Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

názorná ukázka....
| 1. 3. 2012 08:50
..... že von ten downsizing není tak špatná věc, co?

Stejně výkonný turbobenzín (většinou v objemu 1.4) bude mít spotřebu na dálnici i na okreskách o cca 0,5 litru nižší a dynamické schopnosti o třídu lepší.... V městě ten rozdíl bude asi ještě větší.... (přecejen, krmit při popojíždění 1.8 nebo 1.4 je rozdíl....)

V roce 2003 by tenhle atmo motor z Cruze byl v na špici třídy.... dnes bohužel již opravdu ne.....
názorná ukázka....
| 1. 3. 2012 11:18
Řekl bych, že právě u Opelu ten downsizing moc nefunguje. Opelovská 1.4 turbo žere celkem dost (asi kvůli absenci přímého vstřikování nebo proměnného časování ventilů) a lepší zátah turbomotoru v režimu středních otáček spolehlivě eliminují extrémně dlouhé převody.
názorná ukázka....
| 1. 3. 2012 11:44
Tiež som zvedavý,aké to bude v praxi.Zatial,čo som čítal,tak Ford s 1,6 EcoBoost je na to lepšie.Inak mi je to auto vcelku sympatické a je užšiom výbere.
názorná ukázka....
| 1. 3. 2012 13:02
no.... Opel.... ty jejich těžké auta z pohledu dynamiky nespasí asi nic....
Každopádně u Fordu, Fiatu a třeba VW turbomotory jezdí hezky ;-)
názorná ukázka....
| 3. 3. 2012 20:34
Opel nema priamy vstrek ale variabilne casovanie ma. prave vstrekovanie t trochu chyba. Vyhody truba su ale jednoznacne. Mojich 88kW berie pri 130 okolo 7 litrov a ani nehovorim o kolko je vacsi komfort pri cca 2900 otackach. Prave to je vyhoda malych turbomotorov. Nizka spotreba v meste - jazdim za 7,3 a pritom pekne nizke otacky na dialnici.
názorná ukázka....
| 8. 3. 2012 09:12
O tom variabilním časování jsem nikde nečetl a Opel se tím nechlubí, tak jsem myslel, že tam není. Chybějící přímé vstřikování nemusí být na škodu - právě díky tomu může Opel nabízet motory s tovární zástavbou LPG/CNG, případně je možné udělat přestavbu později.
Tak v tom městě to je velmi dobrá spotřeba, to musím uznat. Ale těch 7 litrů při 130 zvládne v autě s dobrou aerodynamikou i leckterá atmosféra, to není jen výsada malých turbomotorů.
názorná ukázka....
| 1. 3. 2012 13:06
Stačil by jeden stupeň v prevedovke naviac...
názorná ukázka....
| 1. 3. 2012 14:43
No, on to nebude jen ten downsizing, ale patrne i hodne vysoka hmotnost. Kdyz si vezmu, ze mam v aute (1275kg) atmosfericky dvoulitr temer stejneho vykonu a pri 100km/h o litr nizsi spotrebu (lehce pres 6)... Asi bude chyba i nekde jinde. Na druhou stranu pri 130km/h mi to tez zere kolem osmi. Proste tenhle motor asi neni usporny, zas tak moc bych za tim nehledal. Myslim, ze ten turbobenzin by zejmena u te 100km rychlosti mel spotrebu nizsi mozna i vice nez o litr.
názorná ukázka....
| 1. 3. 2012 20:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
názorná ukázka....
| 1. 3. 2012 21:45
tak třeba T-jet od Fiatu se dělá už 4 roky.... A jinak prostě ten motor od Chevy je v aktuální nabídce, tak ho srovnávám s aktuální nabídkou od jiných.... co na tom nechápeš? A ať je ten motor jakýkoliv, výkon má velmi slušný, tak proč stejně nestíhá?

A nemyslím si, že GDI od Hjundaje a podobné budou o tolik lepší.... Prostě na běžné hrkání je ten turbomotor lepší.....

Možná by bylo zajímavé, kdyby redakce udělala srovnávačku zaměřenou vyloženě na motory - třeba Multiair proti podobně výkonnému GDI atd.....
názorná ukázka....
| 1. 3. 2012 22:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
názorná ukázka....
| 1. 3. 2012 22:19
Stejně bych radši atmo 1.8. Tenhle motor, možná v jiné euro normě, v minulé Astře nebo Zafiře hodně chválili, možná tam bylo jiné zpřevodování, ale byl to výborný motor. Bral bych ho i dnes místo foukaných minimotorů.
názorná ukázka....
| 30. 3. 2012 08:35
No na špici si ce není otázka je jestli to bude potenciální zákazník nějak řešit. Prostě to má 140 koní a to jak je to konstrukčně starý většinu lidí ani moc nezajímá. Hlavně když to funguje. Ta spotřeba by mě ovšem štvala. Přeci jen sem si už zvyknul jezdit dálky za podstatně míň.
Avatar - 3_diamanty
nadhera
| 1. 3. 2012 12:49
ja som z cruza uplna na makko :yes:

krasne auto :yes:
Cruze OK
| 1. 3. 2012 13:22
Cruze je oproti ceedu neo I30 opravdu sympatické auto. Měl jsem možnost se svézt a test je napsán zcela přesně. Co mě osobně odradilo od koupě byla vysoká spotřeba po zkušební jízdě (10,5 l) nic moc dynamika motoru (atmosférická 1,6) a servis daleko od bydliště. Jinak pro mě ve verzi LT asi nejhezčí interiér v nižší střední, jen mi moc nevyhovovala sedadla. Jízda velmi příjemná, řízení pěkně strmé, účinek posilovače by mohl být v nižších rychlost trochu menší.
Avatar - rohYpnol
Chvála bláznovství
| 1. 3. 2012 19:30
Obstarožní technika zabalená do současné podoby za cenu moderní konkurence. Takto vidí Chevrolet recept na úspěch 8-s Když odhlédnu od hezky zmáknuté a čisté zádi, která mi ale stále nepasuje k té přední (proč nepřišel facelift?), tak Cruze nemá co nabídnout:
1) vysoké provozní náklady (spotřeba, POV)
2) dynamika téměř na úrovni 1.2TSI 77 kW
3) antikorozní ochrana pouze 6 let (a údajně není ani pozink)
4) mizerné odladění (utlumení náprav)
5) hlučnost
6) nijak výhodná cena
7) nemožnost úpravy výbav
8) mizerná světla
Proč bych jen měl volit tohle místo třeba takové Astry, a't nechodíme daleko?
Chvála bláznovství
| 1. 3. 2012 20:28
1) vdaka motoru bez turba, si tam mozes dat plyn a tym padom mas naklady polovicne.
2) nezmysel
3) Pozink tam je a obojstranny.
zvysok skoda komentovat.
Avatar - rohYpnol
Chvála bláznovství
| 1. 3. 2012 20:33
1) nesmysl. Na TSI jde též plyn, jen je dražší.
2) Zrychlení 0-100 10,4 vs. 10,1 ti nepřijde poorovnatelné? V pružném zrychlení je turbomotor vždy ve výhodě, tedy čísla budou taky obdobná...
3) když je pozink, proč není záruka 8-s ?

Na zbytku totiž není zhola co vyvracet, že >:-[]
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 08:35
3) Zaruka nie je lebo si to vydupal Opel. Na inych trhoch zaruku na karoseriu davaju dlhsiu.

benzin nemam , ja som kupoval Diesel. no a tam je to trocha ina kava. motor nepocut ani pri dialnicnych rychlostiach, auto acceleruje skvelo (z 0 na 100 za 8.5s), 360Nm je citit kde potrebujes. Nemoznost upravy vybav? naco, vybral som si full a mam vsetko, nemam potrebu odoberat veci co "nevyuzijem" lebo este aj tie ktore som si povodne myslel ze su mi nanic (dazdovy a svetelny senzor) sa ukazali ako celkom uzitocne.

Svetla nie su mizerne, svietia dobre, kazdopadne u klasickych svetiel ide vzdy o kompromis medzi svietivostou a zivotnostou. Do Cruze dali svetla co vydrzia vela. kto chce, moze si ich vymenit za ine.

a preco nie Astra? lebo je skareda, vyzera ako kopa inych aut na trhu. Cruze ma charakteristicky design. Ma sice inac vyriesenu zadnu napravu, no ziadna vyhra to nie je a sposobuje jej to problemy, kdezto u Cruza je jednoduchost prinosom. vsetko ostatne je rovnake, Opel si pozical z Cruze do novej Astry celkom dost...
Avatar - miromen
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 08:55
Tak takovou ódu jak si obhajit větši mrdku těžko pohledat.
Avatar - rohYpnol
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 16:41
>:D :yes:
hlavně vyměním světla za jiné >:D >:D >:D
já myslím, že k tomuto není co dodat. Snad jen když čtu tvoje příspěvky - chvála bláznovství >:-[]

Za mě bych třeba vzadu vyžadoval nezávislé zavěšení a vlečná ramena naprosto nechtěl. Při svezení po horší cestě (což je u nás prakticky všude), je rozdíl hooodně znát.
Chvála bláznovství
| 4. 3. 2012 14:30
mal som na mysli ziarovky samozrejme.
Avatar - escorpion
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 17:26
Opel si požičal od cruza ? To sú teda veci. Nebolo to naopak ? Astra je škaredá, cruze je "bomba", že ? Mne chýba objektivita od majiteľov. Každý chváli iba svoju voľbu a sám pred sebou sa bojí priznať, že jeho auto je ...
Chvála bláznovství
| 4. 3. 2012 14:38
Cruze je postaveny na podvozku DELTA 2, ktory bol odzaciatku vyvinuty ako koncernovy podvozok pre GM a nie ako OPEL only... Cruze sa s nim predaval cca skoro rok skor ako vysla prva nova Astra. Co si ale OPEL pozical, bol design interieru - stredova konzola, rozmiestnenie vetrakov atd.. Opel akurat upravil farebne ladenie, no inac je interier v podstate totozny.

A uz len dodam, ze Cruze je pre GM dolezitejsie auto ako nejaka Astra. staci sa pozriet kolko sa ich za rok predalo (670 000). Chevrolet sa sam o sebe podielal viac nez 50% na predajoch aut GM, kym Opel sa krcil niekde v zadu. Jedine co sa Opelu ako tak podarilo bolo skresat trochu prevadzkove straty ktore od prevzatia vyrabaju. no stale su to 2 miliardy dolarov rocne... Opel dostal poslednu sancu podpisom aliancie s PSA, ak im ani to nepomoze dostat sa z cervenych cisel, tak nahradny plan GM bude zlikvidovat Opel a Vauxhall a fabriky prenechat Chevroletu - takze ich postihne rovnaky osud ako Daewoo.
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 00:19
Astra J a Cruze nemaju rovnaky podvozok.

Interier, ktory momentalne maju/budu mat vsetky Ople a aj Cruze zacal u Oplu, v Insignii. Vsetko ostatne su bud jeho zmensene verzie (Ople), alebo aj farebne a ovladacmi odlisene verzie (Cruze). Niektore prvky (volant, ovladanie svetiel atd.) su vsade rovnake. Chevrolet je ale od Oplu podla mna dostatocne odliseny aj v interiery, nie je to vsade to iste ako u VW group.

Neda sa porovnavat globalna znacka ako Chevrolet so znackou provincnou, ako Opel.

Ak by GM nechalo padnut Opel, tak o vela pride aj Chevrolet, ale hlavne Buick a Holden, resp. sa im predrazi vela veci aj pre tieto znacky.

A aj kazdy zakaznik tu v EU, lebo posunut postavenie Chevroletu dalej nepojde z roka na rok a nizsie konkurencia rozhodne nikomu neprospeje.
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 02:35
uvazovalo sa o prebrati Opelu Chevroletom, nie o zavreti a zruseni vyroby. takze vyvojove centrum by ostalo nedotknute, aj tak viac projektuju pre GM ako pre Opel. Navyse, ani by to nebolo cosi necakane, Chevrolet uz teraz predava pod svojou znackou Astru a Corzu na Juhoamerickom trhu
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 02:39
oh a zabudol som, fakt si zisti na akej platforme je Astra J. Budes prekvapeny...

[odkaz]

The platform features a torsion beam rear suspension with optional Watt's link which improves vehicle handling; such configuration is used in the Opel Astra and the American-market Chevrolet Cruze

Production vehicles based on Delta II platform:
2008 Chevrolet Cruze, Daewoo Lacetti Premiere, Holden Cruze
2009 Opel Astra, Buick Excelle XT
2010 Chevrolet Volt
2010 Chevrolet Orlando
2011 Buick Verano
2011 Opel Ampera
2011 Opel Zafira Tourer
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 10:45
Zde jasne ukazujes, jak je autoevropa zahlcena predsudky. Opel stoji v jedne rade s ostatnima automobilkama koncernu GM, nijak z rady nevycniva, proste je to jen zavedena znacka v Evrope, tak jako je Chevrolet v USA anebo Buick v Cine, dany model prebastli do podoby, jak se na kazdem trhu prodava. Cruze ma samozrejme jako prvni novy podvozek, od nikoho si jej nepujcoval, jen se tomu v evrope neche verit, co? :-)
Avatar - miromen
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 11:00
To maš sice pravdu ale Astra je na tom určitě lip a to včetně podvozku ktery ma Wattův přímovod což Cruz nema. Takže Astra je komfortnějši a ma lepši jizdni vlastnosti. Cruz je oproti Astře "socialnějši" vuz. Dale Astra použiva kvalitnějši materialy je lepe zpracovana,lip odhlučněne atd. Evropsky trh je Holt naročnějši a pro udrženi v jeji špičce je potřeba vic než jen Cruze.
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 12:30
To, o čem píšeš, je pouze politika GM, který v Evropě nabízí záměrně Chevrolet jako levnější variantu Opelu. Až Opel (pod křídly GM) skončí (což pro neustálou ztrátovost Opelu je téměř jistota), skončí i notně přístříhnutá křídla evropského Chevroletu.
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 12:43
tak este raz: The platform features a torsion beam rear suspension with optional Watt's link which improves vehicle handling; such configuration is used in the Opel Astra and the American-market Chevrolet Cruze

takze ako vidis, Wattow priamovod ma aj Americka verzia Cruze... Preco nie je aj v tej pre EU? znova, lebo GM nechcel uplne zabijat Opel na ich domacom trhu. To je presne aj dovod "iba" 5 rocnej zaruky...

co mala Americka verzia este navyse? odzaciatku sa predavala s 1.4T 141hp motorom a 6AT/MT; ma 10 airbagov a bezkucove startovanie (remote start). Rovnako do nich davali od zaciatku Bluetooth podporu, a dotykovy farebny displej k navigacii. v podstate toto vsetko bude zahrnute vo verzii Cruze 2012, ktora sa zacne predavat od leta spolu s Cruze Wagon, no a samozrejme pribudne este downsiznuty 1.7VCDi.

V US sa ma zasa objavit v 2012 verzia s 2.0L Dieselom a 163k, ktory sa naopak u nas predava skoro rok. No a samozrejme, stale su plany na Cruze SS Coupe, ktory by mala pohanat 1.6T vyvinuta pre WTCC.
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 13:59
"To mas sice pravdu, ale Astra je na tom urcite lip" to je trosku smesne ne? :-) Takze bud mam pravdu, a jsou na tom stejne, nebo pravdu nemam a Astra je na tom lepe - proste jen nechces uverit tomu, ze ty dve auta jsou si podobna vic, nez je Evropan schopen a ochoten si priznat. A jak pisou chlapi pode mnou - cruze je v Evrope priskrcen prave kvuli Opelu, kteremu by jinak previral vice zakazniku nez je zdravo - proto prisla 1,4T az ted, i kdyz v Astre byla uz v zakladu a v USA taky, proto se vybava pomalu ale jiste doplnuje, nemuzou Astre proste konkurovat, tot vse.
Cruze je dle recenzi kvalitni a dobre vybavene auto, v pripade povoleni uzdy by byl jeste vys ;-)
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 14:44
No, pravda je taka, ze Astra J a Cruze nemaju zhodny podvozok, ako som pisal.

Wattov priamovod Cruze u nas nema, ani nikdy nemal. Mimoto ma Astra napriklad AFL+, Flexride, Opel Eye a podobne veci, ktore Cruze nema (a zrejme ani ten americky). To je ten rozdiel preco stoji Astra viac.

Politika GM je uplne blba a nemusime sa o tom bavit, nie je ale pravda, ze by Cruze bol len inak zbuchana Astra, resp. naopak. Ako sa to da povedat o Octavii a Golfe napriklad, aj ked tam tiez su urcite rozdiely.
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 19:06
akosi ale vsetci zabudate na fakt, ze Cruze aj bez toho jazdi velmi dobre, riadenie je presne a je radost sa v tom aute vozit. ziadne odskakovanie a pod ako u inych aut... Astra aj koli tomu ze je pretechnizovanejsia nejazdi az tak ovela lepsie aby to stalo za tie peniaze. Navyse, design Astry je z mojho pohladu katastrofa, to auto je tazko identifikovatelne, a velmi sa podoba na mensiu Corzu, a ak nie je vidiet predny znak, tak kludne si ju mozte pomylit s Megane HB. Cruze je oproti tomu lahko identifikovatelny uz z dialky, a aj ked mne osobne sa HB verzia nepaci (povodny navrh vypracovany Holdenom bol ovela krajsi), verzia Sedan vyzera super. Zatial jedine auto za ktore by som Cruze vymenil (v relativne porovnatelnej cenovej kategorii samozrejme) by bolo posledne Malibu, ktore sa mi velmi paci a kludne by som zan dal tolko co zan pytaju.. (cca tolko co za Oktaviu... akurat ze Malibu je stredna trieda rozmermi prekonavajuca (Mexicky) Passat, proti ktoremu v US superi)
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 20:16
Mexicka je je asi Jetta, ale mozno tam robia ja Passat, to je jedno.

Rozdiel medzi Astrou s klimou a Cruze 5d s klimou je 1450 €, u sedanu je este mensi. Na to, ze Cruze je objektivne o kus horsie ci uz podvozkovo, alebo zarukou, alebo aj cisto subjektivne imidzom, stylom, je to maly rozdiel. Nehovoriac o tom, ze ked uz chces len posrate xenony, tak Cruze mozes vyskrtnut.

Skarede auto v nizsej strednej uz je asi len Civic, Focus a Fluecne. Ostatne modely sa daju poskladat tak, aby boli pekne. Uz je na vkuse kazdeho, ci da prednost vlnam, hranam, sportovosti alebo elegancii. (alebo sa mu potom lubi Focus ci Civic, urcite su aj taki ludia)
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 21:21
xenony su posledne co by mi chybalo, svetla ktore ma Cruze mi vyhovuju. skor preklinam vsetkych tych ktori xenony maju kedze v noci oslepuju vsetkych naokolo. (aspon ze zozadu to nie je az take zle, kedze Cruze ma stmavovanie spatneho zrkadla.)

Cruze (sedan) som kupil v najvyssej vybave, s navigaciou a 2.0L 163k Dieselom s 6M. vyskladaj si porovnatelnu Astru, rozdiel bude vacsi, ja som dal za svoje 17000e. Aj keby boli cenovo na tom rovnako, Astru by som nekupil, lebo sa mi nepaci,kdezto Cruze ano. (a je to celkom rozdiel ked ich vidis stat vedla seba..) skratka som si kupoval auto podla toho co sa mi paci...
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 00:38
Ved ja ti na to nic nehovorim, kazdy nech si kupi co len chce.

Xenony su uplne standartna polozka vybavy takmer u vsetkych znaciek. Aj Kia uz ma aspon jednoduche xenony s primitivne vymyslenym prisvedcovanim, ale ma. Ja by som uz auto bez nich nechcel a vzdy ked musim na takom aute ist, tak je to strasne. Takisto ked presadnem z AFL+ do niecoho obycajneho, tak zrazu nic nevidim. Je to vsetko zvyk, zvyknes si na nieco a uz ti to chyba.

Astra v najvyssej vybave s tvojim motorom /v Opli ma o 2 kone viac/ stoji bez zlavy 18 650, doplatis navigaciu za 790 a mas 19 440 bez zlavy. Dvaja moji znami si Astru kupovali, pricom dostali 15% dole. Asi uz sam vies, ze si zaplatil dokonca viac, nez za porovnatelnu Astru (teda ak si za to vazne dal 17 tisic). Nech by Opel daval len nejakych slabuckych 10% dole, tak stale to stoji tolko isto.

A to uz prepac, ale kupil si velmi nevyhodne, z cisto objektivnych pricin.

Mozes si to ospravedlnit tym, ze sa ti Cruze jednoducho paci, tak si si ho kupil, no vyhodna/racionalna volba to nebola.
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 12:36
comu vo vete: "Cruze je postaveny na platforme Delta II rovnako ako Astra J" nerozumies? To ti mam zohnat officialne vyjadrenie riaditela Opel a Chevroletu,alebo co?

a co sa tyka cien, tak len teraz som si skusil nakonfigurovat Astru J v rovnakej vybave ako mam ja a cena bola cez 24000e a to mi tam niektore polozky co mam v Cruze chybali...
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 14:04
Ma Cruze, ktory si kupim tu u dealera taky isty podvozok ako Astra, ktoru mi preda casto ten isty dealer ? Nie, nema. Bodka(u nas ma podvozok Astry H).

No ze daj, co ti chybalo, nepouzivaj konfigurator, ale akcny cennik, tam su ine ceny, takisto ako su ine ceny akcneho cenniku Chevroletu. Musis porovnavat to iste.

Ja som to spravil a bez dodatocnej zlavy bol rozdiel, taky ako som pisal. Po zlave, ktoru dostane kazdy, dokonca vychadzal Opel lacnejsie. (ak teda je pravda, ze si zaplatil za to co si pisal 17 tisic ).
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 14:43
clovece teraz si sa ale zakopal... Astra H nie je postavena na platforme DELTA II ale na starsej platforme DELTA. Cruze je na DELTA II. jediny rozdiel v podvozku medzi Astrou J a Cruze predavanym v EU je zavesenie zadnych kolies. NIC VIAC... staru DELTA platformu mal Chevrolet Cobalt... CRUZE ho nahradzoval.

Na platforme DELTA boli:
2003–2007 Saturn Ion
2004–2009 Opel Astra (H)
2005–2011 Opel Zafira
2005–2010 Chevrolet Cobalt
2005–2009 Pontiac G5/G4/Pursuit
2006–2011 Chevrolet HHR

Na platforme DELTA II su:

2008 Chevrolet Cruze, Daewoo Lacetti Premiere, Holden Cruze
2009 Opel Astra (J), Buick Excelle XT
2010 Chevrolet Volt
2010 Chevrolet Orlando
2011 Buick Verano
2011 Opel Ampera
2011 Opel Zafira Tourer

a este dodam, ze Cruze nahradzoval aj Astru H na niektorych trhoch, ako npr Brazilia (Astra H sa tam predavala ako Chevrolet Astra...),ci Rusko.
Avatar - miromen
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 14:46
Docela si odporuješ nemysliš ? Prostě ber to tak že Cruz neni na urovni Astry.
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 12:11
uff...v cem si odporuju? Nechces priznat, ze jsi vuci Chevroletu zaujaty, tot vse. A taky nechces priznat, ze meles kraviny, priznat chybu je ale tezke, malo kdo to umi, coz neni zadna omluva. chevrolet neni v Evrope srovnatelne auto s Astrou, je to jen politikou GM, jinak neni problem dat do Cruze vse, co je v Astre, jen to nikdo nedovoli (na US trhu jsou jine preference, proto stejne vybaveny Cruze jako Astru nenajdes).

Podvozkove jsou stejne, tecka, tady neni o cem debatovat. Ze tomu neveris, je jen tvoje hloupost, s tim nikdo nic nenadela
Avatar - miromen
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 13:51
V čem si odporuješ ? Tak si ještě jednou po sobě přečti co jsi napsal.
Ja melu kraviny a mam přiznat chybu hm to že jsem napsal pravdu se tě evidentně dotklo vice než jsem čekal. Mě nějaka politika vubec nezajima. Mě zajima finalni produkt ktery si kupuji. Ja s Cruzem žadny problem nemam ale urovně Astry prostě nedosahuje a navic ta podvozkova odlišnost tam je.
Opět pišeš cituji:chevrolet neni v Evrope srovnatelne auto s Astrou, je to jen politikou GM, jinak neni problem dat do Cruze vse, co je v Astre.
Takže ty maš Cruze z USA nebo z Evropy ? Přiznat si pravdu je občas opravdu velmi těžke.
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 14:39
Hele diskuze s nekym, kdo ignoruje fakta, je zbytecna - Cruze a Astra J (ne H) ma shodny, naprosto shodny podvozek, nenadelas nic, ted je to jen na tobe, jak se s tim popasujes. Kde je to u "vas", ze ma Cruze stejny podvozek jako stara Astra? Muzes to nejak dokazat?

Meles kraviny ty, pokud nechapes psany text, je diskuze dvojnasob zbytecna. Dam ti jeste sanci a znova ti vysvetlim svuj prispevek:

Cruze a Astra jsou auta, ktera se mohou lisit pouze vzhledem - jsou postaveny (logicky) tak, aby jediny rozdil byla kastle a vzhled interieru. Vse ostatni je shodne (motory, podvozek, prevodovka, proste veskera technika). Jediny rozdil je v tom, jak jsou pro dany trh tyto dve auta politikou GM postavena a vybavena - tzn Astra je v Evrope image nad Cruzem, tzn dame ji vsechno, co si Evropan preje - cteni znacek atd, kdezto Cruze bude bodovat cenou, takze jej osekame, hlavne aby clovek od Astry nesel k Cruzemu.

Zato v USA nova Astra neexistuje, teto dvojici vevodi Cruze, takze mu dame zase to, co si preje American - bezklickove startovani, vice airbagu atd.

V zakladu jsou ovsem technicky tyto auta naprosto totozna

Chapes to trosku?
Avatar - miromen
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 15:01
Ale Cruz je prostě "socialnějši" vuz a s tim ty nic neudělaš. Porovnani těchto aut už proběhlo dost. Opět ti napišu že podvozky nejsou scela shodne. Shodny je pouze zaklad.
Astra je celkově dotaženějši a proto i dražši vuz. Z testu jasně vyplyva že je Astra lepe odhlučněna a to jak od motoru tak od podvozku je komfortnějši při ještě lepšich jizdnich vlastnostech,použiva kvalitnějši interierove materialy s lepšim zpracovanim. Jestliže Cruz je pruměrne auto třidy tak Astra patři rozhodně mezi nadpruměr.
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 15:06
chlapci, vy si zistite co presne znamena podvozok...
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 15:20
Dobre - "podvozkova platforma" , coz nic nemeni na jasnem odmitani miromena prijmout fakt, ze Cruze neni zadne zastarale auto lae stejne moderni jako Astra.

A miromene ano, Astra je delana pro Evropu, kde je trh jiny nez zbytek sveta, Cruze je spis pro ten zbytek, proto je jasne, ze kdyz se zacne upravovat jeden a tentyz zaklad, vzniknou dve rozdilne auta, nikde (ani v predchozim prispevku) nepisu, ze Astra a Cruze jsou sakumpingl shodne, to je jasne ze ne, pouze pisu, ze jsou to technicke dvojcata lisici se orientaci na zakaznika a tim padem vybavou a prizpusobenim, toto ale nejsi ochotny uz od zacatku akceptovat, tot vse.
Avatar - miromen
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 15:39
Neboj ja to chapu velmi dobře a vim že jsou to dvojčata. To pravě ty nejsi schopen pochopit nebo si připustit jiste věci a rozdily.Kde pišu že je Cruz zastarale auto ?
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 15:46
nie ty ale kamos Uhlik... ten tu pisal ze Cruze je na rovnakom podvozku ako Astra H (DELTA z 2004) co je nezmysel.
Avatar - miromen
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 15:55
jj ale ja reagoval na chrudoše. Jinak je mi jasny zaklad podvozku tedy jak uvadiš Delta II. S tim rozdilem že v Evropě neni u Cruze Wattův přímovod. Dale se podvozek sklada i z jinych časti např. tlumiče,stabilizatory,silentbloky atd. A je jasne že tlumič za 15 stovek nebude odvadět stejnou praci jako 2x drahy tlumič. Pak je to o umu inženyru jak dokažou podvozek naladit a sladit. Nic vic jsem co se podvozku tyče nemyslel.
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 16:20
kazdopadne, tvoje prispevky posobili tak, ako keby bol Cruze nejak estra hlucny. Ja mam Diesel 120KW, a ten hlucny nie je, povedal by som ze je velmi dobre odhlucneny, a pri beznych rychlostiach motor nepocut. Samozrejme, je to Diesel, (neviem ako je odhlucneny benzin) a tak na nom standardne jazdim pri 1300-1500 otackach (na standardnych cestach je aj tak max povolena rychlost 90km/h, pri 6ke mam cca 1300ot. a spotrebu 4.5-5L. po dialnici nejazdim, naposledy to bolo ked som siel na dovolenku do Bulharska ( otestovat nove auto), spotreba zvacsa po dialnici bola 6.2. Cestou spat sla hore, no to som auto nesetri ani trochu, kedze som siel v noci a na Madarskej dialnici v podstate az po Budapest som siel okolo 180km/h (kompletne prazdna dialnica vdaka extremne pomalym colnikom ktori nas drzali 4h na prechode, a pustali auta veeelmi pomaly), takze po navrate bola spotreba normalnych 6.7l /100km.

Dnes mam nabehanych 18000 km, nemal som s autom absolutne ziaden problem, nikde nic nevrzga, ziadne poskrabane plasty, vsetko sedi ako ma. V zime startoval bez problemov aj pri vysokych mrazoch, a to som pouzival standardnu naftu bez pridavkov (pocas -20 -25 mrazov bola jedina moja ochrana kompletne plna nadrz). Skratka som s tym autom velmi spokojny.(najviac ma pobavili kolegovia z prace - Skodovkari, (jeden ma Oktaviu II, druhy Fabiu) obaja boli uneseny z palubovky a materialov v Cruze...)
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 17:36
Ok, Cruze moze byt postaveny na rovnakej platforme, ale NEMA WATTOV PRIAMOVOD (takisto ako ho nema ani H). Cize je rozhodne na tom HORSIE, nech by uz ladili to auto akokolvek dobre, vzdy ma horsi technicky zaklad. Uz si pochopil ?

NEMA rovnake motory (napr. nema ziadny turbobenzin, diesel ma menej koni).

Nema viac airbagov ani ziadne bezklucove startovanie, to su take somariny, az to boli. Mna nezaujima co ma Cruze na inom kontinente, mna zaujima co kupim tu.

Cruze nema ani taku banalitu, ako xenony ci dvojzonovu klimu... Ja neviem o com sa mame hadat, je to v kazdom ohlade horsie auto, ci uz sa to tyka motoru, podvozku, vybavy, zaruky, imidzu, ceny pri naslednom predaji, pouzitych materialoch, konfigurovatelnosti ci bezpecnosti. To su vsetko nepopieratelne fakty. Vsetko je v Astre o vacsi ci mensi kusok dalej.

O tom som ale nechcel pisat, najhorsie na Cruze je to, ze je prilis drahy a prave Astra stoji +- rovnako, co je nehorazna drzost Chevroletu, pytat tolke prachy.
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 20:06
Jaaj to je jak do dubu :-) Znova ti vysvetluju, ze evropsky Cruze je omezeny ve vsem jen kvuli Astre, v USA ma i tebou zboznovany Wattuw primovod, staci googlit, ma ji tam kazda verze krome eco, do evropy ho nedavaji, protoze by auto prodrazil, kapisto? Tebe nezajima, co ma Cruze jinde po svete, to jen dokazuje, jak mas omezeny rozhled a nedokazes (a nechces!) pochopit, proc se ti Cruze v Evrope jevi daleko slabsi nez astra. A propos, staci se trosku zajimat a 1,4T prichazi s kombikem, v USA je prodavan s timto motorem od pocatku, u nas je pozdeji - necekane - kvuli nekonkurovani astre. Chapes to trosku??

Naladeni podvozku je vec kazdeho modelu, identicky podvozek nema zadne auto, to je ale nad slunce jasne, o tom tu nikdo nediskutuje
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 20:09
No vidis, tak sme sa dohodli. Pokial si Cruze nedonesiem z USA(a taky clovek asi neexistuje), tak mam vo vsetkom horsie auto.
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 20:50
"ve vsem horsi auto" je zbytecne hanlivy vyraz, takto bych to nenazval. Cruze je dostatecne kvalitni auto pro evropu, dobre vybavene, pokud chce clovek to same v lepsi a vybavenejsi podobe, muze si koupit Astru :-)
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 20:56
Samozrejme, mne je Cruze sympaticky a rozhodne by som si ho vedel kupit, ak by mal vo vybave vacsiu moznost priplatkov. Mne by mulitlink/wattov priamovod ku stastiu nechybali. Samozrejme, pokial mi niekto za tu istu cenu ponukne viac, tak nebudem volit predsa to horsie.

Vadila by mi kratka zaruka na prehrdzavenie, vysoka cena a absencia beznych prvkov vybavy.

Dve veci mozu zmenit zo dna na den, tretiu kludne pri zavadzani noveho modeloveho roku.
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 21:22
kratka zaruka (5rokov) je jedna vec, kolko tie plechy vydrzia je vec druha... obojstranny pozink nieco vydrzi...
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 20:55
vo vsetkom horsie? tak minimalne designom urcite nie... :-) Astra J ma priliz vsedny design, ktory sa mne osobne absolutne nepaci. Cruze (sedan) posobi originalnejsim dojmom...

a uz len dodam, ze to ze Cruze nema v EU urcite veci ktore dostala Astra J, este neznamena ze to auto sa neriadi dobre, prave naopak. Auto sa ovlada perfektne, velmi dobre drzi stopu, zadna cast neodskakuje a auto je iste v zatackach. Mozno ze Astra jazdi este lepsie, no ja som bol velmi prekvapeny z toho ako dobre toto auto jazdi... ked som ho kupoval tak jedinou slabinou boli benzinove motory (1.4T to odstranuje) takze som siel do 2.0L VCDi 120kw dieselu. a je v tom radost jazdit. Ci na dialnici, ci na okreskach, alebo v meste. malo ktore auto v triede a priblizne za porovnatelnu cenu jazdi tak dobre ako Cruze s tymto Dieselom...
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 21:00
Dizajn je subjektivna vec, k tomu sa netreba vyjadrovat.

Podla mna za cenu Cruze si uz mozes vyberat hociake auto v triede, toboz ak si platil 17 tisic. Od Golfa cez Focus, Astru, Octaviu, Civic, Mazdu 3, Auris atd atd... A myslim ze kazde jedno z tychto aut bude jazdit lepsie :-)

Druha vec je, ze to malokto oceni, mne by to tiez bolo viac menej jedno, pokial by sa mi s Cruze jazdilo dobre, nehralo by takmer ziadnu rolu to, ze ma Astra o 5% lepsie jazdne vlastnosti.
Chvála bláznovství
| 6. 3. 2012 21:35
Este raz, bol by si prekvapeny ako Cruze dobre jazdi... Oktavia je Golf s nalepenym kufrom... akokolvek moze golf dobre jazdit, akonahle spravis cosi take, idu jazdne vlastnosti niekam... (posunute tazisko atd) navyse, na to kolko penazi za Oktaviu chcu, to fakt za to nestoji... a ani nespominam ten (pre mna) nudny interier ktory vsetky VW auta maju.. keby ze to vyzera ako tak moderne a nie ako z 80tych rokov, tak by som mozno siel do Jetty, Oktaviu urcite nie.

Nad Focusom som ani neuvazoval, v dobe ked som kupoval Cruze novy Focus este nebol. Starship Civic sa mi nepaci. O Mazde 3 som uvazoval, o Aurise nie.Dnes by som do vyberu urcite este zaradil aj Elantru. Takze Cruze to u man vyhral designom a to hlavne velmi peknou prednou maskou a cistou bocnou siluetou. Osobne patrim medzi ludi ktorym sa nechce travit den vyberanim vybavy v katalogu, lebo sa moze stat ze zabudnem na nieco dolezite. Preto som bral najvyssiu vybavu s najsilnejsim motorom co bol.

no a za 17000 mam automaticku klimu (aj ked len jednozonovu), svetelny, dazdovy a vzduchovy senzor, stmavovanie spatneho zrkadla (ak ti niekto za tebou zapne dialkove tak je to super vec.) vstavanu navigaciu na 7" multifunkcnom displeji, USB AUX, kopec odkladacich prvkov, ESC/TC, 8 reproduktorov, radio s cd menicom a co ja viem co este. co ma ale dostalo je skvely volant, riadiaca paka a perfektne sedadla s bocnym vedenim. Tiez velmi chvalim bocne spatne zrkadla ktore su vacsie ako u niektrych inych aut, a tym padom celkom slusne vidiet za seba, s minimalnym mrtvym uhlom - tym ze sa pozriem na bocne spatne zrkadlo, ak auto nevidim v zrkadle, tak uz ho vidim periferne cez okno..

Astra moze jazdit o trochu lepsie, no ak by som ju kupil namiesto Cruze, vzdy ked by som na ceste videl Cruze, lutoval by som ze som si ho nekupil.. :-) skratka Cruze mi ucaroval hned ako som ho prvy krat videl. no musim povedat, ze Hatchback, ci teraz novy Wagon na mna uz az tak neposobia ako zaposobil Sedan...
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 00:24
Tu vybavu co si vymenoval moze mat asi uz uplne kazde auto :-) Od uplneho prditka typu Up! snad :-) Nie je tam nic, co by bolo niecim specialne, vynimocne, naopak par beznych veci tam chyba.

S volantom suhlasim, sam ho popisujem aj tu vo svojej recenzii. (V Astre by si mal presne ten isty, akby si chcel).

Suhlasim, ze Sedan je najvydarenejsi, aj mne sa paci najviac.

Zaruka 5 rokov je na cele auto, na prehrdzavenie je 6 rokov. O tom obojstrannom pozinku by som s takou istotou nehovoril, mas na to nejaky dokaz ?

Ja keby vyberam v nizsej strednej, tak asi len medzi Astrou a Mazdou 3, pricom Mazda by ako vzdy doplatila na svoju debilnu konfigurovatelnost a bral by som Astru :-) Mozno este Bravo, ale s nim nemam ziadne skusenosti.
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 08:06
a spominal som pre mna pekny design exterieru a interieru? ked som do toho auta prvykrat sadol, tak som vedel ze si ho kupim. a btw, moje predosle auto bolo Suzuki Swift, ktory som daroval rodicom. a musm povedat ze odkedy jazdim na Cruze, do Swiftu som sadol len raz, a citil som sa ako v starej Skode 120... neskutocny rozdiel a to Swift patri k tomu lepsiemu co sa dalo v malych autach kupit.

btw, ktore bezne veci som nespomenul? dost by ma to zaujimalo... lebo ja si neviem spomenut na nic co by mi v aute chybalo..
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 13:01
No tak mne by minimalne chybali xenony a vyhrievane sedacky. Takisto dvojzonova klima. To su take zakladne veci, ktore v aute chcem mat. Este tu dvojzonovu by som mozno ozelel, sedacky a xenony urcite nie. Samozrejme by to zalezalo aj od toho, ako hlboko by som mohol siahnut do penazenky...

Tak ako sa tebe paci Cruze, sa niekomu druhemu moze zdat hnusne a pritom obaja mate pravdu, lebo dizajn je subjektivny.
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 13:50
vyhrievane sedadla mas s kozenym paketom (kozene sedadla, kozene calunenie dveri a palubovky) Dvojzonova klima mi nejako nechyba, mam za sebou 18h cestu do Bulharska v 4 osobach, a na klimu sa nik nestazoval ci nespominal (okna sme neotvarali). Automatika fungovala presne tak ako som potreboval, samozrejme ze som si len nastavil kam chcem aby fukala, no a potom som sa uz celu cestu nestaral.

Xenony mi nechybaju, dialkove svetla svietia velmi dobre, stretavacky by mohli byt lepsie, no mozno ich mam len nastavene nizsie ako by som mal mat, no neznasam ked ma niekto oslepuje, a preto necinim inym to co nechcem aby oni robili mne.

Design som komentoval preto, ze to bol pre mna hlavny dovod kupy tohto auta. Skratka sa mi to auto paci. ako som uz pisal predtym, ak by som kupil Astru, hoci by jazdila objektivne o par percent lepsie, vzdy ked by som na ceste stretol Cruze, lutoval by som ze som ho nekupil namiesto Astry.

Pocit aky mas z auta je velmi dolezity. Mozes mat Mercedes, no ak z neho nemas dobry pocit,ci sa ti nepaci, tak ti na nom budu prekazat drobnostky a budes na auto nadavat,nech su jeho parametre akekolvek. No ak kupis auto co sa ti paci, odpustis mu aj veci ktore by si inym autam pravdepodobne neodpustil :-) (samozrejme do casu, kym by ta auto nechalo v stychu)
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 15:08
Nakoniec sa zhodneme :-)

Nejde ani tak o to, co ja, alebo ty povazujeme za standartne prvky vybavy... Problem je v tom, ze ked kazde jedno auto (alebo takmer kazde) v triede ponuka xenony a dvojzonovu klimu, tak je to standartna vec, to iste zaruka na prehrdzavenie 12 rokov a neviem co este.

S pocitom z auta plne suhlasim, pisem o nom nizsie v inom prispevku. Tiez by som radsej jazdil v horsom aute, z ktoreho mam ale dobry pocit a sedi mi, nez v o par % lepsom, v ktorom sa necitim tak dobre/nesedi mi.

My sme napriklad kozu uz v aute ani nahodou nechceli, zatail co vyhrievane sedacky su nutnost. Keby som chcel Cruze, tak si to musim niekde nechat dorobit, co by nevypadalo prave najlepsie u auta za 17 tisic nie ? Na toto doplacali a doplacaju Japonci a ciastocne aj Korejci...
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 16:20
co sa tyka tych xenonov, videl som uz na nete original xenonove svetla pre Cruze.. vyzera to tak ze v niktorych krajinach su dostupne, no u nas v ponuke nie su, no teoreticky by sa dali domontovat, no pokial viem u nas je cosi taketo zakazane.

btw, uz len doplnim ze plna cena bola 21500e (auto mam poistene na plnu cenu), 17000 bolo po zlave. Kupovane v Maji 2011.
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 07:24
riesite blbost...za 17k si mohol kupit z nizsiej strednej cokolvek a on si vybral cruza. A co? Zrovnavanie s astrou je fajn, ale astra je deklasovana v suboji o vnutorny priestor (zadne sedadla). 4,5 metrova astra je na tom s priestorom vnutri mizerne (vzhladom k svojej celkovej obzratosti). V tomto zrovnani astru asi deklasuje cokolvek z nizsiej strednej.

Tento cruze hb moc krasy nepobral, sedan vyzera daleko lepsie
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 13:07
Co si na tom nepochopil, ja som napisal, ze mu to neberiem. Ale ze to nie je racionalna/vyhodna volba a za svoje peniaze mohol mat objektivne lepsie auto.

Ja by som si radsej tiez kupil auto, ktore mi sedi a paci sa mi nez take, ktore je mozno o nieco vyspelejsie, ale mi nesadlo.
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 14:25
Co je to objektivne lepsie auto? Ked kupujes auto, tak si vyberas podla dizajnu, hrubky penazenky, podla priestornosti, jazdnych vlastnosti, atd..... U kazdeho z nas ma kazdy z tychto parametrov inu vahu, takze vysledok (kupene auto)sa moze zasadnym sposobom lisit.

Preto povazujem vypisovanie objektivne zoznamu objektivne lepsich aut za scestne ;-)
Avatar - Uhlik
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 15:00
Dizajn nikdy objektivny nebude.

Objektivna je napriklad hodnotenie bezpecnosti, vykon motora, vyspelost podvozku, zaruka na prehrdzavenie, zaruka na cele auto, prvky vybavy a aj cena. Ja neviem dalej spotreba, pad hodnoty atd...

Snad kvoli hrubke penazenky nepoviem, ze moje auto je najlepsie, lebo uz na nic ine som nemal, to je somarina.

Dokazem si racionalne zhodnotit kupu Thalie, lebo uz na nic lepsie nemam, ale Thaliu za 13 tisic uz nijako neobhajim. Nieco podobne je ten konkretny Cruze za 17 tisic. Ked sa ti paci, tak si ho kupis, ja proti tomu nic nenamietam, ale rozhodne to nie je racionalna/vyohdna kupa. Kapisto ?
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 18:22
to som napisal vyssie. Pre kazdeho maju parametre auta inu vahu, takze objektivne lepsie neexistuje, resp. kazdy z nas si v ramci triedy dokaze najst svojho kandidata ;-) . Ak je pre teba racionalny focus, ok, pre mna je jeho exterier viac menej nestravitelny a ostatne vlastnosti mna tym padom vobec nezaujimaju. V bezpecnosti, ani jazde cruze nezaostava (vseobecne, vramci svojej triedy), rozsah zaruk si musi kazdy zvazit (dlzka pouzivania, atd), takisto aj dalsie nedostatky. Z mojho pohladu mu chyba male benzinove turbo. Pokial ktokolvek minie 17k € za auto a vyberie si cruza, tak sa nejedna o nudzove riesenie, resp. nakup typu beriem to najlacnejsie a zaroven nejvacsie co je na trhu. Za tie peniaze mohol vyberat aj inde, ale nevyberal.
To, ze pre teba to nie je raconalna kupa beriem, kazdy da svoje peniaze za to co povazuje za najvyhodnejsie, resp. najlpepsie pre seba

PS: neobhajujem cruza, tato karosarska verzia je pre mna nestravitelna. Je to len nasilne nasrobovany kufor na sedan
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 16:43
co sa tyka toho plynu pre TSI, pozri si toto:

[odkaz]
Chvála bláznovství
| 30. 3. 2012 08:34
Předělání tohoto motoru na LPG typuji tak na 25000 Kč, předělání TSI na LPG 57000 Kč. To už je na úvahu, jestli se to vůbec zaplatí. Je pravda, že TSI LPG vůbec nepotřebuje benzín, ani na studeno. Otázka ale co s mazáním při startu. Bez Ekolube bych to nerisknul. :-)
Avatar - miromen
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 09:16
2) Tak to určitě neni nesmysl. Ten šici stroj knk 1.2 TSI dokaže papirove hodnoty naplnit knk. zrychleni u Cruze bohužel ne. To ale neni podstatne. Podstatnějši je pružnost kde je 1.2 TSI pružnějši a jako bonus k tomu papa miň.
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 11:00
no jasne... 1.2TSI... ked si budem hciet kupit ysavac do auta, tak mozno, no inac nie,dakujem pekne... co je toto za uchylactvo trepat taketo smiesne motory do 1.5t aut... no podla tvojich komentov tu mi je jasne preco tie TSI tolko obhajujes...
Avatar - miromen
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 11:23
Když je něco na urovni a vic než dobre tak se to chvali samo. Ale horši už je to s kritikou viď.
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 11:33
jasne... 1.2TSI su na urovni.... na urovni coho presne? Turba odchadzaju presne po skonceni zaruky, takze ked sa ti to stane, tak si zaplatis opravu sam. Akonahle s tym motorom pojdes niekam do kopcov, tak mu vyleti spotreba do nebies.v zime s chladnym motorom mozes na akukolvek acceleraciu zabudnut, teda jedine ze rad behas po servisoch a vymienas rozsypane turbo. dakujem, neprosim... to radsej atmosfericky motor s normalnym objemom. ak turbo tak jedine nafta, ta na rozdiel od benzinu neodmastuje, vdaka comu turbo ako tak vydrzi.

a btw, ja nemam problem s kritikou, no neznasam trollov ako ty, ty si tu nenapisal nic konstruktivne, len sa navazas do auta v ktorom si ani nesedel nie to este aby si sa v nom previezol.
Avatar - miromen
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 12:01
Ohledně toho motoru maš to vše špatně takže přepsat jinak jsi totalni mimoň.
Avatar - rohYpnol
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 16:50
Ty musíš být asi blázen >:-[]
Turba odchází těsně po skončení záruky? Aha! Jenže někdo má záruku 2 roky, někdo 3 a někdo si připlatil za 5 let. Takže jak to to turbo dělá, že si vybere ten správný rok na odchod do důchodu >:D >:-[] 8-s ?
V kopcích vyletí spotřeba? A na základě čeho, když má víc Nm než atmosférický adekvátní motor a navíc se s ním jezdí "dieselově", tedy na nízké otáčky?

K trollům - no napsals dokonale konstruktivní nesmysly. Tohle by ti nevěřila ani inkvizice ve středověku >:D
Než se tu dále ztrapňovat, tak se prosím tebe tou 1.2TSI aspoň svez. A uvědom si, že tu shazuješ jeden z nejlepších motorů dané výkonové kategorie.
Chvála bláznovství
| 4. 3. 2012 14:26
tak sa na to pozrime, zopar reakcii ohladne TSI:
--------------------------------------… />Jako člověk co dělal u Škody servisáka a který má v autorizovaných servisech stále dost známých mohu konstatovat, že motory TSi (jedno jaké) jsou pokus jak ze zákazníka udělat dojnou krávu. Ten motor vydrží maximálně 160tis. a to musíte mít štěstí.

Turbo které je extrémně tepelně namáhané vydrží tak 100-120tis. maximálně. Přeskakující řetěz se objevuje taky docela často (hlavně pokud majitel častěji používá vysoké otáčky) na druhou stranu, pokud ten motor občas neprotočíte zanášejí se ventily jak ve Škodě 120. SW řídících jednotek je nedotažený už dlouho a VW na to kašle, sice každou chvílí vydá nějaký update, ale spíš si ze zákazníků dělá pokusné králíky.

Prostě TSi je pro VW úžasný motor v 95% případů se totiž ten motor rozpadne na kousíčky až těsně po záruce. Ty motory jsou prostě problém a VW to ví, jenže odcházejí až po zárukách (většinou), což je pro VW výhodné, protože oprava verglu s názvem TSi je nerentabilní, takže to zákazníky donutí koupit nové auto.

--------------------------

Za prvé, pokud si povšimnete záruka na vozy VW je pouze do 100tis. najetých kilometrů, což je mnohem důležitější údaj než časová životnost motoru. Jestli těch 100tis. najedete za 20 let nebo za půl roku už nikoho nezajímá, v momentě kdy překročíte nájezd 100tis. jste bez záruky a ty motory obvykle vydrží tak kolem 150tis. kilometrů.

Za další, srovnávat naftu a benzin s turbem je hodně mimo. Benzínové motory s turbem většina výrobců zkoušela už v 70. letech a protože je turbo v takovém motoru extrémně tepelně namáhané, většina jich měla v takových autech i nějaké pomocné dochlazování turba, pokud vím, to motory TSi od VW nemají. Reálná životnost turba u nafty bývá něco kolem 100tis. (dnes), bohužel životnost turba na TSi je tak kolem 60tis. (spíš míň) a je konec. Repasovat turbo pro benzin je sebevražda, protože se vám to za necelých 20tis. znovu celé rozletí, takže velmi jednoduchým výpočtem zjistíte, že koupit nové turbo a najezdit s ním dalších 60tis. vás vyjde levněji, než do těch 60tis. to turbo 3x repasovat.

Poslední věc, styl jízdy ovlivňuje životnost turba minimálně, mnohem důležitější je po každé jízdě turbo dochladit tím, že auto necháte na volnoběh ještě několik minut nastartované. Styl jízdy by se vám výrazně na životnosti turba projevil jedině tehdy pokud by jste auto při každé jízdě tlačil nebo neustále vytáčel studený motor (ale to se podepíše na celém motoru).

--------------------------------------… />
Další věc motory TSi mají pouze elektrické čerpadlo pro olej které zvyšuje tlak oleje do dmychadla kvůli chlazení a garantuji vám, že v 1,2 to není. Samotné dmychadlo musíte po jízdě nějak ochladit, to obvykle obstará olejová náplň, která odvede zbytečné teplo pryč, jenže u motorů TSi je toho zbytkového tepla takové množství, že samotný průchod oleje dmychadlem teplo pryč nedostane. Koncern to řešil jednoduše, zvýšením průtoku oleje dmychadlem, jenže to neřeší teplo které se shromažďuje po jízdě když řidič motor okamžitě vypne. Většina výrobců co experimentovala s turbo-benziny měla na dmychadlo přidělaný větrák který ho dochlazoval (jak během jízdy, tak po vypnutí motoru).

Jen pro úplnost, zbytečného tepla které dmychadlem projde je asi až o 40% víc než u nafty, systém zvolený koncernem VW je bohužel schopný odvést pouze asi o 10-15%ˇvíc tepla než u nafty, což logicky nestačí.

Poslední věc, což je canc nemístný a nevyzkoušený. 250tis, kilometrů vydrželo turbo v naftovém motoru u Saabu 9-5, to bylo tak jediné auto kde turbo přežilo 200tis., u většiny nafťáků bývá kolem 150-200tis. konec u TSi motorů je konec do 100tis. u každého, koncern asi ví proč se na to turbo dává záruka 30tis.

Aby toho nebylo málo, projděte si pořádně záruku na většinu vozů koncernu VW, třeba u Fabie je záruka na ložiska kol pouze 50tis. kilometrů.

--------------------------------------… />
K tomu 1.2TSi, pouze jsem se pokusil konstatovat, že motory TSi od VW (jedno jaké) jsou časovaná bomba, která se vám obvykle rozletí až po záruce a pro smůlu majitele, obvykle velmi brzo po záruce, ale to je spíše filozofická otázka, pokud někdo potřebuje 10 let na to aby najel 100tis., tak mu těch dalších 60-80tis. než se na motoru projeví nějaká cenou opravy nerentabilní vada, bude trvat minimálně dalších 6 let, což by znamenalo životnost asi 16 let. Jenže za tu dobu se vám Fabia 2 a vůbec vše co stojí na stejné podvozkové platformě rozpadne na 2 části, stačí se po 3 letech ohnout a podívat se jak vypadají nosníky na spodku auta

------------------------------ treba pokracovat?
Avatar - Bristol
Chvála bláznovství
| 5. 3. 2012 18:58
stačí si myslím...konečně někdo(doufám) kdo našel něco od skutečných lidí co se v těch autech(a motorech) skutečně hrabou...jen dodatek...v octávce 1.9TDi nám na firmě vydrželo turbo něco kolem 290 tisíc... ;-) i to je asi rekord...
Avatar - rohYpnol
Chvála bláznovství
| 7. 3. 2012 21:58
Hlouposti.
Přeskočení naopak mohlo nastat hlavně v důsledku nedokonalého napnutí řetězu krátce po startu v nízkých otáčkách. S vysokými otáčkami to nemá nic společného.
TSI mají naopak dochlazování řešeno i po vypnutí, na rozdíl od jiných motorů...
No a k turbu - např. u 1.8T 110 kW nebyl 300 tis. s původním turbem problém. Takže asi tak :-!
Chvála bláznovství
| 30. 3. 2012 09:16
Hlouposti asi pro zaryté fandy neomylného koncernu VW. Varování pro ostatní.
Avatar - Bristol
Chvála bláznovství
| 2. 3. 2012 00:16
no až na to že pokud chceš podobně velké a výkonné auto u konkurence s podobnou výbavou tak si místo toho můžeš koupit cruze a auto segmentu A >:D
Avatar - Bristol
Chevy
| 1. 3. 2012 20:39
udělal přesně to co se od něj čekalo: robustní, praktický a prostorný vůz který sice není high-tec výkřikem ale zároveň nabízí dobré jízdní vlastnosti a celkem solidní atmosférické motory a své kupce najde jistě bez problémů obzvlášť potom co přijde verze kombi tak hlavně fluence bude mít velký problém...sice vedle konkurentů z německa vypadá o pár let dozadu ale zkuste si nějakou octávku nebo golfa nakonfigurovat na tuto výbavu...ono kde cruze končí octávka s golfem teprve jakžtakž rozumně začínají...
Avatar - rohYpnol
Chevy
| 1. 3. 2012 20:57
Takže když to porovnám se základními Golfy 1.2TSI 77 kW, tak ve výbavě mám u Cruze navíc:
dešťový senzor,
přední mlhové světlomety,
měnič na 6 CD + USB + AUX
7Jx17 litá kola (pouze rozměr)
vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním
zadní parkovací senzor

Oproti tomu u Golfu mám integrovanou anténu, 2-zónovou klimu s výdechy pro zadní cestující, zadní boční airbagy, kolenní airbag řidiče, 12-letou záruku na kastli.
Pokud cokoliv z výbavových položek v Golfu chci, není problém. Přitom cena zcela porovnatelná, pouze ve prospěch Cruze je těch pár prvků výbavy, na druhou stranu na Golf podle mě podstatnější prvky schází.
Avatar - GM.rja
Chevy
| 1. 3. 2012 23:23
To určitě, haha. Možná tak skladovka nebo akce. A přesto stále je Golf dost podstatně menší auto s designem z minulého tisíciletí.
A proč řešíš 12-ti letou záruku na kastli oproti 6-ti leté a nezmíníš 5 základní záruku u Cruze oproti neskutečně krátké dvouleté Golfu? (Ano, ano, kouzelné slovní spojení u vw za příplatek to a to a to, ale nakonec se nestačí divit, přesto 5-ti letou u Golfu nedokoupíš). Taky bych řekl, že je lepší po 7 letech měnit blatník než po třech letech platit výměnu převodovky.
A k té konfigorovatelnosti - to není zcela k tvému příspěvku - samozřejmě je skvělá věc moct si nakonfigurovat tisíce doplňků, ale jsou kupující, kteří se nechtějí probírat ceníkem příplatků a každou jednotlivost doobjednávat (nakonec zjistí, že zapomněli na důležitější věc než si do příplatkové zbytečně přihodili) a raději se spolehnou na určitý standard daný výrobcem. Každý má jiné preference a co je důležité pro jednoho, je nepodstatné pro druhého. Takže chápu, že zrovna to, co Cruze v této výbavě nemá, je pro tebe životně důležité a to co má navíc, je jako z udělání pro tebe nepodstatné, ale u jiného kupujícího - představ si to - to může být opačně. Ale jak jsi napsal, je to podle tebe, takže O.K.
Jinak motor ve městě se chová líp, než by se mohlo zdát, táhne z nízkých otáček - vlastní zkušenost. Na dálnici začíná být slyšet od 150-ti, ale má hodně příjemný zvuk a při této rychlosti už ho celkem rád slyším (asi, kdybych většinu času trávil na německých dálnicích, šel bych do jiného, ale u nás, naprosto dostačující). Spotřeba přes 10 je nesmysl, to bych ho musel držet neustále nad 4000rpm. Dost svižně se dá jezdit za 8,5 ale přitom vím, že když na to "šlápnu", tak mi spotřeba nevyletí na 13l jako u oturbených něcomálopřeslitříků. Samozřejmě to má větší spotřebu než tvůj uváděný Golf, má silnější motor a auto je o metrák těžší, ale taky podstatně větší. Jsou sice ve stejné třídě, ale velikostně každý na jiném konci.
Avatar - miromen
Chevy
| 2. 3. 2012 09:02
Opět mnoho kecu pro nic a mimo. :no:
Avatar - GM.rja
Chevy
| 8. 3. 2012 23:28
Duchaplný příspěvěk odrážející mentální možnosti pisatele. Kdybych se měl chovat stejně, napíšu to pod každý tvůj žvást, tak se zklidni a napiš něco konkrétnějšího (třeba k té záruce, co je na mém příspěvku mimo - chápu, že to milovníky hitlerovských pohrobků pěkně vytáčí), protože takto to vypadá, že mimo jsi ty.
Třeba by víc slušelo přejmenování na "mimonen" ;-)
Avatar - rohYpnol
Chevy
| 2. 3. 2012 17:02
U VW můžeš dokoupit záruku KLIDNĚ AŽ V DEN KONCE PLATNOSTI ZÁRUKY, pokud bys měl pocit, že by s vozem něco bylo.
Jinak oravdu opět spousty řádků o ničem. Hlevně když tu někdo tvrdí, jak je Cruze mnohem větší 8-s
Vnitřní šířka - lepší Golf
Podélný prostor vzadu - lepší Golf
Zavazadelník - ano, 63 l ve prospěch Cruze, nicméně žádný dramatický rozdíl - a hlavně - myslím si, že naprosto neodpovídá nárůstu délky (+30 cm) a hmotnosti v neprospěch Cruze.
Jinými slovy - Golf je uvnitř stejně prostorný, resp. mírně prostornější než Cruze, který je o 30 cm delší.
Chevy
| 5. 3. 2012 02:28
tak sa na to pozrime...

Cruze vs Golf

Dlzka 4510 mm 4199mm
Sirka - bez zrkadiel 1797 mm 1779mm
Vyska 1477 mm 1480mm
Razvor 2685 mm 2578mm

a ako som uz predtym uviedol - odporucam ti precitat si malymi pismenami na co vsetko ti dava VW tu zaruku...
Avatar - miromen
Chevy
| 5. 3. 2012 07:41
Opět mimo. Proč tu davaš vnějši rozměry ktere ještě vice poukazuji na kvalitu Golfa. To znamena je menši na delku podstatně a přitom je uvnitř prostornějši.
A s tou zarukou než tu začneš něco psal o malych pismenkach tak si zjisti fakta. Pravě že u VW je prodloužena zaruka uplně stejna jako ta standardni 2 leta a to nenabizi jen tak někdo. Pokud vim tak pravě třeba Opel ma v prodloužene zaruce vyjimky takže bych se nedivil kdyby to same bylo u Chevroltu.
Chevy
| 5. 3. 2012 09:19
jedine co je mimo si ty.. odkedy mensie rozmery poukazuju na vyssiu kvalitu? Cruze ma o 10cm vacsi razvor, no podla teba je to nic... podla vojej logiky musi byt potom Passat horsi ako Golf, lebo ma vacsie rozmery, preber sa. Cruze vdaka svojej dlzke ,sirke a vyske sedi velmi dobre na ceste, nenaklana sa v zakrutach a clovek sa citi bezpecne. no ty sa asi samozrejme bezpecnejsie citis v kratsom uzsom a vyssom aute s taziskom posunutym vyssie...

v Golfe som sedel vela krat, maju ho dvaja moji kolegovia, vela krat sme sli piati niekam jest jeho a potom mojim autom. no Ani raz sa nikto na vnutorny priestor Cruze nestazoval, kym v Golfe to bolo vzdy na tesno...
Avatar - miromen
Chevy
| 5. 3. 2012 09:57
Co sem tahaš nějaky rozvor. Takže opět Golf je menši navic jak sem tahaš ten rozvor ten ma Golf tedy take menši a přitom dokaže byt prostornějši. Až budeš jako možny majitel Cruzu opravdu sedět v Golfu tak se přesvěč a nepiš tu nepravdu.
A ještě se zkus vyjadřit k te omezenosti zaruky u Golfa. Ja osobně ji mam včetně všech podkladu tak se možna dozvim něco noveho.
Chevy
| 5. 3. 2012 10:37
LOL,tak na toto je uz skoda reagovat... ze ty ani nevies co rozvor je?
Avatar - miromen
Chevy
| 5. 3. 2012 10:43
S čeho jako usuzuješ že nevim co je to rozvor naprav u aut ? Samozřejmě že to vim takže nechapu tvou reakci vuči tomu o čem je tu řeč a to prostornost aut.
Avatar - escorpion
Chevy
| 2. 3. 2012 17:38
Radšej i30 ako cruze. Pre obidvoch je golf ale nedostižný. Možno sa mu i30 vyrovná o 3 generácie. Iste, už teraz ponúka porovnateľný či väčší priestor a kufor. Aj diskutabilná záruka u kórejcov poteší. Golf však víťazí kvalitou, jazdnými vlastnosťami a imidžom. Rozdiel v cene nie je prekvapujúco veľký.
Avatar - Bristol
Chevy
| 2. 3. 2012 00:13
pro porovnání...základní Golf s 1.4TSi 90kW v akční ceně za 421 hadrů(normálně za 468) proti tomu cruze v top výbavě LTZ s 1.8 104kW: v akci za 336 tisíc...do ceníku golfa by se v poho vešla i verze 2.0VCDi s 120kW za 431 táců a to už je v případě golfu mimo dosah...ani ti tam nebudu dosazovat srovnatelně výkonné 2.0TDi...to už se budeme velmi lehce blížit částce půl mega(v základu)...takže se s tebou nebudu vůbec hádat co je výhodnější nabídka...a ani co je lepší auto...to je jasné: Golf...modernější technika a i motory...cruze proti tomu nabízí robustnější konstrukci, podstatně větší zavazadelník, mnohem příznivější lidovou cenu...hendikep je limitovaná možnost konfigurace... ;-)
Avatar - miromen
Chevy
| 2. 3. 2012 09:08
Souhlas. :yes:
Jen dodam že Cruz je vzhledem ke sve velikosti docela malo prostorny a svou velikost využiva pouze pro zavazadelnik ktery bych ale take čekal litražně větši. Navic neni zrovna prakticky zejmena vysoka nakladaci hrana. Ale v tomhle neni dnes rozhodně sam.
Avatar - Bristol
Chevy
| 2. 3. 2012 13:49
To máš pravdu...i když podle mě je tam prostoru relativně dost i když u auta se 4.5m člověk čeká ještě trochu víc, kufr je na hatchback suverénní na rekordmana octavii se stále kouká trochu z dálky přesto ostatní konkurenty z c segmentu strčí do kapsy hravě

cruze neni dokonalý vůz ale ve své cenové relaci je určitě nejlepší a chevroletu patří poklona za to že i s relativně jednoduchým podvozkem se jim podařilo vykouzlit komunikativní a přesné řízení což se třeba o produktech škodovky či vw říct bohužel nedá
Avatar - miromen
Chevy
| 2. 3. 2012 14:18
Opět souhlas. A opět dodam něco a to k řizeni. Ja se Škodovkama zkušenosti nemam ale vzhledem k tomu co se piše a podle majitelu je řizeni u Škodovek opravdu nic moc ale bohužel je na urovni konkurence a možna i mirně nad. U VW je tomu jak kde. Knk. u Pola je to docela bida osobně odzkoušeno. U Golfa opět vzhledem ke konkurenci je řizeni vyborne a patři mezi to nejlepši alespoň oproti autum ktere jsem měl možnost vyzkoušet. Navic byla to docela kritizovana slabina u Golfa V a u VI naštěsti zapracovali narozdil u Octavie. Co je ale podle mě nepochopitelne že u verze GTI je prakticky stejne řizeni jako u běžnych Golfu. 8-s
Každopadně ikdyž je řizeni u Golfu na dnešni dobu velmi dobre tak ja jsem zvykli na to z Focuse což bylo me předchozi auto a tam bylo řizeni jinde až na podobnou strmost s Golfem. Jinak řizeni koncern umi a to konkretně u Seatu alespoň u Leona a Ibizy tomu tak je.
Avatar - Bristol
Chevy
| 3. 3. 2012 19:40
já mám celkem dost zkušeností s různými auty koncernu(škoda a vw) a obecně řízení jako takové je přesné...problém pro mě že auto naprosto mlčí...nevím proč ale i ford transit mi přijde v porovnání s octávkou I a II komunikativní...a to je zrovna auto u kterého to člověk nečeká a nevyžaduje... >:D prostě žádné informace od volantu, zatáčky člověk může projíždět celkem rychle ale už těžko se dozví jak na tom je přilnavost či stav vozovky...jistě běžnému řidiči je to fuk...a vzhledem k tomu že škoda je koncipovaná jako značka pro rodiny...tak asi na nějaké emoce za volantem nemysleli...prostě nejsou to auta se kterými bych dobrovolně vyrazil na okresku...ale to že to jde i jinak ukazuje například ford s obyčejnými auty jako je fiesta či focus...což jsou úžasná řidičská auta... :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - miromen
Chevy
| 4. 3. 2012 02:51
No Focus jak jednička tak dvojka souhlas ale Fiesta to už neni to prave ořechove. Z toho co jsem poznal ja tak komunikativnost Fiesty je na urovni pravě Ibizy a Golfa. S tim že u Ibizy je to řizeni ještě o chloupek lepši ale to bude spiš tim že ma lepši volant ktery lepe padne do ruky. U Golfa je menši nevyhoda v tom že ma meně strme řizeni ale komunikativnost je snad stejna nebo s minimem rozdilu. Každopadně ani jedno nema na hydrauliku ve Focusech. A to ještě otazka jak jsou na tom Focusy s dieslovymi motory ktere nejsou čistě hydraulicke a ja s němi neměl tu čest. Mam na mysli samozřejmě dvojkoveho Focuse u jedničkoveho je to vše hydraulika.
Avatar - Bristol
Chevy
| 5. 3. 2012 18:51
s focusy jsem měl tu čest se všemi generacemi...s tou poslední jen na krátké předváděčce...také všechny benzíny...a je to super...člověku až zůstává rozum stát co dokáže uplně obyčejný relativně levný hatchback pro masy...měl jsem tu čest i s escortem poslední generace, který byl mým prvním autem a taktéž velmi příjemný komunikativní podvozek... ;-) i když jiných chyb měl mnoho...ale to tu nebudeme tahat...kdo někdy vlastnil escorty z konce jejich produkce moc dobře ví o co jde...

s fiestou jsem neměl tu čest...ale pokud dáme za pravdu chlapcům z britské redakce autocaru...a u nich bych jejich názoru na kvalitu podvozku a řízení určitě věřil...protože jejich plátek se na toto vyloženě specializuje...tak fiesta platí za etalon ve své třídě... :-) pokud máš tyjinou zkušenost tak samozřejmě beru na vědomí a dost možná si ji pujdu taky vozkoušet někam k charouzovi...
Avatar - Bristol
Chevy
| 2. 3. 2012 00:25
...nehledě na to že potenciální kupce cruze nebude mít v hledáčku tak uplně VW golf(podstatně menší auto) s 275/340l v kufru...takže v hledáčku cruze bude spíše octávka s ještě větším kufrem přesahujícím 500 litrů...a tam je 1.6TDI v komplet očesané prima někde kolem 420 tisíc pokud se nemýlím nebo není nějaká akce...takže je ta je ještě víc mimo dosah...u škodovky se zřejmě dá uhrát sleva...ale ne tak velká aby se cruze v top výbavě nevyplatil..dovýbava škodovky a dorovnání na srovnatelný motor ji obvykle posílá do vod střední třídy... ;-) sice si tam můžeš nakonfigurovat věci které u chevyho nedostaneš...ale to kupce v kategorii do 450 tisíc stejně nebude zajímat...ten se bude rozhodovat mezi octávkou prima v základním TSI či TDI nebo nejvyšší verzí cruze nebo max ještě renaultu fluence/megane grandtour...a tam je octávka dost bezzubá...leda že by si někdo liboval v koncernové technice... ;-)
Avatar - Blue Sun
Chevy
| 2. 3. 2012 06:58
A nakonec stejně vezme oktávku, protože "mámo, dyŤ je to přece oktávka, s tím novým téesí. Uvidíš, soused pukne závistí."
Avatar - Bristol
Chevy
| 2. 3. 2012 13:41
Velmi chytre argumentovat českým kupcem co raději bude jezdit v oholene octávce prima jen proto aby soused vedle puknul zavisti...to je uplně typicky česká koncepce a pak to vypada jak ve velmi trefné reklamě na octavii tour...ale když se podivame na svetovy zebriček tak zjistime že vétšina zákazníku přemýšli racionálně
Avatar - rohYpnol
Chevy
| 2. 3. 2012 21:55
A proto je Octavia v 10 zemích EU v TOP 10, že >:-[]
Avatar - Bristol
Chevy
| 3. 3. 2012 19:21
....evropský úspěch octávie nikterak nezpochybňuji... ;-) ale než se začneš hádat nebo smát tak radím otevřít:
[odkaz]
377 000 vs. 704 000 hovoří jasně ve prospěch cruze...škoda je slušná značka...ale na globální pozici zatím kouká hoodně z dálky...toto je bohužel fakt který nedokážou vyvrátit ani ti nejzarytější škodováci...
Avatar - rohYpnol
Chevy
| 3. 3. 2012 20:34
zmínil jsem to jen proto, abych poukázal na to, že Octavia rozhodně není nějaký "český fenomén". Což ale nejde říct třeba o Kia/Hyundai evropských modelech.
Avatar - Bristol
Chevy
| 5. 3. 2012 18:45
octávia je rozhodně český fenomén...nebo spíš středoevropský: ČR, SR, Maďarsko, Polsko a některé státy východní evropy... ;-) jinak řečeno je octávka ideálním autem pro rodinu která má na jeden jediný vůz...a do této společnosti se škodovka strefila víceméně perfektně...aby taky ne, když z takové společnosti pochází... ;-) octávia s felicií byli stěžejními modely které se významě podílely na postkomunistické motorizaci českých a i slovenských zemí...s relativně malé pomoci modelů jako např. opel corsa či ford fiesta/escort...a u vyšší třídy VW Passat...ale to už jsem odbočil

na druhou stranu škodovka prostě není globální značka...možná se jí to časem povede...v číně už prodává docela slušnej počet aut...ale na lídry stále kouká z dálky...jak se chytí v indii to se teprve uvidí...arabské státy, dálný východ, státy commonwealthu, afrika, severní a jižní amerika....hmm to jsou země globálních hráčů jako je GM, Toyota, Honda, Nissan, VW, Mercedes, BMW, Ford a dnes už i velmi úspěšní korejci... ;-) tady to bude mít škoda velmi velmi těžké...
kufor
| 2. 3. 2012 09:30
no podla rozmerov zadanych v clanku mi vyslo 441litrovy kufor. Aj ked to boli urcite najsirsie miesta v kufri.
Na druhej strane skoda a vw su zname tym, ze zavadzaju a do litraze batozinoveho priestoru davaju aj miesto pre rezervu atd. Takze az taky rozdiel medzi tou oktavkou a cruzom nebude.
Avatar - escorpion
kufor
| 2. 3. 2012 17:42
Ako zavádzajú ? Rozdiel tam bude a veľký. Viac ako 100-150 litrov sa musí prejaviť. Pri bežnej premávke to je nanič, ale pri ceste na dovču do Chorvátska sa do octavie zmestí viac rezňov >:D :yes:
kufor
| 4. 3. 2012 00:15
pozri si rozmery kufra oktavie a uvidis, ze 600l to nemoze byt ani nahodou.
Skoda ze uz neviem najst link, kde oktavke combi namerali nieco cez 500l
Vam ten Cruze
| 2. 3. 2012 19:57
lezi teda v zaludku :-) Ano, 1,8 neni vykrik moderni techniky, nicmene dlouhodoba spotreba 8,2 je podle me prijatelna, vykonova rezerva je dostatecna, jen to chce motor (prirozene) tocit. Ze je motor na dalnici hlucny musim aboslutne absolutne nesouhlasit! To je do nebe volajici hloupost. Zvysujici hluk je dan aerodynamikou a ne motorem, ten se ve vyssich rychlostech proste neozyva, toto je proste lez. Pri vytaceni a plynu na podlaze je zvuk okolo 4500 ot velice razantni, to ano, nad tyto otacky je paradoxne velmi prijemny a daleko tissi, nicmene "rev" tam je. Co se tyka vnitrniho prostoru, omezeni jsem zatim nenasel. Vetsinou ridim, pravda, ale pri mych 180 cm je za mnou misto i pro vysi kamarady, v tomto problem neni. Kufr je omezen pouze vzperami vika, ktere se ale vyskytuji u sedanu paradoxne cim ddal tim vic, protoze to je levne. A radeji mit siroky kufr, ale omezeny, nez jej mit zuzeny se "zajizdejicima" vzperama.
Co se tyka ceny, Cruze je opravdu levny pri zohledneni vybavy, konfigurovatelnost mi absolutne nevadila, jedine, co bych chtel (ale obejdu se) je vyhrivani, ktere je jen u kozenych sedacek, coz jsem odmitl. Jinak, pri stejne nakonfigurovane oktavce jsem o 100 tis. vys, o golfu jsem ani neuvazoval, je to mensi auto, nechtel jsem.
Auto ma svoje mouchy, ale je kvalitni, bez poruch, s pozinkem (to cekate, ze ho privezli z praveku? 8-s ), vymenou svetel bylo samozrejme myslena vymena zarovek (proc by nekdo menil svetla ? 8-s ) - delate ze sebe zbytecne blbce, hlavne ze si kopnete.
Doporucuju se v aute projet, ne jen vest prazdne reci.
Avatar - rohYpnol
Vam ten Cruze
| 2. 3. 2012 21:53
Sorry, ale teď jsem si přečetl tvuj Cruze na MACZ a takovéto závady bych toleroval na ojetině! Tekoucí baterie... to místo ti bude hnít pořád a můžeš to natírat třeba každej rok. Vím, co udělá kyselina s plechem (vlastní zkušenost).
Avatar - GM.rja
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 08:02
No nevím, ale "chrudoš" tam má popsány 2 závady spíš nezávady a pokud tekla baterka, tak je to podle logiky fxfágnu (únik nafty do motoru, viz. svolávačka z ledna) chyba dodavatele, nebo se tady měří jinak ;-\
Avatar - rohYpnol
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 12:03
viz 12:04

jo a abych tu jen nekritizoval - pěkné čtení "chrudoše", no a taky moje oblíbená barva. A abych byl objektivní, tak Cruze sedan má opravdu impozantní boční vyváženost profilu a pěknou záď. Přední část mi ale nesedí.
Avatar - GM.rja
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 12:48
Jasně, líbivost vzhledu auta je věcí každého jednotlivce. Třeba mě se vůbec nelíbí nezáživná, nudná a usedlá přední maska Golfu. Prostě z toho dostávám deprese. Na druhou stranu se mi líbí zadní část nové Jetty, to si myslím, že se dost povedlo a škoda, že střední Evropa se takto chová k sedanům nižší střední. Třeba takový Lancer - sedan naprostá paráda, u hatche se mi ta záď nezdá. Ale to je na jinou diskuzi.
Vám oběma díky za diskuzi. :yes:
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 09:12
nejdem sa zastavat cruza, ale napisat, ze podobne zavady su tolerovatelne maximalne pri jazdenke je blbost. Sam som bol s novymi autami vela krat na zarucnej oprave pre unik nafty, nestartovanie a podobne. Vacsina z tych vad sa vyskytovala u niektorych konkretnych rocnikoch vyroby, skratka vyrobna chyba, vada materialu, atd. S niektorymi vozidlami som bol bohuzial v servise ako doma

Divne, ze podobne prispevky si nevypisoval pod zvolavackou vw (nic proti nim) ked sa riesil unik nafty, pripadne nevystrelujucich pytloch u roomstera ;-)
Avatar - rohYpnol
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 12:04
1. nevím jak ty, ale já od nového vozu očekávám bezproblémový provoz. Tedy abych nemusel řešit takovéto ptákoviny. To je přeci důvod koupě nového auta, nebo snad ne ?
Řešit takovéto nefunkční věci - to už si můžu koupit ojetinu a ušetřím značnou sumu.

2. baterie - chyba dodavatele. Jistě. Jenže za závažný přešlap považuji řešení dealera. A osobně bych si tento přístup nenechal líbit. Jak "zatím neteče?".

3. ano, auta jsou dnes hodně složitá a problémy se objevují. Navíc se opravdu často nejedná o vadu z výroby, ale od dodavatele. A automobilová linka už dávno není výrobní závod, ale spíše montážní závod. Pravda taky je, že v mém okolí taky střetávám u nových vozů problémy. Pravda, vím o 2 případech: Hjandéé a Citroen.

4. jistě, ani VW/Škoda se nemá čím chlubit. Nikdy jsem tu ani nenapsal, že koncern považuji za nějaký etalon spolehllivosti. To bys mohl vědět Ke cti VW ovšem musím napsat, že se snaží problémy řešit. Což není samozřejmost - viz Subaru...
Avatar - GM.rja
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 12:42
V podstatě se s tím dá souhlasit, ale u 4. bodu bych to rozhodně nepřipisoval výrobci - v první řadě vždy záleží na tom, jak bude problém řešit servis, a tady může být diametrálně rozdílný přístup dvou servisů od jedné značky. Takže ke cti vw rozhodně ne.
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 16:29
No jeste jednou:
1. bezproblemovy provoz mam uz 2 roky, v servise jsem stravil na svolavackach a vymenach dohromady 3 dny (vzdy rano dovezeno a po obede vyzvednuto), cena - 0, Kc . Ukaz mi ojetinu, kde by te to vyslo nastejno.

2. A co jako cekas, ze dealer udela? Jednak, ty baterie se menily celkove, takze jaksi nebyly k dostani, druhak nebyl s tim problem, o co ti jde? Cekas, ze se u auta za 400 tis. z tebe kazdej pose re? Pokud nebyla zavada, co bys asi tak delal ty?

3. Problemy ma kazde (kazde!!) auto, ja jsem rad a pokud si muzu vybrat, radeji par drobnych zavad, ktere provoz neomezuji, nez aby auto stalo v servise nedej boze odtah, coz se zatim nikomu nestalo (muzes si overit na foru, statisticky vzorek je to dostatecny)

4. Problemy resi uplne stejne Chevrolet, oni nejsou 100 let za opicema, problem byva vetsinou se servisem, coz s automobilkou nema nic spolecneho - ostatne do Renocaru uz davno nejezdim, vse resim s BS auto, tam se citim jako pan, vse vyrizeno a vyreseno, jak ma byt (jedna se samozrejme jen o servisky, jinak neni potreba nic resit)
Avatar - rohYpnol
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 20:19
2. Trval na výměně, to je jednoduché. Tobě přijde 400 papouchů nechaných u dealera jako málo 8-s ? Navíc není až tak důležité, kolik u dealera necháš, jako to, jak si dealer váží zákazníka. Nebo to mi chceš tvrdit, že slušný prodejce se bude chovat při prodeji vozu za mega jako rektální alpinista a při prodeji za 200 tis. jako pasák k ***???

3. Problémy nemá každé auto. Pravda ale je, že většina dnešních vozů se bez škobrtnutí neobejde.
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 20:50
Bude se tak chovat, pokud prodava jak jedno tak druhe auto. V Renocaru se prodava jak BMW tak Spark, kor u tohoto dealera jsou mistri v mazani medu kolem huby pri vnucovani a odmitani pri reklamacich, je to proste tak, proto jezdim jinam.
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 22:08
ku vztahu diler zakaznik maly postreh, resp. skusenost. O tom ci je oprava zarucna, alebo nezarucna dnes v urcitych pripadoch rozhoduje importer. Jeden priklad zo zivota (asi ten najhorsi co poznam)...znamej sa na ibize po 1/2 roku rozpadol posilnovac riadenia. Diler 2 dni zistoval u importera ci zavada na vozidle podlieha zaruke. Zavada bola nakoniec posudena ako zaruka, ale cely proces sa natiahol na nadherne 3 dni
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 22:04
k bodu 1. - bezproblemovu prevadzku ocakava tak nejako u noveho vozidla kazdy. Bohuzial, moje skusenosti v poslednej dobe boli ine. Za dobry stav to nepovazujem

k bodu 2. - popisany pristup dilera taktiez povazujem za nestastny/zly. Autobateriu splnajucu parametre povodnej by nemal byt problem nahradit autobateriou inej znacky.

k bodu 3. - z vlastnej skusenosti - s problemami u novych vozidiel som sa stretol vela krat bez ohladu na znacku

k bodu 4. - vw bol len priklad, nebol to "utok" na koncern. Mimochodom riesenie pytlov u roomstera v ramci servisnej prehliadky mi nepripada ako standardne. Planovat, resp. dufat, ze naburam az po oprave/naprave je trochu blbe
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 16:23
Tak konec diskuze, jsi naprosto zaujaty proti korejcum, to pak nema cenu. Veskere zavady byly v ramci svolavacek vyreseny, proste klasicke vychytavani much prvniho roku vyroby, dnes uz ty zavady samozrejme nejsou.
Co se tyka vytekle baterky, uz nevim, jak jsem to popsal, nicmene baterka po vymene vytekla, zrezl nosnik, jel jsem do servisu, baterka byla vyjmuta, misto vycisteno a pretreno novym naterem, po roce se nikde zadna rez neobjevuje, tzn pokud "vis" co dela kyselina s autem, nauc se jej nejdriv spravne spravit. Dealer spravil to, co mel, nemam vyhrad.
Ostatni "zavady" zavadami nebyly, od koupe jedina "porucha" byly dve praskle zarovky (leva a prava, ne jen jedna dvakrat), auto po 2 letech nijak nevrze, nic nedela, proste jezdi, jak ma.

Naproti tomu do rodiny byl zakoupen presne ve stejne dobe superb 2,0 PD, behem prvniho roku rosypana DSG a po 2 letech ten Superb tak neskutecne ale neskutecne! vrze, to se proste neda. Pokud me zavady prislusi podle tebe ojetine zato "poctiva ceska kara" za 1 mio dela toto, radeji se budud starat o tu "ojetinu"

Je az smesne, jak jsou nekteri lide zaujati proti znaku na kapote...
Avatar - rohYpnol
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 20:27
1. nevím, v čem jsem zaujatý (viz např. 12:03)
2. baterka PO výměně vytekla? Chápal bych snad PŘED...
3. Nevím, kde jsem co napsal o Superbu, natož obecně o koncernu VW jako vzoru spolehlivosti...
Jinak souhlas, konec diskuse. Se zatvrzelým majitelem Cruze opravdu není radno diskutovat.
Zvláštní ale je, že se každý majitel korejce, v případě Cruze vlastně ani nevím koho, okamžitě naveze do koncernu, aniž bych koncern zmínil nebo vyzdvihoval co do spolehlivosti 8-s Proč tolik nenávisti vůdči koncernu???
Vam ten Cruze
| 3. 3. 2012 21:03
1. "Takoveto zavady bych toleroval na ojetine" - po lehkem vysvetleni ti asi taky doslo, ze jde o detske nemoci, proc hned takovy odmitavy vykrik? "Nema pozink" - jedine auto ktere nema pozink je Dacia, Chevrolet ma pozink uz nejakou dobu, proc by to u modelu prodavanem po celem svete, ktery netvori zakladni nabidku vyrobce a neni za maly peniz melo byt jinak? U obou prikladu staci nejdriv uvazovat az pak psat, jinak dava na odiv vetsi duveru jpp nez skutecnosti, coz neni nic jineho nez ognorovani faktu = zaujatost.

2. Baterka nakonec nevytekla po vymene, byla to ledabyle udelana vymena te prvni, resp v servise mi bylo receno, ze ta prvni vytekla, na nosnik se samozrejme nekoukli, ten zrezl hned, pri vymene misto dostatecne nevycistili, proto tam zustala vysrazena sul, na coz jsem prisel nahodou pri vymene baterky - vse je to chyba servisu, tzn cloveka, rozhodne ne vyrobce, to se ti muze stat kdekoliv

3. S tim Superbem mam osobni zkusenost, narozdil od tvych prazdnych domenek, porovnavam tedy jen to, co znam primo. Nikde nepisu, ze tim padem je VW naprd, kdyby to bylo Mondeo napisu to same, jen jsem psal srovnani auta za milion vyrobeneho v Cechach a auta za pulku od korejcu, nic vic.
Problem s koncernem nemam, oktavka se mi velmi velmi libi, TSI motory jsou na prvni pohled spickove, pri vyberu me odradila jen cena za toto vsechno, jinak zadny antiVW rozhodne nejsem, to si me pletes
Avatar - rohYpnol
Vam ten Cruze
| 4. 3. 2012 10:39
Jen konečná poznámka - u pozinku jsem to psal s otazníkem tak, aby bylo jasné, že si nejsem jistý.
Ono totiž poněkud jinak vyznívá, když napíšeš, že tyhle závady jsi měl s novým vozem vs. že tyhle závady jsi měl za poslední 2 roky / 35 tis. km... Celkově jsem tedy rád, že jsme se "tak nějak" shodli ;-)
Jízdí vlastnosti
| 10. 4. 2012 13:49
musel jsem v časové tísni jet na limitu tohohle "vehiklu" asi 50 km, letní gumy Conti SC3 205 R16 ( originál fabrická konfigurace) , atmo 1.6, reakce motoru mají velmi dluhou odezvu na práci s pedálem, při sundání nohy z plynu 1-2 se*** než načne snižovat otáčky. Nahoře žádnou chuť k rozervání těla taky nesleduju. Pak k řízení ať má posilovač jakej chce, nevím kam jdou kola. V zatáčkách a na vlnách se podivně smýká, houpe, jako kdyby nebyly sladěné pružiny vs. tlumiče a výška gum, prostě takový komfortně rozkydlý na mořskou nemoc, když přitlačíte na pilu tak se začnete bát, rozhodně žádná jistota, gumy sice drží jako prase, ale to je všechno. Tohle není auto pro řidiče. Jízdí vlastnosti má lepší F-Galaxy ´97.
Jízdí vlastnosti
| 9. 7. 2012 10:26
A kolik jste měl promile pod kůží >:D >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku