Nejprodávanějším automobilem na světě byla v uplynulém roce Toyota Corolla. Evropskému žebříčku sice vládne Volkswagen Golf, v globálním měl ale navrch jeho konkurent Focus.
První místo pro Corollu považuju za obrovský úspěch vzhledem k tomu, že se minimálně v Evropě s novou generací scvrkla nabídka karosářských variant pouze na sedan. Jak je to s nabídkou karoserií pro Corollu mimo Evropu netuším, ale i tak zaslouží Toyota :yes:
"Toyota Corolla je nejoblíbenějším novým automobilem světa, loni našla celkem 1.141.709 zákazníků a jako jediná se dostala přes milion." - v roce 2011 žádná nová generace Corolly nebyla, byl pouze facelift (myslím že v 2010), tahle generace Corolly je cca už od 2007 - jsem líný to hledat.
Přesně jak říkáš,tam je zahrnuto několik zcela různých vozů pod jedním jménem. A samozřejmě zdaleka ne jen u Corolly... Jenže lidi jsou ovce a strašně rádi se pasou >:D
v roce 2011 se prodávala jedna, aktuální generace a té se celosvětově v roce 2011 prodalo 1.141.709 kusů, máš to v první větě článku, nevím co na tom nechápeš (kromě autobazarů existují i prodejny s novými automobily :-)
Golf není i světově první především proto, že nemá variantu sedan (respektivě má - Jettu, ale ta se ke Golfu k vůli odlišnému názvu logicky nepočítá), která je zvlášť mimo Evropu nesmírně oblíbená, viz čísla samotné Jetty pouze jako sedan...
Otázkou je, zda tam není i třeba Golf Plus a další podobné varianty. U Corolly zase chybí varianty Verso, chybí započítat Auris (to je víceméně taky Corolla)... bylo by to zajímavé, ale přepočty tabulek nechávám jiným "odborníkům".
Máme tomu skutečně věřit? Jak očistili reexporty, když téměř každý 10. sh.itwagen se prodá 2x? Aby se nakonec nezjistilo, že např. gulfů vyrobili o 100 tis. míň >:-[]
Jestli jsem to nepřehlédl, tak tam nikde není napsané, odkud ta čísla mají. Předpokládám, že vychází z čísel výrobců, nikoli z počtu registrací. Je jednoduší získat prohlášení pár desítek automobilek než úřadů z téměř dvou stovek států.
Když se postavím do role autora statistiky, tak mi opravdu přijde jednodušší požádat o čísla prodejů automobilku. Vidíš, sám píši prodejů, protože automobilka prodává. Případné exporty/ importy se do jejich čísel nepromítnou.
Kdyby to bylo z počtu registrací, tak by to správně měl být nejregistrovanější, nebo (podle mne) pěkněji nejčastěji registrovaný. Pak by byla pravdivá nehledě na to, že některé konkrétní kusy byly registrované vícekrát.
Aha, na to musí být vlastně supermozek, že, frajere? Zkus nevěřit bezhlavě a bez přemýšlení hned všemu, co se ti předloží, a pak si snad koupíš auto, které bude vyhovovat především tobě a ne stádní povoz, protože Pepa v hospodě říkal ...
Fuj to jsem se lekl. Nejdriv me zacalo pichat u srdce, pak me zacalo kopat ze jsem co delat aby jsem se nepoblil a ted se budu bat usnout aby se mi o tech zrudach nezdalo. Nedej boze aby se mi zdalo ze mi to stoji v garazi, to uz by bylo na masli.
Toppere ty jsi fakt hrozny prase kopirovat sem takovyhle cunaciny >:-[]
Ked sa na to tak pozeram, tak Skoda Octavia je az neuveritelne uspesna v pomere k tomu z akej malej krajiny poctom obyvatelatelov tato znacka pochadza a teda nemoze sa opriet o obrovsky domaci trh. Urcite gratulujem vsetkym ludom, co v Cechach na tomto aute pracovali, vytvorili skutocne kvalitny, pekny a uzitocny automobil. Dobra praca!