Design
Pekelná Micinka
0
Není to úplně zlé, ale pořád to není ono. Třeba kola...
Starfighter
0
Fluidní design konečně opuštěn? Ale jak je z obrázku vidno; když se chce, furt to nejde.
Zaujimalo by ma, preco sa u aut zatial nepresadil (aspon nie vyraznejsie) klasicky diesel-elektricky (alebo "benzino-elektricky") pohon tak ako je pouzivany napriklad u lokomotiv so spalovacim motorom?
Mam na mysli usporiadanie motorgenerator (ktory sa stara o vyrobu elektriny), a v kolesach alebo niekde pri nich dva pripadne styri elektromotory, cize bez priameho mechanickeho spojenia spalovacieho motora a kolies. Usetrime spojku, prevodovku aj diferencial. V com je teda problem? Preco sa toto nepresadilo aj u aut?
Mam na mysli usporiadanie motorgenerator (ktory sa stara o vyrobu elektriny), a v kolesach alebo niekde pri nich dva pripadne styri elektromotory, cize bez priameho mechanickeho spojenia spalovacieho motora a kolies. Usetrime spojku, prevodovku aj diferencial. V com je teda problem? Preco sa toto nepresadilo aj u aut?
A není problém v tom, že by se tak ušetřilo málo paliva, resp. emise by výrazně neklesaly, protože takový agregát by musel běžet podstatnou část jízdní doby, navíc baterky by se musely vozit stejně. U dieselových lokomotiv dnes převažuje použití el. přenosu výkonu z mnoha praktických důvodů. které u osobního auta nenastanou. Ta koncepce přímého přenosu má zřejmě takové vlastnosti, že se nevyplatí. Auto s bateriemi a může část cesty strávit jízdou jen na baterky a když je to nutné, zasáhne spalovací motor, k čemuž potřebuje mechanické spojení s koly. Auto jen na baterky zase těží z levné energie ze sítě a jednodušší mechanické části. Auto s agregátem bez mechanického spojení spalovacího motoru s koly musí vézt, nádrž na palivo pro spalovací motor, baterky (na vyrovnávání spotřeby, rekuperaci atd.), musí mít dostatečně silný (roste hmotnost a spotřeba) spalovací motordsaS,M , M, ¨d ,m .sad
Nie som si celkom isty ako by to bolo s palivom. Spalovaci motor by v tomto pripade mohol pracovat prakticky stale v optimalnych otackach, ci uz v zmysle ucinnosti alebo emisii.
Baterky by principialne vozit nemusel, ani diesel-elektricke lokomotivy ich nevozia (teda okrem "malych" na pomocne agregaty, ako je to v autach aj teraz). Elektricky prud ide z generatora do elektromotorov priamo (nie cez akumulatory). Ale ak by sme uvazovali dake uskladnovanie energie vo vacsich bateriach, na vyrovnavanie poziadaviek, spalovaci motor by mohol byt ovela mensi. Bezne osobne auto aj ked ma motor 100kW, za hodinu nepotrebuje viac energie ako ~20 kWh, lebo motor nejde stale na maximalny vykon...
Mna napadol len problem hmotnosti, ale ak by sme brali "cisty" pohon sustavou motor-generator-elektromotor (bez baterii), myslim ze generator plus dva elektromotory by nemali byt ovela tazsie, ako prevodovka, diferencial a spojka (vlastne aj alternator by sa tym nahradil).
Baterky by principialne vozit nemusel, ani diesel-elektricke lokomotivy ich nevozia (teda okrem "malych" na pomocne agregaty, ako je to v autach aj teraz). Elektricky prud ide z generatora do elektromotorov priamo (nie cez akumulatory). Ale ak by sme uvazovali dake uskladnovanie energie vo vacsich bateriach, na vyrovnavanie poziadaviek, spalovaci motor by mohol byt ovela mensi. Bezne osobne auto aj ked ma motor 100kW, za hodinu nepotrebuje viac energie ako ~20 kWh, lebo motor nejde stale na maximalny vykon...
Mna napadol len problem hmotnosti, ale ak by sme brali "cisty" pohon sustavou motor-generator-elektromotor (bez baterii), myslim ze generator plus dva elektromotory by nemali byt ovela tazsie, ako prevodovka, diferencial a spojka (vlastne aj alternator by sa tym nahradil).
A není problém v tom, že by se tak ušetřilo málo paliva, resp. emise by výrazně neklesaly, protože takový agregát by musel běžet podstatnou část jízdní doby, navíc baterky by se musely vozit stejně. U dieselových lokomotiv dnes převažuje použití el. přenosu výkonu z mnoha praktických důvodů. které u osobního auta nenastanou. Ta koncepce přímého přenosu má zřejmě takové vlastnosti, že se nevyplatí. Auto s bateriemi může část cesty strávit jízdou jen na baterky a když je to nutné, zasáhne spalovací motor, k čemuž potřebuje mechanické spojení s koly. Auto jen na baterky zase těží z levné energie ze sítě a jednodušší mechanické části. Auto s agregátem bez mechanického spojení spalovacího motoru s koly musí vézt velkou nádrž na palivo pro spalovací motor, baterky (na vyrovnávání spotřeby, rekuperaci atd.), musí mít dostatečně silný (roste hmotnost a spotřeba) spalovací motor i generátor (hmotnost), aby vyrobil dostatečné "množství" okamžitého proudu, asi také silnější el.motory, které musí splňovat jiné a často i složitější požadavky, než motory v elektřinou hnaných drážních vozidlech. Takže to co se ušetří na spojce a dalších věcech, se zase promítne jinde, přičemž spolehlivost bude zpočátku nižší, už třeba i kvůli zkušenostem servisů a náklady na vývoj vyšší, vč. třeba školení těch servisáků atd.
Zřejmě společný projekt Rushforth-Bürkle, který má přinést sportovně laděný hatchback (případně "sport sedan") s evropskou DNA, vhodný do portfolia evropské sekce Hyundaie. Veloster se svým americkým světonázorem se ukazuje jako pro Evropu v nejlepším případě silně kompromisní - a kompromisy Rushforth pro své ambice na evropském trhu rozhodně nepotřebuje. Odpovídá to i nedávnému rozdání karet mezi Krafcikem (US Hyundai) a Rusforthem - první chce v US klást důraz na crossovery, druhý v Evropě na hot hatche. Design exteriéru je zatím jen nahozený, ale ukazuje snahu zbavit se bujaré nepřehlednosti a zjednodušit výrazivo na základních pár prvků, a to je pro stabilizaci identity značky nadějné. Uvidíme, až dorazí pohledy z dalších úhlů.
Zdravím, Patriku.
Souhlasím, že jeden pohled nestačí. Ovšem trochu se obávám, že po éře výrazného až řvoucího fluidního designu přijde celkem příjemný, konsolidovaný ale až trochu neosobní design... 😐 A ani ta nejsprávnější výslovnost názvu značky to myslím nespasí.
Souhlasím, že jeden pohled nestačí. Ovšem trochu se obávám, že po éře výrazného až řvoucího fluidního designu přijde celkem příjemný, konsolidovaný ale až trochu neosobní design... 😐 A ani ta nejsprávnější výslovnost názvu značky to myslím nespasí.
Ahoj bullocku. Jak to s designem Hyundaie dopadne, těžko říct, samozřejmě. Mě v téhle chvíli zaujalo, že Rushforthovy a Bürkleho ambice se výhodně doplňují, takže to může být silný tandem. První chce být nejúspěšnější manažer Hyundaie a ty ostruhy získat přes Evropu, druhý chce mít volné ruce pro své nápady a nemuset se o ně přetlačovat s doteď dominantním americkým centrem, ani se chodit zpovídat do Koreje, jaká žebra smí dát na chladič. Jestli tam někde v těch dvou je potenciál změny k nové kvalitě, tak teď je asi ten správný okamžik. -- Výslovnost? Nošovický marketing se s tím svým vysvětlením fakt vyznamenal, hotový Pat a Mat. 😄