...Když se najde dost lidí,co by chtěli Golfa...a proto jezdí v I30 (Ceedu), jistě se najdou i tací,co by chtěli sedmičku a tak budou jezdit v tomto... ;-)
S rozumnym nadhladom sa neda povazovat Golf za nejake premiove auto (jedine tak v Ciernej hore, kde snad aj prezident jazdi na Golfe TDI). Pre bezneho Frantu (alebo jeho zenu) je jedno v akom hatchbacku sedi, podstatne je, ze nestoji mailand, je patricne velky a vyzera seriozne. Tak si kupi Ceeda.
Já se přidávám :yes: Během 20 minut jsem seděl v i30 a Golfu VI a tak nějak jsem i přes naprosto jiné tvary nemohl přebít dojem, že se od někud kopírovalo, posazem začínaje, roletkou mezi sedadly konče... jen jsem čekal, že najdu otvírák s lokem i30 :-| Jo a vedle stála 308, ty pocity stejné rozhodně nebyly...
U kórejcov je klasika, že sa inšpirujú ale tak čakal som niečo lepšie, konečne novú dráhu KIE, konečneniečo prelomové a zase nič, dokonca ešte väčšia plagiátorstvo... :no::no::no:
No nevím, mě to teda sedmičku moc nepřipomíná. Je z toho jasně vidět míření na asijský trh, maximálně americký, do evropy to asi ani na prodej určeno není.
Celkovým pojetím mi to auto připomíná spíš kombinaci Lexus GS (rozložení proporcí) a BMW 7 (tvarové detaily). Bohužel, je to příliš okaté kopírování, takže hodně palců dolů pro Kia K9...
Já teda hledání podobností na autech moc rád nemám... ale tady mi vysloveně příjde, že došlo k bouračce Lexusu GS se sedmičkou od BMW.... samozřejmě pár detailů bylo při kolizi zničeno a tak byly nahrazeny doplňky z libovolných premiovek
To je omyl, kterej ti potvrdi i Lexus. Toyota taky takhle lovila zakazniky pro svoji premiovou znacku, akorat jim za prachy dorucila opravdu premiove zbozi v takove kvalite, ze uz nemeli duvod od Lexe odchazet.
Ano jiste detaily tam jsou, predek mirne 7er, zadek trosky Maserati GT, silueta je ale vyvazena, ukaz mi opravdu originalni auto, ktere vzniklo bez primeho predchudce?
Avantime, Multipla, DS, Isetta, Traction Avant, Tatra 77, Espace, Scenic...je toho spousta, jen si vybrat.
Na druhou stranu se pripojuji k názoru, že K9 rozhodně není kopií, ale spíše kompilátem moderních designových prvků podtržených rukopisem Schreyerova týmu. Hezké.
Něco jako AR155 x Toledo II nebo Golf x Cee'd.
Jsem zapomel dodat, ze krom teda tech oblud typu multipla, atd... Avantime treba se mi libil, ale trh se taky jednoznacne vyjadril, ze to zrovna neni auto, ktere by si lidi chteli koupit, takze spis myslim mainstrem, nebo premiu, a tahat sem Pagani Zondu, jak to delal kolega vyse, je celkem absurdni...
Jasne, rozumim :-)
Netradicni auta, ktera se prosadila se tezko hledaji, holt lidi jsou konzervativci a boji se zmeny.
Obcas je ale ta zmena nebo novy proud natolik silny, ze lidi strhne a vytvori se novy standard. Mini, Renault 5 - obe velmi originalni a netradicni auta a zaroven zakladatele svych trid.
Ve vyssich tridach je to slozitejsi, holt vyhozeni x milionu si clovek dukladne promysli a nechce auto, kde by byl risk, ze zitra vyjde z mody. Prezidenta s cirem taky nepotkame, stejne to je u aut. Tezko vymyslet neco noveho.:-)
Tohle "lexobáwo" je automobilovou obdobou tzv. generických léků. Někdo zaplatí a uskuteční nesmírně nákladný vývoj, testy atd. a po čase někdo koupí (nebo nekoupí) licenci a seká to dalších 10 let. Kia se licencemi netrápí a navíc modifikuje, tzn. výsledkem je (opět) obdoba proslulého "podnikatelského baroka" v ČR. Na K9 chybí jen věžička...ovšem jsem nesmírně rád, že to nenazvali K2 a doufám, že takového modelu se nedočkáme. :no:
Prosím Ťa, aký "nákladný vývoj a testy", nehovoríš o motore ani technike, hovoríš o dizajne! Ako sa "testuje dizajn"?
Tvoja analógia s vývojom liekov je úplne mimo.
O "testování" designu...pardon "dizajnu"...tady píšeš jenom ty, přiblblíku :-) Jinak tvá "reakce" u téměř každého mého příspěvku mne baví, asi tě musím hoooodně štvát, co? A kdybys věděl, jak jsem za vodou, to by tě teprv ranilo... >:D
Krása, toto se opravdu povedlo, v banánových republikách, v Číně, v USA a u místních "byl bych kupců" to bude mít nepochybně úspěch.
Nekomentuji okopírované BMW s motory od mistu, ale ta perverzní přední maska aspiruje na zavedení etalonu jednotky odpornosti. Něco podobně odporného je i na novém ceedu, jestli se nepletu. Je-li to dílo mistra šrajera, tak opravdu smekám :no:
Je velice dobře vidět, že se na téměř každém detailu pracovalo tak, aby nebyl (!) podobný konkurenčním. Na porovnávaných fotkách s BMW 7 je to jasně vidět.
Autor si tak nějak naběhl, když píše o napodobení Hofmeisteröva zalomení - víme, že se v obměnách používá i u několika jiných modelů a nejen posledních pár let.
V siluetě podobnost (s BMW7) vidět lze. Ale to by bylo lepší vidět naživo a ne na srovnání render-foto.
No jooo ono to má 4 kola, volant, prosklení a dokonce 4 dveře a vstup do kufru a k motoru.
To auto má akorát pár prvků, které jsou trošku podobné bávu či lexusu, ale celkově je jinačí. Má jinačí prolisy, to zadní "BMW" zakřivení oken vypadá úplně jinak než na BMW. Tyhle auta rozlišíte od sebe velice snadno a abycg řek pravdu tak KIA se mi líbí mnohem víc. Má větší dynamiku a švih.
Suhlas, KIA je krajsia :yes:
az sa da napisat, ze BMW ten dizajnovu ideu vynaslo, ale Kia ju doviedla k dokonalosti (az na ten predny chladic, ktory navrhoval adolescentny syn majitela automobilky) a ze sa im to podarilo, dokazuje pocet komentarov a hojne komentovanie GTIho ktory v poslednej dobe si najde cas uz iba na VW clanky >:-[]
donedavna nieco nepredstavitelne, ale musim suhlasit, KIA K9 je podla mna krajsia ako BMW7... keby to auto malo spravny znak na kapote, to ba boli oslavne ody...
BMW nemusí reagovat, nemá důvod. K9 nebude "přetahovat" klienty od BMW, ale bude oslovovat jiné cílové skupiny (např. loajální zákazníci jezdící Optimou či Cadenzou).
Kdyby takhle vypadali vsechny cinske interiery, tak by sli cinska auta mnohem lepe na odbyt. Nejvic mi tam vadi kulate usporadani ovladacu na volantu, dost vyrazne se tluce se zbytkem interieru.
Musim, ale uznat ze ovladaci kolecko ala ipod, nebo v tomdle pripade spis mp3 prehravace od sandisku je naprosto skvely napad, napr. pro listovani v telefonnim seznamu to bude super.
Co se tyce exterieru inspirace BMW tam je, ale neni az tak okata. Takhle bysme mohli z kopirovani obvinit opravdu kohokoliv.
U toho kolečka je otázka, jestli má palec při úchopu dostatečnou mobilitu. Podle mne ne. Takže klasická krokovací kolečka (válečky, chceš-li) jsou lepší.
Tak nějak, navíc jak pořád tvrdím, palec je v opozici a uchopuje věnec volantu, proto ergonomicky příjde logičtější umístění za volantem pro ovládání prsty
Aká kópia? Na predku vidím jasný dizajnový smer KIA, ktorý je prezentovaný od nástupu Schreyera. Má to veľa podobných prvkov ako dizajn nového Ceedu. Samozrejme ak človek chce, tak tam nájde podobné veci, ale to by sa dalo u XY ďalších áut. Napríklad spomínaný Jaguar alebo Maserati. Ja tam vidím podobnosť akurát v tom, že ide o veľký dlhý sedan, so 4 kolesami, spätnými zrkadlami a prednými aj zadnými svetlami. Ale takto si sú podobné dnes už všetky auta. Ale na toto nemá patent žiadna automobilka. A chrómovaný pás na zadku medzi svetlami? Však to má dnes už od BMW, cez Jaguar napríklad aj Opel, alebo Ford a kopa kopa ďalších.
PS: Inak tá KIA vyzerá veľmi dobre a ono to potom odporcov kórejskych áut asi veľmi naserie ak vyzerá lepšie ako BMW7, čo? Nj, oproti tomu je napríklad taký Phaeton bachratý, nudný a nezaujímavý počin. Takže zákonite potom treba všetko, čo vyzerá fajn a má štýl, kritizovať a zadupávať pod zem. A ako som povedal, o to viac že to je KIA! Ale mne sa to páči a viem si predstaviť že takéto auto môže mať úspech. Pretože vyzerá super a dizajn predáva! ;-)
Taktiež sa pridám a zastávam názor, že vyhlásenia o jasnej kópii 7er sú mimo misu. Isté prvky dizajnu sa ako podobné označiť dajú, ale to isté by sa dalo povedať v podobnosti Kie s dizajnom Jagu či Maserati. Ostatne podobné výkriky sú tu vždy aj na adresu nových Lexusov (kópie M-B) a to ide o výrobcu s trošku vyšším imidžom a kreditom.
Možno to nie je originál, ale kompilát, každopádne to nie je kópia. A podľa môjho prvého dojmu je to kompilát vcelku vydarený a elegantný.
[odkaz] vs. [odkaz]
Stále tam vidím jasnú snahu o zachovanie aktuálneho dizajnového rukopisu Schreyera a vôbec nie kopírovanie BMW 7. Či zákonite ak niekto použije vertikálne rebrovanie prednej masky, tak sa ihneď musí jednať o kópiu BMW? Potom by musela kopírovať napríklad aj Škoda. Ale nie, nekopíruje. Ani na to vertikálne rebrovanie nemá nikto patent...
Korejci moc dobře ví, proč to udělali, jak to udělali. Inspirovali se a moc dobře to ví. Proč nemá K9 pro kiu typickou mřížku chladiče? Proč má žebra? atd. atd. Celkově nic nového, auta se dají udělat i originálněji.
Nárazníky, jejich navazování na karoserii, kapota, její tvarování a návaznosti, střecha, linka kolem oken, sloupky, prolisy dveří, kliky, i ta shark fin typická pro BMW je stejná, kola s paprsky ty jsou jako od BMW.
Vezmu li A8, Sko, 7er, tak ty se sobě prakticky vůbec nepodobají. Každý si jede podle svého. Takže to jinak udělat určitě jde.
"Nárazníky, jejich navazování na karoserii" - nie, nechápem. To ako nárazníky nadväzujú na karosériu, ak tým myslíš, to kde končí nárazník a kde začína karoséria, tak to sa musím smiať potom. Inak to dnes má snáď už len Lada žiguli alebo Škoda 120.
"kapota, její tvarování a návaznosti" - ok, bočné linky na vrchu kapoty sú podobné, ale takto to má riešené množstvo ďalších áut. Čo ja viem, napríklad Volvo.
"střecha, linka kolem oken, sloupky" - áno, gratulujem za to že si našiel zázrak! Toto má dnes každé auto, ktoré neni kabriolet.
"prolisy dveří, kliky" - To už majú aj tie kabriolety. Asi kopírovali u BMW.
"shark fin typická pro BMW" - ???
"kola s paprsky ty jsou jako od BMW" - drôtený výplet už pár rokov vyšiel z módy. Asi aj kvôli bezpečnosti. No ale určite vymysleli paprsky diskov u BMW a všetci dnes už len kopírujú...
Či posledný odstavec nič? To akože myslíš tú zmienku o tom, že S-ko, A8 a 7er sa nepodobajú? No tak potom teda nič... Teda vlastne... Teraz keď tak nad tým rozmýšlam, áno majú strechu, linku okolo okien, stĺpiky, prelisy na dverách, kľuky, kolesá s paprskami a dokonca aj ten nárazník nadväzuje na karosériu... TY! Veď ty máš vlastne pravdu! Oni kopírovali od BMW!!! :-O
keby to bolo o nicom auto tak tu ani nikto nic nenapise ;-)
vsimni si kolko je vzdy prispevkov pod clankami o kii alebo hyundai, je ich stale viac lebo stale viac korejci ludi nas.eru lebo sa stale lepsi a lepsi :yes: a ludom sa to tazko traviii ;-)
to ze mondeo spredu vyzera ako aston martin je akosi v pohode aj to ze mercedes C ma svetla rovnake ako octavia tiez nikomu nevadi ale ze sa kia podoba na bmw to nase.re >:D , co narobis, su dobri
ked sa na to pozries tak kazde auto sa dnes na nejake ine podoba, kazde ma 4 kolesa volant motor , aut je stale viac preto nie je ziadnym prekvapenim ze sa auta na seba budu cim dalej tym viac podobat.
Mame viac znaciek ako kedysi aj kazda znacka ma viac modelov ako kedysi tak necudo ze podobnost bude stale rozsirenejsim pojmom v automobilovom dizajne.
To ze su audiny spredu od modelu A1 po model A8 uplne na nerozoznanie a pojem kreativita dodnes nemci nepochopili za to ine znacky nemozu
;-)
Sa mi pacilo aj ked prisielnovy ceed ako kazdy hned hladal na co sa to auto podoba miesto toho aby pochvalil pekne kvalitne auto , to mas tak, zavist je svina. A necudujem sa tym reakciam odporcov azijskych aut, keby som mal byt fandom vw alebo audia 20 rokvo by som sa mal pozerat na tie ich krabice aj mna by slahlo z toho
PS: Z tých Audín si zastanem aspoň aktuálnu A5. Tá vyzerá (hlavne naživo) výborne! Ostatné je bezpohlavné opakovanie toho istého, ktoré aj keď nebolo na začiatku zlé, časom to omrzí. Ako stokrát opakovaný vtip, ktorý vtipným už prestane byť...
aj Q5 je este stravitelna pre niekoho, Q7 je uz ale skutocne obluda a zase Q3 take male nudne gycove auto akurat s logom audi na maske
s tym chromovanym pasom na zadku tiez suhlas- ma to pomaly uz kazde vacsie ci mensie auto ale ked s tym pride kia zrazu uz kopiruje, taka je logika odporcov kie nic nenarobis je lepsie ich filtrovat a polutovat,
ja byt fanda vw sa blaznim z tej nudy nic v zlom teraz ale ja osobne napr mam rad kreativitu, novinky a v autach obzvlast, niekto je ale konzerva a chce mat to iste 30 rokov , kazdy sme iny.
Ty si především vyřeš svůj interní problém,protože přenášet to pak na autařský web psaním pikačovin je už dost nuda. Co je Audi nudné? Že vypadá jako Audi?Nj, se s tím smiř.Maska? Ale ta tvoje připosratá(teda ty seš z ní připosratý) KIJA má všechny masky také na jedno brdo. Holt koncernový designér...."Nudné" A1 kupují zpravidla rodiče dcerám na ježdění do školy (v Německu rozhodně), A8 si kupují lidé, kteří korejce asi nikdy mít nebudou a ani nemohou,protože občas, v některých profesích přijet na schůzku koreou (např. v advokacii), rovná se přijít o část klientely.Se s tím už zkus nějak vyrovnat.Chápu, je to náročné,ale zkusit to můžeš...
Moc to prožíváš,na to,že je to jen množina součástek(to mluvím za sebe).
Bonus pro tebe je tady:
[odkaz]
BTW: spamere, co máš za auto, teda pokud nějaké v M1:1 vlastníš, o čemž dost pochybuji. >:D
aspon to bude v tejto triede opat pestrejsie, auto si urcite najde kupcov ktori ocenia pohodlie a komfort a nepotrebuju si priplacat pol miliona za image :yes:
Re: pre odporcov kie pridavam aj foto interieru aby si mohli
Tady máš ještě pučení jak ty korejské rychlokvašky vyslovovat
Od poloviny letošního roku se korejská automobilka u nás začala „představovat“ trochu jinak, dosti dramaticky proměnila výslovnost slova Hyundai. Mnohému jistě vrtalo hlavou, proč k tomu došlo. Nyní to ale bude jasnější. Dostali jsem totiž vyjádření přímo od Miloš Adámka, představitele automobilky v ČR:
1. Značka Hyundai je nejdynamičtěji rostoucí automobilovou značkou na světě. S touto expanzí a razantním nárůstem obliby produktů i služeb Hyundai u nových a nových zákazníků souvisí také nutnost vnímat značku jednotně na celém světě, včetně sjednocené výslovnosti názvu značky. Je běžné, že při stanovení správné výslovnosti jakékoliv značky se vychází z výslovnosti v zemi původu. A správná korejská výslovnost slova Hyundai je „Hjondé“(znamená moderní).
2. V polovině roku 2011 došlo celosvětově ke změně komunikační strategie značky Hyundai (Hyundai - New Thinking, New Possibilities) a při této příležitosti jsme v České republice také začali používat správnou výslovnost slova Hyundai.
Česká republika díky přítomnosti výrobního závodu hraje v evropské strategii Hyundai klíčovou roli.
Česká republika je tedy také logicky prvním evropským trhem, na kterém se název značky Hyundai vyslovuje správně.
Je možné, že někteří zákazníci mají pocit, že znali starý „Hyundaj“. Správná výslovnost názvu značky „Hjondé“ tedy i akusticky odděluje současnou neporazitelnou sílu nabídky produktů a služeb Hyundai od dosud přetrvávajícího mylného dojmu z let dávno minulých.
Myslím že Hyundai a KIA nemusí nic kopírovat. Jednoduše přeplatí konstruktéra. Například od konce minulého roku je u HATCI (Hyundai Amerika technické centrum) zaměstnán Christopher Chapman, bývalý ředitel BMW Automotive Desing. A K9 je určena dost výrazně pro americký trh, tak určitě se HATCI k tomu vyjadřovalo.
Chapman pracuje pro Hyundai - pro Kiu v USA do listopadu 2011 pracoval Massimo Frascella - viz [odkaz]
Je velmi pravděpodobné, že se na K9 podílel, vysvětlovalo by to i esence Maserati a Jaguaru (viz odkaz).
Jinak souhlas s tím, že rukopis designéra či zkušenosti konstruktéra se projeví i po přestupu k jiné značce.
Jak bude auto vypadat není jen dílem designéra, ale mluví do toho i marketingoví specialisté a rozhoduje top managment. Já myslím, že největší prodeje lze očekávat v Číně a potenciální kupci tam preferují italský design a německou kvalitu. V tomto smyslu určitě znělo i zadání designérům. Neměli tupě kopírovat, ale nechat jasný odkaz. Soudě podle ohlasů zde, zadání splnili. S dílem typu Vel Satise by sice mohli získat nějakou tu cenu za design, ale na trhu by těžko uspěli.
minimálne z profilu je určite inšpirácia jaguarom XF väčšia ako bmw 7 ( alebo autor má tak bohatú fantáziu, že by uveril blonďavej manželke že ten zlatý malý černoško je jeho ;-) teda dúfam že sa mu taký prúser nestal >:D )
ja neviem, jedine co vidite su plechy a farebne ci chromove listicky a podla toho posudzujete cele auto. Deti konzumu...
Suhlasim s tym ze toto konkurencia 7er nebude, to skor bude lovit v rybnicku 5er, A6 E klasse...ked nicim inym, aspon priestorom a cenou.
Ale ovela dolezitejsie je to, co bude mat pod kapotou ako to, ci sa podoba na 7er alebo S-klasse. Zaujala ma kratka informacia: bude mat zadny nahon!!! Tomu hovorim spravny krok na vstup do premiovej kategorie! Kia to pochopila... este je otazne, kedy to pochopi Audi? >:D
Audi nič chápať nepotrebuje, nakoľko 90% A8čiek sa predáva ako quattro (a kvôli tým 10% vyvíjať všetko od piky pre zadný náhon je nerentabilné). Ostatne rastúci podiel 4x4 u 7er a hlavne S Klasse dáva Audi za pravdu. ;-) Vodiči limuzín tejto triedy nechcú driftovať dverami napred, ale chcú maximálne bezpečné, komfortné a dynamické auto a to im najlepšie poskytne štvorkolka.
iudex a kariJaz - suhlasim, je jasne ze 4x4 v tomto segmente vedie a tam je audi rovnocenny super, no tych par kusov A8 co predaju bez quattra, to je hroza.
V triede 5er/A6/E je tento pomer este horsi a tam A6 s prednym nahodnou idu do desiatok percent a to tam podla mna nepatri.
Kazdopadne ale treba uznat ze zadny nahon asi nikto od korejcov necakal, ak by povedali ze to bude predokolka, kazdy by to bral ze "ved co ine sme mohli cakat" :-)
Re: V sulade so sloganom by mali v BMW znizit vykony motorov
vraj "zdravy rozum", no ty si mi iny pacient a "odbornik" ... az skoda strateneho casu, skusat nieco vysvetlit >:D
ked sa rozdychas, ukludnis a naucis pisat prispevky zrozumitelne, citatelne a hlavne pochopitelne, tak sa mozme porozpravat o "zastaralosti" podvozkov od BMW v porovnani s ich konkurenciou :DDDD
bude nejpravděpodobněji jedno, co komu jejich nová kára K9 připomíná, ale bude jí především zajímat, jak se bude K9 ve světě prodávat. Z dosavadních výsledků automobilky KIA lze předpokládat, že s prodejem budou mít menší potíže, než například některé tradiční evropské automobilky. ;-)
Výsledný design je průměrný, není pro značku ničím definiční a proto se připojuji k názorům, že se jedná o průnik desingu BMW a Lexusu. Mimo již zmíněného, zadní část, resp. světla a část víka kufru mi připomínají LS.
Vždy, když zde vyjde článek o nějakém vozu z produkce H/K se v místní diskuzní komunitě strhne takový "virvál" ...., je to už snad pro psychology a sociology, aby nám vysvětlili proč.
Už to dalece překonává snad vše kromě článků o Škodě a koncernu VW jako takovém, těm to však již též úspěšně konkuruje.
Proč zrovna tato země(Jižní Korea) dělí místní diskutéry.
Proč nutí k zbytečně vyhraněným názorum, někdy i urážkám.
Máte na to názor? Prosím o něj. Děkuji
fandovia europskych znaciek nevedia prekusnut ze prichadzaju dalsie uspesne znacky z azie a odkrojuju si z kolaca, pritom vsade vo svete je to tak ze europske znacky si okrem europy skoro nikde nepipnu no a to ich stve, stve ich neuspech europy vo svete a uspech neeuropy v europe ;-)
inak aby bolo jasne ja proti europskym znackam nic nemam, jazdim na europskom aute a mam rad znacky ako pezot volvo seat pozdava sa mi panda aj f500, paci sa mi aj skoda alebo alfa romeo, proste pohoda
Ono je to tak v podstate vsade ze kazdy sa boji uspechu ineho aj v praci aj v zivote vsade je to tak ze kazdy si hledi sviiiho jak sa vravi a snazi sa drzat a napredovat no a ked pride konkurencia alebo niekto dalsi tak je zle a cloek sa toho konkurenta snazi potopit. Proste zivot je svina.
mne osobne je sum a fuk aka uspesna/neuspesna je automobilka h/k! - nemam z toho absolutne nic a na moj zivot to nema ziaden vplyv. Proste niekedy ma clovek iba potrebu pokecat a vyjadrit svoj skromny nazor - a ten je, ze to auto je po dizajnerskej stranke obrovskym sklamanim - mne nevadi, ze sa to podoba na dalsich x aut v triede - paradoxne, najviac na podla teba obludne bmw
mna sklamalo, ze kia este stale nema gule, teda je si vedoma, ze v tejto triede nema sancu, tak tymto sposobom sa snazi podlizat potencionalnym zakaznikom :'-( bolo by mi sympatickejsie, keby prezentovali nieco svojske, ked to zvladol huyndai s genesisom
To není o JK jako zemi, ale třeba žádná thajská nebo vietnamská automobilka sem své vozy nedováží. Korejci mají aspoň auta, která jsou schopna splnit evropské normy a jsou pro zákazníky zajímavá, aspoň co se týče ceny, pokud ničím jiným, i když i to se hodně během posledních let změnilo.
Co to je zbytečně vyhraněný názor? Někteří prostě vykřikují, ale řekl bych, že to je prostě určité procento příspěvků, ačkoli řekněme, že některé diskuze jsou klidnější. Já mám spíš dojem, že jakmile jde o korejskou značku, MB a BMW, vždy se v diskuzi objeví více "hlasů" ze Slovenska (nebo píšící slovenky.
Plný súhlas s topperom. Len ešte pridám niečo. Už niekoľko rokov mám možnosť cestovať po celom svete a tak môžem posúdiť ako radikálne sú odlišné názory domácich, ktorí o týchto krajinách vedia len z krčmových rečí alebo babských pover, so skutočnou realitou. Ja sám než som prvý-krát navštívil Áziu som mal obavy, kam to vlastne idem - čo to bude za zaostalú krajinu. A realita? Tak napríklad Južná Kórea je krajina tak vyspelá, že väčšina európskych krajín sa k nej ani nepriblíži. Od mentality tamojších ľudí by sa celá Európa mohla učiť pokore a slušnosti. Na Slovensku a v ČR detto! Jednoducho obyčajný priemerný človek má o týchto krajinách absolútne mylný názor, predstavu mimo reality a tak zákonite aj výrobky a tovar, ktoré odtiaľ pochádzajú automaticky považujú za špatné. Čo na tom, že 90% (ak nie 100%) elektroniky s ktorou si doma spokojne nažívajú má pôvod práve v Ázii.
Jedna věc je trend doby, tedy design, jehož moderní prvky aplikují jednotlivé automobilky, ovšem každá ve svém originálním pojetí, a jiná věc je vzít konvenční produkt od konkurence a kladivem ho jemně přebouchat ve slepé víře, že si toho nikdo nevšimne.
Popravdě však napišmne, že horní model není nejspíše prioritně určený pro evropský trh, tedy pro nejnáročnější trh světa. Zde by kádevítce diamantoví kovbojové předvedli, zač je toho prestižní garážový... loket.
Nás v Evropě může nekonečně těšit, že jsme opravdu zdrojem inspirace i na druhém konci světa. Japonky si holt nechávaj upravovat voči, proč by si korejci nemohli upravovat auta? Vím, kulhá to, avšak podstata v tom je - touha zalíbit se tam, kde to holt nejlíp´tlučou. Myslím jako ta auta. I když speciálně holky umíme v Česku také výborně.
Tedy já nemám co psát, v dokonalém nadhledu, s jemně ironickým úsměvem se mi potvrzuje známá realita - zde se dělají ta nejlepší, nejkrásnějšíá auta, ať už vezmeme do zorného pole Mercedes-Benz, AUDI, BMW, Jaguar VOLVO, Maserati, Porsche či... VOLKSWAGEN. Buďme sťastni, že žijeme v centru světové automobilové krásy, vždyť přece jít si zítra koupit novou pětku, šestku, sedmičku či devětsetjedenáctku... to nevyváží ani tisíc kádevítek v tunelu. Akorát... máš ty vůbec na to pětkový bávo, nebo je v tomto ohledu jedno, jestli se tu v prodejnách nabízí pouze vaky na rejži? Pak bych totiž možná tvé garážové podivuhodné postoje i mohl pochopit...
P.S. Však znáš zdejší diskusní KOKO, tu bandu jízlivejch fiflen... ;-)
BMW (napriklad) udela novou Sedmu. Delo. Eso es. Proste brko nejvetsi.
Zkopirovat ho hned by zavanelo zalobou.
Takze Lexus jemne a nezne zkopci zad a bocni linku.
Nejaka cina (Hongqi nebo jaxeto...) zase treba trochu prid nekdo jinej zase casti interieru. Tyto kousky jsou dost tezko napadnutelne.
No a pak se klidne muze zkopcit cele auto, nebot to nebude kopie BMW 7, ale mix Lexusu, Hong..cehosi a treba toho zbytku.
A jeste neco:
Co za vlnobliti uvede v teto kategorii sesterska Hyundai?
Jo jo, kionýr, to je asi tak vtipný jako HounoToPojede.
Na nic jsi mi nešlápl, to auto je mi ukradený, stejně jao komplet KIA a Hjandé. Jen se podivuji, že když už o Genesisu diskutuješ, že o něm vlastně nevíš.
Za ten motor mluví specifický výkon přes 60 kW - na velkoobjemovou civilní atmosféru super hodnota. Experti z různých komisí ví víc, já motorář nejsem.
(z)Toppore, kde máš incesta?
Jeden tu spamuje volovinama jak kdyby za to byl placený a chybí nám tu ještě spamování úryvkama z pochybných článků a linkama na pochybné ankety.
Neříkej že nevíš, kde máš svého řiťpicha.
Dnes jsem bohuzel uz neunesl prival nescetneho mnozstvi nic nerikajicich temer stejnych prispevku plnych oslavnych ód, nekritickych proroctvich a budovatelskych nazoru, ktere by se daly prirovnat snad jen k plamennym projevum jiz nezivsiho komunistickeho vudce Kim Con Ila pri oslavach sve velikosti a nedostiznosti jeho rise. Na zaklade techto nic nerikajicich donekonecna se opakujicich prispevku jsem se rozhodl takto snizit a napsat, co si o nem myslim.
Edit: melo to patrit na prispevek vyse na blue.suna
:yes: Kionýři tady tleskaj ručičkama, jak se Kia zlepšuje a vyvozují z toho (zcela mylně), že je tím pádem na úrovni evropských leaderů, jenže to by museli evropští leadeři přešlapovat několik let na místě...Korejci nepřináší nic nového, na ničem se nepodílejí, jen...kradou...
Ovšem když si takový český kionýr koupí fungl iphona "za pár tisíc" a nezajímá se o původ...proč by se měl zajímat o původ nápadu, techniky, designu u auta "za pár tisíc"? Je to asi jako se zaručeně pravým přírodním jogurtem: 180g za 3,50 Kč.
A není to tak, že poslední dobou iPhone musí dotahovat? Dva roky zpátky jsme se tomu smáli, dnes už to je tak. Podívej, co se stalo Nokii, chvíli zaspali a dnes všichni ti šikmoocí kluci jedou - jasně, technologickým leaderem je pořád Nokia, ale prodávají se jiní.
Aby to s auty nedopadlo stejně, v USA už mají Korejci nakročeno parádně.
Není tomu tak. Nokia pořád prodává nejvíc mobilních zařízení na světě a Apple si jede svojí ligu se zisky za prodaný kus, o kterých se konkurenci ani nezdá.
Každý produkt musí být rentabilní, jinak je okamžitě stažen. Jaký je na tom Samsung jsme mohli slyšet včera na Barcelonském veletrhu- přiznali, že se jim nedaří s tablety a tak je čeká velká redukce portfolia.
Jen bych dodal, že bohužel i mnoho evropanů, bohužel ne málo (stačí se podívat na silnice) podléhá jaksi vlivům jaksi mimo, viz nálepky draků na starých ojetinách atd. 8-s Ale možná to jsou jen loga restaurací, kde berou rodinu na sváteční oběd >:-[] >:D
Chceš novou káru! Sedmičkové báwo? Leda starší než jsi ty sám...Nové na leasing na 60...ne měsíců...let! Co teď? Je tady K9, tak ber, ale rychle! Nebudou... A navíc je to devítka! Kam se hrabe osmička od Audi, sedmička od BMW? P.S:Hnůjdaj prý chystá H12 >:-[]
Koľko myslíš, že bude stáť K9? 199 999 ká čé v akcii s metalízou zdarma? Odhliadnuc od toho, že na mimokórejských trhoch sa bude volať inak. Teda tvoje pseudovtipné prímery k "viac je lepšie" systému sú mimo misu.
Auto sice nesie proporcie zname z BMW radu 7 a Lexusov, ale rad by som v tomto smere upozornil na nasledovnu vec (...ktoru, som uz spomenul v starsom clanku k Lexusom – konkretne k prvej generacii LS):
1.) Ked sa chce nejaka automobilka s aktualne nizsim postavenim presadit v tak prestiznom segmente, akymi su 5-metrove „vlajkove lode“, tak marketingovo najvhodnejsou strategiou je naviazat prvy produkt na niektoreho z vseobecne akceptovanych lidrov segmentu. Povedzme si na rovinu, ze navizat techniku asi (v tomto pripade) uplne nepojde. A keby aj – to zakaznik neuvidi. To co vidi na prvy pohlad a vzbudzuje to u neho spojitost s atributmi hornej triedy je prave exterier auta (a mozno aj ten interier). Cize to „kopirovanie“ nie je kvoli nedostatku vlastnej invencie, ale je to pragmaticke rozhodnutie, ktore ma pomoct usadit a „potiahnut“ produkt na trhu. Tak u K9, ako aj (v minulosti) u prvej generacie Lexusu LS.
2.) Nemyslim, ze toto auto by bolo urcene pre EU trh. Tu, na rozdiel od zbytku sveta, je pri 5-metrovom sedane kriticky dolezity aj brand. Vsade inde su trhy schopne absorbovat zaujimave pocty takehoto auta aj pri kombinacii kvalitnej techniky a zodpovedajucej (nizsej) ceny. Ta sanca je na KDM, Blizkom vychode, USA, Rusku, v JA ... ale v EU by nestacilo, ani keby Kia mala super techniku a originalny krasny dizajn. Prave preto, ze to je Kia.
marko nezabudaj ze v eu sa casy menia a kia aj hyundai su uz inde , uvidime ked pride kia optima ako sa uchyti a mozno od toho bude sa odvijat aj rozhodnutie o zahajeni predaja K9tky v eu.
Ja si nemyslim, ze sa casy menia tak, ze by si mohla Kia dovolit is proti S-Klasse & spol.
Tu to nefunguje a fungovat tak lahko nebude. Spalil sa na tom VW s Phaetonom - a to je uz na nasom kontinente iny kaliber - takze Kia by to nemala ani skusat. Proste na to nema znacku. Pre niekeho chvalabohu, pre niekoho bohuzial.
Europa je vynimocna v tom, ze tu neplati taka "demokracia" trhu ako v USA alebo ...takmer vsade inde. Tu je spolocnost velmi kastovana (a dba na to), vratane vsetkych znakov, ktore ta niekam zaraduju. (Co ma silnu historicku nadvaznost.)
Sprievodnym znakom toho, je napriklad to, ze len v EU mame znacky typu Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Aston Martin,Porsche...ale napriklad aj BMW, Mercedes, Audi, Jaguar,...
V nijakej inej automoblovej kulture podobne znacky neprezili, alebo dokonca nevznikli.
Vies, sila povedzme toho BMW 7er je v tom, ze je rovnako prestizne vnimane tu, v USA, aj v Korey. Kia K7 bude v Korey hrdym DOMACIM konkurentom, v USA to bude akceptovatelne velke luxusne auto za dobru cenu (asi s tymi atributmi BMW 7er), a v Europe uz len kvoli znacke bude o mal viac ako nic.
A prosim, neber to v zlom. Mne sa ta praca Petra Schreyera paci: v tom kontexte nasledovania BMW 7 este viac - pretoze ten pribeh brand-buildingu krasne a s rozumom pokracuje dalej - je vidiet ako znacka Kia rastie. Pragmaticky vzate - dobra, vynikajuca praca! Ale ta praca nebola robena pre EU. Bola robena pre ine (asi perspektivnejsie) trhy a bola hlavne robena ako investicia do buducnosti znacky.
Souhlasím. Výše už jsem se taky snažil podobně vyjádřit.
Ještě mne přepadl takový fantas. Představil jsem si, že by Hyundai/Kia přikoupili SAAB jako prestižní značku. Myslím, že by to Evropa skousla snadněji než prodej Číňanům. Prodej přebouchané K9 na SAAB si v Evropě (a snad i jnde) představit dovedu.
Možná bychom si však v návaznosti na možný širší úvahový potenciál, který nabízí tvá závěrečná věta měli napsat, že to je především potvrzení skutečnosti, že Evropa má výsadní postavení v předmětné třídě, resp. že pokud někdo umí vyrobit prémioový, luxusní pětimetrový vůz, jsou to automobilky v Evropě.
To co píšeš, ten pragmatismus vizuálního vtírání (tedy jinak řečeno - pajcování jako projekt...) to je velmi zajímavá sociologicky-garážová úvaha. Jenomže funguje tak jako například v případě lexe v Evropě. Neštěkne pes. Ano, souhlasím, že značka je tu podstatnou součástí image. A je to tak správně.
Ano, ved ja som tym co som napisal nechcel povedat nic ine. :-)
Prvy odstavec: bezvyhradne suhlasim...
Druhy odstavec: vynechal by som niektore formulacie, ale tize suhlasim. Lexus tu je pre to, ze Toyota si to moze dovolit - a myslim, ze tiez necaka, ze bude "nicit" v EU domacich hracov.
Mozno by som len podotkol, ze Kia je automobilka, firma. A ta musi zarabat. Takze musi priniest na trh uspesny produkt. Aby ho vytvorila, musi urobit vsetko co je v jej silach,aby ho uspesnym spravila. A to myslim Kia urobila...
Este drobna poznamka k tomu "kopirovaniu": ;-)
Ak sa bude BMW, alebo Lexus citit poskodeny, nepochybne poda zalobu. Obe firmy maju iste osetrene tvary na patentovom urade (...uz len kvoli cinanom), a obe firmy su dost silne a sebavedome, aby tak v pripade porusenia svojho intelektualneho majetku urobili.
Otázkou je, jestli takovéto snažení nevrací značku Kia na startovní pozici, kde byla před "expanzí" do Evropy a USA. Mně to přijde jako devalvace veškerého snažení Petera Schreyera (ať je, či není pod modelem K9 podepsán).
Co jsem se díval, tak reakce publika, tedy místních diskutujících, diskutujících na novinářských serverech, i zahraničních auto serverech, jsou takové, že Kia má z ostudy kabát. Ale to je v Evropě, v diskuzi pod článkem v The Korea Herald může znít jásot.
Nemyslim si ze to je devalvacia Schreyerovej prace. Prave naopak. Ked Schreyer prisiel do Kie, bol toto jeden z prvych prokjektov ktory bol spusteny. Takze pravdepodobne ho prilakala aj vidina toho, ze bude moct pre ambicioznu, rastucu globalnu znacku navrhnut taketo auto.
Inak, v tom mene Schreyer je skryte aj vela z toho cim by toto auto islo obhajit pred ludmi, ktori ziju v predstave ze kia vykrada EU znacky. Inak povedane, uspesny nemecky dizajner, bude asi robit nemecky dizajn. A prave preto, aby to robil takto, kupila Kia Nemca (a inych europanov), a nezaplatila domaceho dizajnera (..a nepochybne ich tam ma tiez dost). Proste ta strategia bola taka, ze chce nadvizat na to, co vo svete znamena auto-dizajn Made in EU.
Reakcia publika v EU je sic pochopitelna a ocakavatelna, ale pre toto auto uplne irelevantna.
Auto takmer iste smeruje inam. Trebars do USA, kde je ten trh postaveny inak a Kia (opravnene) dufa, ze bude moct (ciastocne) zopakovat uspech Lexusu.
Nehovoriac uz o KDM, Rusku a Cine....kde si to iste najde velku klientelu. ;-)
Ono je to v Asii s tím kopírováním trošku složité. Je třeba si uvědomit, že je to absolutně odlišná civilizace, která se v podstatě ve všem liší od euroatlantické civilizace. Kopírování nejlepších řešení nechápou jako něco méněcenného (jak to chápeme my), ale jako standardní způsob, jak dosáhnout vylepšení jejich produktů.
Podívej se třeba na japonské motorky, v 50 - 60 letech se Japonci učili od Jawy a kde dnes jsou...
Kopírování prostě nelze mít asijským národům za zlé, navíc je podporujeme, protože ty moderní technologie jim tam byly dovezeny (s hledáním levnější pracovní síly) a tím se samozřejmě vše urychluje. Já si myslím, že v budoucnu se máme na co těšit...
Ano, aj to je pravda, ze kopirovanie je v Azii chapane inak. Ci nas to tu rozculuje, alebo nie.
Otazka je ci kopirovanie nie je pritomne aj u nas - teda ci nie je v ludskej povahe, ako takej. Mnoho ludi by sa rado podobalo tym uspesnym/"uspesnym" a tak sa ich snazia napodobnit (vid tie blbe pesnickove sutaze v TV a zalahy tych, ktori veria, ze budu dalsou hviezdou). A tiez nehladaju svoju vlastnu cestu, ale snazia sa napodobit tu "odskusanu".
Nedavno som pocul peknu vetu (ktora je naviac pravdiva): "Vsetky nestastne rodiny su nestastne roznym sposobom, ale vsetky stastne su stastne rovnako." A takto je to asi so vsetkym. Aj so znackami. Je tazke mat Kii za zle, ze chce patrit k tym stastnym - a to dokonca aj vtedy, ked pripustime, ze kopiruje/nasleduje. Ma aspon ake-take know-how pre stastie. Co teda nemaju ani zdaleka vsetci...
Zdravím tě uctivě, Marko. To je zajímavá úvaha a pragmaticky souhlasím. Nicméně chápu a ty asi také, že Evropanům se nemůže líbit, když jim takhle někdo natahuje ruku přes plot pro vybraná kvítka, aby si z nich uvil nový pugét. Ten psychologický podtext "jsme blízko a příštím krokem uvnitř" je prostě alarmující. Zvlášť proto, že HKAG tenhle manévr už předtím předvedla v méně náročných kategoriích, hlavně v nižší střední. Když teď mlsně chodí kolem luxusu, je to jako by chrastili za královským trůnem.
Málo se tady imho zatím zdůraznilo, že K9 nespadla z nebe a že v rámci skupiny si musí vymezit místo vedle sesterské RWD řady Genesis. Přichází s velkým časovým odstupem po ní - evidentně předcházelo dlouhodobé pečlivé hodnocení výsledků projektu Genesis a zvažování, jestli globální trh unese podobný prestižní projekt i od Kie. Protože opět sílí drby, že Hyundai přecejen udělá z Genesis (a Equusu?) svůj samostatný "Lexus" sub-brand, bude se čekat, jestli Kia udělá totéž, nebo jestli vyšle K9 a její navazující modely po jiné dráze. Ale vzato obecně v tomto okamžiku, zní zpráva takhle: "projekt Genesis je natolik úspěšný, že si troufáme ho replikovat v Kie."
Rozhodně souhlasím, že K9 nebude primárně určená pro evropský region, tebou popsané důvody jsou přesvědčivé. Nevozí se sem ani sedan Genesis. Myslím, že bychom neměli uvažovat o HKAG jenom jako o dobyvatelích, ale i jako o obráncích: na svých trzích - nejen KDM, ale i jinde v Asii prodává HKAG a jí podobní tradičně svá luxusní auta (= podle místních měřítek). Se sílící bitvou o Čínu a Indii a změnami v celních bariérách lezou HKAG do zelí naopak právě evropské luxusní značky. Dtto musí myslet na raketovou rychlost rozvoje čínských značek. Takže HKAG sebou musí mrskat, aby neztratila loajalitu asijského publika, naopak ji posílila a ve vyšších a luxusních segmentech včas vybudovala hradby. Proto imho ta rozsáhlá modernizace a velké investice do velkých aut s pečetí exkluzivity, která svým evropským štychem vysílají směrem k Asii zase odlišnou marketingovou zprávu. No a čistě matematicky: horních 10 tisíc v Asii nutno chápat jako horních 10 milionů, nejmíň.
Ahoj Patrik.
Podpisujem...ano u K9 to ma aj tie suradnice, ktore si uviedol.
Chapem, ze sa to Europanom nepaci - to je jasne. Nikmu by sa nepacilo.
Europa ale zas moze byt v klude v tom, ze ma silnejsie brandy.
A potom by to zas mohla brat trochu z odstupom a pokorou. Chapem, ze my sme tu vyrastli v davnej a slavnej automobilovej kulture a mame preto tendenciu vnimat samych seba trochu sebestredne (nakoniec, tak ako kazdy). Lenze ako pises, svet nezacina a nekonci v Europe. Za Europou su ine svety...a v nich ini zakaznici. :-) A to je nakoniec dobre.
Tych, ktorych auta bavia, maju pestrost...a tych, ktorych auta "bavia", si tak v tomto pripade aspon mozu oddychnut od chvalenia BMW a mozu si zanadavat na Kiu. >:D
Děkuji, děkuji, děkuji.
Děkuji všem, co se v tomto vlákně zúčastnili debaty. Tak si debaty představuji a takové chci číst. Tady si i něco odnesu.
Za sebe jen dodávám, myslím, že není třeba hledat složitosti.
Dle mého je pravda i taková, že HKAG se po uspěšném útoku na ostatní regiony připravuje na dobu, kdy do konzervativní/nacionalistické Evropy dorazí Čína. Nestane se totiž nic jiného, než to, co již proběhlo s japonskými automobilkami. Evropani svůj vrozený pocit "nadřazenosti" uplatní vůči číňanům a korejské značky "splynou s davem". Pokud navíc na rozdíl od japonců "cenově nespychnou", mají jistotu "přežití v plusu a růstu".
Budování značky není běh na 100m, ale maraton a korejci již ukázali, že to umějí. Navíc, ani jinou možnost nemají, jsou relativně malá země(cca 45mio obyvatel, případně se Severní Koreou 70) a to není Čína, která je částečně schopna svou vlastní nadprodukci pohltit domácím trhem.
Ještě jednou, děkuji všem za plodnou diskusi ;-).
Len nedávno som dlho nechápal prečo píšu v časopise pod "jasnou" Audi A1 o Mercedese A, až pokým som si nevšimol, že to je naozaj nový Mercedes ....
Ale predpokladám, že to čo je u Kie "kopírovanie" je tu pre mnohých "expertov" u Mercedesu originálom ....
Nájsť čisto nový tvar je dosť problém a dosť často to býva i reálny problém - viď. "originálny" Romster, resp. Fabia, Miltipla atď. Nevidím dôvod vymýšľať revolúciu v konzervatívnom segmente ... tak isto ani Mercedes, BMW, či Audi nerobí žiadnu revolúciu v luxusných radoch, vždy sa jedná o evolúciu ....
mna osobne tento dizajn nenadchol... Cadenza mi pride originalnejsia. Prvy krat musim uznat,ze fak vyzera ako kopia. Ked KIA ide stale dopredu,neviem preco takto... Cadenza mi pripada o dost lepsie
A co sa tyka kopirovania... Mili diskutujuci... Hyundai Kia si takmer vsetko vyraba sama pri vyrobe automobilou.. narozidel o d niekoho co si odkupuje komponetny a sucaistky a teda nie je original od vyrobcu. K9 je pokracovanie dizajnu cadenzy 2009 tak si nemyslim ,ze by to bola az taka velka kopia....
[odkaz]
ved kazdy rozumny clovek vie ze kia ma svoj styl a smer a je jasne ze aj nova K9tka vychadza z cadenzy a maska K9tky je zase akoby zvacsena maska z noveho ceedu, kia ma svoje dizajnerske prvky a je to jasne vidiet ;-)
ako uz niekto kdesi vyssie pisal, tiez nevidim dovod preco by mala kia improvizovat a skusat nejake nove tvary len preto ze je to kia ked v tejto luxusnej triede je konzervatizmus a ista tvarova podobnost cestou k uspechu. Kia to vie
A proto jsou A8 x LS x 7er x S-class mezi sebou natolik nezaměnitelné a charakteristické, že Kia sází na kopii 7er >:-[]
Jó Kia, ta má panečku styl >:D:-!
okopčili, neokopčili, líbí, nelíbí, je to celkem jedno. V této třídě je potřeba především image a to se zde jaksi nedostává mírou vrchovatou, takže není co řešit. On ani ten Lexus v Evropě moc nefrčí a to ušel velký kus cesty a názor, že když si někdo může koupit Ceed místo Golfa tak zde to bude stejné je hodně mylný, čím vyšší třída tím více je image potřeba, už ve střední je to důležitý parametr, ve vyšší střední přímo klíčový no a tady v luxusní prostě nejede vlak. Takže tenhle pohrobek Opiruse si kuličky s velkými kluky nezahraje.
Jenže těmi prodeji mimo Evropu si postupně vytvářejí základnu pro dostatečný příjem k postupnému posilování na evropských trzích. Před deseti lety byli zpestřením na silnicích, dnes je bereme jako všednost, kde budou za deset let?
Kde by byli, vytlačí nějakého Japonce (Honda?), zlikvidují nejslabší evropské producenty (Fiat?, PSA?) mezitím zbohatnou, potkají je stejné problémy jako Japonce a pojede se dál.
Tak hlavně nesmí Evropa sr.á.t v koutě a jen čekat až ji schlamstnou. To že odpadnou slabé a neduživé automobilky je jasné a celkem i správné protože je to očistný mechanismus krizí bez kterého by se zastavil vývoj. Na druhou stranu si myslím, že tak jak bude Čína and comp. bohatnout tak narazí na podobné problémy růstu jako již narazila Evropa nebo US. Korejci podle mého názoru nebojují ani tak s Evropou nebo US jako spíš s Japonci a Čínou. Oni totiž ví, že první koho schlamstne Čína a Japonsko budou oni a jediná jejich šance je rychle růst dokud se třeba ta Čína pořádně neprobudí a nerozmáchne. Mají tedy velmi málo času a musí za každou cenu alespoň trochu upevnit pozice protože pokud se jim to nepovede tak čínská vlna je smete během příštích 5-10 let.
Hloupost. Udržení produkce není vůbec o slabosti automobilky. Problém je v tom, že vývoj je tak složitý a drahý, že bez sdílení komponent to dnes nejde a samostatná automobilka nemá šanci na přežití, byť by byla jakkoliv zdravá a schopná, pokud nevyrobí kusy nad bodem zvratu... Hovořím samozřejmě o mainstreamu, ne o malosériových specialitách a luxusních vozech typu Wiessmann apod.
Korejci naopak jsou velmi vychytralí - s Evropou bojují evropskými zbraněmi - proto Žilina/Nošovice. Jsou si vědomi, že vyrábět tyhle vozy někde vedle rýžových plantáží a dovážet je by k úspěchu nikdy nevedla. Proto ty "kopie", snaží se vytěžit z okolní produkce maximum a co je úspěšné, aplikují u sebe.
Prostě taková pijavice evropského automobilového průmyslu. Jen vysává a vysává.
No ale vyrábět auta rentabilně a dokázat je prodat (tedy v dostatečném množství) je jeden z hlavních ukazatelů zdraví automobilky. Pokud někdo není schopen prodávat dostatečné série a vydělávat tak musí z kola ven. Korejci se nechovají jinak než třeba Japonci před 40 lety a stejně jako se již chová Čína. Samozřejmě to vytváří tlak na evropské výrobce a nejslabší prostě odpadnou. Nicméně si nemyslím, že by padl celý evropský autoprůmysl.
No myslel jsem to hlavně tak, že automobilka může vyrábět kvalitní model, co se slušně prodává. Jenže díky "osamocenosti" a absenci možnosti sdílet vývojové komponenty s jinými modely zkrátka na dnešním automobilovém trhu nebude mít automobilka šanci.
A přitom se model bude prodávat dobře, bude kvalitní a oblíbený. Tohlhe už není dnes myslitelné. Koneckonců i takový Fiat to moc dobře ví a Alfa-Romeo, Fiat a Lancia to mají řádně nahnuté... Přitom produkty nemají špatné, mají tradici, vytvořené image, jen prodeje nějak nefungují... Osobně jim držím palce a doufám, že jednou budu moci napsat, že bych rád koupil Alfu-Romeo ;-)
Je to paráda exteriér zamete všechny prémiové značky,bohužel problém bude s image luxusní značky v Evropě to bude mít těžké jako Lexus,ale v americe na tom bude opznání lépe,ale gratuluji Kia
zdravim všechny fandy aut, měl bych na vás velkou prosbu o vyplnění dotozníku o autech (nezabere to moc času) na moji bakalařskou práci na této adrese [odkaz] Díky moc za případné vyplnění
tohle se vážně povedlo - myslím, že naroubování masky Kia na BMW7 zvládli v designovém centru Kie s přehledem jako vždy :yes::yes::yes:
Koneckonců maska se mi na současné generaci 7 nikdy nelíbila a facelift ukázal, že původní hustopřísný zamračený vízor nebyl to pravé modrobílovrtulové :-!
Auto již od pohledu předurčeno k neuspěchu a to proto že to je čínskej šunt a za druhé to už moc kopíruje to BMW, ale myslím že nám to tu Toper 1982 vysvětlí, stejně tak jako dokáže vysvětlit GTI VW, a BlOnDyNA VySvEtLiT CiTrOeN Bi TuRbO s El. MoToReM.
Seriózně, borci, taky jste si všimli, že stačí trošku píchnout do nějakého z vehiklů koncernu Hjandééé či Kia a sesype se na vás celá Petržalka? To má koncern nějakou politiku, že najímá pozitivní diskutéry čistě jen od Malacek po Michalovce, nebo to ti lidé dělají dobrovolně? V tom druhém případě tedy upřímnou soustrast, protože tihle fans jsou vůči H+K ještě servilnější než Češi vůči Škodovce. A to si ta Škoda zaslouží stokrát víc - už kvůli stoleté historii, vzpomínkám z dětství nebo třeba kvůli tomu, že pro firmu často dělá už třetí generace. Jo a jinak: K9 má podle mě obludný čumák a celkově je to nesympatické auto. To už jsou mi milejší všechny evropské či americké automobilky, které se v historii aspoň snažily jít vlastní cestou - ne vždy perfektní, ale vlastní. Chápu, že H+K uspokojuje potřebu na trhu a svoje kupce si najde, ale zároveň děkuju bohu, že to zatím nemusím kupovat.
Přesně tuhle myšlenku jsem právě chtěl napsat. Kdykoliv je tady diskuze o KIA či Hyundai, tak se ozývají Slováci a strašně se těchto značek zastávají. Mám už podezdření, že KIA na Slovensku zaměstnává lidi, co sledují net a okamžitě se zapojují do diskuzí. Ač se mi některé modely líbí či nelíbí, tak s touhle politikou nemůžu souhlasit a nikdy si auto těhle značek nekoupím. Jsou to jen kopírovači a nebýt automobilek v Evropě, tak se vývoj nikam neposouvá. Zaměstnávají sice naše lidi, což je plus, ale to je tak jediné, co je na tom pozitivní. Už reklama v TV, že "předsudky pro nás neplatí" a snaha sugesce kvality a luxusu Hyundaye mi pije krev. Ještě, že většina evropanů má rozum a volí raději VW a Renault.
Ten čumák se mi také vůbec nelíbí. A pokud stejně ošklivou masku chladiče, jakou má K9 a Ceed chtějí dávat všude, tak se máme na co těšit 8-s . Zjevná inspirace u BMW mému dojmu též nepřidala...
1.kedze pre KIU navrhuje ex-bmw dizajner,da sa ocakavat,ze jeho tvorba sa velmi menit nebude.takze ziadna inspiracia v BMW,ale len logicky posun jeho tvorby z jednej firmy do druhej.
2. K9 vyzera majestatnejsie,krajsie a vyvazenejsie ako sedmicka.vela ludom to predsudky nedovolia priznat,aj ked si to mozno myslia.
objemovo sa tie auta podobaju,ale pozorne oko si vsimne,ze tam nieje snad ani jedna vec rovnaka...
Vím docela jistě, že hlavně ten komplikovaný korejský předek se mi prostě moc nelíbí, bez ohledu na značku. 7 bych se nebál označit možná i za nejpovedenější BMW současnosti - krásné čisté tvary, které nikde nic neruší. To já můžu.
ako tak porovnavam,jedina komplikovana vec na K9 oproti sedmicke je maska.
svetla a pod nimi prelis maju obaja,spodny nasavaci rovny otvor maju obaja rovnaky (pozdlny otvor v spodnej casti,ziadne vyrazne vyskove rozdiely ci vyrazne clenenie),hlinikova lista v nom u oboch.
rozdiel moze robit to,ze jedna fotka je stidova,a druha z realneho pouzivania...
Fakt že je to fakticky napodobenina, ať už bude technika jakákoliv, se mi dost hnusí. Elegantní a minimalistický design rozbitý do sraček spoustou drobností, která originální design musí narušit (aby to nebylo ještě víc očividné), a to, co spojuje myšlenku u BMW je pryč a zůstává jenom nekompletní směska.
Dokonce doufám že je Kia s BMW domluvená o "spolupráci" a obě značky to budou samy prezentovat. Bylo by to minimálně gentlemanské. Nebo nemají v Kia ani špetku studu?
Jak říkal Bohuš (Bolek Polívka) "A teď si Vás všecky kupim." Ti co to Hjondé neb KIA montují, tak si to z těchto důvodů nekoupí:
1)Prý si na to v těch továrnách nevydělají??????
2) Prý se to montuje z nekvalitních a rezavých komponentů????
3) Štastní a zpětné vazby schopní prvomajitelé podlehnoucí ceně a zárukám se po vystřílivění a zkušenostech v servisech Hjondé a KIA - tj. v reklamnímu sloganu, kdy každý podlehne nejkvalitnější a nej... a konče designem, jinak značce a výrobku dovezeých v kontejnerech do ČR a SR z nedaleké Koree po moři a našimi otroky smontováno se velmi hlasitě vyjdřujícími - to auto už ne!!!
Tak nevím, kdo bude dále vyvíjet nové technologie? Korejci - těžko, ti to jen nenápadně "zmodernizují" a maj to doma. >:D >:D >:D