nechcel by som s vadnym kusom triturba behat po servise a raz menit jedno raz druhe raz tretie turbo, staci ze mame poruchove motory s jednym turbom len masochista si kupi aj trojite turbo ;-)
mal som tu cest na vw caravelle tdi este pred 6 rokmi zazit tie spolahlive turba, ono to vobec neslo bez turba no a v servise sa potesili a za 20 tacov ho vymenili, nuz to co sa za 5 rokov usetrilo na nafte tak to slo do noveho turba, dakujem za taketo setrenie, ja mam radsej spolahlivy atmosfericky benzin.ktory ma za 11 rokov nikdy nesklamal a centy nepocitam jazdim pre radost :yes:
To je pravda, ale bezninovy motor s takymi parametramu neexistuje a ani sa nepriblizuje.
A ohladom setrenia na spotebe, ak by sme vychadzali z toho tabulkoveho udaja 6,3l tak benzin s 380 konmi a podstatme mensim krutakom by zral povedzme len o 4 litre viac to meme 4 * 1,5€ = 6 € lacnesjie na 100 km.
Na 1000 km je to 60€,
na 10 000 km - 600€
a na 30 000km 1800€.
AK turbo vydrzi povezdzme kludne cez 100 000km mas na nafte usetrene aj 6000€. A nehovor mi ze treba menit vstreky a pod tie vydrzia tiez.
Nevravim ale ze udrzba dizla je lacna, mame dpf a plno blbosti, ale uspora nafty pri tom vykone je slusna.
až bude benzín s triturbem, můžeš srovnávat specifikace.Krouťák dieslu se ztratí v převodovce, papírová spotřeba 6.3 bude jistě snadno dosažitelná - se současnými dvěma turby jezdí všichni za 13 a to už podle mě není velkej argument proti benzínu s podobným výkonem, kterej si vezme o dva víc. O spolehlivosti nejmodernějšího motoru BMW asi taky těžko mluvit na základě zkušenosti s 6 let starou uhrkanou dodávkou od VW.
Kdo v naftě s dvěma turby jezdí za 13 prosím tě??? 8-s
A na to jsi přišel kde, že se kroutící moment ztratí v převodovce? 8-s Dneska se tady zase perlí...
Tak a teď sis naběhl...
Potůček asi jako jeden ze sta chápe auta a jejich techniku stejně jako fyziku ne pouze z vlaku jako vy ostatní tady...
Já ho jen doplním. Mk každého turbodieselu se opravdu částečně maže průchodem převodovkou s težšími převody a těžším stálým převodem. Často je Mk na kolech v absolutních hodnotách stejný jako u benzínu s podobným výkonem a o třetinu nižším Mk udávaným na klice.
Míň číst prospekty a víc přemýšlet ;-)
Pozn.: Dej převodovku z 50i do 50d a neustále přetočený motor bude mít Vmax 200km/h :-!
Ta dnešní onanie nad naftovými newtonmetry mi už fakt leze krkem...
Ano, ČÁSTEČNĚ a MŮŽE!!! To jsi řekl naprosto přesně... V praxi je to ale zanedbatelná ztráta! To ví každý kdo kdy řídil jakékoli auto v benzínu a stejné auto v dieselu se stejně výkoným (kW) motorem...
Potůček nechápe vůbec nic! Ten je rád,že si spočítá prsty na ruce! ... a máš pravdu v tom,že ty jsi ho jen doplnil ;-)
Další hloupé řeči. Najdi si k vybraným motorům převodové poměry, stálý převod, vezmi do ruky kalkulačku a počítej.
Praxi sem raději netahej, evidentně Tě krouťák v tédéíčku na trojkou oblbl natolik, že jsi ztratil soudnost.
Až to vypočítáš, dodělej své předsudky tím, že nebudeš měřit sílu auta vlastními zády, ale stopkami ;-)
P.S. Pozor na více stálých převodů u některých skříní :-!
Pozn.: Bmw E60 530d je na těžší kvality fakt zdechlina, dle mého názoru, tak nevím, který nafťák Tě tak ohromil...
Tak pokud budeš brát zrychlení z 0 na 100,tak to je jasné,tam to vyjde na stejno (i kvůli vyšší hmotnosti atd.) Ale co se týče pružnosti a síly motoru,tak benzín absolutně nemá šanci! To poznáš v jakémkoli stoupání... Běž někam k dealerovi Škody,vyzkoušej si Octavii 1,2 TSI/77kW / 175 Nm a pak 1,6 TDI/77 kW 250Nm a pokud nejsi úplný diletant,tak to musíš uznat... To samé X5 35i a X5 35d. Úplně jiné svezení,úplně jiná síla!!! A že je to jinak zpřevodovany? No tak to snad jasné... Kdyby byly ty motory stejně silné,tak by samozřejmě mohli udělat i to stejné zpřevodování,že? >:D;-)
Pocity? Tak proč trvá předjíždění v 535d tak dlouho (stejně jako u 535i), když tak neporovnatelně pocitově líp jede? :-)
A nebavíme se tu snad o polomotorech v Octavii...
Tam je to totiž nic nebo hlučné nic >:D
Turbodiesely jsou jak letecký simulátor. Pocitově šaráda a stojíš na místě :no:
Jen pro info - BMW 5ka F10 6válců přeplňovaný 3,0:
0-200km/h:
535d 22,7s
535i 21,9s (stejně PS, o 200 míň NM)
pro srovnání V8 biturbo 550i 16,7s (400PS, stejně NM jako 535d)
Na co teda ty auta jezdí? Na NM?
>:D
Pises absolutni nesmysly... Hod jsem data o pruznosti misto o zrychleni a hned kaudej uvidi,jak moc tomu rozumis... Z 80 na 120 jses v 535d o tretinu rychleji,nez v 535i ;-)
Blbost. Jazdi sa na vykon nie na Nm. A zalezi co je na kolesach nie na klukovke. Doucit fyziku, Xawiere.
No hod sem pruzne zrychlenie oboch na vhodny prevodovy stupen pre oba motory. Nech sa zarehnime >:D >:D >:D >:D >:D
BEZ bubosti! ;-)
Já tedy fyziku nikdy moc NEmusela, ale když "číslíčka" tak "číslíčka" :-)
BMW 335i 80-120 km/h (na 5. st) 6.3 s
BMW 330d (ani ne 35d!!) totéž za 6,1 s
(oboje platí pro minulou generaci a "postarší" verze motorů 225 rsp. 180 kW)
PS: Pro zajímavost minulá M3 (motor V8 4.0) totéž za 4.9 s
(což zvládne i můj "obtloustlý NAFTOVÝ pohodový kočár Citroën C5 V6 HDi Bi-turbo.. Já ŘÍKALA že právě PRUŽNOST naftových bi-turbo motorů "mibluji"! ;-)
Pěkný den (já "obecně" raději s BENZÍNovými motory, ale ty současné nafty bych "zas tak NEzatracovala".. :-)
Jinak KOHO TO ZAJÍMÁ (a myslím že "pravda" je - jak to tak bývá - "někde uprostřed" ;-) ) problematika je "precizně" (a česky) popsána ZDE:
Preco by som mal merat pruzne zrychlenie oboch motorov na rovnaky prevodovy stupen ???? Vhodny samozrejme pre diesel !!!!???!!!
Pretoze to nemecki novinari tlacia vo svojich testoch ?
Na radenie je tam taka bakulka medzi sedadlami, alebo packy pod volantom a pod ...
Pravda je to, ze je dolezite co mam kolesach a kam to mozem este potiahnut, nez Nm na kluke. .
Tak tu "bakulku" (fakt se to tak řekne? :-) ) jsem MANUÁLNí měla naposled v ... v jednom voze co je úplně náhodou zde na úvodní stránce auto.cz dnes "zmíněn".. ;-)
..a to už pár let JE (co je prodán)- a dnes raději AUTOMATy :yes::-)
PS: Myslím že "nejsprávnější" je to co jsem napsala výše - že pravda je někde "uprostřed", každý motor má prostě "to své" - a já obecně OPRAVDU "raději" (jsou mi "sympatičtější") BENZÍNové motory, nicméně "okamžitý" zátah současných bi-turbo naftových motorů vpodstatě v "jakékoli situaci" v "jakýchkoli otáčkách" je velmi "příjemný" (prostě BEZ "soustředění" a velkého podřazování a přípravy motoru pro "let do otáček" můžete s naftovým bi-turbem při jízdě za dvěma kamiony, když se udělá "prostůrek", DUPNOUT na plyn a zátah je vynikajííííícííííí a už jste zařazen před nimi a nechávát pozvolna padat rychlost která "vyletěla" do HODNĚ NEdovolených výšin zas někam "do normálu"... ;-)
PPS: Prostě OKAMŽITÝ zátah bi-turbo naftového motoru MÁ "něco do sebe" a i když NEní (tak) "nekonečný" (jako u benzínu) - tak ... to v reálu "naprosto STAČí" :yes::-)
Jo jo dupnut na plyn a dufat, ze nenaskoci nudzak alebo DPF nie je na pokraji totalneho zapchania. Diesel som vlastnil, viem co to znamena jazdit a servisovat to. Ano kazdy motor ma "nieco". Preto v USA jazdi tolko dieslov. A preto VW ponuka hlavne hladke benale (Passat 2,5 a 3,6).
Nu já jezdím/vlastním druhý diesel (proti docela PŘESILovcE BENZÍNů), ale problém(y) jsem s nimi NEměla...
PS: Ad VW (které s filtry pevných částic v naftových motorech OPRAVDU MĚLO) - myslím že ti "ponukaju" hlavně 2.0 Tdi (od Octavky po Audi A6 ;-)
..a V6 3.6 je sice slušný objem, ale "super" motor to nikdy NEbyl (nevíte jestli už KONEČNĚ přišli na důvod občasného "propadu" výkonu? - to u něj byla dlóóóuho "řešená" a stále NE"vyřešená" ZÁHADA = KDYŽ benzín ooood VW, tak R5 2,5 :yes::-)
No tak ja som mu natocil cez 200 tkm ...
Jasne ak to predam okolo 100 tkm, tak s dieslami nemam problem :-O
A este nejazdim ciste mesto.
VW a slusny benzin ? Bez turba sa nevedia pohnut. R5ku nepoznam.
Cital som, ze 3.0 TFSI bol prieser roku (tusim 2009) v USA.
Vůz prodávám většinou (hned) "po záruce" - někdy dokonce "až" ve 160ti t. km :-)
NEchci se "zastávat" zrovna vw, ale
1) najít motor bez turba bude za chvíli "těžší" než jehlu v kupce sena.. ;-)
2) motor R5 2.5 od vwaudi je vážně :yes::-)
PS: A to si představte, že BENZÍNové motory koncernu VW považuji za (jednoznačně) LEPŠí než naftové.. ;-)
Minulý rok jsem četl nějaké hodnocení z USA a 3.0 TFSI skončil ve své objemové kategorii druhý za 35i. :-) Redaktoři si ho pochvalovali, ale na 35i pořád neměl. Už nevím, co to bylo za cenu, musel bych hledat.
No "dle" Engine of the Year na něj neměl nikdy.. (a dnes už není ani mezi "finalisty" - byť tam jsou pospolu benzíny i diesly..
..nicméně BMW benzín 35i byl a je (i dle EotY ;-) ) JEDNIČKA :yes::-)
(a BMW 35d - dle EotY - "dvojka" ;-)
PS: (velká) ŠKODA, že u vwaudi (mnohem) VÍC nepužívají ten R5 2.5 (NEvím na "co čekají"... až "zestárne"?? :-)
Protože to je kromě normované spotřeby na stolici jediný údaj, který je marketingově prodejný masám :-)
Dnes u dvojspojky nebo 8kv automatu je pružnost dieselu v rozmezí 1000otáček (neberme tento triturbo skvost za bernou minci) irelevantní. U benzínu podřadíš o 2 kvalty a letíš vpřed oblažen nádherným zvukem. Diesel podřadí a je v omezovači nebo těsně před ním a dusí se :no:
Pružnost je super, ale maximální zrychlení docílené využitím vhodných otáček pro daný motor zejména ve vyšších rychlostech má benzín s podobným výkonem mírně navrch.
A navíc, co je lepší než mít benzín o víc než 100PS výkonnější než nejlepší nabízený diesel? ;-)
S tím co jste napsal NAPROSTO SOUHLASím, ale..
..ale i když já mám také raději BENZÍNy, tak současné (V6 3.0 Bi-turbo) nafty už mají takový (reálný) výkon, že "to stačí"..
..tím mylím že ten "další let vpřed a oblažení nádherným zvukem", který nám umožňují "pořádné" benzínové motory "navíc" oproti té naftě - už je v pásmu TAK NEdovolených rychlostí, že to člověk (bohužel) už moc NE"využije".. (nemá kde jak využít..
= na normální ježdění je dnes (opět "bohužel") ten Bi-turbo diesel snad svým způsobem i "lepší" (a benzín má smysl jen pro "nadšence" a "vyvolené", kteří si mohou dovolit nějaký OPRAVDU "zajímavý" benzín.. ;-)
Ani se mi to NEchce "říkat nahlas", ale SL 6.3 AMG s výborným atmosferickým VELKOobjemovým 8miválcem (navíc řízené lepším řidičem než jsem já :-) ) mi na výjezdu ze zatáčky vpodstatě NEujede (pravda, na okresce to NEpřeháníme, zrychlí třeba na 170-180 km/h, na víc ne (tam, někde "nad 200" by můj "obyčejný" francouzský, jen 6ti válcový NAFTOVÝ Bi-turbo motůrek už určitě NEstíhal ;-) ) - a to za ním jedu (v očích mnohých jistě) skoro NEautem :-)
PS: Ale ten BIG benzín V8 je jinak OPRAVDU "paráda".. :yes:;-)
..dokonce i "v krabici" (čti "v Mercedesu ML" :-)
Sysoji, ty jsi trošku blázen, víš to? >:D Vykládáš tady o zrychlení z nuly na sto, dvě stě, a o zrychlení obecně, což je tak trošku tvůj vlastní svět, nedivím se, já mít v garáží GT-R, tak ho mám taky ;-) Ale proč je ta nafta tak oblíbená? Protože se s ní "líp" jezdí normálním lidem, jež nepotřebují zrychlovat na nelegální rychlosti (a ani na to nemají auta) a právě ta uživatelská příjemnost jízdy v naftě vznikla z lepší pružnosti, zátahu od spodu a samozřejmě nižší spotřebě. Lidí jako jsi ty, aby mohlo srovnávat 535d a 535i v plném kalupu je málo a ještě míň, kteří tohle opravdu řeší nebo využijí.
Jde už čistě o fakt, že výkon se přes převodovku nemění (ztráty zanedbávám), kdežto moment a otáčky ano, logicky (to je základní škola, prosím). Zrovna v případě 535i a 535d jsou opravdu převodovky laděny tak, že maximální moment na kolech (na nejvyšší stupeň) je téměř identický.
Co se pružných zrychlení týče, hlavní rozdíl je v tom, že do pružného zrychlení se promítne, jak se motor zvládne vyhrabat z nižších otáček. U moderních aut s bleskovým automatem proběhne zrychlení prakticky optimálně, takže diesel nic nezíská. Něco jiného je to u manuálu, kdy chytře zvolí vysoký převodový stupeň a dají tím dieselu výhodu. U automatu tahle výhoda kulhá proti atmosféře, natož proti přeplňovanému motoru. Tam je to čistě o tom, jak které převodovce vyhovuje dané rozpětí rychlostí.
Pointa je, že moment na klikové hřídeli toho moc neřekne. Pokud benzín prohraje, tak jen proto, že dostal na kola menší výkon (tedy i moment, protože otáčky kola jsou dané rychlostí vozu), za což může převodovka. Polopaticky: rychlost a průměr kola určují jeho otáčky, převodovka (a stálý převod, který zahrnuji automaticky) určuje otáčky motoru, což ti jednoznačně určí dostupný výkon, a tedy moment.
My 2 to evidentně chápeme, ale běžný řidič neví, o čem je řeč a zatahování nafty v úzkém spektru mu stačí, i když často nechápe, proč je i tak předjížděn >:D
Brzdi, není to tady jen samý automobilový technický analfabet, jak si myslíš. A zde probíraná problematika není nijak složitá a já ji chápu, ale nemám rád bludy (jako ten o ztrátě Mk v převodovce zrovna u nafty, když snad každý ví, že ztráty jsou v poháněcím řetězci skoro všude) ;-)
Mimochodem o tom zátahu jsi mi připomněl švagrovo Volvo V70 s 2.5TDI pětiválcem od VW. Ten od 1800ot do asi 2800ot zatáhne tak, že si člověk myslí, že by předjel snad i Ferrari. Jaké bylo švagrovo překvapení, když jsem ho při našem malém sprintu bez mrknutí oka předjel ;-) Jde u těhle motorů často o pocity, ale u nových motorů i čísla mluví jasně.
Ano, ale čísla jsou směrodatná, pokud se měří tam, kde jsou již pevně daná. Tedy na kolech a ne na klice. To ještě k předešlému textu... Ty ztráty sis fakt špatně vyložil.
U nových motorů mluví čísla jasně, 535i je rychlejší než 535d, pokud teda neuděláš z 535i kvůli hendikepu 535d stacionární motor určený k pohonu kompresoru nebo pumpy >:D
Možná, šlo mi pouze o obecné tvrzení. Neřešme.
Nemohu říci, s ani jedním jsem bohužel neměl tu čest, ale musím se přiznat, že bych si na klasické okresce vsadil na 535d, byť to je proti přírodě. Protože některé diesely umí být opravdu neskutečně rychlé na běžných cestách, pokud nezahrnují sprinty z nuly.
Žádné možná, ale určitě >:D
Právě že diesel (jak už Ti to mám vysvětlit) je na tom z nuly v pohodě, ale nedává vyšší rychlosti.
A ohledně neskutečné rychlosti na běžných cestách...
1. stopky do ruky a srovnej si pár aut s různým motorem na trati kterou dobře znáš (ideálně Masarykův okruh)
2. Svez se v GT-R ;-)
No počkej, když máš dva motory na naftu a benzín s podobným výkonem, tak se zrychlením jen na tom zpravidla líp benzín! To platí odjakživa! Ohledně pružnosti je to zase naopak. Takže teď ti popravdě trošku nerozumím.
Ta rychlost na okreskách zase vychází z již vyřčeného. Když umíš dobře řadit a umíš využít ten velký Mk dieselu, tak si na okreskách rychlejší, než podobně výkonný benzín právě díky té lepší pružnosti. Tu totiž nejvíc využiješ při výjezdu ze zatáček přece. Samozřejmě se tady bavíme o běžných autech na běžných cestách, takže žádná pila na okruhu, ale rychlá jízda. Mám to ověřené i z praxe. Já řídil Opel Senator 3.0 a měl jsem co dělat abych setřásl Octavii TDI, protože jsem ji v zatáčkách ujel, ale na rovince mi chvíli trvalo, než se motor dostal do otáček, zato diesel jel odspodu. To samé s mojím TDS, když jsme se naháněli s kámošem a jeho 328i, neujel mi. Na okruhu by to už vypadalo jinak, o tom žádná.
Rád bych se svezl v GT-R ;-)
Samostatná reakce na X6 (X5 tedy také).
Bude to lehce mimo, ale opět o NM.
Máme doma na vození syna a choti X6 35i. Její dynamika ve standardu neohromí, ale na druhé straně není horší než 35d, která opět klame (a to se nebudu vyjadřovat ke skoro nedůstojné a velmi otravné hlučnosti 35d v konkrétně této zánovní X6).
Já ale nelenil a po smíšených pocitech z upgrade u Hamanna jsem šel do amerického JB4.
Auto má teď 406PS a 560NM. Jede při jízdě "jako čuně" za 18. X6 35d, kterou jsem měl 2 dny ze servisu, proti tomu vůbec nejede, je přímo zdechlá a žere při snaze se 35i vyrovnat 17 a stejně se nevyrovná...
Měřil jsem 0-160 ... 13,4s, témeř jako 50i
Naftu nikdy dobře neupravíš, akorát to v jednom bodě ještě víc zatáhne
>:D
Ze te to bavi argumentovat tam kde argumentace postrada smysl protoze prece v zadech clovek ridici diesel pozna nejlip jak co jede. Stejne veci jsem si poslechl kdyz jsem v aute s R6 benzin atmo 142KW svezl kolegu co ma oktavku 1.9tdi, pry to tak dobre netahne a na stejne nazoru trval i mezi 5000-6500ot. kdy motor podava vykon 170-190k pri cca 250Nm vs. 105k v okte.
Lidi radeji 335d nez 335i ikdyz ani ekonomicky to neni omluvitelna investice (setrit se zacina az po 100tis km) a celej ten cas clovek jezdi v horsim aute (zvukove, dynamikou...)
Nedělej ze mě prosím blbce, to za prvé. Všude jsou ztráty, nejen v převodovce, ale říct, absolutně, že se krouťák někde ztratí, je nesmysl.
Já něco o technice vím, tak proto mě zarazil až takhle obecně řečený blud.
Nehádám se s tebou o charakteristice benzínu či nafty, jen mi jeho vyřčená slova přišla jako nesmysl, jelikož Mk ztrácí v převodovce jak biturbo diesel tak benzín. O nic víc mi nejde, zbylá tvá přednáška už není reakce na mě.
On se někde udává Mk na klice?
Tohle říkáš ty v poměrně rozvinutějším stylu, diskutér, na nějž jsem reagoval, to napsal mnohem jednodušeji a takovým stylem, jakoby žádný jiný motor, krom dieselu neměl ztráty přes převodovku, nic víc. Což je blbost a jen na to jsem chtěl upozornit. Nechtěl jsem rozvířit debatu o ztrátách, pružnosti a já nevím čeho všeho, protože k téhle debatě ke konkrétním motorům je třeba jak technických podkladů, tak hlavně vysokého technického vzdělání.
Vždy a zásadně a to už jen kvůli tomu, že je na rozdíl od výkonu na každý kvalt jiný.
Jediný případ, kdy se udává Mk max na kolech je u offroadů po připojení redukce na první stupeň jako další údaj vypovídající o síle v terénu .
Mk se udává maximální, tzn. největší dosažitelný, ale na klice? Není to náhodou na kolech? Proč by se udával nic neříkající údaj na klice? Navíc vím, že když se měří auto na brzdě, tak se jeho Mk pohybuje kolem udávané hodnoty.
Po 100 letech mi někdo v diskusích mluví z duše :yes:
A mezi námi, benzínu stačí na deklasování těchto hodnot i Biturbo ;-)
Včera jsem po zimě odplachtoval GT-R a projel ho (Cca 50km). Přál bych zde přítomným porovnat naftových a benzínových Cca 750NM ve 200km/h na poslední kvalt :-!
Ziadny servis nebude riesit jedno turbo. Bude sa to riesit ako CELOK, nie ako jedno druhe tretie... Ale suhlasim s tym, ze je to uz trochu uchylne tri turba..
Mně se to LÍBÍ (s tím motorem se bude asi docela DOBŘE jezdit :yes::-)
PS: A myslím že tady by technologická vyspělost/kvalita MOHLA jít ruku v ruce s komerčním úspěchem.. ;-)
Tak když ještě 535d mělo dvě turba, tak se daly rozebrat a měnit po jednom. Nicméně mi přijde úchylné u novinky rozebírat jeho servis... Minimálně 5 let bude trvat, než se takové věci budou v rukou bazarových kovbojů řešit.
Az takto slepo by som tymto motorom neveril. 5 rokov je 5 rokov. Ano vydrzi to dost, no samozrejme to zavisi od stylu pouzivania. Ja osobne poznam majitela co uz s turbami v 35d problem mal a menil zatial jedno. Bohuzial su nove motory technologicka spicka, su viac sofistikovanejsie a tym padom aj poruchovejsie. Nepochybujem nad kvalitou BMW, no kamarat je veduci servisu v citroene a tam sa tiez montuju motory 1.6 THP ktore najdeme aj v BMW. Hovori, ze nemaju jeden predany kus ktory by sa mu nevratil do servisu vramci zaruky - problemy su s rozvodmi, ze cim novsie auto tym viac kvalita ide dole...sam to priznal, no oni maju pekne velku hubu a zo vsetkeho sa vedia krasne vyhovorit a casto je na vine majitel ... takto to proste je. No zaklad sedi medzi sedadlom a volantom. Preco jeden motor 320 CDI moze mat 380 tis. a je bez sahnutia a dalsi sa nedozije ani 200 a je tam hromada veci novych?
Přesně jak říkáš... Je to i hodně o servise. Když někdo jezdí na "garančky" k Frantovi do stodoly,protože mu to udělá za třetinu,tak se holt nemůže nikdo divit,že se mu auto po 200.000km začne sypat... A všechny motory se kazí! Některé typy možná trochu víc,některé trochu míň,ale to si nevybereš. Je jasné,že moderní motory jsou mnohem komplikovanější a tedy z principu náchylnější k poruchám. Ale vracet se zpět už nikdy nikdo nebude!!! Kvůli stále přísnějším předpisům na CO2 a vzrůstající ceně paliv to ani není možné...
Samozřejmě... Těch pět let jsem jen nahodil, šlo mi spíš o tu nesmyslnost, když teď lidí řeší, jak se to bude sypat, když se to ještě ani neprodává a většina z nich na to auto nedosáhne buď nikdy, nebo třeba až za těch několik let, kdy to bude časovaná bomba (což není případ jen BMW, za takových pět šest let bude hodně srandy, až se někdo bude snažit servisovat dnešní prémiovky a nejen ty s přehršelem elektroniky a drahého příslušenství).
To úplně neplatí, obě verze fungují vedle sebe, právě tam, kde je třeba potenciál dává se N54, kde stačí tři sta koní tam jde N55. A s degradací nesouhlasím, poslední verze N54 se projevem (turboefektem, reakcí na plyn) dotáhly na N55, bmw ladí během života jednotl. modelů, takže mezi auty růz. model. ročníků jsou často i dost velké rozdíly, ale ranné verze N54 jsou o dost horší než N55.
Jasné, že V Z4 35is a 1M je stále biturbo.
Degradace je jasná, nové twinscroll motory mají jiný průběh, nedají se zdaleka tak upravit a hlavně málo syčí, když prudce ubereš, to mi tam chybí >:D
Turboefekt je mi u zadku, já řeším výkon.
Nejspíš zkus jiné slovo než degradace, protože to je nesmysl. N55 má menší turboefekt a je točivější s užší výk. špičkou, což jej z hlediska charakteru, co jiného chceš hodnotit u dvou naprosto stejně výkonných, navíc z 90% identických, motorů, dělá motorem lepším. S větou "turboefekt je mi u zadku, já řeším výkon", se dá možná uspět v debatě, "volíme nejlepší tdi", v debatě o nejlepším šestiválci, který BMW aktuálně nabízí, bohužel ne.
Pokud jde o potenciál, a máš na mysli aftermartket navyšování výkonu, pak ani tady nemáš pravdu viz. např. Hartge, který N54 tuní na 257 kW a N55 na 266 kW.
N54 má vyšší potenciál pro tovární hardcore modely, ale ne v tom, že by naladěn na cca 250kW měl lepší vlastnosti než N55 (viz. turboefekt u 1M), ale protože ta dvě turba lépe vyhoví nárokům na trvanlivost při permanentním extrémním zatěžování motoru, s čímž se u auta typu 1M musí počítat.
Ale no tak, Kelleners, Noelle to je flešování? >:D Ale hlavně, mluvíme o turbomotoru, sw úpravy jsou základ, tady hw úpravy nedávají smysl.
A obecně, hodnotit motor z hlediska možnosti dodatečné úpravy??? Tohle je BMW, chceš tři sta koní, kup si 35i, chceš víc, kup si V8. Na 35i si nejvíc cením právě toho, jak málo se jeho charakter (točivost, zvuk) liší od dřívějších atmo verzí 30i, a přitom jede i kolem 2,5tis ot., prasit ho tuningem, to fakt nechám těm Japoncům a Američanům. (jakkoliv proti takovému active autowerke nic nemám, to je fa na úrovni, ale s tímhle motorem dělá max. to samé co Hartge)
V době neustálého přehrávání SW v servise je flešovačka blbost. Je potřeba další ŘJ připojena na Canbus. Má víc možností a líp chrání motor díky více ochranným funkcím (strudený motor, horký motor...). To jsem tím myslel.
Ano MTM je bezesporu kvalita. O Hamman jednotkách vím své přímo od nich (sami uznali že je jejich flash lepší ve spolehlivosti a vlivu na motor)
Hartge a Brabus nemám otestováno, což v této kategorii znamená, že vím prd :-(
Když srovnáš počet proměnných, které řeší např burgertuning JB4, může se jít Hamman zahrabat.
Já můžu za jízdy měnit 8 map, číst všechny hodnoty motoru, provádět diagnostiku, mazat kódy, omezit výkon pro případné pujčení vozu blbci, posouvat omezovač (dolů), nastavit otáčky řazení, otevírat klapky manuálně ve výfuku a spousty dalších features :yes:
Taky jsem si to dřív myslel...
Pak poznáš firmy jako AAM, HKS, agency power nebo cobb a zjistíš, že je Hamman, Hartge a spol jen luxusní balení pro konfekci :no:
O zprzněném designu nemluvě...
A kdy jsi jezdil v Caravelle? Psychiatrická liečebňa Sučany svůj vozový park pro převoz pacientů neuvádí, nespletl jsi si to s vymadracovaným Transporterem?
To sis trochu upravil, "v jednotě je síla" :-) ale ano, jednoduchost je fajn, bohužel s ní nedosáhneš 380 koní s reálnou desetilitrovou spotřebou v dvoutunovém autě. Nevím jestli smutným, ale faktem je, že nacpat bmw tenhle motor do trojky, budou mít problém prodavát klasickou M3. Koně zadarmo (obrazně řečeno) jsou strašně lákavá věc, lidé je přes spoustu řečí o charakterech, zvukových nirvánách apod. velmi rádi upřednostní "levnou" sílu před benzinovým točením. ;-)