Ekonomika
pujdou do kopru
Fiat mozna ale Rendlik tu bude porad, ten uz ma tovarny davno z Francie. . .
Budes to muset rozdychat, Olympiado, Rendliku se nezbavis, to je jen tve zbozne prani. >😁 >😁 >😁
Budes to muset rozdychat, Olympiado, Rendliku se nezbavis, to je jen tve zbozne prani. >😁 >😁 >😁
Tohle se (bohužel) týká EVROPY jako celku (je drahá, přeregulovaná + NE moc produktivní) = když už tak "do kopru" půjde(me) jako CELEK fffšichni 😉
vwšichni neee >😁
Pokud půjde do kopru *** s nickem DRBNUTY a s fotkou snad největšího slovenského nácka současnosti, nikomu to rozhodně vadit nebude...
Ovce domácí je malým domestikovaným přežvýkavcem, chovaným hlavně pro vlnu, maso a mléko.Samice se nazývá ovce, samec beran. Vykastrovaný beran se označuje slovem skopec...dobru noc Ti prajem ty skopec >😁
Á majitel nicku DRBNUTY s fotkou snad největšího nslovenského nácka současnosti je vykastrovaný, to se tady dozvídáme zase věci. No jenom za včerejšek - kastrát v hovnech až po uši - to se pak člověk nesmí divit demenci jeho příspěvků.....uvidíme, co nám na sebe ze svého nitra prozradí příště.
Dávám výrobcům maximálně... pět let. Počítám, že někdy v roce 2017 by to mohlo vypadat takto😒br />
VOLKSWAGEN, VWIAT, ALVWA ROMEO, VWENAULT, VWITROEN, VWEUGEOT a... VWORD.
BRAVWO :yes: :-!
VOLKSWAGEN, VWIAT, ALVWA ROMEO, VWENAULT, VWITROEN, VWEUGEOT a... VWORD.
BRAVWO :yes: :-!
Tak už jsem žila ve třech státech, ale bude-li to "povwašem" - asi změním KONTINENT 😄
No uz asi ostava jedine Antarktida >😁
Ale KDEže.. 😄
..stále jsou místa kde zákazníci nejsou tak "nenávwoční" - třeba v Japonsku (je moc pěkně a) je vw Passat "propadák" a Citroën C5 vozem roku (tak třeba tam.. 😉
..stále jsou místa kde zákazníci nejsou tak "nenávwoční" - třeba v Japonsku (je moc pěkně a) je vw Passat "propadák" a Citroën C5 vozem roku (tak třeba tam.. 😉
Byl jsem tam a žít bych tam nechtěl. Mám radši víc prostoru a méně lidí. 😄
To chce vyrazit i MIMO Tokyo 😄
😄 Byl jsem na různých místech a zase tolik si nepomůžeš. Alespoň dle mých měřítek. Když máš dost peněz, tak se dá najít pěkné bydlení v ústraní, ale tím lidé z ulic nezmizí. Osobně mne láká život na moři - v mezinárodních vodách. Tomu říkám méně lidí a víc prostoru. 😉
Běž si pustit Demolition Mana. 😉
Zde běhá reklama na pjízdný gauč,asi to bude vwgauč a koupí si jej vwgtý a jemu podobní fanatici. :-!
No co si nalhávat, hrubá pracovní síla v Evropě je drahá.
Školství, především to vysokoškolské upadá (viz. "výprodej" britských univerzit do soukromého sektoru), takže Evropu bych na centrum vývoje taky neviděl.
A politici se starají o svá korýtka, která se bohoužel rozpadají vždy co 4 roky a je potřeba je nějak recyklovat. Takže místo smysluplných koncepcí se starají o to, jak přihrát sobě, či svému známemu něco do kapsy (teď mluvím hlavně o české krajině, ale nemusíme si snad říkat, že je to jinde jiné).
V době, kdy "naše" automobilky prodáváme tomu, kdo je více (většinou) méně dobře beztrestně kopíroval je asi i důsledek posledních kroků to, že zde několik automobilek padne.
Jsme silní a morální jen, když se nám to hodí.
Za daných podmínek vidím jako jediného schopného globálního hráče v Evropě koncern VW a v rámci Evropy možná nějaký protipól v koncernu, který se utvoří ze značek PSA, Renault, BMW.
Evropu bych viděl v hrubé pracovní síle konkurence-schopnou za několik desítek let, kdy vlna kapitalismu a vykořisťování dojde i na tu poslední výspu zeměkoule a lidé si tam vydobijí dobré podmínky.
Do té doby můžeme ledat prodávat to, co zbylo....
Školství, především to vysokoškolské upadá (viz. "výprodej" britských univerzit do soukromého sektoru), takže Evropu bych na centrum vývoje taky neviděl.
A politici se starají o svá korýtka, která se bohoužel rozpadají vždy co 4 roky a je potřeba je nějak recyklovat. Takže místo smysluplných koncepcí se starají o to, jak přihrát sobě, či svému známemu něco do kapsy (teď mluvím hlavně o české krajině, ale nemusíme si snad říkat, že je to jinde jiné).
V době, kdy "naše" automobilky prodáváme tomu, kdo je více (většinou) méně dobře beztrestně kopíroval je asi i důsledek posledních kroků to, že zde několik automobilek padne.
Jsme silní a morální jen, když se nám to hodí.
Za daných podmínek vidím jako jediného schopného globálního hráče v Evropě koncern VW a v rámci Evropy možná nějaký protipól v koncernu, který se utvoří ze značek PSA, Renault, BMW.
Evropu bych viděl v hrubé pracovní síle konkurence-schopnou za několik desítek let, kdy vlna kapitalismu a vykořisťování dojde i na tu poslední výspu zeměkoule a lidé si tam vydobijí dobré podmínky.
Do té doby můžeme ledat prodávat to, co zbylo....
To byla slova ministra průmyslu.
Pracovní síla fyzická(dělník) je v Evropě skoro nejdražší na světě, vlatně ne skoro , je nejdražší! Je to hlavně díky velmi vysokým sekundárním nákladům - zjednodušeně - sociální politika států. Navíc přidaná hodnota, produktivita - přínos pro státní kasu - je minimální.
Služby, kde je hlavním výrobním prostředkem mozek, přinášejí nepoměrně vyšší ziskovost.
Bohužel jsme z tohoto pohledu velmi nevzdělaní a přejít kompletně na tzv. terciální sféru ani nemůžeme.
A to ministerstvo se jmenuje ... průmyslu a obchodu!
Snad je to dost polopaticky
😉
V (drahé + navíc NE zrovna moc produktivní) Evropě přežije jen průmysl kde mzdy hrají "menší" roli (jinak proti Asii či Jižní Americe NEmáme - ani nejmenší - šanci 😐 ), což znamená že "běžný" autoprůmysl v (bývalé) ZÁPADNí Evropě moc perspektiv NEmá (může tu snad ještě zůstat výroba jen DOOPRAVDY "prémiov - ých" a LUXUSních vozů - "obyčejné" krabice na kolech se tu dříve či později, kvůli vysokým nákladům prostě MUSÍ přestat vyrábět..
PS: Těžko se odhadují přesné termíny, ale zas TAK dlouho to trvat NEbude - než příjdou ZMĚNY - "rozsahem" možná málem podobné těm (po)"revolučním" před 20ti lety.. 😉
co myslíš, kdo je na tom ekonomicky lépe - ten, co motor vyvinul nebo následně ten, co motor vyrábí. Snad to jako příklad stačí.
Jediná alternativa je prakticky izolace trhu. Ten mechanismus, který za tím stojí, do budoucna přinese víc a navíc větších problémů.
A přidejme k tomu jeden z nejdemokratičtějších systémů na světě, vyrovnanou dělbu moci mezi centrem a obcí od federálu přes kantony, striktní rozdělení "mocí" ve státě - Locke by zajásal, ne jako ona evropská "demokracie", kde poslanci jsou ministry, hejtmany a sedí kolikrát i v obecních zastupitelstvech.
A fungující systémy, s minimem policistů v ulicích (statisticky nejvíce příslušníků veřejných ozbrojených ochranných složek má Itálie a že by tam bylo nejbezpečněji se nedá říst ani náhodou...), ale taky s občany, pro které je přirozené, že ten stát, kanton nebo obec je jejich a že si vládnou sami. A že pravidla se dodržují, protože si je sami určili.
Jistě, nic není dokonalé (díky bohu). I Švýcarsko má svoje problémy a nedostatky. Jen jich má nějak tak míň než ostatní, i když jsou taky dost dobří (část Skandinávie a kus za nimi třeba Německo aspol...). Ale taky se tady nehraje na jednu z nemocí poslední doby - politickou "korektnost". Občané mají právo rozhodnout v referendu, jestli chtějí do OSN, přijímat další cizince nebo třeba přitvrdit v otázce azylu nebo občanství. Žádný politik, natož pak nějaký samozvaný ochránce lidských práv by tady neměl šanci k arogantním vystoupením a vnucování svých často velice zvrácených názorů. Tady by si nikdo nemohl dovolit prohlásit, že lidé nejsou dost vyspělí, aby řešili ten či onen problém....tady by neměl šanci na jedné straně ani pravdoláskař Havel se svojí demagogií ani beskrupulózní šíbři z celého spektra naší a nejen naší (ono je to ve skutečnosti v celé Evropě plus minus stejné a kolikrát ještě horší) politické a ekonomické scény.
A k těm chudým? Jeden švýcarský kolega mi řekl, že kdyby ten půlmilión Italů, co ve Švýcyrsku přechodně žijí a hlavně pracují musel odejít, tak na jaře nespraví jedinou díru na silnici....jenže, oni ti Italové si tam na druhou stranu vydělají víc, než při kvalifikovanějších pracech u sebe doma.
A že se tady nedělají auta? No, nedělají. Zato si mohou Švýcaři vybírat. Z čehokoliv, co se dělá hlavně v Evropě. Auto není ve Švýcarsku zdaleka takovým atributem společenského postavení jako i třeba v Německu. Silnice jsou zde dokonalé, řidiči ukáznění a jezdí tady v přepočtu na obyvatele nejvíc luxusních a prémiových vozů v celé Evropě. A nebo taky mohou jezdit nejlepšími (ale taky nejdražšími) vlaky v Evropě.
Nicméně - právě proto je pro leckoho Švýcarsko nudné, fádní a kromě přírodních scenérií nezajímavé. A snad nekomičtější je, že nejhorší oficiální bulvár vydávaný v ČR patří švýcarskému vydavatelství....