě auta. Vychází to z bychařského nitra tak, že si to ani neuvědomujeme. Až bychař přestane být outsiderem, tak logicky své postavení prezentuje (bych) volbou auta. Protože první krok k úspěchu je přestat myslet jako outsider. Favorit a alfa samec nefandí neúspěšným, protož je mu to outsiderovství zhusta odporné!!!!!! Je třeba si však uvědomit, že ten kdo si Themu opravdu koupí není outsider, ale favorit bo on ten meloun na kus plechu na kolech má a je jedno, jestli je vyhrál s Řebíčkem v pokeru nebo prodal bednu luxusních hodinek. Tedy reálný úspěch v životě změní outsiderovo myšlení, aby stejně kupoval prémiové a ,,úspěšné" auto, protože s outsidery nechce mít ,,podvědomě" nic společného. Proto si dnes večer při usínání budu opakovat ... chci BMW, chci BMW, chci BMW...,......, ...... a zitra ráno vstanu do nového života jako favorit a rozený patricij.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dinar
28. 2. 2012 06:51
Re: Všichni bychaři
Bohužel, z takhle toporné snahy být nad věcí jenom strašlivě trčí, jak moc pisatel v těch sr.ačká.ch vězí, myslím sr.ačká.ch psychických. Přitom je to prosté, když na to máš, koupíš si to nejlepší, co se nabízí, a to prostě Thema není, plebejče. ;-)
28. 2. 2012 07:52
Re: Všichni bychaři
Ne, pouze kriticky přemýšlím o podstatě fandění outsiderům. Ze sraček jsem se již vyhrabal :-) . Určitou myšlenku ta teorie podle mě má. Naše podvědomí nás formuje daleko víc než si myslíme a to i ve vztahu k autům. Kolikrát si říkáš ,,KDYBYCH na to měl, tak BYCH .... . Jenže ono to bude až na to budeš mít všechno jinak, protože ty budeš někdo jiný.
28. 2. 2012 08:46
Re: Všichni bychaři
Každá mince má dvě strany ;-) ... Pěkné, nové auto je věc hezká, otázkou jen je, co za tím nablýskaným kusem plechu vlastně je .... Asi dost let úsilí nebo v nejlepším případě kus štěstí a pohotovosti ho "chytit za pačesy" ..... Samozřejmě může se stát i malý zázrak v podobě výhry v sazce ... Ve všech případech by pak měl nastat pocit nepřetržitého štěstí a spokojenosti. Jenže ono to tak není, ten motor, který člověka poháněl, aby vydělal prachy na auto, ho žene zase dál .... V lepším případě se to vrací tím, že se zasune do společnosti lidí, kterým rozumí a sdílí s nimi stejné hodnoty. I když pracuje jako hovado, dává mu to pocit, že je tady na světě k něčemu ...
Takže zpět k autům .... pokud zvolím cokoliv z BMW 5, MB E nebo A6 budu jezdit ve standardu pro ředitele menších firem, konzervativní vlastníky firem nebo šéfy velkých oddělení v nadnárodních korporacích .... Pokud do auta musím vrazit své peníze, pak samozřejmě volím někde max 300 tisíc a kupodivu tady se dá i skoro Thema - 300C v hemi stojí přes rok v ČB u Krále ;-)
28. 2. 2012 09:40
Re: Všichni bychaři
Bohužel jsi popsal smutnou realitu našich zdaněných dnů. Práce průměrného zaměstnance ( ne vlastníka společnosti či úspěšného živnostníka, který dražší auto kupuje s vědomím snížení daňového základu - lepší než dát státu) za běžných podmínek neumožňuje vydělat na koupi nového soukromého vozu v ceně nad 300.000-500.000, - Kč, neboť je takový výdaj při poklesu hodnoty vozidla v poměru ceně vložené práce neefektivní. Ale tak to je a vždycky bude. Otázka je, kolik naší práce nám stát krade zcela zbytečně a nesmyslně. A utahuje šrouby čím dál víc.
28. 2. 2012 21:34
Re: Všichni bychaři
Tak já jsem si večer před spaním říkal, že chci BMW a teď se mi to konečně splnilo. V třináctém týdnu ho vyrobí a pak už jen přivezou na autosalón. Ano BMW 5 F11 Touring jsme si objednali jako rodinné kombi domů. Strašně moc se těším. Co mě zarazilo nejvíc u tak drahého auta je to, že ovládací prvky idrive, rádia a klimatizace jsou plasty natřené "metalickou" stříbrnou barvou. Tohle jsem nikdy nesnášel, když si něco hraje na kov nebo na dřevo a kovem a dřevem není. Proto jsem ještě utratil nějakých 14000 za keramické ovládací prvky. Manželka tvrdí, že jsem fetišista na interiéry a já o této duševní poruše vím taky...
28. 2. 2012 22:40
Re: Všichni bychaři
Když jsi toho tak plnej, že nemůžeš jinak, než nám to všem sdělit, tak se alespoň pochlub motorem....
29. 2. 2012 09:47
Re: Všichni bychaři
No plnej toho jsem, prostě se strašně těším, ale uznávám, že můj příspěvek byl lehce provokativní. Motor to nemá žádný, je to jen 520d. Potom, co jsem šest let jezdil v GTI to ale zase bude finanční balzám :-) Informační hodnota mého předešlého příspěvku je nulová, to je jasné :-)
29. 2. 2012 10:09
Re: Všichni bychaři
Rodinné kombi, jak píšeš, to utáhne a alespoň ušetříš (ale jen u pumpy). Nakonec stejně asi skončíš u sametového benzínového osmiválce.
Jestli ale ekologové a zelení neobrátí svět úplně naruby. 8-s
29. 2. 2012 16:29
Re: Všichni bychaři
Nejdříve díky moc za přání. Ono to je těžké, já bych si mohl objednat možná i tu 550i, ale jak můžu vědět, že se mi třeba v podnikání bude dařit tak jako teď za dva nebo tři roky? Ty náklady na osmiválec jsou fakt děsivé a to se ještě nebavíme o M5, která má i úplně jinak naceněný servis. Toto auto je prostě jakoby normání kombík se spotřebou okolo sedmi litrů a se slušnou hav+pov pojistkou. BMW dává 5 let servis inclusive ke každé pětce zdarma, takže zatím nemusím řešit ani servis. Pokud navíc dostaneš slušnou cenu a můžeš si odečíst DPH, pak se fixní i variabilní náklady dostávají na úroveň dobře vybaveného superba.
1. 3. 2012 00:12
Re: Všichni bychaři
Chápu. Všechny argumenty jsou velmi racionální. Možná jsi mladší než já, takže si myslíš, že je všechno ještě před tebou, a že se dočkáš lepších zítřků. Ale čas letí, je potřeba žít dnes. A pro lásku i zariskovat. O to víc tě bude těšit.

Z jiné větve tvého příspěvku jsem pochopil, že, možná i pod vlivem dvanáctilampy v Jaguaru, budeš chtít plout v klidu a pohodě neslyšně krajinou. Ale to jde daleko líp, když ten kultivovaný, sametový, tichý motor s výrazným přebytkem výkonu pod kapotou máš. Protože když dojde opravdu na lámání chleba, tak to tam je. A je jedno, jestli plný výkonový potenciál využiješ třeba jen jednou za měsíc. Teprve potom přestaneš jančit a pluješ, pomatence, psychopaty a blázny klidně necháš, ať si jedou, vždyť jsou jich plné hřbitovy. Nejen že nepotřebuješ nic dokazovat jim, ale nepotřebuješ už nic dokazovat ani sobě. Bohatě stačí vědět, že kdyby bylo potřeba, tak ....... .

Nechci ti tím ani trochu kalit radost, naopak, užij si krásnou věc plnými doušky. Hezky pracuj, věřím, že se ti bude v podnikání dařit a alespoň máš v budoucnu třeba kam jít.
29. 2. 2012 10:13
Re: Všichni bychaři
A přeji hodně šťastných km.
Avatar - white label
29. 2. 2012 10:23
Re: Všichni bychaři
No chlape kdes byl ty dva roky? Taky mám bílé pětkové GTI s dsg a taky r.v. 2007, jen je třídveřové s xenonama na 18" Detroitech.
Co tvoje GTI, prodáváš ho, nebo necháváš?

P.S. V konfigurátoru je u 520d T nějaký M optický paket (bez příplatku!), co to je?
Jakou sis vybral barvu ext./int.?
29. 2. 2012 16:46
Re: Všichni bychaři
Jen jsem pozoroval vývoj auto.cz :-) GTI jsem prodal na Slovensko za 10500 EUR, což byla moje představa. Bylo to hodně těžké loučení. :-)

Jinak moje chápání autosvěta se fakt dost změnilo, až mě to samotného docela překvapilo. Původně jsem si myslel, že si objednám Mpaket a v krásné bílé (neznám hezčí barvu pro 5er), ale pak jsem zjistil, že si chci dopřát co nejvíce pohodlí a pocitu luxusu... Fakt nevím, co se ve mě změnilo (možná to byla nedávná jízda se známým ve starým dvanáctiválcovým jagu XJ). Prostě teď si chci užívat každý kilometr a nemusím ho mít prolítnutý za "třicet sekund". Takže ext HAVANA BROWN, int kávová kůže a černý spodek. Aktivní sedadla s masáží, nastavitelná ve dvaceti směrech, HIFI professional, Navigace Professional. osmistupňový automat, black out budíky, aktivní tempomat, head up display, servomechanika na dveře, climate comfort okno apod.

Pokud bude auto.cz dělat nějaký sraz, přijedu se pochlubit :-)
Avatar - HitmanPB
1. 3. 2012 01:18
Re: Všichni bychaři
až na motor - ale to Si pragmaticky vysvetlil - veľká pochvala za výbavu. Všetko veľmi praktické veci. Svoje auto chápeš veľmi podobne ako ja. BMW nepotrebuje výfuk typu "roura od kamen" a podobné blbosti, aby ani v nafte nezaprelo svoje gény.
F11 je krásne auto. Keď "rozdýchaš" ošiaľ, daj recenziu - však vieš kde, rád si to prečítam.
Reagujem preto, lebo tiež som menil auto (BMW za BMW) a F11 vychádzala v tvojej výbave (ale s iným motorom) pre mňa už dosť draho a tak som prešiel na jazdenku o triedu vyššie (F01 - 750i). Pripravujem recenziu, ale potrebujem získať odstup, viac skúseností a tiež viac foto.
Tiež Ti želám veľa šťastných kilometrov bez nehody :-)
P.S. Keramik Aplication - mám to tiež - je to pekné - žene kúp pekné spodné prádlo a bude spokojná ona aj Ty, a nebude breptať - oh my detailisti >:D