Videa
... jako technický majsterštyk je to fajn... gratuluju BMW... ale já bych zůstal u starého osvědčeného... "v jednoduchosti je síla"... 😐
To sis trochu upravil, "v jednotě je síla" 😄 ale ano, jednoduchost je fajn, bohužel s ní nedosáhneš 380 koní s reálnou desetilitrovou spotřebou v dvoutunovém autě. Nevím jestli smutným, ale faktem je, že nacpat bmw tenhle motor do trojky, budou mít problém prodavát klasickou M3. Koně zadarmo (obrazně řečeno) jsou strašně lákavá věc, lidé je přes spoustu řečí o charakterech, zvukových nirvánách apod. velmi rádi upřednostní "levnou" sílu před benzinovým točením. 😉
mal som tu cest na vw caravelle tdi este pred 6 rokmi zazit tie spolahlive turba, ono to vobec neslo bez turba no a v servise sa potesili a za 20 tacov ho vymenili, nuz to co sa za 5 rokov usetrilo na nafte tak to slo do noveho turba, dakujem za taketo setrenie, ja mam radsej spolahlivy atmosfericky benzin.ktory ma za 11 rokov nikdy nesklamal a centy nepocitam jazdim pre radost :yes:
A ohladom setrenia na spotebe, ak by sme vychadzali z toho tabulkoveho udaja 6,3l tak benzin s 380 konmi a podstatme mensim krutakom by zral povedzme len o 4 litre viac to meme 4 * 1,5€ = 6 € lacnesjie na 100 km.
Na 1000 km je to 60€,
na 10 000 km - 600€
a na 30 000km 1800€.
AK turbo vydrzi povezdzme kludne cez 100 000km mas na nafte usetrene aj 6000€. A nehovor mi ze treba menit vstreky a pod tie vydrzia tiez.
Nevravim ale ze udrzba dizla je lacna, mame dpf a plno blbosti, ale uspora nafty pri tom vykone je slusna.
A na to jsi přišel kde, že se kroutící moment ztratí v převodovce? 8-s Dneska se tady zase perlí...
Potůček asi jako jeden ze sta chápe auta a jejich techniku stejně jako fyziku ne pouze z vlaku jako vy ostatní tady...
Já ho jen doplním. Mk každého turbodieselu se opravdu částečně maže průchodem převodovkou s težšími převody a těžším stálým převodem. Často je Mk na kolech v absolutních hodnotách stejný jako u benzínu s podobným výkonem a o třetinu nižším Mk udávaným na klice.
Míň číst prospekty a víc přemýšlet 😉
Pozn.: Dej převodovku z 50i do 50d a neustále přetočený motor bude mít Vmax 200km/h :-!
Ta dnešní onanie nad naftovými newtonmetry mi už fakt leze krkem...
Potůček nechápe vůbec nic! Ten je rád,že si spočítá prsty na ruce! ... a máš pravdu v tom,že ty jsi ho jen doplnil 😉
Praxi sem raději netahej, evidentně Tě krouťák v tédéíčku na trojkou oblbl natolik, že jsi ztratil soudnost.
Až to vypočítáš, dodělej své předsudky tím, že nebudeš měřit sílu auta vlastními zády, ale stopkami 😉
P.S. Pozor na více stálých převodů u některých skříní :-!
Pozn.: Bmw E60 530d je na těžší kvality fakt zdechlina, dle mého názoru, tak nevím, který nafťák Tě tak ohromil...
A nebavíme se tu snad o polomotorech v Octavii...
Tam je to totiž nic nebo hlučné nic >😁
Turbodiesely jsou jak letecký simulátor. Pocitově šaráda a stojíš na místě :no😒br /> Jen pro info - BMW 5ka F10 6válců přeplňovaný 3,0😒br /> 0-200km/h:
535d 22,7s
535i 21,9s (stejně PS, o 200 míň NM)
pro srovnání V8 biturbo 550i 16,7s (400PS, stejně NM jako 535d)
Na co teda ty auta jezdí? Na NM?
>😁
No hod sem pruzne zrychlenie oboch na vhodny prevodovy stupen pre oba motory. Nech sa zarehnime >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Já tedy fyziku nikdy moc NEmusela, ale když "číslíčka" tak "číslíčka" 😄
BMW 335i 80-120 km/h (na 5. st) 6.3 s
BMW 330d (ani ne 35d!!) totéž za 6,1 s
(oboje platí pro minulou generaci a "postarší" verze motorů 225 rsp. 180 kW)
PS: Pro zajímavost minulá M3 (motor V8 4.0) totéž za 4.9 s
(což zvládne i můj "obtloustlý NAFTOVÝ pohodový kočár Citroën C5 V6 HDi Bi-turbo.. Já ŘÍKALA že právě PRUŽNOST naftových bi-turbo motorů "mibluji"! 😉
Pěkný den (já "obecně" raději s BENZÍNovými motory, ale ty současné nafty bych "zas tak NEzatracovala".. 😄
Jinak KOHO TO ZAJÍMÁ (a myslím že "pravda" je - jak to tak bývá - "někde uprostřed" 😉 ) problematika je "precizně" (a česky) popsána ZDE😒br />
[odkaz] 😄
Pretoze to nemecki novinari tlacia vo svojich testoch ?
Na radenie je tam taka bakulka medzi sedadlami, alebo packy pod volantom a pod ...
Pravda je to, ze je dolezite co mam kolesach a kam to mozem este potiahnut, nez Nm na kluke. .
..a to už pár let JE (co je prodán)- a dnes raději AUTOMATy :yes: 😄
PS: Myslím že "nejsprávnější" je to co jsem napsala výše - že pravda je někde "uprostřed", každý motor má prostě "to své" - a já obecně OPRAVDU "raději" (jsou mi "sympatičtější") BENZÍNové motory, nicméně "okamžitý" zátah současných bi-turbo naftových motorů vpodstatě v "jakékoli situaci" v "jakýchkoli otáčkách" je velmi "příjemný" (prostě BEZ "soustředění" a velkého podřazování a přípravy motoru pro "let do otáček" můžete s naftovým bi-turbem při jízdě za dvěma kamiony, když se udělá "prostůrek", DUPNOUT na plyn a zátah je vynikajííííícííííí a už jste zařazen před nimi a nechávát pozvolna padat rychlost která "vyletěla" do HODNĚ NEdovolených výšin zas někam "do normálu"... 😉
PPS: Prostě OKAMŽITÝ zátah bi-turbo naftového motoru MÁ "něco do sebe" a i když NEní (tak) "nekonečný" (jako u benzínu) - tak ... to v reálu "naprosto STAČí" :yes: 😄
PS: Ad VW (které s filtry pevných částic v naftových motorech OPRAVDU MĚLO) - myslím že ti "ponukaju" hlavně 2.0 Tdi (od Octavky po Audi A6 😉
..a V6 3.6 je sice slušný objem, ale "super" motor to nikdy NEbyl (nevíte jestli už KONEČNĚ přišli na důvod občasného "propadu" výkonu? - to u něj byla dlóóóuho "řešená" a stále NE"vyřešená" ZÁHADA = KDYŽ benzín ooood VW, tak R5 2,5 :yes: 😄
Jasne ak to predam okolo 100 tkm, tak s dieslami nemam problem 😲
A este nejazdim ciste mesto.
VW a slusny benzin ? Bez turba sa nevedia pohnut. R5ku nepoznam.
Cital som, ze 3.0 TFSI bol prieser roku (tusim 2009) v USA.
NEchci se "zastávat" zrovna vw, ale
1) najít motor bez turba bude za chvíli "těžší" než jehlu v kupce sena.. 😉
2) motor R5 2.5 od vwaudi je vážně :yes: 😄
PS: A to si představte, že BENZÍNové motory koncernu VW považuji za (jednoznačně) LEPŠí než naftové.. 😉
..nicméně BMW benzín 35i byl a je (i dle EotY 😉 ) JEDNIČKA :yes: 😄
(a BMW 35d - dle EotY - "dvojka" 😉
PS: (velká) ŠKODA, že u vwaudi (mnohem) VÍC nepužívají ten R5 2.5 (NEvím na "co čekají"... až "zestárne"?? 😄
[odkaz]
Dnes u dvojspojky nebo 8kv automatu je pružnost dieselu v rozmezí 1000otáček (neberme tento triturbo skvost za bernou minci) irelevantní. U benzínu podřadíš o 2 kvalty a letíš vpřed oblažen nádherným zvukem. Diesel podřadí a je v omezovači nebo těsně před ním a dusí se :no:
Pružnost je super, ale maximální zrychlení docílené využitím vhodných otáček pro daný motor zejména ve vyšších rychlostech má benzín s podobným výkonem mírně navrch.
A navíc, co je lepší než mít benzín o víc než 100PS výkonnější než nejlepší nabízený diesel? 😉
..ale i když já mám také raději BENZÍNy, tak současné (V6 3.0 Bi-turbo) nafty už mají takový (reálný) výkon, že "to stačí"..
..tím mylím že ten "další let vpřed a oblažení nádherným zvukem", který nám umožňují "pořádné" benzínové motory "navíc" oproti té naftě - už je v pásmu TAK NEdovolených rychlostí, že to člověk (bohužel) už moc NE"využije".. (nemá kde jak využít..
= na normální ježdění je dnes (opět "bohužel") ten Bi-turbo diesel snad svým způsobem i "lepší" (a benzín má smysl jen pro "nadšence" a "vyvolené", kteří si mohou dovolit nějaký OPRAVDU "zajímavý" benzín.. 😉
... Ale stejně je to paráda >😁
PS: Ale ten BIG benzín V8 je jinak OPRAVDU "paráda".. :yes: 😉
..dokonce i "v krabici" (čti "v Mercedesu ML" 😄
A ano, vepřovým šoférům nafta zcela jistě vyhovuje 😉
Já se po studiu snad taky dostanu do situace, kdy budu mít na pořádný benzín 😉
Co se pružných zrychlení týče, hlavní rozdíl je v tom, že do pružného zrychlení se promítne, jak se motor zvládne vyhrabat z nižších otáček. U moderních aut s bleskovým automatem proběhne zrychlení prakticky optimálně, takže diesel nic nezíská. Něco jiného je to u manuálu, kdy chytře zvolí vysoký převodový stupeň a dají tím dieselu výhodu. U automatu tahle výhoda kulhá proti atmosféře, natož proti přeplňovanému motoru. Tam je to čistě o tom, jak které převodovce vyhovuje dané rozpětí rychlostí.
Pointa je, že moment na klikové hřídeli toho moc neřekne. Pokud benzín prohraje, tak jen proto, že dostal na kola menší výkon (tedy i moment, protože otáčky kola jsou dané rychlostí vozu), za což může převodovka. Polopaticky: rychlost a průměr kola určují jeho otáčky, převodovka (a stálý převod, který zahrnuji automaticky) určuje otáčky motoru, což ti jednoznačně určí dostupný výkon, a tedy moment.
Mimochodem o tom zátahu jsi mi připomněl švagrovo Volvo V70 s 2.5TDI pětiválcem od VW. Ten od 1800ot do asi 2800ot zatáhne tak, že si člověk myslí, že by předjel snad i Ferrari. Jaké bylo švagrovo překvapení, když jsem ho při našem malém sprintu bez mrknutí oka předjel 😉 Jde u těhle motorů často o pocity, ale u nových motorů i čísla mluví jasně.
U nových motorů mluví čísla jasně, 535i je rychlejší než 535d, pokud teda neuděláš z 535i kvůli hendikepu 535d stacionární motor určený k pohonu kompresoru nebo pumpy >😁
Nemohu říci, s ani jedním jsem bohužel neměl tu čest, ale musím se přiznat, že bych si na klasické okresce vsadil na 535d, byť to je proti přírodě. Protože některé diesely umí být opravdu neskutečně rychlé na běžných cestách, pokud nezahrnují sprinty z nuly.
Právě že diesel (jak už Ti to mám vysvětlit) je na tom z nuly v pohodě, ale nedává vyšší rychlosti.
A ohledně neskutečné rychlosti na běžných cestách...
1. stopky do ruky a srovnej si pár aut s různým motorem na trati kterou dobře znáš (ideálně Masarykův okruh)
2. Svez se v GT-R 😉
Ta rychlost na okreskách zase vychází z již vyřčeného. Když umíš dobře řadit a umíš využít ten velký Mk dieselu, tak si na okreskách rychlejší, než podobně výkonný benzín právě díky té lepší pružnosti. Tu totiž nejvíc využiješ při výjezdu ze zatáček přece. Samozřejmě se tady bavíme o běžných autech na běžných cestách, takže žádná pila na okruhu, ale rychlá jízda. Mám to ověřené i z praxe. Já řídil Opel Senator 3.0 a měl jsem co dělat abych setřásl Octavii TDI, protože jsem ji v zatáčkách ujel, ale na rovince mi chvíli trvalo, než se motor dostal do otáček, zato diesel jel odspodu. To samé s mojím TDS, když jsme se naháněli s kámošem a jeho 328i, neujel mi. Na okruhu by to už vypadalo jinak, o tom žádná.
Rád bych se svezl v GT-R 😉
Bude to lehce mimo, ale opět o NM.
Máme doma na vození syna a choti X6 35i. Její dynamika ve standardu neohromí, ale na druhé straně není horší než 35d, která opět klame (a to se nebudu vyjadřovat ke skoro nedůstojné a velmi otravné hlučnosti 35d v konkrétně této zánovní X6).
Já ale nelenil a po smíšených pocitech z upgrade u Hamanna jsem šel do amerického JB4.
Auto má teď 406PS a 560NM. Jede při jízdě "jako čuně" za 18. X6 35d, kterou jsem měl 2 dny ze servisu, proti tomu vůbec nejede, je přímo zdechlá a žere při snaze se 35i vyrovnat 17 a stejně se nevyrovná...
Měřil jsem 0-160 ... 13,4s, témeř jako 50i
Naftu nikdy dobře neupravíš, akorát to v jednom bodě ještě víc zatáhne
>😁
Lidi radeji 335d nez 335i ikdyz ani ekonomicky to neni omluvitelna investice (setrit se zacina az po 100tis km) a celej ten cas clovek jezdi v horsim aute (zvukove, dynamikou...)
Já něco o technice vím, tak proto mě zarazil až takhle obecně řečený blud.
Nehádám se s tebou o charakteristice benzínu či nafty, jen mi jeho vyřčená slova přišla jako nesmysl, jelikož Mk ztrácí v převodovce jak biturbo diesel tak benzín. O nic víc mi nejde, zbylá tvá přednáška už není reakce na mě.
Tohle říkáš ty v poměrně rozvinutějším stylu, diskutér, na nějž jsem reagoval, to napsal mnohem jednodušeji a takovým stylem, jakoby žádný jiný motor, krom dieselu neměl ztráty přes převodovku, nic víc. Což je blbost a jen na to jsem chtěl upozornit. Nechtěl jsem rozvířit debatu o ztrátách, pružnosti a já nevím čeho všeho, protože k téhle debatě ke konkrétním motorům je třeba jak technických podkladů, tak hlavně vysokého technického vzdělání.
Jediný případ, kdy se udává Mk max na kolech je u offroadů po připojení redukce na první stupeň jako další údaj vypovídající o síle v terénu .
A mezi námi, benzínu stačí na deklasování těchto hodnot i Biturbo 😉
Včera jsem po zimě odplachtoval GT-R a projel ho (Cca 50km). Přál bych zde přítomným porovnat naftových a benzínových Cca 750NM ve 200km/h na poslední kvalt :-!
PS: A myslím že tady by technologická vyspělost/kvalita MOHLA jít ruku v ruce s komerčním úspěchem.. 😉
Degradace je jasná, nové twinscroll motory mají jiný průběh, nedají se zdaleka tak upravit a hlavně málo syčí, když prudce ubereš, to mi tam chybí >😁
Turboefekt je mi u zadku, já řeším výkon.
Pokud jde o potenciál, a máš na mysli aftermartket navyšování výkonu, pak ani tady nemáš pravdu viz. např. Hartge, který N54 tuní na 257 kW a N55 na 266 kW.
N54 má vyšší potenciál pro tovární hardcore modely, ale ne v tom, že by naladěn na cca 250kW měl lepší vlastnosti než N55 (viz. turboefekt u 1M), ale protože ta dvě turba lépe vyhoví nárokům na trvanlivost při permanentním extrémním zatěžování motoru, s čímž se u auta typu 1M musí počítat.
A obecně, hodnotit motor z hlediska možnosti dodatečné úpravy??? Tohle je BMW, chceš tři sta koní, kup si 35i, chceš víc, kup si V8. Na 35i si nejvíc cením právě toho, jak málo se jeho charakter (točivost, zvuk) liší od dřívějších atmo verzí 30i, a přitom jede i kolem 2,5tis ot., prasit ho tuningem, to fakt nechám těm Japoncům a Američanům. (jakkoliv proti takovému active autowerke nic nemám, to je fa na úrovni, ale s tímhle motorem dělá max. to samé co Hartge)
Hartge a Brabus nemám otestováno, což v této kategorii znamená, že vím prd 😒
Když srovnáš počet proměnných, které řeší např burgertuning JB4, může se jít Hamman zahrabat.
Já můžu za jízdy měnit 8 map, číst všechny hodnoty motoru, provádět diagnostiku, mazat kódy, omezit výkon pro případné pujčení vozu blbci, posouvat omezovač (dolů), nastavit otáčky řazení, otevírat klapky manuálně ve výfuku a spousty dalších features :yes:
Pak poznáš firmy jako AAM, HKS, agency power nebo cobb a zjistíš, že je Hamman, Hartge a spol jen luxusní balení pro konfekci :no😒br /> O zprzněném designu nemluvě...
A kdy jsi jezdil v Caravelle? Psychiatrická liečebňa Sučany svůj vozový park pro převoz pacientů neuvádí, nespletl jsi si to s vymadracovaným Transporterem?